Lady_1989, volgens mij probeert hij jou achter de hand te houden voor het geval het niet werkt met die andere meid. Trap daar niet in. Het zal zwaar zijn maar probeer je eigen leven op te bouwen.quote:Op dinsdag 16 maart 2010 13:37 schreef Lady_1989 het volgende:
verhaal
Leuk is het niet, maar zeker wel mogelijk.quote:Op dinsdag 16 maart 2010 15:11 schreef klaasdj het volgende:
Loslaten van je ex is onmogelijk. en ook niet leuk om te proberen.
Al denk ik wel dat mijn ex altijd een deel van mijn hart zal bezitten. Dus dat ze me altijd kan krenken en breken. Dat is wel vervelend, want ze heeft het zelf niet eens meer door wanneer ze me beledigt als ze het over zichzelf heeft.quote:Op dinsdag 16 maart 2010 15:13 schreef rijsttafel het volgende:
[..]
Leuk is het niet, maar zeker wel mogelijk.![]()
Mij is het ook gelukt. Nu nog ff een draai zien te vinden in het vrijgezelle leven.
Zo. Die zit.quote:Op dinsdag 16 maart 2010 15:17 schreef Tegan het volgende:
@Lady_1989: Stop ajb met smsen, hij is gewoon dat andere meisje aan het neuken, en als het dan niet meer interessant is dan heeft hij jou weer.
Ik wil niet zo hard doen, maar je moet dit ff beseffen.
Waarschijnlijk dat dat nog slijt met de tijd. Ooit kan ze je niet meer krenken. Een plekje in je hart zal ze misschien houden, maar dat is niet perse iets negatiefs vind ik.quote:Op dinsdag 16 maart 2010 15:15 schreef Xanthas het volgende:
[..]
Al denk ik wel dat mijn ex altijd een deel van mijn hart zal bezitten. Dus dat ze me altijd kan krenken en breken. Dat is wel vervelend, want ze heeft het zelf niet eens meer door wanneer ze me beledigt als ze het over zichzelf heeft.
gewoon je ex terug winnen.quote:Op dinsdag 16 maart 2010 15:51 schreef Meneer_de_Bruin het volgende:
Voor mij werkt een ander meisje zoeken vaak het beste...al is dat niet altijd even eerlijk tegenover die ander
Dat zegt echt helemaal niks daarover hoor.quote:Op dinsdag 16 maart 2010 16:40 schreef fokvragen het volgende:
Ze gaf een tijdje terug ook aan dat het haar pijn deed als ze er aan dacht dat ik met een ander zou zoenen...Dat geeft wel aan dat je nog twijfelt.
Idd een van de ergste topics om terecht te komen...quote:Op dinsdag 16 maart 2010 23:14 schreef MOD het volgende:
Hoop dat ik snel dit topic vaarwel kan zeggen
Misschien moet jij je eerst eens even inlezen voordat je reageert?quote:Op woensdag 17 maart 2010 00:07 schreef chroetjev het volgende:
[..]
Idd een van de ergste topics om terecht te komen...![]()
Helpt het als je alle contact met je ex verbreekt? hyves, msn, telefoonnr enzo.... Gewoon uit je leven knikkeren?
Had je daar geen rekening mee gehouden? Was wel te verwachten dat je zo'n reactie zou krijgen...quote:Op dinsdag 16 maart 2010 23:14 schreef MOD het volgende:
Tvp.
Net ex aan de lijn gehad waar ik niet om gevraagd had maar goed, dat ik dr vrienden van dr af wil pakken en wil infiltreren in dr leven, terwijl ik ben uitgenodigd ben.
Ik verstond alleen maar woede en furie.. Hoop dat dat ooit zal verdwijnen, heb echt niet het idee dat ik nu verkeerde dingen doe tegen over haar, maar zij ziet het anders. Erg jammer
sterkte aan de rest iig. groetjes
Gewoon zeggen dat ze moet chillen en dat je bent uitgenodigd en als ze er problemen mee heeft ze zelf maar weg moet blijven. Klaar. Niet zo druk om maken.quote:Op dinsdag 16 maart 2010 23:14 schreef MOD het volgende:
Tvp.
Net ex aan de lijn gehad waar ik niet om gevraagd had maar goed, dat ik dr vrienden van dr af wil pakken en wil infiltreren in dr leven, terwijl ik ben uitgenodigd ben.
Ik verstond alleen maar woede en furie.. Hoop dat dat ooit zal verdwijnen, heb echt niet het idee dat ik nu verkeerde dingen doe tegen over haar, maar zij ziet het anders. Erg jammer
sterkte aan de rest iig. groetjes
Inlezen... 111x13 pagina's.....quote:Op woensdag 17 maart 2010 00:19 schreef Mint_Clansell het volgende:
Misschien moet jij je eerst eens even inlezen voordat je reageert?
Had je daar geen rekening mee gehouden? Was wel te verwachten dat je zo'n reactie zou krijgen...
Jij hebt nog een lange weg te gaan.quote:Op dinsdag 16 maart 2010 16:32 schreef Xanthas het volgende:
Oke, vreemd gebeuren... Zoals ik al zei was ik vanmiddag iets wezen drinken met mijn ex. Net toch nog even op msn nagepraat, van mijn kant nog wel wat emoties enzo... Maar goed, gesprek ging wel. Komen we ergens, zegt ze: (lange comment). Terwijl ik dat lees is het:"Ik ga er vandoor. Doei." En weg is ze dan. Dus ik ga toch even bellen om te zeggen dat ik dat best wel onbeschoft vond, drukt ze me weg... What's up? Some people.... Het is maar goed dat ze mijn ex is en niet mijn vriendin
quote:Op dinsdag 16 maart 2010 16:40 schreef fokvragen het volgende:
Mijn relatie is nu 3 maanden uit. Ik heb het er best nog wel moeilijk mee... We hebben nu voor het eerst sinds 2,5 week geen contact meer. Nadat het uit ging hadden we gemiddeld om de 3 dagen nog wel contact. Het is nu wel beter voor mijn gevoelens maar ook best wel zwaar om lang niets van haar te horen.
Ik moet er ook niet aan denken dat ze een ander krijgt in de toekomst...gaat dat gevoel ooit weg?
Ze twijfelt zelf ook nog of ze wel de juiste beslissing heeft gemaakt. Maar daar moet ze nu achter komen in deze contactloze tijd. Ze gaf een tijdje terug ook aan dat het haar pijn deed als ze er aan dacht dat ik met een ander zou zoenen...Dat geeft wel aan dat je nog twijfelt. Het zou mij niets uit maken als ik 100% achter mijn beslissing stond.
Bedankt.quote:Op woensdag 17 maart 2010 12:55 schreef CoendeW het volgende:
[..]
Advies wat ik kan geven uit eigen ervaring van de afgelopen maanden:
Mijn ex maakte het eind augustus uit. Ze was er helemaal klaar mee, het zou nooit meer wat kunnen worden tussen ons. Drie weken later gaf ze ineens aan dat ze twijfelde en dat ze het gevoel had dat het misschien ooit toch weer goed kon komen. Vervolgens hebben we 6 maanden contact gehouden en wat aangemodderd. Totdat ze twee weken geleden tot de conclusie kwam dat haar gevoel toch niet terug kwam.
Kortom twijfel voelt misschien leuk voor jou, het geeft je weer hoop, maar je schiet er geen moer mee op. Mijn leven heeft 6 maanden stil gestaan, ik heb alles gedaan om voor een tweede kans te vechten maar het heeft niks opgeleverd.
Nu zijn we zover dat we helemaal geen contact meer hebben (alleen zakelijk om de verkoop van ons huis en dergelijke te regelen) en zal ze erachter moeten zien te komen of ze echt alleen verder wil. Hier kan ze alleen achter komen als je echt geen contact hebt. Je moet je ex de kans geven om jou te missen.
Nog steeds merk ik de twijfel bij haar, dat ze er nog niet helemaal klaar mee is. Maar zolang ze twijfelt en niet voor de volle 100% voor mij kan gaan, heb ik daar helemaal niks aan.
Ik probeer nu mijn leven terug op te pakken, al weet ik nog niet precies hoe dit te doen. Het doet pijn, met weinig ups en heel veel downs, maar je moet door.
Je ex wil contact omdat ze zich daar goed bij voelt? Maar ze wil toch niet met je verder? Maar ze wil je nog wel als vriend zodat ze iemand heeft als ze het moeilijk heeft? Ik denk dat je jezelf daar tekort doet (wat ik mezelf ook maanden heb gedaan, maar ja je gevoel wil graag dat je ex je weer terug wilt).quote:Op woensdag 17 maart 2010 13:58 schreef fokvragen het volgende:
[..]
Bedankt.
Als ik je verhaal zo lees zitten wij wel aardig in hetzelfde schuitje. Mijn ex wil graag regelmatig contact omdat ze zich daar goed bij voelt. Maar dat doe ik niet want zo gaat ze me nooit missen...
Het frustrerende is dat het net voelt of het niet contact hebben tijdelijk is. Terwijl er misschien wel nooit een einde aan komt
Probeer in de tussentijd lekker aan jezelf te werken. Zorg dat je geen gevoel gaat krijgen dat je leven heeft stil gestaan achteraf. Er lopen ongeveer 6 miljard mensen op deze aardbol rond, geniet er van.quote:Op woensdag 17 maart 2010 14:06 schreef CoendeW het volgende:
[..]
Mist ze je niet, dan is de liefde niet sterk genoeg.
Mist ze je wel, jippie dan komt ze misschien nog bij je terug.
Maar ga er niet op zitten hopen/wachten want daar ga je aan onderdoor (ik spreek uit nog zeer recente ervaring)
Klopt ze wil een schouder om troost op te vinden zoals ze altijd deed. Maar als een relatie uitgaat moet je daar ook de gevolgen van nemen. Dus niet alleen de lasten. Precies het is juist moeilijk om geen contact te hebben omdat je gevoel zegt "ik wil haar terug" maar je weet dat geen contact beter is...moeilijk, moeilijk...quote:Op woensdag 17 maart 2010 14:06 schreef CoendeW het volgende:
[..]
Je ex wil contact omdat ze zich daar goed bij voelt? Maar ze wil toch niet met je verder? Maar ze wil je nog wel als vriend zodat ze iemand heeft als ze het moeilijk heeft? Ik denk dat je jezelf daar tekort doet (wat ik mezelf ook maanden heb gedaan, maar ja je gevoel wil graag dat je ex je weer terug wilt).
Vraag je af wat jij wil. Ik denk dat het moeilijk is voor jou om contact te hebben alleen op vriendschappelijke basis of niet?
Zo is het bij mij in ieder geval. Zolang mijn gevoelens voor haar zo sterk zijn, is helemaal geen contact beter omdat je door het contact toch niet bereikt wat je wil: namelijk terug samen komen.
Zij wil op dit moment niet terug samenkomen dus moet je haar de ruimte geven om je te kunnen missen.
Maar ga er niet op zitten hopen/wachten want daar ga je aan onderdoor (ik spreek uit nog zeer recente ervaring)
Laat je niet te veel inpalmen door haar woorden. Mijn ex stuurde dingen als: "(ik wilde contact verbreken) met die keuze wordt mijn leven wel een stuk minder leuk." "ik wilde wel iets sturen, maar je had me goed weggestuurd (terwijl ik alleen maar zei dat ik het moeilijk vond)." Pas goed op. Ik ben goed de fout in gegaan, ik wens je niet hetzelfde toe.quote:Op woensdag 17 maart 2010 15:48 schreef fokvragen het volgende:
[..]
Ze weet dat het beter voor mij is om geen contact te hebben en ze respecteert en begrijpt dat wel alleen vindt ze het wel jammer.
Het beste is om gewoon een paar maanden helemaal geen contact meer te hebben. Als jullie gevoelens voor elkaar daarna nog hetzelfde zijn (wat ik betwijfel) kun je je altijd nog afvragen of het nut heeft om contact te houden.quote:Op woensdag 17 maart 2010 15:48 schreef fokvragen het volgende:
[..]
Klopt ze wil een schouder om troost op te vinden zoals ze altijd deed. Maar als een relatie uitgaat moet je daar ook de gevolgen van nemen. Dus niet alleen de lasten. Precies het is juist moeilijk om geen contact te hebben omdat je gevoel zegt "ik wil haar terug" maar je weet dat geen contact beter is...moeilijk, moeilijk...
Als we contact houden dan zitten mijn gevoelens constant in een achtbaan. Als ze aangeeft verdrietig te zijn en mij te missen krijg ik hoop en wordt ik blij...Wanneer ik daarna weer hoor dat ze haar goed voelt enzo dan ben ik weer verdrietig...
Ze weet dat het beter voor mij is om geen contact te hebben en ze respecteert en begrijpt dat wel alleen vindt ze het wel jammer.
Zij wil op dit moment niet terug samenkomen dus moet je haar de ruimte geven om je te kunnen missen.
Hier ben ik nu mee bezig om haar die ruimte te geven....Dit zal het enige zijn wat er voor zal zorgen dat zij achter haar ware gevoel komt. En gaat ze me niet missen dan is het, hoe jammer het ook is..goed dat we er nu achter komen en niet 10 jaar later.
Heel herkenbaar. Dat zegt mijn ex ook en dat laat ze ook duidelijk zien. Ze is totaal niet afstandelijk en vindt het fijn om te knuffelen, kusjes geven, etc.. wanneer we elkaar zien.quote:Op woensdag 17 maart 2010 16:11 schreef fokvragen het volgende:
Gelukkig doet ze niet zulke berichten.
Ze gaf heel duidelijk aan dat ze nog steeds twijfelt over haar gevoelens. De ene keer mist ze me en de andere keer denkt ze dat het beter is. Ze weet ook niet of ze me als vriend mist of als DE vriend....we zullen zien.
In ieder geval leef ik nu door maar heb ik zo de momenten dat ik baal dat het uit is.
Wat je typt lijkt wel uit mijn mond te komen!quote:Op woensdag 17 maart 2010 16:36 schreef CoendeW het volgende:
[..]
Heel herkenbaar. Dat zegt mijn ex ook en dat laat ze ook duidelijk zien. Ze is totaal niet afstandelijk en vindt het fijn om te knuffelen, kusjes geven, etc.. wanneer we elkaar zien.
Maar het gevoel is niet sterk genoeg zegt ze dat ze weer terug bij elkaar wil komen.
Daar zal ik het mee moeten doen. Tot nu toe hebben we sinds de breuk gewoon contact gehad en dat heeft niks opgeleverd. Geen idee hoe het loopt als we geen contact meer hebben. De tijd zal het leren.
Ik reken nergens meer op, denk dat het langzaam doodbloedt bij haar.
En inderdaad net wat je zegt, beter nu erachter komen dan later. Nu zijn er nog geen kinderen in het spel, etc...
En als blijkt dat de liefde inderdaad niet sterk genoeg is, dan was het toch wel een keer fout gegaan.
Moeilijk om dat te accepteren is het wel.
Dat je gevoel wel afgenomen zal zijn omdat je meer bezig bent met jezelf dan met haar. Dan kun je er meer van op aan of je haar nog steeds zo graag terug wil of dat je het wel best vindt.quote:Op woensdag 17 maart 2010 16:35 schreef fokvragen het volgende:
Je zegt "wat ik betwijfel" hoe denk jij er dan over? Denk je dat het gevoel helemaal weg zal zijn?
Ja klopt dat denk ik ook! Jij weet natuurlijk ook niet hoe haar gevoel zal ontwikkelen?!quote:Op woensdag 17 maart 2010 17:14 schreef Mint_Clansell het volgende:
[..]
Dat je gevoel wel afgenomen zal zijn omdat je meer bezig bent met jezelf dan met haar. Dan kun je er meer van op aan of je haar nog steeds zo graag terug wil of dat je het wel best vindt.
quote:Op woensdag 17 maart 2010 19:11 schreef rijsttafel het volgende:
Sommigen hier zijn de kunst van het loslaten van je ex niet echt meester.Ik vind, je ex is je ex met een reden. Laat hem/haar gewoon met rust en zoek niet teveel contact. Probeer je eigen leven aan de gang te krijgen. Als je voor elkaar bestemd bent, komt het vanzelf wel weer goed. Nu zal dit alles ook wel een leeftijd dingetje zijn, misschien. Maar toch. Ex is ex!
Ikzelf begin nu al erg goed te wennen aan het alleen wonen
Mooi om te lezen dat het bij jou (weer) goed gaat! Kijk ik begrijp ook wel dat een ex altijd met een reden is maar het is soms wel moeilijk om dat te beseffen en dat te willen weten. Bij ons kwam de breuk voor mij en iedereen om me heen als een donderslag bij heldere hemel. De relatie was helemaal slecht en als we bij elkaar waren ging het altijd perfect. Wel eens een woordenwisseling of meningsverschil maar nooit meer dan dat. Ze zei zelf ook "Pasten we gewoon maar niet bij elkaar, dan was het veel makkelijker te accepteren". Doordat wij elkaar alleen in het weekend konden zien moesten we allebei veel dingen plannen en spontaan met vrienden weggaan kon niet meer... Dat is helemaal niet erg als je super verliefd op elkaar bent maar als dat na 2 jaar minder wordt dan begint het toch wel te zwaar te wegen.quote:Op woensdag 17 maart 2010 19:11 schreef rijsttafel het volgende:
Sommigen hier zijn de kunst van het loslaten van je ex niet echt meester.Ik vind, je ex is je ex met een reden. Laat hem/haar gewoon met rust en zoek niet teveel contact. Probeer je eigen leven aan de gang te krijgen. Als je voor elkaar bestemd bent, komt het vanzelf wel weer goed. Nu zal dit alles ook wel een leeftijd dingetje zijn, misschien. Maar toch. Ex is ex!
Ikzelf begin nu al erg goed te wennen aan het alleen wonen
Een ex is áltijd om een reden een ex. Het gaat heus niet uit omdat er geen reden is, er is altijd iets. Ook al denkt degene die als het ware "gedumpt" is dat niet, dan heeft er toch iets niet goed gezeten bij degene die het uitmaakt.quote:Op woensdag 17 maart 2010 19:48 schreef CoendeW het volgende:
[..]
En ex is ex met een reden, ook dat verschilt per relatie.
Er zijn ook genoeg relaties die uiteindelijk weer goed zijn gekomen.
Tuurlijk, dat is logisch. Het gaat niet ineens zomaar uit. Maar het komt ook genoeg voor dat een van de twee denkt dat het gras groener is bij de buren en dit later een enorme vergissing blijkt te zijn.quote:Op woensdag 17 maart 2010 20:22 schreef Faerie het volgende:
[..]
Een ex is áltijd om een reden een ex. Het gaat heus niet uit omdat er geen reden is, er is altijd iets. Ook al denkt degene die als het ware "gedumpt" is dat niet, dan heeft er toch iets niet goed gezeten bij degene die het uitmaakt.
Ik weet de reden, ik snap het ook. Ik zou een relatie met haar niet meer aankunnen. Maar dat neemt niet weg dat ik me rot voel over hoe alles gelopen is. Ik ben, denk ik, gewoon jaloers dat ik mijn leven niet echt meer op de rails krijg na deze tweede keer.quote:Op woensdag 17 maart 2010 20:22 schreef Faerie het volgende:
[..]
Een ex is áltijd om een reden een ex. Het gaat heus niet uit omdat er geen reden is, er is altijd iets. Ook al denkt degene die als het ware "gedumpt" is dat niet, dan heeft er toch iets niet goed gezeten bij degene die het uitmaakt.
Dat is ook iets wat ik proef en dat is echt iets wat los staat van haar maar wat jezelf doet. Ik zal al eerder dat je door haar depressief weer bent , maar dan leg je de macht toch iets te veel bij een ander dan bij jezelf.quote:Op woensdag 17 maart 2010 20:31 schreef Xanthas het volgende:
[..]
Ik weet de reden, ik snap het ook. Ik zou een relatie met haar niet meer aankunnen. Maar dat neemt niet weg dat ik me rot voel over hoe alles gelopen is. Ik ben, denk ik, gewoon jaloers dat ik mijn leven niet echt meer op de rails krijg na deze tweede keer.
Nee , bij mij is dat niet zo. Het is sowieso fijn een goed contact te hebben, wat een goede vriendschap ook kan zijn. Als ik heel eerlijk ben ik niet zo bezig met het hem terugwillen hoe het eerst was. We zijn allebei een stuk verder en er is voor beiden in de tussentijd veel gebeurd.quote:Op woensdag 17 maart 2010 20:41 schreef Tegan het volgende:
Ik denk dat vooral het probleem is dat je elkaar terug wil uit goede tijden, maar dat zal nooit meer gebeuren. Je kan niet iets hebben wat er niet meer is.
Ik snap dat het in relaties onmogelijk is om voor anderen te oordelen, vandaar dat ik zei 'ik vind een ex is een ex met een reden'. Misschien dat sommigen een beetje in een tussenfase van ex en niet-ex, maar op een gegeven moment moet je gewoon beseffen dat je je ex los moet laten.quote:Op woensdag 17 maart 2010 19:48 schreef CoendeW het volgende:
[..]
De een is verder dan de ander. Bij de een zat de breuk er al een tijdje aan te komen, bij de ander kwam deze als een donderslag bij heldere hemel... etc, etc...
Denk dat je moeilijk kunt oordelen over een ander zijn gevoel.
Bij sommige mensen duurt het 3 maanden en bij sommige mensen 3 jaar.
En ex is ex met een reden, ook dat verschilt per relatie.
Er zijn ook genoeg relaties die uiteindelijk weer goed zijn gekomen.
Maar inderdaad als het echt zo moet zijn, kom je weer terug samen, maar ga er niet op zitten wachten.
Juist als je het niet meer verwacht, kan het zomaar gebeuren.
Rijsttafel hoe lang geleden is bij jouw de breuk?
Dat is dus bij ons gebeurt. Mijn ex wil terug na een vergissing, zo noemt ze het zelf (een vergissing van 3 maanden lang...). Maar ik vind het eigenlijk wel best met haar. Ze heeft haar 2e kans al gehad en verspild. Af en toe moet ik dan streng tegen mezelf zijn, als het even tegen zit. Ik weet dat als ik haar weer in mijn leven laat, dat gewoon teveel moeite gaat kosten en daar heb ik geen zin in. Mijn hart is echt gebroken en voorlopig niet open voor elke vorm van een relatie. Ik weet dat ik wel zonder haar kan. Ik geloof dan ook niet echt in de ware liefde, dat helpt eigenlijk ook welquote:Op woensdag 17 maart 2010 20:29 schreef CoendeW het volgende:
[..]
Tuurlijk, dat is logisch. Het gaat niet ineens zomaar uit. Maar het komt ook genoeg voor dat een van de twee denkt dat het gras groener is bij de buren en dit later een enorme vergissing blijkt te zijn.
Maar goed, bij deze mensen komt het meestal dan wel weer goed. Die kunnen uiteindelijk toch niet zonder elkaar.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |