Laten we hopen van wel ja.quote:Op dinsdag 16 maart 2010 13:33 schreef Lariekoek het volgende:
Kan je doen ja. Alleen grote kans dat je met een amorisatie regeling zit opgeschept
Ja en dat gaat dus niet werken. Je krijgt niet uitbetaald zonder te werken. Ik heb ook zo'n training gehad en die werd pas uitbetaald na 4 weken voor ze gewerkt te hebben of iets dergelijks.quote:Op dinsdag 16 maart 2010 13:34 schreef grijzemuis het volgende:
Daarom wil ik dus pas stoppen NA het uitbetalen van de training.
Je krijgt het pas uitbetaald als je er hebt gewerkt.quote:Op dinsdag 16 maart 2010 13:34 schreef grijzemuis het volgende:
Het gaat niet om het salaris, maar om de kosten van die training.quote:Op dinsdag 16 maart 2010 13:34 schreef grijzemuis het volgende:
Die je waarschijnlijk terug moet betalen als je te snel opstapt.quote:Op dinsdag 16 maart 2010 13:37 schreef Devz het volgende:
[..]
Het gaat niet om het salaris, maar om de kosten van die training.
Als die training in de proeftijd zit mag je gewoon opstappen.quote:Op dinsdag 16 maart 2010 13:40 schreef maok het volgende:
Dat je het geld hebt gekregen betekend niet dat ze niets kunnen terug vorderen. Grote kans dat dat bedrag nog meer is dan je hebt ontvangen. Die training kost namelijk zelf ook geld, dus ze betalen jou salaris+het geld dat de training kost. Dan heb je na 4 weken een bedrag ontvangen en dan mag je evenlater het dubbele (ik noem maar wat) terug betalen.
Behalve als je gaat verhuizen en al je sporen uitwist, vindt de deurwaarder je echt wel (en moet je ook nog de deurwaarderskosten betalen)
Ik heb het over zo'n regeling in een contract dat je een 'boete' moet betalen als je er niet een bepaalde tijd blijft werken.quote:Op dinsdag 16 maart 2010 13:48 schreef TheThirdMark het volgende:
[..]
Als die training in de proeftijd zit mag je gewoon opstappen.
Ja dat mag, maar in dergelijke contracten staat dan vaak wel een clausule waarin je dus alles terug moet betalen. Zo slim zijn ze dan weer wel.quote:Op dinsdag 16 maart 2010 13:48 schreef TheThirdMark het volgende:
[..]
Als die training in de proeftijd zit mag je gewoon opstappen.
Dat is op zich vrij normaal. Ik heb in het verleden ook een dergelijke training gehad van 3 weken lang 5 dagen per week. Ze betalen je dan voor de tijd die je er besteed. Je krijgt dan meestal wel iets minder dan je zou krijgen als je er echt aan het werk was.quote:Op dinsdag 16 maart 2010 13:55 schreef Lienekien het volgende:
Ik snap trouwens niet zo goed waarom TS verwacht dat hij iets betaald krijgt voor het volgen van de training.
Als ik voor m'n huidige baan een paar dagen op cursus ga, tellen die gewoon mee als werkdagen. Lijkt me dat dat niet noodzakelijk anders hoeft te werken als het voor een nieuwe baan is (hoewel je dan, om uitzuigers als TS te voorkomen, wel contractueel wat dingen goed moet regelen)quote:Op dinsdag 16 maart 2010 13:55 schreef Lienekien het volgende:
Ik snap trouwens niet zo goed waarom TS verwacht dat hij iets betaald krijgt voor het volgen van de training.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |