abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_79331761
quote:
Op vrijdag 19 maart 2010 09:48 schreef Krullehoofd het volgende:

[..]

Dat gebeurt alleen als je jezelf thuis opsluit en verder alle sociale contacten afbreekt.
Nou nee hoor.
Ik kom elke dag mensen tegen maar ik word toch echt niet verliefd als ik dat echt niet wil.
Als je je pas bewust wordt van je gevoelens als je al verliefd ben is het misschien niet meer af te kappen, maar er is altijd nog een stadium daarvoor dat je wel kan afkappen waardoor je niet verliefd wordt.
zelfde als diginoob
pi_79332500
Och och och.... TS moet dit boek lezen:

vrijdag 19 maart 2010 @ 12:41:03 #103
232288 Biermeisje
The feminin kind.
pi_79332627
Aangezien er nog veel gepost is, houd ik het graag even bij een samenvatting van mijn reacties daarop.

De terugkerende woorden die ik zie zijn 'bitterheid' en 'jezelf afsluiten'.

Ten eerste: ik ben absoluut geen pessimist. Ik geloof juist in het goede van mensen (dat verklaart gelijk waarom ik wel eens op m'n bek ben gegaan.:P) Mijn instelling is niet dat het sowieso wel verkeerd zal gaan, ik heb meerdere malen gezegd dat ik niet overtuigd ben van de meerwaarde van het hebben van een relatie. Dat is iets heel anders dan denken dat het onmogelijk is om een goede partner te vinden.

Ten tweede: Ik sluit me niet af voor de buitenwereld, ik sta juist heel erg open voor mensen, maar dan wel op vriendschappelijk gebied. Verliefdheid komt en gaat.. daarbij wordt verliefdheid vaak meer op het moment dat je er aandacht in gaat steken. Daar heb je dus wel degelijk controle over.

Ten derde: Ondanks dat je misschien een heleboel mis loopt als je geen relatie hebt, je wint er ook een heleboel mee. Daar is ook wat over te zeggen. Inderdaad, de vrijheid, vooral het voorbeeld van het hebben van een thuis als rustpunt, kan ik me heel erg in vinden.

Ten vierde: Dit topic is een hersenspinsel, ik denk dat er een wezenlijk verschil is om bewust single te zijn en single te zijn, omdat je gewoon geen relatie hebt. Ik sluit het nóg niet helemaal uit, een relatie. Op de langere termijn dan. Maar ik vermoed dat ik er gelukkig van zou worden om er voor te kiezen om (tijdelijk) alleen te blijven en in de tussentijd dus inderdaad niet open wil staan voor dit soort dingen. Als ik iemand tegen zou komen die de moeite waard lijkt te zijn, is diegene er ook nog wel als ik er aan toe ben. Zo niet, heb ik pech gehad.
Panta rei
  vrijdag 19 maart 2010 @ 12:44:47 #104
232288 Biermeisje
The feminin kind.
pi_79332762
quote:
Op vrijdag 19 maart 2010 12:36 schreef Quickie_Butt het volgende:
Och och och.... TS moet dit boek lezen:

[ afbeelding ]
Sommige mensen willen het echt niet begrijpen, hè?
Panta rei
pi_79332970
quote:
Op vrijdag 19 maart 2010 12:44 schreef Biermeisje het volgende:

[..]

Sommige mensen willen het echt niet begrijpen, hè?
Lees het nou maar goddamned
  vrijdag 19 maart 2010 @ 12:54:22 #106
232288 Biermeisje
The feminin kind.
pi_79333084
quote:
Op vrijdag 19 maart 2010 12:51 schreef Quickie_Butt het volgende:

[..]

Lees het nou maar goddamned
Niks! Ik heb zelf gestudeerd voor hulpverlener, ik ken deze foefjes wel.
Panta rei
  vrijdag 19 maart 2010 @ 13:00:02 #107
273744 Torrio
More.Whore.More
pi_79333291
Gewoon lekker blijven drinken en plezier maken, doen wat je zelf wilt en helemaal niet meer over relaties nadenken. Als je iemand tegenkomt merk je het vanzelf wel!
  vrijdag 19 maart 2010 @ 13:02:19 #108
232288 Biermeisje
The feminin kind.
pi_79333354
quote:
Op vrijdag 19 maart 2010 13:00 schreef Torrio het volgende:
Gewoon lekker blijven drinken en plezier maken, doen wat je zelf wilt en helemaal niet meer over relaties nadenken. Als je iemand tegenkomt merk je het vanzelf wel!
Bijvoorbeeld!

Al vind ik nadenken wel fijn eigenlijk.
Panta rei
  vrijdag 19 maart 2010 @ 13:05:51 #109
273744 Torrio
More.Whore.More
pi_79333480
quote:
Op vrijdag 19 maart 2010 13:02 schreef Biermeisje het volgende:

[..]

Bijvoorbeeld!

Al vind ik nadenken wel fijn eigenlijk.
Haha ja gelukkig maar, anders zou het leven heel lastig (of juist niet) worden.
Maar bij sommige dingen moet je niet te lang stilstaan vind ik, dingen als relaties en verliefdheid heb je zelf niet in de hand, dat overkomt je of dat overkomt je niet. En mocht het zover zijn en er is iets dat je tegenhoudt op een bepaald vlak, moet je het gewoon niet doen. Als je echt verliefd bent denk je daar toch niet aan, dan wil je zo veel en vaak mogelijk bij de ander zijn.
  vrijdag 19 maart 2010 @ 13:07:29 #110
232288 Biermeisje
The feminin kind.
pi_79333541
quote:
Op vrijdag 19 maart 2010 13:05 schreef Torrio het volgende:

[..]

Als je echt verliefd bent denk je daar toch niet aan, dan wil je zo veel en vaak mogelijk bij de ander zijn.
Dat is dus het verradelijke!
Panta rei
  vrijdag 19 maart 2010 @ 13:11:44 #111
273744 Torrio
More.Whore.More
pi_79333700
quote:
Op vrijdag 19 maart 2010 13:07 schreef Biermeisje het volgende:

[..]

Dat is dus het verradelijke!
So be it. Dat maakt je op dat moment gelukkig. En zoals ik al zei, als je er niet 100% achter staat, moet je er ook niet aan beginnen. Liefde maakt blind, maar laat de ervaring je blindegeleidehond zijn!
pi_79333748
quote:
Op vrijdag 19 maart 2010 08:20 schreef diginoob2 het volgende:

[..]

Dat kan kloppen, maar als je zo denkt en je gaat toch een relatie aan, hoeveel kans van slagen heeft het dan?
Klopt idd. In die zin is pessimisme ook een soort self-fulfilling prophecy: als je denkt dat iets slecht voor je is, dan gaat het waarschijnlijk ook niet beter worden.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 19-03-2010 13:30:22 ]
pi_79333926
quote:
Op vrijdag 19 maart 2010 13:00 schreef Torrio het volgende:
ik herken dit wel...
pi_79334112
quote:
Op vrijdag 19 maart 2010 13:12 schreef Friek_ het volgende:

[..]

Klopt idd. In die zin is pessimisme ook een soort self-fulfilling prophecy: als je denkt dat iets slecht voor je is, gaat het waarschijnlijk ook niet beter worden.
mwa...pessimisme zie ik als ondergrond, daarna word het alleen maar beter..
pi_79334458
Wil je niet meer verliefd worden of gaat het puur om het hebben van een relatie?
burgerweeshuis
"de mens heeft geen smaak, tenzij hij opgegeten wordt."
woensdag 26 mei 2010 12:26 schreef Kluts het volgende: Een vicieuze cirkel heeft idd geen invalshoeken.
pi_79334684
quote:
Op vrijdag 19 maart 2010 13:31 schreef zwaaibaai het volgende:
Wil je niet meer verliefd worden of gaat het puur om het hebben van een relatie?
Verliefd worden is een keuze! ga je verder of niet! Ja, ik ben bang om verliefd te worden! omdat het toch ergens in de loop der weken/maanden/ jaren misschien fout gaat!
pi_79335208
Ik wil trouwens nog wel even ingaan op de daadwerkelijke voor- en nadelen van het bewuste singleschap.

De voordelen lijken me voor veel mensen als volgt:

• Meer vrijheid om je leven in te richten zoals jij wil (geen sociale verplichtingen, geen verantwoording hoeven af te leggen, geen rekening te hoeven houden,
  • Geen exclusiviteit (dus meer vrijheid op seksueel gebied: neuken met Jan en alleman),
  • Geen relatiegezeik ("Maar jij doet altijd.. *vul in* "),
  • Niet het gevoel krijgen 'gevangen' te zitten in je leven.

Nadeel:

• Eenzaamheid.

(Dit gaat nogal als een 'o rly?'-redenering aanvoelen, maar so be it.) Het frappante is nu aan die voor- en nadelen dat ze behoorlijk relatief zijn. Relatief aan wat iemand belangrijk vind. Als jij juist enorm van relaties zou houden en gesteld zou zijn op iemands gezelschap, denk je dan dat je een partner hebben als een afname van je vrijheid ziet? Nee, want je vindt die vrijheid niet meer zo belangrijk en geef je zoiets maar al te graag op. Als jij graag gaat sporten elke week, dan zie je dat sporten ook niet als een 'verplichting' of 'afname van je vrijheid'. Je vrijheid benut je dan juist.

In deze zin kunnen deze discussies ook niet met een dwingend argument worden afgesloten. Voor datgene wat we echt belangrijk vinden in ons leven bestaan m.i. ook geen rationele argumenten. Je kunt je redenen opgeven om single te blijven, maar als je blijft doorvragen naar redenen stuit je op een gegeven moment op iemands 'laatste woorden'. Die bestaan uit dingen die niet verder verantwoord kunnen worden. Je kan vrijheid als reden in de discussie opgeven, maar een reden voor die vrijheid is er niet. Je vindt dat gewoon belangrijk. Punt.
  • pi_79335326
    quote:
    Op vrijdag 19 maart 2010 13:51 schreef Friek_ het volgende:
    Ik wil trouwens nog wel even ingaan op de daadwerkelijke voor- en nadelen van het bewuste singleschap.

De voordelen lijken me voor veel mensen als volgt:

• Meer vrijheid om je leven in te richten zoals jij wil (geen sociale verplichtingen, geen verantwoording hoeven af te leggen, geen rekening te hoeven houden,
  • Geen exclusiviteit (dus meer vrijheid op seksueel gebied: neuken met Jan en alleman),
  • Geen relatiegezeik ("Maar jij doet altijd.. *vul in* "),
  • Niet het gevoel krijgen 'gevangen' te zitten in je leven.

Nadeel:

• Eenzaamheid.

(Dit gaat nogal als een 'o rly?'-redenering aanvoelen, maar so be it.) Het frappante is nu aan die voor- en nadelen dat ze behoorlijk relatief zijn. Relatief aan wat iemand belangrijk vind. Als jij juist enorm van relaties zou houden en gesteld zou zijn op iemands gezelschap, denk je dan dat je een partner hebben als een afname van je vrijheid ziet? Nee, want je vindt die vrijheid niet meer zo belangrijk en geef je zoiets maar al te graag op. Als jij graag gaat sporten elke week, dan zie je dat sporten ook niet als een 'verplichting' of 'afname van je vrijheid'. Je vrijheid benut je dan juist.

In deze zin kunnen deze discussies ook niet met een dwingend argument worden afgesloten. Voor datgene wat we echt belangrijk vinden in ons leven bestaan m.i. ook geen rationele argumenten. Je kunt je redenen opgeven om single te blijven, maar als je blijft doorvragen naar redenen stuit je op een gegeven moment op iemands 'laatste woorden'. Die bestaan uit dingen die niet verder verantwoord kunnen worden. Je kan vrijheid als reden in de discussie opgeven, maar een reden voor die vrijheid is er niet. Je vindt dat gewoon belangrijk. Punt.
  • Wat is eenzaamheid? je hebt toch vrienden?
      vrijdag 19 maart 2010 @ 14:11:07 #119
    232288 Biermeisje
    The feminin kind.
    pi_79335969
    quote:
    Op vrijdag 19 maart 2010 13:31 schreef zwaaibaai het volgende:
    Dat werkt elkaar in de hand hè, dus liever geen van beiden.
    Panta rei
    pi_79336304
    quote:
    Op vrijdag 19 maart 2010 14:11 schreef Biermeisje het volgende:

[..]

Biertje doen?
    pi_79336477
    quote:
    Op vrijdag 19 maart 2010 14:11 schreef Biermeisje het volgende:

[..]

Alsof je dat kan sturen. Ik heb een tijdje een " relatie " gehad met een leuke mevrouw, en we zijn alleen maar in de dating fase ( een vriend van mij noemt het de uitgebreide verkennende fase ) blijven zitten. Een aanrader.
    burgerweeshuis
    "de mens heeft geen smaak, tenzij hij opgegeten wordt."
    woensdag 26 mei 2010 12:26 schreef Kluts het volgende: Een vicieuze cirkel heeft idd geen invalshoeken.
      vrijdag 19 maart 2010 @ 15:18:07 #122
    245489 IceBeach
    Ice... on the beach
    pi_79338700
    Ik denk dat zelf dat 'bewust' een nogal groot woord is, maar ik sta eigenlijk niet open voor een relatie. Behalve vriendschap dan.

Nu is het zo dat ik nog nooit iets van een relatie gehad of iets, maar ben door de jaren heen ben ik wel gaan inzien dat ik een vrouw nooit zal kunnen geven wat ze verdient. Ik zou best wel eens willen ervaren hoe het is, maar ik denk dat ik me dan elke dag schuldig zou voelen t.o.v. haar. Dat ze met mij is terwijl er voor haar zoveel betere opties zijn.

Ik vind het leuk om met vrouwen te praten, beetje te flirten en ze uit te dagen, maar als ik begin te merken dat ze best wel geïnteresseerd beginnen te raken dan kap ik het contact vrij snel af.
    Naar mijn mening staat het geluk van anderen boven het mijne.
    Emperor Meiji: I am a living god. As long as I do what they think is right.
      vrijdag 19 maart 2010 @ 17:03:09 #123
    291725 Premium_Quality
    Natuurlijk gebrouwen
    pi_79343292
    quote:
    Op vrijdag 19 maart 2010 15:18 schreef IceBeach het volgende:
    Ik denk dat zelf dat 'bewust' een nogal groot woord is, maar ik sta eigenlijk niet open voor een relatie. Behalve vriendschap dan.

Nu is het zo dat ik nog nooit iets van een relatie gehad of iets, maar ben door de jaren heen ben ik wel gaan inzien dat ik een vrouw nooit zal kunnen geven wat ze verdient. Ik zou best wel eens willen ervaren hoe het is, maar ik denk dat ik me dan elke dag schuldig zou voelen t.o.v. haar. Dat ze met mij is terwijl er voor haar zoveel betere opties zijn.

Ik vind het leuk om met vrouwen te praten, beetje te flirten en ze uit te dagen, maar als ik begin te merken dat ze best wel geïnteresseerd beginnen te raken dan kap ik het contact vrij snel af.
    Naar mijn mening staat het geluk van anderen boven het mijne.
    Jij hebt niet bepaald een gezonde gedachtegang en een extreem laag zelfbeeld. Ze kan zelf wel bepalen of ze met jou wil ipv met iemand anders. Verder is andermans geluk niet zo zeer jouw verantwoordelijkheid; je eigen geluk wel en anderen zullen nooit rekening gaan houden met jouw geluk.

Ik zou als ik jou was er iets aan gaan doen en wat hulp gaan zoeken
    pi_79343739
    Je bent inderdaad beter af zonder relatie, dan een relatie die alleen maar moeite kost en frustratie oplevert. Wel ben ik van mening dat je er met een goede relatie flink op vooruit gaat. Als je nou eenmaal die goede persoon getroffen hebt, dan zal alles op rolletjes lopen.

Ik vraag mijzelf alleen altijd af hoe mensen toch, tot meerdere malen toe, relaties kunnen krijgen met lui die niet deugen. Iedereen heeft toch wel een beetje mensenkennis? Je weet voor je een relatie met iemand krijg toch ook wel hoe een persoon min of meer in elkaar steekt?
      vrijdag 19 maart 2010 @ 17:50:45 #125
    245489 IceBeach
    Ice... on the beach
    pi_79344996
    quote:
    Op vrijdag 19 maart 2010 17:03 schreef Premium_Quality het volgende:
    Jij hebt niet bepaald een gezonde gedachtegang en een extreem laag zelfbeeld. Ze kan zelf wel bepalen of ze met jou wil ipv met iemand anders. Verder is andermans geluk niet zo zeer jouw verantwoordelijkheid; je eigen geluk wel en anderen zullen nooit rekening gaan houden met jouw geluk.

Ik zou als ik jou was er iets aan gaan doen en wat hulp gaan zoeken
    Je drukt je nu best sterk uit over mij, enkel op basis van een korte post op een forum.. Ik kan je zeggen dat mijn zelfbeeld hier niet heel veel mee te doen heeft. Ik zie mijzelf bijv. wel als een goede vriend en er zijn echt wel dingen die bereikt heb, waar ik (voor een gebrek aan een beter woord) echt wel trots op kan zijn.

Als je denkt dat een vrouw echt wel kan bepalen of ze met iemand wil zijn, lees dan eens verder in R&P. Die klachten over mannen die tegenvallen in een later stadium komen echt niet uit de lucht vallen.
    Oh, en ik heb al jaren hulp gezocht. Het heeft alleen nooit geholpen.
    Emperor Meiji: I am a living god. As long as I do what they think is right.
    abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
    Forum Opties
    Forumhop:
    Hop naar:
    (afkorting, bv 'KLB')