Ik vraag me af waarom ik hier uberhaupt op reageer, maar goed.... het gaat dus niet om een ritme voor onze kleine maar meer voor een ritme voor ons wat hem de rust en regelmaat geeft die hij nodig heeft.quote:Op woensdag 17 maart 2010 16:12 schreef Grrrrrrrr het volgende:
Na 3 weken dat jong al een ritme aanleren?![]()
Veel succes hè!
Ik bedoel ook niet echt vast bedtijd. Ik voed immers op verzoek dus ik bedoel meer na de voeding van rond een uur of 8 (kan dus ook half 8 of 9 uur zijn net hoe laat dat is).quote:Op woensdag 17 maart 2010 16:17 schreef mikoxx het volgende:
Happy, ik denk dat het voor een vaste bedtijd nog erg vroeg is hoor. En idd, in het begin is het voeden/slapen/voeden/slapen etc. Het 'spelen' is nog niet echt... dat is nu in feite de tijd dat hij bij je is (voeden/spelen(= aandacht geven). Laten jullie Daan nu in de box slapen? Bij ons werkte het goed om slapen ook echt in het eigen bedje te doen. Maar ik weet dat er anderen zijn bij wie de box als extra slaapplek ook goed werkte hoor. Ria Blom adviseerde geloof 1 of 2 vaste slaapplekken als max. Overdag beneden in d ekinderwagenbak bijvoorbeeld en na de voeding van een uur of 9 's avonds boven, zoiets.
quote:Op woensdag 17 maart 2010 16:25 schreef miss_sly het volgende:
ow maar happy, Senna is inmiddels bijna 8 maanden en we hebben dit allemaal pas sinds kort een beetje op de rit hoor. In het begin hadden wij ook grote moeite met de slaapsignalen, en dat is niet zo raar met zo;nklein kindje. Jullie moeten elkaar nog heel erg leren kennen. Ik denk dat als je op dit moment probeert dat beetje regelmaat te handhaven door dingen in dezelfde volgorde te doen, je voor de komende weken echt wel klaar bent. Verwacht niet te vroeg te veel van je kleintje; dat is vooralook voor jezelf alleen maar frustrerend als dat (zeer waarschijnlijk) nog niet lukt.
En: volg je eigen gevoel! Kijk naar Daan en doe zoals je denkt dat het goed is. Natuurlijk ga je best wel eens de mist in daarmee, maar je zult zien dat je eigen gevoel je zoveel meer handvaten geeft dan alle wijze adviezen die je ergens anders kunt krijgen. Tenminste,zo heb ik het wel ervaren.
We hebben Rienk ook ingebakerd he, anders slaapt hij maar 15 minuten..quote:Op woensdag 17 maart 2010 17:33 schreef NieuweUser het volgende:
Hhmm Vlindur, ik denk dat ik dat ook maar meer ga doen, slapen boven in bedje ipv de box. Ze slaapt zo kort in de box, meestal maar een half uurtje. Ik heb dan soms wel het idee dat ze moe wakker wordt... Maar omdat ze meerdere korte slaapjes doet, heb ik het idee dat ik dan de halve dag boven zit, voordat ze slaapt. Maar misschien moet ik het maar gewoon eens proberen!
Uiteindelijk gaat het toch hierom. Dat je een ritme vindt wat bij je kind werkt.quote:Op woensdag 17 maart 2010 23:00 schreef _Bar_ het volgende:
Dit is het "ritme"wat bij Roy werkt tot op heden.
Ik heb gemerkt dat dat vanzelf wat beter gaat. Je herkent de huiltjes steeds beter en je weet wanneer hij gewoon eventjes wil mopperen. Dat mag ook, daar moet ook ruimte voor zijn. Maar als jij denkt dat je hem op wil pakken om te troosten, zou ik dat zeker nu nog gewoon doen, hoor.quote:Op donderdag 18 maart 2010 08:48 schreef happyme28 het volgende:
[..]
Uiteindelijk gaat het toch hierom. Dat je een ritme vindt wat bij je kind werkt.
We gaan nu in ieder geval rustig werken aan een vaste volgorde van activiteiten en kijken of daar gaande weg een ritme in kan komen.
miss_sly, laten huilen heb ik ook niet zoveel mee hoor, al merk ik wel dat Daan een bepaald jengelhuiltje heeft dat niet altijd echt een reden heeft. Daar worstel ik nog wel een beetje mee, want 'm steeds oppakken lijkt me ook niet goed bij iedere kick die hij geeft.
Dat gaan wij inderdaad ook doen. Het is nu al de zoveelste keer dat Daan na de nachtvoeding niet meer wil slapen omdat hij helemaal wakker is na het verschonen.quote:Op vrijdag 19 maart 2010 08:27 schreef amaranta het volgende:
'S nachts verschoon ik altijd eerst, dan eten en dan meteen terug naar bed.
Ik vergeet het ook nog weleens, met in derdaad als gevolg dat hij dan klaarwakker is.quote:Op vrijdag 19 maart 2010 08:32 schreef happyme28 het volgende:
[..]
Dat gaan wij inderdaad ook doen. Het is nu al de zoveelste keer dat Daan na de nachtvoeding niet meer wil slapen omdat hij helemaal wakker is na het verschonen.
Je zou denken dat je dat na een paar keer wel door hebt... maar we zijn hardleers.
Lukt het altijd om alle kindjes aan dit schema te houden dan? Lijkt mij dat elk kindje nog een beetje zijn/haar eigen schema heeft?quote:Op vrijdag 19 maart 2010 07:09 schreef han1987 het volgende:
Ik werk zelf op een kinderdagverblijf en daar houden we een heel strak schema aan op de babygroep. Meestal gaan kinderen zich rond de 4 maanden aan dit schema houden:
9.00 uur naar bed tot 11.00 uur
dan een voeding, spelen/knuffelen
12.30 uur naar bed tot 15.00 uur
dan de volgende voeding, spelen/knuffelen
en om 16.30 nog even slapen, maar dit
ligt eraan hoe laat het kind wordt opgehaald
Precies, dat is bij ons ook het geval. Soms zit er zelfs geen eten bij. Gewoon wakker worden, indien nodig verschonen, samen knuffelen en dan nog eventjes slapen. Ria Blom zou niet trots op me zijn, denk ik, maar het werkt en dat vind ik al heel wat.quote:Op vrijdag 19 maart 2010 08:51 schreef NieuweUser het volgende:
DeMajoor, babydry is er ook in klein maten. Ik heb er een luiertaart van gekregen in maatje 2! Ze nemen inderdaad erg veel vocht op!!
Isa eet ook niet altijd direct nadat ze wakker is geworden, ze doet vaak kortere slaapjes. Daarom ook soms eerst spelen en daarna eten, spelen en weer slapen!
Bij on sop het kdv gaan ze mee in het ritme van de kinderen. Ze proberen wel een ritme aan te houden, maar als kindjes daar niet in passen (zoals Sennaquote:Op vrijdag 19 maart 2010 08:41 schreef NieuweUser het volgende:
[..]
Lukt het altijd om alle kindjes aan dit schema te houden dan? Lijkt mij dat elk kindje nog een beetje zijn/haar eigen schema heeft?
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |