abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_79361613
quote:
Op vrijdag 19 maart 2010 21:32 schreef Autidude het volgende:

[..]

Wist je dat er helemaal een soort van relletje was vanwege onze posts over mensen checken?
Er is zelfs een user gebanned
Werden we helemaal stalkers genoemd enzo en nog net niet als een soort geheim genootschap neergezet

Allemaal weer erg overdreven en vooroordelend en .. ach..
Maar inmiddels heeft het wel weer aardig wat tijd en energie gekost.
Dit zijn redenen waarom ik zo min mogelijk met mensen om ga.
Het is maar internet, joh.
Juist door zo min mogelijk met mensen om te gaan, loop je het risico te vervreemden van de wereld.

Ik heb het er weleens met mijn baas over: dat als mensen met autisme proberen om meer te integreren in de normale maatschappij, de kansen op een succesvolle toeleiding naar arbeid voor deze groep een stuk groter wordt.
  zaterdag 20 maart 2010 @ 11:03:09 #52
246107 Zeroku
An Air of Authority.
pi_79366885
Eens een vraagje he.
Een zoon van een kennis van mij die is laatst gediagnosticeerd met het Syndroom van Asperger. Toen heb ik eens het een ander opgezocht op internet en de dingen die eraan worden gerelateerd klinken mij heel bekend in de oren van vroeger. Moeilijk om kunnen gaan met veranderingen en neiging tot vaste gewoontes. Vooral dat laatste was echt heel er bij mij vroeger. Maar, mijn vraag is, kun je hier overheen groeien? Want ik heb zulke diagnoses nooit gehad, ben er wel voor naar allerlei instanties gemoeten maar nooit is uitgesproken wat ik nou eigenlijk had. En momenteel heb ik al die dingen allemaal niet meer, het enige wat nog in kleine mate aanwezig is is moeite met veranderingen.
Op zaterdag 28 april 2012 00:09 schreef Klinkerbotsing het volgende:
Lieve jongeman ben jij. :@
Op woensdag 8 juli 2020 18:58 schreef PoezeligDing het volgende:
:* My one and only, master, king , whatever. THE ZER! O+
pi_79366899
vraag: wat is jullie mening over "coming out?"
aan wie vertel je dat je autisme heb, als je dan al doet? met welke reden?

ik merk dat ik het aan vrij "veel" mensen vertel, omdat a) helpt voor de beeldvorming en b) om meer wederzijds begrip te kweken. ik schaam me niet voor mijn autisme in het geheel of iets in die richting, maar af en toe heb je van die momenten zo van "great, ik heb t weer verneukt... heerlijk "
quote:
Eens een vraagje he.
Een zoon van een kennis van mij die is laatst gediagnosticeerd met het Syndroom van Asperger. Toen heb ik eens het een ander opgezocht op internet en de dingen die eraan worden gerelateerd klinken mij heel bekend in de oren van vroeger. Moeilijk om kunnen gaan met veranderingen en neiging tot vaste gewoontes. Vooral dat laatste was echt heel er bij mij vroeger. Maar, mijn vraag is, kun je hier overheen groeien? Want ik heb zulke diagnoses nooit gehad, ben er wel voor naar allerlei instanties gemoeten maar nooit is uitgesproken wat ik nou eigenlijk had. En momenteel heb ik al die dingen allemaal niet meer, het enige wat nog in kleine mate aanwezig is is moeite met veranderingen.
kort antwoord: ja, ik vind van wel. je kan het dan meer zien als "het camoufleren tot een kunst verheffen" sociaal gedrag is prima te leren, bijvoorbeeld. alleen die veranderingen, dat kan je niet zomaar uitzetten, dus

hopende u hiermee voldoende geinformeerd te hebben
Hoi, ik ben robuust89 en ik ben nieuw!
pi_79367025
Dat is erg lastig. Wie vertel je het en wie niet. Misschien wle het grootste nadeel...
  zaterdag 20 maart 2010 @ 11:11:41 #55
246107 Zeroku
An Air of Authority.
pi_79367084
quote:
Op zaterdag 20 maart 2010 11:03 schreef robuust89 het volgende:

kort antwoord: ja, ik vind van wel. je kan het dan meer zien als "het camoufleren tot een kunst verheffen" sociaal gedrag is prima te leren, bijvoorbeeld. alleen die veranderingen, dat kan je niet zomaar uitzetten, dus

hopende u hiermee voldoende geinformeerd te hebben
Ja, dat sociaal gedrag wel ja. Maar ik kan me nog wel herinneren dat ik persé om 12 uur 's middags moest eten. Als ik om 11 uur uit bed kwam en ik at, dan moest ik toch een uur later weer eten. En dat is zeg maar nu gewoon helemaal weg. Dat heb ik zelf zover ik weet ook niets aan gedaan.
Op zaterdag 28 april 2012 00:09 schreef Klinkerbotsing het volgende:
Lieve jongeman ben jij. :@
Op woensdag 8 juli 2020 18:58 schreef PoezeligDing het volgende:
:* My one and only, master, king , whatever. THE ZER! O+
pi_79368199
quote:
Op vrijdag 19 maart 2010 22:11 schreef Autidude het volgende:

[..]

OMG GEWELDIG!! Dat is 1 van de mooiste scheldwoorden ooit!
Dat is voor mij een bepaald dingetje.. hahha.. Maar echt...

"You stupitta fruita cake!!!"

Die is zooooo goed.. en hoe haal je het in je hoofd om iemand een fruit cake te noemen
Wat is die vergelijking??? Het is echt superstom maar ik vind het zo verdomde grappig!!

Mijn tante werkte ooit bij NS loket en toen kreeg ze dat van een buitenlander voor haar kiezen, en dat ging ze vertellen en ik kan dat niet meer vergeten En het schijnt nog normaal te zijn ook... WTF fruit cake
Zie je het al voor je??? Zo muffin achtig ook, met zo'n papieren kraagje HAHHAHA!!!
Fruit cake is was ook een van mijn "scheldwoorden". Ik heb het voor het laatst gebruikt in 2000 op mijn werk, maar toen kwam ik er achter dat niemand het snapte, dus heb ik mijn gedrag maar weer eens aangepast en het woord niet meer gebruikt.

Overigens ben ik (voor een leek) best wel met taal bezig. Ik let erg op structuur en probeer zo min mogelijk fouten te maken. Echt: als je ziet wat voor taalkundig slechte mails en documenten je soms van collega's krijgt .

Ook let ik best wel op de voorbeelden en formulering. Aangezien het me opviel dat er in dit topic toch wel wat sociaal/milieu-minded mensen posten, heb ik op een gegeven moment als voorbeeld om het gebrek aan het kunnen leggen van relaties goedkoop vlees / varkensflats gebruikt. En bij luidspreker-freak EchtGaaf vroeg ik niet: "Wat voor versterker gebruik je?" maar: "Waarmee stuur je je luidsprekers aan?", waarmee ik het signaal af wil geven: ik weet waar je het over hebt / ik beheers het jargon.

(NB: ik weet niet wat er in die andere topcis geciteerd is, maar ik was het niet (voor het geval iemand daar aan twijfelde).
twijfelgeval?
  zaterdag 20 maart 2010 @ 18:52:38 #57
188877 Stupendous76
wenst iedereen veel plezier
pi_79381172
quote:
Op zaterdag 20 maart 2010 11:03 schreef Zeroku het volgende:
Eens een vraagje he.
Ja, in principe wel.
Of je het nu 'er overheen groeien' is of dat je je er in vergaande vorm aan weet aan te passen: als je dat lang genoeg volhoudt of als het maar intens genoeg is, zal je het waarschijnlijk altijd blijven doen.
Repent, Pray, Forgive
Overzicht privacy-inperkende maatregelen/wetten/voorstellen
Mensen doen niet dingen omdat ze dat willen, maar omdat het kan.
  zaterdag 20 maart 2010 @ 18:53:52 #58
188877 Stupendous76
pi_79381219
quote:

ik merk dat ik het aan vrij "veel" mensen vertel, omdat a) helpt voor de beeldvorming en b) om meer wederzijds begrip te kweken. ik schaam me niet voor mijn autisme in het geheel of iets in die richting, maar af en toe heb je van die momenten zo van "great, ik heb t weer verneukt... heerlijk "
[..]
Die momenten heb ik redelijk vaak
Maar nee, ik vertel bewust niemand iets, behalve mijn naasten. Anderen zullen er toch wel een keer achter komen, al dan niet subtiel geholpen door mij...
Repent, Pray, Forgive
  zaterdag 20 maart 2010 @ 18:58:51 #59
188877 Stupendous76
pi_79381418
quote:
Op zaterdag 20 maart 2010 12:05 schreef Ferrobarr het volgende:

[..]

Fruit cake is was ook een van mijn "scheldwoorden". Ik heb het voor het laatst gebruikt in 2000 op mijn werk, maar toen kwam ik er achter dat niemand het snapte, dus heb ik mijn gedrag maar weer eens aangepast en het woord niet meer gebruikt.

Overigens ben ik (voor een leek) best wel met taal bezig. Ik let erg op structuur en probeer zo min mogelijk fouten te maken. Echt: als je ziet wat voor taalkundig slechte mails en documenten je soms van collega's krijgt .

Ook let ik best wel op de voorbeelden en formulering. Aangezien het me opviel dat er in dit topic toch wel wat sociaal/milieu-minded mensen posten, heb ik op een gegeven moment als voorbeeld om het gebrek aan het kunnen leggen van relaties goedkoop vlees / varkensflats gebruikt. En bij luidspreker-freak EchtGaaf vroeg ik niet: "Wat voor versterker gebruik je?" maar: "Waarmee stuur je je luidsprekers aan?", waarmee ik het signaal af wil geven: ik weet waar je het over hebt / ik beheers het jargon.

(NB: ik weet niet wat er in die andere topcis geciteerd is, maar ik was het niet (voor het geval iemand daar aan twijfelde).
Naast mijn veelvuldig gebruikte woordenschat aan vloeken heb ik er zelf ook een aantal bedacht, zowel om het aantal krachttermen te verminderen als om toch iets te kunnen zeggen waarvan anderen gelijk weten dat er iets speelt. Fruitcake kende ik al, maar is inderdaad te mooi om niet te gebruiken

En ja, taal Als ik op mijn werk stukken krijg, pak ik 2 markers: een gele om mijn eigen opmerkingen mee aan te geven en een rode voor de taalfouten die er in zitten. Wat sommigen produceren slaat alles, dat produceert een basisschool-leerling vaak nog niet eens.
Ook schrijf ik regelmatig teksten helemaal om, omdat het naar mijn mening dan veel duidelijker wordt of meer mensen zal aanspreken.
Repent, Pray, Forgive
pi_79383121
Ik maak mij niet zo heel erg druk meer om taal, tenzij het er heel erg bovenop ligt of het te krom voor woorden is. Ik ben wel eens in het meest belabberste Nederlands afgewezen omdat ik mijn Nederlands op VBO niveau heb afgerond... Die afwijzingsbrief is echt om te janken, nog geen half a4'tje en gewoon meer dan 10 fouten en Nederlands zonder hoofdletter etc. Fantastische interpunctie ook..

Maar ik maak mij zelf ook heel vaak schuldig aan taal/vorm of spelfouten, maar ik heb wel een gevoel voor taal en mijn fouten zijn ook niet extreem ernstig. Soms mischien wel in zinsopbouw of vorm, maar dat ben ik! Een beetje warrig

En voor de rest snap ik dus ook totaal nies van gramatica of het kofschip en woorden als gebiedende wijs en voltooid deelwoord enzo.. ik doe gewoon wat ik lees, copy gedrag.. en als ik denk dat het er goed uitziet dan denk ik ook dat het zo hoort. Ik kijk altijd naar hoe een woord eruit ziet, en dat vergelijk ik met wat ik aldoor lees.. alleen daar heb ik ook gaten in hoor.

Ik weet bijvoorbeeld niet of het nu gebeurt of gebeurd is... echt geen idee, en dat kan ik A)op gaan zoeken of B)wachten tot hier iemand het verlossende antwoord geeft en als het goed is dan onthou ik dat wel voor de toekomst.
Een handboek? Een HANDBOEK??? neuh.. sorry.. ik heb een hoofd.
pi_79383555
quote:
Op zaterdag 20 maart 2010 19:41 schreef Autidude het volgende:
Ik maak mij niet zo heel erg druk meer om taal, tenzij het er heel erg bovenop ligt of het te krom voor woorden is. Ik ben wel eens in het meest belabberdste Nederlands afgewezen omdat ik mijn Nederlands op VBO niveau heb afgerond... Die afwijzingsbrief is echt om te janken, nog geen half a4'tje en gewoon meer dan 10 fouten en Nederlands zonder hoofdletter etc. Fantastische interpunctie ook..

Maar ik maak mij zelf ook heel vaak schuldig aan taal/vorm of spelfouten, maar ik heb wel een gevoel voor taal en mijn fouten zijn ook niet extreem ernstig. Soms misschien wel in zinsopbouw of vorm, maar dat ben ik! Een beetje warrig

En voor de rest snap ik dus ook totaal nietsvan grammatica of het kofschip en woorden als gebiedende wijs en voltooid deelwoord enzo.. ik doe gewoon wat ik lees, copy gedrag.. en als ik denk dat het er goed uitziet dan denk ik ook dat het zo hoort. Ik kijk altijd naar hoe een woord eruit ziet, en dat vergelijk ik met wat ik aldoor lees.. alleen daar heb ik ook gaten in hoor.

Ik weet bijvoorbeeld niet of het nu gebeurt of gebeurd is... echt geen idee, en dat kan ik A)op gaan zoeken of B)wachten tot hier iemand het verlossende antwoord geeft en als het goed is dan onthou ik dat wel voor de toekomst.
haha omg, ja, ik hou me ook niet echt bezig met grammatica, het opzoeken ervan ofzo. ik zet het neer zoals het in mijn hoofd goed klinkt, en dat is het meestal ook
volgens mij hebben we veel gemeen, auti

ps: overigens, ik ben niet irritant bezig hoor *kijkt naar dikgedrukte stukken in je post* haha
  zaterdag 20 maart 2010 @ 19:54:06 #62
188877 Stupendous76
pi_79383669
quote:
Op zaterdag 20 maart 2010 19:41 schreef Autidude het volgende:
Ik maak mij niet zo heel erg druk meer om taal, tenzij het er heel erg bovenop ligt of het te krom voor woorden is. Ik ben wel eens in het meest belabberste Nederlands afgewezen omdat ik mijn Nederlands op VBO niveau heb afgerond... Die afwijzingsbrief is echt om te janken, nog geen half a4'tje en gewoon meer dan 10 fouten en Nederlands zonder hoofdletter etc. Fantastische interpunctie ook..

Maar ik maak mij zelf ook heel vaak schuldig aan taal/vorm of spelfouten, maar ik heb wel een gevoel voor taal en mijn fouten zijn ook niet extreem ernstig. Soms mischien wel in zinsopbouw of vorm, maar dat ben ik! Een beetje warrig

En voor de rest snap ik dus ook totaal nies van gramatica of het kofschip en woorden als gebiedende wijs en voltooid deelwoord enzo.. ik doe gewoon wat ik lees, copy gedrag.. en als ik denk dat het er goed uitziet dan denk ik ook dat het zo hoort. Ik kijk altijd naar hoe een woord eruit ziet, en dat vergelijk ik met wat ik aldoor lees.. alleen daar heb ik ook gaten in hoor.

Helemaal, t-en-d worstel ik elke keer weer mee (telkens weer een andere zinsconstructie bedenken om maar geen t of d te hoeven gebruiken )
Repent, Pray, Forgive
pi_79383868
Soms denk ik zelfs wel eens dat ik dyslexie heb ontwikkeld(+t?)
Maar ik wil mij er ook niet meer druk om maken omdat ik het gewoon niet belangrijk genoeg vind. Althans niet hier op een forum, een belangrijke brief daar schenk ik wel meer aandacht aan.

Maar inderdaad, ik doe het gewoon zoals het voor mij goed staat of klinkt. En ik schrijf ook meer in een praatstijl dan in een schrijfstijl, en sommige mensen vinden dat heel prettig en dan zeggen ze dat ik leuk kan schrijven en dat het allemaal prettig wegleest, maar taalkundig gaat het dan nergens over

Ik ervaar het niet als iets slechts, maar soms schaam ik mij wel heel erg voor fouten.. maar dat is altijd acheraf, zoals met zoveel dingen en zaken.. ik kom er altijd pas veel later achter.
  zaterdag 20 maart 2010 @ 20:09:10 #64
295984 Demise
I saw you look away
pi_79384244
quote:

[..]
Mijn ASS is niet geheim. Op school weet eigenlijk zo'n beetje iedereen het wel, ik heb het ook voor de klas staan uitleggen. Op mijn werk ben ik er wat meer terughoudend in, daar weet alleen een collega die ook een vriendin is van mijn Asperger. Op school ben ik er zo open over omdat het toch opvalt; ik ben anders. Ik heb ook speciale regelingen en regelmatig afspraken met begeleiders, dus echt verzwijgen was al geen optie. an ben ik er liever erg open over zodat mensen mij er vragen over stellen, dan dat mensen achter mijn rug om speculeren over wat er toch zo vreemd aan me is.
"Hell is other people." - Jean-Paul Sartre
"A first sign of the beginning of understanding is the wish to die." - Franz Kafka
"Never memorize what you can look up in books." - Albert Einstein
pi_79384277
Dat brengt mij trouwens op een puntje.. en ik weet niet of ik het eerder gepost of gevraagd heb.
Maar ik ben dus ook een type Beelddenker en wat ik zei dat ik kijk hoe woorden eruit zien dat moet je heel letterlijk nemen. Want wat ik bijvoorbeeld ook heb is dat als ik praat of als ik tekst hoor dat ik die woorden dan ook in mijn hoofd in tekst voorbij zie komen. Als je begrijpt wat ik bedoel.

Is dat herkenbaar? Dat als iemand iets zegt of als je zelf iets zegt dat je dan die tekst ook letterlijk in tekst in je hoofd voorbij ziet komen?
pi_79384311
quote:
Op zaterdag 20 maart 2010 20:09 schreef Demise het volgende:

[..]

Mijn ASS is niet geheim. Op school weet eigenlijk zo'n beetje iedereen het wel, ik heb het ook voor de klas staan uitleggen. Op mijn werk ben ik er wat meer terughoudend in, daar weet alleen een collega die ook een vriendin is van mijn Asperger. Op school ben ik er zo open over omdat het toch opvalt; ik ben anders. Ik heb ook speciale regelingen en regelmatig afspraken met begeleiders, dus echt verzwijgen was al geen optie. an ben ik er liever erg open over zodat mensen mij er vragen over stellen, dan dat mensen achter mijn rug om speculeren over wat er toch zo vreemd aan me is.
dat achter je rug om kan mij zeker niet bekoren nee..
wat voor werk doe je dan?

trouwens, welkom!
  zaterdag 20 maart 2010 @ 20:11:42 #67
247161 ikke043
Skippy, the rain won`t come !
pi_79384338
quote:
Op zaterdag 20 maart 2010 20:10 schreef Autidude het volgende:
Dat brengt mij trouwens op een puntje.. en ik weet niet of ik het eerder gepost of gevraagd heb.
Maar ik ben dus ook een type Beelddenker en wat ik zei dat ik kijk hoe woorden eruit zien dat moet je heel letterlijk nemen. Want wat ik bijvoorbeeld ook heb is dat als ik praat of als ik tekst hoor dat ik die woorden dan ook in mijn hoofd in tekst voorbij zie komen. Als je begrijpt wat ik bedoel.

Is dat herkenbaar? Dat als iemand iets zegt of als je zelf iets zegt dat je dan die tekst ook letterlijk in tekst in je hoofd voorbij ziet komen?
Heb je al een gezegd
Ik ken het trouwens, ben ook een beelddenker
Don't know where to go
But I lock and load
Shoot that sky till the moon explode
Moon explode
  zaterdag 20 maart 2010 @ 20:12:50 #68
247161 ikke043
pi_79384387
quote:

[..]

quote:
Op zaterdag 20 maart 2010 20:11 schreef robuust89 het volgende:
trouwens, welkom!
Wat hij zegt
Don't know where to go
But I lock and load
Moon explode
pi_79384395
quote:
Op zaterdag 20 maart 2010 20:10 schreef Autidude het volgende:

niet helemaal, dat kost een beetje te veel energie, om elk woord te visualiseren
by the by, hoe oud ben je ook al weer?
pi_79384429
quote:
Op zaterdag 20 maart 2010 20:11 schreef ikke043 het volgende:

[..]

Heb je al een gezegd
Ik ken het trouwens, ben ook een beelddenker
Oke Heb je dan ook dat je altijd tekst moet lezen? Teksten die je ziet als je buiten bent enzo?
pi_79384436
quote:
Op zaterdag 20 maart 2010 20:13 schreef robuust89 het volgende:

[..]

niet helemaal, dat kost een beetje te veel energie, om elk woord te visualiseren
by the by, hoe oud ben je ook al weer?
Bijna 30
  zaterdag 20 maart 2010 @ 20:16:39 #72
247161 ikke043
pi_79384534
quote:
Op zaterdag 20 maart 2010 20:13 schreef Autidude het volgende:

[..]

Oke Heb je dan ook dat je altijd tekst moet lezen? Teksten die je ziet als je buiten bent enzo?
Jah, echt verschrikkelijk. Laatst was ik in Zweden(mooi volk trouwens ) en toen las ik allemaal die rare woorden
Don't know where to go
But I lock and load
Moon explode
pi_79384569
quote:

[..]

Jouw avatar is echt helemaal te gek!

Maar ik ben ook niet zo terughoudend, maar ik heb ook niet echt mensen om het tegen te zeggen.. En de mensen waar ik mee te maken heb die weten het al of moeten het weten. Maar als ik een soort van vriend of vriendin type tegen zou komen, iemand waar het mee klikt, dan zou ik het wel zeggen omdat ze er anders toch achter komen dat ik vreemd ben en dan snappen ze het niet. Maar ik heb daar nog geen ervaringen mee.
pi_79384712
quote:
Op zaterdag 20 maart 2010 20:16 schreef ikke043 het volgende:

[..]

Jah, echt verschrikkelijk. Laatst was ik in Zweden(mooi volk trouwens ) en toen las ik allemaal die rare woorden
Dat ken ik! En Zweden is helemaal te gek
Maar er is ook zo'n filmpje dat het leven door de ogen van een autist moet uitbeelden (onmogelijk), en
wat veel mensen niet snappen.. ook mede auti's niet. Maar dat filmpje is heel erg zoekerig en het valt mij ook op dat er steeds wordt gekeken naar reclameborden.. of ik kijk daar zelf steeds naar in dat filmpje?
Maar voor mij is dat filmpje erg herkenbaar in die zin van zoeken naar teksten en alles willen lezen.

zaterdag 20 maart 2010 @ 20:30:16 #75
247161 ikke043
pi_79385000
quote:
Op zaterdag 20 maart 2010 20:20 schreef Autidude het volgende:

[..]

Dat ken ik! En Zweden is helemaal te gek
Maar er is ook zo'n filmpje dat het leven door de ogen van een autist moet uitbeelden (onmogelijk), en
wat veel mensen niet snappen.. ook mede auti's niet. Maar dat filmpje is heel erg zoekerig en het valt mij ook op dat er steeds wordt gekeken naar reclameborden.. of ik kijk daar zelf steeds naar in dat filmpje?
Maar voor mij is dat filmpje erg herkenbaar in die zin van zoeken naar teksten en alles willen lezen.

Het enigst wat mij opvalt is dat de camera telkens op hoge punten wordt gericht.
Verder heb ik wel zoveel mogelijk tekst proberen te lezen
Don't know where to go
But I lock and load
Moon explode
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')