quote:Op dinsdag 16 maart 2010 14:39 schreef Happel het volgende:
TT gewijzigd.
Al had ik, 'Alleen voor de elite', mooier gevonden.
quote:Op dinsdag 16 maart 2010 14:39 schreef Happel het volgende:
TT gewijzigd.
Al had ik, 'Alleen voor de elite', mooier gevonden.
Joe.quote:Op dinsdag 16 maart 2010 14:53 schreef TC03 het volgende:
[..]
http://nl.wikipedia.org/wiki/Komma#Gebruik
Jep, als we eens gewoon die wedstrijdjes in de Kuip hadden gewonnen, hadden we nu een straat lengte voorsprong op Az. Nu zou het nog spannend kunnen worden, maar mochten we het nog weggeven is het wel een enorme faal hoor. Ik krijg steeds meer zin in volgende week woensdag, Vakkie UU.quote:Op dinsdag 16 maart 2010 18:20 schreef Sinnie het volgende:
Zaterdag wacht Vitesse, ik verwacht nu toch wel eindelijk weer eens een winst in de Kuip. Ik word een beetje moedeloos van die gelijk spelletjes.
Sfeer onderling ?quote:Op dinsdag 16 maart 2010 18:33 schreef Lastpost het volgende:
Ik krijg met de week minder zin in het bezoeken van wedstrijden en dat komt niet eens door de stand of het spel.
Vind sfeer niet zo heel slecht, tegen Heracles was het op sommige momenten aardig stil maar daar was de wedstrijd ook naar eerlijk gezegd.quote:
Gewoon het gevoel dat ik bij de club krijg, niet iets van dit seizoen hoor.quote:
Ja, of je wordt gewoon ouder. Het voetbal is al minstens 20 jaar een attractie met supporters als betalende toeristen. Ik snap niet waarom je nu pas ineens het idee krijgt dat er iets aan het veranderen is.quote:Op dinsdag 16 maart 2010 18:49 schreef Lastpost het volgende:
[..]
Gewoon het gevoel dat ik bij de club krijg, niet iets van dit seizoen hoor.
Ieder nieuw seizoen krijg ik meer het gevoel alsof ik gewoon bezoeker ben van een attractie zoals ik ook naar Blijdorp of het Luxor ga, door de zoveelste nutteloze beslissing in dat maasgebouw, al doen ze bij eerdergenoemde ondernemingen nog iets voor de bezoekers.
Mijn cluppie begint steeds meer een bedrijf te worden en ook zo te handelen richting de achterban, voetbal is emotie en dat proberen ze er steeds meer uit te verbannen en dat maakt het dat ik met steeds minder enthousiasme richting Zuid vertrek.
Al moeten ze het wel héel bont maken eer ik niet meer zou komen, want het blijft toch Feyenoord.
Ik zei nergens dat het me nu pas opvalt hé.quote:Op dinsdag 16 maart 2010 19:44 schreef TC03 het volgende:
[..]
Ja, of je wordt gewoon ouder. Het voetbal is al minstens 20 jaar een attractie met supporters als betalende toeristen. Ik snap niet waarom je nu pas ineens het idee krijgt dat er iets aan het veranderen is.
Dat hoop ik ook met ajax in de finale. Wil graag revanchequote:Op dinsdag 16 maart 2010 19:02 schreef Paul-89 het volgende:
Hopen dat we volgende week Woensdag weer eens een legendarisch beker-avondje kunnen creëren. En Nederland laten zien/horen dat er maar 1 echt Legioen is.
Ach we waren ook zo 'negatief' toen we naar PSV moesten.quote:Op dinsdag 16 maart 2010 21:24 schreef H.M.Murdock het volgende:
Als je zo speelt als afgelopen weken met dit middenveld en deze voorhoede ga je gewoon de bietenbrug op hoor tegen Ajax. Dan kom je Twente niet eens voorbij.
quote:Gewilde Dost: 'Het ziet ernaar uit dat ik mijn contract ga verlengen'
Feyenoord wil hem graag hebben maar heeft geen geld, terwijl SC Heerenveen en FC Twente vooralsnog niet concreet werden. Het lijkt er daarom op dat Bas Dost volgend seizoen gewoon nog bij Heracles Almelo zal spelen. De aanvaller praat met zijn huidige werkgever over een nieuw contract en verwacht te zullen gaan bijtekenen.
Dost, de meestscorende Nederlander in de Eredivisie van dit seizoen, heeft nog een verbintenis die tot 2012 doorloopt. Heracles wil daar enkele jaren aan vastplakken en lijkt haar zin te krijgen. “Het ziet ernaar uit dat ik ga verlengen”, zei Dost, die tot dusver 54 competitiewedstrijden voor Heracles, in Sportweek.
Desondanks sluit de jeugdinternational een snel vertrek niet uit. . "Natuurlijk wil ik een keer de stap omhoog maken, maar ik weet niet of dit het juiste moment is”, vertelde de twijfelende Dost. “De komende periode ga ik maar eens voor mezelf bepalen wat ik nou precies wil." De twintigjarige spits staat dit seizoen op elf doelpunten.
Nou goed geen Dost dus, Benschop naar Az. Ben benieuwd of er nog een spits komt volgend seizoen.quote:
quote:Tiendalli langer bij FC Twente
FC Twente wil ook komend gebruik maken van de diensten van Dwight Tiendalli. De koploper uit de Eredivisie heeft aangegeven de optie in het aflopende contract te zullen lichten. Tiendalli verbrak in augustus zijn contract met Feyenoord en tekende in Enschede een overeenkomst tot het einde van dit seizoen. Bij FC Twente heeft de verdediger een basisplaats weten te veroveren en kwam hij dit seizoen al negentien keer in actie. Bij Feyenoord wist Tiendalli nooit door te breken en ook zijn uitleenperiode aan Sparta was geen succes. Tiendalli zal de komende weken met Twente praten over de duur van zijn nieuwe verbintenis.
Darley alweer geblesseerd.quote:Erwin Mulder vervangt Rob van Dijk tegen Vitesse
Erwin Mulder staat komende zaterdag onder de lat bij Feyenoord in de thuiswedstrijd tegen Vitesse. De sluitpost dankt die basisplaats aan de blessures van Rob van Dijk en Darley. Eerstgenoemde viel afgelopen zondag tegen Heracles Almelo (1-1) uit met een liesblessure.
De wedstrijd van zaterdagavond tegen de Arnhemmers komt voor routinier Van Dijk nog te vroeg. Voor Mulder, derde keus van trainer Mario Been, wordt het de eerste keer dat hij dit seizoen in de basis mag starten. Wel kwam hij tot drie invalbeurten tegen Ajax, Roda JC en afgelopen zondag tegen Heracles Almelo. Tweede keus Darley heeft een blessure aan de binnenband van zijn rechterknie. In december 2007 stond Mulder voor het laatst in het basisteam van de Rotterdammers tegen Heracles Almelo.
Dat is makkelijk rekenen met die 2 invalbeurten van uhm natuurlijk..quote:Op woensdag 17 maart 2010 13:29 schreef Irritatie100 het volgende:
Met het gemiddelde van Mulder dit seizoen in het achterhoofd reken ik op een stuk of 10 tegengoals zaterdag
Az en Psv gingen Fc Twente voorquote:Op dinsdag 16 maart 2010 21:24 schreef H.M.Murdock het volgende:
Als je zo speelt als afgelopen weken met dit middenveld en deze voorhoede ga je gewoon de bietenbrug op hoor tegen Ajax. Dan kom je Twente niet eens voorbij.
Ik ben het met je eens en ik help het je geloven. Maar ik heb vaak genoeg gezien dat het ''nu'' moest gebeuren en dat je dan zaadpotten zoals tegen Heracles voorgeschoteld kreeg. Bovendien scoort Ajax wel erg makkelijk hoor.quote:Op woensdag 17 maart 2010 19:51 schreef Sinnie het volgende:
[..]
Az en Psv gingen Fc Twente voor
Thuis in de beker tegen een 'topclub' met als 'beloning' een finale tegen Ajax zou mij motivatie genoeg moeten wezen om de wedstrijd in ons voordeel te laten beslissen.
Is het geen idee, Lodewijks in de goal zaterdag? Denk dat dat echt een doodsteek zou zijn voor Mulder.quote:Patrick Lodewijks verlengt contract bij Feyenoord
Feyenoord heeft het contract met Patrick Lodewijks, dat aankomende zomer af zou lopen, opengebroken en verlengd tot medio 2012. Dit betekent dat de verbintenis van de keeperstrainer nu op hetzelfde moment afloopt als die van hoofdtrainer Mario Been en assistent-trainer Leon Vlemmings. Laatstgenoemde zette onlangs al zijn handtekening onder een nieuwe overeenkomst. ‘Hier ben ik vanzelfsprekend erg blij mee’, zei Lodewijks. ‘Mario Been heeft aangegeven met deze technische staf verder te willen en daar is deze contractverlenging het gevolg van. Wij zijn met zijn drieën iets gestart en willen dat graag samen afmaken.’
Patrick Lodewijks kwam in de zomer van 2002 over van PSV en keepte in totaal 72 competitieduels voor Feyenoord. Na afloop van het seizoen 2005/2006 zette hij een punt achter zijn actieve loopbaan, waarna Lodewijks als keeperstrainer werd opgenomen in de technische staf van de Rotterdamse club. Inmiddels is hij in die functie bezig aan zijn vierde seizoen bij Feyenoord.
quote:'Gio' twijfelt nog steeds over aanbod Feyenoord
Geschreven op 2010-03-17 om 15:47 | Bekeken: 5971 | Reacties: 53 | Bron: Goal.com | Foto: OrangePictures.nl
Giovanni van Bronckhorst weet nog niet of en waar hij volgend seizoen voetbalt. De Feyenoorders heeft een aflopend contract. Van Bronckhorst, aanvoerder van de ploeg van Mario Been, heeft een aanbod van de clubleiding om bij te tekenen in De Kuip. Voorwaarde is dat hij genoegen neemt met een verlaagd salaris.
De speler heeft nog geen beslissing genomen aangaande zijn toekomst. "Ik voel me fit en doorsta alle tests glansrijk, ook bij Oranje.Daar ligt het dus niet aan. Pas als ik honderd procent achter een besluit sta, zal ik het nemen", voorspelt hij in Voetbal International.
Komende zomer maakt zo goed als zeker deel uit van de Oranje-selectie die op het WK in actie komt. Met het Nederlands elftal is hij ingedeeld in een poule met Denemarken, Japan en Kameroen.
quote:A1-talenten volgend seizoen naar Excelsior
17 maart 2010 K
Feyenoord wil een aantal talenten van Feyenoord volgend seizoen naar Excelsior sturen om in de eerste divisie ervaring op te gaan doen als tussenstap. Been in de nieuwe uitgave van Voetbal International: "Er loopt namelijk heel wat talent in de A1. Die spelers krijgen bij Excelsior de kans te laten zien wat ze kunnen, of ze in staat zijn de stap naar Feyenoord 1 te maken. Buffel, Kalou en Loovens hebben die weg gevolgd en kijk waar die zijn gekomen. Dit is ons nieuwe beleid: we kijken naar jeugd, naar talent, omdat kopen simpelweg niet meer mogelijk is. Zelfs niet als we zelf verkopen."
Van een aantal berichten die ik vandaag lees word ik niet zo vrolijk. En dan vooral degene waar in staat dat de directie en Been vs judas lijnrecht tegenover elkaar staan wat betreft sportieve ambities en de toekomst. Hoop dat ze daar een oplossing voor weten te vinden anders zie ik het somber in...quote:'Feyenoord vraagt minimum van 5 miljoen voor bepalende spelers'
17 maart 2010 K
Volgens de nieuwe uitgave van Voetbal International heeft de directie een minimumbedrag gesteld van 5 miljoen euro dat gezichtsbepalende spelers moeten opbrengen alsvorens Feyenoord ze zal laten staan. Been en Beenhakker zijn het daar niet mee eens en strijden ervoor dat dit bedrag wordt opgetrokken naar minimaal zeven miljoen euro om de kans te vergroten dat talenten behouden kunnen blijven. Beenhakker laat weten bezorgd te zijn dat spelers als Vlaar en Fer interessant worden voor topclubs en zij dan te goedkoop vertrekken vanwege de financiele situatie bij Feyenoord.
Inderdaad, hoe krijg je dat soort zaken voor elkaar vraag ik me dan toch af.quote:Op donderdag 18 maart 2010 11:37 schreef Steven184 het volgende:
Overigens geen pluspunt voor Been en Beenhakker: Tijdens het gesprek met Pluim kwamen ze erachter dat hij niet linksbenig, maar rechtsbenig was.
quote:Pluim: "Voorstel Feyenoord was voor de vorm"
Aan het begin van het seizoen hadden clubs uit de Jupiler League geen interesse in het huren van Wiljam Pluim, de afgelopen weken toonde Feyenoord interesse. De jongeling was verrast, maar koos voor een langer verblijf bij Vitesse.
"Werd ik opeens door mijn zaakwaarnemer Robert Postma gebeld: of ik even naar Arnhem kon komen? Hij liet me vervolgens een voicemail van Leo Beenhakker horen", zegt Pluim in gesprek met Voetbal International over het moment waarop hij hoorde dat Feyenoord interesse had. "Ik heb het twee keer afgeluisterd, maar dacht nog steeds dat ik in de maling werd genomen."
"Uiteindelijk bleek het toch waar te zijn en hebben we in De Kuip met Leo Beenhakker en Mario Been een gesprek gehad", vervolgt de aanvaller zijn verhaal. "Dat verliep heel positief, alleen kwamen ze er toen pas achter dat ik niet linksbenig, maar rechtsbenig ben. Ze waren op zoek naar een linkspoot, dus ik moest ze teleurstellen. Ze deden nog wel een aanbieding, maar dat was volgens mij alleen voor de vorm."
Pluim tekende uiteindelijk een contract dat hem tot medio 2013 aan Vitesse verbindt. "Uit het voorstel van Vitesse sprak veel meer waardering en een langer verblijf in Arnhem is ook het beste voor mij. Hier kan ik speelminuten maken. En als de clubs me echt goed vinden, komen ze vanzelf wel terug."
Godverdommequote:Op donderdag 18 maart 2010 11:37 schreef Steven184 het volgende:
Overigens geen pluspunt voor Been en Beenhakker: Tijdens het gesprek met Pluim kwamen ze erachter dat hij niet linksbenig, maar rechtsbenig was.
quote:Op donderdag 18 maart 2010 11:37 schreef Steven184 het volgende:
Als ie zelf aangeeft dat ie z'n ja-woord gegeven heeft op basis van een dvd-tje zou je dat toch wel mogen denken toch?quote:Op donderdag 18 maart 2010 15:55 schreef heiden6 het volgende:
Ik lees het telkens, maar volgens mij heeft Hakker Ignjatovic niet gehaald.
Volgens mij was dat Been.quote:Op donderdag 18 maart 2010 15:56 schreef Lastpost het volgende:
[..]
Als ie zelf aangeeft dat ie z'n ja-woord gegeven heeft op basis van een dvd-tje zou je dat toch wel mogen denken toch?
Volgens Google waren het Been en Hakker samen en had Rinus Israël hem wel live gezien.quote:
Die leeftijd begint hem nu stiekem parten te spelen.quote:Op donderdag 18 maart 2010 16:05 schreef Lastpost het volgende:
Dan houden we het daar maar op.
Overigens heb ik nog steeds vertrouwen in Beenhakker, maar na eerder al dat incident dat Derksen een heel gesprek kon volgen doordat Leo niet met een mobieltje om kon gaan, dan de spelers halen op basis van een DVD en nu weer met een gewenste linkspoot die enkel met rechts iets kan heeft ie voorlopig natuurlijk wel de schijn tegen.
Het lijkt mij dan ook een goed plan, zoals bijna alle clubs die succesvol zijn in het scouten, door het aankoopbeleid te laten voeren door een groep van rond de 8 man uit allerlei disciplines en niet door een tandem dat op zoek is naar een linksbenige middenvelder, die dan zelf moet vertellen dat hij rechtsbenig is. Dat is gewoon slecht.quote:Op donderdag 18 maart 2010 11:43 schreef Lastpost het volgende:
[..]
Inderdaad, hoe krijg je dat soort zaken voor elkaar vraag ik me dan toch af.
[..]
quote:Op de officiële website van Feyenoord geeft directielid Mark Koevermans antwoord op een aantal van de vele vragen, die bij de club zijn binnen gekomen naar aanleiding van de prijsstijging van seizoenkaarten. Dat is allemaal leuk en aardig natuurlijk, maar ook na deze 'tekst en uitleg' blijven wij toch met een aantal vragen zitten.
Zoals daar om te beginnen zijn:
1.Waar komen de seizoenkaarthouders van de Gele Zijde en vak Z tijdens de eerste Europese thuiswedstrijd te zitten?
•(Toelichting: Naar aanleiding van 'de gebeurtenissen' tijdens het thuisduel tegen Lech Poznan in december 2008 heeft de UEFA Feyenoord zwaar gestrafd: Naast een geldboete van EUR 50.000,00 is Feyenoord verplicht om bij de eerstvolgende thuiswedstrijd in de Europa Cup zowel de gehele gele zijde als vak Z te sluiten. Aangezien we sinds het opleggen van deze straf geen Europees voetbal meer hebben gespeeld, staat deze straf nog steeds open. Het moge duidelijk zijn, dat er niet voldoende capaciteit is om alle seizoenkaarthouders van de bewuste vakken tijdens de eerste Europese wedstrijd op andere vakken onder te brengen).
2.In hoeverre is onderzoek gedaan naar de prijselasticiteit van onze seizoenkaarten?
•(Toelichting: Het zou toch bijzonder pijnlijk zijn, als er -ten gevolge van voornoemde prijsverhogingen- een x aantal seizoenkaarthouders afhaakt, waarna de omzet per overgebleven seizoenkaarthouder wellicht hoger is geworden, maar de totale omzet van de seizoenkaartverkoop gelijk blijft aan de huidige).
Feyenoord, we horen graag!
http://seizoenskaartfr.hyves.nl/
quote:Op donderdag 18 maart 2010 17:03 schreef Lastpost het volgende:
Beloften trouwens 'kansloos' met 0-2 verloren van de boefjes.
quote:Beloften delven onderspit tegen Jong Ajax
Jong Feyenoord/Excelsior heeft donderdagmiddag het onderspit moeten delven in de kleine klassieker tegen Jong Ajax. Op Woudestein ging de ploeg van trainer André Hoekstra met 0-2 onderuit tegen de Amsterdammers. Het betrof een inhaalduel in de eredivisie voor beloftenelftallen, dat vanwege het winterweer de afgelopen maanden meerdere keren werd afgelast.
Scoreverloop:
14’ 0-1 Van der Meulen
17’ 0-2 Da Sousa Campos
Opstellingen:
Jong Feyenoord/Excelsior: Lamprou; Weber, Schenkeveld, Risamasu, Nelom; Been, Hagary, Machek (46’ Monteiro); Schet (79’ Oranje), Faouzi (46’ Benard) en Pattinama.
Jong Ajax: Padt; Aslan, Wielaert, Van der Meulen, Will; Bonevacia, Aissati, Overtoom; Ozbiliz (65’ Ebecilio), Danilo (86’ Candan) en Zeegelaar (71’ Lazic).
Hagary op het middenveld?quote:
quote:Schaken zo goed als Feyenoorder
Ruben Schaken. FOTO PRO SHOTS
ROTTERDAM - Ruben Schaken en Feyenoord kwamen gisteren een forse stap dichter bij een akkoord. De 28-jarige rechterspits van VVV Venlo zegt zelf goede hoop te hebben dat hij eerdaags gepresenteerd zal worden door Feyenoord als tweede aanwinst voor komend seizoen. ,,Het gaat nog om een paar details,'' zegt hij vrijdag in het AD. ,,Het ziet er goed uit.''
Ook Mario Been rekent, na Adil Auassar, op de tweede transfervrije speler van VVV Venlo. ,,Ik heb een positief gevoel. Volgens mij gaat het in orde komen.''
quote:Salarispotje Feyenoord omlaag
Van onze Telesportredactie
ROTTERDAM - De gemiddelde leeftijd op het veld is niet het enige dat onder druk staat bij Feyenoord. De begroting, die in het lopende seizoen met 6 miljoen euro is teruggeschroefd, moet de komende jaargang nog eens met enkele miljoenen omlaag. Het salarispotje gaat van 18 miljoen naar 12 à 13 miljoen euro. "Spelers moeten niet meer naar Feyenoord komen om in een paar jaar miljonair te worden", geeft trainer Mario Been aan.
'Dure jongens' als Roy Makaay en Denny Landzaat komen na de zomer niet terug en aanvoerder Giovanni van Bronckhorst krijgt minder als hij verlengt. Daarnaast kon Feyenoord het salaris van de vertrokken Andwelé Slory schrappen en vertrekt Jonathan De Guzman. In hun plaats voorlopig geen grote aankopen, weet technisch-directeur Leo Beenhakker:
"De komende twee jaar is er geen euro om te investeren." Feyenoord moet het doen met spelers uit de eigen jeugd (spits Luc Castaignos, middenvelder Ricky van Haaren), van stadgenoot Excelsior (middenvelder Kamohelo Mokotjo en eventueel spits Kermit Erasmus) én een enkele speler die bij zijn club transfervrij kan vertrekken zoals Adil Auassar, die van VVV komt. "Of iemand die gehuurd kan worden van een topclub uit een groot voetballand. Die clubs hebben zulke grote selecties dat het interessant voor ze kan zijn om jongens van 20-21 jaar, die pakweg Ronaldo en Kaka voor zich hebben, te verhuren aan Feyenoord."
quote:'Frustrerende situatie Feyenoord'
Van onze Telesportredactie
ROTTERDAM - De spreekwoordelijke vijver waarin Feyenoord vist, is bijzonder klein. Een handvol namen staat op het lijstje van technisch-directeur Leo Beenhakker, die deze week in Zweden onder meer de Braziliaanse spits Wanderson bekeek, wiens komst naar de Kuip deze winter op het laatste moment afketste op de financiën.
Het zette de relatie met zijn mededirectieleden flink onder druk. Iets wat de komende tijd opnieuw kan gebeuren, als er een bod komt op één of meer dragende spelers. Niet voor niets benadrukt coach Been dat er volgend seizoen een goed Feyenoord staat, mits een goede spits wordt gehaald én er geen belangrijke spelers vertrekken. Been heeft al bij de clubleiding aangegeven dat hij niet zal meewerken aan de verkoop van spelers als Ron Vlaar, Georginio Wijnaldum en Leroy Fer als dit onder de marktwaarde moet gebeuren. "Ze weten hoe ik erover denk. Het kan niet zo zijn dat we door onze financiële problemen Fer voor een miljoen laten gaan."
Maar als er pakweg vijf miljoen euro wordt geboden, is het financieel aantrekkelijk, maar schiet Feyenoord er in sportief opzicht niets mee op, weet Beenhakker. "Waar haal ik - uit dat vijvertje waarin wij noodgedwongen vissen - een opvolger vandaan zónder dat we er sportief op achteruitgaan? Het is hartstikke moeilijk. Frustrerend, echt. Omdat je weet waar ze lopen, spelers waar je beter van wordt zonder dat het je te veel kost. Maar goed, toen ik in 1972 trainer werd bij Cambuur had ik een voorzitter, Sietse P. van Dijk, die zei 'als je klaagt over een moeilijke klus dan gooi ik je eruit. Als het makkelijk was, had ik geen dure trainer nodig, maar deed ik het zelf."
Leuk hoor dat Been zegt dat hij niet meewerkt in bepaalde gevallen, maar in mijn ogen is de trainer nog steeds een passant en dient de directie dergelijke beslissingen te nemen. Jammer voor Been, maar die heeft hier gewoonweg niet over te zeggen.quote:
Geen Van Dijk, Darley, Tomasson, Cissé en wellicht geen Fer? Dat wordt weer aardig puzzelen.quote:Basisplaats voor Roy Makaay tegen Vitesse
Roy Makaay start komende zaterdag in de basis van Feyenoord in de thuiswedstrijd tegen zijn oude club Vitesse. De aanvaller dankt die basisplaats aan een blessure van Sekou Cissé. De Ivoriaan heeft een injectie gekregen in zijn teen.
Eerder was al bekend dat Erwin Mulder onder de lat staat in de wedstrijd tegen het in degradatienood verkerende Vitesse. Rob van Dijk is nog niet volledig hersteld van een liesblessure. Ook tweede keeper Darley is nog niet inzetbaar. De Brazilaan keerde na een blessure aan de binnenband van zijn rechterknie woensdag wel terug op het trainingsveld. Voor Jon Dahl Tomasson komt het duel met de Arnhemmers ook nog te vroeg.
quote:Feyenoord niet gestraft door KNVB
De aanklager betaald voetbal heeft Feyenoord vrijgesproken vanwege de spreekkoren bij Feyenoord-Ajax. De bond startte een vooronderzoek naar kwetsende leuzen in de richting van Ajacied Demy de Zeeuw.
De aanklager legt de Rotterdamse club geen straf op, omdat Feyenoord volgens de bond voldoende maatregelen neemt tegen supporters om dit te voorkomen. FC Utrecht kreeg wel een boete van 10.000 euro en een voorwaardelijke wedstrijd zonder publiek naar aanleiding van kwetsende spreekkoren in de richting van arbiter Tom van Sichem in de wedstrijd FC Utrecht-Feyenoord. Het duel in de Domstad werd tijdelijk gestaakt.
quote:Excelsior weer zonder clubtopscorer Erasmus
Trainer Alex Pastoor van Excelsior kan vrijdag in de regioderby tegen FC Dordrecht geen beroep doen op Kevin Wattamaleo, Guyon Fernandez en Kermit Erasmus. De eerste twee zijn al langer uit de roulatie vanwege een blessure. De Zuid-Afrikaan Kermit Erasmus is met zijn nationale ploeg op stage in Brazilië.
De topscorer van de club met 11 treffers keert na dit weekend weer terug. Eerder dit seizoen wist Excelsior op Woudestein met 4-0 te winnen van FC Dordrecht. Het duel begint om 20:00 en is te volgen via Radio Rijnmond.
Klopt. Bij Roda werden ze er gek van. Had hij niks maar riep hij zelf maar dat hij overal last van had.quote:Op vrijdag 19 maart 2010 13:47 schreef Paul-89 het volgende:
Die Cissé heeft echt een lage-pijngrens als ik dat allemaal zo hoor. Dat hij maar eens een voorbeeld neemt aan Bernd Trautmann.
Ja, en dan ook altijd van die 'rare; redenen. Kiespijn te kleine schoenen etc.quote:Op vrijdag 19 maart 2010 13:52 schreef zlakto het volgende:
[..]
Klopt. Bij Roda werden ze er gek van. Had hij niks maar riep hij zelf maar dat hij overal last van had.
quote:Computers en apparatuur ontvreemd bij inbraak Varkenoord
Bij een inbraak in het tribunegebouw van Varkenoord zijn in de nacht van donderdag op vrijdag onder meer vijf computers, een platte televisie en twee camera’s ontvreemd. Deze apparatuur werd gebruikt voor de videoanalyse bij de jeugdopleiding van Feyenoord. Een groot deel van de apparatuur kon worden aangeschaft dankzij de inzamelingsactie die de FSV vorig seizoen had georganiseerd. Feyenoord heeft aangifte bij de politie gedaan van de inbraak.
Juist omdat de vijver zo klein is voor Feyenoord snap ik niet dat ze Pluim niet gehaald hebben, een transfervrije talentvolle middenvelder. Hetzelfde geld voor El-Akchaoui. Zeker met het eventuele afscheid van Makaay, Hofland, de Cler, Landzaat, van Bronckhorst, Babovic en misschien zelfs Bruins in het achterhoofd. Plus dat je misschien wel een paar van je 'top-spelers' als Fer, Wijnaldum of Vlaar kwijt raakt.quote:
quote:'Yildirim traint zó hard en wil zó graag spelen'
FC Oss kan voorlopig nog niet beschikken over Ugur Yildirim. De Turkse voetbalbond stelt een onderzoek in om er zeker van te zijn dat de verbintenis van de aanvaller bij de Turkse club Kasimpasa daadwerkelijk is ontbonden.
Om die reden moet Yildirim - die al in februari een contract bij FC Oss ondertekende - zijn rentree op de Nederlandse velden uitstellen. Trainer Hans de Koning baalt van de perikelen rond zijn speler. "Deze jongen traint zó hard en zó lekker en wil zó graag spelen", vertelt de coach aan Voetbal International.
"Na iedere training blijft Ugur met linksback Bart van Hintum nog even hangen om vrije trappen te oefenen en Bart tips te geven. Dat is prachtig om te zien. Daarnaast is het voor ons vervelend dat je een speler met zoveel kwaliteiten in je selectie hebt waar je maar geen beroep op kunt doen", aldus de Koning.
Daar stelde ik een paar dagen geleden ook al voor in het PSV topic. Als je geld kan genereren deze zomer kan je in Nederland op de eerste rij zitten qua "koopjes" bij Feyenoord en AZ.quote:Op vrijdag 19 maart 2010 16:53 schreef zlakto het volgende:
Ajax zet hoog in, maar zal ook wel genoegen nemen met 12 miljoen ofzo. Van der Wiel en Verthongen zijn natuurlijk nog geen 20 miljoen waard. Suarez volgens mij ook geen 45, hij heeft alleen nog maar in de Eredivisie gepresteerd. Bij 45 miljoen denk ik aan een speler als Aguero.
Bij ons staat het water alleen al zo hoog, dat alles wat maar een beetje helpt wordt aangegrepen om uit de problemen te komen. Helaas ook als dat de problemen alleen maar vergroot.[q/]
Bovendien kan Suarez nogal moeilijk gaan doen als zijn droomclub komt, dat zagen we toen hij nog bij Groningen voetbalde
[q]
Als ik PSV was zou ik het wel weten. Vlaar voor 5 miljoen oppikken.
Ja, kijk gewoon het topic even door.quote:Op vrijdag 19 maart 2010 18:40 schreef rubje het volgende:
jongens is dit verhaal over Feyenoord al langs geweest?
Inderdaad. Dan is Vlaar veel geschikter voor de Engelse competitie. Sowieso, voor welke competitie is Vlaar niet geschikt? Misschien kan hij Italië overslaan als hij niet op z'n 27e verplicht met pensioen wil.quote:Op vrijdag 19 maart 2010 18:01 schreef Hamilcar het volgende:
In een fysiek sterke competitie waar veel de lange bal gespeeld wordt is een Vertonghen geen fuck waard. Typische Amsterdamse arrogantie. Daarnaast heeft ook in Engeland de transfermarkt last van de crisis - veel clubs zitten in slecht vaarwater.
Ik heb liever een vetklep die onrealistische bedragen uitkraamt dan een bestuur die zegt dat Fer, Wijnaldum en Vlaar voor een schijntje weg kunnen.quote:Op vrijdag 19 maart 2010 21:05 schreef heiden6 het volgende:
Als Vertonghen 20 miljoen waard is, is Vlaar 30 miljoen waard.
Maar ja, Jol is weer eens ernstig in de war, heeft totaal geen besef van de realiteit aangaande de huidige situatie bij de voetbalclubs over heel Europa, en al helemaal niet als het aankomt op Ajax.
Het moet raar lopen, wil die volgend seizoen niet te zien zijn in een Feijenoordshirt...quote:Op vrijdag 19 maart 2010 23:32 schreef heiden6 het volgende:
Luis Pedro maakte vanavond weer een doelpunt, de enige van de wedstrijd overigens. Staat nu op 10 uit 12.
Die moet zeker een kans krijgen, lijkt me vanzelfsprekend, samen met Erasmus.quote:Op vrijdag 19 maart 2010 23:36 schreef Happel het volgende:
[..]
Het moet raar lopen, wil die volgend seizoen niet te zien zijn in een Feijenoordshirt...
Ik zie dat meer zitten dan een 28-jarige transfervrije speler van VVV in de aanvalquote:Op vrijdag 19 maart 2010 23:36 schreef Happel het volgende:
[..]
Het moet raar lopen, wil die volgend seizoen niet te zien zijn in een Feijenoordshirt...
Precies. Robben wél, die heeft zich laten zien in enkele grote competities én in de CL. En Robben ging voor 25 miljoen naar Bayern. Nou was dat misschien best wel een koopje, maar om dan tientallen miljoenen voor Suarez te willen vangen is niet reëel lijkt me.quote:Op vrijdag 19 maart 2010 16:53 schreef zlakto het volgende:
Ajax zet hoog in, maar zal ook wel genoegen nemen met 12 miljoen ofzo. Van der Wiel en Verthongen zijn natuurlijk nog geen 20 miljoen waard. Suarez volgens mij ook geen 45, hij heeft alleen nog maar in de Eredivisie gepresteerd.
Bron is sportweekquote:Leo Beenhakker, technisch directeur van Feyenoord, is aan het kijken of er mogelijkheden zijn om Stefan Babovic (foto) voor de club te behouden. Dit meldt het AD zaterdag.
'We betalen aan Nantes niets voor hem, maar achter de schermen is Beenhakker wel nadrukkelijk bezig met deze kwestie,' meldt trainer Mario Been. 'Stefan is een prima speler, al gebruik ik hem de laatste weken dan weinig.'
De middenvelder kwam aan het begin van dit seizoen over van de Franse club. De vader van de Serviër betaalt het loon van zijn zoon, zodat hij aan spelen toekomt.
Dit seizoen kwam de speler pas negen keer in actie voor de Rotterdammers. Babovic was daarin eenmaal trefzeker. (JvE)
De bedragen die ze willen vangen voor Suarez gaan op en rond die van Benzema. Belachelijk veel geld. Suarez is op zijn hoogst 20 miljoen waard, maar met Babel nog in mijn achterhoofd zie ik Ajax nog wel 30+ miljoen krijgen voor Suarez.quote:Op zaterdag 20 maart 2010 14:20 schreef Gert het volgende:
[..]
Precies. Robben wél, die heeft zich laten zien in enkele grote competities én in de CL. En Robben ging voor 25 miljoen naar Bayern. Nou was dat misschien best wel een koopje, maar om dan tientallen miljoenen voor Suarez te willen vangen is niet reëel lijkt me.
Ze hebben in A'dam wel aangegeven dat ze een bod van 15 miljoen voor suarez naast zich neer zullen leggen, ook al stevent ajax dit seizoen af op een verlies van 25 miljoen euro.
Als Feyenoord spelers voor een fooi gaat verkopen, laat stáán aan een andere Nederlandse club, dan kunnen ze net zo goed de stekker eruit trekken. Want dat betekent: sportief naar de klote, maar dan met een schuld van 30 ipv 40 miljoen. Een doodlopende weg is dat.
Soort van. Gaan You'll never walk alone zingen ter nagedachtenis aan een afgelopen week overleden supporter. En meteen ook ter nagedachtenis aan alle overleden supporters.quote:Op zaterdag 20 maart 2010 15:55 schreef Irritatie100 het volgende:
Is er Vanavond weer een 12e minuut actie?
Weet jij toevallig ook of dat van 1 minuut stilte in de 11e minuut door wordt gezet?quote:Op zaterdag 20 maart 2010 15:58 schreef Happel het volgende:
[..]
Soort van. Gaan You'll never walk alone zingen ter nagedachtenis aan een afgelopen week overleden supporter. En meteen ook ter nagedachtenis aan alle overleden supporters.
Ben ik nou de enige die helemaal scheitziek wordt van het repeterende verhaaltje van Leo?quote:
Zoiets moet je nooit zeggenquote:Op zaterdag 20 maart 2010 21:01 schreef heiden6 het volgende:
Het zou mij niets verbazen als het vanavond 5-0 wordt.
Nee, ik snap het ook niet. Wat Leo nu overal verkondigt wist ik al een jaar geleden 'al'.quote:Op zaterdag 20 maart 2010 16:14 schreef Haringkop het volgende:
[..]
Ben ik nou de enige die helemaal scheitziek wordt van het repeterende verhaaltje van Leo?
Hij wist toch van te voren dat de bewegingsruimte van Feijenoord op de tranfsermakrt 0.0 was..
quote:
Nja, eigenlijk hadden ze beter kunnen stoppen na een half uur.quote:Op zaterdag 20 maart 2010 23:14 schreef H.M.Murdock het volgende:
Daar sta je dan bijna een uur voor in de stromende regen.
Maar goed, veld was echt niet meer bespeelbaar.
Vandaag is wel aangetoond dat spelen met Biseswar, Wijnaldum, Bruins, El Ahmadi en Fer gewoon te licht is. Na de 1-0 werd Feyenoord gewoon constant afgetroefd.
Maar benieuwd wat er beslist wordt. KNVB kennende zal de uitslag wel blijven staan.
quote:Feyenoord-Vitesse duurde slechts 45 minuten. De Belgische scheidsrechter Serge Gumienny besloot de wedstrijd in de rust bij een 1-1 stand te staken vanwege de overvloedige regenval in Rotterdam.
De start van de tweede helft werd in eerste instantie uitgesteld door Gumienny, maar na tien minuten meldden de spelers zich op het veld om de supporters te bedanken. De scheidsrechter had besloten dat het duel niet kon doorgaan.
Feyenoord en Vitesse gingen de kleedkamers in bij een 1-1 stand. Ron Vlaar zette de thuisclub in de dertiende minuut uit een corner van Luigi Bruins op voorsprong, maar op slag van rust kopte Wiljan Pluim een vrije trap van Nick Hofs achter Erwin Mulder.
Giovanni van Bronckhorst raakte tijdens de eerste helft geblesseerd aan zijn hoofd. De aanvoerder van Feyenoord vervolgde de wedstrijd met twaalf hechtingen.
Gewoon een held toch.quote:Op zaterdag 20 maart 2010 23:51 schreef heiden6 het volgende:
Ik snap sowieso niet dat als hij na 35 minuten 12 hechtingen nodig heeft dat ze niet gewoon direct Tim de Cler erin gooien. Is toch amper te doen om zo door te spelen, je kunt niet meer koppen, bent kwetsbaar, kan onmogelijk lekker in je vel zitten, en er zit een prima vervanger op de bank.
Hoezo benieuwd, er is toch maar een optie, namelijk de tweede helft een andere keer spelen en verder gaan waar we gebleven waren? Of zijn daar bijzondere regels voor ofzo? Ben er niet bekend mee eigenlijk.quote:Op zondag 21 maart 2010 00:25 schreef Happel het volgende:
[..]
Gewoon een held toch.
Doet me denken aan de Wolf toen hij tegen PSV met een bebloed hoofd weer het veld betrad...
Zonde dat het afgelast is. Benieuwd wat ze nu met de wedstrijd gaan doen?
Bij een gelijke stand lijkt het me logisch dat de wedstrijd in zijn geheel wordt over gespeeld maar we horen het wel. Zou wel mooi zijn want ik heb niks van vanavond mee gekregenquote:Op zondag 21 maart 2010 00:39 schreef Happel het volgende:
Gyan kon wel voetballen...
Maar heb in al die jaren dat ik ga nog niet meegemaakt dat een wedstrijd werd gestaakt. Weet dus niet hoe het verder gaat. Hoor namelijk verschillende verhalen. De een zegt dat de volledige wedstrijd opnieuw wordt gespeeld en de ander zegt dat alleen de tweede helft word gespeeld.
onder voorwaarde dat Greene door Gio zonder straf mag worden neergehoekt.quote:Op zondag 21 maart 2010 00:54 schreef heiden6 het volgende:
De hele wedstrijd in zijn geheel overspelen lijkt mij wel prima. Als de gele kaarten vervallen zal Vitesse het ook wel prima vinden (3 kaarten, 2 spelers geschorst geraakt), alhoewel die natuurlijk graag met 1-1 gaan rusten.
Daar is dus een kantine voor.quote:Op zondag 21 maart 2010 10:26 schreef Sinnie het volgende:
Jammer dat Z4 niet overdekt was, ik was drijfnat![]()
Ik dacht altijd voor etenquote:
quote:Feyenoord wil gestaakte wedstrijd liefst volledig overspelen
Zondag, 21 maart 2010 om 11:56 |
Feyenoord ziet het liefst dat het zaterdag gestaakte duel met Vitesse volledig wordt overgespeeld. De voornaamste reden hiervoor is dat de Rotterdamse club het haar supporters noch die van Vitesse niet aan wil doen om op een doordeweekse avond voor slechts drie kwartier naar De Kuip te komen. "We mogen niet vergeten dat we in de eredivisie primair voor het publiek spelen", aldus Eric Gudde.
"Eredivisievoetbal wordt in tegenstelling tot bijvoorbeeld amateurwedstrijden primair voor het publiek gespeeld", vertelt de algemeen directeur op de clubsite. "Dat heeft zaterdag storm en regen doorstaan om Feyenoord en Vitesse te zien voetballen. Onze supporters komen zoals bekend uit het hele land en die van Vitesse zijn ook even onderweg. We vinden dat je het die mensen niet aan kan doen om straks op een doordeweekse avond voor slechts een helftje naar Rotterdam te komen, terwijl ze gewoon betaald hebben voor een volledige wedstrijd."
"Andere argumenten zijn dat onze wedstrijdorganisatie is ingericht op het spelen van 90 minuten voetbal en dat er nog veel meer inhoudelijke nadelen kleven aan het continueren van de wedstrijd van zaterdag. Mocht er iemand geblesseerd raken, dan moet je die toch weer vervangen en is het in feite al geen voortzetting van zaterdag meer. Mochten we toch verplicht worden tot het spelen van een halve wedstrijd, dan kunnen we ons voorstellen dat niet al onze supporters de reis kunnen maken."
"Dat is in feite in ons nadeel, want in een volle en kolkende Kuip is Feyenoord lastiger te verslaan dan in een halflege." Feyenoord heeft geen probleem met het feit dat Serge Gumienny de wedstrijd staakte. "Achteraf kan je je afvragen of echt voetbal nog wel mogelijk was in de laatste 20 minuten van de eerste helft. De bal bleef toen al regelmatig steken in de plassen en zoals Gumienny al had geconstateerd, werden de tackles steeds ongecontroleerder. Ook wat dat betreft zien we meer in het volledig overspelen van de wedstrijd onder eerlijker en veiliger omstandigheden."
Gewoon overspelen.quote:Vitesse wil enkel tweede helft spelen tegen Feyenoord
De wedstrijd tussen Feyenoord en Vitesse werd zaterdag halverwege gestaakt vanwege de hevige regenval. De clubs zijn het er niet over eens of de wedstrijd over- of uitgespeeld moet worden.
Vitesse liet zondag weten dat het niet de hele wedstrijd wil overspelen. 'Wij kiezen voor een logische en sportieve oplossing en dat is het uitspelen van alleen de tweede helft. Dat is voor ons de beste optie. We vinden het heel vervelend voor het publiek, maar dit is een geval van overmacht. We zien niet in waarom de wedstrijd volledig overgespeeld zou moeten worden.'
Eric Gudde, algemeen directeur van Feyenoord, wil juist wel een replay. 'Eredivisievoetbal wordt in tegenstelling tot bijvoorbeeld amateurwedstrijden primair voor het publiek gespeeld. Dat heeft zaterdag storm en regen doorstaan om Feyenoord en Vitesse te zien voetballen. Onze supporters komen zoals bekend uit het hele land en die van Vitesse zijn ook even onderweg.'
'We vinden dat je het die mensen niet aan kan doen om straks op een doordeweekse avond voor slechts een helftje naar Rotterdam te komen, terwijl ze gewoon betaald hebben voor een volledige wedstrijd. Mochten we toch verplicht worden tot het spelen van een halve wedstrijd, dan kunnen we ons voorstellen dat niet al onze supporters de reis kunnen maken.'
Beide clubs hebben echter geen inspraak in de beslissing. Deze week laat de KNVB weten hoe en wanneer de wedstrijd wordt afgewerkt. 'De aanklager zal zich eerst over het rapport van de scheidsrechter buigen. Hij bekijkt bijvoorbeeld wie schuld heeft aan het staken van de wedstrijd. In dit geval van weersomstandigheden zal dat waarschijnlijk niet aan de orde zijn. De aanklager legt daarna zijn bevindingen neer bij het bestuur betaald voetbal van de KNVB. Ik verwacht komende week vrij snel duidelijkheid.'
Ik kreeg kippenvel toen er op tijdens die 'actie' gescoord werd. Mooi momentquote:Op zaterdag 20 maart 2010 15:58 schreef Happel het volgende:
[..]
Soort van. Gaan You'll never walk alone zingen ter nagedachtenis aan een afgelopen week overleden supporter. En meteen ook ter nagedachtenis aan alle overleden supporters.
Meestal vind ik ze wel aardig, maar deze is wel slecht ja,,quote:Op zondag 21 maart 2010 20:20 schreef Paul-89 het volgende:
Die FC Knudde strips zijn echt ontzettend slecht geworden,,
quote:Feyenoord wil ADO-talent Toorenburg
Geschreven op 2010-03-22 om 13:43 | Bekeken: 1569 | Reacties: 8 | Bron: Clubachterdeduinen.nl | Foto: OrangePictures.nl
Feyenoord heeft zijn oog laten vallen op een 15-jarig talent van ADO Den Haag. Het gaat om Jordy Toorenburg, een spits van de B-jeugd. De Rotterdamse club zou volgens het AD alleen 55.000 euro opleidingskosten moeten betalen aan ADO Den Haag. De speler maakt dit seizoen furore in Oranje onder zestien jaar.
Van de kant van de Rotterdammers is al gesproken met de vader van Jordy. ,,We zijn zeker geïnteresseerd in hem’’, bevestigde Stanley Brard, hoofd jeugdopleiding van Feyenoord in de krant.
Volgens vader Kees Toorenburg willen meer clubs zijn zoon inlijven. ,,We zijn ook gebeld door Ajax, PSV, Manchester City en Newcastle United.’’
ADH is niet blij met de handelwijze van Feyenoord, omdat de club eerst met de speler zou hebben gesproken voordat met ADO contact werd opgenomen. Directievoorzitter Dick Vierling van ADO zegt dat de residentieclub overweegt Jordy Toorenburg een (jeugd)contract aan te bieden.
Is toch helemaal niet relevant of ze eerst met ADO gaan praten als ze bereid zijn de benodigde vergoeding te betalen? Zou lekker slim zijn, dan schuiven ze hem snel een contract onder de neus voordat hij weet dat hij naar een echte voetbalclub kan.quote:
Is absoluut wel relevant, want zo zijn de FIFA regelsquote:Op maandag 22 maart 2010 17:07 schreef heiden6 het volgende:
[..]
Is toch helemaal niet relevant of ze eerst met ADO gaan praten als ze bereid zijn de benodigde vergoeding te betalen? Zou lekker slim zijn, dan schuiven ze hem snel een contract onder de neus voordat hij weet dat hij naar een echte voetbalclub kan.
Volgens mij hebben we alleen te maken met KNVB-regels. En zo zeker ben ik er niet van dat dat exact zo de regel is en dat dat hier op gaat. Feyenoord staat erom bekend wat dat betreft altijd erg (te) braaf te zijn...quote:Op maandag 22 maart 2010 17:15 schreef Jorwol het volgende:
[..]
Is absoluut wel relevant, want zo zijn de FIFA regels
Okee dan niet, ik welquote:Op maandag 22 maart 2010 17:18 schreef heiden6 het volgende:
[..]
Volgens mij hebben we alleen te maken met KNVB-regels. En zo zeker ben ik er niet van dat dat exact zo de regel is en dat dat hier op gaat. Feyenoord staat erom bekend wat dat betreft altijd erg (te) braaf te zijn...
Ik zeg niet dat het niet zo is hoor, weet het gewoon niet.quote:
Meteen een zware beproeving : Wisgerhof/Douglas.quote:Luc Castaignos zal mogelijk woensdag, in het bekerduel tegen FC Twente, zijn debuut in de basis gaan maken. Alleen Sekou Cissé kan het spelen van de 17-jarige spits nog doen voorkomen. Cissé is momenteel herstellende van een lichte blessure aan zijn teen. Op de training van vanochtend werd Castaignos verkozen boven Roy Makaay. Hij kreeg een geel hesje, wat zou betekenen dat hij woensdag zal starten.
Jon Dahl Tomasson zal zeker niet spelen, de Deen is nog herstellende van een hielblessure.
Ach ach ach lekker kansloos weer om 1 helft over te spelen...quote:Feyenoord en Vitesse spelen 31 maart wedstrijd uit
22/03/2010 17:04
Na 45 minuten besloot de Belgische scheidsrechter Serge Gumienny zaterdag de wedstrijd Feyenoord-Vitesse bij een 1-1 stand te staken, omdat het veld van De Kuip door de hevige regen praktisch onbespeelbaar was geworden. Het restant van de wedstrijd wordt nu op 31 maart gespeeld.
De KNVB kon kiezen uit drie opties: de ruststand als eindstand laten gelden, de hele wedstrijd overspelen of het restant uitspelen. De voetbalbond koos voor het laatste. Dit tot tevredenheid van Vitesse die liet weten dit als ideale oplossing te zien. De Rotterdammers hadden een voorkeur voor de volle negentig minuten overspelen.
Vitesse-spelers Nicky Hofs en Paul Verhaegh kregen in de eerste helft een gele kaart die normaliter een schorsing voor het eerstvolgende duel zou opleveren. Daardoor zou het tweetal 27 maart geschorst zijn voor het duel met Willem II. Die wedstrijd mogen ze echter wel spelen. De schorsing gaat pas in als ook de tweede helft tegen Feyenoord is afgewerkt. De spelers zullen daarom nu tegen FC Groningen aan de kant moeten blijven.
De wedstrijd tegen FC Groningen stond gepland op vrijdag 2 april, maar is doordat Vitesse nu tegen Feyenoord moet inhalen, naar een dag later verschoven. De wedstrijd zal om 19.45 uur aanvangen.
Dit is wel de meest eerlijke manier. Maar ik kan wel begrijpen dat mensen die van ver moeten komen teleurgesteld zijn.quote:Op maandag 22 maart 2010 17:30 schreef De_Slagert het volgende:
[..]
Ach ach ach lekker kansloos weer om 1 helft over te spelen...
Tja Toorenburg voor in de jeugd. Als je naar het aanstaande vertrek van De Cler, De Guzman, Hofland, Landzaat, Makaay en van Bronckhorst kijkt. En het mogelijke vertrek van Babovic en Bruins of verkoop van Fer, Vlaar of Wijnaldum. Blijf ik het toch raar vinden dat Feyenoord transfervrije spelers als Pluim en El-Akchaoui niet gehaald heeft, je kan er haast niet op verliezen.quote:
quote:Feyenoord stopt na dit seizoen met trainen beloftenelftal
Feyenoord en Excelsior gaan bezuinigen op het gezamenlijke beloftenelftal. De trainingen van Jong Feyenoord/Excelsior worden na dit seizoen geschrapt. Vanaf komende zomer worden de wedstrijden van het combinatieteam volledig afgewerkt door de reserves van Feyenoord en Excelsior, aangevuld door A1-junioren van Feyenoord. Er worden geen spelers voor alleen de beloften meer vastgelegd.
André Hoekstra nu nog trainer van het reserve-elftal, krijgt een coördinerende rol. Hij blijft tevens hoofdcoach tijdens wedstrijden van Jong Feyenoord/Excelsior.
Laat hem eerst maar weer eens een fatsoenlijke wedstrijd spelen.quote:Feyenoorder Biseswar belooft Tiendalli 'schopje'
Feyenoord kan dit seizoen met een prijs afsluiten, doordat het nog actief is in de KNVB-beker. Daarin moet het woensdag in de halve finale zien af te rekenen met FC Twente. 'Die ploeg staat niet voor niks eerste in de eredivisie,’ blikt Diego Biseswar tegenover NUsport vooruit.
'Twente is gewoon een heel goed team,' meent de Feyenoord-aanvaller. 'Het wordt een erg belangrijk duel voor ons.’ Bij Twente komt Biseswar zijn voormalige ploeggenoot Dwight Tiendalli tegen. De back kwam bij Feyenoord niet aan bod, maar is bij de tukkers bezig aan een sterk seizoen.
‘Ik heb nog veel contact met Dwight. We zijn nog steeds goede vrienden en hebben het al over de wedstrijd gehad. Ik weet niet zeker of ik in de basis start, maar als ik begin zal ik hem zeker een aantal keer tegenkomen in het veld. Ik heb hem al beloofd dat ik hem een klein ‘schopje’ zal geven.’
Inderdaad, die lamzak presteert voor geen meter momenteel.quote:Op maandag 22 maart 2010 18:37 schreef H.M.Murdock het volgende:
[..]
Laat hem eerst maar weer eens een fatsoenlijke wedstrijd spelen.
Jammer trouwens dat de wedstrijd van afgelopen zaterdag, maar voor een helft wordt gespeeld. Dat ga ik niet meer meemaken.quote:Jong Feyenoord krijgt oorwassing
22 maart 2010
In de eredivisie voor beloftenploegen heeft het combinatieteam van Feyenoord en Excelsior een draai om de oren gekregen van Jong FC Groningen. Op Woudestein werd het liefst 0-5 voor de Noorderlingen.
Opmerkelijk was dat de eerste goal van Groningen pas na 61 minuten spelen viel.In het resterende laatste half uur kon Jong Groningen makkelijk uitlopen naar een ruime marge.
FC Groningen passeert door de ruime overwinning ook de Rotterdamse ploeg op de ranglijst. Het team van
André Hoekstra staat nu zevende met 31 punten uit 21 duels.
quote:Feyenoord heeft in het verleden een stage verleend aan de toen 19-jarige Bryan Ruiz. De aanvaller, die dit seizoen al 19 keer scoorde voor FC Twente, trainde in 2005 op eigen verzoek een aantal dagen mee met Feyenoord en Excelsior. Ook speelde hij een oefenwedstrijd mee bij KVC Westerlo, de club waarmee Feyenoord een samenwerkingsverband had. De korte stage van de Costa Ricaan was vrijblijvend en na afloop keerde hij terug naar zijn club Deportiva Alajuelense.
Naar verluid was het toenmalig trainer Ruud Gullit bijna gelukt om de tweede topscorer van de Eredivisie binnen te halen, maar na diens ontslag is de transfer niet doorgegaan. Ruiz vertrok in 2006 naar AA Gent en werd drie jaar later gekocht door FC Twente, waar hij dit seizoen flink aan het scoren is. Morgen speelt de Costa Ricaan toch in de Kuip, als FC Twente op bezoek komt voor de halve finale van de KNVB Beker.
Toch nog bijna een goede aankoop van Gullitquote:
Daarna heeft die 3 jaar bij AA Gent gezeten dus in principe was die op dat moment dan niet goed genoeg voor Feyenoord...quote:
Landzaat in plaats van Bruins. Ik vond Bruins niet eens zo slecht, Fer of El Ahmadi hadden eerder gepasseerd mogen worden als je het mij vraagt. Castaignos voor het eerst in de basis, ben benieuwd of Been hem ook na 1 wedstrijd op dat bank gaat houden omdat hij niet scoort.quote:Feyenoord – FC Twente
Woensdagavond 24 maart om 20.45 uur in De Kuip
Scheidsrechter: Bossen
Vermoedelijke opstellingen:
Feyenoord: Mulder; De Vrij, Vlaar, Bahia, Van Bronckhorst; Landzaat, El Ahmadi, Fer; Wijnaldum, Castaignos en Biseswar.
FC Twente: Boschker; Stam, Douglas, Wisgerhof, Tiendalli; Brama, Perez, Janssen; Ruiz, Nkufo en Stoch.
Ik kijk ook uit naar morgen. Ik ga nog ff naar Varkenoord vanaf hoe laat is daar wat te doen?quote:Op dinsdag 23 maart 2010 19:27 schreef Sinnie het volgende:
Onbegrijpelijk dat niet de hele wedstrijd wordt overgespeeld. Het veld was al een zwembad vanaf de 30e minuut. Ze willen de omstandigheden nagenoeg hetzelfde houden als toen de wedstrijd gestaakt werd. Echter spelen we nu vroeger, zonder regen en minder thuis-publiek.
Zou het niet meer dan normaal vinden als de wedstrijd in zijn geheel wordt overgespeeld. Maar een beslissing van de knvb zou ook eens een keer in het voordeel vallen voor Feyenoord. Bijna ondenkbaar. Ik laat die 45 minuten dan ook schieten ben ik bang, niet zozeer voor mezelf maar omdat de rest geen zin heeft om wederom 20 euro op te hoesten voor een retourtje Rotterdam.
Morgen gaan we in ieder geval los tegen de duitsers. Heb er heel veel zin in, jammer dat ik moet werken tot half 4 maar dat is niet anders helaas.
Zo laat de tap open is! Eerst even de stad in morgen en dan richting Varkenoordquote:Op dinsdag 23 maart 2010 20:49 schreef Radioheader het volgende:
[..]
Ik kijk ook uit naar morgen. Ik ga nog ff naar Varkenoord vanaf hoe laat is daar wat te doen?
Ik hoop het niet, heb hem zondag de hele wedstrijd mogen aanschouwen maar wat een drama is dat joh..quote:Op woensdag 24 maart 2010 10:49 schreef Dirk-Kuijt het volgende:
Is Schaken nou al rond?
Toch alweer vier dagen geleden inderdaad.quote:Op woensdag 24 maart 2010 15:05 schreef DonRaja het volgende:
Heb er zin in vanavond, na lange tijd weer eens in het stadion!
Zijn Wijnaldum en Fer wel echt aanwezig of alleen op papier? Mulder en Castaignos zijn wel goed bezig.quote:Op woensdag 24 maart 2010 21:39 schreef Irritatie100 het volgende:
Dit slaat echt he-le-maal nergens op zeg. Wat een mietjes staan er op het veld. Ingrijpen ho maar.
Wijnaldum is aanwezig ja, zie een paar seconden voorafgaand aan de goal. Fer? Geen idee.quote:Op woensdag 24 maart 2010 21:40 schreef TJDoornbos het volgende:
[..]
Zijn Wijnaldum en Fer wel echt aanwezig of alleen op papier? Mulder en Castaignos zijn wel goed bezig.
3. Ruiz is de man van Gio en die was nergens waardoor Vlaar en De Vrij ineens erop af moesten en dus wat te laat waren.quote:Op woensdag 24 maart 2010 21:44 schreef Toilutpaper het volgende:
1. Wijnaldum mag geen balverlies lijden.
2. Fer moet er veel feller ingaan.
3. Vlaar en de Vrij moeten overleggen wie Ruiz dekt.
Nee. Kunnen we mooi verkopen die Spanjaard.quote:Op woensdag 24 maart 2010 22:23 schreef Merkie het volgende:
Het verschil is inderdaad dag en nacht.
De Vrij doet het trouwens al weken supergoed op de RB-positie, is er nog wel plek voor Fernandez?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |