kan me niet voorstellen dat het gebruik ervan onder de 200 euro per maand is.quote:
Als jij wielen uit het stenen tijdperk voor een prikkie kunt regelen wel ja...quote:Op vrijdag 19 maart 2010 11:17 schreef Blue-eyes het volgende:
[ afbeelding ]
Geen brandstofkosten, goed voor de conditie
Fraude adviseren lijkt me niet echt gewenst.quote:Op vrijdag 19 maart 2010 13:05 schreef Barcaconia het volgende:
Die diesel rijd je op een combinatie van rooie diesel en zonnebloemolie.
Ik ging er van uit dat hij alleen op eigen terrein rondrijdt voor bedrijfsdoeleindenquote:Op vrijdag 19 maart 2010 14:14 schreef ktnxbye het volgende:
[..]
Fraude adviseren lijkt me niet echt gewenst.
Groot terrein dan, met die 8000 á 10000 km per jaar uit de OP.quote:Op vrijdag 19 maart 2010 14:18 schreef Barcaconia het volgende:
Ik ging er van uit dat hij alleen op eigen terrein rondrijdt voor bedrijfsdoeleinden
Tja, ik weet nu eenmaal niet hoeveel hectare TS thuis heeft.quote:Op vrijdag 19 maart 2010 14:20 schreef JohnnyKnoxville het volgende:
[..]
Groot terrein dan, met die 8000 á 10000 km per jaar uit de OP.
Gaat niet want nieuwe papieren > 1tje op je nummerbord. Tenzij je je nummerborden niet verwisselt met de nieuwe, maar dan ben je bij controle alsnog de sjaak als je gegevens worden opgevraagd.quote:Op vrijdag 19 maart 2010 16:16 schreef 2cv het volgende:
Oud barrel (15+ jaar) kopen, opgeven dat de papieren kwijt zijn en verse papieren aanvragen, met de verse papieren het kenteken in laten nemen (sloop in eigen beheer) en met de oude papieren verder kachelen. Geen verzekeringsplicht, geen APK plicht , geen wegenbelasting en ultra-illegaal bezig. Als ze je pakken ben je HEEL zwaar de sjaak en als je een ongeluk veroorzaakt nog zwaarder + je mag de rest van je leven betalen.
Maar als het goed gaat![]()
Brandstof jat je natuurlijk uit de brandstoftanks van de buren.
Uh uh, niet meer sinds vorig jaar; alleen nog een aanteking op je papieren en in het kentekenregisterquote:Op vrijdag 19 maart 2010 17:55 schreef TeringHenkie het volgende:
[..]
Gaat niet want nieuwe papieren > 1tje op je nummerbord. Tenzij je je nummerborden niet verwisselt met de nieuwe, maar dan ben je bij controle alsnog de sjaak als je gegevens worden opgevraagd.
omdat ie milieuvriendelijk en zuinig isquote:Op donderdag 25 maart 2010 15:11 schreef willempjewever het volgende:
waarom is de lupo 3l belastingvrij?
Als je in een gare oude Mercedes rijdt moet je wel heel erg je best doen om er niet als een boer uit te zien.quote:Op vrijdag 19 maart 2010 13:05 schreef Barcaconia het volgende:
En als je niet een beetje als een boer er uit ziet wordt je natuurlijk ook nooit gecontroleerd voor rooie diesel.
vreemd dat niet iedereen er een koopt eigenlijk. Zie er alleen wat lui van 18 hier in rijden. Voor woon/werkverkeer (als 2e auto) zou het wel wat zijn. Maar ze zijn wel erg duur 2e hands...quote:
omdat ie niet hip isquote:Op donderdag 25 maart 2010 15:16 schreef willempjewever het volgende:
[..]
vreemd dat niet iedereen er een koopt eigenlijk. Zie er alleen wat lui van 18 hier in rijden. Voor woon/werkverkeer (als 2e auto) zou het wel wat zijn. Maar ze zijn wel erg duur 2e hands...
inderdaad. Na een paar jaar krijg je geld toe. Ik krijg 18 cent per km, kassaquote:
quote:Op donderdag 25 maart 2010 15:15 schreef Nobu het volgende:
[..]
Als je in een gare oude Mercedes rijdt moet je wel heel erg je best doen om er niet als een boer uit te zien.
Hoe milieuvriendelijk en zuinig moet een auto zijn, wil je geen wegenbelasting moeten betalen?quote:Op donderdag 25 maart 2010 15:14 schreef Ra-z het volgende:
[..]
omdat ie milieuvriendelijk en zuinig is
Op papier als benzine minder dan 110 gram co2 per kilometer uitstoten, diesel weet ik zo 1,2,3 nietquote:Op donderdag 25 maart 2010 16:41 schreef error_404 het volgende:
[..]
Hoe milieuvriendelijk en zuinig moet een auto zijn, wil je geen wegenbelasting moeten betalen?
tevens tvp
quote:Op donderdag 25 maart 2010 16:48 schreef willempjewever het volgende:
de lupo heeft 81 gram, zal denk ik ook 109 of minder zijn?
bronquote:Staatssecretaris De Jager (Financiën) schrapt ook nog eens de wegenbelasting voor zuinige auto’s. Dit geldt dan voor diesel-auto’s met een uitstoot onder de 95 gram CO2 per kilometer en 110 gram per kilometer voor benzineauto’s. Ook de auto’s waar voor maar 14% bijtelling geldt dus.
Voorbeelden hiervan zijn de hybride boys zoals de Toyota Prius, Honda Civic Hybrid en Honda Insigt. Zijn die te groot voor je, kijk dan eens naar de Toyota Aygo of iQ, Peugeot 107, Citroën C1, Fiat 500 1.2 Start&Stop, Daihatsu Cuore 1.0 benzine, Smart Fortwo coupé of cabriolet hybride of diesel of de guitige Suzuki Alto met pittige 1.0 benzine motor. Leuker kunnen we het niet maken, maar wel goedkoper.
voor een elektrisch aangedreven auto betaal je sowieso geen wegenbelasting. zie de post boven jequote:Op donderdag 25 maart 2010 17:20 schreef Captain_Ghost het volgende:
Je kan bijv Volkswagen kever uit jaren 60-80 nemen en bouw in elektrische aandrijving in.
Het is wel prijzig om laten bouwen. maar dan heb je zo 5 cent per volle tankbeurt ofzo.
En belastingvrij omdat de chassis al 25 jaar oud is.
Niet nu nog een Lupo 3L nemen; dat ding maakt echt een pokkeherrie en 0,0 comfort. VW maakte dat ding destijds al bewijs dat ze een superzuinige auto konden maken. Inmiddels zijn we heel wat jaren technische ontwikkeling verder: gewoon Polo BlueMotion, BPM vrij, geen wegenbelasting en alleen als je flink doortrapt haal je 1:25 op welliswaar normale diesel. Rijdt behoorlijk comfortabel, is stil, degelijk interieur, en exterieur ziet er niet zo vies "Eco" uit als Prius, Civic Hybrid, Citroen C1 e.d. rotzooi. Moet alleen geen 160 op de teller verwachten (althans, niet binnen afzienbare tijd).quote:Op donderdag 25 maart 2010 15:11 schreef willempjewever het volgende:
waarom is de lupo 3l belastingvrij?
205 1.1quote:Op donderdag 25 maart 2010 15:39 schreef Muridae het volgende:
Peugeot 205 diesel '97
500 euro wegenbelasting per jaar
Met 50 euro kun je ongeveer 1100 km rijden.
fixxxed.quote:Op donderdag 25 maart 2010 15:39 schreef Muridae het volgende:
Peugeot 205 diesel '97 83/84/85/86
5000 euro wegenbelasting per jaar
Met 50 euro kun je ongeveer 900 km rijden.
+ verzekering uiteraard. Maar ik denk dat de kosten voor het hebben van een F1 knap tegenvallen.quote:Op donderdag 25 maart 2010 19:06 schreef Hyperdude het volgende:
Fuck the System.![]()
Als je in 1995 een Mclaren F1 had gekocht voor 1 miljoen $$ had je 'm nu voor 2 miljoen weer kunnen verkopen.
Moet je in 15 jaar dus 1 miljoen uitgeven aan onderhoud, benzine en banden. dat lukt nooit; dus je krijgt zelfs geld toe. En ze worden alleen nog maar meer waard.![]()
Wel een beetje onhandig bij de IKEA, maar verder zie ik geen nadelen.
http://en.wikipedia.org/wiki/McLaren_F1
[ link | afbeelding ]
ik rij 50000 per jaar. in 15 jaar is dat 750000quote:Op vrijdag 26 maart 2010 01:01 schreef flyguy het volgende:
[..]
+ verzekering uiteraard. Maar ik denk dat de kosten voor het hebben van een F1 knap tegenvallen.
De diesel is onverwoestbaar.quote:Op donderdag 25 maart 2010 19:10 schreef Repeat het volgende:
[..]
205 1.1
licht en zuinig en niet zoveel wegenbelasting.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |