abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 17 maart 2010 @ 17:15:09 #1
110987 ErwinRommel
De woestijnvos. Een legende.
pi_79261046
quote:
Stevige opmars benzineprijs
Uitgegeven: 17 maart 2010 12:37
Laatst gewijzigd: 17 maart 2010 12:46

EINDHOVEN - De benzineprijs is bezig aan een stevige opmars. De prijs voor lpg staat zelfs op het hoogste niveau ooit.
Volgens het consumentencollectief UnitedConsumers is de landelijke gemiddelde adviesprijs voor een liter ongelode benzine woensdag uitgekomen op 1,563 euro; voor lpg wordt 0,738 euro gerekend.

''Heel 2009 zat de benzineprijs onder de 1,50 euro. In 2010 zal hij daarboven blijven'', voorspelt Paul van Selms van UnitedConsumers.

Een jaar geleden kostte een liter benzine nog 1,312 euro. Begin dit jaar was de prijs al opgelopen naar 1,496 euro. Volgens Van Selms is het mogelijk dat dit jaar de recordprijs van juni 2008 wordt overtroffen toen de prijs van een liter op 1,692 euro piekte.

''Ik sluit niet uit dat we over enkele jaren zelfs naar de 2 euro gaan. De belastingen op brandstoffen gaan immers ook jaarlijks omhoog.''

Raffinagecapaciteit

De benzineprijs komt tot stand aan de hand van verschillende factoren. De raffinagecapaciteit is daarbij een van de meest bepalende. ''Daar wordt de prijs het meest gemaakt.''

Europa telt niet al te veel raffinaderijen. Als bij een of een paar raffinaderijen iets aan de hand is, heeft dat meteen effect. ''Zo kan de recente staking bij een raffinaderij in Frankrijk een rol gespeeld hebben'', zegt Van Selms.

Maar dat verklaart zeker niet alles. ''De raffinaderijen hebben hun winsten behoorlijk zien verdampen. Nu zorgen zij ervoor dat de prijs van het eindproduct hoger is.'' Dat kunnen ze door ''aan de knoppen te draaien''.

Olieprijs

Verder speelt de olieprijs een rol, maar die is nu met rond 80 dollar per vat niet extreem hoog. Bij de vorige recordprijs voor benzine kostte een vat olie 140 dollar. Ook zijn valuta-effecten van invloed, maar ook daar is momenteel niets geks mee aan de hand.

''En de recessie lijkt over het dieptepunt heen te zijn, dus ook daar ligt het niet aan'', aldus Van Selms.

UnitedConsumers noemt het ''zuur'' voor de bijna kwart miljoen lpg-rijders in Nederland dat die nu meer dan ooit moeten betalen. ''Zij zijn juist de meest prijsbewuste rijders.''

Diesel

De dieselrijders komen er relatief nog het best van af. Een liter diesel kost nu 1,185 euro tegen 1,503 euro medio 2008. ''Dat heeft alles te maken met de beperktere vraag,doordat de transportsector nog behoorlijk op zijn gat ligt.''

Ten tijde van de recordprijzen in 2008 kropen de prijzen voor diesel en benzine dicht naar elkaar toe, dat zit er nu voorlopig niet in.
http://www.nu.nl/economie(...)rs-benzineprijs.html
http://www.nu.nl/brandstof/
Vulneratus nec Victus The Spirit Will Never Leave Us.
  woensdag 17 maart 2010 @ 17:16:27 #2
279329 GSP
Pound for pound the greatest.
pi_79261091
Ja lekker melken he, de consument heeft geen keuze, dus betalen zullen we
I am not impressed by your performance
pi_79261134
Ik vind dat TS gelijk heeft.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
  woensdag 17 maart 2010 @ 17:18:23 #4
110987 ErwinRommel
De woestijnvos. Een legende.
pi_79261163
quote:
Op woensdag 17 maart 2010 17:17 schreef KoosVogels het volgende:
Ik vind dat TS gelijk heeft.
Ik heb mijn mening nog niet eens gegeven
Vulneratus nec Victus The Spirit Will Never Leave Us.
pi_79261186
quote:
Op woensdag 17 maart 2010 17:17 schreef KoosVogels het volgende:
Ik vind dat TS gelijk heeft.
De onderbouwing is iig niet onderuit te halen
All management is Strategic Management.
pi_79261237
quote:
Op woensdag 17 maart 2010 17:18 schreef ErwinRommel het volgende:

[..]

Ik heb mijn mening nog niet eens gegeven
pi_79261264
quote:
Op woensdag 17 maart 2010 17:18 schreef ErwinRommel het volgende:

[..]

Ik heb mijn mening nog niet eens gegeven
Vandaar ook mijn opmerking, slimmerd
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
  woensdag 17 maart 2010 @ 17:21:27 #8
110987 ErwinRommel
De woestijnvos. Een legende.
pi_79261270
En maar meer en meer vragen voor een litertje benzine
Dat staat in heel schril contrast met wat Shell weer van plan is.
http://www.nu.nl/economie(...)in-groeiplannen.html

Ergens is er iets heel erg krom gegroeid heb ik het idee.
Men komt aankakken met raffinage kosten etc, de accijnzen, de koopkracht stijgt niet maar het word wel allemaal duurder. Dan haalt men er dus zgn. "onvoorziene" kosten bij.
Volgens mij is het één grote volksverlakkerij.
Vulneratus nec Victus The Spirit Will Never Leave Us.
  woensdag 17 maart 2010 @ 17:24:45 #9
54884 Yi-Long
Snorloze Zeiksnor
pi_79261386
Krankzinnige prijzen idd momenteel. Ik wou er al een topic over openen met de vraag naar de oorzaken hiervan, maar dat is bij deze dus overbodig.
pi_79261433
quote:
Op woensdag 17 maart 2010 17:24 schreef Yi-Long het volgende:
Krankzinnige prijzen idd momenteel. Ik wou er al een topic over openen met de vraag naar de oorzaken hiervan, maar dat is bij deze dus overbodig.
Vraag is hoger dan het aanbod
Of niet?
  woensdag 17 maart 2010 @ 17:26:54 #11
110987 ErwinRommel
De woestijnvos. Een legende.
pi_79261471
quote:
Op woensdag 17 maart 2010 17:24 schreef Yi-Long het volgende:
Krankzinnige prijzen idd momenteel. Ik wou er al een topic over openen met de vraag naar de oorzaken hiervan, maar dat is bij deze dus overbodig.
En Shell wrijft zich in de handen met het noeuws dat ze 100 miljard gaan investeren uit rendementen van het verleden. Riekt naar pure diefstal lijkt mij.
Vulneratus nec Victus The Spirit Will Never Leave Us.
pi_79261641
Dus de benzineprijzen stijgen alweer in een rap tempo, in juli/augustus kunnen we dan al gaan spreken van een vergelijkbare situatie qua betaling gelijk aan de kilometerheffing. Dus volgens Eurlings zouden de files daarmee opgelost moeten zijn. Ben benieuwd.
Minister Cramer: "Milieuvervuiling mag zolang je maar betaalt."
Minister Cramer: "Mensheid in 2100 grotendeels verdwenen."
Minister Cramer: "In 2050 40% van alle dier- en plantensoorten uitgestorven."
pi_79261656
quote:
Op woensdag 17 maart 2010 17:24 schreef Yi-Long het volgende:
Krankzinnige prijzen idd momenteel. Ik wou er al een topic over openen met de vraag naar de oorzaken hiervan, maar dat is bij deze dus overbodig.
Ik wilde dit inderdaad ook doen. Verleden jaren kopte media groot als er weer eens een verhoging was, zodat je blijkbaar kon zien als consument dat de prijs vervolgens weer daalde. Maar de laatste maanden is het stilletjes aan telkens met een paar cent verhoogd zodat je nu weer met korting 1,50 per liter mag afrekenen. Zonder dat er duidelijke redenen voor aan zijn te wijzen.

Een abnormaal hoog bedrag in mijn opinie.
  woensdag 17 maart 2010 @ 17:37:34 #14
20468 BYM
Ohjáhjoh?
pi_79261879
En wat te bedenken van de wegenbelasting .......
Ik riep dat al op de frontpage ergens, mijn dieseltje kost over de 400 per kwartaal, en mijn zomerkoets ruim 150 per kwartaal.

Een hele grote conspiracy, die kilometerheffing, die de aandacht heeft afgeleid van dit soort verhoginkjes ....
Speak only if it improves upon the silence....
  Licht Ontvlambaar woensdag 17 maart 2010 @ 17:40:03 #15
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_79261980
Ik hou van Belgie, gisteren nog 1,35 per liter betaald...
You can't start a fire without a spark...
♥ Isa ♥ | In vuur en vlam
A dirty mind is a joy forever!
pi_79262174
quote:
Op woensdag 17 maart 2010 17:40 schreef Sjeen het volgende:
Ik hou van Belgie, gisteren nog 1,35 per liter betaald...
Daar heb je weer meer onderhoud aan je auto door de gaten in de weg.
pi_79262236
Rommel hoeveel betaal je nu voor een litertje in brazilie?
  woensdag 17 maart 2010 @ 17:50:04 #18
72244 PICHT
Picht, pacht, poecht.
pi_79262328
quote:
Op woensdag 17 maart 2010 17:40 schreef Sjeen het volgende:
Ik hou van Belgie Luxemburg, gisteren nog 1,35 1,10 per liter betaald...
Ik ben lelijk.
pi_79262354
De vervuiler betaalt hè.
  woensdag 17 maart 2010 @ 17:52:55 #20
246373 Idler
Simplicity!
pi_79262433
Zo rijden we met zijn allen het overheidstekort wel dicht
It is impossible to enjoy idling thoroughly unless one has plenty of work to do.
A man is rich in proportion to the number of things he can afford to let alone.
  woensdag 17 maart 2010 @ 17:53:02 #21
110987 ErwinRommel
De woestijnvos. Een legende.
pi_79262435
quote:
Op woensdag 17 maart 2010 17:46 schreef Basp1 het volgende:
Rommel hoeveel betaal je nu voor een litertje in brazilie?
Hmmmmm ik betaal momenteel zo rond de R$2,49 (R$ is de Real). Dus in euro's betaal ik rond de 1,10 euro per liter.
Men heeft hier ook ethanol, maar is minder efficient omdat je per kilometer meer verbruikt. Dat kost me rond de 0,78 eurocent. (mijn auto is bi-fuel).

[ Bericht 0% gewijzigd door ErwinRommel op 17-03-2010 18:00:05 (eurocent moest euro zijn) ]
Vulneratus nec Victus The Spirit Will Never Leave Us.
  woensdag 17 maart 2010 @ 17:55:39 #22
150083 Barcaconia
ºº [[[[] []]]] ºº
pi_79262500
quote:
Op woensdag 17 maart 2010 17:40 schreef Sjeen het volgende:
Ik hou van Amerika, gisteren nog 0,50 per liter betaald...
[b]Op vrijdag 24 augustus 2007 09:50 schreef PretKroket het volgende:[/b]
dude? :') ik hoop voor je dat je niet serieus bent
Even voor jou: 2x1/2 = 1/2 x 1/2
[b]Neem mij niet tè serieus, dat doe ik zelf ook niet[/b]
pi_79262505
quote:
Op woensdag 17 maart 2010 17:53 schreef ErwinRommel het volgende:

[..]

Hmmmmm ik betaal momenteel zo rond de R$2,49 (R$ is de Real). Dus in euro's betaal ik rond de 1,10 eurocent per liter.
Men heeft hier ook ethanol, maar is minder efficient omdat je per kilometer meer verbruikt. Dat kost me rond de 0,78 eurocent. (mijn auto is bi-fuel).
1,1 euro, dat vind ik dan nog flink aan de prijs voor een opkomend land. Kun je beter in venezuela gaan wonen , daar is het echt maar 10 eurocent de liter.
  Licht Ontvlambaar woensdag 17 maart 2010 @ 17:56:08 #24
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_79262519
quote:
Op woensdag 17 maart 2010 17:45 schreef gelly het volgende:

[..]

Daar heb je weer meer onderhoud aan je auto door de gaten in de weg.
Ik hoef maar 500m de grens over, dus dat zal meevallen
quote:
Op woensdag 17 maart 2010 17:50 schreef PICHT het volgende:

[..]

Maar da's zo ver rijden
You can't start a fire without a spark...
♥ Isa ♥ | In vuur en vlam
A dirty mind is a joy forever!
  woensdag 17 maart 2010 @ 17:58:27 #25
110987 ErwinRommel
De woestijnvos. Een legende.
pi_79262592
quote:
Op woensdag 17 maart 2010 17:55 schreef Basp1 het volgende:

[..]

1,1 euro, dat vind ik dan nog flink aan de prijs voor een opkomend land. Kun je beter in venezuela gaan wonen , daar is het echt maar 10 eurocent de liter.
Offtopic:
Ja maar niet voor Brazilianen
Die betalen daar de "speciale" prijs van 0,25 eurocent per liter. Plus de rijen die er voor de tankstations staan, dat is al een file an sich. En nee, voor geen goud verruil ik Brazilië voor Venezuela
Vulneratus nec Victus The Spirit Will Never Leave Us.
  woensdag 17 maart 2010 @ 17:59:00 #26
136343 BasEnAad
, die clown en die acrobaat!
pi_79262609
quote:
Op woensdag 17 maart 2010 17:50 schreef citywok het volgende:
De vervuiler betaalt hè.
De vervuiler heeft meestal geen keuze.
pi_79262944
Het wordt tijd voor een systeem waarbij je belasting terug kan krijgen op woon/werk verkeer. Tenslotte moet ik nog steeds naar mijn werk en waar ik werk zijn huizen onbetaalbaar of zien er niet uit.
Minister Cramer: "Milieuvervuiling mag zolang je maar betaalt."
Minister Cramer: "Mensheid in 2100 grotendeels verdwenen."
Minister Cramer: "In 2050 40% van alle dier- en plantensoorten uitgestorven."
pi_79263022
quote:
Op woensdag 17 maart 2010 18:09 schreef kawotski het volgende:
Het wordt tijd voor een systeem waarbij je belasting terug kan krijgen op woon/werk verkeer. Tenslotte moet ik nog steeds naar mijn werk en waar ik werk zijn huizen onbetaalbaar of zien er niet uit.
Want je kan ook alleen maar daar werken natuurlijk.
pi_79263028
Benzineprijs is niks geks mee aan de hand. Heb het al zo vaak moeten uitleggen. Hou op met die paranoïde nonsens. Je betaalt bijna niks voor de meest magische energiebron op deze aarde. Klagen is wel het laatste wat je mag doen.
The problem is not the occupation, but how people deal with it.
  woensdag 17 maart 2010 @ 18:14:10 #30
150083 Barcaconia
ºº [[[[] []]]] ºº
pi_79263102
Jack Daniels kost 15 euro per liter. Dat wordt ook gewoon gekocht. Niet zeiken over benzine dus.

Maar alle gekheid op een stokje: Ik ben het ook zeker niet oneens met hoge benzineprijzen. De regulering hiervan stimuleert mensen en bedrijven om na te denken wat ze doen (zuinige auto produceren, zuinige auto kopen). Als we allemaal voor 20ct per liter konden tanken reed iedereen hier ook in dikke V8en rond zoals in Amerika. Dat is ZEKER niet goed.
[b]Op vrijdag 24 augustus 2007 09:50 schreef PretKroket het volgende:[/b]
dude? :') ik hoop voor je dat je niet serieus bent
Even voor jou: 2x1/2 = 1/2 x 1/2
[b]Neem mij niet tè serieus, dat doe ik zelf ook niet[/b]
pi_79263175
quote:
Op woensdag 17 maart 2010 18:11 schreef gelly het volgende:

[..]

Want je kan ook alleen maar daar werken natuurlijk.
Ja. Wat denk je waarom er zoveel werklozen bij het UWV lopen momenteel. Ik ben vorig jaar ontslagen vanwege de econ. crisis. Ik woonde vlakbij mijn werk, nu woon ik 40 km van mijn nieuwe baan. Wel ff een kwestie van verder kijken dan je neus lang is. Er zijn meer factoren..
Minister Cramer: "Milieuvervuiling mag zolang je maar betaalt."
Minister Cramer: "Mensheid in 2100 grotendeels verdwenen."
Minister Cramer: "In 2050 40% van alle dier- en plantensoorten uitgestorven."
pi_79263234
quote:
Op woensdag 17 maart 2010 18:14 schreef Barcaconia het volgende:
Jack Daniels kost 15 euro per liter. Dat wordt ook gewoon gekocht. Niet zeiken over benzine dus.

Maar alle gekheid op een stokje: Ik ben het ook zeker niet oneens met hoge benzineprijzen. De regulering hiervan stimuleert mensen en bedrijven om na te denken wat ze doen (zuinige auto produceren, zuinige auto kopen). Als we allemaal voor 20ct per liter konden tanken reed iedereen hier ook in dikke V8en rond zoals in Amerika. Dat is ZEKER niet goed.
Nederland is op dat gebied dus al het braafste jongetje van de klas. Zodra je de grens over gaat kom je wereldwijd geen zuinige auto meer tegen en we betalen on top of that ook nog eens de hoogste brandstofprijs. Een beetje dubbelop dus.
Minister Cramer: "Milieuvervuiling mag zolang je maar betaalt."
Minister Cramer: "Mensheid in 2100 grotendeels verdwenen."
Minister Cramer: "In 2050 40% van alle dier- en plantensoorten uitgestorven."
pi_79263236
quote:
Op woensdag 17 maart 2010 18:16 schreef kawotski het volgende:

[..]

Ja. Wat denk je waarom er zoveel werklozen bij het UWV lopen momenteel. Ik ben vorig jaar ontslagen vanwege de econ. crisis. Ik woonde vlakbij mijn werk, nu woon ik 40 km van mijn nieuwe baan. Wel ff een kwestie van verder kijken dan je neus lang is. Er zijn meer factoren..
Dan moet je een baan zoeken waar je werkgever wat extra's geeft of een leaseauto. Waarom moet ik voor je reiskosten opdraaien ? Is er geen openbaar vervoer ? Ga carpoolen, weet ik het.
pi_79263249
quote:
Op woensdag 17 maart 2010 18:18 schreef gelly het volgende:

[..]

Dan moet je een baan zoeken waar je werkgever wat extra's geeft of een leaseauto. Waarom moet ik voor je reiskosten opdraaien ? Is er geen openbaar vervoer ? Ga carpoolen, weet ik het.
Minister Cramer: "Milieuvervuiling mag zolang je maar betaalt."
Minister Cramer: "Mensheid in 2100 grotendeels verdwenen."
Minister Cramer: "In 2050 40% van alle dier- en plantensoorten uitgestorven."
pi_79263311
quote:
Op woensdag 17 maart 2010 18:19 schreef kawotski het volgende:

[..]


Of wat vroeger op bed en dan ga je fietsen.
  woensdag 17 maart 2010 @ 18:22:46 #36
150083 Barcaconia
ºº [[[[] []]]] ºº
pi_79263351
quote:
Op woensdag 17 maart 2010 18:18 schreef kawotski het volgende:

[..]

Nederland is op dat gebied dus al het braafste jongetje van de klas. Zodra je de grens over gaat kom je wereldwijd geen zuinige auto meer tegen en we betalen on top of that ook nog eens de hoogste brandstofprijs. Een beetje dubbelop dus.
Klopt, daarom hebben wij ook geld voor een goed wegennet en dergelijke.
Als Amerika 15 jaar geleden begonnen was met belasting op brandstof heffen en geleidelijk elk jaar de prijzen een beetje hoger liet worden zag het land er nu ook heel anders uit.
[b]Op vrijdag 24 augustus 2007 09:50 schreef PretKroket het volgende:[/b]
dude? :') ik hoop voor je dat je niet serieus bent
Even voor jou: 2x1/2 = 1/2 x 1/2
[b]Neem mij niet tè serieus, dat doe ik zelf ook niet[/b]
  woensdag 17 maart 2010 @ 18:30:19 #37
110987 ErwinRommel
De woestijnvos. Een legende.
pi_79263627
quote:
Op woensdag 17 maart 2010 18:14 schreef Barcaconia het volgende:
Maar alle gekheid op een stokje: Ik ben het ook zeker niet oneens met hoge benzineprijzen. De regulering hiervan stimuleert mensen en bedrijven om na te denken wat ze doen (zuinige auto produceren, zuinige auto kopen). Als we allemaal voor 20ct per liter konden tanken reed iedereen hier ook in dikke V8en rond zoals in Amerika. Dat is ZEKER niet goed.
Ze stimuleren helemaal niks. Enige waar men aan denkt is geld geld geld.
Shel draait elk jaar weer vette winsten, hoe komt dat? De overheid haalt elk jaar miljarden binnen aan accijnzen. Fractie daarvan gaat naar oa. alternatieven voor de auto of benzine.
Nee, benzine is gewoon een melkkoe. En het gekke is, men slikt alles maar voor zoete peperkoek.
Van enige nivelering is geen sprake. Het word gewoon hoog gehouden omdat men verslaafd is geraakt aan de lucratieve inkomsten.
Vulneratus nec Victus The Spirit Will Never Leave Us.
pi_79263669
Dieselprijs is ook aan het stijgen.
Allah Al Watan Al Malik
  woensdag 17 maart 2010 @ 18:32:55 #39
110987 ErwinRommel
De woestijnvos. Een legende.
pi_79263723
quote:
Op woensdag 17 maart 2010 18:22 schreef Barcaconia het volgende:

[..]

Klopt, daarom hebben wij ook geld voor een goed wegennet en dergelijke.
Aan een goed onderhouden wegennet heb je geen flikker aan als je geen ene meter vooruit kan komen.
Vulneratus nec Victus The Spirit Will Never Leave Us.
  woensdag 17 maart 2010 @ 18:34:41 #40
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_79263787
- knip -

[ Bericht 97% gewijzigd door sp3c op 18-03-2010 10:56:16 ]
hoofdletters kosten teveel tijd
don't avoid pain to gain pleasure
niet iedereen is iedereen
  woensdag 17 maart 2010 @ 18:38:22 #41
150083 Barcaconia
ºº [[[[] []]]] ºº
pi_79263921
quote:
Op woensdag 17 maart 2010 18:30 schreef ErwinRommel het volgende:

[..]

Ze stimuleren helemaal niks. Enige waar men aan denkt is geld geld geld.
Shel draait elk jaar weer vette winsten, hoe komt dat? De overheid haalt elk jaar miljarden binnen aan accijnzen. Fractie daarvan gaat naar oa. alternatieven voor de auto of benzine.
Nee, benzine is gewoon een melkkoe. En het gekke is, men slikt alles maar voor zoete peperkoek.
Van enige nivelering is geen sprake. Het word gewoon hoog gehouden omdat men verslaafd is geraakt aan de lucratieve inkomsten.
Natuurlijk stimuleren ze wel. Als het geen drol zou kosten reed iedereen namelijk een V8. Zie Amerika.
Als je bijv. het modellengamma van Toyota USA ziet is 75% van de auto's groter dan een normale sedan. In Nederland is juist 75% kleiner dan een normale sedan. Hoe komt dat? Omdat het zo gruwelijk duur is om een grote auto te rijden.
Dan denk je wel 2x na om er voor de lol een te kopen, als je kosten niet kunt doorberekenen aan klanten oid.

Dat het een melkkoe is ben ik het volledig mee eens. Dat het nutteloos is niet. Er is wel degelijk nut om het zo te doen.
[b]Op vrijdag 24 augustus 2007 09:50 schreef PretKroket het volgende:[/b]
dude? :') ik hoop voor je dat je niet serieus bent
Even voor jou: 2x1/2 = 1/2 x 1/2
[b]Neem mij niet tè serieus, dat doe ik zelf ook niet[/b]
  woensdag 17 maart 2010 @ 18:40:21 #42
150083 Barcaconia
ºº [[[[] []]]] ºº
pi_79263986
quote:
Op woensdag 17 maart 2010 18:32 schreef ErwinRommel het volgende:

[..]

Aan een goed onderhouden wegennet heb je geen flikker aan als je geen ene meter vooruit kan komen.
Als er geen geld was voor verbreding en aanleg van nieuwe wegen had je uberhaupt geen wegennet. We hebben nu eenmaal een klein landje.
[b]Op vrijdag 24 augustus 2007 09:50 schreef PretKroket het volgende:[/b]
dude? :') ik hoop voor je dat je niet serieus bent
Even voor jou: 2x1/2 = 1/2 x 1/2
[b]Neem mij niet tè serieus, dat doe ik zelf ook niet[/b]
  woensdag 17 maart 2010 @ 18:42:26 #43
110987 ErwinRommel
De woestijnvos. Een legende.
pi_79264061
quote:
Op woensdag 17 maart 2010 18:40 schreef Barcaconia het volgende:

[..]

Als er geen geld was voor verbreding en aanleg van nieuwe wegen had je uberhaupt geen wegennet. We hebben nu eenmaal een klein landje.
Idd, een klein landje met hele grote prijzen.
Vulneratus nec Victus The Spirit Will Never Leave Us.
pi_79264066
Er is geloof ik genoeg aanbod van ruwe olie. Het aantal raffinaderijen wordt kunstmatig te laag gehouden zodat de vraag het aanbod overtreft.
Some weasel took the cork out of my lunch...
pi_79264110
quote:
Op woensdag 17 maart 2010 18:21 schreef gelly het volgende:

[..]

Of wat vroeger op bed en dan ga je fietsen.
je zal het goed bedoelen. Zoals ik al zei, er zijn meer factoren waarmee je rekening hebt te houden.
Minister Cramer: "Milieuvervuiling mag zolang je maar betaalt."
Minister Cramer: "Mensheid in 2100 grotendeels verdwenen."
Minister Cramer: "In 2050 40% van alle dier- en plantensoorten uitgestorven."
  woensdag 17 maart 2010 @ 18:46:45 #46
110987 ErwinRommel
De woestijnvos. Een legende.
pi_79264216
quote:
Op woensdag 17 maart 2010 18:38 schreef Barcaconia het volgende:

[..]

Natuurlijk stimuleren ze wel. Als het geen drol zou kosten reed iedereen namelijk een V8. Zie Amerika.
Als je bijv. het modellengamma van Toyota USA ziet is 75% van de auto's groter dan een normale sedan. In Nederland is juist 75% kleiner dan een normale sedan. Hoe komt dat? Omdat het zo gruwelijk duur is om een grote auto te rijden.
Dan denk je wel 2x na om er voor de lol een te kopen, als je kosten niet kunt doorberekenen aan klanten oid.

Dat het een melkkoe is ben ik het volledig mee eens. Dat het nutteloos is niet. Er is wel degelijk nut om het zo te doen.
Het gaat me niet om in welk type auto men rijdt.
Waar het mij omgaat is dat de overheid en de petroleum maatschappijen gewoon de prijzen kunstmatig hoog willen houden. Niet dat men de mensen wilt stimuleren, nee, vanwege het geld dat ermee gemoeid is.
De overheid stimuleerd ook stoppen met roken, dat zou beter voor de gezondheid zijn. Maar wat doet men? men ruikt geld, dus gooit men de prijzen maar weer omhoog. Vergeet niet dat de rook maffia en de petroleummaffia een bijzonder sterke lobby hebben waardoor ze door kunnen gaan met hun praktijken, en de overheid is de lachende derde, die pikt nl. ook een graantje mee.
Goede alternatieven voor bv vervanging van benzine zijn technisch zeer haalbaar en mogelijk, maar waarom schiet dat niet op?
Vulneratus nec Victus The Spirit Will Never Leave Us.
  woensdag 17 maart 2010 @ 18:47:55 #47
110987 ErwinRommel
De woestijnvos. Een legende.
pi_79264258
quote:
Op woensdag 17 maart 2010 18:42 schreef Adfundum het volgende:
Er is geloof ik genoeg aanbod van ruwe olie. Het aantal raffinaderijen wordt kunstmatig te laag gehouden zodat de vraag het aanbod overtreft.
Juist doo op die "knopjes" te drukken.

Uit het bericht:
quote:
Maar dat verklaart zeker niet alles. ''De raffinaderijen hebben hun winsten behoorlijk zien verdampen. Nu zorgen zij ervoor dat de prijs van het eindproduct hoger is.'' Dat kunnen ze door ''aan de knoppen te draaien''.
Vulneratus nec Victus The Spirit Will Never Leave Us.
  woensdag 17 maart 2010 @ 18:51:07 #48
150083 Barcaconia
ºº [[[[] []]]] ºº
pi_79264377
quote:
Op woensdag 17 maart 2010 18:46 schreef ErwinRommel het volgende:

[..]

Het gaat me niet om in welk type auto men rijdt.
Waar het mij omgaat is dat de overheid en de petroleum maatschappijen gewoon de prijzen kunstmatig hoog willen houden. Niet dat men de mensen wilt stimuleren, nee, vanwege het geld dat ermee gemoeid is.
De overheid stimuleerd ook stoppen met roken, dat zou beter voor de gezondheid zijn. Maar wat doet men? men ruikt geld, dus gooit men de prijzen maar weer omhoog. Vergeet niet dat de rook maffia en de petroleummaffia een bijzonder sterke lobby hebben waardoor ze door kunnen gaan met hun praktijken, en de overheid is de lachende derde, die pikt nl. ook een graantje mee.
Daar twijfel ik niet aan. Ik zeg alleen dat het niet slecht is.
quote:
Goede alternatieven voor bv vervanging van benzine zijn technisch zeer haalbaar en mogelijk, maar waarom schiet dat niet op?
Dat hoor ik heel vaak maar ik zie altijd vrij weinig bewijs. Dan kom je weer in het BNW straatje met samenzweringen van de grote boze bedrijven tegen de kleine weerloze man.
[b]Op vrijdag 24 augustus 2007 09:50 schreef PretKroket het volgende:[/b]
dude? :') ik hoop voor je dat je niet serieus bent
Even voor jou: 2x1/2 = 1/2 x 1/2
[b]Neem mij niet tè serieus, dat doe ik zelf ook niet[/b]
pi_79264963
quote:
Op woensdag 17 maart 2010 18:09 schreef kawotski het volgende:
Het wordt tijd voor een systeem waarbij je belasting terug kan krijgen op woon/werk verkeer. Tenslotte moet ik nog steeds naar mijn werk en waar ik werk zijn huizen onbetaalbaar of zien er niet uit.
Het wordt juist tijd om de belastingvrije reiskostenvergoeding af te schaffen. Waarom moet de overheid automobiliteit flink fiscaal stimuleren? Laat de mensen dat lekker zelf betalen en gooi de belastingwinst die dat oplevert als algemene korting van de inkomstenbelasting af.
Als het niet wil branden moet je beter stoken.
  woensdag 17 maart 2010 @ 19:06:52 #50
110987 ErwinRommel
De woestijnvos. Een legende.
pi_79265087
quote:
Op woensdag 17 maart 2010 19:04 schreef du_ke het volgende:

[..]

Het wordt juist tijd om de belastingvrije reiskostenvergoeding af te schaffen. Waarom moet de overheid automobiliteit flink fiscaal stimuleren? Laat de mensen dat lekker zelf betalen en gooi de belastingwinst die dat oplevert als algemene korting van de inkomstenbelasting af.
Kijk daar kan ik mij weer wel in vinden ja. Maar goed, dat is niet de discussie.
De achterlijk hoge prijzen van brandstof zijn werkelijk waar buiten alle proporties.
Vulneratus nec Victus The Spirit Will Never Leave Us.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')