Binas tabel 7quote:Op maandag 26 april 2010 21:10 schreef vlam12 het volgende:
Ik heb een vraagje.
[ afbeelding ]
Wat is dat u0 ? Heb het gezocht in mijn Binas en op internet gezocht, maar kan niks vinden
En hou er ook rekening mee dat µ0 [mu-nul] is en niet u0.quote:Op maandag 26 april 2010 21:15 schreef Superlam het volgende:
Binas tabel 7
Magnetische permeabiliteit van vacuum 4*pi * 10^-7 H/m per definitie.
Deze formule is echter alleen van toepassing op het middelste van een spoel.
Deze formule wordt bijna nooit gebruikt.
spanning gaat nooit ergens doorheen.quote:dus door A gaat 6.0 V
Ik dacht dat ik dat wel had gedaan? Bij vraag c heb ik uit figuur 2 gehaald dat bij 6,0 V een waarde van 0,52 A hoort. Deze waarde van 0,52 A heb ik gebruikt voor vraag C. Maar ik kan het fout hebben..quote:Op maandag 26 april 2010 23:27 schreef MichielPH het volgende:
Verder moet je wel gebruik maken van de figuur, de weerstand verandert als functie van de spanning!
Sorry, maar ik snap het nog niet. Het kopje glijdt toch alleen in het interval [0 - 0,8s]? In het interval 0,8 - 1,2 is het kopje al van de tafel gevallen. In het interval [0 - 0,8s] is er een afstand afgelegd van 0,60 m.quote:Op woensdag 5 mei 2010 13:52 schreef BasementDweller het volgende:
De afstand die die aflegt is 1/2 at² + vt
tering, moest ik dat ook kunnen bij vwo 6 bio 1,2? kan me er niets van herinnerenquote:Op zaterdag 8 mei 2010 15:19 schreef CrystalAnn het volgende:
Heey.
Ik heb maandag mijn biologie herkansing, alleen ik snap iets niet. Ik hoop dat jullie mij hierbij kunnen helpen.
Het gaat om de volgende vraag:
Wietske gaat ondanks haar bloedarmoede joggen. Door haar bloedarmoede is het hemoglobinegehalte van haar bloed gedaald van 8,5 mmol/L naar 5,0 mmol/L. Bij een hemoglobinegehalte van 8,5 mmol/L bevatte haar bloed bij 100% verzadiging 205 mL O2 per liter. In haar longen is de pO2 13,0 kPa en de pCO2 is 8,0 kPa. Tijdens het joggen is de pO2 in haar beenspieren 3,0 kPa en de pCO2 is 10,7 kPa.
Bereken met behulp van Binas hoeveel mL O2/L haar bloed door de bloedarmoede minder aan haar beenspieren tijdens het joggen kan afgeven.
Ik snap wel hoe je met Binas moet aflezen hoeveel bloed er in de beenspieren wordt afgegeven, alleen ik snap niet wat er nou met dat hemoglobinegehalte moet gebeuren. Want ik neem aan dat je aan de hand daarvan kan berekenen hoeveel zuurstof er minder wordt afgegeven..
Goed, ik hoop dat iemand het weet en het mij wil uitleggen!
Ik snap niet waarom die grafiek opeens constant is op het laatst. Het kopje verliest opeens alle horizontale snelheid op het moment dat hij van de tafel komt?quote:Op woensdag 5 mei 2010 14:10 schreef Warren het volgende:
[..]
Sorry, maar ik snap het nog niet. Het kopje glijdt toch alleen in het interval [0 - 0,8s]? In het interval 0,8 - 1,2 is het kopje al van de tafel gevallen. In het interval [0 - 0,8s] is er een afstand afgelegd van 0,60 m.
Voor vraag a was het antwoord in ieder geval:
In het tijdsinterval [0 s; 0,80 s] is de beweging eenparig vertraagd, dus neemt de verplaatsing steeds minder toe met de tijd. De (sx,t)-grafiek levert dan een paraboolvormige grafiek op, dus een kromme grafieklijn. In het interval [0,80 s; 1,20 s] valt het kopje van de tafel. Er werkt dan op het kopje geen kracht meer in horizontale richting, dus is de horizontale beweging eenparig. De horizontale verplaatsing neemt dan lineair met de tijd toe, dus is het bijbehorende deel van de (sx,t)-grafiek een rechte lijn.
Ik denk omdat bij zo'n valbeweging geen kracht in de horizontale richting werkt (wel in de verticale), dus is de horizontale beweging eenparig.quote:Op zaterdag 8 mei 2010 15:26 schreef BasementDweller het volgende:
[..]
Ik snap niet waarom die grafiek opeens constant is op het laatst. Het kopje verliest opeens alle horizontale snelheid op het moment dat hij van de tafel komt?![]()
Nee.quote:Op zaterdag 8 mei 2010 15:26 schreef BasementDweller het volgende:
[..]
Ik snap niet waarom die grafiek opeens constant is op het laatst. Het kopje verliest opeens alle horizontale snelheid op het moment dat hij van de tafel komt?![]()
Voor de gemiddelde vertraging op een tijdinterval kan je trouwens de snelheid aan het begin en de snelheid aan het end van het interval bepalen, daarvan het verschil nemen en delen door het tijdsinterval.
Dat denk je, maar staat nergens in de vraag.quote:Op zaterdag 8 mei 2010 15:53 schreef Holy_Goat het volgende:
[..]
Nee.
Het eerste stuk tot 0,8 seconden is het een eenparige vertraging.
Daarna, vanaf vallen tot 1.2 sec een rechte lijn, horizontaal toenemende afstand, zelfde snelheid door ontbreken horizontale versnelling/vertraging
Daarna, het horizontale deel, is het kopje gevallen/kapot. Het blijft liggen en derhalve beweegt het niet verder. Ze gaan hierbij wel uit van een zandbak oid waar het invalt, want als het op mijn laminaat zou vallen stuitert ie nog wel even verder.
Haha. Kan wel kloppen. We hebben nu de nieuwe 2e fase en daar heb je dus geen biologie 1/2 meer. Alleen gewoon bio. En we zullen hoogstwaarschijnlijk nu ook andere methodes gebruiken.quote:Op zaterdag 8 mei 2010 15:22 schreef Holy_Goat het volgende:
[..]
tering, moest ik dat ook kunnen bij vwo 6 bio 1,2? kan me er niets van herinneren
Maar er is inhoudelijk niks veranderd volgens mij. Ik ben me ook aan het voorbereiden voor examens (voortentamens dat wel), maar ik gebruik ook gewoon oude stof van voor de vernieuwde 2e fase.quote:Op zaterdag 8 mei 2010 18:02 schreef CrystalAnn het volgende:
[..]
Haha. Kan wel kloppen. We hebben nu de nieuwe 2e fase en daar heb je dus geen biologie 1/2 meer. Alleen gewoon bio. En we zullen hoogstwaarschijnlijk nu ook andere methodes gebruiken.
Jammer dat je het niet weet. Alsnog bedankt!
Dan weet ik het ook niet..quote:Op zaterdag 8 mei 2010 21:25 schreef Warren het volgende:
[..]
Maar er is inhoudelijk niks veranderd volgens mij. Ik ben me ook aan het voorbereiden voor examens (voortentamens dat wel), maar ik gebruik ook gewoon oude stof van voor de vernieuwde 2e fase.
3NaHCO3 (aq) + C6O7H8 (aq) -> 3H2O (l) + 3CO2(g) + Na3C6O7H5 (aq)quote:Op zondag 9 mei 2010 12:48 schreef Toilutpaper het volgende:
Weet iemand hier de oplossing van, goede nummertjes voor de moleculen?
NaHCO3 (aq) + C6O7H8 (aq) -> H2O (l) + CO2(g) + Na3C6O7H5 (aq)
Bedankt, en ik zie hem....quote:Op zondag 9 mei 2010 12:52 schreef -Strawberry- het volgende:
[..]
3NaHCO3 (aq) + C6O7H8 (aq) -> 3H2O (l) + 3CO2(g) + Na3C6O7H5 (aq)
Voor de pijl:
3 Na
11 H
9 C
16 O
Na de pijl:
3 Na
11 H
9 C
16 O
Probeer nu te begrijpen hoe ik daarop ben gekomen, anders leer je er niets van.
[En bedankt, ik moest scheikunde nog leren en ik heb nu een handig maniertje gevonden om dit snel te doen]
Je ziet in Binas tabel 83D dat bij een Po2 van 13,0Kpa en Pco2 8,0 Kpa een zuurstof verzadiging van 94% is. Bij pO2 3,0 kPa en pCO2 10,7 kPa is dit 24%.quote:Op zaterdag 8 mei 2010 15:19 schreef CrystalAnn het volgende:
Heey.
Ik heb maandag mijn biologie herkansing, alleen ik snap iets niet. Ik hoop dat jullie mij hierbij kunnen helpen.
Het gaat om de volgende vraag:
Wietske gaat ondanks haar bloedarmoede joggen. Door haar bloedarmoede is het hemoglobinegehalte van haar bloed gedaald van 8,5 mmol/L naar 5,0 mmol/L. Bij een hemoglobinegehalte van 8,5 mmol/L bevatte haar bloed bij 100% verzadiging 205 mL O2 per liter. In haar longen is de pO2 13,0 kPa en de pCO2 is 8,0 kPa. Tijdens het joggen is de pO2 in haar beenspieren 3,0 kPa en de pCO2 is 10,7 kPa.
Bereken met behulp van Binas hoeveel mL O2/L haar bloed door de bloedarmoede minder aan haar beenspieren tijdens het joggen kan afgeven.
Ik snap wel hoe je met Binas moet aflezen hoeveel bloed er in de beenspieren wordt afgegeven, alleen ik snap niet wat er nou met dat hemoglobinegehalte moet gebeuren. Want ik neem aan dat je aan de hand daarvan kan berekenen hoeveel zuurstof er minder wordt afgegeven..
Goed, ik hoop dat iemand het weet en het mij wil uitleggen!
Omdat 891 niet P2 is maar P2 + 2pq. En dan weet je meteen waarom je van de homozygoot recessieve groep uitgaat, want de vergelijking met alleen q2 is wel op te lossen en deze niet omdat je 2 onbekenden hebt en houdt.quote:Op zaterdag 8 mei 2010 15:49 schreef Warren het volgende:
Maar als je uitgaat van de dominante factor, dan krijg je een andere uitkomst:
P² = 891 : 900 = 0,99 dus P = frequentie van H = 0,99.
Waarom is dit zo? De uitkomsten zouden hetzelfde moeten zijn...
Hoezee! Ik snap het. En net op tijd voor mijn toets!quote:Op zondag 9 mei 2010 13:06 schreef Superlam het volgende:
[..]
Je ziet in Binas tabel 83D dat bij een Po2 van 13,0Kpa en Pco2 8,0 Kpa een zuurstof verzadiging van 94% is. Bij pO2 3,0 kPa en pCO2 10,7 kPa is dit 24%.
Nu is het slechts een kwestie van verhoudingen uitrekenen.
Gezond persoon:
100% -> 205ml
94%= 192.7 ml
24%= 49. 2ml
Bij haar ziekte:
205/8.5 * 5 = 120.5 ml bij 100%
94%= 113 ml
24%= 29 ml
En nu het verschil uitrekenen en je hebt je antwoord.
HBO verpleegkunde?quote:Op zondag 9 mei 2010 16:39 schreef CrystalAnn het volgende:
[..]
Hoezee! Ik snap het. En net op tijd voor mijn toets!Heel erg bedankt voor je hulp!
Geen dank, was net mijn examenstof bio aan het leren dus dit was weer een mooie opfrisser.quote:Op zondag 9 mei 2010 16:39 schreef CrystalAnn het volgende:
[..]
Hoezee! Ik snap het. En net op tijd voor mijn toets!Heel erg bedankt voor je hulp!
Is mijn vraag toch nog ergens goed voor geweest. Succes met je examens!quote:Op zondag 9 mei 2010 20:17 schreef Superlam het volgende:
[..]
Geen dank, was net mijn examenstof bio aan het leren dus dit was weer een mooie opfrisser.
Het is toch vrij logisch dat 1 en 2 het goede antwoord is.quote:Op maandag 10 mei 2010 12:43 schreef Silentalarm het volgende:
Iemand een antwoord op deze vraag?
Examen Biologie
Ja klopt, ben vandaag naar mijn docent gegaan en hij gaf ongeveer hetzelfde verhaal.quote:Op maandag 10 mei 2010 15:32 schreef Superlam het volgende:
[..]
Het is toch vrij logisch dat 1 en 2 het goede antwoord is.
Dat 1 klopt dat heb je zelf al ontdekt.
En dat 2 klopt is ook logisch, aangezien P. alles voor C heeft weggejaagd, en op dat moment jaagt C, P weg, dus heeft C het rijk alleen, dus hij profiteert van P.
Bewering 3 zegt verder helemaal niks over profiteren, alleen over het aanvalswapen.
| 1 2 3 4 5 6 7 | . 11 13 14 10 12 13 . . 12 11 8 9 12 11 . . 14 10 12 23 21 19 . . 10 9 13 2 20 22 . . 8 12 10 24 23 24 . . . . . . . . . |
| 1 2 3 | ω = | 1/9 1/9 1/9 | | 1/9 1/9 1/9 | |
Ey damn, dat is best makkelijkquote:Op woensdag 19 mei 2010 23:51 schreef GlowMouse het volgende:
http://www.giassa.net/?page_id=588
elk beeldpunt wordt dus vervangen door het gemiddelde van zichzelf en zijn acht buren.
Als je goed naar de grafiek kijkt, dan zie je dat het geen normaal (sinusoïde) golfpatroon is. Je kunt er wel twee overlappende golfpatronen in zien die ten opzichte van elkaar zijn verschoven (faseverschuiving gelijk aan pi). De golflengte is dus gelijk aan de afstand tussen piek n en piek n+2.quote:Op vrijdag 21 mei 2010 00:33 schreef Warren het volgende:
[ afbeelding ]
Ik loop een beetje vast bij vraag b. Ik snap niet hoe je de golflengte bepaalt. Als je vanaf het midden naar 2,9 s gaat, dan heb je 4 toppen, dus je zou zeggen: 2,9/4 = 0,73. Helaas is dit niet goed. Het moet 2,9/2 = 1,45 zijn, maar ik snap niet waarom. Het antwoordenboek is ook niet verhelderend. Weet iemand het misschien? Alvast bedankt.
Geen idee, maar rouden lijkt mij het meest voordehandliggend. Als je meerdere convoluties doet, kun je de kwaliteit verbeteren door tussentijds niet af te ronden.quote:Op donderdag 20 mei 2010 13:38 schreef Diabox het volgende:
Klein vraagje, als er geen geheel getal uit zo'n convolutie komt, wordt deze waarde dan afgerond naar beneden? Of kan het resultaat niet gehele getallen bevatten, terwijl het origineel alleen gehele getallen bevat?
2.9 s moet 2.9 m zijn. Een maximum komt overeen met een buik, een minimum met een knoop. Één golf heeft twee buiken.quote:Op vrijdag 21 mei 2010 00:33 schreef Warren het volgende:
[ afbeelding ]
Ik loop een beetje vast bij vraag b. Ik snap niet hoe je de golflengte bepaalt. Als je vanaf het midden naar 2,9 s gaat, dan heb je 4 toppen, dus je zou zeggen: 2,9/4 = 0,73. Helaas is dit niet goed. Het moet 2,9/2 = 1,45 zijn, maar ik snap niet waarom. Het antwoordenboek is ook niet verhelderend. Weet iemand het misschien? Alvast bedankt.
dit klinkt mij als onzin in de orenquote:Op vrijdag 21 mei 2010 01:16 schreef lyolyrc het volgende:
[..]
Als je goed naar de grafiek kijkt, dan zie je dat het geen normaal (sinusoïde) golfpatroon is. Je kunt er wel twee overlappende golfpatronen in zien die ten opzichte van elkaar zijn verschoven (faseverschuiving gelijk aan pi). De golflengte is dus gelijk aan de afstand tussen piek n en piek n+2.
Bedankt.quote:Op vrijdag 21 mei 2010 01:17 schreef GlowMouse het volgende:
2.9 s moet 2.9 m zijn. Een maximum komt overeen met een buik, een minimum met een knoop. Één golf heeft twee buiken.
Misschien is het handiger om hier alvast even de vraag uit te schrijven en uit te leggen.... zodat we niet eerst de vraag volledig uit hoeven te pluizen!quote:Op dinsdag 25 mei 2010 18:14 schreef Warren het volgende:
Ok, nog een vraag aangaande biologie. Kan iemand mij uitleggen waarom vraag 13 C moet zijn? Alvast bedankt.
Hier is de link van het examen:
http://www.havovwo.nl/vwo/vbi/bestanden/vbi01iiex.pdf
quote:Op dinsdag 25 mei 2010 18:17 schreef horned_reaper het volgende:
[..]
Misschien is het handiger om hier alvast even de vraag uit te schrijven en uit te leggen.... zodat we niet eerst de vraag volledig uit hoeven te pluizen!
Het is immers JOUW vraag!
Ze hebben 1430 uur de verwarming aangehad in één jaar, en in één jaar verbruiken ze 4500 kubieke meter aardgas, hoeveel aardgas verbruiken ze dan per uur? Kom op!quote:Op dinsdag 25 mei 2010 22:28 schreef Kloonvanhoon het volgende:
Joris en Myrthe van Dalen hebben centrale verwarming.
Ze hebben zelf een verwarmingsketel gekocht.
De volgende gegevens zijn bekend over 2004:
- afschrijving verwarmingsketel per jaar 760 euro
- onderhoud verwarming per jaar 200 euro
prijs per kubieke meter aardgas 0,40 euro
aardgasverbruik per jaar 4500 kubieke meter
.
Joris en Myrthe hebben in 2004 in totaal 1430 uur de verwarming aan gehad
a) bereken de totale stookkosten per uur(plus berekening)
Ze stoken 4500 kubieke meter per jaar, hoeveel verstoken ze dan per maand? Je kan dan zo berekenen hoeveel geld ze per maand verstoken!quote:Krijgen ze over 2004 geld terug of moeten ze bijbetalen? (plus berekening)
Dat "De isolatie kost 2100 euro, 600 euro per gezin" vind ik 'n beetje vaag, ik ga er maar van uit dat het dus in totaal 2700 kostquote:c) Na hoeveel jaar heeft Joris de isolatiekosten terugverdiend? (plus berekening)
Korter uiteraard, stel de aardgasprijs wordt 10 miljoen per kubieke meter (quote:d)Stel dat de prijs stijgt, wordt de terugverdiendperiode dan langer of juist korter? + Verklaring
Bedankt voor a&b.quote:Op dinsdag 25 mei 2010 22:45 schreef Diabox het volgende:
[..]
Ze hebben 1430 uur de verwarming aangehad in één jaar, en in één jaar verbruiken ze 4500 kubieke meter aardgas, hoeveel aardgas verbruiken ze dan per uur? Kom op!
[..]
Ze stoken 4500 kubieke meter per jaar, hoeveel verstoken ze dan per maand? Je kan dan zo berekenen hoeveel geld ze per maand verstoken!
[..]
Dat "De isolatie kost 2100 euro, 600 euro per gezin" vind ik 'n beetje vaag, ik ga er maar van uit dat het dus in totaal 2700 kost. Als je 20% per jaar op je totale aardgasverbruik bespaart, hoeveel bespaar je dan per jaar? Je weet het totaal aardgasverbruik per jaar en je weet de prijs, dus dat bereken je zo, toch?
Dan bereken je ook zo hoeveel 20% besparing is! En dat is dus de besparing per jaar, en dan kijk je hoeveel jaar het duurt, voordat je die 2700 euro eruit hebt
.
[..]
Korter uiteraard, stel de aardgasprijs wordt 10 miljoen per kubieke meter (), dan bespaar je dus met 20% 2 miljoen euro per kubieke meter
Dan heb je die 2700 euro er zo uit
![]()
Bedankt.quote:Op dinsdag 25 mei 2010 22:56 schreef Diabox het volgende:
Oke, de isolatie kost 2100 euro, maar de regering is zo lief om tot 600 euro per gezin (Joris en Dingest zijn één gezin), 25% subsidie te verstrekken. dus van die 2100 euro, wordt een deel, namelijk 600 euro, gedeeltelijk vergoed door de regering, namelijk 25% hiervan. Kom je hier verder mee?
Oke, de vraag is niet helemaal correct vind ik, er staat namelijk stookkosten per uur. In mijn ogen is dat dus puur de kosten die je hebt van het stoken van aardgas per uur, en niet inclusief:quote:Op dinsdag 25 mei 2010 23:05 schreef Kloonvanhoon het volgende:
[..]
Bedankt.
Die snap ik weer wel, en nu snap ik A weer niet.
Kan je me jouw berekening geven? want mijn berekening komt steeds op een ander antwoord uit.
Het goede antwoord moet zijn: $1,93 per uur. en ik kom op $1.60 uit
quote:Op dinsdag 25 mei 2010 23:12 schreef Diabox het volgende:
[..]
Oke, de vraag is niet helemaal correct vind ik, er staat namelijk stookkosten per uur. In mijn ogen is dat dus puur de kosten die je hebt van het stoken van aardgas per uur, en niet inclusief:
- afschrijving verwarmingsketel per jaar 760 euro
- onderhoud verwarming per jaar 200 euro
Blijkbaar vinden de makers van die vraag van wel, maar ik ben het daar mee oneens, in ieder geval, de berekening is dan als volgt:
4500 kubieke meter aardgas per jaar, 0.40 euro per kubieke meter, dus de totale aardgaskosten per jaar zijn
4500 * 0.4 = 1800 euro
Dan nog de 200 euro van onderhoud verwarming = 2000 euro
En dan nog de 760 euro afschrijving verwarmingsketel per jaar = 2760 euro.
Je stookt 1430 uur, dus 2760 / 1430 = 1,93 euro.
Geen probleem.quote:Op dinsdag 25 mei 2010 23:15 schreef Kloonvanhoon het volgende:
[..]
![]()
![]()
![]()
![]()
Kom je morgen mijn proefwerk maken?![]()
Heel erg bedankt, echtwaar!
Het mooie is dat je juist helemaal geen reactievgl. nodig om dit op te lossen. Wat je moet doen is realiseren dat uit je 1mol pyromorfiet 5 mol menie kan halenquote:Op vrijdag 28 mei 2010 16:07 schreef Warren het volgende:
[...]
Pyromorfiet kan gebruikt worden als grondstof voor de productie van menie, Pb3O4
Dit productieproces heeft een rendement van 98,0 %; dat wil zeggen dat van iedere
100 Pb-atomen uit het pyromorfiet er 98 in de menie terechtkomen.
d. Leg uit hoe het zout Pb3O4 is samengesteld.
e. Bereken hoeveel pyromorfiet nodig is voor de productie van 100,0 kg menie.
Kan iemand mij helpen met vraag e? De molaire massa van Pb5Cl(PO4)3 = 1356,36 g/mol en van Pb3O4 = 685,6 g/mol. Ik kan alleen niet achterhalen in welke molecuulverhouding zij reageren. Hoe kom ik hier uit? Ik kan namelijk geen goede reactievergelijking opstellen... Alvast bedankt.
Volgens het antwoordenmodel kun je uit 3 mol Pb5Cl(PO4)3.... 5 mol Pb3O4 krijgen. Kennelijk kijken ze alleen naar de Pb (immers, 3*5 = 15 en 5*3=15)quote:Op zaterdag 29 mei 2010 05:40 schreef ErictheSwift het volgende:
[..]
Het mooie is dat je juist helemaal geen reactievgl. nodig om dit op te lossen. Wat je moet doen is realiseren dat uit je 1mol pyromorfiet 5 mol menie kan halen
Dit is het enige stukje waar ErictheSwift het niet goed heeft. Het gaat inderdaad om de loodionen en je moet deze constatering uit het antwoordenmodel ook gebruiken. De juiste uitwerking wordt dus:quote:Op zaterdag 29 mei 2010 13:56 schreef Warren het volgende:
Volgens het antwoordenmodel kun je uit 3 mol Pb5Cl(PO4)3.... 5 mol Pb3O4 krijgen. Kennelijk kijken ze alleen naar de Pb (immers, 3*5 = 15 en 5*3=15)
quote:Op zaterdag 29 mei 2010 05:40 schreef ErictheSwift het volgende:
Het mooie is dat je juist helemaal geen reactievgl. nodig om dit op te lossen. Wat je moet doen is realiseren dat uit je 1mol pyromorfiet 5/3 mol menie kan halen
Met die kennis in je achterhoofd kan je bij het begin beginnen: Je moet eerst die 100,00 kg menie delen door de molaire massa van menie. Dan heb je het aantal mol dat in 100,00 kg menie zit.
Vermenigvuldig met de molaire massa van pyromorfiet EN DEEL VERVOLGENS DOOR 5/3 (uit 1mol pyromorfiet kan je 5/3 mol menie halen) om het benodigde aantal kilo pyromorfiet bij volledige omzetting te berekenen.
Omdat de omzetting niet 100% volledig verloopt maar een rendement van 98% kent, moet je het benodigde aantal kilo pyromorfiet delen door 98 en vermenigvuldigen met 100. Presto, daar heb je je antwoord.
Je begint altijd met het tekenen van de grootste koolstofketen. Voor ethylpentaan is dat pentaan, voor 3-ethyl-2,2-dimethylhexaan is dat hexaan en voor 4-(1-metylethyl)-octaan is dat octaan. Daarna ga je op de juiste plaats de zijketens aan de hoofdketen vastmaken. De cijfers geven weer aan welk koolstofatoom van de hoofdketen de zijketens moeten worden verbonden.quote:Op zondag 30 mei 2010 17:25 schreef MrBubbles het volgende:
Heb een weekje school gemist en probeer nu weer alles in te halen, alleen snap scheikunde niet helemaal. Hoe teken ik bijvoorbeeld de structuurformules van ethylpentaan, 3-ethyl-2,2-dimethylhexaan en 4-(1-metylethyl)-octaan?
Volgens mij ontbreekt er informatie. Je kunt beter wat duidelijker weergeven wat er berekend moet worden; op deze manier kunnen we je niet helpen.quote:Op maandag 7 juni 2010 21:10 schreef lolyizlekker het volgende:
Hoi iedereen,
Ik heb een som waar ik zelf de antwoord niet kan vinden kan iemand me helpen?
In de natuur heb je Mg-24, Mg-25 en Mg-26
Mg-25 en Mg-26 lijken op elkaar, bereken de percentage Mg-24, Mg-25 en Mg-26
In Binas stond
Mg-24 zo een 80procent
Mg-25 en Mg-26 zo een 10 procent beide.
Kan iemand me hiermee helpen??
Alvast bedankt keb net al geprobeerd bij school n studie kben hiernaar verweze
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |