Je eigen kat binnenhouden, iets anders kan ik niet bedenken.quote:Op maandag 15 maart 2010 16:22 schreef droppie54 het volgende:
en wat zou ik er aan kunnen doen ?
Dat en eerder naar de dierenarts als je merkt dat er iets mis is met je huisdier?quote:Op maandag 15 maart 2010 16:24 schreef vergeetmewelletje het volgende:
[..]
Je eigen kat binnenhouden, iets anders kan ik niet bedenken.
Dat ja. Katten hoor je binnen (of tenminste op je eigen terrein) te houden.quote:Op maandag 15 maart 2010 16:52 schreef SimonBalk het volgende:
sorry hoor maar met een eigenaar van een kat valt nooit te praten. Ik heb een auto vol krassen om dat te bevestigen. Verder vind ik dat je als eigenaar van een huisdier daar verantwoordelijk voor bent en het dier dus NOOIT zelfstandig buiten mag laten.
Ik vind het lullig van je huisdier dat het pijn heeft maar nu beleef je wel wat niet-kattenliefhebbers eigenlijk elke dag meemaken.
Eeyquote:Op maandag 15 maart 2010 16:52 schreef SimonBalk het volgende:
sorry hoor maar met een eigenaar van een kat valt nooit te praten. Ik heb een auto vol krassen om dat te bevestigen. Verder vind ik dat je als eigenaar van een huisdier daar verantwoordelijk voor bent en het dier dus NOOIT zelfstandig buiten mag laten.
Ik vind het lullig van je huisdier dat het pijn heeft maar nu beleef je wel wat niet-kattenliefhebbers eigenlijk elke dag meemaken.
Dat is niet raar. Ik wil mijn dure kat ook niet buiten hebben. Voornamelijk omdat ik al 7 kleuren schijt als ie een keer ontsnapt is, en ik zelf een grote hekel heb aan mensen die hun katten buiten laten, maar ook omdat ie best prijzig wasquote:Op maandag 15 maart 2010 17:10 schreef Kabolter het volgende:
Katten sowieso binnen houden. En als je niet de mogelijkheden hebt om een leuke plek voor hem te maken moet je niet aan deze 'makkelijke' diertjes beginnen.
Wat wel vaag is, zodra ze een beetje van waarde zijn worden ze vaak wel netjes verzorgd.
Schop het baasje danquote:Op maandag 15 maart 2010 18:54 schreef MaGNeT het volgende:
Ten eerste kan je je kat binnen houden, dat scheelt al overlast in de buurt.
Ten tweede kan je die andere kat zo'n rotschop geven dat hij het nooit meer doet.
En ja... Ik ben gek op katten maar sommige baasjes maken er een puinhoop van...
ik zou zeggen laat je kat lekker buiten lopen!quote:soest, baarn -
De Partij voor de Dieren is verbijsterd dat Utrecht het afschieten van katten in het buitengebied niet wil verbieden. ,,Echt dieptriest'', zegt statenlid Wanda Bodewitz. Volgens haar partij schieten jagers in de provincie jaarlijks zo'n duizend katten dood.
,,Zogenaamd verwilderde katten, maar het is helemaal niet te zien of een kat is verwilderd of een baasje heeft. Regelmatig worden ook huiskatten afgeschoten. En wat is verwilderd? Vaak zijn het ontsnapte of gedumpte tamme katten.''
In het debat over de Flora- en Faunawet diende Bodewitz een wijzingvoorstel in om te voorkomen dat jagers zonder toestemming van de provincie katten in het wild mogen afschieten. Maar de provinciale staten steunen haar niet. Ook het voorstel een einde te maken aan het jagen op zeshonderd reeën - populatiebeheer - in Utrecht haalde het niet. Bodewitz: ,,Helaas is de meerderheid jachtgezind. Ook gedeputeerde dierenwelzijn Bart Krol (oud-CDA-wethouder in Soest, red) was niet bereid de jacht stop te zetten. We beraden ons op acties. Intussen moeten kattenbezitters zorgen dat hun kat buiten bereik van de geweerloop blijft.'' Volgens haar is niet bewezen dat zwerfkatten een gevaar vormen voor vogels. ,,Uit onderzoek blijkt hun maaginhoud vooral uit knaagdieren te bestaan'', aldus Bodewitz.
,,Dikke flauwekul'', reageert gedeputeerde Krol. ,,Katten brengen enorme schade toe aan de vogelstand. Ze horen niet los in het veld te lopen.'' Volgens Krol gaat het om een principieel verschil tussen de Partij voor de Dieren en andere fracties. ,,Het overgrote deel vindt dat katten in bijzondere situaties, om overlast en schade te beperken, bejaagd mogen worden door jachtakte-houders. Terwijl de Partij voor de Dieren tegen elke vorm van jacht is.'' Bodewitz pleit bij kattenoverlast rond campings en industrieterreinen voor een diervriendelijke aanpak: vangen, steriliseren en terugzetten. Krol: ,,Nadeel van steriliseren en terugzetten is, dat ze nog steeds schade toebrengen in de natuur.''
Dat meen je! Je kan ook overdrijven...quote:Op maandag 15 maart 2010 19:21 schreef SonicB het volgende:
oh ja! je kan er niets aan doen.
tegenwoordig breng ik de katten die in mijn tuin zitten regelrecht naar het asiel. Want het verhaal van kattenbazen "dat hun kat lekker buiten mag spelen" (lees mijn tuin). pik ik niet meer. Kosten 75 Euro
Ik vind het een prima oplossing. Als constant dezelfde kat je tuin/auto/whatever zit te verneuken, pay up.quote:Op dinsdag 16 maart 2010 00:49 schreef Nemephis het volgende:
[..]
Dat meen je! Je kan ook overdrijven...
Ja, want daardoor gaan de krassen op je auto weg...quote:Op dinsdag 16 maart 2010 00:52 schreef Harajuku. het volgende:
[..]
Ik vind het een prima oplossing. Als constant dezelfde kat je tuin/auto/whatever zit te verneuken, pay up.
Dat is nadat de katteneigenaren weigeren en je dus iig meerdere krassen voorkomt.quote:Op dinsdag 16 maart 2010 00:55 schreef Five_Horizons het volgende:
[..]
Ja, want daardoor gaan de krassen op je auto weg...
Je zou ze natuurlijk gewoon aansprakelijk kunnen stellen....quote:Op dinsdag 16 maart 2010 00:58 schreef Harajuku. het volgende:
[..]
Dat is nadat de katteneigenaren weigeren en je dus iig meerdere krassen voorkomt.
Ja, dan moet je eerst weten van wie die katten zijn, en áls je daar al achterkomt krijg je bullshit en het is hun kat niet geweest. Morgen zit ie er weer.quote:Op dinsdag 16 maart 2010 01:02 schreef Five_Horizons het volgende:
[..]
Je zou ze natuurlijk gewoon aansprakelijk kunnen stellen....
Ik noem maar iets raars hoor....
Ja, je moet er altijd vanuit gaan dat je er niet achter komt, natuurlijk. Alsof die mensen het expres doenquote:Op dinsdag 16 maart 2010 01:15 schreef Harajuku. het volgende:
[..]
Ja, dan moet je eerst weten van wie die katten zijn, en áls je daar al achterkomt krijg je bullshit en het is hun kat niet geweest. Morgen zit ie er weer.
En dan?
quote:Op dinsdag 16 maart 2010 01:30 schreef Five_Horizons het volgende:
[..]
Ja, je moet er altijd vanuit gaan dat je er niet achter komt, natuurlijk. Alsof die mensen het expres doen
Ik kan er ook wel een drogreden achteraan gooien: wat als die kat toevallig vanochtend ontsnapt is?
Maar goed... je bent tenminste van je krassen af
Dus niets zomaar vanuit gaan, én ik zei als het dezelfde kat is die het constant doet.quote:Op dinsdag 16 maart 2010 00:58 schreef Harajuku. het volgende:
[..]
Dat is nadat de katteneigenaren weigeren en je dus iig meerdere krassen voorkomt.
Als die kat het constant doet, is het waarschijnlijk niet zo lastig om het (desnoods) te filmen en om de eigenaar te achterhalen.quote:Op dinsdag 16 maart 2010 01:34 schreef Harajuku. het volgende:
[..]
[..]
Dus niets zomaar vanuit gaan, én ik zei als het dezelfde kat is die het constant doet.
Ik ben niet eens degene die het doet. Ik weet iig wel uit ervaring dat de eigenaar nooit van iets weet, en de verhalen op FOK liegen er ook niet om.quote:Op dinsdag 16 maart 2010 01:36 schreef Five_Horizons het volgende:
[..]
Als die kat het constant doet, is het waarschijnlijk niet zo lastig om het (desnoods) te filmen en om de eigenaar te achterhalen.
Je doet vooral erg moeilijk.
quote:Op dinsdag 16 maart 2010 01:39 schreef Harajuku. het volgende:
[..]
Ik ben niet eens degene die het doet. Ik weet iig wel uit ervaring dat de eigenaar nooit van iets weet, en de verhalen op FOK liegen er ook niet om.
Ik breng een kat niet naar een asiel, dat vind ik namelijk zielig voor t beest. Voor anderen die constant last hebben maar waar de eigenaar weer alles ontkent, by all means.
Daarbij heb ik geeneens een auto
Het ging niet alleen over een auto, ook over de tuin en "whatever". Maar goed, jij hebt het nooit gezien dus gooien we er nog eenquote:Op dinsdag 16 maart 2010 01:49 schreef Five_Horizons het volgende:
[..]
Je vindt het blijkbaar wel 'begrijpelijk' en normaal. Én je weet 'uit ervaring' dat een eigenaar zogenaamd nooit ergens van weet. Dat zal dan wel aan je buurt of je manier van communiceren liggen.
De meeste mensen zijn er gewoon voor verzekerd en de keren dat ík het heb meegemaakt/gezien, is het dan ook nooit een probleem geweest.
Zo'n band moet ik ook voor mijn poes hebben eigenlijk. Ik durf haar er niet uit te laten, bij de voordeur heb ik de drukste straat van mijn woonplaats, en aan de achterkant alleen een balkon ruim 4 meter boven een plat dak.quote:
Tuurlijk. Mag dat ook met kutkinderen van je buren?quote:Op dinsdag 16 maart 2010 00:52 schreef Harajuku. het volgende:
[..]
Ik vind het een prima oplossing. Als constant dezelfde kat je tuin/auto/whatever zit te verneuken, pay up.
Al heb je die kat op camera, hoe wil je vervolgens achterhalen van wie deze is?quote:Op dinsdag 16 maart 2010 01:36 schreef Five_Horizons het volgende:
[..]
Als die kat het constant doet, is het waarschijnlijk niet zo lastig om het (desnoods) te filmen en om de eigenaar te achterhalen.
Je doet vooral erg moeilijk.
I'm not even going to dignify this one with a response.quote:Op dinsdag 16 maart 2010 08:36 schreef AlphaOmega het volgende:
[..]
Tuurlijk. Mag dat ook met kutkinderen van je buren?
Dat kan, had je gewoon niet moeten posten. Ik word er zo langzamerhand een beetje moe van dat we altijd lopen te zeiken over van alles en nog wat. Ik weet niet of je wel eens naar de demografische gegevens van dit land kijkt, maar het aantal inwoners in dit land is in de afgelopen 15 jaar met ruim 2 miljoen toegenomen. In de buurt van de 13 à 14 procent dus. We polderen hier en daar wel iets in, maar niet in die periode een evenredige hoeveelheid.quote:Op dinsdag 16 maart 2010 09:07 schreef Harajuku. het volgende:
[..]
I'm not even going to dignify this one with a response.
Ik mag prima zeiken, mijn kat zorgt niet voor overlast en mijn hond poept ook niet op de straat. Ik vind het normaal om te zorgen dat andere mensen geen last hebben van mijn dieren, en ik vind het niet normaal dat het anderen geen fuck interesseert dat hun kat, zoals bij MM bijvoorbeeld, het hele huis overhoop haalt.quote:Op dinsdag 16 maart 2010 09:12 schreef AlphaOmega het volgende:
[..]
Dat kan, had je gewoon niet moeten posten. Ik word er zo langzamerhand een beetje moe van dat we altijd lopen te zeiken over van alles en nog wat. Ik weet niet of je wel eens naar de demografische gegevens van dit land kijkt, maar het aantal inwoners in dit land is in de afgelopen 15 jaar met ruim 2 miljoen toegenomen. In de buurt van de 13 à 14 procent dus. We polderen hier en daar wel iets in, maar niet in die periode een evenredige hoeveelheid.
Leuk hè, want iedereen wordt wel steeds individualistischer, wil het liefst 3 Deense doggen bij in z'n appartementje van 60 vierkante meter, en dan ook nog twaalf katten, die via het balkon en een plankje beneden kunnen komen. Ook daar is de toename het zelfde percentage.
Of we moeten ons zelf onder onze egocentrische reet trappen en niet zeiken, of er moet gezocht worden naar een oplossing in regeltjes. Dat laatste is eigenlijk de enige oplossing, want ik kan onmogelijk hardop zeggen dat het tijd wordt dat de bevolkingsgroei in dit land tot stilstand wordt gebracht.
True. De regeltjes die ik noemde. Of voer heel structureel katten- en hondenbelasting in. Ik ben voor. En dat kan niet van de één op de andere dag. Reeds in bezit zijnde dieren uit die categorie moeten structureel geregistreerd worden, kosten voor de eigenaar, en bij het aanschaffen van een nieuw dier onder de nieuwe regels moet dit registreren ook gebeuren, waarna er belasting betaald gaat worden voor het hebben/houden van het dier. En dan is het niet alleen om uitwassen tegen te gaan waar andere mensen last van hebben, maar het is vooral sociaal voor de dieren zelf.quote:Op dinsdag 16 maart 2010 09:15 schreef Harajuku. het volgende:
[..]
Ik mag prima zeiken, mijn kat zorgt niet voor overlast en mijn hond poept ook niet op de straat. Ik vind het normaal om te zorgen dat andere mensen geen last hebben van mijn dieren, en ik vind het niet normaal dat het anderen geen fuck interesseert dat hun kat, zoals bij MM bijvoorbeeld, het hele huis overhoop haalt.
Dat iemand 12 katten wil moet ie zelf weten, maar maak daar niet mijn probleem van.
En dan mogen de mensen die hun kat wél binnen houden (zoals het hoort!) betalen voor de mensen die dat niet doenquote:Op dinsdag 16 maart 2010 09:18 schreef AlphaOmega het volgende:
[..]
True. De regeltjes die ik noemde. Of voer heel structureel katten- en hondenbelasting in. Ik ben voor. En dat kan niet van de één op de andere dag. Reeds in bezit zijnde dieren uit die categorie moeten structureel geregistreerd worden, kosten voor de eigenaar, en bij het aanschaffen van een nieuw dier onder de nieuwe regels moet dit registreren ook gebeuren, waarna er belasting betaald gaat worden voor het hebben/houden van het dier. En dan is het niet alleen om uitwassen tegen te gaan waar andere mensen last van hebben, maar het is vooral sociaal voor de dieren zelf.
Was dat maar waarquote:Op dinsdag 16 maart 2010 09:33 schreef -Strawberry- het volgende:
Met de eigenaar van die kat praten. Hij is een gevaar voor andere dieren, dus lijkt me best redelijk om het daar even over te hebben. Als honden zoiets deden, kregen ze ook een muilkorf om.
Hoe naïef! Schattigquote:Op dinsdag 16 maart 2010 09:33 schreef -Strawberry- het volgende:
Met de eigenaar van die kat praten. Hij is een gevaar voor andere dieren, dus lijkt me best redelijk om het daar even over te hebben. Als honden zoiets deden, kregen ze ook een muilkorf om.
Waarom zo neerbuigend?quote:
Nou ja, het hoort wel.quote:
Ik denk dat het niet haalbaar is voor een kat, bovendien blijft dat nooit zitten denk ik en zou het beest zich helemaal niet meer kunnen verdedigen tegen andere katten. Ik denk dat als er meerdere klachten over één kat komen dat het beestje gewoon niet meer los buiten zou moeten lopen.quote:Op dinsdag 16 maart 2010 10:07 schreef -Strawberry- het volgende:
[..]
Nou ja, het hoort wel.En ik zie vaak genoeg honden hier in de buurt met een muilkorf, die baasjes zijn dan wel dierenliefhebbers.
Volgens mij bedoelt Strawberry ook niet dat de katten dan muilkorfjes om zouden moetenquote:Op dinsdag 16 maart 2010 10:16 schreef senesta het volgende:
[..]
Ik denk dat het niet haalbaar is voor een kat, bovendien blijft dat nooit zitten denk ik en zou het beest zich helemaal niet meer kunnen verdedigen tegen andere katten. Ik denk dat als er meerdere klachten over één kat komen dat het beestje gewoon niet meer los buiten zou moeten lopen.
Nee, ik bedoel ook niet dat die kat een muilkorf moet krijgen, maar dat er in elk geval voor wordt gezorgd, op wat voor een manier dan ook, dat die kat geen andere huisdieren meer aanvalt. Je moet als dierenliefhebber toch ook niet willen dat jouw kat andere dieren zo verwondt (naast vogels dan). En dat kan door de kat binnen te houden, inderdaad.quote:Op dinsdag 16 maart 2010 10:16 schreef senesta het volgende:
[..]
Ik denk dat het niet haalbaar is voor een kat, bovendien blijft dat nooit zitten denk ik en zou het beest zich helemaal niet meer kunnen verdedigen tegen andere katten. Ik denk dat als er meerdere klachten over één kat komen dat het beestje gewoon niet meer los buiten zou moeten lopen.
Ik vond het al zo wazigquote:Op dinsdag 16 maart 2010 10:19 schreef Greys het volgende:
[..]
Volgens mij bedoelt Strawberry ook niet dat de katten dan muilkorfjes om zouden moeten
Het was volgens mij een vergelijking dat de eigenaar IETS moet doen (of in elk geval... zou móeten doen...) omdat als het hier een hond betrof die al een muilkorf om zou (moeten) hebben.
Maar TS heeft al aangegeven dat er met de eigenaar niet te praten valt las ik. Dus dan is volgens mij de enige oplossing dat ze haar kat binnen houdt, of in elk geval in haar eigen tuin, waar ze er een oogje op kan houden.
Het vervelende met het leven met heel erg veel mensen. Zo veel mensen, zo veel situaties. Specifiek beleid mag best, de vraag is, wie gaat dat specifieke beleid betalen?quote:Op dinsdag 16 maart 2010 09:26 schreef Isdatzo het volgende:
[..]
En dan mogen de mensen die hun kat wél binnen houden (zoals het hoort!) betalen voor de mensen die dat niet doen.
Ja, jij! Maar daarin ben je serieus een bijzonderheid aan het worden in dit land.quote:Op dinsdag 16 maart 2010 10:03 schreef senesta het volgende:
[..]
Waarom zo neerbuigend?
Ik vind het vrij normaal dat je eerst even een gesprek aanknoopt met mensen, zeker als je er zeker van bent dat het hun kat is.
Nou, wat een onzin. Ik weet niet waar jij woont, maar ehquote:Op dinsdag 16 maart 2010 10:26 schreef AlphaOmega het volgende:
[..]
Ja, jij! Maar daarin ben je serieus een bijzonderheid aan het worden in dit land.
Hoort ook zekerquote:Op dinsdag 16 maart 2010 10:07 schreef -Strawberry- het volgende:
[..]
Nou ja, het hoort wel.En ik zie vaak genoeg honden hier in de buurt met een muilkorf, die baasjes zijn dan wel dierenliefhebbers.
En dan denken dat het iets uithaalt? Als je al weet van wie die kat is, natuurlijk. En mensen die hun kat buiten laten lopen boeit het meestal toch geen ruk natuurlijk.quote:Op dinsdag 16 maart 2010 10:03 schreef senesta het volgende:
[..]
Waarom zo neerbuigend?
Ik vind het vrij normaal dat je eerst even een gesprek aanknoopt met mensen, zeker als je er zeker van bent dat het hun kat is.
De zuidpool. Ik kom hier om in de pinguins.quote:Op dinsdag 16 maart 2010 10:27 schreef Harajuku. het volgende:
[..]
Nou, wat een onzin. Ik weet niet waar jij woont, maar eh
@Harajuku. Ik woon in het land waar Isdatzo ook woont... blijkbaar...quote:Op dinsdag 16 maart 2010 10:35 schreef Isdatzo het volgende:
[..]
En dan denken dat het iets uithaalt? Als je al weet van wie die kat is, natuurlijk. En mensen die hun kat buiten laten lopen boeit het meestal toch geen ruk natuurlijk.
Sowieso hoeft het natuurlijk niet MIJN probleem te zijn dat die kat overlast veroorzaakt. In 't asiel 'dumpen' vind ik best een aardige oplossing.
Dat is ook een goed idee. Tegenwoordig sluit ik de beesten zelf op totdat ik de "weggelopen kat" posters zie. Dan ff vragen of de kat die ik heb ook de kat is die ze zoeken, bij een ja krijgen ze van mij eerst de rekening van de schade en dan pas het beest terug. Soms zie ik na een week nog niets en laat ik het klote beest maar weer gaan. Maar voortaan naar het asiel idd.quote:Op maandag 15 maart 2010 19:21 schreef SonicB het volgende:
oh ja! je kan er niets aan doen.
tegenwoordig breng ik de katten die in mijn tuin zitten regelrecht naar het asiel. Want het verhaal van kattenbazen "dat hun kat lekker buiten mag spelen" (lees mijn tuin). pik ik niet meer. Kosten 75 Euro
Goede oplossing. Het jammere is, ik heb dat eens geprobeerd met een hond die op het erf kwam. Maar ja, dan kun je de hond wel aanlijnen en weglopen, maar toen opeens, uit het niets, was daar toch een baasje waar ik met 'zijn' hond heen ging. Mijn antwoord: 'Naar de chinees, heb zin in bami blafblaf vanavond.'quote:Op dinsdag 16 maart 2010 12:56 schreef SimonBalk het volgende:
[..]
Dat is ook een goed idee. Tegenwoordig sluit ik de beesten zelf op totdat ik de "weggelopen kat" posters zie. Dan ff vragen of de kat die ik heb ook de kat is die ze zoeken, bij een ja krijgen ze van mij eerst de rekening van de schade en dan pas het beest terug. Soms zie ik na een week nog niets en laat ik het klote beest maar weer gaan. Maar voortaan naar het asiel idd.
even voor alle duidelijkheid. Ik ben kattenliefhebber.quote:Op dinsdag 16 maart 2010 00:49 schreef Nemephis het volgende:
[..]
Dat meen je! Je kan ook overdrijven...
Ja die redenatie komt me bekend voorquote:Op dinsdag 16 maart 2010 14:48 schreef SonicB het volgende:
[..]
Als antwoord kreeg ik wanneer één van mijn honden hun kat in mijn tuin zouden pakken dat mijn hond dan vals zou zijn.
Deze "kattenliefhebbers" stellen hun kat in gevaar door niet op hun kat te letten.
En kom aub niet met verhaal: " dan moet je de hond maar beter opvoeden", het is mijn tuin en de tuin van de honden!
weet je wat het is? Er zijn idioten die het leuk vinden als een hond een kat pakt. Ik vind dat zieke personen.quote:Op dinsdag 16 maart 2010 14:58 schreef Isdatzo het volgende:
[..]
Ja die redenatie komt me bekend voor. Het is JOUW taak om HUN beesten uit JOUW tuin te houden als je ze daar niet wil hebben.
Logisch toch![]()
![]()
.
En daarbij las ik net je eerdere post over schade die ze binnen hadden aangericht (of ik haal iets door elkaar), dan kan ik het nog wel begrijpen.quote:
Dat was MinderMutsig, non?quote:Op dinsdag 16 maart 2010 15:40 schreef Nemephis het volgende:
[..]
En daarbij las ik net je eerdere post over schade die ze binnen hadden aangericht (of ik haal iets door elkaar), dan kan ik het nog wel begrijpen.
Wat je ook zou kunnen doen om katten uit je tuin te houden is koffiedik strooien.
nee, ik heb geen schade. Maar het moet niet de bedoeling zijn dat ik op andermans beesten moet gaan letten. En ik wil graag voorkomen dat één van mijn honden een kat pakt. Maar het moet niet zo zijn dat ik mijn honden, in mijn eigen tuin, steeds in de gaten moet houden omdat er eventueel een kat over de schutting komt. Waarbij de buren niet opletten waar hun kat uithangt.quote:Op dinsdag 16 maart 2010 15:40 schreef Nemephis het volgende:
[..]
En daarbij las ik net je eerdere post over schade die ze binnen hadden aangericht (of ik haal iets door elkaar), dan kan ik het nog wel begrijpen.
Wat je ook zou kunnen doen om katten uit je tuin te houden is koffiedik strooien.
oke, my bad.quote:
Zijn ook wel domme katten dan, als ze die herders niet zien. Maar het zal een eeuwigdurend probleem zijn, ben ik bang voor je: Als buurman A zijn kat besluit binnen te houden zal er wel weer een andere kat komen...quote:Op dinsdag 16 maart 2010 15:49 schreef SonicB het volgende:
[..]
nee, ik heb geen schade. Maar het moet niet de bedoeling zijn dat ik op andermans beesten moet gaan letten. En ik wil graag voorkomen dat één van mijn honden een kat pakt. Maar het moet niet zo zijn dat ik mijn honden, in mijn eigen tuin, steeds in de gaten moet houden omdat er eventueel een kat over de schutting komt. Waarbij de buren niet opletten waar hun kat uithangt.
Doet ze helemaal niets hier.quote:Op dinsdag 16 maart 2010 15:40 schreef Nemephis het volgende:
[..]
Kan ik mij voorstellen. Ik heb wel eens een topic geopend over onze hond, die een kat doodbeet op ons eigen terrein (wou de eigenaar opsporen en vroeg om tips).quote:
Ja, dat is een haalbaar plan inderdaadquote:Op dinsdag 16 maart 2010 09:18 schreef AlphaOmega het volgende:
[..]
True. De regeltjes die ik noemde. Of voer heel structureel katten- en hondenbelasting in. Ik ben voor. En dat kan niet van de één op de andere dag. Reeds in bezit zijnde dieren uit die categorie moeten structureel geregistreerd worden, kosten voor de eigenaar, en bij het aanschaffen van een nieuw dier onder de nieuwe regels moet dit registreren ook gebeuren, waarna er belasting betaald gaat worden voor het hebben/houden van het dier. En dan is het niet alleen om uitwassen tegen te gaan waar andere mensen last van hebben, maar het is vooral sociaal voor de dieren zelf.
ben er ook bang voor!quote:Op dinsdag 16 maart 2010 16:01 schreef Nemephis het volgende:
[..]
oke, my bad.
[..]
Zijn ook wel domme katten dan, als ze die herders niet zien. Maar het zal een eeuwigdurend probleem zijn, ben ik bang voor je: Als buurman A zijn kat besluit binnen te houden zal er wel weer een andere kat komen...
Dat is mij regelmatig opgevallen. Vaak grote (ras)honden of honden met een zekere reputatie. En luisteren ho maar! Beesten liggen op de bank te rotten alsof ze een één of andere sultan zijn. En dan ook van de tokkie hondennamen zoals: Danger, Angel, Rambo etcquote:Op dinsdag 16 maart 2010 16:59 schreef koei het volgende:
[..]
.........
Overigens is het wel opvallend dat naar mate mensen armer zijn, ze meer huisdieren hebben. Blijkbaar vinden mensen hun dieren wel gewoon de onkosten waard, ongeacht hoeveel geld ze zelf hebben.
Tsss, ik heb 5 dure rashonden en ik ben helemaal niet armquote:Op woensdag 17 maart 2010 18:41 schreef SonicB het volgende:
[..]
Dat is mij regelmatig opgevallen. Vaak grote (ras)honden of honden met een zekere reputatie. En luisteren ho maar! Beesten liggen op de bank te rotten alsof ze een één of andere sultan zijn. En dan ook van de tokkie hondennamen zoals: Danger, Angel, Rambo etc
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |