Ook dat staat al ergens in het topic :pquote:Op donderdag 6 mei 2010 08:53 schreef Beijtje het volgende:
Trouwens, waarmee hebben jullie je vloer schoon gekregen? Ben met een vergelijkbaar iets bezig...

Nee, helaasquote:Op donderdag 6 mei 2010 09:25 schreef Beijtje het volgende:
O ja, ik ben ook met een krabber aan de gang... Geen wondermiddelen dus...
 maar met twee personen eraan werken en een leuk muziekje op doet wel wonderen
 maar met twee personen eraan werken en een leuk muziekje op doet wel wonderen   

Klopt, moet je gewoon ff de tijd voor nemen en het beste van maken... Bedankt voor de info in elk geval!quote:Op donderdag 6 mei 2010 09:28 schreef Spikkel01 het volgende:
[..]
Nee, helaasmaar met twee personen eraan werken en een leuk muziekje op doet wel wonderen

: De riolering:
 : De riolering:  .
 .

of vanwaar zoveel nieuwe buiskes?
 of vanwaar zoveel nieuwe buiskes?

De nieuwe riool is voor de aanbouwquote:Op zondag 9 mei 2010 22:10 schreef Beijtje het volgende:
Ojee, alles is weg!
Waren jullie nog niet aangesloten op het riool ofzoof vanwaar zoveel nieuwe buiskes?

Flinke verbouwing! Maar dan heb je ook wat als je klaar bent!quote:Verder hebben we besloten geen vloerverwarming in de woonkamer en suite te nemen, in verband met de kelder. Gelukkig is een houten vloer nooit koud.

Onder de woonkamer zit voor een deel de kelder. Tussen de kelder en de vloer zit maar 8cm ruimte, dat houdt in dat er minimaal geïsoleerd kan worden en de vloerverwarming uiteindelijk in de betonnenvloer (die nog gestort moet worden) moet komen. De installateur garandeerd niet dat je dan niets van de vloerverwarming kunt merken in de kelder.quote:Op dinsdag 11 mei 2010 10:50 schreef Sony het volgende:
[..]
Flinke verbouwing! Maar dan heb je ook wat als je klaar bent!
Hoezo ivm de kelder?
Alswij ergens geen spijt van hebben is dat wel de vloerverwarming: veeeeeel aangenamere warmte dan radiatoren, minder stof en een stuk besparing op de stookkosten. Kunnen het echt alleen maar aanraden!

Helaas niet, een mens van gemiddelde lengte moet bukken.quote:Op dinsdag 11 mei 2010 14:29 schreef Sony het volgende:
Is de kelder niet hoog genoeg om hier eventueel nog een stuk isolatie te plaatsen?
Als jullie spullen in de kelder willen bewaren ipv de koelkast, waar denken jullie dan aan? Om veel dingen goed te houden heb je toch minimaal 7 a 8 graden nodig en dat haal je toch niet echt in een standaard kelder...
Heb je al iemand gevonden voor de terrazzo? WIj hebben onze vloeren laten restaureren en zij waren echt goed! Geen van de scheuren is meer zichtbaar en je kunt je haren er weer in spiegelen

'Eindelijk' zijn we van slopen naar opbouwen gegaan
 'Eindelijk' zijn we van slopen naar opbouwen gegaan   Zie hier weer een fotoupdate:
  Zie hier weer een fotoupdate:  

Ongelofelijk dat mensen er voor kiezen om die balken achter een stel platen te verstoppen.
 Ongelofelijk dat mensen er voor kiezen om die balken achter een stel platen te verstoppen. 

)
 )

Nee, het huis heeft wel op de lijst gestaan om monument te worden maar is niet geselecteerd. Aan de ene kant hebben we daar geluk mee, want hoeven we ons niet aan bepaalde regels te houden. Aan de andere kant hadden we veel subsidies kunnen krijgen als het wel een monument was geweest.quote:Op zondag 6 juni 2010 12:37 schreef dr.dunno het volgende:
ik heb geen zin om het hele tipoc door te lezen, maar TS heeft een leuk project op zich genomen.
is er alleen geen monumentenstatusgeneuzel of meer van dat geleuter?

Dat zijn nisjes in de muur waar we shampoo etc. in kunnen zetten. Dan hoeven we geen rekje of iets dergelijks op te hangen. Op de foto die van binnen is genomen kun je de nisjes zien.quote:Op maandag 7 juni 2010 09:27 schreef Appelblauwzeegroen het volgende:
Vanwaar die plaatjes op je binnenmuur geschroefd?

jammerquote:Op maandag 7 juni 2010 12:38 schreef Wijnbo het volgende:
[..]
Die is al met het oud ijzer mee. Was volledig door geroest

Die ga ik snel maken en zal ze dan hier plaatsen.
 Die ga ik snel maken en zal ze dan hier plaatsen. 

Ok, mijn ooms zijn allemaal tegelzetters dus dan zal ik dat nog even aan ze navragen. Voor nu ben ik alleen uit gegaan van het advies van mijn schoonvader die de hele verbouwing aanstuurt.quote:Op donderdag 24 juni 2010 13:13 schreef Appelblauwzeegroen het volgende:
Tegels kun je ook met flexibele lijm rechtstreeks op een vlakke houten ondergrond plaatsen. Mijn ouders hebben dat al zo'n 20 jaar in hun badkamer en hun wc. Het is echt waterdicht, mits je de goede materialen gebruikt.

en wat toont het zo groot!!
 en wat toont het zo groot!!

Helaas is de storm niet aan ons voorbij getrokken. Raam aan de voorkant is gesneuveld en het raam van de voordeur is kapot, verder een paar dakpannen die los zitten. We hebben wel geluk gehad, al onze buren hebben het slechter getroffenquote:Op maandag 12 juli 2010 18:35 schreef Emmetje37 het volgende:
Heb je nog extra schade gehad of trok de storm aan jullie voorbij?
 . Bizar om te zien waar de storm is geweest, ontzettend grote bomen die uit de grond zijn getrokken en dan de kerktoren in Vragender en natuurlijk de vliegende tenten op de zwarte cross..
 . Bizar om te zien waar de storm is geweest, ontzettend grote bomen die uit de grond zijn getrokken en dan de kerktoren in Vragender en natuurlijk de vliegende tenten op de zwarte cross..

quote:Op maandag 12 juli 2010 22:24 schreef Spikkel01 het volgende:
[..]
Helaas is de storm niet aan ons voorbij getrokken. Raam aan de voorkant is gesneuveld en het raam van de voordeur is kapot, verder een paar dakpannen die los zitten. We hebben wel geluk gehad, al onze buren hebben het slechter getroffen. Bizar om te zien waar de storm is geweest, ontzettend grote bomen die uit de grond zijn getrokken en dan de kerktoren in Vragender en natuurlijk de vliegende tenten op de zwarte cross..

Vaak is de helft al verrot, en dan heb je geen zin om de rest ook te laten rotten, want dan krijg kans dat:quote:Op dinsdag 13 juli 2010 17:26 schreef tim1986 het volgende:
wat ik me wel afvraag is waarom alle thuisklussers altijd de rieten plafonds weghalen terwijl je daar veel makkelijker gewoon een plafond onder kan schroeven
kostenefficienter, sneller en minder puin
word verder cker wel mooi

Even snel gegoogled en ik kom toch wel wat reacties tegen dat riet wel degelijk isoleert, maar niet zo goed als glas/staalwol. Ik las dat het geluid op zich goed geïsoleerd werd, alleen de voetstappen niet, en daar zou ik mij persoonlijk toch wel heel erg aan ergeren (net zoals krakende trappen overigens).quote:

Je bedoelt steenwol denk ikquote:Op dinsdag 13 juli 2010 18:35 schreef Vinniiee het volgende:
[..]
Even snel gegoogled en ik kom toch wel wat reacties tegen dat riet wel degelijk isoleert, maar niet zo goed als glas/staalwol. Ik las dat het geluid op zich goed geïsoleerd werd, alleen de voetstappen niet, en daar zou ik mij persoonlijk toch wel heel erg aan ergeren (net zoals krakende trappen overigens).

quote:Op dinsdag 13 juli 2010 18:35 schreef Vinniiee het volgende:
[..]
Even snel gegoogled en ik kom toch wel wat reacties tegen dat riet wel degelijk isoleert, maar niet zo goed als glas/staalwol. Ik las dat het geluid op zich goed geïsoleerd werd, alleen de voetstappen niet, en daar zou ik mij persoonlijk toch wel heel erg aan ergeren (net zoals krakende trappen overigens).

quote:Op woensdag 14 juli 2010 08:39 schreef Wijnbo het volgende:
[..]
Je bedoelt steenwol denk ik
Staalwol = 1 vonkje en oeps

Ik was afgelopen weekend in Winterswijk en had gehoord dat er best wat schade was in de Spoorstraat en dat is naast jullie idd. Echt bizar hoe binnen een paar minuten het weer omslaat van een mooie blauwe lucht en 35C, naar horizontale hagel en donkergroene lucht..quote:Op maandag 12 juli 2010 22:24 schreef Spikkel01 het volgende:
[..]
Helaas is de storm niet aan ons voorbij getrokken.

My bad, steenwol inderdaad (en ik werk in een bouwmarkt op de bouwafdelingquote:Op woensdag 14 juli 2010 08:39 schreef Wijnbo het volgende:
[..]
Je bedoelt steenwol denk ik
Staalwol = 1 vonkje en oeps
 )
 )Precies.quote:Op woensdag 14 juli 2010 08:42 schreef Ml-etje het volgende:
[..]
Dan is dat de voornaamste reden om dat riet eruit te halen.

Onze dochter woont nu een jaar in een appartement in Amsterdam.
 Onze dochter woont nu een jaar in een appartement in Amsterdam. 

Ik heb geen idee of dat sterk genoeg is. Bij ons zou ik er niets aan ophangen, maar ze zitten dan ook aan de wanden en niet aan het plafond.quote:Op maandag 19 juli 2010 17:11 schreef handek het volgende:Onze dochter woont nu een jaar in een appartement in Amsterdam.
Daar zit ook nog een aansluiting in het plafond voor een gaslamp. Kan ze op dat punt dan ook een kroonluchter ophangen, ik bedoel eigenlijk: is dat sterk genoeg ? Weten jullie daar iets meer van misschien ?
Leuk huis waar jullie aan bezig zijn/waren !
alvast bedankt

!
 ! 

stucsel is straks ook een echte mijlpaal.
 stucsel is straks ook een echte mijlpaal.

Bedoel je de 'bovenplinten'? Die maken we na van het origineel en die komen voor de gipsplaten zodat het weer mooi afgewerkt is.quote:Op vrijdag 6 augustus 2010 08:49 schreef exlurker het volgende:
Er word flink gewerkt !
Hoe ga je de "dagstukken" tussen de balken afwerken?

Oh u is lief!quote:Op zondag 8 augustus 2010 00:25 schreef Spikkel01 het volgende:
De kast in de keuken blijft zeker staan. We behouden alle originele elementen die het huis nog heeft.

Heb het ook al gevraagdquote:

Komt niet vaak voor dat ik een klusproject pagina voor pagina doorlees
 Komt niet vaak voor dat ik een klusproject pagina voor pagina doorlees   
  Hoeveel hulp van rechter handen hebben jullie gehad?
 Hoeveel hulp van rechter handen hebben jullie gehad?   

Boven de keuken zit een zoldertje. Het zal dan ook gebruikt gaan worden als zolder om dingen op te slaan.quote:Op donderdag 12 augustus 2010 14:07 schreef NouMooiNiet het volgende:
Dat ik dit topic nog niet eerder heb gezien zeg!
Wat mooi!!!
Ik weet niet of t al gevraagd is hoor, maar wat komt er boven de keuken? Ga je er vanuit t huis nog een bruikbare ruimte van maken??

En natuurlijk wel heel erg in de buurt !
 En natuurlijk wel heel erg in de buurt ! 

. Omdat er gipsplaten voor de muur zijn gekomen is er een stuk tussen gekomen, maar ik moet zeggen dat m'n schoonvader dat super gemaakt heeft
. Omdat er gipsplaten voor de muur zijn gekomen is er een stuk tussen gekomen, maar ik moet zeggen dat m'n schoonvader dat super gemaakt heeft  

en de vloer wordt ook mooi
 en de vloer wordt ook mooi  

| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |