Onzin.quote:Op zondag 21 maart 2010 23:46 schreef ikke043 het volgende:
[..]
'n keuze is 'n keuze of je het leukt vindt of niet.
En dat ze bij jou allemaal kut zijn ligt niet aan mij, maar aan jou.
Maar goed, doe als een goed autist betaamt en leg de schuld buiten jezelf, want daar word je gelukkig van!
Ga er vooral niet over nadenken wat JIJ kan doen, want stel je zou echt iets kunnen doen, poehoeh zou me dat ff kut zijn.
Nog veel grotere onzin.quote:Grotendeels wel. Maar goed, een of andere goddelijke macht zal wel heel jouw leven hebbrn uitgestippeld, en jij hebt daar absoluut geen invloed op. Probeer het ook niet, want je loopt het risico er beter van te worden. Nee echt, niet doen hoor!
Natuurlijk ga je dat niet zeggen. Maar het blijft een keuze waar diegene voor staat.quote:Op maandag 22 maart 2010 18:55 schreef Satsuma het volgende:
[..]
Onzin.
Hypothetische situatie: iemand heeft een ziekte waaraan ie dood gaat als het niet behandeld wordt. Da's kut. Maar als ie wel laat behandelen kan ie nog steeds doodgaan en de behandeling doet veel pijn. Da's ook kut. Dan ga je niet zeggen 'ja maar je hebt een keuze en het hele leven is geweldigen dat je het kut vindt ligt aan jou', om maar wat te noemen. Of nou ja, jij zou dat waarschijnlijk wel doen en zeggen dat pijn een keuze is of zo.
![]()
[..]
Ik maak alles zwart-wit, want ik zeg grotendeels, en ik zeg dat je keuzes maakt?quote:Nog veel grotere onzin.
Verder maak jij het alleen maar zwart-wit, ik niet. Jij doet alsof alles een keuze is en verklaart hier de grootst mogelijke onzin die gewoon echt aantoonbaar niet klopt, waaruit zogenaamd moet blijken dat je alles in je leven verwerkt hebt en op orde hebt.
Wederom "grotendeels" heb je overheen gelezen ofzo?quote:Je belachelijke drang om te doen of alles een keuze is geeft wmb alleen het tegendeel aan. Ik zeg nergens dat je geen invloed hebt op je leven, maar ongeveer 95% ligt vast en die 5% die overblijft bestaat voor ongeveer 1% uit keuzes en voor ongeveer 4% uit leren omgaan met die 95% die vastligt. Waar je geboren wordt, hoe je eruit ziet, hoe je opgevoed wordt, waar je naar school gestuurd wordt, of je gezond bent, daar heb je allemaal nauwelijks invloed op. Er zijn zelfs onderzoekers die betwijfelen of vrije wil überhaupt bestaat. En voor wat betreft stemming, zelfs eenzaamheid is erfelijk blijkt uit onderzoeken bij tweelingen en eenzaamheid is een belangrijke bijdrage aan ongeluk.
quote:
En toen ben ik gestopt met lezen, hoe vrij is datquote:De vrije wil is het vermogen van rationeel handelende personen om controle uit te oefenen over hun daden en beslissingen
Ook hier wil ik even aanmerken dat ik niet probeer te compenseren voor wat mij is aangedaan(op zich zou ik niet een willen spreken van aangedaan, het is immers meestal negatief bedoeld). Ik ben zelfs heel blij met hoe alles is verlopen tot nu toe, het heeft mogelijkheden voor mij geschapen die ik anderwijs waarschijnlijk niet had gehad.quote:Op maandag 22 maart 2010 12:13 schreef EchtGaaf het volgende:
[..]
Zeker. Dingen zijn niet zo zwart wit.
Bij Ikke043 merk ik heel duidelijk een compensatiedrang voor wat hem is aangedaan in zijn jeugd. Begrijpelijk. Het is gewoon niet ideaal als zijn oma en ouders hem naar beneden hebben gepraat zo van jij kan niet zo veel. En dan kan je op twee manieren reageren: je neemt het aan en gaat stil in een hoekje zitten of je krijgt de drang om je te bewijzen dat ze ongelijk hebben.
Voor hem kan het best positief uitpakken omdat hij voor het laatste kiest.Maar hij moet wel bedenken dat hij nu nog op school zit en succes in het verleden geen garanties voor de toekomst zijn.
Werk is echt heel iets anders heb ik mogen merken. (al zijn er tegenwoordig wel meer groepsopdrachten dan in het verleden dat scheelt misschien weer)
quote:Op maandag 22 maart 2010 22:06 schreef ikke043 het volgende:
Ik ben zelfs heel blij met hoe alles is verlopen tot nu toe, het heeft mogelijkheden voor mij geschapen die ik anderwijs waarschijnlijk niet had gehad.
Jammer dat werk van zo’n grote invloed is op je plezier…quote:Op maandag 15 maart 2010 21:11 schreef Satsuma het volgende:
[..]
Ik heb geen geld voor wat ik wil. Ik wil zangles, vioolles, reizen. Maar da's gewoon te duur. Het kan wel, maar dan kan ik geen opleiding doen, en werk is prioriteit. Werk bepaalt 90% van mijn plezier (of gebrek daaraan) en om werk te vinden moet ik ws. een andere opleiding doen. Dus daar zit ik voorlopig gewoon nog in vast. Zo voel ik het.
[..]
Ik schreef eerder: hier kom ik morgen op terug: dat is dus een van mijn valkuilen: ik ben veel te optimistisch in hoeveel ik in een bepaalde tijd kan doen.quote:Op maandag 15 maart 2010 21:26 schreef Satsuma het volgende:
[..]
Mijn afgebroken studie komt door twee dingen: thuissituatie werd te veel op dat moment en daardoor is mijn scriptie/studie verbonden met al die herinneringen waardoor ik er niet mee verder wil. Het tweede is mijn probleem met overzicht; 40 pagina's is gewoon te veel. Ik ben een beelddenker, dat weet ik ook pas een paar jaar. Ik had tijdens m'n studie steeds al problemen met dingen verwoorden, omdat ik voor m'n gevoel alle informatie in m'n hoofd niet kwijt kon in de 'lineaire' structuur van een essay. Veel informatie hoort op meerdere plaatsen tegelijk en dat kan niet, of ik zie een verband maar kan dit niet goed in woorden uitdrukken. Maar met een scriptie heb ik dat nog eens extra. Dingen tot ca. 10 - 15 pagina's (double-spaced) gaan wel. Ik kan dingen namelijk niet uitzetten in een structuur, dus ik denk over een onderwerp (niet eens actief, het borrelt gewoon in m'n hoofd zeg maar) en dan opeens heb ik een idee en dat schrijf ik dan in één keer op. En op een andere manier kan ik gewoon niet werken. Ik werk ook niet met citaten en bronnen - ik pas een theorie toe op een text bijvoorbeeld en dat is het. Dat doe ik zelf, ik bedenk alles zelf en kreeg ook complimenten omdat ik andere dingen zie dan andere mensen, andere verbanden leg, etc. Maar 40 pagina's is dus te veel. En daardoor heb ik nu een algehele schrijfangst ontwikkeld, omdat die 40 pagina's niet lukt en eigenlijk voor het eerst in m'n leven een school/studiegerelateerde opdracht niet is gelukt, voel ik me onzeker over leren en over schrijven. Er is nog nooit in m'n leven iets niet gelukt op dat gebied. Voor m'n gevoel was dat het enige waar ik goed in was (ik ben altijd gepest, maar iedereen vond me wel slim - dat is het enige positieve wat mensen over me zeiden... dus eigenlijk is mijn intelligentie mijn identiteit geworden, ik 'heb' niks anders voor m'n gevoel) en dat kon ik dus blijkbaar ook niet, dus kan ik niks. Zo voelt het voor mij. Ik wéét wel dat die gedachtengang niet klopt, maar ik kom er niet uit.
Nogmaals: erg jammer en (rationeel) volstrekt onnodig dat je schrijf- en publicatieangst hebt.quote:Op maandag 15 maart 2010 22:12 schreef Satsuma het volgende:
[..]
Het is een poging waard om het eens zo te proberen.
Vooralsnog oefen ik met schrijven op mijn blog. Dat zijn vaak wel korte stukjes, maar in ieder geval helpt het een beetje tegen schrijf- en publicatieangst.
Even voor de duidelijkheid: ik heb een relatie en ben niet van plan die op te geven, maar desalniettemin lijkt het me leerzaam om dit te kunnen herkennen. Net zoals het kunnen herkennen van andere emoties of “wensen van mensen”, maar lust en/of liefde is wel een hele concrete. Wellicht kun je ervan leren als je het bewust “ziet”.quote:Op maandag 15 maart 2010 22:29 schreef Ferrobarr het volgende:
[..]
Overigens heb ik zelf nooit door wanneer iemand iets van mij wil, terwijl dat nog best wel eens voorkomt. Als er een bekende bij is zegt die dan achteraf dat de vrouw in kwestie toch wel erg duidelijk iets van me wilde, maar zelf heb ik dat dan totaal niet door. Hebben meer mensen dat? Ik zou me hier graag eens van bewust zijn als het zich voordeed...
Ik weet niet goed hoe hierop te reageren, maar dat dit niet goed is en van invloed op jou / je functioneren kan zijn is heel begrijpelijk…quote:Op maandag 15 maart 2010 23:57 schreef francis998 het volgende:
Ik reageer morgen miss wat uitgebreider ben een beetje moe en ga slapen.
Maar @ ferobarr, er zijn meerdere dingen uit het verleden die een rol spelen bij mijn isolatie zoals ik het noem. Waaronder tuurlijk die "ervaring" speelt ook een rol. maar ik ben als 14 jarige getuige geweest van kindermishandeling(fysiek/psychisch/emotionee) en dat heeft wss zijn effecten achtergelaten en het was geen lichte mishandeling van een klapje op de billen.
De rest bespaar ik jullie liever.
Maar morgen komt er een reactie op jou en jullie posts.
Dat werken bedoelde ik ook meer als bijbaantje / baan totdat je studie begint. Je schrijft dat werk en studie zowat op de laatste plaatsen komen: wat komt er bij jou op de eerste plaats? En denk je niet dat het lastig wordt om gemotiveerd te blijven voor een (nieuwe) studie?quote:Op dinsdag 16 maart 2010 11:58 schreef francis998 het volgende:
goedemorgen hier ben ik weer,.
@ferobarr,
[..]
En tja, werken in een sneakershop of jeanswinkel is niet echt iets voor mij, ik ben een kantoortypetje, 9 tot 5 mentaliteit ongeveer..Want werk en studie komen bij echt zowat op de laatste plaatsen en zijn hetgene waar ik de minste moeite voor zal doen.
En ik weet dat ik in juli of september een nieuwe studie wil gaan doen..alleen ben ik duidelijk nog op zoek naar de motivatie..die zich een beetje te goed weet te verstoppen...En de motivatie duurt nooit lang genoeg..meestal na een tijdje heb ik het weer gezien..en dan ga ik me er weer bij vervelen en dan gaat de kwaliteit er weer onder leiden
![]()
Geen last vanquote:En ach...liefde..is maar een raar fenomeen in mijn ogen. Iets waar ik ook niet veel van snap net als het prettige aan al dat kleffe gedoe... Wat voor sommigen juist weer een basisbehoefte is..dat snap ik dus niet
[\quote]
Ik snap er ook weinig van; daarover later meer (merk op dat ik er inmiddels geen datum meer aan vastbindt).
[quote]
Nog een soort fiep die me net te binnen schiet, ik heb iets met wachtwoorden ik heb zelf 4 mail acounts en ken alle ww uit mijn hoofd, 3 mail acounts van mijn moeder ken ik ook de ww van en een mail acount van mijn tante heeft ze ooit het ww verteld zodat ik iets voor haar kon checken...en die weet ik ook nog. EN dan nog tig forums..waar ik ook alle ww van weet.![]()
![]()
Ook verjaardagen ik ken bijna alle verjaardagen van de familie uit mijn hoofd.![]()
Terwijl andere dingen die vergeet ik zo.
1. Mooie fiets!quote:Op woensdag 17 maart 2010 19:07 schreef Autidude het volgende:
[..]
En ik ben verder helemaal happy, want vandaag is mijn nieuwe fiets aangekomen en heb ik hem in elkaar gezet. Maar hij kwam wat laat dus ik ga morgen pas echt een flink stuk fietsen en alles fijn afstellen.
[..]
Het dikgedrukte ook is de reden waarom ik van sommige zaken “veel verstand heb”.quote:Op woensdag 17 maart 2010 23:01 schreef Autidude het volgende:
[..]
Het is eigenlijk wel zo dat als ik iets goed uit kan leggen of veel over vertel dat ik daar dan wel een "expert" in ben omdat ik daar dan zelf al heel veel over gelezen heb en onderzoek heb gedaan. Maar dat is dan ook meteen zoveel dat ik ook het overzicht kwijt raak.
Ik ben echt van mening dat ik het niet slecht heb hoor. Ik had ook te vondeling gelegd kunnen worden(als je je kinderen te vondeling legt zijn ze waarschijnlijk toch beter af zonder je, maar goed), of ergens in een hellegat geboren kunnen worden. Nu ben ik gewoon goed terecht gekomen.quote:Op maandag 22 maart 2010 22:10 schreef Autidude het volgende:
[..]
Net als dat je nooit rijk kan zijn als je nooit erg arm bent geweest..
Maar lekker op los filosoferen is toch best lekker?quote:Op maandag 22 maart 2010 22:04 schreef Autidude het volgende:
[..]
[..]
En toen ben ik gestopt met lezen, hoe vrij is dat![]()
![]()
wat een goedkope tekst zeg
Eindeloos, onvatbaar en niet te beschrijven..
Ik wil het ook niet negatief bedoelen...quote:Op maandag 22 maart 2010 22:06 schreef ikke043 het volgende:
[..]
Ook hier wil ik even aanmerken dat ik niet probeer te compenseren voor wat mij is aangedaan(op zich zou ik niet een willen spreken van aangedaan, het is immers meestal negatief bedoeld). Ik ben zelfs heel blij met hoe alles is verlopen tot nu toe, het heeft mogelijkheden voor mij geschapen die ik anderwijs waarschijnlijk niet had gehad.
hmmm...om ff hierop te reageren. Op eerste plaats komt voor mij plezier en mijn eigen "gevoel" waarmee ik bedoel mij goed te voelen en op mijn gemak.quote:Op maandag 22 maart 2010 22:24 schreef Ferrobarr het volgende:
Ik weet niet goed hoe hierop te reageren, maar dat dit niet goed is en van invloed op jou / je functioneren kan zijn is heel begrijpelijk…
[..]
Dat werken bedoelde ik ook meer als bijbaantje / baan totdat je studie begint. Je schrijft dat werk en studie zowat op de laatste plaatsen komen: wat komt er bij jou op de eerste plaats? En denk je niet dat het lastig wordt om gemotiveerd te blijven voor een (nieuwe) studie?
[..]
Tuurlijk, alles in dit leven produceert een reactie..zij het bij anderen of bij de natuur.quote:Op maandag 22 maart 2010 23:22 schreef Aperture-Science het volgende:
Mensen vergeten nog eens bij "vrije wil" en dergelijke begrippen dat het 2 kanten op werkt. Iedereen heeft een vrije wil om te doen wat hij of zij wil, maar iedere actie zal een gevolg hebben. De bal die je weggooit zal altijd terugstuiteren. Actie = reactie gevalletje.
Mensen hebben een vrije wil, maar hebben (meestal) ook oog voor de gevolgen van die vrije wil. Dus wordt het een kwestie van een beetje vrijheid nemen en een paar beperkingen accepteren, en op die manier polderen alle maatschappijen voorwaarts.
*denkt aan the butterfly effect*quote:Op maandag 22 maart 2010 23:22 schreef Aperture-Science het volgende:
Mensen vergeten nog eens bij "vrije wil" en dergelijke begrippen dat het 2 kanten op werkt. Iedereen heeft een vrije wil om te doen wat hij of zij wil, maar iedere actie zal een gevolg hebben. De bal die je weggooit zal altijd terugstuiteren. Actie = reactie gevalletje.
Mensen hebben een vrije wil, maar hebben (meestal) ook oog voor de gevolgen van die vrije wil. Dus wordt het een kwestie van een beetje vrijheid nemen en een paar beperkingen accepteren, en op die manier polderen alle maatschappijen voorwaarts.
quote:Op maandag 22 maart 2010 23:08 schreef francis998 het volgende:
[..]
hmmm...om ff hierop te reageren. Op eerste plaats komt voor mij plezier en mijn eigen "gevoel" waarmee ik bedoel mij goed te voelen en op mijn gemak.
En tja, dat het het lastig maakt om studie uit te houden...i've been there.
maar motivatie is een algemeen probleem van mij..ik begin met een energie en niemand kan me stoppen..maar daarna daalt die energie en motivatie steeds ver weg.
Dus daarom nu maar ff diep nadenken over wat ik wil..en ga doen..waar ik al ziek van wordt
Hoezo?quote:Op dinsdag 23 maart 2010 00:11 schreef ScarFace- het volgende:
Ojah,
Ik slaap echt gigantisch slecht de laatste tijd
hmm...tja..keuzes maak je om bepaalde redenen, vaak vanwege eigen prioriteiten. En je vormt jezelf deels, want de omgeving vormt je ook voor een groot deel.quote:Op dinsdag 23 maart 2010 11:10 schreef Demise het volgende:
De enige keuze die je niet hebt, is een keuze maken. Oef, wat wordt het deprimerend als alles vast zou liggen vanaf je geboorte. Ik heb toch liever een beetje invloed op mezelf. Natuurlijk, hele grote dingen worden niet eerst met jou overlegd (of die auto op dat moment in die straat is en de bestuurder ervan even niet oplet en jij dus geplet word), maar de persoon die geplet word, ben jij zelf, en naar mijn mening kun je jezelf vormen. Uiteindelijk gaat het niet om keuzes die je wel of niet gehad hebt, want iedereen gaat toch dood. Het gaat erom welke keuzes je hebt gemaakt en waarom, zodat je het beste voorbereid bent op alle shit die je afvoerputje in word gemieterd. Maar da's mijn mening.![]()
Ik heb vannacht ook slecht geslapen, maar dat kwam omdat iemand mij zo nodig om 01:00, 02:57, 03:26 en 04:50 moest smsen...
Maar je hebt toch wel een paar makkers waar je op kan rekenen?quote:Op zaterdag 20 maart 2010 20:17 schreef Autidude het volgende:
[..]
Jouw avatar is echt helemaal te gek!![]()
![]()
Maar ik ben ook niet zo terughoudend, maar ik heb ook niet echt mensen om het tegen te zeggen.. En de mensen waar ik mee te maken heb die weten het al of moeten het weten. Maar als ik een soort van vriend of vriendin type tegen zou komen, iemand waar het mee klikt, dan zou ik het wel zeggen omdat ze er anders toch achter komen dat ik vreemd ben en dan snappen ze het niet. Maar ik heb daar nog geen ervaringen mee.
Mee eens. Als iemand de keuze maakt mij een loer te draaien, heeft dat invloed op mij. Maar ik kies weer hoe ik daar mee omga. En zo bepaal je uiteindelijk toch grotendeels wie je bent geworden.quote:Op dinsdag 23 maart 2010 11:15 schreef francis998 het volgende:
[..]
hmm...tja..keuzes maak je om bepaalde redenen, vaak vanwege eigen prioriteiten. En je vormt jezelf deels, want de omgeving vormt je ook voor een groot deel.
Alles waar jij mee in contact staat heeft invloed op jou manier van denken, doen.
Iig ik ben ff behoorlijk duf/lui, zit hier nog in mijn pijama, dus ik ga maar ff douchen
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |