http://www.nu.nl/binnenla(...)ische-problemen.htmlquote:Uitgegeven: 19 maart 2010 07:52
De verdachte van de moord op Milly Boele, Sander V., had in zijn jeugd zware psychische problemen. Dat verklaart de mentor die V. tijdens zijn vbo-opleiding begeleidde in het AD.
© ANP
Volgens de mentor had hij toen zelfmoordneigingen en sneed met scheermesjes in zijn armen. ''Je vergeet duizenden leerlingen, maar Sander niet."
In De Telegraaf komt een ex-vriendin van V. over hem aan het woord; ze beschrijft hem als seksueel gestoord en gewelddadig in bed.
"Als hij in extase raakt wordt hij onbeschrijflijk hardhandig en ook gewelddadig. Ik moest hem dan stoppen, anders kneep hij mijn keel dicht en zou hij me gewurgd hebben.''
De vrouw vertelt in de ochtendkrant dat Sander V. haar enkele maanden geleden vertelde dat het niet goed met hem ging. ''Hij wilde weg bij de politie. Hij trok het niet, zei hij. Ook met zijn relatie liep het mis. Linda en hij zagen elkaar nooit, zo klaagde hij. Hij wilde met haar stoppen.”

Ziek.quote:Op vrijdag 19 maart 2010 08:34 schreef Perrin het volgende:
Klinkt allemaal behoorlijk psychopathisch.
Hoorde op de radio dat hij zelfs een kaartje in de bus had gedaan bij de ouders van Milly om ze sterkte te wensen met de verdwijning.

Damn.quote:Op vrijdag 19 maart 2010 08:34 schreef Perrin het volgende:
Hoorde op de radio dat hij zelfs een kaartje in de bus had gedaan bij de ouders van Milly om ze sterkte te wensen met de verdwijning.

Dat is echt ziekquote:Op vrijdag 19 maart 2010 08:34 schreef Perrin het volgende:

Ja TBS is een pretje, en we zijn er meer bij gebaat dat iemand een paar jaar in een cel vast zit en dan vrijkomt, dan dat hij behandeld wordt voor zijn stoornis.quote:Op vrijdag 19 maart 2010 08:40 schreef Netsplitter het volgende:
Nog even en dit gaat als verzachtende omstandigheden aangevoerd worden.

quote:Op vrijdag 19 maart 2010 08:39 schreef shmoopy het volgende:
Een man die een meisje van 12 vermoordt heeft zware psychische problemen, hm...
Een welgemeend dúh! is hier wel op z'n plaats.

Ik dacht precies hetzelfde.quote:Op vrijdag 19 maart 2010 08:39 schreef shmoopy het volgende:

Hij kan natuurlijk redelijk oké zijn geweest ten tijde van de opleiding en selectie, en later in de problemen zijn gekomen.quote:Op vrijdag 19 maart 2010 08:41 schreef Surveillance-Fiets het volgende:
NEE ECHT![]()
![]()
![]()
![]()
Vraag je je toch af hoe grondig die selectie bij de politie is geweest........ Hij kwam op maandag ochtend langs voor het gesprek?

In het nieuwsbericht staat dat hij tijdens zijn VBO-opleiding al problemen had.quote:Op vrijdag 19 maart 2010 08:43 schreef shmoopy het volgende:
[..]
Hij kan natuurlijk redelijk oké zijn geweest ten tijde van de opleiding en selectie, en later in de problemen zijn gekomen.
Door het werk, dingen die hij zag, niet aankon etc.
Het arme schaap.![]()
Het was pas nieuws geweest als ie geestelijk volkomen gezond was geweest, wát een belachelijke open deur.

true truequote:Op vrijdag 19 maart 2010 08:43 schreef shmoopy het volgende:
[..]
Hij kan natuurlijk redelijk oké zijn geweest ten tijde van de opleiding en selectie, en later in de problemen zijn gekomen.
Het arme schaap.![]()
Het was pas nieuws geweest als ie geestelijk volkomen gezond was geweest, wát een belachelijke open deur.

ja!! en terecht!!quote:Op vrijdag 19 maart 2010 08:40 schreef Netsplitter het volgende:
Nog even en dit gaat als verzachtende omstandigheden aangevoerd worden.

Klopt. Dus dat artikel hoeft niet perse waar te zijn he.quote:Op vrijdag 19 maart 2010 08:31 schreef leukvoorlater het volgende:
[..]
http://www.nu.nl/binnenla(...)ische-problemen.html
Ik dacht dat als je agent wilde worden er een veiligheidsonderzoek naar je gedaan werd?![]()

My bad, het is nog vroeg.quote:Op vrijdag 19 maart 2010 08:45 schreef leukvoorlater het volgende:
[..]
In het nieuwsbericht staat dat hij tijdens zijn VBO-opleiding al problemen had.

Een agressieve debiel (als in dom) met een depressieve/suicidale achtergrond waarin hij automutilatie niet schuwde.. Wat doet zo iemand bij de politie?quote:Uitgegeven: 19 maart 2010 07:52
De verdachte van de moord op Milly Boele, Sander V., had in zijn jeugd zware psychische problemen. Dat verklaart de mentor die V. tijdens zijn vbo-opleiding begeleidde in het AD.
© ANP
Volgens de mentor had hij toen zelfmoordneigingen en sneed met scheermesjes in zijn armen. ''Je vergeet duizenden leerlingen, maar Sander niet."
In De Telegraaf komt een ex-vriendin van V. over hem aan het woord; ze beschrijft hem als seksueel gestoord en gewelddadig in bed.
"Als hij in extase raakt wordt hij onbeschrijflijk hardhandig en ook gewelddadig. Ik moest hem dan stoppen, anders kneep hij mijn keel dicht en zou hij me gewurgd hebben.''
De vrouw vertelt in de ochtendkrant dat Sander V. haar enkele maanden geleden vertelde dat het niet goed met hem ging. ''Hij wilde weg bij de politie. Hij trok het niet, zei hij. Ook met zijn relatie liep het mis. Linda en hij zagen elkaar nooit, zo klaagde hij. Hij wilde met haar stoppen.”

Gebeurt ook wel dat verder redelijk doorsnee mensen iemand in een opwelling vermoorden hoor, niet alle moordenaars zijn al jarenlang psychisch onstabiel.. Ik dacht toen ik het nieuws hoorde eerst aan het motief van een geheime verhouding tussen die 2, waarbij Sander V. op een of andere manier niet wilde dat het uitkwam. Maar zo te lezen lijkt het meer op een psychopatische lustmoord.quote:Op vrijdag 19 maart 2010 08:43 schreef shmoopy het volgende:
[..]
Het arme schaap.![]()

Ga eens terug je grot in jijquote:Op vrijdag 19 maart 2010 08:46 schreef 19patje72 het volgende:
[..]
ja!! en terecht!!
kijk hij en zijn vriendin hebben het slecht, dreigen uit elkaar te gaan.
Hij was gewoon geil op dat moment en wilde graag neuken.
Alleen het buurmeisje was aanwezig, maar hij raakte in extase en per ongeluk wurgde hij haar.
Het was gewoon een ongelukje, niets meer en niets minder.

Het zijn anderen, waaronder een ex-vriendin, die dat soort dingen over hem roepen, dus of het helemaal waar is valt te betwisten. Wel lijkt me zeer waarschijnlijk dat die vent niet spoort aangezien hij een meisje vermoord heeft.quote:Op vrijdag 19 maart 2010 08:46 schreef VancouverFan het volgende:
[..]
Klopt. Dus dat artikel hoeft niet perse waar te zijn he.

Op welke wijze treft die ex-vriendin blaam danquote:Op vrijdag 19 maart 2010 08:46 schreef NotYou het volgende:
[..]
Was hij ook al agent of bezig met de opleiding toen hij met deze ex-vriendin samen was? Indien zij de waarheid spreekt treft ook haar, wat mij betreft genoeg blaam.(Uiteraard gaat dit niet op als zij, van zijn bepaald niet normale gedragingen wél melding heeft gemaakt.)

Ik snap je punt, maar dat wil er bij mij niet in.quote:Op vrijdag 19 maart 2010 08:47 schreef Perrin het volgende:
[..]
Gebeurt ook wel dat verder redelijk doorsnee mensen iemand in een opwelling vermoorden hoor, niet alle moordenaars zijn al jarenlang psychisch onstabiel..

Dat die vent niet spoort lijkt mij duidelijk. Ik denk tegelijk dat die vriendin ook niet spoort door gelijk haar verhaal te doen met foto en al. Dus hoe serieus moet je haar nemen?quote:Op vrijdag 19 maart 2010 08:48 schreef leukvoorlater het volgende:
[..]
Het zijn anderen, waaronder een ex-vriendin, die dat soort dingen over hem roepen, dus of het helemaal waar is valt te betwisten. Wel lijkt me zeer waarschijnlijk dat die vent niet spoort aangezien hij een meisje vermoord heeft.

Precies.quote:Op vrijdag 19 maart 2010 08:51 schreef Godtje het volgende:
[..]
Dat die vent niet spoort lijkt mij duidelijk. Ik denk tegelijk dat die vriendin ook niet spoort door gelijk haar verhaal te doen met foto en al. Dus hoe serieus moet je haar nemen?

Naja.. stel: jong meisje papt aan met stoere buurman. Van het een komt het ander, buurman heeft achteraf spijt dat hij het te ver liet komen en probeert meisje te vermijden. Meisje dreigt ouders en politie in te lichten als buurman geen tijd voor haar blijft maken. In zo'n soort scenario kun je je best enorm in het nauw gedreven voelen en gekke dingen doen als je bang bent dat je vervolgd wordt wanneer het uitkomt. Nog steeds gestoord en zeer afkeurenswaardig, maar niet psychopathisch.quote:Op vrijdag 19 maart 2010 08:50 schreef shmoopy het volgende:
[..]
Ik snap je punt, maar dat wil er bij mij niet in.
In wiens optiek is zo iemand dan geestelijk wel stabiel?
Doosnee mensen aan wie je niets ziet en dan zoiets doen zijn per definitie niet in orde, niemand kan weten wat zich daarvoor in iemands hoofd afgespeeld heeft, het kan alleen maar goed verborgen zijn geweest.

Volgens mij ben je per definitie gestoord als je een meisje vermoord.quote:Op vrijdag 19 maart 2010 08:48 schreef leukvoorlater het volgende:
[..]
Het zijn anderen, waaronder een ex-vriendin, die dat soort dingen over hem roepen, dus of het helemaal waar is valt te betwisten. Wel lijkt me zeer waarschijnlijk dat die vent niet spoort aangezien hij een meisje vermoord heeft.

Ik vraag me dan af hoe streng zo'n screening is...quote:Op vrijdag 19 maart 2010 08:59 schreef VancouverFan het volgende:
[..]
Volgens mij ben je per definitie gestoord als je een meisje vermoord.
Maar dat wil nog niet zeggen dat dat naar voren is gekomen op het moment dat die de politie tests onderging.

"Als hij in extase raakt wordt hij onbeschrijflijk hardhandig en ook gewelddadig. Ik moest hem dan stoppen, anders kneep hij mijn keel dicht en zou hij me gewurgd hebben.''quote:Op vrijdag 19 maart 2010 08:50 schreef Citizen.Erased het volgende:
[..]
Op welke wijze treft die ex-vriendin blaam dan.

Met het geweldige weekendverlofsysteem wat we hier hebben vrees ik het ergste ja.quote:Op vrijdag 19 maart 2010 08:42 schreef eleusis het volgende:
[..]
Ja TBS is een pretje, en we zijn er meer bij gebaat dat iemand een paar jaar in een cel vast zit en dan vrijkomt, dan dat hij behandeld wordt voor zijn stoornis.

quote:Op vrijdag 19 maart 2010 09:03 schreef dalaiblama het volgende:
.
Zijn bijna on-mannelijke liefde voor kleine poesjes maakt dat helemaal geen vreemd verhaal.

Dus omdat hij zich tijdens de seks niet helemaal in de hand kan houden maakt hem in jouw ogen al gelijk een potentiële moordenaar? Dan kan ik mijn ex-vriendin ook maar beter aan gaan geven.quote:Op vrijdag 19 maart 2010 09:01 schreef NotYou het volgende:
[..]
Wanneer je weet dat je domme (ex)vriend zich zo gedraagt, zo in elkaar steekt maar ondertussen wel een uniform draagt dat vertrouwen en respect, iig bij de gewone burger, zou moeten inboezemen dan ben je wat mij betreft nalatig geweest en heb je er zeker aan bijgedragen dat deze jongen slachtoffers zou kunnen maken. (Al helemaal als de littekens van het automutileren nog zichtbaar zouden zijn op zijn lichaam.)
Vergeet niet dat daar bovenop agenten over een dienstwapen beschikken en ook getraind worden op het met 'geweld' in bedwang houden van verdachten. Nog los van of het dienstwapen en/of de training gebruikt zijn, had deze jongen nooit een politie-uniform mogen dragen.
Ook valt nog niet uit te sluiten dat hij in het onderzoek anders behandeld/bekeken is dan andere (mogelijke) verdachten vanwege zijn baan als agent.

quote:Op vrijdag 19 maart 2010 09:08 schreef Citizen.Erased het volgende:
[..]
Dus omdat hij zich tijdens de seks niet helemaal in de hand kan houden maakt hem in jouw ogen al gelijk een potentiële moordenaar? Dan kan ik mijn ex-vriendin ook maar beter aan gaan geven.

Je ex-vriendin is een boom van een vent, niet al te slim, heeft zeer agressieve/geweldadige neigingen, is suicidaal geweest, heeft geautomutileerd en heeft nu een baan waarin het van de burgers waarmee zij in aanraking komt verwacht wordt haar te respecteren en haar aanwijzingen op te volgen? Ook draagt zij een dienstwapen en is zij in geweld getraind?quote:Op vrijdag 19 maart 2010 09:08 schreef Citizen.Erased het volgende:
[..]
Dus omdat hij zich tijdens de seks niet helemaal in de hand kan houden maakt hem in jouw ogen al gelijk een potentiële moordenaar? Dan kan ik mijn ex-vriendin ook maar beter aan gaan geven.

http://www.telegraaf.nl/b(...)dadig_in_bed___.htmlquote:'Sander V. gewelddadig in bed'
door Jolande van der Graaf en Sebastian Schramm
DORDRECHT - Een ex-vriendin van Sander V. - verdacht van de moord op het Dordtse meisje Milly Boele (12) - beschrijft de dinsdag opgepakte politieman als seksueel gestoord en gewelddadig in bed. "Hij is seksverslaafd en wordt als hij in extase raakt onbeschrijflijk hardhandig en ook gewelddadig. Ik moest hem dan stoppen, anders kneep hij mijn keel dicht en zou hij me gewurgd hebben. Als hij dit heeft gedaan met dat arme meisje, had ze geen schijn van kans", aldus de geschokte jonge vrouw, die vandaag exclusief haar verhaal vertelt in De Telegraaf.
"Dat arme meisje in Dordrecht... Ik moet er niet aan denken wat Milly heeft moeten doorstaan. Als hij tijdens de seks in extase raakt, is Sander onbeschrijflijk gewelddadig. Ik kon hem aan, was niet bang. Ik hield hem altijd op tijd tegen. Maar hij had mijn keel dichtgeknepen tot ik stikte, als ik hem niet stopte", aldus de ex. "Maar ik heb nooit gemerkt dat hij zich tot erg jonge meisjes voelde aangetrokken".
Ze noemt zichzelf ’Anneke’ en wil in een exclusief gesprek met De Telegraaf haar verhaal kwijt over haar ex, de politieman Sander V. die nu verdacht wordt van een gruwelijke kindermoord. „Het is verbijsterend wat er is gebeurd en hoe ik me voel. Sander en ik hebben een relatie gehad. Nu is hij een ex die een klein meisje om het leven heeft gebracht. Om me heen – in de bus, op straat – overal hoor ik mensen alleen maar over Milly praten. Ik voel me dan echt verschrikkelijk.”
Enkele maanden geleden had zij voor het laatst contact met Sander. „Het ging helemaal niet goed met hem. Hij wilde weg bij de politie. Hij trok het niet, zei hij. Ook met zijn relatie liep het mis. Linda en hij zagen elkaar nooit, zo klaagde hij. Hij wilde met haar stoppen.”
Hun relatie was turbulent geweest. „Ik was in het verleden dolverliefd op Sander. Hij was stoer, leuk. Op het oog wel een macho. Maar als hij bij mij in bed was, lag hij maar wat vaak te janken om dingen. Sander is geen gevoelloze man. Een sociaal type is hij zeker niet, maar als je hem leert kennen is hij aardig, vrolijk. Je kan met hem lachen. Hij voelde zich wel heel superieur. Wees me ook altijd terecht op allerlei dingen.”
Er zijn dingen niet in de haak met V., constateert Anneke. Vooral op seksueel gebied. „Ik heb altijd het vermoeden gehad dat hij van jongs af aan is misbruikt door iemand uit zijn directe kring. Die persoon greep hem in het voorbijgaan bij zijn kruis, ik heb dat meermalen gezien. ’Sander is van mij. Altijd al geweest’, werd er dan gezegd. Gezond vind ik dat bepaald niet.”
Hij wilde voortdurend met haar naar bed, herinnert Anneke zich. „Seksverslaafd is hij absoluut. Wel binnen de relatie, heb ik het idee. Maar dan lustte hij er ook wel pap van. Als hij zich liet gaan, moest ik hem echt stoppen. Hij is bij wijze van spreken twee meter lang en een meter breed. Ontzaggelijk sterk. Hij kon zich met zijn hele gewicht op me drukken, dat ik bijna geen lucht meer kon krijgen en me zo hard vastpakken dat mijn hele lijf onder de blauwe plekken zat. ’Kappen nu’, schreeuwde ik dan. En dan stopte hij wel. Natuurlijk kickte hij er ook op om seks te hebben met zijn handboeien om.”
Sander V. ging aanvankelijk compleet op in zijn politiewerk. „Hij heeft in Den Haag gewerkt, later in Rotterdam. In uniform stond daar echt een agent die gezag uitstraalde. Niet iemand met wie je kon spotten. Hij was er trots op om dat werk te doen. ’Ik ben de politie’, waren altijd zijn woorden. Sander is een heel rationeel persoon. Zo wil hij per se geen kinderen omdat de wereld volgens hem verpaupert en dat alleen maar erger wordt. Ik heb nooit gemerkt dat hij een hekel heeft aan kinderen. Ook niet dat hij zich bijzonder tot erg jonge meisjes voelde aangetrokken.”
Waren het spanningen in zijn relatie en werk die bij Sander V. de remmen wegsloegen waardoor een seksueel roofdier op strooptocht ging? Anneke: „Het moet zoiets zijn geweest. Ik vind het verbijsterend, bizar wat er is gebeurd. Wat beweegt hem in godsnaam om zich aan een meisje van twaalf jaar te vergrijpen? Ik zou hem in de cel willen opzoeken, hem helemaal in elkaar willen slaan en dan willen horen wat er in hem gevaren is. Ook voor mijn eigen verwerking.”
Ook voor Anneke is de wereld even helemaal ingestort. „Ik leef momenteel naar mijn gevoel in een slechte soap. Een nachtmerrie zelfs. Een tijdje geleden begon Sander me weer op te zoeken. Hij wilde me terug. Hij wilde ook weer seks met me. Ik ging wel weer vriendschappelijk met hem om, maar ik heb hem geweigerd. We lagen op de bank naar een film te kijken. Nu denk ik: hij had mij ook wel kunnen ombrengen omdat ik hem niet wilde. Ook voel ik me ontzettend schuldig. Als ik toch weer met hem in zee was gegaan, had hij dat kleine meisje misschien niet vermoord. Ik weet dat dit nergens op slaat, al mijn vrienden zeggen dat ook. Maar ik krijg het gewoon niet uit mijn gedachten.”
Ze heeft haar verhaal nog niet aan de politie verteld. „Ik heb nog niets van ze gehoord. Maar ik denk dat ze mijn naam wel zullen tegenkomen in zijn computer. Toen ik hoorde dat het Sander was die dinsdag was opgepakt, heb ik hem nog gemaild. Hoe ben je zo diep gezonken’, heb ik hem geschreven.”

quote:Op vrijdag 19 maart 2010 09:17 schreef nurpleur het volgende:
[ link | afbeelding ] By ImageHousing.com
Ben ik de enige die het wazig vind dat die muts daarachter staat te lachen?
Ben ik de enige die het wazig vindt exact dezelfde post in twee verschillende topics aan te treffen?quote:Op vrijdag 19 maart 2010 09:06 schreef nurpleur het volgende:
Ben ik de enige die het wazig vind dat die muts daarachter staat te lachen?

Mijn eerste gedachte ook toen ik de TT las..quote:Op vrijdag 19 maart 2010 08:39 schreef shmoopy het volgende:

...quote:Toen ik hoorde dat het Sander was die dinsdag was opgepakt, heb ik hem nog gemaild. Hoe ben je zo diep gezonken’, heb ik hem geschreven.”

quote:Op vrijdag 19 maart 2010 08:39 schreef shmoopy het volgende:

http://www.ad.nl/ad/nl/22(...)-Milly-kaartje.dhtmlquote:Moordenaar stuurde familie Milly kaartje
UPDATE DORDRECHT - Sander V., de politieagent die er van wordt verdacht Milly Boele te hebben vermoord, heeft de familie van Milly een kaartje gestuurd om het gezin sterkte te wensen. Dit beweren vrienden van de familie, tegenover het AD.
Zijn moeder is meermalen komen praten omdat zij bang was dat hij zelfmoord wilde plegen V. had op dat moment het 12-jarige meisje al vermoord in zijn woning en begraven in zijn tuin. Hij schreef zijn deelneming namens zichzelf en zijn vriendin. Zij wensten de familie veel sterkte en schreven dat zij aan het gezin dachten. V's vriendin wist op dat moment niets van de moord en leefde erg mee met het gezin dat twee deuren verderop woont.
Zelfmoordneigingen
Het AD meldt vanmorgen verder dat de 26-jarige V. in zijn jeugd zelfmoordneigingen had en zichzelf met scheermesjes in zijn armen sneed. Hij had in zijn jeugd te kampen met zware psychische problemen. Dit verklaart zijn voormalig mentor Cor Verbree, die V. begeleidde tijdens zijn vbo-opleiding. ,,Je vergeet duizenden leerlingen, maar Sander niet", aldus Verbree.
,,Zijn moeder is meermalen komen praten omdat zij bang was dat hij zelfmoord wilde plegen."
Gewelddadig in bed
Ex-vriendin Esther in het AD: ,,Opeens besloot hij naar de politie te gaan. Ik wist niet wat ik hoorde toen hij agent werd. Ik dacht alleen: hij kan zelf niet eens relaxed zijn. Hoe moet hij omgaan met al die stress?"
Een vriend en oud-collega, met wie hij samenwerkte in de Zoetermeerse discotheek Locomotion vertelt op de Zoetermeerse weblog www.zeikerdje.nl dat Sander 'nogal dominant is en graag zijn zin krijgt."
Een ex-vriendin van V. beschrijft hem in De Telegraaf als seksueel gestoord en gewelddadig in bed. (AK)

Lezen is lastig?quote:Op vrijdag 19 maart 2010 09:31 schreef Appletree het volgende:
Dat kaartje had net zo goed geschreven kunnen zijn door de vriendin met zijn naam erbij, niet wetende dat hij de moordenaar was.
quote:Zijn moeder is meermalen komen praten omdat zij bang was dat hij zelfmoord wilde plegen V. had op dat moment het 12-jarige meisje al vermoord in zijn woning en begraven in zijn tuin. Hij schreef zijn deelneming namens zichzelf en zijn vriendin.

Tja..quote:Op vrijdag 19 maart 2010 09:10 schreef Pisces29 het volgende:
[..]
Ik snap wel wat je bedoelt, maar als iemand doorslaat met wurgsex of andere dingen..
Maar ach het is weer het zoveelste qua verhalen van buren, collega's, etc.
quote:'Sander V. gewelddadig in bed'
door Jolande van der Graaf en Sebastian Schramm
DORDRECHT - Een ex-vriendin van Sander V. - verdacht van de moord op het Dordtse meisje Milly Boele (12) - beschrijft de dinsdag opgepakte politieman als seksueel gestoord en gewelddadig in bed. "Hij is seksverslaafd en wordt als hij in extase raakt onbeschrijflijk hardhandig en ook gewelddadig. Ik moest hem dan stoppen, anders kneep hij mijn keel dicht en zou hij me gewurgd hebben. Als hij dit heeft gedaan met dat arme meisje, had ze geen schijn van kans", aldus de geschokte jonge vrouw, die vandaag exclusief haar verhaal vertelt in De Telegraaf.
"Dat arme meisje in Dordrecht... Ik moet er niet aan denken wat Milly heeft moeten doorstaan. Als hij tijdens de seks in extase raakt, is Sander onbeschrijflijk gewelddadig. Ik kon hem aan, was niet bang. Ik hield hem altijd op tijd tegen. Maar hij had mijn keel dichtgeknepen tot ik stikte, als ik hem niet stopte", aldus de ex. "Maar ik heb nooit gemerkt dat hij zich tot erg jonge meisjes voelde aangetrokken".
quote:Hun relatie was turbulent geweest. „Ik was in het verleden dolverliefd op Sander. Hij was stoer, leuk. Op het oog wel een macho. Maar als hij bij mij in bed was, lag hij maar wat vaak te janken om dingen. Sander is geen gevoelloze man. Een sociaal type is hij zeker niet, maar als je hem leert kennen is hij aardig, vrolijk. Je kan met hem lachen. Hij voelde zich wel heel superieur. Wees me ook altijd terecht op allerlei dingen.”
Er zijn dingen niet in de haak met V., constateert Anneke. Vooral op seksueel gebied. „Ik heb altijd het vermoeden gehad dat hij van jongs af aan is misbruikt door iemand uit zijn directe kring. Die persoon greep hem in het voorbijgaan bij zijn kruis, ik heb dat meermalen gezien. ’Sander is van mij. Altijd al geweest’, werd er dan gezegd. Gezond vind ik dat bepaald niet.”
Hij wilde voortdurend met haar naar bed, herinnert Anneke zich. „Seksverslaafd is hij absoluut. Wel binnen de relatie, heb ik het idee. Maar dan lustte hij er ook wel pap van. Als hij zich liet gaan, moest ik hem echt stoppen. Hij is bij wijze van spreken twee meter lang en een meter breed. Ontzaggelijk sterk. Hij kon zich met zijn hele gewicht op me drukken, dat ik bijna geen lucht meer kon krijgen en me zo hard vastpakken dat mijn hele lijf onder de blauwe plekken zat. ’Kappen nu’, schreeuwde ik dan. En dan stopte hij wel. Natuurlijk kickte hij er ook op om seks te hebben met zijn handboeien om.”
Sander V. ging aanvankelijk compleet op in zijn politiewerk. „Hij heeft in Den Haag gewerkt, later in Rotterdam. In uniform stond daar echt een agent die gezag uitstraalde. Niet iemand met wie je kon spotten. Hij was er trots op om dat werk te doen. ’Ik ben de politie’, waren altijd zijn woorden. Sander is een heel rationeel persoon. Zo wil hij per se geen kinderen omdat de wereld volgens hem verpaupert en dat alleen maar erger wordt. Ik heb nooit gemerkt dat hij een hekel heeft aan kinderen. Ook niet dat hij zich bijzonder tot erg jonge meisjes voelde aangetrokken.”
Sorry hoor, maar ervan uitgaand dat het bovenstaand beeld van Sander V. naar waarheid geschetst is.. Hoeveel clichématiger wil je het hebben? Hoeveel clichématiger is uberhaupt nog mogelijk?quote:Waren het spanningen in zijn relatie en werk die bij Sander V. de remmen wegsloegen waardoor een seksueel roofdier op strooptocht ging? Anneke: „Het moet zoiets zijn geweest. Ik vind het verbijsterend, bizar wat er is gebeurd. Wat beweegt hem in godsnaam om zich aan een meisje van twaalf jaar te vergrijpen? Ik zou hem in de cel willen opzoeken, hem helemaal in elkaar willen slaan en dan willen horen wat er in hem gevaren is. Ook voor mijn eigen verwerking.”

Ik vind je reactie een beetje kortzichtig, kijk, we weten nu wat hij gedaan heeft en dus is het lastig objectief er naar te kijken, maar ik denk dat er heel wat meer enigzins gestoorde mensen werken bij de politie, net als bij de brandweer, in het ziekenhuis, bij de Appie om de hoek en bij het kantoor van Spong. Er bestaan nou eenmaal een hoop een beetje gestoorde mensen. Die dingen die zij zegt betekenen echt niet dat daar dan maar uit duidelijk moest worden dat hij meisjes zou gaan vermoorden.quote:Op vrijdag 19 maart 2010 09:36 schreef NotYou het volgende:
[..]
Tja..
[..]
[..]
[..]
Sorry hoor, maar ervan uitgaand dat het bovenstaand beeld van Sander V. naar waarheid geschetst is.. Hoeveel clichématiger wil je het hebben? Hoeveel clichématiger is uberhaupt nog mogelijk?
Dit is overduidelijk iemand die bij de politie niets te zoeken heeft en zo te lezen had die ex-vriendin dat inzicht heel wat sneller kunnen en moeten hebben. Misschien was zij wel de enige die hem daar goed genoeg voor kende.. op z'n slechtst. Maar nee, mevrouw laat weten het verbijsterend te vinden.. verbijsterend!![]()
![]()

In dit geval zit je er toch echt naast en is het prima dat hier aandacht voor is. Het betrof hier immers niet een bakker of een slager, het betrof hier een politieagent: één in uniform en met dienstwapen, getraind in geweld en door onze overheid geplaatst in een machtspositie.quote:Op vrijdag 19 maart 2010 09:39 schreef Amos_ het volgende:
Echt elke bit of byte aan aandacht voor deze strontworm is er een teveel. En het erge is nog dat een advocaat dit gewoon als trial by media gaat opvoeren en er dus strafvermindering volgt

surveillant he...quote:Op vrijdag 19 maart 2010 09:44 schreef NotYou het volgende:
[..]
In dit geval zit je er toch echt naast en is het prima dat hier aandacht voor is. Het betrof hier immers niet een bakker of een slager, het betrof hier een politieagent: één in uniform en met dienstwapen, getraind in geweld en door onze overheid geplaatst in een machtspositie.
Dat ze hun werknemersbestand en toelatingscriteria voor nieuwe agenten nog maar eens goed onder de loep nemen, de prutsers.

Maar waarom zit jij nu toch zo achter die ex-vriendin aan, alsof zij de schuld heeft voor die moord? Wil je nog iemand extra opzadelen met een trauma of zo? Je bent gewoon een extra zondebok aan het zoeken.quote:Op vrijdag 19 maart 2010 09:36 schreef NotYou het volgende:
[..]
Tja..
[..]
[..]
[..]
Sorry hoor, maar ervan uitgaand dat het bovenstaand beeld van Sander V. naar waarheid geschetst is.. Hoeveel clichématiger wil je het hebben? Hoeveel clichématiger is uberhaupt nog mogelijk?
Dit is overduidelijk iemand die bij de politie niets te zoeken heeft en zo te lezen had die ex-vriendin dat inzicht heel wat sneller kunnen en moeten hebben. Misschien was zij wel de enige die hem daar goed genoeg voor kende.. op z'n slechtst. Maar nee, mevrouw laat weten het verbijsterend te vinden.. verbijsterend!![]()

Achteraf is het altijd makkelijk praten, nietwaar?quote:Op vrijdag 19 maart 2010 09:44 schreef NotYou het volgende:
[..]
In dit geval zit je er toch echt naast en is het prima dat hier aandacht voor is. Het betrof hier immers niet een bakker of een slager, het betrof hier een politieagent: één in uniform en met dienstwapen, getraind in geweld en door onze overheid geplaatst in een machtspositie.
Dat ze hun werknemersbestand en toelatingscriteria voor nieuwe agenten nog maar eens goed onder de loep nemen, de prutsers.

ooh??quote:Vergeet dan ook niet te vermelden dat er al melding door Milly (of haar familie) was gedaan bij de politie vanwege het gedrag van Sander V.
Daar is nog weinig over bekend, wat er met die melding gedaan is.

"Let's free associate about what was the cause". Er worden hier conclusies getrokken op basis van een aantal enge films die men heeft gezien en een fout telegraaf interview.quote:Op vrijdag 19 maart 2010 09:06 schreef SicSicSics het volgende:
Er komen hier weer reacties en aannames voorbij van een paar internet amateur psychologische profilers waar je eng van wordt! Ik hoop dat jullie nooit bij de politie gaan werken!

Nou dat heb ik nog nergens gelezen. Typisch staaltje internetrumor?quote:Op vrijdag 19 maart 2010 09:47 schreef Kickstart het volgende:
quote uit een ander bericht op dit forum
[..]
ooh??
Heb helaas geen antwoord gekregen om wat voor gedrag het dan ging.

quote:Op vrijdag 19 maart 2010 09:44 schreef NotYou het volgende:

Politieagenten zijn over het algemeen altijd mensen met psychische problemenquote:Op vrijdag 19 maart 2010 09:52 schreef controlaltdelete het volgende:
dat Sander 'krank im kopf' is lijkt me duidelijk. Wat de politie betreft heb ik niet echt een hoge pet op van de intelligentie van agenten. Een familielid van me is agent, ik heb wel eens een feestje meegemaakt waar zijn collega's bij zaten maar wat een simpele, kortzichtige zielen waarvan ik sowieso van 1 iemand weet dat hij niet vies is van wat fraude. Bovendien wat is de toelatingseis voor de politieschool: vmbo, mavo ofzo?

Vertel!quote:Op vrijdag 19 maart 2010 09:58 schreef D. het volgende:
Politieagenten zijn over het algemeen altijd mensen met psychische problemen

quote:Op vrijdag 19 maart 2010 09:58 schreef D. het volgende:
[..]
Politieagenten zijn over het algemeen altijd mensen met psychische problemen

Dat stel ik ook geenszins, ik stel wel dat deze man ook toen al overduidelijk een potentieel gevaar was en dat een positie als bijv politieagent voor hem niet bereikbaar had mogen zijn.quote:Op vrijdag 19 maart 2010 09:42 schreef Dzy het volgende:
[..]
Ik vind je reactie een beetje kortzichtig, kijk, we weten nu wat hij gedaan heeft en dus is het lastig objectief er naar te kijken, maar ik denk dat er heel wat meer enigzins gestoorde mensen werken bij de politie, net als bij de brandweer, in het ziekenhuis, bij de Appie om de hoek en bij het kantoor van Spong. Er bestaan nou eenmaal een hoop een beetje gestoorde mensen. Die dingen die zij zegt betekenen echt niet dat daar dan maar uit duidelijk moest worden dat hij meisjes zou gaan vermoorden.
Het gaat meer om de overduidelijke signalen die kennelijk geheel niet zijn opgepikt door wie dan ook, en daarbij is het niet gezegd dat dergelijke neigingen niet ook door lichtere seksuele prikkels getriggered zouden kunnen worden of op den duur zelfs door prikkels van een geheel andere aard. De labiliteit van de verdachte is niet onaardig om in deze inschatting mee te nemen.. Mocht dit artikel op waarheid berusten dan was Sander V. absoluut een potentiele tijdbom en had men niet dit exacte voorval maar wel dat hiervan ellende zou komen goed mogelijk al kunnen verwachten.quote:Op vrijdag 19 maart 2010 09:50 schreef SicSicSics het volgende:
[..]
Hij zou in werkverband ook echt vaak in situaties komen waarin 'hij (seksueel) in extase raakt'!Ik zou inderdaad elke agent (en vrouw/ vriendin) nog maar eens vragen hoe ze zich in bed gedragen...
En natuurlijk, 1 op de 55.000 is fout, dus het hele systeem klopt niet!
Held!

quote:Op vrijdag 19 maart 2010 10:01 schreef NotYou het volgende:
[..]
Dat stel ik ook geenszins, ik stel wel dat deze man ook toen al overduidelijk een potentieel gevaar was en dat een positie als bijv politieagent voor hem niet bereikbaar had mogen zijn.
Natuurlijk kan het er in bed best eens wat heviger aan toegaan, dat is allemaal prima, maar dan wel met wederzijds respect en enige terughoudendheid.

Het was geen kranten artikel maar een posting van een user (pfaffke)quote:Op vrijdag 19 maart 2010 09:48 schreef Amos_ het volgende:
[..]
Nou dat heb ik nog nergens gelezen. Typisch staaltje internetrumor?

Speculatie dusquote:Op vrijdag 19 maart 2010 10:03 schreef Kickstart het volgende:
[..]
Het was geen kranten artikel maar een posting van een user (pfaffke)
'Grote fouten bij opsporing Milly Boele'
ergens in het midden anders zoek je ffe op de naam van de poster
Bedoel er mee dat er wel wat meer aan de hand was!

Die 'overduidelijke signalen' heeft hij best goed verborgen weten te houden dan.quote:Op vrijdag 19 maart 2010 10:01 schreef NotYou het volgende:
Het gaat meer om de overduidelijke signalen die kennelijk geheel niet zijn opgepikt door wie dan ook, en daarbij is het niet gezegd dat dergelijke neigingen niet ook door lichtere seksuele prikkels getriggered zouden kunnen worden of op den duur zelfs door prikkels van een geheel andere aard. De labiliteit van de verdachte is niet onaardig om in deze inschatting mee te nemen.. Mocht dit artikel op waarheid berusten dan was Sander V. absoluut een potentiele tijdbom en had men niet dit exacte voorval maar wel dat hiervan ellende zou komen goed mogelijk al kunnen verwachten.

Ik denk niet dat de aard van een persoon als deze eenmaal gevormd is nog aan veel verandering onderhevig zal zijn, nee. Overigens zijn er maar weinig wetenschappen zo veranderlijk als de psychologie, waarvan je de status als wetenschap als t aan mij ligt ook prima kunt betwisten.quote:Op vrijdag 19 maart 2010 10:02 schreef Amos_ het volgende:
Jij gaat er lekker makkelijk vanuit dat zijn psychische problemen tijdens de keuring al gemanifesteerd waren, terwijl ze ook getriggerd kunnen zijn door de extreme stress van zijn werk.
Het is vermoeiend dat mensen denken langs de zijlijn wel even amateurpsycholoogje te kunnen spelen.

Nee, dat verwacht ik nietquote:Op vrijdag 19 maart 2010 09:58 schreef Copycat het volgende:
[..]
Vertel!
En ze zijn ook allemaal gek op sort of wurgseks en daardoor een gevaar?

Heb je zo'n test wel eens gezien/gemaakt, de raporten over pesten binnen politiekorpsen gelezen? (Het zou onder agenten meer voorkomen dan bij vrijwel iedere andere beroepsgroep.quote:Op vrijdag 19 maart 2010 10:06 schreef SicSicSics het volgende:
[..]
Die 'overduidelijke signalen' heeft hij best goed verborgen weten te houden dan.Tenzij je er natuurlijk vanuit gaat dat diegenen die de test afnamen (en al zijn collega's) lachen en hun schouders ophalen als een collega 'overduidelijke signalen' van seksuele frustratie en buitensporig gewelddadig gedrag vertoond tijden de tests en op de werkvloer.
En je maakt weer aannames waar de honden geen brood van lusten.

Nee, bedanktquote:Op vrijdag 19 maart 2010 09:59 schreef Amos_ het volgende:
[..]![]()
Zo simpel he, afgeven op de politie. Maar ga er zelf maar eens aan staan.

Met dank aan het AD en de Telegraaf, voor het hapsgewijs voeden van de "discussie".quote:Op vrijdag 19 maart 2010 10:05 schreef Modus het volgende:
Oh joy, nog een topic gebaseerd op vage geruchten en achterklap, daar hebben we wat aan.

Maar waar baseer je jouw post op dat politiemensen over het algemeen psychische problemen hebben>quote:

Het is geenszins bedoeld als een poging om op de man te spelen.quote:Op vrijdag 19 maart 2010 10:07 schreef NotYou het volgende:
[..]
Ik denk niet dat de aard van een persoon als deze eenmaal gevormd is nog aan veel verandering onderhevig zal zijn, nee. Overigens zijn er maar weinig wetenschappen zo veranderlijk als de psychologie, waarvan je de status als wetenschap als t aan mij ligt ook prima kunt betwisten.
Los van je vrij sneue poging het op de man te spelen door mij weg te zetten als amateurpsycholoog deed ik hier op de psychologie geenszins een beroep. Common sense, meer niet.

*wijst naar kruisje in rechterbovenhoek*quote:Op vrijdag 19 maart 2010 10:05 schreef Modus het volgende:
Oh joy, nog een topic gebaseerd op vage geruchten en achterklap, daar hebben we wat aan.

Enkel op mijn aanvaringen met hen in het verleden.quote:Op vrijdag 19 maart 2010 10:09 schreef Copycat het volgende:
[..]
Maar waar baseer je jouw post op dat politiemensen over het algemeen psychische problemen hebben>

Pfaffke in ieder geval niet, die plempt zoiets neer zonder uitleg.quote:Op vrijdag 19 maart 2010 10:09 schreef Kickstart het volgende:
of inside information, wie zal het zeggen

Juist.quote:Op vrijdag 19 maart 2010 10:13 schreef D. het volgende:
Enkel op mijn aanvaringen met hen in het verleden.
Maar vooruit, ik geeft toe dat het wellicht alleen om de plaatselijke politie gaat.
Ik heb immers geen ervaring met alle agenten

Ik ken psychologische onderzoeken in het algemeen en je hoeft bepaald geen genie te zijn om de uitkomst op basis van de vragen te kunnen voorspellen, nee.quote:Op vrijdag 19 maart 2010 10:10 schreef Amos_ het volgende:
[..]
Het is geenszins bedoeld als een poging om op de man te spelen.
Maar kom op, mensen hebben hun oordeel al klaar zonder ook maar enige kennis of voorkennis te hebben. Of ben jij zelf ook agent geweest en met een psychisch verleden waardoor je weet dat de test ontoereikend is?
Psychische klachten manifesteren zich juist vaak in stressvolle situaties.

Nee, ik heb nooit zo'n test gezien of gemaakt. Ik ken wel mensen die hem gefaald hebben en niet aan de gang mochten als agent op basis van die test. (En nee dat zijn geen uiterst seksueel gefrustreerde serie moordenaars.)quote:Op vrijdag 19 maart 2010 10:08 schreef NotYou het volgende:
Heb je zo'n test wel eens gezien/gemaakt, de raporten over pesten binnen politiekorpsen gelezen? (Het zou onder agenten meer voorkomen dan bij vrijwel iedere andere beroepsgroep.)

Zo kent iedereen wel iemand die bij de politie werkt..quote:Op vrijdag 19 maart 2010 09:52 schreef controlaltdelete het volgende:
dat Sander 'krank im kopf' is lijkt me duidelijk. Wat de politie betreft heb ik niet echt een hoge pet op van de intelligentie van agenten. Een familielid van me is agent, ik heb wel eens een feestje meegemaakt waar zijn collega's bij zaten maar wat een simpele, kortzichtige zielen waarvan ik sowieso van 1 iemand weet dat hij niet vies is van wat fraude. Bovendien wat is de toelatingseis voor de politieschool: vmbo, mavo ofzo?

Daar noem je 1 soort onderzoek. Er zijn vele vormen en vele manieren. Een psychologisch onderzoek behelst meer dan een multiplechoice vragenrondje.quote:Op vrijdag 19 maart 2010 10:17 schreef NotYou het volgende:
[..]
Ik ken psychologische onderzoeken in het algemeen en je hoeft bepaald geen genie te zijn om de uitkomst op basis van de vragen te kunnen voorspellen, nee.

Zijn (nu ex-)vriendin werkt toch ook bij de politie?quote:Op vrijdag 19 maart 2010 09:36 schreef NotYou het volgende:
[..]
Tja..
[..]
[..]
[..]
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |