Apart. Dat heb ik nou nog nooit gehoordquote:Op woensdag 17 maart 2010 22:07 schreef sempron2400 het volgende:
[..]
Ja klopt, daar staan we bekend om: direct (recht door zee) en overdreven eerlijk. Dingen waar ik trouwens beide moeite mee heb. Als iemand op mijn werk mij iets vraagt en ik kan die niet beantwoorden, dan zeg ik soms: uit goede zuidelijke beleefdheid wil ik het best uitzoeken. Maar een oplossing, dat wordt vrij moeilijk.
Misschien kan iemand alle smily's voor ons vertalen.quote:Op woensdag 17 maart 2010 22:06 schreef EchtGaaf het volgende:
[..]
De bovenste dacht ik al......
Zijn er cursussen smileykunde?
Tipquote:Op woensdag 17 maart 2010 22:07 schreef sempron2400 het volgende:
[..]
Ja klopt, daar staan we bekend om: direct (recht door zee) en overdreven eerlijk. Dingen waar ik trouwens beide moeite mee heb. Als iemand op mijn werk mij iets vraagt en ik kan die niet beantwoorden, dan zeg ik soms: uit goede zuidelijke beleefdheid wil ik het best uitzoeken. Maar een oplossing, dat wordt vrij moeilijk.
Ik geloof dat de dader ook wel onderzocht gaat worden. Wrs een PBC klantje.quote:Op woensdag 17 maart 2010 19:04 schreef tijnbrein het volgende:
[..]
Het is echt erg inderdaad dat Milly door haar eigen buurman vermoord is. Het is gewoon niet te bevatten.
Dat lijkt mij wel.quote:Op woensdag 17 maart 2010 22:12 schreef EchtGaaf het volgende:
[..]
Ik geloof dat de dader ook wel onderzocht gaat worden. Wrs een PBC klantje.
Inderdaad dit is abnormaal gedrag. Waarschijnlijk impulsief gehandeld als ik dit zo lees. Zullen we vast wel meer over horen.quote:Op woensdag 17 maart 2010 22:14 schreef tijnbrein het volgende:
[..]
Dat lijkt mij wel.Dit is niet normaal namelijk
tja, maar in feite geef je in dit geval een te uitgebreid antwoord(niet als kritiek ofzo bedoeld)quote:Op woensdag 17 maart 2010 22:07 schreef sempron2400 het volgende:
[..]
Helemaal mee eens..en een cursus smileys is wel handig..ik gebruik meestal degene die ik ken alleen, zoals de lachende, blozende/schamende enzo. Maar vooral dezequote:Op woensdag 17 maart 2010 22:10 schreef tijnbrein het volgende:
[..]
Misschien kan iemand alle smily's voor ons vertalen.Probleem opgelost.
[..]
Tip![]()
Volgende keer dit antwoorden:
Sorry maar dat weet ik eigenlijk ook niet.
Daar ga ik ook van uit dat het in een opwelling gebeurd is. Vlaag van woede ofzo.quote:Op woensdag 17 maart 2010 22:16 schreef EchtGaaf het volgende:
[..]
Inderdaad dit is abnormaal gedrag. Waarschijnlijk impulsief gehandeld als ik dit zo lees. Zullen we vast wel meer over horen.
Je ouders zullen ook wel erg geschrokken zijn, als ze daar in de buurt wonen.
Dat gebeurt wel vaker, dat je dan niets meer hoort. Een vorm van beleefdheid. In veel landen is het juist onbeleefd om bij voorbaat al nee te zeggen; de Nederlandse directheid is een uitzondering. De indirectheid uit zich ook in uitgebreidere antwoorden, om de zaak heen draaien en pas later tot de kern komen. Helaas is dit niet altijd mogelijk, omdat wij Nederlanders veel op de klok kijken.quote:Op woensdag 17 maart 2010 22:17 schreef francis998 het volgende:
[..]
tja, maar in feite geef je in dit geval een te uitgebreid antwoord(niet als kritiek ofzo bedoeld)
MIschien kan je gewoon zeggen, ik zou het niet weten. Ik kijk wel wat ik kan doen.
maar ja..dat eerlijke kan ik juist gigantisch waarderen. Vaak kom ik mensen tegen waarmee je leuk een babbeltje maakt, en daarna zeggen ze..van ja..goed joh..we bellen.
En dan hoor je nooit meer wat..en dan is die erlijkheid juist fijn..want dan hoop je niet stiekem dat mensen bellen.
[..]
Helemaal mee eens..en een cursus smileys is wel handig..ik gebruik meestal degene die ik ken alleen, zoals de lachende, blozende/schamende enzo. Maar vooral deze![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
snap ik niet, maar heb ik ook niet nodig..meestal
Dan zouden er geen kunstenaars bestaan.. Zelfs als een smiley met een bepaald doel is ontworpen dan nog kan iemand anders daar een totaal ander beeld bij schetsen..quote:Op woensdag 17 maart 2010 22:06 schreef EchtGaaf het volgende:
[..]
De bovenste dacht ik al......
Zijn er cursussen smileykunde?
Hoho, die koe staat toch ook voor de DutchPowerCows?quote:
Mij interesseert het wel of en wat hij heeftquote:Op woensdag 17 maart 2010 22:19 schreef tijnbrein het volgende:
[..]
Daar ga ik ook van uit dat het in een opwelling gebeurd is. Vlaag van woede ofzo.
Zeker. Ik hoop dat het ook zo blijft.quote:Ik denk dat het wel meevalt. Dit is gelukkig een totaal geïsoleerd maar verschrikkelijk incident.
Ik zou de reden ook willen weten gewoon om het af te kunnen sluiten voor mijzelf.quote:Op woensdag 17 maart 2010 22:23 schreef EchtGaaf het volgende:
[..]
Mij interesseert het wel of en wat hij heeftIk hoop dat de media het blijven volgens.
[..]
Zeker. Ik hoop dat het ook zo blijft.
Dat is wel erg interessant wat je vertelt. Ik betrap er mijzelf op dat ik soms smileys gebruik waarvan ik de betekenis niet onder woorden kan brengen. Maar ik meen ze wel op een juiste manier te kunnen gebruiken....quote:Op woensdag 17 maart 2010 22:22 schreef Autidude het volgende:
[..]
Dan zouden er geen kunstenaars bestaan.. Zelfs als een smiley met een bepaald doel is ontworpen dan nog kan iemand anders daar een totaal ander beeld bij schetsen..
De smileys die jij aanhaalt zijn ook onmogelijk juist te interpreteren, tenzij de daadwerkelijke ontwerper zijn verhaalt doet. Je zou er haast eindeloos over door kunnen gaan.
Sommige dingen zijn wel logisch, en de meest logische dingen worden ook wel als zodoende erkend, maar het komt ook voor dat het voor mij heel logisch is maar voor een ander weer een veel te verre link.
Welke site? Ik dacht even aan Autest, maar dat is hem niet.quote:Op woensdag 17 maart 2010 22:20 schreef EchtGaaf het volgende:
Ik zag een fotootje, op internet met autisjes.
Een fotootje, een oudere man met baard en bril, daarnaast een jongen achter de pc die er verder redelijk normaal uitziet maar toch autisme heeft. De derde persoon staat met een vilstif in ijn hand en kijkt direct de lens in. Dat is een echte autist, zoals hij eruit ziet.
Ik kan het beeld maar moeilijk loslaten. een soort van mededogen en soms meelijden. Het zal wel projectie zijn.
Yep! Dat is em volgens mij wel. Dat is een andere foto over de zelfde personen. Staat bovenaan de frontpage.... De foto waar ik op doel zit in een documentje. Even opzoeken.quote:Op woensdag 17 maart 2010 22:28 schreef sempron2400 het volgende:
[..]
Welke site? Ik dacht even aan Autest, maar dat is hem niet.
Zolang het goed gaat is er niets aan de hand toch? Ik heb soms ook wel eens het gevoel dat ik verkeerd wordt opgevat, mede door een smiley.. maar of dat smiley of niet is, als je het gevoel hebt dat je niet goed overkomt of je wordt daar zelf op gewezen dan kan je dat ook wel uitleggen.. Ik wel iig. Maar het is heel verschillend.quote:Op woensdag 17 maart 2010 22:26 schreef EchtGaaf het volgende:
[..]
Dat is wel erg interessant wat je vertelt. Ik betrap er mijzelf op dat ik soms smileys gebruik waarvan ik de betekenis niet onder woorden kan brengen. Maar ik meen ze wel op een juiste manier te kunnen gebruiken....
Heel typisch.
p.s. mooie fiets!
Aha, tochquote:Op woensdag 17 maart 2010 22:36 schreef EchtGaaf het volgende:
[..]
Yep! Dat is em volgens mij wel. Dat is een andere foto over de zelfde personen. Staat bovenaan de frontpage.... De foto waar ik op doel zit in een documentje. Even opzoeken.![]()
De jongen rechts, lijkt mij een slimmerik, maar wel een echte autist.
Prachtig. Ik kreeg wel even de kriebels toen je direct aan de goede site dacht.......quote:Op woensdag 17 maart 2010 22:41 schreef sempron2400 het volgende:
[..]
Aha, toch
Ik dacht al gelijk aan die website, die man met die baard. Het is deel 1 van het artikel uit de Automatiseringgids. Vond het zelf ook wel een bepaalde uitstraling hebben. Wat type mensen betreft, ben ik echt blij met het ministerie.
Ik vind het wel knap van je dat jij het onder woorden kan brengen.quote:Op woensdag 17 maart 2010 22:37 schreef Autidude het volgende:
[..]
Zolang het goed gaat is er niets aan de hand toch? Ik heb soms ook wel eens het gevoel dat ik verkeerd wordt opgevat, mede door een smiley.. maar of dat smiley of niet is, als je het gevoel hebt dat je niet goed overkomt of je wordt daar zelf op gewezen dan kan je dat ook wel uitleggen.. Ik wel iig. Maar het is heel verschillend.
Er is 1 heel mooi voorbeeld heh., hier p Fok!.. dat is desmiley.. Eigenlijk, betekent deze smiley "TRIEST"
Maar heel veel mensen gebruiken het ook als "ik zeik in mijn broek van het lachen" of "Het sarcasme ligt er heel dicht bovenop" ... en iedereen gebruikt die smiley op die wijzes doorelkaar, en dan is het de kunst om het juist te interpreteren.. Maar dat vind ik persoonlijk bij deze smiley wel redelijk makkelijk, en ik hou ook van sarcasme, dus dat scheelt.
En bijvoorbeeld deze smileyis een upgraded versie van deze
en die laatste is een hele stoere smiley dat je trots bent op je prestatie en die andere is met glimmende tanden en een big smile en dan ben je dus extra trots of stoer. Maar die met dat ringbaardje en stekelhaar begrijp ik ook totaal niet.
En mijn fiets is mooi jah!Ik ben zo blij ermee.. want ik had geen goede fiets en nu kan ik lekker gezond en sportief doen en mijn ei kwijt in de duinen en het bos, daar is een heel mooi fietspad.
quote:Op woensdag 17 maart 2010 22:48 schreef sempron2400 het volgende:
Voor het artikel met de foto van de drie mensen met autisme:
Dan moet je hier klikken.
Binnenkort ga ik trouwens op bezoek bij het bedrijf waar dat artikel over gaat. Het thema is hoogopgeleiden met een arbeidsbeperking.
Nee, ik ken ze niet, het betreft ook een ander detacheringsbureau. Ik moest gelijk aan Autest denken, ook omdat je het had over iemand die achter de computer zat. Heb je er weleens aan gedacht om in zo’n omgeving te gaan werken?quote:Op woensdag 17 maart 2010 22:53 schreef EchtGaaf het volgende:
[..]
Dat is em,. dat is em .... Dank![]()
![]()
Knap, ik zoch me rot. En nou heb ik em weer![]()
Ik vind dat een hele mooie foto. Ik denk in beelden. Dit plaats zegt echt alles.......
Ik stuiter even, over jou capaciteiten. Je begrijp mij direct![]()
Dit heb ik nog nooit meegemaakt, je voelt mij volgens mij haarscherp aan:) Ik ben even beduusd.
Dat beeld van die jongen rechtsboven (met stift) kon ik niet loslaten. En nee, ik ben het niet.....
(het plaatjes wat ik van een autist voorstel, een beetje apart maar ozo slim, maar niet communicatief een echte autist dus).
Ken jij deze mensjes toevallig?
Maar daar zit wel echt heel veel en diep denkwerk achter hoorquote:Op woensdag 17 maart 2010 22:47 schreef EchtGaaf het volgende:
[..]
Ik vind het wel knap van je dat jij het onder woorden kan brengen.
Dank voor de uitleg.
En gelukkig dat je blij met je fiets bent.....Dat je je eigen weer prettig kan voelen. Fietsen is goed voor je (geest)
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |