abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_79255451
quote:
Op woensdag 17 maart 2010 12:46 schreef DeHovenier het volgende:
Er hoeft toch niet 24/7 gepost te worden in dit topic
Eens. Niet iedereen heeft meerdere malen per dag de tijd om een berg off-topic berichten te lezen.
twijfelgeval?
pi_79256428
quote:
Op woensdag 17 maart 2010 14:57 schreef Ferrobarr het volgende:

[..]

Werk jij geheel geisoleerd, zonder collega's?
En je hobby's: zijn dat individule hobby's?
Ik heb wel collega's maar dat zijn voornamelijk buitenlanders die amper Nederlands kunnen, en blijft de communicatie beperkt tot het zeggen van 'hoi, alles goed'. Er werken er wel wat Nederlanders maar daar krijg ik weinig mee te maken. In de pauzes lees ik ook altijd een boek.

M'n hobby's zijn idd indvidueel. Ik zit wel op verschillende fora.
quote:
Op woensdag 17 maart 2010 14:58 schreef Ferrobarr het volgende:

[..]

Eens. Niet iedereen heeft meerdere malen per dag de tijd om een berg off-topic berichten te lezen.
Idd. Ik heb nu toevallig een dagje vrij maar normaal lees ik alleen de inhoudelijke reacties. Ik post verder ook weinig hier.
Children of the night. What music they make.
pi_79257480
wiiiiiiiiii..ben er weer. Vraag niet hoe het ging, want vandaag is niet mijn dag. Eerst post wezen controleren voor mijn ma ergens een of ander kamertje...donder ik daar van de trap af. In centrum valt mijn fiets om en een paar spaken naar de knoppen(waren al lichtelijk beschadigd).
En kom ik daar keurig op bij de psych, halfuur later..niemand..dus ik melden..had ze de afspraak niet eens in haar agenda staan...dus is de psych uit bespreking gehaald, en ff geregeld.nu mag ik dinsdag om 4 uur weer daarheen!

Ach..iig prima excuus om ff naar buten te zijn geweest..in ;t zonnetje
  woensdag 17 maart 2010 @ 18:47:07 #254
257572 Tweeks
Weet het toch wel beter
pi_79264231
Iedereen probeert over het algemeen zijn zinnen via internet met emoticons te verduidelijken toch? Mijn lichaamstaal ontbreekt online verder. Als ik een grapje maak, zet ik daar bijvoorbeeld een smiley achter. Neurotypische mensen hebben dan online een vergelijkbare sociale handicap als mensen met ASS toch? Het voelt voor mij daarom alsof je online meer op één lijn zit met elkaar.

Een kleine stelling: Als neurotypische mensen en mensen met ASS online met elkaar chatten, zijn de sociale problemen verdwenen.
  woensdag 17 maart 2010 @ 18:54:50 #255
247161 ikke043
Skippy, the rain won`t come !
pi_79264541
Denk het niet. Een ass'er zal nog altijd een andere gedachtengang hebben dan een nt'er. En daarmee gepaard gaand een ander inlevingsvermogens.
Don't know where to go
But I lock and load
Shoot that sky till the moon explode
Moon explode
pi_79264854
quote:
Op woensdag 17 maart 2010 18:47 schreef Tweeks het volgende:
Iedereen probeert over het algemeen zijn zinnen via internet met emoticons te verduidelijken toch? Mijn lichaamstaal ontbreekt online verder. Als ik een grapje maak, zet ik daar bijvoorbeeld een smiley achter. Neurotypische mensen hebben dan online een vergelijkbare sociale handicap als mensen met ASS toch? Het voelt voor mij daarom alsof je online meer op één lijn zit met elkaar.

Een kleine stelling: Als neurotypische mensen en mensen met ASS online met elkaar chatten, zijn de sociale problemen verdwenen.
tja dat kan best gebeuren. Ik ben zelf geen ass'er, maar ik merk dat ook. Online praten/chatten, zij het via een forum of msn ofzo, dan gaat het veel makkelijker. Dan lijkt het net of de gespreksstof nooit opgaat.
En je maakt je ook minder druk over hoe je overkomt...en je hoeft geen rekening te houden met de emoties van anderen, en daardoor kom je wat meer los. En voor autisten is het dus toch iets makkelijker op digitale manier omdat ze dan minder prikkels binnen kunnen krijgen, dan wanneer iemand heel emotioneel reageert.
Dat is wat de psych mij ooit vertelde...toen we het over mail contact hadden.
quote:
Op woensdag 17 maart 2010 18:54 schreef ikke043 het volgende:
Denk het niet. Een ass'er zal nog altijd een andere gedachtengang hebben dan een nt'er. En daarmee gepaard gaand een ander inlevingsvermogens.
Hier ben ik het deels wel mee eens. Een ass'er ervaart dingen anders dan NT'er en heeft ook een andere inlevingsvermogen, maar dat zegt niet dat comunicatie digitaal niet makkelijker kan zijn.
Maar ja...dat hangt van de persoon af denk ik.
pi_79264989
quote:

Nee, aangezien mensen met ASS dingen te letterlijk nemen en dit kan lijden tot miscommunicatie. Verder is online contact maken ook ingewikkeld en dus eng.

Het is echt erg inderdaad dat Milly door haar eigen buurman vermoord is. Het is gewoon niet te bevatten.
14 SHADES OF GREY
Nothing is black or white. Nothing is wrong or right. But everything is 14 shades of grey.
pi_79265092
Ik denk ook dat er altijd wel problemen zullen blijven, dat je elkaar niet goed begrijpt of goed overkomt en ook met veel dingen dat je gewoon niet kan meepraten omdat je niet aan dat soort dingen doet of die ervaringen niet hebt.

En ik ben verder helemaal happy, want vandaag is mijn nieuwe fiets aangekomen en heb ik hem in elkaar gezet. Maar hij kwam wat laat dus ik ga morgen pas echt een flink stuk fietsen en alles fijn afstellen.
Het was wel weer lastig allemaal, want de banden waren leeg en ik heb een hekel aan lege banden.. maar gelukkig hoefde ik ze niet te plakken maar alleen maar op te pompen.

En dus waren het ventielen waar wij geen pomp meer voor hebben, dus ik helemaal naar de benzinepomp lopen voor de autobandenpomp.. past het niet!! Ventieltjes te kort ofzo, whatevah..
Dus moest ik weer teruglopen en toen ben ik gewoon met mijn hele voorwiel naar de fietsenwinkel gegaan, ik dacht.. dan koop ik maar gewoon een speciale fietspomp, altijd handig. Dus ik zeg zo tegen die kerel dat ik een pomp nodig heb voor dit ventiel en ik laat het zo zien, zegt ie; ooh een autoventiel.
En ik zeg, ja dat dacht ik ook maar ik sta net bij de pomp en zet dat ding erop maar er gebeurt niets..
Dan is je ventiel te kort, zegt ie, en hij komt met een klein verloopnippeltje dat ik op mijn ventiel kan schroeven en dan kan ik een gewone fietspomp gebruiken.. Voor maar 2 euro 25!!

Dat was ff een mazzeltje, en de fiets is nu helemaal gemonteerd en fietst heel lekker maar ik moet er nog ff naar kijken want de vrijloop van de versnellingscassette doet het niet goed en de kettingspanner, maar dat is allemaal nieuwigheid. Morgen mooi weer, loop ik eerst ff die problemen na en dan ga ik lekker een km of 60 fietsen door het bos en de duinen en dan de versnellingen en remmen afstellen.
En ik vind hem supermooi met mooie kleuren

Een handboek? Een HANDBOEK??? neuh.. sorry.. ik heb een hoofd.
  woensdag 17 maart 2010 @ 19:37:10 #259
257572 Tweeks
Weet het toch wel beter
pi_79266360
quote:
Op woensdag 17 maart 2010 19:04 schreef tijnbrein het volgende:

[..]

Nee, aangezien mensen met ASS dingen te letterlijk nemen en dit kan lijden tot miscommunicatie. Verder is online contact maken ook ingewikkeld en dus eng.

Het blijft dus eng; ok, misschien denk ik te positief over de huidige digitale communicatie.

Hmm, ik las laatst een onderzoek en daaruit bleek dat Britse jongeren per dag maar 800 verschillende woorden per dag gebruiken. Dat komt vooral door de digitale communicatie, omdat die vrij versimpeld en direct is.

Daaropvolgend las ik nog iets, waar ik geen bron van heb, waarin onderzoek was gedaan naar onderwerpen op MSN. Die zijn blijkbaar vaak erg standaard en overzichtelijk en volgens de onderzoekster daarom beter te volgen voor ASS'ers. Daar kan ik me wat bij voorstellen, maar soms bespreek je juist weer moeilijkere dingen via MSN. En die moeilijke dingen zijn volgens mij juist vaak onvoorspelbaar. Toch wegen de voordelen op tegen de nadelen, lijkt mij.
quote:
Op woensdag 17 maart 2010 19:01 schreef francis998 het volgende:

tja dat kan best gebeuren. Ik ben zelf geen ass'er, maar ik merk dat ook. Online praten/chatten, zij het via een forum of msn ofzo, dan gaat het veel makkelijker. Dan lijkt het net of de gespreksstof nooit opgaat.
En je maakt je ook minder druk over hoe je overkomt...en je hoeft geen rekening te houden met de emoties van anderen, en daardoor kom je wat meer los. En voor autisten is het dus toch iets makkelijker op digitale manier omdat ze dan minder prikkels binnen kunnen krijgen, dan wanneer iemand heel emotioneel reageert.
Dat is wat de psych mij ooit vertelde...toen we het over mail contact hadden.
Ja, dat klinkt juist weer heel positief!

PS: Ik ben zelf dus geen ASS'er, maar erg geïnteresseerd in hoe de communicatie online/offline verbeterd/makkelijker kan worden. Vandaar mijn (misschien wat directe) vragen/opmerkingen. Ik hoop niet dat ze verkeerd worden opgevat
pi_79266594
quote:
Op woensdag 17 maart 2010 19:37 schreef Tweeks het volgende:

[..]

Het blijft dus eng; ok, misschien denk ik te positief over de huidige digitale communicatie.

Hmm, ik las laatst een onderzoek en daaruit bleek dat Britse jongeren per dag maar 800 verschillende woorden per dag gebruiken. Dat komt vooral door de digitale communicatie, omdat die vrij versimpeld en direct is.

Daaropvolgend las ik nog iets, waar ik geen bron van heb, waarin onderzoek was gedaan naar onderwerpen op MSN. Die zijn blijkbaar vaak erg standaard en overzichtelijk en volgens de onderzoekster daarom beter te volgen voor ASS'ers. Daar kan ik me wat bij voorstellen, maar soms bespreek je juist weer moeilijkere dingen via MSN. En die moeilijke dingen zijn volgens mij juist vaak onvoorspelbaar. Toch wegen de voordelen op tegen de nadelen, lijkt mij.

PS: Ik ben zelf dus geen ASS'er, maar erg geïnteresseerd in hoe de communicatie online/offline verbeterd/makkelijker kan worden. Vandaar mijn (misschien wat directe) vragen/opmerkingen. Ik hoop niet dat ze verkeerd worden opgevat
Wat ik een nadeel van MSN/Forums vind is die smily's waar ik niets van begrijp De meeste smily's zijn voor mij Chinees

Directen vragen zijn juist goed die werken bij ASS-ers het best.

Geen idee hoe je dat zou kunnen verbeteren. Ik heb er zelf iig weinig problemen mee. Mijn opmerking was ook zeer algemeen.
14 SHADES OF GREY
Nothing is black or white. Nothing is wrong or right. But everything is 14 shades of grey.
pi_79266957
quote:
Op woensdag 17 maart 2010 19:42 schreef tijnbrein het volgende:

[..]

Wat ik een nadeel van MSN/Forums vind is die smily's waar ik niets van begrijp De meeste smily's zijn voor mij Chinees
pi_79267014
quote:
Op woensdag 17 maart 2010 19:50 schreef Green1 het volgende:

[..]

14 SHADES OF GREY
  woensdag 17 maart 2010 @ 20:26:24 #263
247161 ikke043
Skippy, the rain won`t come !
pi_79268843
quote:
Op woensdag 17 maart 2010 19:51 schreef tijnbrein het volgende:

[..]

Don't know where to go
But I lock and load
Shoot that sky till the moon explode
Moon explode
  woensdag 17 maart 2010 @ 20:34:52 #264
188877 Stupendous76
wenst iedereen veel plezier
pi_79269303
quote:

Nee, want:
quote:
Op woensdag 17 maart 2010 18:54 schreef ikke043 het volgende:
Repent, Pray, Forgive
Overzicht privacy-inperkende maatregelen/wetten/voorstellen
Mensen doen niet dingen omdat ze dat willen, maar omdat het kan.
  woensdag 17 maart 2010 @ 20:40:36 #265
188877 Stupendous76
pi_79269612
quote:

[..]

[..]

Ja, dat klinkt juist weer heel positief!

Zoals je in dit topic kan zien kunnen wij ook best wel slowchatten. Maar wij weten van elkaar dat wij 'anders' zijn. En zoals je eveneens in dit topic kunt lezen: bekenden/vrienden/familie van ons weet maar in zeer beperkte mate dat wij ass hebben, daar lopen wij bewust niet mee te koop (om verschillende redenen)
Communicatie met hen, bijvoorbeeld via msn, komt dus dezelfde problemen tegen als in persoonlijk, fysieke, communicatie.
Wel is het zo dat veel ass'ers liever schriftelijk (zoals msn) communiceren, grotendeels omdat ze dan bewuster hun antwoord vorm kunnen geven. Maar dan nog blijf je met interpretatieverschillen zitten en sowieso de andere manier van denken.

Overigens ben ik van mening dat, grosso modo, je Engeland eigenlijk niet met ons kan vergelijken: het is daar redelijk droevig gesteld met de jeugd in vergelijking met ons
Repent, Pray, Forgive
  woensdag 17 maart 2010 @ 20:41:49 #266
188877 Stupendous76
pi_79269661
quote:

[..]

Geen idee hoe je dat zou kunnen verbeteren. Ik heb er zelf iig weinig problemen mee. Mijn opmerking was ook zeer algemeen.
Dat ook: een smiley waar ik een bepaald idee van heb, en dat ook zo gebruik, kan compleet anders aankomen bij de ontvanger komt compleet anders aan bij de ontvanger
Repent, Pray, Forgive
pi_79269669
quote:

[..]

Ik praat nog niet zoveel in 1 week denk ik...
pi_79270187
quote:
Op woensdag 17 maart 2010 20:41 schreef Green1 het volgende:

[..]

Ik praat nog niet zoveel in 1 week denk ik...
Doordeweeks haal ik dat wel op mijn werk.
14 SHADES OF GREY
pi_79270455
quote:
Op woensdag 17 maart 2010 20:41 schreef Stupendous76 het volgende:

[..]

Dat ook: een smiley waar ik een bepaald idee van heb, en dat ook zo gebruik, kan compleet anders aankomen bij de ontvanger komt compleet anders aan bij de ontvanger
tja..smileys zijn zowieso vrij te interpreteren, op de basis na.
maar ze kunnen altijd anders geinterpreteerd worden... Bij autisten als niet autisten!
pi_79274019
quote:
Op woensdag 17 maart 2010 19:50 schreef Green1 het volgende:

[..]

=?

=?
=?

Geen idee wat deze betekenen of hoe te gebruiken.

Iemand die het weet?
pi_79274155
quote:
Op woensdag 17 maart 2010 22:00 schreef EchtGaaf het volgende:

[..]

=?

=?
=?

Geen idee wat deze betekenen of hoe te gebruiken.

Iemand die het weet?
Kuikentje = of jonkie
= koe/rund
14 SHADES OF GREY
pi_79274260
quote:
Op woensdag 17 maart 2010 22:02 schreef tijnbrein het volgende:

[..]

Kuikentje = of jonkie
= koe/rund
Dank

Want ik begrijp smileys niet zo goed.

En deze?

pi_79274349
quote:
Op woensdag 17 maart 2010 22:04 schreef EchtGaaf het volgende:

[..]

Dank

Want ik begrijp smileys niet zo goed.

En deze?

Die bovenste is gewoon een kerstsmiley
Die andere geen idee
14 SHADES OF GREY
pi_79274396
quote:
Op woensdag 17 maart 2010 22:05 schreef tijnbrein het volgende:

[..]

Die bovenste is gewoon een kerstsmiley
Die andere geen idee
De bovenste dacht ik al......

Zijn er cursussen smileykunde?
pi_79274417
quote:

[..]

Ja klopt, daar staan we bekend om: direct (recht door zee) en overdreven eerlijk. Dingen waar ik trouwens beide moeite mee heb. Als iemand op mijn werk mij iets vraagt en ik kan die niet beantwoorden, dan zeg ik soms: uit goede zuidelijke beleefdheid wil ik het best uitzoeken. Maar een oplossing, dat wordt vrij moeilijk.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')