Wie zegt dat ze die huizen van de buren niet goed hebben onderzocht? Politie zegt zelf dat ze uitgebreid onderzoek hebben gedaan bij verschillende buren.quote:Op woensdag 17 maart 2010 17:59 schreef scanman1 het volgende:
[..]
Nee, maar minimaal even alle huizen van de buren onderzoeken of ze daar niet ergens in een kelder ofzo is opgesloten. Nogmaals: ik vind het vreemd dat de politie de zaak niet op eigen kracht heeft kunnen oplossen terwijl ze al een week wisten dat één van de buren voor 95% zeker de dader was.
Dat mag pas als er gegronde twijfel is aan iemands verhaal en dan nog met de benodigde papierwinkel, anders wordt ze misschien wel gevonden maar kun je de dader niet vervolgen omdat het bewijs onrechtmatig is verkregen. Je hebt geen recht om iemands huis overhoop te halen alleen om het naakte feit dat er een meisje kwijt is.quote:Op woensdag 17 maart 2010 17:59 schreef scanman1 het volgende:
[..]
Nee, maar minimaal even alle huizen van de buren onderzoeken of ze daar niet ergens in een kelder ofzo is opgesloten. Nogmaals: ik vind het vreemd dat de politie de zaak niet op eigen kracht heeft kunnen oplossen terwijl ze al een week wisten dat één van de buren voor 95% zeker de dader was.
AARRGHHG ben je nou zo dom.quote:Op woensdag 17 maart 2010 18:00 schreef scanman1 het volgende:
[..]
Nee, alleen de huizen van de buren doorzoeken. Wat is daar nou zo moeilijk aan te begrijpen. Als je zo goed als zeker weet dat één van de buren de dader is, dan doorzoek je toch meteen de mogelijke huizen. Lijkt mij tenminste. In dit geval hadden ze helaas waarschijnlijk niets gevonden, maar toch... misschien hadden ze wel een andere aanwijzing gevonden.
liegen hoeft natuurlijk nog niet te betekenen dat je het gedaan hebt hoor...quote:Op woensdag 17 maart 2010 17:52 schreef scanman1 het volgende:
[..]
Hoezo onzin? Ik heb het al 5x verteld, maar nog een keer dan. De politie wist van de moeder dat een van de buren had aangebeld en dat Milly daarom het gesprek moest verbreken. 10 minuten later kon de moeder Milly al niet meer bereiken. Als na onderzoek geen van de buren vertelt dat hij nog bij Milly heeft aangebeld, is dat dus bewijs dat iemand liegt en dat één van de buren dus voor 99% zeker de dader is of minimaal weet wat er is gebeud.
't Heeft geen zin eh.quote:Op woensdag 17 maart 2010 18:03 schreef Loveless85 het volgende:
[..]
AARRGHHG ben je nou zo dom.
Met de kennis van NU weten we dat het die buurman is geweest. Maar toen kan je niet anders dan het verdacht vinden en die persoon erg graag willen vinden. Maar het kan ook prima dat die buurman andere redenen heeft het niet te vertellen en ze erna uit huis is gegaan of er NOG iemand langskwam
Kijk, het circus is compleet.quote:Op woensdag 17 maart 2010 17:59 schreef Gia het volgende:
[..]
Ben het voor een keer zowaar met je eens. En nee, er hoeven geen deuren ingetrapt te worden. Als er in een buurt een kind vermist is, werken de buren graag mee aan het onderzoek.
ja inderdaad stel ik heb een grondig hekel aan mijn buren en ik meld bij de politie dat ik de buurman samen met haar heb gezien terwijl dit niet zo is. Gewoon om de buurman eens lekker dwars te zitten.quote:Op woensdag 17 maart 2010 18:03 schreef kahaarin het volgende:
Lekker snel!![]()
[..]
Dat mag pas als er gegronde twijfel is aan iemands verhaal en dan nog met de benodigde papierwinkel, anders wordt ze misschien wel gevonden maar kun je de dader niet vervolgen omdat het bewijs onrechtmatig is verkregen. Je hebt geen recht om iemands huis overhoop te halen alleen om het naakte feit dat er een meisje kwijt is.
Oh ja, vrijdag was het hè?quote:Op woensdag 17 maart 2010 18:05 schreef inZanity het volgende:
OP moet ff aangepast worden.
datums kloppen niet.
Klinkt erg aannemelijk. Volgens mij zeiden ze tijdens de persco nog iets over een tip van een van de buren in het weekend of op maandag? Zou wellicht verklaren waarom ze zaterdagavond dieper in die kerel zijn gedoken en erachter kwamen dat hij agent was.quote:Op woensdag 17 maart 2010 18:04 schreef Re het volgende:
[..]
liegen hoeft natuurlijk nog niet te betekenen dat je het gedaan hebt hoor...
woensdag avond laat vermist... volgende dag wordt sporenonderzoek gedaan misschien al gestart met buurt ondervraging, alle informatie moet worden geverifieerd, alibi's worden nagetrokken, er moet geprofiled worden, daar gaat zo 1-2 dagen overheen dus is het al maandag, wie weet gaat er een telefoontje naar de dader op dinsdag dat ze hem nog even willen spreken, hij wordt zenuwachtig en verteld het zijn vriendin op dinsdag ochtend...
En wie weet wanneer Milly's moeder het heeft verteld van de buurman, misschien pas na een tijdje
Dit dusquote:Je kan geen razzia's doen aan de hand van één zin.
Precies, je moet echt een reden hebben om een huis te onderzoeken, en ook een bevelschrift anders is alles wat je vindt niet toelaatbaar bij de rechter.quote:Op woensdag 17 maart 2010 18:05 schreef Panda72 het volgende:
[..]
ja inderdaad stel ik heb een grondig hekel aan mijn buren en ik meld bij de politie dat ik de buurman samen met haar heb gezien terwijl dit niet zo is. Gewoon om de buurman eens lekker dwars te zitten.
Mens, check de feiten. Tegen de tijd dat haar ouders alarm sloegen en de politie begon met zoeken was ze dood en waarschijnlijk zelfs al begravenquote:Op woensdag 17 maart 2010 18:06 schreef Gia het volgende:
Als ze met een speurhond langs de huizen waren gelopen dan was ze waarschijnlijk veel eerder gevonden.
Misschien om 8 uur 's avonds al! Levend? In elk geval nog niet begraven. Dat zal hij toch niet voor 's avonds laat of 's nachts gedaan hebben!
Waarom zou die dat niet gedaan hebbenquote:Op woensdag 17 maart 2010 18:06 schreef Gia het volgende:
Als ze met een speurhond langs de huizen waren gelopen dan was ze waarschijnlijk veel eerder gevonden.
Misschien om 8 uur 's avonds al! Levend? In elk geval nog niet begraven. Dat zal hij toch niet voor 's avonds laat of 's nachts gedaan hebben!
Alsof begraven-niet begraven nog uitmaakt, op dat punt. En wie gaat er in godsvredesnaam een paar uur nadat een meisje van 12 weg van huis is een speurhond in zetten? Dan ben je toch niet wijs? Zullen alle pubermeisjes leuk vinden die nog even langs een vriendinnetje hoppen.quote:Op woensdag 17 maart 2010 18:06 schreef Gia het volgende:
Altijd zo typisch dat bepaalde mensen dat bij elke zaak komen zeggen.quote:Op woensdag 17 maart 2010 18:07 schreef MouzurX het volgende:
En waarom boeit dit meer dan alle anderen verdwijningen/moordzaken?
Altijd zo typisch
De moeder van Milly werd om 8 uur pas ongerust, is iedereen bij langs gaan bellen en heeft toen de politie pas ingeschakeld nadat ze wist dat niemand haar nog had gezien.quote:Op woensdag 17 maart 2010 18:06 schreef Gia het volgende:
Hoeveel meisjes van 12 zijn er door de buurman ontvoerd en vermoord?quote:Op woensdag 17 maart 2010 18:07 schreef MouzurX het volgende:
Altijd zo typisch
Nee, jij denkt niet goed na, sorry.quote:Op woensdag 17 maart 2010 18:03 schreef Loveless85 het volgende:
[..]
AARRGHHG ben je nou zo dom.
Met de kennis van NU weten we dat het die buurman is geweest. Maar toen kan je niet anders dan het verdacht vinden en die persoon erg graag willen vinden. Maar het kan ook prima dat die buurman andere redenen heeft het niet te vertellen en ze erna uit huis is gegaan of er NOG iemand langskwam
Waarom kom je steeds met deze oneliner? Over welke verdwijningen/moordzaken heb jij het die niet in het nieuws zijn geweest?quote:Op woensdag 17 maart 2010 18:07 schreef MouzurX het volgende:
Altijd zo typisch
Ik denk dat als ze om 20:00 langs de huizen waren geweest met een speurhond men haar niet levend had gevonden, ik denk dat ze meteen is vermoord. Maar als ze meteen met een speurhond de huizen waren langsgegaan hadden ze misschien iets gevonden waardoor de ouders niet dagenlang in een martelende onzekerheid moesten doorbrengenquote:Op woensdag 17 maart 2010 18:06 schreef Gia het volgende:
Voor mij: omdat een politieagent de dader is.quote:Op woensdag 17 maart 2010 18:07 schreef MouzurX het volgende:
Altijd zo typisch
savonds of snacht valt meer op dan overdag.quote:Op woensdag 17 maart 2010 18:06 schreef Gia het volgende:
In elk geval nog niet begraven. Dat zal hij toch niet voor 's avonds laat of 's nachts gedaan hebben!
Mwa, in NWS heb je niet veel nodig om een stel 'HET HAD ANDERS GEMOETEN HET SYSTEEM DEUGT NIET WE MOETEN DE PRESIDENT AFZETTEN WATERSTOFPEROXIDE 4 LIFE!'--edit- te vinden die 12 topics vol weten te lullen.quote:Op woensdag 17 maart 2010 18:07 schreef MouzurX het volgende:
Altijd zo typisch
Neuh, dat jij verre van een columbo bent blijkt wel. En daar laten we het maar bij. Want je bent werkelijk te dom te snappen dat er meer opties waren toen dan alleen deze. En je niet op basis van 1 zin, die ook nog eens verkeerd gesproken of begrepen kan zijn als een stel fuckin cowboys de hele buurt kan doorzoekenquote:Op woensdag 17 maart 2010 18:08 schreef scanman1 het volgende:
[..]
Nee, jij denkt niet goed na, sorry.
Ik heb je toch al verteld waarom de politie zo goed als zeker kon weten dat een van de buren de dader was. Ze weten dat een buurman om half zes aanbelde. Dat had Milly haar moeder verteld over de telefoon. Aangezien tijdens het onderzoek géén van de buren vertelde dat hij inderdaad om half zes even bij Milly had aangebeld, is dat dus een hele sterke aanwijzing dat de persoon die aanbelde dus inderdaad de dader is. Als de persoon die aanbelde verder niets heeft gedaan, had hij het wel aan de politie verteld. Gewoon 1 + 1 bij elkaar optellen. Daar hoef je echt geen columbo voor te zijn.
En jij denkt dat Sander haar al voor 8 uur begraven had? In een tuin waar je zo over de heg kijkt?quote:Op woensdag 17 maart 2010 18:08 schreef kahaarin het volgende:
[..]
De moeder van Milly werd om 8 uur pas ongerust, is iedereen bij langs gaan bellen en heeft toen de politie pas ingeschakeld nadat ze wist dat niemand haar nog had gezien.
En wat nu als die agent heeft toegegeven dat die heeft aangebeld voor een kopje suiker en dat die daarna gewoon is weggegaan?quote:Op woensdag 17 maart 2010 18:08 schreef scanman1 het volgende:
[..]
Ik heb je toch al verteld waarom de politie zo goed als zeker kon weten dat een van de buren de dader was. Ze weten dat een buurman om half zes aanbelde. Dat had Milly haar moeder verteld over de telefoon. Aangezien tijdens het onderzoek géén van de buren vertelde dat hij inderdaad om half zes even bij Milly had aangebeld, is dat dus een hele sterke aanwijzing dat de persoon die aanbelde dus inderdaad de dader is. Als de persoon die aanbelde verder niets heeft gedaan, had hij het wel aan de politie verteld. Gewoon 1 + 1 bij elkaar optellen. Daar hoef je echt geen columbo voor te zijn.
Reken erop dat dan het huis van die buurman wordt onderzocht.quote:Op woensdag 17 maart 2010 18:05 schreef Panda72 het volgende:
[..]
ja inderdaad stel ik heb een grondig hekel aan mijn buren en ik meld bij de politie dat ik de buurman samen met haar heb gezien terwijl dit niet zo is. Gewoon om de buurman eens lekker dwars te zitten.
En hoe had je er achter willen komen wie van de buurmannen dat was? Met in je achterhoofd dat je een sluitende bewijsbare zaak moet maken? Juist, door onderzoek, verhoren, verhalen checken en daarna pas huiszoekingen en bevelschriften.quote:Op woensdag 17 maart 2010 18:08 schreef scanman1 het volgende:
[..]
Neuh misschien niet begraven. Maar wel dood.quote:Op woensdag 17 maart 2010 18:09 schreef Gia het volgende:
[..]
En jij denkt dat Sander haar al voor 8 uur begraven had? In een tuin waar je zo over de heg kijkt?
Denk ik niet.
quote:Verdachte had een vage buurrelatie met slachtoffer.
Nee hij heeft haar lijk waarschijnlijk ergens verstopt tot de kust veilig wasquote:Op woensdag 17 maart 2010 18:09 schreef Gia het volgende:
[..]
En jij denkt dat Sander haar al voor 8 uur begraven had? In een tuin waar je zo over de heg kijkt?
Denk ik niet.
Is dus niet gebeurd want de politie bleef de man zoeken die om half zes bij Milly aanbelde. Logisch ook, want dat er tweemensen aanbelden binnen 10 minuten zou wel héél erg vergezocht zijn.quote:Op woensdag 17 maart 2010 18:10 schreef VancouverFan het volgende:
[..]
En wat nu als die agent heeft toegegeven dat die heeft aangebeld voor een kopje suiker en dat die daarna gewoon is weggegaan?
Scanman gaat toch gewoon in een uurtje even bij 50 buurmannen langs. Daar draait ie zn hand niet voor om.quote:Op woensdag 17 maart 2010 18:10 schreef kahaarin het volgende:
[..]
En hoe had je er achter willen komen wie van de buurmannen dat was? Met in je achterhoofd dat je een sluitende bewijsbare zaak moet maken? Juist, door onderzoek, verhoren, verhalen checken en daarna pas huiszoekingen en bevelschriften.
Had de politie dan meteen honden moeten inzetten diezelfde avond?quote:Op woensdag 17 maart 2010 18:09 schreef Gia het volgende:
[..]
Denk ik niet.
Nadat hij ala Schwarzenegger even langs een rechter is gereden die hem nog wat verschuldigd was en even voor een halve wijk huiszoekingsbevelen heeft geregeldquote:Op woensdag 17 maart 2010 18:11 schreef Harajuku. het volgende:
[..]
Scanman gaat toch gewoon in een uurtje even bij 50 buurmannen langs. Daar draait ie zn hand niet voor om.
Speculaasiesquote:Op woensdag 17 maart 2010 18:10 schreef Loedertje het volgende:
[..]
Heb de andere threads niet gelezen maar in het kader van we speculeren erop los...
Ze was verliefd op de politieagent en hij heeft daar eens misbruik van gemaakt, toen hij doorhad dat het niet kon met een 12-jarige heeft ie haar uit angst vermoord?
Waar zeg ik dat nou weer dan? Jezus christus was is dit voor site man. Lul niet zo dom!quote:Op woensdag 17 maart 2010 18:11 schreef Harajuku. het volgende:
[..]
Scanman gaat toch gewoon in een uurtje even bij 50 buurmannen langs. Daar draait ie zn hand niet voor om.
quote:Op woensdag 17 maart 2010 18:11 schreef scanman1 het volgende:
[..]
Is dus niet gebeurd want de politie bleef de man zoeken die om half zes bij Milly aanbelde. Logisch ook, want dat er tweemensen aanbelden binnen 10 minuten zou wel héél erg vergezocht zijn.
quote:Op woensdag 17 maart 2010 18:05 schreef clumsy_clown het volgende:
[..]
Kijk, het circus is compleet.
Nog even, scanmannetje. Heb je enig idee hoe láng 10 minuten zijn? Mijn buurman staat regelmatig aan de deur, of hij een kopje suiker of zout kan hebben. Ik loop naar binnen pak zout, doe het in het kopje, en loop weer terug. Alsjeblieft, dankjewel, twee minuten later gaat de deur dicht. Oh kut, de kat loopt bijna naar buiten, even vangen. Hop weer een minuut kwijt. In de tussentijd ben ik al drie keer bijna onder een auto terecht gekomen omdat ik niet goed oplet. Nou goed, 3 minuten later heb ik de kat, maar kut, telefoon binnen vergeten en de deur is dichtgevallen. En nu?
Nou ja, zo zijn er dus duizenden scenario's mogelijk. Wat iedere zichzelf respecterende rechercheur ook bedenkt. Je kan geen razzia's doen aan de hand van één zin.
Uiteraard. Sowieso het spoor volgen vanaf haar huis. Hoe eerder hoe beter. Een vers spoor is voor die honden makkelijker te volgen dan 3 dagen later of zo. Dan heeft dat geen nut meer.quote:Op woensdag 17 maart 2010 18:11 schreef -Techno- het volgende:
[..]
Had de politie dan meteen honden moeten inzetten diezelfde avond?
Dat weet ik niet, maar jij had het er over dat ze misschien voor 8 uur gevonden had kunnen worden, ik weet zeker dat dit niet had gekund.quote:Op woensdag 17 maart 2010 18:09 schreef Gia het volgende:
[..]
Denk ik niet.
http://www.nu.nl/binnenla(...)lly-vragen-hulp.htmlquote:Toen de moeder thuiskwam, was Milly er niet. In eerste instantie was de vrouw niet ongerust. Pas om acht uur begon zij zich zorgen te maken en ging rondbellen, maar niemand wist waar Milly was. Toen nam de moeder contact op met de politie.
8 uur, moeder belt politie.quote:Op woensdag 17 maart 2010 18:09 schreef Gia het volgende:
[..]
Denk ik niet.
Het gebeurde hier net nogquote:Op woensdag 17 maart 2010 18:11 schreef scanman1 het volgende:
[..]
Is dus niet gebeurd want de politie bleef de man zoeken die om half zes bij Milly aanbelde. Logisch ook, want dat er tweemensen aanbelden binnen 10 minuten zou wel héél erg vergezocht zijn.
En zelfs rond 20u pas 'zorgen maken'. Rondje bellen, beetje ijsberen, nog maar wat mensen bellen. Rondje door de buurt. Wie weet hoe laat de politie pas groot alarm sloeg.quote:Op woensdag 17 maart 2010 18:13 schreef kahaarin het volgende:
[..]
Dat weet ik niet, maar jij had het er over dat ze misschien voor 8 uur gevonden had kunnen worden, ik weet zeker dat dit niet had gekund.
[..]
http://www.nu.nl/binnenla(...)lly-vragen-hulp.html
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |