Nou, ik kan dus eigenlijk vreselijk goed denken, analytisch, en ik onthou bijna alles en ben razend snel etc.. Savant style. En zo'n debiel semi fotografisch geheugen etc. Maar ik heb het ook heel druk en erg veel last van omgeving geluiden of signalen en dat is weer een mix van ADHD en ASS, en .. dat bedoel ik dus.. zelfs dát gaat heel diep, want zie maar eens de problemen op de juiste stoornis af te rekenen als ze op bepaalde gebieden extreme raakvlakken hebben.. En dat kunnen de psychs ook nietquote:Op woensdag 17 maart 2010 23:02 schreef sempron2400 het volgende:
[..]
Dat nadenken kan best lastig ja, past wel heel sterk bij autisme, dat analytische. Het wordt vaak als voordeel gezien dat analyseren, maar hoeft het niet altijd te zijn.
Dat maakt autisme tot een buitengewoon complexe aandoening. Het is iets heel ongrijpbaars, waar je in de gangbare wereld ook bar weinig mee kan (in het algemeen). Het beste is nog als je je als persoon met autisme toch goed weet te integreren in de normale wereld. Sommige mensen van AutSider hebben daar moeite mee, en pronken met hun autisme.quote:Op woensdag 17 maart 2010 23:15 schreef Autidude het volgende:
[..]
Nou, ik kan dus eigenlijk vreselijk goed denken, analytisch, en ik onthou bijna alles en ben razend snel etc.. Savant style. En zo'n debiel semi fotografisch geheugen etc. Maar ik heb het ook heel druk en erg veel last van omgeving geluiden of signalen en dat is weer een mix van ADHD en ASS, en .. dat bedoel ik dus.. zelfs dát gaat heel diep, want zie maar eens de problemen op de juiste stoornis af te rekenen als ze op bepaalde gebieden extreme raakvlakken hebben.. En dat kunnen de psychs ook niet![]()
Dus moet je het wederom van lotgenoten hebben en zelf research.
Ik heb heel veel brainpower en heb meerdere sporen en kan zwaar multitasken etc, maar net zo makkelijk blijft "de plaat hangen"
Dat kan.. maar dat is ook een misvatting.. eentje die ik zelf jaren lang heb gehad omdat ik het te letterlijk nam en ADHD zat als drukke mensen en aandachttekort zag als "Ik wil aandacht!! ik wil aandacht!"quote:Op woensdag 17 maart 2010 23:20 schreef sempron2400 het volgende:
ADHD, dat is toch dat je een beetje druk bent? Dat doet me een beetje denken aan extraverte mensen die het iets te druk op hun werk hebben.
Zeker...quote:Op dinsdag 16 maart 2010 11:03 schreef Ferrobarr het volgende:
het is gewoon makkelijker van een afstandje naar issues van anderen te kijken dan dat bij jezelf te doen.
Dingen die je wilt doen, of dingen die je moet doen? Of dingen die je van jezelf moet doen? Ik zet mezelf te erg onder druk om dingen te doen. Bijvoorbeeld ik MOET de krant lezen. Ik lees liever een krant van een week oud dan dat ik 'm ongelezen bij het oud papier doe, want ik moet van mezelf gewoon de krant lezen.quote:- verder loopt mijn hoofd op dit moment over van dingen die ik met jullie wil delen en ook met dingen die ik in het algemeen nog wil doen (heb vanacht ook slecht geslapen).
Vwb dat laatste, dat durf ik ook niet helemaal te zeggen bij mezelf.quote:Ik heb dit ook. Ik kon mijn gedrag wat dit betreft nooit goed plaatsen, totdat jij eerder in deze topicreeks een keer schreef dat je een obsessie voor mensen hebt. Toen dacht ik ineens: dat is het. Bij mij is het meestal een persoon IRL, maar ook wel eens een BN-er (ik heb het momenteel redelijk bij Pauline Cornelisse) en zelfs wel eens een persoon die ik alleen virtueel ken. Het is niet zo dat ik in mezelf tegen die persoon praat, maar hij/zij (meestal zij) zit wel vrijwel continu in mijn gedachten: hij/zij is het laatste waaraan ik denk voordat ik me ogen sluit en het eerste als ik de volgende dag mijn ogen weer open. En wat verliefdheid betreft: ik ben er nog steeds niet uit of ik dat dan ben of niet.
Nee. Ik moet te veel van mezelf. Ik vraag me af of het nu perfectionisme is, dwangmatig, of dat ik diep van binnen eigenlijk zo'n hekel heb aan mezelf dat ik mijn 'negatieve effect' op de wereld moet verminderen of zo. Ik denk een combinatie van alles.quote:Tjsa: dat is het lastige met het milieu: je doet het eigenlijk nooit goed. En dat is ook waardoor veel mensen geďrriteert raeken of zelf de moed opgeven. En wat jou persoonlijk betreft: je maakt het jezelf niet gemakkelijk.
Klopt. Twee weken geleden.quote:Zeer herkenbaar. M.b.t. ex: ik begrijp dat je recent je relatie verbroken hebt?
Dit noem ik niet obsessief hoor. Wat jij zegt vind ik normaal. Maar ik heb gewoon een google alert staan op de naam van degene waar ik nu helemaal 'into' ben. Ik lees alles wat hij schrijft, heb tientallen pagina's googleresultaten door zitten ploegen, google z'n naam, z'n emailadres, ieder beetje informatie wat ik kan vinden om maar méér te vinden. Alle foto's, filmpjes, ik weet precies wat ie doet (twitter), waar ie woont en onthoud precies wat ie waarover gezegd heeft, en analyseer alles wat hij zegt om te weten wat ik wel en niet tegen hem moet zeggen, op welke dingen hij positief zou reageren, etc.quote:Op dinsdag 16 maart 2010 15:39 schreef Autidude het volgende:
Oh dat heb ik ook hoor, met personen.. Maar dat is wel normaal denk ik, als je weinig connecties hebt met de meeste mensen en als je dan binnen die gigantische massa iemand vind waar je veel mee klikt of op 1 lijn zit dan is zo iemand een "geschenk uit de hemel" , toch? Het is logisch dat je daar dan heel erg blij mee bent en omdat het zo zeldzaam is dat je er heel erg veel waarde aan hecht.
Ik weet alleen niet of het normaal is dat je dan ook zoveel mogelijk van die persoon wilt weten en up to date blijven enzo, maar dat heb ik dus ook.. Maar ik vind dat dan logische interesse. Ik vind het ook prettig om zoveel mogelijk te weten met wie ik te maken heb, bijvoorbeeld nu ben ik ingeschreven bij een andere reintegratiebureau en die hebben van al hun medewerkers foto's op hun website staan. Dus als ik straks een afspraak heb en ik weet een naam, dan kan ik alvast kijken hoe diegeen eruit ziet.. en dat vind ik erg prettig.
Waar kan ik inschrijven? Blij dat ik niet de enige ben met dat probleem. Ik snap ook alleen de overduidelijke smileys.quote:Op woensdag 17 maart 2010 22:06 schreef EchtGaaf het volgende:
[..]
De bovenste dacht ik al......
Zijn er cursussen smileykunde?
HA! nou dat deed/doe ik ook wel hoor. Maar toen was ik ook wel verliefd denk ik, maar ook constant hyves checken en andere profielen, echt meerdere keren per dag om alles bij te houden en vrienden natrekken, die scholensite, alle adressen ook checken op googlemaps en streetview. Op alle mogelijke wijzes gezocht op internet met meerdere zoekmachines.. helemaal lijp worden als je weer een groot iets hebt gevonden en dan op het puntje van je stoel alles uitpluizen. Vaak door de straat rijden, etc.quote:Op donderdag 18 maart 2010 19:10 schreef Satsuma het volgende:
Dit noem ik niet obsessief hoor. Wat jij zegt vind ik normaal. Maar ik heb gewoon een google alert staan op de naam van degene waar ik nu helemaal 'into' ben. Ik lees alles wat hij schrijft, heb tientallen pagina's googleresultaten door zitten ploegen, google z'n naam, z'n emailadres, ieder beetje informatie wat ik kan vinden om maar méér te vinden. Alle foto's, filmpjes, ik weet precies wat ie doet (twitter), waar ie woont en onthoud precies wat ie waarover gezegd heeft, en analyseer alles wat hij zegt om te weten wat ik wel en niet tegen hem moet zeggen, op welke dingen hij positief zou reageren, etc.
Vroeger was ik nog erger: ik hield mensen in de gaten als ze in de buurt woonden (maar toen had je ook geen internet, dus misschien daarom). Hield hun huis in de gaten op het moment dat ze thuis moesten komen, of ik belde om te horen wie er opnam om dan weer op te hangen. Om er bijvoorbeeld achter te komen hoe hun familieleden of partner heetten. Vrij triest he? Dan hebben we het dus wel even over iets meer dan gewoon even op de site van een bedrijf kijken naar datgene wat mensen over zichzelf willen vertellen.
quote:Op donderdag 18 maart 2010 10:59 schreef robuust89 het volgende:
ben nogal een leergierig persoon, als in "hoe werkt zo'n usb kabel nou?" en ook "hoe wordt ik de meanest, baddest motherfucker in town![]()
"
Haha, maar in die tijd was ik ook wel jonger en een stuk wilder en dat is ruim 10 jaar geleden.quote:
Wat is goed integreren? Voor wie?quote:Op woensdag 17 maart 2010 23:20 schreef sempron2400 het volgende:
[..]
Dat maakt autisme tot een buitengewoon complexe aandoening. Het is iets heel ongrijpbaars, waar je in de gangbare wereld ook bar weinig mee kan (in het algemeen). Het beste is nog als je je als persoon met autisme toch goed weet te integreren in de normale wereld. Sommige mensen van AutSider hebben daar moeite mee, en pronken met hun autisme.
[..]
Ik dacht dat ik de enige was, maar gelukkig dus niet.quote:Op donderdag 18 maart 2010 19:10 schreef Satsuma het volgende:
[..]
Dit noem ik niet obsessief hoor. Wat jij zegt vind ik normaal. Maar ik heb gewoon een google alert staan op de naam van degene waar ik nu helemaal 'into' ben. Ik lees alles wat hij schrijft, heb tientallen pagina's googleresultaten door zitten ploegen, google z'n naam, z'n emailadres, ieder beetje informatie wat ik kan vinden om maar méér te vinden. Alle foto's, filmpjes, ik weet precies wat ie doet (twitter), waar ie woont en onthoud precies wat ie waarover gezegd heeft, en analyseer alles wat hij zegt om te weten wat ik wel en niet tegen hem moet zeggen, op welke dingen hij positief zou reageren, etc.
Vroeger was ik nog erger: ik hield mensen in de gaten als ze in de buurt woonden (maar toen had je ook geen internet, dus misschien daarom). Hield hun huis in de gaten op het moment dat ze thuis moesten komen, of ik belde om te horen wie er opnam om dan weer op te hangen. Om er bijvoorbeeld achter te komen hoe hun familieleden of partner heetten. Vrij triest he? Dan hebben we het dus wel even over iets meer dan gewoon even op de site van een bedrijf kijken naar datgene wat mensen over zichzelf willen vertellen.
Maar zo erg dan ook weer nietquote:Op donderdag 18 maart 2010 19:30 schreef Autidude het volgende:
[..]
HA! nou dat deed/doe ik ook wel hoor. Maar toen was ik ook wel verliefd denk ik, maar ook constant hyves checken en andere profielen, echt meerdere keren per dag om alles bij te houden en vrienden natrekken, die scholensite, alle adressen ook checken op googlemaps en streetview. Op alle mogelijke wijzes gezocht op internet met meerdere zoekmachines.. helemaal lijp worden als je weer een groot iets hebt gevonden en dan op het puntje van je stoel alles uitpluizen. Vaak door de straat rijden, etc.
En vroeger mensen in de gaten houden, ahhahaha!! Joh.. ik had zelfs een camera gericht op de straat en helemaal doorverbonden naar een monitor op mijn kamer![]()
Met een scanner kon ik goedkope draadloze telefoons afluisteren
En toen we eenmaal goede aparatuur hadden om mee te "verrekijken" lagen we in de duinen bij mensen hun flat in te turen
![]()
En toen ik een auto had, mensen volgen of op sneaky plekjes parkeren of zelfs echt parkeren en dan een lopende camera verstopt in die auto laten, in al mijn auto's had ik ook een politiescanner ingebouwd. In die tijd kon je nog meeluisteren, dat deed ik dus ook altijd standaard als ik in de auto zat. En we hadden ook een scouter, zo'n frequentiescanner waarmee je de zendfrequentie van zenders kan oppikken![]()
hmmm.. ik ben/was best wel een controlfreak
Compleet zinloze dingen?quote:Op donderdag 18 maart 2010 21:18 schreef ikke043 het volgende:
Hallo mensen
@ auti : In veel van je omschrijvingen herken ik mezelf. Alleen heb ik niet echt een fliep, maar soms lees ik 1 woord of onderwerp en dan zoek ik dat helemaal uit. Compleet zinloze dingen soms maar op het moment moet het gewoon.
En dat stil zitten herken ik ook. Als ik lijk stil te zitten dan tikken mijn tegen op een gigantisch tempo, en vaak ga ik zo snel en lang mogelijk een pen indrukken ofzo
Zo'n ideenlab heb ik ook aan gedacht. Maar dan meer in de richting van onzinnige dingen onderzoeken en de informatie dan gratis verspreiden. Vage dingen als hoelang is de gemiddelde sigarettenpeuk(alleen de peuk echt) en wat is de normaal verdeling. Of hoe breedt is de gemiddelde spleet in vloer planke, hoe maK je die zo kleiN mogelik of hoe maak je die zo groot mogelijk zonder dat het opvallend groot is.quote:Op donderdag 18 maart 2010 21:36 schreef Autidude het volgende:
[..]
Compleet zinloze dingen?Mijn hoofd zit vol met informatie waar je geen ene moer aan hebt
Heel breed en in sommige gevallen bijzonder diep. En dan kan soms iets ook een fiep worden.
Maar ik onthou van alles qua onzin en vergeet vaak belangrijke dingen'
Maar mijn hoofd zit echt vol met allemaal "onzin" .. allemaal dingen en kennis die je niet in een beroep kan gebruiken, maar die wel heel erg helpen bij filosoferen of mensen dingen leren op het juiste moment. Maar je kan er geen werk van maken. Ik wil bijvoorbeeld wel een ideeen laboratorium beginnen, maar daar zit geen garantie in en geen vastigheid.. dat is allemaal hobby/kunstenaar gedoe, geen gegarandeerde inkomstenbron.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |