abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_79331761
quote:
Op vrijdag 19 maart 2010 09:48 schreef Krullehoofd het volgende:

[..]

Dat gebeurt alleen als je jezelf thuis opsluit en verder alle sociale contacten afbreekt.
Nou nee hoor.
Ik kom elke dag mensen tegen maar ik word toch echt niet verliefd als ik dat echt niet wil.
Als je je pas bewust wordt van je gevoelens als je al verliefd ben is het misschien niet meer af te kappen, maar er is altijd nog een stadium daarvoor dat je wel kan afkappen waardoor je niet verliefd wordt.
zelfde als diginoob
pi_79332500
Och och och.... TS moet dit boek lezen:

vrijdag 19 maart 2010 @ 12:41:03 #103
232288 Biermeisje
The feminin kind.
pi_79332627
Aangezien er nog veel gepost is, houd ik het graag even bij een samenvatting van mijn reacties daarop.

De terugkerende woorden die ik zie zijn 'bitterheid' en 'jezelf afsluiten'.

Ten eerste: ik ben absoluut geen pessimist. Ik geloof juist in het goede van mensen (dat verklaart gelijk waarom ik wel eens op m'n bek ben gegaan.:P) Mijn instelling is niet dat het sowieso wel verkeerd zal gaan, ik heb meerdere malen gezegd dat ik niet overtuigd ben van de meerwaarde van het hebben van een relatie. Dat is iets heel anders dan denken dat het onmogelijk is om een goede partner te vinden.

Ten tweede: Ik sluit me niet af voor de buitenwereld, ik sta juist heel erg open voor mensen, maar dan wel op vriendschappelijk gebied. Verliefdheid komt en gaat.. daarbij wordt verliefdheid vaak meer op het moment dat je er aandacht in gaat steken. Daar heb je dus wel degelijk controle over.

Ten derde: Ondanks dat je misschien een heleboel mis loopt als je geen relatie hebt, je wint er ook een heleboel mee. Daar is ook wat over te zeggen. Inderdaad, de vrijheid, vooral het voorbeeld van het hebben van een thuis als rustpunt, kan ik me heel erg in vinden.

Ten vierde: Dit topic is een hersenspinsel, ik denk dat er een wezenlijk verschil is om bewust single te zijn en single te zijn, omdat je gewoon geen relatie hebt. Ik sluit het nóg niet helemaal uit, een relatie. Op de langere termijn dan. Maar ik vermoed dat ik er gelukkig van zou worden om er voor te kiezen om (tijdelijk) alleen te blijven en in de tussentijd dus inderdaad niet open wil staan voor dit soort dingen. Als ik iemand tegen zou komen die de moeite waard lijkt te zijn, is diegene er ook nog wel als ik er aan toe ben. Zo niet, heb ik pech gehad.
Panta rei
  vrijdag 19 maart 2010 @ 12:44:47 #104
232288 Biermeisje
The feminin kind.
pi_79332762
quote:
Op vrijdag 19 maart 2010 12:36 schreef Quickie_Butt het volgende:
Och och och.... TS moet dit boek lezen:

[ afbeelding ]
Sommige mensen willen het echt niet begrijpen, hè?
Panta rei
pi_79332970
quote:
Op vrijdag 19 maart 2010 12:44 schreef Biermeisje het volgende:

[..]

Sommige mensen willen het echt niet begrijpen, hè?
Lees het nou maar goddamned
  vrijdag 19 maart 2010 @ 12:54:22 #106
232288 Biermeisje
The feminin kind.
pi_79333084
quote:
Op vrijdag 19 maart 2010 12:51 schreef Quickie_Butt het volgende:

[..]

Lees het nou maar goddamned
Niks! Ik heb zelf gestudeerd voor hulpverlener, ik ken deze foefjes wel.
Panta rei
  vrijdag 19 maart 2010 @ 13:00:02 #107
273744 Torrio
More.Whore.More
pi_79333291
Gewoon lekker blijven drinken en plezier maken, doen wat je zelf wilt en helemaal niet meer over relaties nadenken. Als je iemand tegenkomt merk je het vanzelf wel!
  vrijdag 19 maart 2010 @ 13:02:19 #108
232288 Biermeisje
The feminin kind.
pi_79333354
quote:
Op vrijdag 19 maart 2010 13:00 schreef Torrio het volgende:
Gewoon lekker blijven drinken en plezier maken, doen wat je zelf wilt en helemaal niet meer over relaties nadenken. Als je iemand tegenkomt merk je het vanzelf wel!
Bijvoorbeeld!

Al vind ik nadenken wel fijn eigenlijk.
Panta rei
  vrijdag 19 maart 2010 @ 13:05:51 #109
273744 Torrio
More.Whore.More
pi_79333480
quote:
Op vrijdag 19 maart 2010 13:02 schreef Biermeisje het volgende:

[..]

Bijvoorbeeld!

Al vind ik nadenken wel fijn eigenlijk.
Haha ja gelukkig maar, anders zou het leven heel lastig (of juist niet) worden.
Maar bij sommige dingen moet je niet te lang stilstaan vind ik, dingen als relaties en verliefdheid heb je zelf niet in de hand, dat overkomt je of dat overkomt je niet. En mocht het zover zijn en er is iets dat je tegenhoudt op een bepaald vlak, moet je het gewoon niet doen. Als je echt verliefd bent denk je daar toch niet aan, dan wil je zo veel en vaak mogelijk bij de ander zijn.
  vrijdag 19 maart 2010 @ 13:07:29 #110
232288 Biermeisje
The feminin kind.
pi_79333541
quote:
Op vrijdag 19 maart 2010 13:05 schreef Torrio het volgende:

[..]

Als je echt verliefd bent denk je daar toch niet aan, dan wil je zo veel en vaak mogelijk bij de ander zijn.
Dat is dus het verradelijke!
Panta rei
  vrijdag 19 maart 2010 @ 13:11:44 #111
273744 Torrio
More.Whore.More
pi_79333700
quote:
Op vrijdag 19 maart 2010 13:07 schreef Biermeisje het volgende:

[..]

Dat is dus het verradelijke!
So be it. Dat maakt je op dat moment gelukkig. En zoals ik al zei, als je er niet 100% achter staat, moet je er ook niet aan beginnen. Liefde maakt blind, maar laat de ervaring je blindegeleidehond zijn!
pi_79333748
quote:
Op vrijdag 19 maart 2010 08:20 schreef diginoob2 het volgende:

[..]

Dat kan kloppen, maar als je zo denkt en je gaat toch een relatie aan, hoeveel kans van slagen heeft het dan?
Klopt idd. In die zin is pessimisme ook een soort self-fulfilling prophecy: als je denkt dat iets slecht voor je is, dan gaat het waarschijnlijk ook niet beter worden.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 19-03-2010 13:30:22 ]
pi_79333926
quote:
Op vrijdag 19 maart 2010 13:00 schreef Torrio het volgende:
ik herken dit wel...
pi_79334112
quote:
Op vrijdag 19 maart 2010 13:12 schreef Friek_ het volgende:

[..]

Klopt idd. In die zin is pessimisme ook een soort self-fulfilling prophecy: als je denkt dat iets slecht voor je is, gaat het waarschijnlijk ook niet beter worden.
mwa...pessimisme zie ik als ondergrond, daarna word het alleen maar beter..
pi_79334458
Wil je niet meer verliefd worden of gaat het puur om het hebben van een relatie?
burgerweeshuis
"de mens heeft geen smaak, tenzij hij opgegeten wordt."
woensdag 26 mei 2010 12:26 schreef Kluts het volgende: Een vicieuze cirkel heeft idd geen invalshoeken.
pi_79334684
quote:
Op vrijdag 19 maart 2010 13:31 schreef zwaaibaai het volgende:
Wil je niet meer verliefd worden of gaat het puur om het hebben van een relatie?
Verliefd worden is een keuze! ga je verder of niet! Ja, ik ben bang om verliefd te worden! omdat het toch ergens in de loop der weken/maanden/ jaren misschien fout gaat!
pi_79335208
Ik wil trouwens nog wel even ingaan op de daadwerkelijke voor- en nadelen van het bewuste singleschap.

De voordelen lijken me voor veel mensen als volgt:

• Meer vrijheid om je leven in te richten zoals jij wil (geen sociale verplichtingen, geen verantwoording hoeven af te leggen, geen rekening te hoeven houden,
  • Geen exclusiviteit (dus meer vrijheid op seksueel gebied: neuken met Jan en alleman),
  • Geen relatiegezeik ("Maar jij doet altijd.. *vul in* "),
  • Niet het gevoel krijgen 'gevangen' te zitten in je leven.

Nadeel:

• Eenzaamheid.

(Dit gaat nogal als een 'o rly?'-redenering aanvoelen, maar so be it.) Het frappante is nu aan die voor- en nadelen dat ze behoorlijk relatief zijn. Relatief aan wat iemand belangrijk vind. Als jij juist enorm van relaties zou houden en gesteld zou zijn op iemands gezelschap, denk je dan dat je een partner hebben als een afname van je vrijheid ziet? Nee, want je vindt die vrijheid niet meer zo belangrijk en geef je zoiets maar al te graag op. Als jij graag gaat sporten elke week, dan zie je dat sporten ook niet als een 'verplichting' of 'afname van je vrijheid'. Je vrijheid benut je dan juist.

In deze zin kunnen deze discussies ook niet met een dwingend argument worden afgesloten. Voor datgene wat we echt belangrijk vinden in ons leven bestaan m.i. ook geen rationele argumenten. Je kunt je redenen opgeven om single te blijven, maar als je blijft doorvragen naar redenen stuit je op een gegeven moment op iemands 'laatste woorden'. Die bestaan uit dingen die niet verder verantwoord kunnen worden. Je kan vrijheid als reden in de discussie opgeven, maar een reden voor die vrijheid is er niet. Je vindt dat gewoon belangrijk. Punt.
  • pi_79335326
    quote:
    Op vrijdag 19 maart 2010 13:51 schreef Friek_ het volgende:
    Ik wil trouwens nog wel even ingaan op de daadwerkelijke voor- en nadelen van het bewuste singleschap.

De voordelen lijken me voor veel mensen als volgt:

• Meer vrijheid om je leven in te richten zoals jij wil (geen sociale verplichtingen, geen verantwoording hoeven af te leggen, geen rekening te hoeven houden,
  • Geen exclusiviteit (dus meer vrijheid op seksueel gebied: neuken met Jan en alleman),
  • Geen relatiegezeik ("Maar jij doet altijd.. *vul in* "),
  • Niet het gevoel krijgen 'gevangen' te zitten in je leven.

Nadeel:

• Eenzaamheid.

(Dit gaat nogal als een 'o rly?'-redenering aanvoelen, maar so be it.) Het frappante is nu aan die voor- en nadelen dat ze behoorlijk relatief zijn. Relatief aan wat iemand belangrijk vind. Als jij juist enorm van relaties zou houden en gesteld zou zijn op iemands gezelschap, denk je dan dat je een partner hebben als een afname van je vrijheid ziet? Nee, want je vindt die vrijheid niet meer zo belangrijk en geef je zoiets maar al te graag op. Als jij graag gaat sporten elke week, dan zie je dat sporten ook niet als een 'verplichting' of 'afname van je vrijheid'. Je vrijheid benut je dan juist.

In deze zin kunnen deze discussies ook niet met een dwingend argument worden afgesloten. Voor datgene wat we echt belangrijk vinden in ons leven bestaan m.i. ook geen rationele argumenten. Je kunt je redenen opgeven om single te blijven, maar als je blijft doorvragen naar redenen stuit je op een gegeven moment op iemands 'laatste woorden'. Die bestaan uit dingen die niet verder verantwoord kunnen worden. Je kan vrijheid als reden in de discussie opgeven, maar een reden voor die vrijheid is er niet. Je vindt dat gewoon belangrijk. Punt.
  • Wat is eenzaamheid? je hebt toch vrienden?
      vrijdag 19 maart 2010 @ 14:11:07 #119
    232288 Biermeisje
    The feminin kind.
    pi_79335969
    quote:
    Op vrijdag 19 maart 2010 13:31 schreef zwaaibaai het volgende:
    Dat werkt elkaar in de hand hè, dus liever geen van beiden.
    Panta rei
    pi_79336304
    quote:
    Op vrijdag 19 maart 2010 14:11 schreef Biermeisje het volgende:

[..]

Biertje doen?
    pi_79336477
    quote:
    Op vrijdag 19 maart 2010 14:11 schreef Biermeisje het volgende:

[..]

Alsof je dat kan sturen. Ik heb een tijdje een " relatie " gehad met een leuke mevrouw, en we zijn alleen maar in de dating fase ( een vriend van mij noemt het de uitgebreide verkennende fase ) blijven zitten. Een aanrader.
    burgerweeshuis
    "de mens heeft geen smaak, tenzij hij opgegeten wordt."
    woensdag 26 mei 2010 12:26 schreef Kluts het volgende: Een vicieuze cirkel heeft idd geen invalshoeken.
      vrijdag 19 maart 2010 @ 15:18:07 #122
    245489 IceBeach
    Ice... on the beach
    pi_79338700
    Ik denk dat zelf dat 'bewust' een nogal groot woord is, maar ik sta eigenlijk niet open voor een relatie. Behalve vriendschap dan.

Nu is het zo dat ik nog nooit iets van een relatie gehad of iets, maar ben door de jaren heen ben ik wel gaan inzien dat ik een vrouw nooit zal kunnen geven wat ze verdient. Ik zou best wel eens willen ervaren hoe het is, maar ik denk dat ik me dan elke dag schuldig zou voelen t.o.v. haar. Dat ze met mij is terwijl er voor haar zoveel betere opties zijn.

Ik vind het leuk om met vrouwen te praten, beetje te flirten en ze uit te dagen, maar als ik begin te merken dat ze best wel geïnteresseerd beginnen te raken dan kap ik het contact vrij snel af.
    Naar mijn mening staat het geluk van anderen boven het mijne.
    Emperor Meiji: I am a living god. As long as I do what they think is right.
      vrijdag 19 maart 2010 @ 17:03:09 #123
    291725 Premium_Quality
    Natuurlijk gebrouwen
    pi_79343292
    quote:
    Op vrijdag 19 maart 2010 15:18 schreef IceBeach het volgende:
    Ik denk dat zelf dat 'bewust' een nogal groot woord is, maar ik sta eigenlijk niet open voor een relatie. Behalve vriendschap dan.

Nu is het zo dat ik nog nooit iets van een relatie gehad of iets, maar ben door de jaren heen ben ik wel gaan inzien dat ik een vrouw nooit zal kunnen geven wat ze verdient. Ik zou best wel eens willen ervaren hoe het is, maar ik denk dat ik me dan elke dag schuldig zou voelen t.o.v. haar. Dat ze met mij is terwijl er voor haar zoveel betere opties zijn.

Ik vind het leuk om met vrouwen te praten, beetje te flirten en ze uit te dagen, maar als ik begin te merken dat ze best wel geïnteresseerd beginnen te raken dan kap ik het contact vrij snel af.
    Naar mijn mening staat het geluk van anderen boven het mijne.
    Jij hebt niet bepaald een gezonde gedachtegang en een extreem laag zelfbeeld. Ze kan zelf wel bepalen of ze met jou wil ipv met iemand anders. Verder is andermans geluk niet zo zeer jouw verantwoordelijkheid; je eigen geluk wel en anderen zullen nooit rekening gaan houden met jouw geluk.

Ik zou als ik jou was er iets aan gaan doen en wat hulp gaan zoeken
    pi_79343739
    Je bent inderdaad beter af zonder relatie, dan een relatie die alleen maar moeite kost en frustratie oplevert. Wel ben ik van mening dat je er met een goede relatie flink op vooruit gaat. Als je nou eenmaal die goede persoon getroffen hebt, dan zal alles op rolletjes lopen.

Ik vraag mijzelf alleen altijd af hoe mensen toch, tot meerdere malen toe, relaties kunnen krijgen met lui die niet deugen. Iedereen heeft toch wel een beetje mensenkennis? Je weet voor je een relatie met iemand krijg toch ook wel hoe een persoon min of meer in elkaar steekt?
      vrijdag 19 maart 2010 @ 17:50:45 #125
    245489 IceBeach
    Ice... on the beach
    pi_79344996
    quote:
    Op vrijdag 19 maart 2010 17:03 schreef Premium_Quality het volgende:
    Jij hebt niet bepaald een gezonde gedachtegang en een extreem laag zelfbeeld. Ze kan zelf wel bepalen of ze met jou wil ipv met iemand anders. Verder is andermans geluk niet zo zeer jouw verantwoordelijkheid; je eigen geluk wel en anderen zullen nooit rekening gaan houden met jouw geluk.

Ik zou als ik jou was er iets aan gaan doen en wat hulp gaan zoeken
    Je drukt je nu best sterk uit over mij, enkel op basis van een korte post op een forum.. Ik kan je zeggen dat mijn zelfbeeld hier niet heel veel mee te doen heeft. Ik zie mijzelf bijv. wel als een goede vriend en er zijn echt wel dingen die bereikt heb, waar ik (voor een gebrek aan een beter woord) echt wel trots op kan zijn.

Als je denkt dat een vrouw echt wel kan bepalen of ze met iemand wil zijn, lees dan eens verder in R&P. Die klachten over mannen die tegenvallen in een later stadium komen echt niet uit de lucht vallen.
    Oh, en ik heb al jaren hulp gezocht. Het heeft alleen nooit geholpen.
      vrijdag 19 maart 2010 @ 19:10:42 #126
    279841 Avey
    Blossom!
    pi_79347814
    'Bewust' single... klinkt mij een beetje vreemd in de oren. Alsof single zijn bijna een soort taboe is? Er is mij ook regelmatig gevraagd waarom ik single was, maar daar kon ik eigenlijk geen fatsoenlijk antwoord op geven omdat ik niet wist waarom mensen die vraag stelden... Misschien komt het omdat ik zelf nog maar relatief weinig relaties heb gehad (nu wel in eentje, trouwens ) maar voor mij leek de status quo altijd gewoon single zijn. Zie ik dat nou verkeerd?

Oh, anyway. Ontopic maar weer, is het zo moeilijk jezelf goed te voelen als je geen relatie hebt?
    This might be a surprise but it's true
    That I'm not like you and I don't want your advice
    Or your praise or to move in the ways you do
    And I never will
      vrijdag 19 maart 2010 @ 19:31:39 #127
    291725 Premium_Quality
    Natuurlijk gebrouwen
    pi_79348728
    quote:
    Op vrijdag 19 maart 2010 17:50 schreef IceBeach het volgende:

[..]

Je drukt je nu best sterk uit over mij, enkel op basis van een korte post op een forum.. Ik kan je zeggen dat mijn zelfbeeld hier niet heel veel mee te doen heeft. Ik zie mijzelf bijv. wel als een goede vriend en er zijn echt wel dingen die bereikt heb, waar ik (voor een gebrek aan een beter woord) echt wel trots op kan zijn.

Als je denkt dat een vrouw echt wel kan bepalen of ze met iemand wil zijn, lees dan eens verder in R&P. Die klachten over mannen die tegenvallen in een later stadium komen echt niet uit de lucht vallen.
    Oh, en ik heb al jaren hulp gezocht. Het heeft alleen nooit geholpen.
    Ik heb inderdaad misschien snel conclusies getrokken na één post, maar er staan best wat dingen waar ik wat uit op kan maken. Bijvoorbeeld dat je alle andere mannen een betere optie vindt dan jijzelf zegt een hoop; dat is natuurlijk grote onzin. Vooral als een meid wel degelijk aangeeft jou leuk te vinden, wie ben jij om te zeggen dat ze ongelijk heeft? De meeste relaties gaan na verloop van tijd stuk, dat is normaal en geen reden om geen relatie te nemen. Je hoeft het niet te zien als iets dat per sé voor eeuwig moet zijn .

Dat is jammer om te horen dat de hulp die je hebt gezocht niet heeft geholpen, maar wel goed dat je op andere punten wel een goed zelfbeeld hebt.
    pi_79349166
    Bewust single is het ultieme uiterste van bitterheid dat je geen relatie kan krijgen of onderhouden en het dan probeert om praten tot een bewuste keuze.

Zoiets als je hoofd stoten, iemand lacht je uit, en dan ga je zeggen dat je het met opzet deed.
      vrijdag 19 maart 2010 @ 19:45:07 #129
    19440 Maanvis
    Centuries in a lifetime
    pi_79349408
    quote:
    Op vrijdag 19 maart 2010 19:40 schreef Xeanor het volgende:
    Bewust single is het ultieme uiterste van bitterheid dat je geen relatie kan krijgen of onderhouden en het dan probeert om praten tot een bewuste keuze.

Zoiets als je hoofd stoten, iemand lacht je uit, en dan ga je zeggen dat je het met opzet deed.
    En als je nou gewoon geen zin hebt in dat huisje boompje beestje verhaal?
    Trots lid van het 👿 Duivelse Viertal 👿
    Een gedicht over Maanvis
    Het ONZ / [KAMT] Kennis- en Adviescentrum Maanvis Topics , voor al je vragen over mijn topiques!
      vrijdag 19 maart 2010 @ 19:45:20 #130
    232288 Biermeisje
    The feminin kind.
    pi_79349423
    quote:
    Op vrijdag 19 maart 2010 19:40 schreef Xeanor het volgende:

Beter volg je voortaan de hele discussie, spuit 11.
    Panta rei
    pi_79349692
    quote:
    Op vrijdag 19 maart 2010 19:45 schreef Maanvis het volgende:

[..]

Dan ben je gewoon raar, zoals je familie en iedereen zal denken.
    quote:
    Op vrijdag 19 maart 2010 19:45 schreef Biermeisje het volgende:

[..]

Beter volg je voortaan de hele discussie, spuit 11.
    Geen zin in, ik las de OP en reageerde.
      vrijdag 19 maart 2010 @ 19:53:22 #132
    279841 Avey
    Blossom!
    pi_79349762
    quote:
    Op vrijdag 19 maart 2010 19:52 schreef Xeanor het volgende:

[..]

Dan ben je gewoon raar, zoals je familie en iedereen zal denken.
    En als je daar nou ook niet om geeft?
    And I never will
      vrijdag 19 maart 2010 @ 19:58:43 #133
    97934 ASroma
    Flamboyant
    pi_79350186
    quote:
    Op vrijdag 19 maart 2010 17:13 schreef calamares het volgende:
    Ik vraag mijzelf alleen altijd af hoe mensen toch, tot meerdere malen toe, relaties kunnen krijgen met lui die niet deugen.
    Maar die bad boys zijn zo spannend.
      zaterdag 20 maart 2010 @ 16:18:30 #135
    245489 IceBeach
    Ice... on the beach
    pi_79375694
    quote:
    Op vrijdag 19 maart 2010 19:31 schreef Premium_Quality het volgende:

Vooral als een meid wel degelijk aangeeft jou leuk te vinden, wie ben jij om te zeggen dat ze ongelijk heeft? De meeste relaties gaan na verloop van tijd stuk, dat is normaal en geen reden om geen relatie te nemen. Je hoeft het niet te zien als iets dat per sé voor eeuwig moet zijn .
    Omdat ze alleen maar een beeld heeft van wie ik op het eerste gezicht ben. Op de lange termijn kan niemand omgaan met de issues die ik heb. In de praktijk heb ik dat ook zien gebeuren bij iemand anders die ik ken..

Je hebt gelijk dat een relatie vaak later overgaat, maar je start zoiets wel omdat je er wel een eventuele toekomst in ziet. En als je weet dat het daarom op de lange termijn toch gaat falen, why bother?
      zaterdag 20 maart 2010 @ 16:25:57 #136
    172669 Papierversnipperaar
    Cafeïne is ook maar een drug.
    pi_79375914
    quote:
    Op zaterdag 20 maart 2010 16:18 schreef IceBeach het volgende:

[..]
    Je hebt gelijk dat een relatie vaak later overgaat, maar je start zoiets wel omdat je er wel een eventuele toekomst in ziet. En als je weet dat het daarom op de lange termijn toch gaat falen, why bother?
    Ik kan uitstekend overweg met het idee dat een relatie na 2 dagen of 20 jaar voorbij is. In de tussentijd kan je van elkaar houden, genieten en veel plezier hebben. De enige die niet met "issues" om kan gaan ben jij zelf.
    Free Assange! Hack the Planet
    [b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
    De gevolgen van de argumenten van de anti-rook maffia
      zaterdag 20 maart 2010 @ 17:01:05 #137
    207884 Heremeteit
    alweer een poort
    pi_79377017
    quote:
    Op vrijdag 19 maart 2010 19:45 schreef Maanvis het volgende:

[..]

Een relatie komt gelukkig niet altijd daarop neer, in 9 van de 10 gevallen natuurlijk wel. Je kunt ook prima latten en gelukkig zijn er ook nog altijd vrouwen die geen kinderen willen (al zijn ze zeldzaam).

Ik snap niet waarom mensen een relatie voor 100% uitsluiten. Leef lekker elke dag je leven en als het stuk loopt, loopt het stuk. Jammer, maar je hebt wel een leuke tijd gehad (zo niet, dan had je het eerder moeten afkappen ).
      zaterdag 20 maart 2010 @ 17:11:58 #138
    pi_79377383
    quote:
    Op vrijdag 19 maart 2010 19:10 schreef Avey het volgende:
    'Bewust' single... klinkt mij een beetje vreemd in de oren. Alsof single zijn bijna een soort taboe is?
    Net zo erg als bewust kinderloos
    quote:
    Oh, anyway. Ontopic maar weer, is het zo moeilijk jezelf goed te voelen als je geen relatie hebt?
    Net iets makkelijker dan in een relatie schat ik zo.
    [b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
      zaterdag 20 maart 2010 @ 19:22:08 #139
    245489 IceBeach
    Ice... on the beach
    pi_79382313
    quote:
    Op zaterdag 20 maart 2010 16:25 schreef Papierversnipperaar het volgende:
    Ik kan uitstekend overweg met het idee dat een relatie na 2 dagen of 20 jaar voorbij is. In de tussentijd kan je van elkaar houden, genieten en veel plezier hebben. De enige die niet met "issues" om kan gaan ben jij zelf.
    Als je met het idee loopt dat een one night stand ook goed is, dan kan ik het wel begrijpen. Alleen daar ben ik niet echt voor te porren.. Een korte termijn relatie kan ook best leuk zijn, maar ik weet zeker dat dat op den duur ook gaat vervelen en ik toch wel voor iets serieuzers zou willen gaan.

Het verschil is alleen dat als jij met iemand bent die je erg leuk vind en al langere tijd kent, je evt. wel een toekomst met haar kan opbouwen. Ik zal haar op de langere termijn toch moeten laten gaan.

Ik begrijp trouwens je laatste zin niet? Wil je zeggen dat ieder mens met mijn issues (waarvan je niet eens weet welke het zijn) beter zou kunnen omgaan dan ik? Ik denk echt niet dat de vrouwen die ik allemaal gepeild heb tegen mij gelogen hebben...
    pi_79383527
    Bewust single ben je, totdat je iemand tegenkomt waar je toch een echte klik mee hebt en dan laat je al die vooroordelen en angsten toch weer varen.
      zaterdag 20 maart 2010 @ 19:59:37 #141
    pi_79383871
    quote:
    Op zaterdag 20 maart 2010 19:22 schreef IceBeach het volgende:

[..]

Als je met het idee loopt dat een one night stand ook goed is, dan kan ik het wel begrijpen.
    Die uitspraak kan alleen komen van iemand die een "acceptabele" relatie in zijn hoofd heeft. Dat is jouw probleem, daar moet je van af.

Neem mensen en relaties zoals ze komen en kom er gewoon achter of een partner met jouw "issues" kan omgaan i.p.v. dat vantevoren voor de hele wereld te bepalen.

Je zoek alleen maar excuses om in bed te blijven liggen.
    quote:
    Alleen daar ben ik niet echt voor te porren.. Een korte termijn relatie kan ook best leuk zijn, maar ik weet zeker dat dat op den duur ook gaat vervelen en ik toch wel voor iets serieuzers zou willen gaan.
    Nee, je weet helemaal niks. Je zoekt excuses.
    quote:
    Het verschil is alleen dat als jij met iemand bent die je erg leuk vind en al langere tijd kent, je evt. wel een toekomst met haar kan opbouwen. Ik zal haar op de langere termijn toch moeten laten gaan.
    Iedereen zal uiteindelijk zijn partner moeten laten gaan, als het een goede relatie is, omdat 1 van beiden dood gaat.

Dat is geen reden om niet aan een relatie te beginnen. Dan kan je meteen zelfmoord plegen.
    quote:
    Ik begrijp trouwens je laatste zin niet? Wil je zeggen dat ieder mens met mijn issues (waarvan je niet eens weet welke het zijn) beter zou kunnen omgaan dan ik? Ik denk echt niet dat de vrouwen die ik allemaal gepeild heb tegen mij gelogen hebben...
    Je onderschat mensen. Je weet helemaal niet hoe anderen met jouw issues omgaan omdat je het niet probeert.
      zaterdag 20 maart 2010 @ 20:00:37 #142
    279841 Avey
    Blossom!
    pi_79383923
    quote:
    Op zaterdag 20 maart 2010 19:50 schreef -Trinity- het volgende:
    Bewust single ben je, totdat je iemand tegenkomt waar je toch een echte klik mee hebt en dan laat je al die vooroordelen en angsten toch weer varen.
    Sure Wat een zinloze opmerking.
    And I never will
      zaterdag 20 maart 2010 @ 22:17:44 #143
    245489 IceBeach
    Ice... on the beach
    pi_79388951
    quote:
    Op zaterdag 20 maart 2010 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:
    Die uitspraak kan alleen komen van iemand die een "acceptabele" relatie in zijn hoofd heeft. Dat is jouw probleem, daar moet je van af.

Neem mensen en relaties zoals ze komen [..]
    Waarom is dat een 'probleem'? Dat is hetzelfde als mensen tegen jou zouden zeggen dat een one night stand slecht is omdat het hun ding niet is.. Verder neem ik mensen ook zoals ze zijn, ik heb bijv. zat leuke vrienden, maar daar ga je toch echt wel op een andere manier mee om.
    quote:
    Je zoek alleen maar excuses om in bed te blijven liggen.
    Dus jij denkt dat ik nooit vrouwen benaderd heb? Dan heb je het mis.
    Ik doe dat trouwens ook nog steeds gewoon voor de fun (zie ook mijn eerdere post).
    quote:
    Iedereen zal uiteindelijk zijn partner moeten laten gaan, als het een goede relatie is, omdat 1 van beiden dood gaat.

Dat is geen reden om niet aan een relatie te beginnen. Dan kan je meteen zelfmoord plegen.
    Dat is iets heel anders en ook niet wat ik daar wilde zeggen...
    quote:
    Nee, je weet helemaal niks. Je zoekt excuses.
    quote:
    Je onderschat mensen. Je weet helemaal niet hoe anderen met jouw issues omgaan omdat je het niet probeert.
    Je overschat mij. Ik heb (op een subtiele manier) een aantal vrouwen benaderd met die vraag (zonder dat ze wisten dat het over mijzelf ging) en iedereen reageerde met iets als 'totaal niets voor mij' of 'zou ik echt niet mee om kunnen gaan'.

Daarnaast heeft binnen de hulpverlening (en ja, ik heb met veel mensen gepraat) ook niemand mij ooit kunnen helpen of iets van een manier kunnen vinden om er mee om te gaan. Hoe moet ik dan kunnen geloven dat een gewoon iemand (als in iemand die er nooit voor heeft gestudeerd) dat wel zou kunnen?
    Kijk, ik wil echt wel een relatie, alleen ben ik wel realistisch t.o.v. mezelf. Ik weet dat er een boel met mij mis is en ik wil niemand met mij in een eventuele lange en intensieve relatie slepen.

Een one night stand of een andere kortstondige relatie kan best fun zijn, maar dat is niet waar iedereen naar op zoek is. Ik snap best dat je losjes begint en wel ziet waar het naartoe gaat, maar ik kijk ook graag verder dan dat.
    pi_79389263
    quote:
    Op zaterdag 20 maart 2010 20:00 schreef Avey het volgende:
    Sure Wat een zinloze opmerking.
    Ik weet niet of ik mijn opmerking zinlozer vind dan de jouwe, waarom is de mijne zinloos? Ik ken genoeg mensen die namelijk ook riepen dat ze nooit aan een relatie zouden beginnen, dat ze te vaak pijn zouden worden gedaan etc etc, en een deel is daar inmiddels op teruggekomen omdat ze toch mensen zijn tegengekomen waar ze mee op 1 lijn zitten. Hoezo is dat zinloos? Als mijn opmerking als een stelling overkwam die op iedereen van toepassing is, dan is dat niet mijn bedoeling: er zijn ook mensen die gewoon single blijven en die dat niet hebben. Maar ik geloof nu eenmaal niet zo in de hardheid van sommige stellingen (Ik hoef geen relaties meer, ik ben geen type voor relaties, relaties zijn te veel moeite, ik heb geen tijd voor een vriend/vriendin etc) die mensen doen op dit vlak.
      zaterdag 20 maart 2010 @ 23:47:18 #145
    291546 i10TD
    .. en de tyfus!
    pi_79392010
    ik wil het eigenlijk ook, dat single blijven. maar ergens ben ik snachts vaak sneu omdat ik niemand heb die bij me komt liggen ofzo. aan de andere kant wil ik gewoon met rust gelaten worden als ik wil slapen ipv een meisje dat over me heen gaat hangen.

ik wist al dat ik een rare kerel was, maar ik ben zo tegenstrijdig als de pest. geen idee hoe ik dit moet oplossen, maar ik weet van mezelf dat ik nou niet het ideale vriendje of schoonzoon ben..

[ Bericht 12% gewijzigd door i10TD op 21-03-2010 10:46:21 ]
    Ladies and gentlemen, boys and girls, mammals and cat, dogs, chickens, ducks and all that in between
      zondag 21 maart 2010 @ 10:34:28 #146
    295984 Demise
    I saw you look away
    pi_79397660
    quote:
    Op zaterdag 20 maart 2010 22:17 schreef IceBeach het volgende:

[..]

Je overschat mij. Ik heb (op een subtiele manier) een aantal vrouwen benaderd met die vraag (zonder dat ze wisten dat het over mijzelf ging) en iedereen reageerde met iets als 'totaal niets voor mij' of 'zou ik echt niet mee om kunnen gaan'.

Daarnaast heeft binnen de hulpverlening (en ja, ik heb met veel mensen gepraat) ook niemand mij ooit kunnen helpen of iets van een manier kunnen vinden om er mee om te gaan. Hoe moet ik dan kunnen geloven dat een gewoon iemand (als in iemand die er nooit voor heeft gestudeerd) dat wel zou kunnen?
    Kijk, ik wil echt wel een relatie, alleen ben ik wel realistisch t.o.v. mezelf. Ik weet dat er een boel met mij mis is en ik wil niemand met mij in een eventuele lange en intensieve relatie slepen.
    Jij gaat er dagelijks mee om. Hulpverleners willen het oplossen, je vriendin hoeft het alleen maar te accepteren. Je kunt ook niet jouw probleem als losstaand iets uitgooien en dan weer binnenhalen om te kijken wat de reacties zijn. Als iemand aan mij vraagt of ik ooit iets zou nemen met iemand die aan drugs doet, zou ik onmiddellijk 'nee' zeggen. Terwijl ik me best kan voorstellen dat ik, als ik iemand echt heel erg leuk vind, me daar overheen kan zetten. Op het moment dat je zo'n vraag krijgt, ga je er niet over nadenken in gradaties en/of situaties.
    In plaats van zelf te bepalen of je iemand wel of niet waard bent, speel open kaart en laat haar kiezen.
    "Hell is other people." - Jean-Paul Sartre
    "A first sign of the beginning of understanding is the wish to die." - Franz Kafka
    "Never memorize what you can look up in books." - Albert Einstein
    pi_79398267
    quote:
    Op zaterdag 20 maart 2010 23:47 schreef i10TD het volgende:
    ik wil het eigenlijk ook, dat single blijven. maar ergens ben ik snachts vaak sneu omdat ik niemand heb die bij me komt liggen ofzo. aan de andere kant wil ik gewoon met rust gelaten worden als ik wil slapen ipv een meisje dat over me heen gaat hangen.

ik wist al dat ik een rare kerel was, maar ik ben zo tegenstrijdig als de pest. geen idee hoe ik dit moet oplossen, maar ik weet van mezelf dat ik nou niet het ideale vriendje of schoonzoon ben..
    Net alsof je geen enkele rustige nacht meer krijgt als je een vriendin hebt
    Fok!-reputatiemeter van Rijsttafel:
    Slecht [-----X----------------------------------------------------------] Goed
    pi_79398299
    quote:
    Op donderdag 18 maart 2010 18:25 schreef Biermeisje het volgende:
    In een ander topic had ik al een aanzet gegeven, maar ik wil toch graag wat meer te weten komen over het bewuste singleschap. Dan bedoel ik, echt bewust geen relaties meer aan gaan om welke reden dan ook.

Zelf heb ik nu een aantal slechte ervaringen op gedaan wat relaties betreft en ben daarmee tot de conclusie gekomen dat ik de eenzame momenten die je wel eens mee maakt als je single bent, beter te handelen zijn dan al het gezeik wat relaties met zich mee brengen. Dit klinkt heel bitter, ik weet het, dat ben ik in zekere mate ook wel, vrees ik. Het idee om alleen achter te blijven, beangstigt me alleen niet (meer). Een relatie aan gaan beangstigt me meer.

Kortom: ik vroeg me af of er op Fok! mensen zijn die bewust hebben gekozen om single te zijn en waarom dat zo is en hoe ze naar de toekomst kijken.
    je kunt ook je keuze aanpassen en niet steeds eikels nemen.... of je karakter en niet lieve mannen tot asociale gedragingen aanzetten.

slachtofferrol
      zondag 21 maart 2010 @ 12:00:53 #149
    291546 i10TD
    .. en de tyfus!
    pi_79399455
    quote:
    Op zondag 21 maart 2010 11:14 schreef rijsttafel het volgende:

[..]

Net alsof je geen enkele rustige nacht meer krijgt als je een vriendin hebt
    ik kan gewoon niet in slaap vallen als er iemand naast me zit te woelen, snurken, hijgen wat dan ook
    Ladies and gentlemen, boys and girls, mammals and cat, dogs, chickens, ducks and all that in between
    pi_79399529
    quote:
    Op zondag 21 maart 2010 11:16 schreef FkTwkGs2012 het volgende:

[..]

je kunt ook je keuze aanpassen en niet steeds eikels nemen.... of je karakter en niet lieve mannen tot asociale gedragingen aanzetten.

slachtofferrol
    Slachtofferrol lijkt mij meer als je roept dat je een keus maakt maar vervolgens voortdurend door blijft emmeren en je eenzaam en kut blijft voelen en dat gooit op de onmogelijkheid van relaties.

Als je een keuze maakt om geen relaties aan te gaan omdat je het zat bent en er geen meerwaarde in ziet, hoezo zit je dan meteen in de slachtofferrol? Je kan toch een keuze daarvoor maken en gelukkig doorleven en je aandacht richten op andere dingen?

zelfde als diginoob
    abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
    Forum Opties
    Forumhop:
    Hop naar:
    (afkorting, bv 'KLB')