abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_79211811
quote:
Op dinsdag 16 maart 2010 14:58 schreef Isdatzo het volgende:

[..]

Ja die redenatie komt me bekend voor . Het is JOUW taak om HUN beesten uit JOUW tuin te houden als je ze daar niet wil hebben.

Logisch toch .
weet je wat het is? Er zijn idioten die het leuk vinden als een hond een kat pakt. Ik vind dat zieke personen.
Maar dat mensen willens en wetens niet op hun kat willen letten dat kan er bij mij ook niet in.
pi_79213199
quote:
Op dinsdag 16 maart 2010 14:48 schreef SonicB het volgende:

[..]
* knip *
En daarbij las ik net je eerdere post over schade die ze binnen hadden aangericht (of ik haal iets door elkaar), dan kan ik het nog wel begrijpen.

Wat je ook zou kunnen doen om katten uit je tuin te houden is koffiedik strooien.
  dinsdag 16 maart 2010 @ 15:47:36 #78
182666 Harajuku.
C'est magnifique.
pi_79213521
quote:
Op dinsdag 16 maart 2010 15:40 schreef Nemephis het volgende:

[..]

En daarbij las ik net je eerdere post over schade die ze binnen hadden aangericht (of ik haal iets door elkaar), dan kan ik het nog wel begrijpen.

Wat je ook zou kunnen doen om katten uit je tuin te houden is koffiedik strooien.
Dat was MinderMutsig, non?
I liked it. I was good at it. It made me feel alive.
pi_79213600
quote:

[..]

nee, ik heb geen schade. Maar het moet niet de bedoeling zijn dat ik op andermans beesten moet gaan letten. En ik wil graag voorkomen dat één van mijn honden een kat pakt. Maar het moet niet zo zijn dat ik mijn honden, in mijn eigen tuin, steeds in de gaten moet houden omdat er eventueel een kat over de schutting komt. Waarbij de buren niet opletten waar hun kat uithangt.
pi_79214195
quote:
Op dinsdag 16 maart 2010 15:47 schreef Harajuku. het volgende:

[..]

Dat was MinderMutsig, non?
oke, my bad.
quote:
Op dinsdag 16 maart 2010 15:49 schreef SonicB het volgende:

[..]

nee, ik heb geen schade. Maar het moet niet de bedoeling zijn dat ik op andermans beesten moet gaan letten. En ik wil graag voorkomen dat één van mijn honden een kat pakt. Maar het moet niet zo zijn dat ik mijn honden, in mijn eigen tuin, steeds in de gaten moet houden omdat er eventueel een kat over de schutting komt. Waarbij de buren niet opletten waar hun kat uithangt.
Zijn ook wel domme katten dan, als ze die herders niet zien. Maar het zal een eeuwigdurend probleem zijn, ben ik bang voor je: Als buurman A zijn kat besluit binnen te houden zal er wel weer een andere kat komen...
pi_79214504
quote:

[..]

Doet ze helemaal niets hier.
There is no love sincerer than the love of food.
pi_79214749
quote:
Op dinsdag 16 maart 2010 16:08 schreef MinderMutsig het volgende:

[..]

Doet ze helemaal niets hier.
Kan ik mij voorstellen. Ik heb wel eens een topic geopend over onze hond, die een kat doodbeet op ons eigen terrein (wou de eigenaar opsporen en vroeg om tips).

Werd helemaal platgegooid met overdreven reacties. Moest zelfs mijn tuin maar aanpassen, zodat andermans katten zich beter konden huisvesten in onze tuin.
pi_79216875
quote:
Op dinsdag 16 maart 2010 09:18 schreef AlphaOmega het volgende:

[..]

True. De regeltjes die ik noemde. Of voer heel structureel katten- en hondenbelasting in. Ik ben voor. En dat kan niet van de één op de andere dag. Reeds in bezit zijnde dieren uit die categorie moeten structureel geregistreerd worden, kosten voor de eigenaar, en bij het aanschaffen van een nieuw dier onder de nieuwe regels moet dit registreren ook gebeuren, waarna er belasting betaald gaat worden voor het hebben/houden van het dier. En dan is het niet alleen om uitwassen tegen te gaan waar andere mensen last van hebben, maar het is vooral sociaal voor de dieren zelf.
Ja, dat is een haalbaar plan inderdaad Dan zou je dus alle huisdieren moeten gaan belasten, waaronder dus ook cavia's, hamsters, muizen, konijnen en bijvoorbeeld slangen. En wat nou als iemand zijn slang levende muizen voert? Moet hij dan voor meerdere huisdieren betalen, ook al heeft hij de muizen maar heel even in huis? Ik ben het met je eens dat sommige mensen teveel dieren hebben, maar dit is de oplossing daar niet voor. Verplichte (goedkope!) sterilisatie lijkt mij beter werken. Dan moeten mensen ook gewoon geld betalen voor een nieuw dier waardoor het veel waardevoller wordt en mensen er minder zullen nemen vanwege de kosten. Katten kan je overal gratis krijgen en die beesten zijn dan al geboren dus er is geen reden om ze dan maar niet in huis te nemen als je dat wel wil. Met extra belastingen krijg je alleen veel meer wilde dieren en daar is niemand bij gebaat.

Overigens is het wel opvallend dat naar mate mensen armer zijn, ze meer huisdieren hebben. Blijkbaar vinden mensen hun dieren wel gewoon de onkosten waard, ongeacht hoeveel geld ze zelf hebben.
RitseB: Dat leer je nog wel, koei heeft altijd gelijk
pi_79216898
quote:
Op dinsdag 16 maart 2010 16:01 schreef Nemephis het volgende:

[..]

oke, my bad.
[..]

Zijn ook wel domme katten dan, als ze die herders niet zien. Maar het zal een eeuwigdurend probleem zijn, ben ik bang voor je: Als buurman A zijn kat besluit binnen te houden zal er wel weer een andere kat komen...
ben er ook bang voor!
pi_79238131
TS
Mag best even reageren op de adviezen.
pi_79264026
quote:
Op dinsdag 16 maart 2010 16:59 schreef koei het volgende:

[..]

.........

Overigens is het wel opvallend dat naar mate mensen armer zijn, ze meer huisdieren hebben. Blijkbaar vinden mensen hun dieren wel gewoon de onkosten waard, ongeacht hoeveel geld ze zelf hebben.
Dat is mij regelmatig opgevallen. Vaak grote (ras)honden of honden met een zekere reputatie. En luisteren ho maar! Beesten liggen op de bank te rotten alsof ze een één of andere sultan zijn. En dan ook van de tokkie hondennamen zoals: Danger, Angel, Rambo etc
  woensdag 17 maart 2010 @ 19:56:56 #87
176471 oh-oh
Sure...fine...whatever...
pi_79267312
quote:
Op woensdag 17 maart 2010 18:41 schreef SonicB het volgende:

[..]

Dat is mij regelmatig opgevallen. Vaak grote (ras)honden of honden met een zekere reputatie. En luisteren ho maar! Beesten liggen op de bank te rotten alsof ze een één of andere sultan zijn. En dan ook van de tokkie hondennamen zoals: Danger, Angel, Rambo etc
Tsss, ik heb 5 dure rashonden en ik ben helemaal niet arm
Maar ik vraag me wel af, hoe wil je nou weten wie de eigenaar is van welke kat?
Ik zou echt niet weten van wie al die katten zijn die hier de hele dag en nacht buiten rondhangen eigenlijk.
Bij een hond is altijd nog wel een eigenaar ergens in de buurt als het goed is.
Mij is es serieus gevraagd door een of ander leip mens om mijn honden aan te lijnen die hier achter even los een plasje deden, want haar kat liep daar ook en die was bang voor honden.
Ik heb gezegd dat ze dr dan ook netjes bij moest blijven lopen zoals ik dat deed en dat ze maar moest zorgen dat die kat net zo goed luisterde als mijn honden.
Gekkie.
En telkens als ik r daarna zag lopen riep ik PAK DE POES tegen mijn honden, die a kleiner zijn dan katten en b dat commando natuurlijk niet eens kennen

Maar TS, als praten met de eigenaar geen mogelijkheid is, is je eigen kat binnen houden of buiten begeleiden natuurlijk de enige oplossing
Op dinsdag 20 december 2011 03:07 schreef minthy het volgende:
Zelfs ik zou oh-oh doen, alleen al op basis van haar postgedrag en ui O+
'Outside of a dog, a book is man's best friend. Inside of a dog it's too dark to read.'
( Groucho Marx )
pi_79289688
Honden die kleiner zijn dan een kat is niet echt een hond te noemen. Maar ik herken je verhaal. Kattenmensen verwachten dat de iedereen zich wel aanpast aan hun situatie. Vreselijk.
  donderdag 18 maart 2010 @ 12:04:50 #89
182666 Harajuku.
C'est magnifique.
pi_79289762
Nee, wat is een kleine hond dan wel?
I liked it. I was good at it. It made me feel alive.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')