abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_79257219
quote:
Op woensdag 17 maart 2010 15:42 schreef matthijst het volgende:
Zie maar twee mogelijke aanleidingen:
1. ze hadden stiekem een relatie, kregen ruzie waarna hij flipte en haar vermoordde omdat hij bang was dat uit zou komen dat ie een 12-jarige als vriendin had.
2. hij had zin in sex en zijn politievriendin was niet thuis, buurmeisje geregeld en vermoord.

Zei ze nou dat er "een man", of "een buurman" aan de deur stond?
Neem aan dat die knakker niet in uniform aanbelde?
Ik denk dat er iets grandioos uit de klauwen is gelopen daar .
Tap tap tap
  woensdag 17 maart 2010 @ 15:45:20 #202
13462 BansheeBoy
Assimilatie = Laxatie = Stront
pi_79257229
quote:
Op woensdag 17 maart 2010 15:39 schreef CherryLips het volgende:

[..]

Ik ook. Ik ben een schijterd als het aankomt op kerels aan de deur, maar voor politie zou ik dan weer wel opendoen.
Dit begrijp ik volkomen. Mannen zijn per definitie niet te vertrouwen. Op welke manier dan ook willen ze altijd wel iets van een andere vrouw.

Echt minder voor Milly.

²
Misgun niemand zijn profijt, laat elk op hoope bouwe. Ofschoon wie mij ook benijdt, fortuin moet zijn loop behouden.
Bansheeboy: Fok!ker van de week!
[Without heart we would be mere machines]
Bergkamp, Zlatan, Van Persie, Ziyech, Quaresma
  woensdag 17 maart 2010 @ 15:45:23 #203
145755 kahaarin
You are my sunshine......
pi_79257231
quote:
Op woensdag 17 maart 2010 15:41 schreef Copycat het volgende:
Hè wat?
Ik quote jou, vergiste me en schreef dat Hara die quote had gemaakt en nu snap ik degene die jou quote niet meer....

snappie?
be nice or go away
pi_79257256
Ik snap dat gezeik niet waarom het in het nieuws is. Als je daar eventjes logisch over nadenkt kun je dat zelf toch ook wel invullen.

- Het is nieuws omdat het in Nederland gebeurd. Hoe dichterbij het nieuws is, des te groter is het nieuws. Er is zelfs een model over te vinden, waarbij het aantal slachtoffers van een natuurramp wordt uitgezet tegenover de afstand en de nieuwswaarde. Ook speelt het mee hoe makkelijk het is om er beelden bij te krijgen. Een natuurramp in Indonesië heeft nu eenmaal meer nieuwswaarde dan een plek waar niet zoveel ooggetuigen en camera's zijn. Is vast wel ergens iets over te vinden.

- De doelgroep. Nieuws wordt nu eenmaal ook gemaakt voor de mensen die het bekijken.
Er is bijvoorbeeld een hele grote groep in Nederland die kinderen heeft of die kinderen in die leeftijdscategorie hebben gehad. Ook is er een grote groep kinderen, die, als je naar de kenmerken van het slachtoffer kijkt, hetzelfde kan kunnen zijn overkomen.

- De leeftijd van een slachtoffer. Een jong persoon die door zo'n gebeurtenis om het leven komt, dat is qua gevoel nou eenmaal slechter dan een oud persoon.

- De maatschappelijke discussie die ontstaat vanuit het nieuwsbericht.

- De normen en waarden die in een land heersen.

- Het unieke aan de gebeurtenis.

Nu heb je bijvoorbeeld ook nog eens dat de dader een agent is. Het Amber Alert wat volgens velen beter had moeten gebruikt. Het gemak waarmee het is gebeurd. Etc.

Kortom, voor veel mensen is het een verschrikkelijke gebeurtenis, erg dichtbij, had het iemand anders ook kunnen overkomen, maar nog belangrijker:
Iedereen heeft er wel een mening over. Dat is misschien nog wel het aller belangrijkste.

Beetje autistische benadering om zogenaamd niet in te kunnen waarom iets nieuws is. Als het voor jezelf niet echt nieuws is, dan kun je toch nog wel inzien waarom het voor andere mensen wel nieuws is?
pi_79257258
quote:
Op woensdag 17 maart 2010 15:34 schreef RedGuy het volgende:

[..]

Ted Bundy begluurde vrouwen in zijn jeugd, lijkt me niet echt sociaal.
Wat heeft vrouwen begluren met sociaal gedrag te maken. Ik ken genoeg gasten die in hun jonge jaren op de sportclub een glimp probeerden op te vangen van de douchende meiden. En de meesten zijn ontzettend sociaal, want ze deden het meestal k in groepsverband.
Ted Bundy was gewoon erg ziek, maar alle mensen die later ondervraagd zijn over Ted Bundy schetsen hetzelfde beeld. Het was een charmante sociale man, waar nooit iemand iets aan gemerkt heeft.
Rik: Hey guys, wouldn't it be AMAZING if all this money was real?
Vyvyan: Rik, that is the single most predictable and BORING thing anyone could ever say whilst playing Monopoly.
  woensdag 17 maart 2010 @ 15:46:31 #206
182666 Harajuku.
C'est magnifique.
pi_79257280
Feiten van de persconferentie:

Verdachte is agent.
Verdachte is buurman.
Verdachte had een vage buurrelatie met slachtoffer.
Verdachte heeft een vriendin, wonen samen.
Verdachte vertelde vriendin erover, vriendin stuurt hem naar de politie.
Verdachte gaat naar de politie en bekend.

Volgens het telefoongesprek stond er een man voor de deur.
Milly heeft aan de telefoon verteld dat dit een buurman betrof.
Dit is niet naar buiten gebracht tot wo 17 maart.

Er is nog geen motief bekend.
I liked it. I was good at it. It made me feel alive.
  FOK!fossiel woensdag 17 maart 2010 @ 15:47:41 #207
8443 cptmarco
it's captain...
pi_79257336
quote:
Op woensdag 17 maart 2010 15:42 schreef quirigua het volgende:
[4] En het decor ? Is het dan niet idioot (nog vriendelijk gezegd) om de persconferentie te houden in het zicht van : nou ja, wat erop stond : politie, waakzaam en zo meer.
"waakzaam en dienstbaar" is de kreet van de politie...
  Admin woensdag 17 maart 2010 @ 15:47:47 #208
2589 crew  yvonne
Adminion.
pi_79257338
quote:

[..]

[1] Als er zoveel mensen op het onderzoek gezet zijn, was het zeker mogelijk om ook de draad v.a.v. de buurmannen snel en simultaan verder te doorzoeken. Zelfs was dat voor de hand liggend (zei ook de officier) ; zeker na drie, vier dagen. Dat had ander onderzoek niet gestoord, integendeel, gesteund.
[2] Er blijft toch wat hangen : de nu-verdachte was (is) politie-agent. Hij stond (volgens wat de officier zei) achterin het rijtje-nog-te-onderzoeken mensen. Kadaver-sympathie is een (misschien te) groot woord, maar een luchtje blijft hangen.
[3] De indruk blijft ook hangen dat het korps (i.c. de korpschef) met minder dan acute voortvarendheid, direct na, en nog een dag na, de verdwijning het onderzoek heeft opgezet. Toen was er nog geen politie-agent (als verdacht) in zicht. Amber waarschuwing, idem. Genoeg reden v.a.v. de korpschef, lijkt me.

[4] En het decor ? Is het dan niet idioot (nog vriendelijk gezegd) om de persconferentie te houden in het zicht van : nou ja, wat erop stond : politie, waakzaam en zo meer.
Huh?
Kadaver-sympathie?
Kader sympathie denk ik dat je bedoeld.
Yvonne riep ergens: [b]Static is gewoon Static, je leeft met hem of niet.
Geen verborgen agenda's, trouw, grote muil, lief hartje, bang voor bloed, scheld FA's graag uit voor lul.[/b]

Op dinsdag 26 oktober 2021 16:46 schreef Elan het volgende:[b]
Hier sta ik dan weer niet van te kijken Zelfs het virus is bang voor jou.[/b]
  woensdag 17 maart 2010 @ 15:47:54 #209
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_79257344

Look mom, it's the boogeyman ...
Curiosity cultured the cat
Hoge dames vangen veel wind
Whadda ya hear! Whadda ya say!
What is any ocean but a multitude of drops?
  woensdag 17 maart 2010 @ 15:48:14 #210
3288 MikeyMo
jou are een essol!
pi_79257355
Ik vraag me af waar Linda nou slaapt, dat huis zal voorlopig wel afgesloten zijn
[b]Op vrijdag 7 november 2008 08:54 schreef santax het volgende:[/b]
[..]
Blij dat er nog mensen hier zijn waar ik me wel in herken.
U, meneer MikeyMo, bent mijn nieuwe FOK!-held _O_
  Admin woensdag 17 maart 2010 @ 15:48:47 #211
2589 crew  yvonne
Adminion.
pi_79257378
quote:
Op woensdag 17 maart 2010 15:46 schreef Harajuku. het volgende:

Verdachte is agent.
Verdachte is buurman.

Notendop
Yvonne riep ergens: [b]Static is gewoon Static, je leeft met hem of niet.
Geen verborgen agenda's, trouw, grote muil, lief hartje, bang voor bloed, scheld FA's graag uit voor lul.[/b]

Op dinsdag 26 oktober 2021 16:46 schreef Elan het volgende:[b]
Hier sta ik dan weer niet van te kijken Zelfs het virus is bang voor jou.[/b]
pi_79257417
quote:
Op woensdag 17 maart 2010 15:46 schreef Harajuku. het volgende:

Verdachte is agent.
Verdachte is buurman.

Dank u
Tap tap tap
  woensdag 17 maart 2010 @ 15:50:04 #213
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_79257434
quote:
Op woensdag 17 maart 2010 15:48 schreef MikeyMo het volgende:
Ik vraag me af waar Linda nou slaapt, dat huis zal voorlopig wel afgesloten zijn
Ik kan me zomaar voorstellen dat ze daar voorlopig -zo niet voor altijd- geen voet binnen wil zetten.
Ik hoop dat ze goed wordt opgevangen. Ook voor haar moet dit een ware nachtmerrie zijn.
Curiosity cultured the cat
Hoge dames vangen veel wind
Whadda ya hear! Whadda ya say!
What is any ocean but a multitude of drops?
pi_79257484
quote:
Op woensdag 17 maart 2010 15:45 schreef Boris_Karloff het volgende:

[..]

Wat heeft vrouwen begluren met sociaal gedrag te maken. Ik ken genoeg gasten die in hun jonge jaren op de sportclub een glimp probeerden op te vangen van de douchende meiden. En de meesten zijn ontzettend sociaal, want ze deden het meestal k in groepsverband.
Ted Bundy was gewoon erg ziek, maar alle mensen die later ondervraagd zijn over Ted Bundy schetsen hetzelfde beeld. Het was een charmante sociale man, waar nooit iemand iets aan gemerkt heeft.
Dit klopt niet helemaal. Hij kwam op de meeste mensen weliswaar charmant etc. over, maar al bij zijn eerste baantjes waren er mensen die hem verdachten van diefstal etc.
The time you enjoy wasting is not wasted time.
pi_79257491
quote:
Op woensdag 17 maart 2010 15:47 schreef yvonne het volgende:

[..]

Huh?
Kadaver-sympathie?
Kader sympathie denk ik dat je bedoeld.
Goed gezien : die twee woorden zijn in dit geval tweelingen van elkaar (bedoelt ik)
pi_79257585
quote:
Op woensdag 17 maart 2010 15:50 schreef Copycat het volgende:

[..]

Ik kan me zomaar voorstellen dat ze daar voorlopig -zo niet voor altijd- geen voet binnen wil zetten.
Ik hoop dat ze goed wordt opgevangen. Ook voor haar moet dit een ware nachtmerrie zijn.
Welke Linda

Serieus, ik mis alles
Tap tap tap
pi_79257594
Hier zie je de voorkant en het hofje van het huis.

De rode deur is nummer 66, het huis er tussenin in dus en de blauwe deur waar rechts een stukje van te zien is, is nummer 67. Het huis van de verdachte.
Never regret anything, beacuse one time it was exaclty what you wanted.
Op donderdag 29 mei 2014 01:52 schreef Tamashii het volgende:
Aan Ado vraagt iedereen toestemmming
  woensdag 17 maart 2010 @ 15:53:41 #218
182666 Harajuku.
C'est magnifique.
pi_79257596
quote:
Op woensdag 17 maart 2010 15:53 schreef CherryLips het volgende:

[..]

Welke Linda

Serieus, ik mis alles
Vriendin verdachte.
  woensdag 17 maart 2010 @ 15:53:46 #219
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_79257601
quote:
Op woensdag 17 maart 2010 15:26 schreef Adolecens het volgende:

[..]

Op die persoonlijke hyves foto's uit de tuin die gepost werden staan meerdere mensen op, waaronder de vriendin van de verdachte herkenbaar in beeld. Dat is iets heel anders als luchtfoto's of ANP foto's dus.
Okay maar als je die mensen wegplakt dan is het dus geen probleem neem ik aan .
Trots lid van het 👿 Duivelse Viertal 👿
Een gedicht over Maanvis
Het ONZ / [KAMT] Kennis- en Adviescentrum Maanvis Topics , voor al je vragen over mijn topiques!
  woensdag 17 maart 2010 @ 15:54:19 #220
182666 Harajuku.
C'est magnifique.
pi_79257625
quote:
Op woensdag 17 maart 2010 15:53 schreef Adolecens het volgende:
Hier zie je de voorkant en het hofje van het huis.

[ afbeelding ]

De rode deur is nummer 66, het huis er tussenin in dus en de blauwe deur waar rechts een stukje van te zien is, is nummer 67. Het huis van de verdachte.
Hoe kun je bij zulke huizen nu iemand voor de deur zien staan?
  woensdag 17 maart 2010 @ 15:54:49 #221
145755 kahaarin
You are my sunshine......
pi_79257646
quote:

[..]

[1] Als er zoveel mensen op het onderzoek gezet zijn, was het zeker mogelijk om ook de draad v.a.v. de buurmannen snel en simultaan verder te doorzoeken. Zelfs was dat voor de hand liggend (zei ook de officier) ; zeker na drie, vier dagen. Dat had ander onderzoek niet gestoord, integendeel, gesteund.
Dat zal ook ongetwijfeld gebeurd zijn, ik vind dat ze heel snel de kant van de buurmannen op zijn gegaan, logischerwijze moet er onderzoek gedaan worden en dat kost tijd. (niet iedereen is thuis als men aan de deur komt, verklaringen moeten nagetrokken worden e.d.)
quote:
[2] Er blijft toch wat hangen : de nu-verdachte was (is) politie-agent. Hij stond (volgens wat de officier zei) achterin het rijtje-nog-te-onderzoeken mensen. Kadaver-sympathie is een (misschien te) groot woord, maar een luchtje blijft hangen.
Ja, wellicht was er onder de verdachten iemand die al eerder met de politie in aanraking was geweest, die zou ik ook meer voorin het rijtje zetten. Belangrijk vind ik dat hij op het lijstje stond en niet bij voorbaat was uitgesloten.
quote:
[3] De indruk blijft ook hangen dat het korps (i.c. de korpschef) met minder dan acute voortvarendheid, direct na, en nog een dag na, de verdwijning het onderzoek heeft opgezet. Toen was er nog geen politie-agent (als verdacht) in zicht. Amber waarschuwing, idem. Genoeg reden v.a.v. de korpschef, lijkt me.
Er is idd toegegeven dat het amberalert eerder had gekund, het zij zo, wel werd er in de persconferentie gesproken over een SMS-alert dat diezelfde avond er nog uit was gegaan, het is niet zo dat ze op hun handen hebben gezeten totdat Sander V. zich aangaf. Ik zie geen reden voor de corpschef om ontslag te nemen.
quote:
Om eerlijk te zijn heb ik helemaal niet op het decor gelet, ik vond de verklaringen veel interessanter, wie weet is dit een zaal waar normaliter les wordt gegeven aan toekomstige agenten, dan is het decor ineens niet meer zo raar.
be nice or go away
pi_79257672
quote:
Op woensdag 17 maart 2010 15:54 schreef Harajuku. het volgende:

[..]

Hoe kun je bij zulke huizen nu iemand voor de deur zien staan?
Dat is de achterkant die je hier ziet.
The time you enjoy wasting is not wasted time.
  woensdag 17 maart 2010 @ 15:55:48 #223
182666 Harajuku.
C'est magnifique.
pi_79257690
quote:
Op woensdag 17 maart 2010 15:55 schreef Theoria_Colorum het volgende:

[..]

Ik zie voordeuren.
pi_79257691
quote:
Op woensdag 17 maart 2010 15:55 schreef Theoria_Colorum het volgende:

[..]

Nee, de voorkant. Dit zijn de voordeuren.
Never regret anything, beacuse one time it was exaclty what you wanted.
Op donderdag 29 mei 2014 01:52 schreef Tamashii het volgende:
Aan Ado vraagt iedereen toestemmming
  woensdag 17 maart 2010 @ 15:56:19 #225
13462 BansheeBoy
Assimilatie = Laxatie = Stront
pi_79257713
Hé Yvonne, jij woont in die wijk hé? Kun je beamen dat er voornl. vaag volk woont?

Voornamelijk leraren en hockeygepeupel die zich verheven voelen boven de rest van Dordt. Het gelaat van de dader lijkt in de lijn van mijn betoog te zitten.

²
Misgun niemand zijn profijt, laat elk op hoope bouwe. Ofschoon wie mij ook benijdt, fortuin moet zijn loop behouden.
Bansheeboy: Fok!ker van de week!
[Without heart we would be mere machines]
Bergkamp, Zlatan, Van Persie, Ziyech, Quaresma
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')