Meestal blijft daar wel een beetje een vast ritme in zitten.
 Meestal blijft daar wel een beetje een vast ritme in zitten. 

. En ze kan het ook goed uitleggen vind ik. Verder de slaapsignalen goed in de gaten houden (oogjes wrijven, gapen, jengelen). Bij de eerste tekenen:naar bed. Het vraagt in het begin discipline, da's een ding wat zeker is, maar hier hielp t uiteindelijk goed en in grote lijnen doen we het nog steeds zo als bovenstaand beschreven. Al doen we nu niet meer altijd de box voor het slapen. Succes
 . En ze kan het ook goed uitleggen vind ik. Verder de slaapsignalen goed in de gaten houden (oogjes wrijven, gapen, jengelen). Bij de eerste tekenen:naar bed. Het vraagt in het begin discipline, da's een ding wat zeker is, maar hier hielp t uiteindelijk goed en in grote lijnen doen we het nog steeds zo als bovenstaand beschreven. Al doen we nu niet meer altijd de box voor het slapen. Succes   

) dus vaak is het na de voeding weer verschonen.... ik twijfel dan ook nog een beetje tussen luier voor de voeding (= na de voeding hopenlijk direct slapen 's nachts) of luier na de voeding (= minder luiers verschonen maar wel weer een wakker kind na de voeding).
) dus vaak is het na de voeding weer verschonen.... ik twijfel dan ook nog een beetje tussen luier voor de voeding (= na de voeding hopenlijk direct slapen 's nachts) of luier na de voeding (= minder luiers verschonen maar wel weer een wakker kind na de voeding). 

Ik vraag me af waarom ik hier uberhaupt op reageer, maar goed.... het gaat dus niet om een ritme voor onze kleine maar meer voor een ritme voor ons wat hem de rust en regelmaat geeft die hij nodig heeft.quote:Op woensdag 17 maart 2010 16:12 schreef Grrrrrrrr het volgende:
Na 3 weken dat jong al een ritme aanleren?
Veel succes hè!

Ik bedoel ook niet echt vast bedtijd. Ik voed immers op verzoek dus ik bedoel meer na de voeding van rond een uur of 8 (kan dus ook half 8 of 9 uur zijn net hoe laat dat is).quote:Op woensdag 17 maart 2010 16:17 schreef mikoxx het volgende:
Happy, ik denk dat het voor een vaste bedtijd nog erg vroeg is hoor. En idd, in het begin is het voeden/slapen/voeden/slapen etc. Het 'spelen' is nog niet echt... dat is nu in feite de tijd dat hij bij je is (voeden/spelen(= aandacht geven). Laten jullie Daan nu in de box slapen? Bij ons werkte het goed om slapen ook echt in het eigen bedje te doen. Maar ik weet dat er anderen zijn bij wie de box als extra slaapplek ook goed werkte hoor. Ria Blom adviseerde geloof 1 of 2 vaste slaapplekken als max. Overdag beneden in d ekinderwagenbak bijvoorbeeld en na de voeding van een uur of 9 's avonds boven, zoiets.

ik begrijp je hoor.  Wat miss zegt, het is gewoon lastig om een ritme te vinden. En bereid je voor: zodra je een ritme hebt, verandert er iets waardoor je weer op zoek moet naar een nieuw ritme (is mijn ervaring) Succes!
 ik begrijp je hoor.  Wat miss zegt, het is gewoon lastig om een ritme te vinden. En bereid je voor: zodra je een ritme hebt, verandert er iets waardoor je weer op zoek moet naar een nieuw ritme (is mijn ervaring) Succes!

quote:Op woensdag 17 maart 2010 16:25 schreef miss_sly het volgende:
ow maar happy, Senna is inmiddels bijna 8 maanden en we hebben dit allemaal pas sinds kort een beetje op de rit hoor. In het begin hadden wij ook grote moeite met de slaapsignalen, en dat is niet zo raar met zo;nklein kindje. Jullie moeten elkaar nog heel erg leren kennen. Ik denk dat als je op dit moment probeert dat beetje regelmaat te handhaven door dingen in dezelfde volgorde te doen, je voor de komende weken echt wel klaar bent. Verwacht niet te vroeg te veel van je kleintje; dat is vooralook voor jezelf alleen maar frustrerend als dat (zeer waarschijnlijk) nog niet lukt.
En: volg je eigen gevoel! Kijk naar Daan en doe zoals je denkt dat het goed is. Natuurlijk ga je best wel eens de mist in daarmee, maar je zult zien dat je eigen gevoel je zoveel meer handvaten geeft dan alle wijze adviezen die je ergens anders kunt krijgen. Tenminste,zo heb ik het wel ervaren.

)
 )

|  | 

| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |