Ik denk dat er iets grandioos uit de klauwen is gelopen daarquote:Op woensdag 17 maart 2010 15:42 schreef matthijst het volgende:
Zie maar twee mogelijke aanleidingen:
1. ze hadden stiekem een relatie, kregen ruzie waarna hij flipte en haar vermoordde omdat hij bang was dat uit zou komen dat ie een 12-jarige als vriendin had.
2. hij had zin in sex en zijn politievriendin was niet thuis, buurmeisje geregeld en vermoord.
Zei ze nou dat er "een man", of "een buurman" aan de deur stond?
Neem aan dat die knakker niet in uniform aanbelde?
Dit begrijp ik volkomen. Mannen zijn per definitie niet te vertrouwen. Op welke manier dan ook willen ze altijd wel iets van een andere vrouw.quote:Op woensdag 17 maart 2010 15:39 schreef CherryLips het volgende:
[..]
Ik ook. Ik ben een schijterd als het aankomt op kerels aan de deur, maar voor politie zou ik dan weer wel opendoen.
Ik quote jou, vergiste me en schreef dat Hara die quote had gemaakt en nu snap ik degene die jou quote niet meer....quote:
Wat heeft vrouwen begluren met sociaal gedrag te maken. Ik ken genoeg gasten die in hun jonge jaren op de sportclub een glimp probeerden op te vangen van de douchende meiden. En de meesten zijn ontzettend sociaal, want ze deden het meestal k in groepsverband.quote:Op woensdag 17 maart 2010 15:34 schreef RedGuy het volgende:
[..]
Ted Bundy begluurde vrouwen in zijn jeugd, lijkt me niet echt sociaal.
"waakzaam en dienstbaar" is de kreet van de politie...quote:Op woensdag 17 maart 2010 15:42 schreef quirigua het volgende:
[4] En het decor ? Is het dan niet idioot (nog vriendelijk gezegd) om de persconferentie te houden in het zicht van : nou ja, wat erop stond : politie, waakzaam en zo meer.
Huh?quote:Op woensdag 17 maart 2010 15:42 schreef quirigua het volgende:
[..]
[1] Als er zoveel mensen op het onderzoek gezet zijn, was het zeker mogelijk om ook de draad v.a.v. de buurmannen snel en simultaan verder te doorzoeken. Zelfs was dat voor de hand liggend (zei ook de officier) ; zeker na drie, vier dagen. Dat had ander onderzoek niet gestoord, integendeel, gesteund.
[2] Er blijft toch wat hangen : de nu-verdachte was (is) politie-agent. Hij stond (volgens wat de officier zei) achterin het rijtje-nog-te-onderzoeken mensen. Kadaver-sympathie is een (misschien te) groot woord, maar een luchtje blijft hangen.
[3] De indruk blijft ook hangen dat het korps (i.c. de korpschef) met minder dan acute voortvarendheid, direct na, en nog een dag na, de verdwijning het onderzoek heeft opgezet. Toen was er nog geen politie-agent (als verdacht) in zicht. Amber waarschuwing, idem. Genoeg reden v.a.v. de korpschef, lijkt me.
[4] En het decor ? Is het dan niet idioot (nog vriendelijk gezegd) om de persconferentie te houden in het zicht van : nou ja, wat erop stond : politie, waakzaam en zo meer.
Notendopquote:Op woensdag 17 maart 2010 15:46 schreef Harajuku. het volgende:
Feiten van de persconferentie:
Verdachte is agent.
Verdachte is buurman.
Verdachte had een vage buurrelatie met slachtoffer.
Verdachte heeft een vriendin, wonen samen.
Verdachte vertelde vriendin erover, vriendin stuurt hem naar de politie.
Verdachte gaat naar de politie en bekend.
Volgens het telefoongesprek stond er een man voor de deur.
Milly heeft aan de telefoon verteld dat dit een buurman betrof.
Dit is niet naar buiten gebracht tot wo 17 maart.
Er is nog geen motief bekend.
Dank uquote:Op woensdag 17 maart 2010 15:46 schreef Harajuku. het volgende:
Feiten van de persconferentie:
Verdachte is agent.
Verdachte is buurman.
Verdachte had een vage buurrelatie met slachtoffer.
Verdachte heeft een vriendin, wonen samen.
Verdachte vertelde vriendin erover, vriendin stuurt hem naar de politie.
Verdachte gaat naar de politie en bekend.
Volgens het telefoongesprek stond er een man voor de deur.
Milly heeft aan de telefoon verteld dat dit een buurman betrof.
Dit is niet naar buiten gebracht tot wo 17 maart.
Er is nog geen motief bekend.
Ik kan me zomaar voorstellen dat ze daar voorlopig -zo niet voor altijd- geen voet binnen wil zetten.quote:Op woensdag 17 maart 2010 15:48 schreef MikeyMo het volgende:
Ik vraag me af waar Linda nou slaapt, dat huis zal voorlopig wel afgesloten zijn
Dit klopt niet helemaal. Hij kwam op de meeste mensen weliswaar charmant etc. over, maar al bij zijn eerste baantjes waren er mensen die hem verdachten van diefstal etc.quote:Op woensdag 17 maart 2010 15:45 schreef Boris_Karloff het volgende:
[..]
Wat heeft vrouwen begluren met sociaal gedrag te maken. Ik ken genoeg gasten die in hun jonge jaren op de sportclub een glimp probeerden op te vangen van de douchende meiden. En de meesten zijn ontzettend sociaal, want ze deden het meestal k in groepsverband.
Ted Bundy was gewoon erg ziek, maar alle mensen die later ondervraagd zijn over Ted Bundy schetsen hetzelfde beeld. Het was een charmante sociale man, waar nooit iemand iets aan gemerkt heeft.
Goed gezien : die twee woorden zijn in dit geval tweelingen van elkaar (bedoelt ik)quote:Op woensdag 17 maart 2010 15:47 schreef yvonne het volgende:
[..]
Huh?
Kadaver-sympathie?
Kader sympathie denk ik dat je bedoeld.
Welke Lindaquote:Op woensdag 17 maart 2010 15:50 schreef Copycat het volgende:
[..]
Ik kan me zomaar voorstellen dat ze daar voorlopig -zo niet voor altijd- geen voet binnen wil zetten.
Ik hoop dat ze goed wordt opgevangen. Ook voor haar moet dit een ware nachtmerrie zijn.
Vriendin verdachte.quote:Op woensdag 17 maart 2010 15:53 schreef CherryLips het volgende:
[..]
Welke Linda
Serieus, ik mis alles
Okay maar als je die mensen wegplakt dan is het dus geen probleem neem ik aanquote:Op woensdag 17 maart 2010 15:26 schreef Adolecens het volgende:
[..]
Op die persoonlijke hyves foto's uit de tuin die gepost werden staan meerdere mensen op, waaronder de vriendin van de verdachte herkenbaar in beeld. Dat is iets heel anders als luchtfoto's of ANP foto's dus.
Hoe kun je bij zulke huizen nu iemand voor de deur zien staan?quote:Op woensdag 17 maart 2010 15:53 schreef Adolecens het volgende:
Hier zie je de voorkant en het hofje van het huis.
[ afbeelding ]
De rode deur is nummer 66, het huis er tussenin in dus en de blauwe deur waar rechts een stukje van te zien is, is nummer 67. Het huis van de verdachte.
Dat zal ook ongetwijfeld gebeurd zijn, ik vind dat ze heel snel de kant van de buurmannen op zijn gegaan, logischerwijze moet er onderzoek gedaan worden en dat kost tijd. (niet iedereen is thuis als men aan de deur komt, verklaringen moeten nagetrokken worden e.d.)quote:Op woensdag 17 maart 2010 15:42 schreef quirigua het volgende:
[..]
[1] Als er zoveel mensen op het onderzoek gezet zijn, was het zeker mogelijk om ook de draad v.a.v. de buurmannen snel en simultaan verder te doorzoeken. Zelfs was dat voor de hand liggend (zei ook de officier) ; zeker na drie, vier dagen. Dat had ander onderzoek niet gestoord, integendeel, gesteund.
Ja, wellicht was er onder de verdachten iemand die al eerder met de politie in aanraking was geweest, die zou ik ook meer voorin het rijtje zetten. Belangrijk vind ik dat hij op het lijstje stond en niet bij voorbaat was uitgesloten.quote:[2] Er blijft toch wat hangen : de nu-verdachte was (is) politie-agent. Hij stond (volgens wat de officier zei) achterin het rijtje-nog-te-onderzoeken mensen. Kadaver-sympathie is een (misschien te) groot woord, maar een luchtje blijft hangen.
Er is idd toegegeven dat het amberalert eerder had gekund, het zij zo, wel werd er in de persconferentie gesproken over een SMS-alert dat diezelfde avond er nog uit was gegaan, het is niet zo dat ze op hun handen hebben gezeten totdat Sander V. zich aangaf. Ik zie geen reden voor de corpschef om ontslag te nemen.quote:[3] De indruk blijft ook hangen dat het korps (i.c. de korpschef) met minder dan acute voortvarendheid, direct na, en nog een dag na, de verdwijning het onderzoek heeft opgezet. Toen was er nog geen politie-agent (als verdacht) in zicht. Amber waarschuwing, idem. Genoeg reden v.a.v. de korpschef, lijkt me.
Om eerlijk te zijn heb ik helemaal niet op het decor gelet, ik vond de verklaringen veel interessanter, wie weet is dit een zaal waar normaliter les wordt gegeven aan toekomstige agenten, dan is het decor ineens niet meer zo raar.quote:[4] En het decor ? Is het dan niet idioot (nog vriendelijk gezegd) om de persconferentie te houden in het zicht van : nou ja, wat erop stond : politie, waakzaam en zo meer.
Dat is de achterkant die je hier ziet.quote:Op woensdag 17 maart 2010 15:54 schreef Harajuku. het volgende:
[..]
Hoe kun je bij zulke huizen nu iemand voor de deur zien staan?
Ik zie voordeuren.quote:Op woensdag 17 maart 2010 15:55 schreef Theoria_Colorum het volgende:
[..]
Dat is de achterkant die je hier ziet.
Nee, de voorkant. Dit zijn de voordeuren.quote:Op woensdag 17 maart 2010 15:55 schreef Theoria_Colorum het volgende:
[..]
Dat is de achterkant die je hier ziet.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |