Volgens mij ontbreekt er informatie. Je kunt beter wat duidelijker weergeven wat er berekend moet worden; op deze manier kunnen we je niet helpen.quote:Op maandag 7 juni 2010 21:10 schreef lolyizlekker het volgende:
Hoi iedereen,
Ik heb een som waar ik zelf de antwoord niet kan vinden kan iemand me helpen?
In de natuur heb je Mg-24, Mg-25 en Mg-26
Mg-25 en Mg-26 lijken op elkaar, bereken de percentage Mg-24, Mg-25 en Mg-26
In Binas stond
Mg-24 zo een 80procent
Mg-25 en Mg-26 zo een 10 procent beide.
Kan iemand me hiermee helpen??
Alvast bedankt keb net al geprobeerd bij school n studie kben hiernaar verweze
Ik probeer het eerst met een hint: stel de fractie Mg-25 en Mg-26 beide gelijk aan x. Dan is de fractie Mg-24 gelijk aan 1-2x. Stel hiermee een vergelijking op en los die op.quote:Op maandag 7 juni 2010 22:40 schreef lolyizlekker het volgende:
ja sorry ,
ff overnieuw
Je hebt in de natuur Mg-24,Mg-25 en Mg-26
Mg-24 is 23,98u
Mg-25 is 24,98u
Mg-26 is 25,98u
Mg-25 en Mg-26 verschillen niet veel van elkaar
Hoeveel percentage Mg-24,25 en 26 komen er in de natuur voor
Ik had ook de gem. Mg gezocht dat was 24,31
ik dacht dat je
25,98-24,31/25,98-23,98 moest doen om het percentage Mg-24 te vinde, toen kwam ik uit op 84%
het moet volgens binas iets in de 80 zijn
Sulfiet heeft als formule SO32- en sulfaat SO42-. Als je ervan uitgaat dat elk zuurstofatoom een lading heeft van 2-, wat wordt dan het oxidatiegetal voor zwavel in sulfiet en sulfaat?quote:Op woensdag 9 juni 2010 15:43 schreef vault_tec het volgende:
Geef de oxidatie getallen van zwavel in natriumsulfiet en in natriumsulfaat.
Er zijn 7 tweeatomige elementen. Ken je die? En als je weet dat er twee dezelfde atomen aan elkaar vastzitten, welke van de twee zal dan het hardst aan de bindende elektronen trekken?quote:Wat is de molecuul formule van het element jodium? Geef ook het oxidatie getal ervan.
Weer een inzinking en zie door het bos de bomen niet meer, bedankt.
Wat je zegt klopt, het is eigenlijk 39 ipv 38,4 omdat in de vraag staat dat ook de hond in de schuur moet aankomen. Ze hebben de vraag dus moeilijker gemaakt dan ze in de gaten hadden.quote:Op maandag 21 juni 2010 16:34 schreef Telates het volgende:
Vraag uit Belgisch toelatingsexamen voor medicijnen:
Een herdershond moet een kudde schapen , die over haar totale lengte steeds 50 meter lang blijft naar een 800m verderop gelegen schuur brengen. Door steeds van de kop van de kudde naar het einde ervan te lopen (en omgekeerd) met een snelheid van 5m/s , slaagt het trouwe dier erin de kudde te verplaatsen met een gemiddelde snelheid van 1m/s.
Indien hij aan de kop van de kudde vertrekt en samen met de eerste dieren in de schuur aankomt, dan is de afstand die de herdshond afgelegd heeft, gelijk aan:
--
nu zie ik twee manieren om dit te doen. De eerste is makkelijk en is de afstand tot de schuur delen door de snelheid van de schapen: 800m/ 1m/s = 800s. De hond rent 5m/s dus in totaal legt de hond 4000m af.
Simpel lijkt het, en ook het goede antwoord volgens het correctie model.
Maar als je rekening houdt met de snelheid van de schapen kom je op iets anders. Als de hond naar het einde van de kudde rent loopt ie tegen de richting van de schapen in. Zijn snelheid is dus 5+1 = 6 m/s ten opzichte van de kudde. Hij loopt dan langs de 50m lange kudde in 50/6 = 8.33 seconde. In werkelijkheid heeft hij dan 41.65m afgelegd. Omgekeerd, als hij met de kudde mee moet lopen is zijn relatieve snelheid maar 4m/s. Dan doet hij er dus 12,5s over wat 62.5m is. Totaal legt hij dus 104.15m af om heen en weer te rennen. Over het complete rondje doet hij dus 12,5 + 8.33 = 20.83 seconde. In de 800s dat de kudde erover doet naar de schuur te lopen kan hij 38.4 rondje lopen. Maar er wordt ge-eist dat hij met de eerste dieren in de schuur aankomt, dus moet hij 39 rondjes lopen. dan loopt hij dus iets meer dan 4000m. Als je 38.4 rondje aanhoudt dan loopt hij wel precies 4000m. Dus ongetwijfeld maak ik ergens een denkfout maar ik kan de plek niet vinden
Hij hoeft er niet omheen volgens mij, alleen maar van voorkant naar achterkantquote:Op maandag 21 juni 2010 19:16 schreef BasementDweller het volgende:
Volgens mij mis je ook informatie, er staat nergens hoe breed de kudde is en in wat voor formatie ze lopen
Simpele toepassing van de wetten van Ohm en Kirchhoff. Ik zal de stroom door weerstand Rk aanduiden met Ik en de spanning over weerstand Rk met Vk.quote:Op dinsdag 22 juni 2010 19:22 schreef GoodGawd het volgende:
[ afbeelding ]
Hoe pak je dit aan?
Ik zou eerst die laatste 3 weerstanden die in serie staan als vervangingsweerstand berekenen. En dan krijg je dus een situatie met 4 parallelle weerstanden. Maar dan?
De eigenvectoren moeten bij vermenigvuldiging met de Matrix op een veelvoud van zichzelf uitkomen, dat kun je checken om te zien of je antwoorden goed zijn.quote:Op donderdag 1 juli 2010 16:20 schreef Jesse_ het volgende:
Een vraagje:
Ik heb de volgende matrix:
[ afbeelding ]
De eigenwaarden van deze matrix zijn 0.8, -1 en 0.5.
Ik wil hiervan de eigenvectoren bepalen.
Dit doe ik door drie keer (A-LI)x=0 op te lossen.
De eigenvectoren die ik er dan uitkrijg zijn:
1 -5 0
0 9 -2
0 0 3
Maar volgens mij zijn ze niet goed. Ik twijfel er in ieder geval te veel aan. Iemand die me uit de brand kan helpen?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |