'quote:Op zaterdag 20 maart 2010 16:53 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Mja, dat kunnen ze bij de GTW in het scherm wel aflezen. Daar staat een regel waarin het aantal bakken staan
Mja, als je bij het instappen als mcn niet oplet dan kun je het over het hoofd zienquote:Op zaterdag 20 maart 2010 19:37 schreef Yreal het volgende:
[..]
'
hoe kun je serieus niet weten hoeveel bakken je bij je hebt in een GTW? die zijn sowieso niet zoo variable
Ik ben benieuwd wat er dan aan verschraling plaatsvindt. Station Deventer vind ik een van de beste stations. Twee verwarmde wachtruimtes, een (eenvoudige) restauratie, kiosk en toilet op het eilandperron. Fatsoenlijke verwarmde wachtruimtes en restauraties zijn met bosjes door de NS gesaneerd, Deventer heeft ze nog.quote:Op zaterdag 20 maart 2010 19:51 schreef Zug-Chef het volgende:
In 2011 ondergaat station Deventer een grootschalige modernisering.
Eens. Die roestvrijstalen toiletten zijn een schande. In elk ander land waar ik ben geweest was dit beter geregeld, zelfs op kleine stations.quote:Op zaterdag 20 maart 2010 20:12 schreef Dr_Flash het volgende:
Ik was er vanmiddag nog. Dat toilet is nou niet bepaald iets om trots op te zijnVerder is het stationsgebouw eigenlijk nogal oubollig. Op het schattige af. Ben benieuwd wat ze er van gaan maken, en wat voor gevolgen dat voor mijn uitzicht gaat hebben
Soms. Vanaf Zwolle kun je rechtstreeks naar Enschede met een boemeltje, maar ook met intercity's icm. overstap in Deventer. Zodoende dus.quote:
ik ben ook eens met de trein naar Kopenhagen geweest, volgens mij ging de hele trein toen op de veerboot mee.quote:Op vrijdag 19 maart 2010 22:54 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Precies. Zoiets doe ik ieder jaar wel een keer eigenlijkVorig jaar ben ik naar Warszawa geweest, in 2008 naar Kopenhagen, in 2007 naar Marseille (okee, dat was vanaf Luxemburg).
Als je nu boekt kan je voor 58 euro in een slaapstoel op en neerquote:Op zaterdag 20 maart 2010 20:25 schreef computergirl het volgende:
[..]
ik ben ook eens met de trein naar Kopenhagen geweest, volgens mij ging de hele trein toen op de veerboot mee.
Je hebt nog ruim de tijd om wat in Praag rond te kijken...leuk idee eigenlijk
Ik ben tijdens m'n interrail vakantie ook in Tsjechië geweest. Niet in Praag, ik vind de kleine dorpjes veel interessanter. Wat mij opviel is dat ik geen mens heb aangetroffen die Engels of Duits spreekt, ook geen spoorwegpersoneel op de stations.quote:Op zaterdag 20 maart 2010 20:28 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Als je nu boekt kan je voor 58 euro in een slaapstoel op en neerEn ik ga niet in Praag rondkijken, heb daar andere plannen
Maar het zou inderdaad kunnen ja
Flash gaat naar de hoertjesquote:Op zaterdag 20 maart 2010 20:28 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Als je nu boekt kan je voor 58 euro in een slaapstoel op en neerEn ik ga niet in Praag rondkijken, heb daar andere plannen
Maar het zou inderdaad kunnen ja
Homoseksuele machinisten zijn uit de kast gekomen, wat een kleur. Kunnen ze niet is eentje helemaal zwart maken, ziet er ook wel vreemd uit.quote:Op vrijdag 19 maart 2010 20:21 schreef Zug-Chef het volgende:
OV Chip VIRM
[ link | afbeelding ]
Ter promotie van de steeds meer landelijk geldige OV Chipkaart, heeft NSR VIRM treinstel 9524 in de wit-roze huiskleuren van de OV-chipkaart bestickerd. Als trein 2051 arriveert dit opvallend uitgedoste Intercitytreinstel vanuit Den Haag het Centraal Station van Utrecht Centraal. Vrijdag 19 maart 2010
Ja, machinisten gaan over de kleur van een trein, nou goed?quote:Op zaterdag 20 maart 2010 20:40 schreef Brembo het volgende:
[..]
Homoseksuele machinisten zijn uit de kast gekomen, wat een kleur. Kunnen ze niet is eentje helemaal zwart maken, ziet er ook wel vreemd uit.
Je komt volgens mij niet vaak ergens ander of welquote:Op zaterdag 20 maart 2010 20:24 schreef SvMp het volgende:
[..]
Soms. Vanaf Zwolle kun je rechtstreeks naar Enschede met een boemeltje, maar ook met intercity's icm. overstap in Deventer. Zodoende dus.
In Zwolle wordt veel meer overgestapt. Bij harde wind en/of temperaturen onder 0 moet je een pool-outfit meenemen, aangezien daar totaal geen verwarmde wachtgelegenheid is. Dan staat men collectief te blauwbekken op de perrons. En dan is 10 minuutjes vertraging wel heel lang. Station Zwolle is een voorbeeld van hoe het niet moet.
JAquote:Op zaterdag 20 maart 2010 20:43 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Ja, machinisten gaan over de kleur van een trein, nou goed?Einstein.
Het zijn er inderdaad niet veel, maar veel stations worden ook niet gebruikt voor een overstap. Toch zijn er wel positieve voorbeelden: Eindhoven, Tilburg, Amersfoort, Roosendaal.quote:Op zaterdag 20 maart 2010 20:45 schreef Ireyon het volgende:
[..]
Je komt volgens mij niet vaak ergens ander of wel? 'k Mag dagelijks tweemaal een kwartier wachten om over te stappen en voor zover ik weet, is het aantal stations waar de perrons of wachtruimtes fatsoenlijk verwarmd zijn, op één hand te tellen..
Waaat rozendaal heeft een stationshal?quote:Op zaterdag 20 maart 2010 20:52 schreef SvMp het volgende:
[..]
Het zijn er inderdaad niet veel, maar veel stations worden ook niet gebruikt voor een overstap. Toch zijn er wel positieve voorbeelden: Eindhoven, Tilburg, Amersfoort, Roosendaal.
Ik reis niet dagelijks met de trein, alleen recreatief. Maar ik heb genoeg stations gezien.
in leiden staan die krengen helemaal bij het einde van het peronquote:Op zaterdag 20 maart 2010 21:01 schreef SvMp het volgende:
Misschien al eens voorbij gekomen in dit topic, maar op enkele stations heeft de NS van die warmtezuilen neergezet. I.i.g. in Amersfoort en Nijmegen. Warmte komt er wel van af, maar er kunnen maar weinig mensen om heen staan. Op dit moment dat de zuil gebruikt wordt - en die is best populair op koude dagen - staan er voortdurend mensen om heen, volgens mij kost dat ook de nodige energie. Ze kunnen beter die glazen wachthokken verwarmen.
Ten eerste heet het Roosendaal, en ten tweede kan je best eens wat beter om je heen kijken de volgende keerquote:Op zaterdag 20 maart 2010 20:57 schreef Yreal het volgende:
[..]
Waaat rozendaal heeft een stationshal?![]()
Nou ben ik daar maar 1x geweest met marko-almelo, maar dat was toch wel een droevig stationnetje
Sorry hoorquote:Op zaterdag 20 maart 2010 21:02 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Ten eerste heet het Roosendaal, en ten tweede kan je best eens wat beter om je heen kijken de volgende keer
Daar noem je 3 stations waar ik dagelijks een aantal minuten op het perron te vinden ben, maar de wachtruimtes zijn gewoon simpele tochtige hokjes. Alleen in Eindhoven is het binnen wel uit te houden, maar daar heb je niks aan als je in de spits een zitplaats wilt en dus nog een paar honderd meter naar het eind van het perron moet lopen.quote:Op zaterdag 20 maart 2010 20:52 schreef SvMp het volgende:
[..]
Het zijn er inderdaad niet veel, maar veel stations worden ook niet gebruikt voor een overstap. Toch zijn er wel positieve voorbeelden: Eindhoven, Tilburg, Amersfoort, Roosendaal.
Ik reis niet dagelijks met de trein, alleen recreatief. Maar ik heb genoeg stations gezien.
Je kan 't hem niet kwalijk nemen hoor.. Stationshal is nogal overdreven voor die anderhalve vierkante meter.quote:Op zaterdag 20 maart 2010 21:02 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Ten eerste heet het Roosendaal, en ten tweede kan je best eens wat beter om je heen kijken de volgende keer
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |