http://www.unitedconsumer(...)andstof-prijzen.htmlquote:Op woensdag 17 maart 2010 23:52 schreef AchJa het volgende:
[..]
Ik tank altijd bij de Tinq (zit om de hoek) Maar het boeit verder niet zoveel dat de prijs 1.50 of 1.60 was. Het gaat mij erom dat ze altijd heel snel zijn met verhogen van de prijs als een vat olie duur is, maar verlagen gaat altijd maar mondjesmaat. Die verhouding is helemaal zoek en autorijdend Nederland bukt gewoon.
Je betaalt dus structureel onder de Gemiddelde Landelijke Adviesprijs die vandaag 1,563 is.quote:Op woensdag 17 maart 2010 23:44 schreef Leandra het volgende:
[..]
De data en prijzen die ik op die data voor euro loodvrij per liter betaald heb:
25-03-08 ¤ 1,439
11-04-08 ¤ 1,479
25-04-08 ¤ 1,505
10-05-08 ¤ 1,559
21-05-08 ¤ 1,559
10-06-08 ¤ 1,599
20-06-08 ¤ 1,619
12-07-08 ¤ 1,625
28-07-08 ¤ 1,519
18-08-08 ¤ 1,524
31-08-08 ¤ 1,509
10-09-08 ¤ 1,539
29-09-08 ¤ 1,519
15-10-08 ¤ 1,395
En vandaag:
17-03-10 ¤ 1,499
Wat een kutsite, die grafiek werkt niet eens in vuurvos. Maar wat wil je nou eigenlijk zeggen?quote:Op donderdag 18 maart 2010 00:14 schreef waht het volgende:
[..]
http://www.unitedconsumer(...)andstof-prijzen.html
Beetje naar beneden scrollen voor een grafiek van de afgelopen jaren.
Op 11-12-08 ¤ 1,175 bij een Shellquote:Op donderdag 18 maart 2010 00:14 schreef waht het volgende:
Je betaalt dus structureel onder de Gemiddelde Landelijke Adviesprijs die vandaag 1,563 is.
Maar wel een mooie piek in juli.Hoeveel betaalde je in December 2008?
Wacht ff...quote:Op donderdag 18 maart 2010 00:29 schreef waht het volgende:
Dat de benzineprijs netjes langs de olieprijs loopt.
PM je excel bestand maar! Ik ben serieus zeer geïnteresseerd in het verloop van die prijzen!quote:Op donderdag 18 maart 2010 00:00 schreef Leandra het volgende:
[..]
Mocht iemand dus om feitelijke benzineprijzen tussen 1997 en nu verlegen zitten.... ik heb ze![]()
Dank. Was even vergeten dat Shell zelf ook een database heeft. Klopt nagenoeg perfect:quote:Op donderdag 18 maart 2010 00:31 schreef Leandra het volgende:
[..]
Op 11-12-08 ¤ 1,175 bij een Shell
Op 17-12-08 ¤ 1,129 bij een benzinepomp in Emmerich, dus die telt niet mee maar was te goedkoop om die 21,64 liter niet te tanken
quote:Prijzen per: 11-12-2008 ¤
Euro 95 Ultra Laag Zwavel 1.174
Shell Diesel zwavelvrij 0.977
V-Power 1.227
V-Power Diesel 1.048
http://www.shell.nl/home/(...)/app_fuelprices.html
Die berekening is te simpel. Je moet de kale benzineprijs met de olieprijs in euro's naast elkaar leggen.quote:Op donderdag 18 maart 2010 00:41 schreef AchJa het volgende:
[..]
Wacht ff...
Landelijke adviesprijs: 1.70, vat olie 150 dollar = 1.13%
1.57, vat olie 80 dollar = 1.96%
Hoezo dat loopt netjes gelijk?
Aan de kale benzineprijs heb ik geen boodschap, als ik dat mocht afrekenen bij de pomp was ik een gelukkig mens. Het gaat mij erom dat er dus ergens gruwelijk veel verdiend wordt aan brandstof, ook al is een vat olie relatief goedkoop, wie strijkt die centen op?quote:Op donderdag 18 maart 2010 00:46 schreef waht het volgende:
[..]
Die berekening is te simpel. Je moet de kale benzineprijs met de olieprijs in euro's naast elkaar leggen.
De kale benzineprijs reflecteert de olieprijs. Wat hebben die accijnzen in godsnaam met de olieprijs te maken? Die hebben juist een dempend effect op de benzineprijs. Dat weet jij ook, maar je wil gewoon klagen.quote:Op donderdag 18 maart 2010 00:53 schreef AchJa het volgende:
[..]
Aan de kale benzineprijs heb ik geen boodschap, als ik dat mocht afrekenen bij de pomp was ik een gelukkig mens. Het gaat mij erom dat er dus ergens gruwelijk veel verdiend wordt aan brandstof, ook al is een vat olie relatief goedkoop, wie strijkt die centen op?
Nu even in Jip en Janneke taal: " Olie duur, benzine duur aan de pomp. Olie goedkoop, benzine nog steeds duur aan de pomp." Wat begrijp jij daar niet aan?quote:Op donderdag 18 maart 2010 01:07 schreef waht het volgende:
[..]
De kale benzineprijs reflecteert de olieprijs. Wat hebben die accijnzen in godsnaam met de olieprijs te maken? Die hebben juist een dempend effect op de benzineprijs. Dat weet jij ook, maar je wil gewoon klagen.![]()
Astronomische risico's...quote:Zeker dat er veel verdient wordt aan olie/benzine, maar dat mag ook wel gezien de astronomische risico's die je loopt en investeringen die je moet maken.
Ik begrijp het volledig. Het is te simpel. Al was de olieprijs 0 dollar per vat. Dan nog is onze benzine duur.quote:Op donderdag 18 maart 2010 01:20 schreef AchJa het volgende:
[..]
Nu even in Jip en Janneke taal: " Olie duur, benzine duur aan de pomp. Olie goedkoop, benzine nog steeds duur aan de pomp." Wat begrijp jij daar niet aan?
Dus je hebt geen flauw idee. Enig idee hoe duur het is om naar olie te zoeken en, als je verdomde geluk hebt, te gaan boren? Om een raffinaderij te bouwen?quote:Astronomische risico's...![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
Kortom de verhouding is zoek.quote:Op donderdag 18 maart 2010 01:29 schreef waht het volgende:
Ik begrijp het volledig. Het is te simpel. Al was de olieprijs 0 dollar per vat. Dan nog is onze benzine duur.
Nee, en dat boeit me vrij weinig. Want die prijs wordt rechtstreeks vertaald naar een vat olie. En als een vat olie veel geld kost snap ik dat ik meer moet betalen bij de pomp, maar als datzelfde vat de helft goedkoper is snap ik niet dat ik nog steeds hetzelfde moet betalen bij de pomp.quote:Dus je hebt geen flauw idee. Enig idee hoe duur het is om naar olie te zoeken en, als je verdomde geluk hebt, te gaan boren? Om een raffinaderij te bouwen?
Een deel van de benzineprijs (accijns) is niet afhankelijk van de olieprijs. Dat andere deel is o.a. afhankelijk van de olieprijs, in dat deel zitten de schommelingen die de olieprijs volgen. Waarom moet ik dit blijven herhalen? Ik kan het nog wel makkelijker uitleggen maar dat moet niet nodig zijn.quote:
Rechtstreeks? Elke miljard euro die Shell nu uitgeeft aan het zoeken naar olie krijgt ze pas over 5 á 10 jaar terug, als ze überhaupt al iets vinden. Dat zijn investeringen, daar zit altijd risico aan verbonden. Als daar geen potentiële hoge beloning tegenover staat gebeurt het niet.quote:Nee, en dat boeit me vrij weinig. Want die prijs wordt rechtstreeks vertaald naar een vat olie. En als een vat olie veel geld kost snap ik dat ik meer moet betalen bij de pomp, maar als datzelfde vat de helft goedkoper is snap ik niet dat ik nog steeds hetzelfde moet betalen bij de pomp.
quote:Op woensdag 17 maart 2010 17:40 schreef Sjeen het volgende:
Ik hou van Belgie Thailand , gisteren nog 1,35 0,74 per liter betaald...
Een vat olie is nog steeds veel te geodkoop, en je gaat vorobij aan het feit dat what zegt dat je naar de olieprijs in euro's moet kijken.quote:Op donderdag 18 maart 2010 00:53 schreef AchJa het volgende:
[..]
Aan de kale benzineprijs heb ik geen boodschap, als ik dat mocht afrekenen bij de pomp was ik een gelukkig mens. Het gaat mij erom dat er dus ergens gruwelijk veel verdiend wordt aan brandstof, ook al is een vat olie relatief goedkoop, wie strijkt die centen op?
Klopt ik krijg opeens ook een stuk minder lokale valuta voor mijn euro's. Grieken maar snel de EU uitschoppen.quote:Op donderdag 18 maart 2010 08:32 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Een vat olie is nog steeds veel te geodkoop, en je gaat vorobij aan het feit dat what zegt dat je naar de olieprijs in euro's moet kijken.
Geef griekenland dan maar de schuld dan die hebben de koers van de euro met 20% laten zakken tov de dollar en daardoor is voor ons de olie 20% duurder geworden.
quote:Op donderdag 18 maart 2010 08:30 schreef Re het volgende:
begint idd weer richting belachelijke prijzen te gaan
1) zuinigere auto kopenquote:Op woensdag 17 maart 2010 17:16 schreef GSP het volgende:
Ja lekker melken he, de consument heeft geen keuze, dus betalen zullen we
Daarvoor moet de benzine ongeveer 3 euro per liter kosten dus nee.quote:Op woensdag 17 maart 2010 17:31 schreef kawotski het volgende:
Dus de benzineprijzen stijgen alweer in een rap tempo, in juli/augustus kunnen we dan al gaan spreken van een vergelijkbare situatie qua betaling gelijk aan de kilometerheffing. Dus volgens Eurlings zouden de files daarmee opgelost moeten zijn. Ben benieuwd.
Daar kunnen we tegenwoordig in dit land ook een houtje van!quote:Op woensdag 17 maart 2010 17:45 schreef gelly het volgende:
[..]
Daar heb je weer meer onderhoud aan je auto door de gaten in de weg.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |