abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_79501728
quote:
Op dinsdag 23 maart 2010 18:34 schreef Zelva het volgende:

[..]

Je bent gewoon echt stekeblind, en sowieso ben je totaal niet in staat begrijpend te lezen, maar dat wisten we al. Een rechter hoeft er alleen aan te pas te komen als ze foto's willen, het staat er gewoon overduidelijk in het artikel. De rest van de informatie, je naam, je adres, je telefoonnummer, waar en wanneer je gereisd hebt, noem maar op, het is allemaal zo op te vragen door het OM.
Dat is jouw redenatie. Ik zie nergens staan dat TLS klakkeloos andere gegevens af gaat staan.

Sowieso gaat deze zaak over iets wat speelde voordat TLS/NS en CBP die afspraken hadden gemaakt. Dus waarschijnlijk is het ondertussen anders en moeilijker voor het OM of anderen om aan die gegevens te komen.
quote:
Ah, nu gaan we het opeens op de bewaartermijn gooien, die sowieso wel jaren zal duren. Punt is gewoon dat jij beweert dat er überhaupt geen persoonlijke gegevens werden geregistreerd, maar alleen aantallen reizigers en nu definitief duidelijk is dat dat lariekoek is, probeer je je in allerlei bochten te wringen om er nog iets van te maken, maar faal je daar jammerlijk in.
Ik heb altijd gezegd dat de gegevens in het archief zonder persoons gegevens worden opgeslagen en alleen maar aangeven dat persoon X op locatie Y is geweest. Dat zijn die gewraakte 7 jaar waar iedereen over valt.

Daarnaast moet TLS die gegevens een tijdje bewaren voor o.a. de belastingdienst zodat jij kunt declareren. Maar wat daar precies opgeslagen wordt, geen idee. Waarschijnlijk dezelfde gegevens die jij anders op zou sturen naar de belastingdienst om jouw declaraties in te dienen. Dus dat zou dan sowieso ergens te vinden zijn.
quote:
Stel dat die bewaartermijn vijf jaar is, wat betreffende mijn privacy heb ik daar dan precies aan als morgen het OM de gegevens opvraagt van een tramritje dat ik dit jaar heb gevoerd?

Helemaal niets.
Tja, wat heb jij aan je privacy als je met een GSM belt, je pinpas of credit card gebruikt? Die gegevens worden net zo goed opgeslagen.
En net zoals bij die diensten, heb je ook bij de OV chipkaart de mogelijkheid om anoniem te reizen.

quote:
Leuk document trouwens, want daar wordt dus helemaal niets, nada gezegd over het bewaren voor het OM.
Daar zijn ook geen afspraken mee gemaakt, dat klopt. Aangezien TLS niet werkt voor het OM zijn die afspraken er niet.
Net zoals de GSM providers ook geen vaste afspraken hebben met het OM.
Leaf
pi_79501750
quote:
Op dinsdag 23 maart 2010 18:53 schreef Stupendous76 het volgende:

[..]

Hoezo? Je eigen woorden. Of kan je die ook al niet begrijpen?
Welke woorden van mij?
Je linkt naar een nieuwsartikel.
Leaf
  dinsdag 23 maart 2010 @ 19:28:47 #278
188877 Stupendous76
wenst iedereen veel plezier
pi_79503016
quote:
Op dinsdag 23 maart 2010 19:00 schreef VancouverFan het volgende:

[..]

Welke woorden van mij?
Je linkt naar een nieuwsartikel.
My bad: klik
Repent, Pray, Forgive
Overzicht privacy-inperkende maatregelen/wetten/voorstellen
Mensen doen niet dingen omdat ze dat willen, maar omdat het kan.
pi_79503070
quote:
Op dinsdag 23 maart 2010 18:22 schreef Moos. het volgende:
Mijn OV-Chipkaart is na twee weken nog niet aangekomen, weet iemand hoe ik nu contact moet op nemen?
op = op he

wachttijd is 6 weken he, dus zou nog even geduld hebben

[ Bericht 5% gewijzigd door macca728 op 23-03-2010 19:36:27 ]
pi_79503119
quote:
Op dinsdag 23 maart 2010 18:37 schreef Rnie het volgende:

[..]

Weet ik niet....ik heb er nooit geld op gezet aangezien ik student ben.

Ik ga er dus ook geen saldo opzetten. Ik weiger te betalen omdat ik recht heb op vrij reizen.
toch niet altijd ? alleen weekend of door de weeks

als je er geld opzet, is het probleem opgelost lijkt me
pi_79503158
quote:
Op dinsdag 23 maart 2010 19:28 schreef Stupendous76 het volgende:

[..]

My bad: klik
En ook daar is niks gelogen aan.

Als jij meent van wel, onderbouw het dan eens.
Leaf
  dinsdag 23 maart 2010 @ 19:38:56 #282
188877 Stupendous76
pi_79503468
quote:
Op dinsdag 23 maart 2010 19:32 schreef VancouverFan het volgende:

[..]

En ook daar is niks gelogen aan.

Als jij meent van wel, onderbouw het dan eens.
Heb ik al gedaan, wel opletten: klik
De rest mag je er maar bij verzinnen, dat gaat je heel erg goed af.
Repent, Pray, Forgive
pi_79503613
quote:
Op dinsdag 23 maart 2010 19:38 schreef Stupendous76 het volgende:

[..]

Heb ik al gedaan, wel opletten: klik
De rest mag je er maar bij verzinnen, dat gaat je heel erg goed af.
Je komt dus alleen maar wat herkauwen?

Dat kun je doen totdat ik een ons weeg. Feit blijft dat op de chip zelf geen persoonsgegevens staan. Dus is er niks gelogen aan die post.
En feit blijft dat onderzoek bureau's niet perse gegevens van de RET nodig hebben om een onderzoek te doen.
Leaf
pi_79503852
quote:
Jup.
pi_79504046
quote:
Op dinsdag 23 maart 2010 19:47 schreef Moos. het volgende:

[..]

Jup.
Op = op blijkbaar. Anders even bellen met Conexxion.

http://www.connexxion.nl/klantenservice/43/
Leaf
pi_79504279
of gewoon nog 4 weken wachten, want de gemiddelde wachtijd is 6 weken.

Je moet ze wel de tijd geven he, al die honderdduizenden chipkaarten opsturen
  dinsdag 23 maart 2010 @ 20:36:01 #287
188877 Stupendous76
pi_79506073
quote:
Op dinsdag 23 maart 2010 19:42 schreef VancouverFan het volgende:

[..]

Je komt dus alleen maar wat herkauwen?

Dat kun je doen totdat ik een ons weeg. Feit blijft dat op de chip zelf geen persoonsgegevens staan. Dus is er niks gelogen aan die post.
En feit blijft dat onderzoek bureau's niet perse gegevens van de RET nodig hebben om een onderzoek te doen.
Nee, niet herkauwen, en beroep doen op gezond verstand. Bij jou.

Repent, Pray, Forgive
pi_79506161
quote:
Op dinsdag 23 maart 2010 20:36 schreef Stupendous76 het volgende:

[..]

Nee, niet herkauwen, en beroep doen op gezond verstand. Bij jou.

Dat gezonde verstand is er bij mij allang. Nu nog bij jou.

Het zou namelijk wel leuk zijn als je een normale discussie gaat voeren in plaats van telkens weer ditzelfde soort gezeur. Dit gaat nergens heen door zo op de man te spelen.

[ Bericht 0% gewijzigd door VancouverFan op 23-03-2010 21:33:30 ]
Leaf
pi_79508706
quote:
Op dinsdag 23 maart 2010 19:50 schreef VancouverFan het volgende:

[..]

Op = op blijkbaar. Anders even bellen met Conexxion.

http://www.connexxion.nl/klantenservice/43/
Ze hebben wel mooi 1 cent van m'n rekening af gehaald.
pi_79531250
Voor wie het leuk vind, de hele uitspraak van de zaak tussen TLS en het OM

http://zoeken.rechtspraak.nl/resultpage.aspx?snelzoeken=true&searchtype=ljn&ljn=BK6331&u_ljn=BK6331
Leaf
  woensdag 24 maart 2010 @ 16:12:07 #291
39333 Zelva
Fortunate observer of time
pi_79535102
quote:
Op dinsdag 23 maart 2010 18:59 schreef VancouverFan het volgende:

[..]

Dat is jouw redenatie. Ik zie nergens staan dat TLS klakkeloos andere gegevens af gaat staan.
Hoeveel heb je er besteld?

Gelukkig draag je zelf het bewijs voor je leugenachtige beweringen en gedraai al aan, dat scheelt weer werk.
quote:
2.3. De Rechtbank heeft haar beslissing als volgt gemotiveerd:
"De enige vraag die partijen verdeeld houdt is de vraag of de litigieuze foto's al dan niet 'gevoelige gegevens' zijn in de zin van artikel 126nf, eerste lid, Sv juncto artikel 126nd, tweede lid, derde volzin, Sv die uitsluitend op grond van artikel 126nf/126uf Sv gevorderd mogen worden.
quote:
Sowieso gaat deze zaak over iets wat speelde voordat TLS/NS en CBP die afspraken hadden gemaakt. Dus waarschijnlijk is het ondertussen anders en moeilijker voor het OM of anderen om aan die gegevens te komen.
Nou, ik ben razend benieuwd welke afspraken TLS, waar NS gewoon onderdeel van uitmaakt, maar dat weet je blijkbaar niet, heeft gemaakt met het CBP over het uitwisselen van gegevens met het OM. Juist geen enkele, en dat geef je zelf ook nog eens toe:
quote:
Daar zijn ook geen afspraken mee gemaakt, dat klopt.
Compleet nutteloos 'argument' dus.
quote:
Tja, wat heb jij aan je privacy als je met een GSM belt, je pinpas of credit card gebruikt? Die gegevens worden net zo goed opgeslagen.
Met het enorm grote verschil dat je daar een keuze hebt tussen verschillende aanbieders en de keuze hebt om op een bepaald moment een afweging te maken om wel of niet te pinnen, wel of niet te bellen, en wel of niet je credit cardgegevens achter te laten. Met het openbaar vervoer heb je die keuze (straks) totaal niet meer en of je het wilt of niet je gegevens kunnen overal voor worden gebruikt.
quote:
En net zoals bij die diensten, heb je ook bij de OV chipkaart de mogelijkheid om anoniem te reizen.
Een voor vele mensen slechts theoretische mogelijkheid. Ja, of je moet bereid zijn duizenden euro's per jaar meer te betalen. Geen serieuze optie.

[ Bericht 0% gewijzigd door Zelva op 24-03-2010 16:18:37 ]
pi_79535394
OV-Chipkaart... _________
pi_79535748
quote:
Op woensdag 24 maart 2010 16:12 schreef Zelva het volgende:

[..]

Hoeveel heb je er besteld?

Moet ik je echt nog serieus nemen als je zo begint?

Ik wil best een discussie met je voeren en je dingen uitleggen. Maar niet als je geen respect toon voor mensen met een andere mening.
Leaf
  woensdag 24 maart 2010 @ 20:03:59 #294
39333 Zelva
pi_79543588
quote:
Op woensdag 24 maart 2010 16:31 schreef VancouverFan het volgende:

[..]

Moet ik je echt nog serieus nemen als je zo begint?

Ik wil best een discussie met je voeren en je dingen uitleggen. Maar niet als je geen respect toon voor mensen met een andere mening.

Hoe wil je het anders noemen als het gewoon er duidelijk staat, maar het dan alleen volgens jou nog steeds onzin blijft, en je geen enkel, nul komma nul, bewijs aandraagt waar dan uit zou moeten blijken dat TLS niet die gegevens zomaar overdraagt. Wat jij hebt is geen mening, het enige wat je doet is als een ezel zo koppig iets volhouden dat gewoon bewezen onjuist is. Dat wordt, ook in een normale discussie, onder oogkleppen geschaard.

Sterker nog, TLS is gewoon verplicht die gegevens over te dragen, hoe dan ook. Staat ook gewoon in die uitspraak, die je blijkbaar helemaal niet hebt gelezen, anders zou je niet nog steeds zulke onzin uitkramen.
pi_79546540
quote:
Op woensdag 24 maart 2010 20:03 schreef Zelva het volgende:

[..]

Hoe wil je het anders noemen als het gewoon er duidelijk staat, maar het dan alleen volgens jou nog steeds onzin blijft, en je geen enkel, nul komma nul, bewijs aandraagt waar dan uit zou moeten blijken dat TLS niet die gegevens zomaar overdraagt. Wat jij hebt is geen mening, het enige wat je doet is als een ezel zo koppig iets volhouden dat gewoon bewezen onjuist is. Dat wordt, ook in een normale discussie, onder oogkleppen geschaard.

Sterker nog, TLS is gewoon verplicht die gegevens over te dragen, hoe dan ook. Staat ook gewoon in die uitspraak, die je blijkbaar helemaal niet hebt gelezen, anders zou je niet nog steeds zulke onzin uitkramen.
Ik moet bewijzen dat iets niet gebeurd

Bewijs jij dan even dat de telefoon providers niet zomaar bel gegevens afstaan. Of dat banken de pinpas gegeven met moeite vrijgeven.
Leaf
  woensdag 24 maart 2010 @ 21:28:39 #296
39333 Zelva
pi_79547766
quote:
Op woensdag 24 maart 2010 21:02 schreef VancouverFan het volgende:

[..]

Ik moet bewijzen dat iets niet gebeurd
Ik heb al tig keer gezegd en ga het nog maar eens doen:

WIE STELT, BEWIJST!

Jij stelt dat iets niet gebeurd, dat is je enige argument, maar weigert het te onderbouwen. Dan is inderdaad de enige juiste smiley.

Zomaar iets roepen zonder het te onderbouwen is geen discussiëren en dat is vrijwel het enige wat jij doet.
quote:
Bewijs jij dan even dat de telefoon providers niet zomaar bel gegevens afstaan. Of dat banken de pinpas gegeven met moeite vrijgeven.
Joh, het gaat over de ov-chipkaart, niet over andere zaken.
pi_79547841
quote:
Op woensdag 24 maart 2010 21:28 schreef Zelva het volgende:

[..]

Ik heb al tig keer gezegd en ga het nog maar eens doen:

WIE STELT, BEWIJST!

Zomaar iets roepen zonder het te onderbouwen is geen discussiëren en dat is vrijwel het enige wat jij doet.
[..]

Joh, het gaat over de ov-chipkaart, niet over andere zaken.
Bewijs jij dan eerst maar eens waar ik heb gelogen
En bewijs jij maar eens dat TSL na de afspraken met het CBP makkelijk gegevens af staat. De zaak waar nu een uitspraak over is gedaan, was van voor de afspraken tussen TSL en het CBP.
Leaf
pi_79548150
Is er nog een andere manier om een vervangende kaart aan te vragen? Ik wacht nu al 3 maanden op mijn ov kaart, volgens de telefoonlijn is ie onderweg. Nou kreeg ik via mail de tip om een nieuwe kaart aan te vragen, omdat ik eigenlijk de chipkaart al zou moeten hebben, maar nu kom ik -#$%@#$@- niet meer door de wachtrij van de klantenservice heen, heb @#$#$^@#$@$@#$@ van TILBURG TOT NIJMEGEN IN DE TREIN GEZETEN, CONSTANT IN DE WACHT!!!
Ik zeg altijd maar zo, met drie wielen heb je nog geen auto.
pi_79548220
quote:
Op woensdag 24 maart 2010 21:36 schreef aardappel het volgende:
Is er nog een andere manier om een vervangende kaart aan te vragen? Ik wacht nu al 3 maanden op mijn ov kaart, volgens de telefoonlijn is ie onderweg. Nou kreeg ik via mail de tip om een nieuwe kaart aan te vragen, omdat ik eigenlijk de chipkaart al zou moeten hebben, maar nu kom ik -#$%@#$@- niet meer door de wachtrij van de klantenservice heen, heb @#$#$^@#$@$@#$@ van TILBURG TOT NIJMEGEN IN DE TREIN GEZETEN, CONSTANT IN DE WACHT!!!
Het ritje tilburg - nijmegen wat me dus 10,50 kostte plus 10 cent per minuut -_-
Ik zeg altijd maar zo, met drie wielen heb je nog geen auto.
  woensdag 24 maart 2010 @ 21:44:57 #300
39333 Zelva
pi_79548560
quote:
Op woensdag 24 maart 2010 21:30 schreef VancouverFan het volgende:

[..]

Bewijs jij dan eerst maar eens waar ik heb gelogen
Dat heb ik al gedaan, meerdere keren en ik was niet de enige. Oogkleppen...
quote:
En bewijs jij maar eens dat TSL na de afspraken met het CBP makkelijk gegevens af staat. De zaak waar nu een uitspraak over is gedaan, was van voor de afspraken tussen TSL en het CBP.
Dat heb ik al gedaan. Er zijn geen afspraken tussen TSL en het CBP over de gegevensafdracht aan het OM. Lees nou gewoon eens een keer en blijf niet iedere keer dezelfde onzin gebruiken die zelfs door de door jouw gebruikte bronnen al onderuit is gehaald. Het OM heeft sowieso recht op die gegevens, dus er zijn geen afspraken over te maken.

Maar leuk geprobeerd om de discussie een andere wending proberen te geven. Je hebt nog steeds geen bewijs geleverd voor je stelling en dat ben je zoals gebruikelijk natuurlijk niet van plan, dat ben ik inmiddels wel van je gewend.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')