abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 15 maart 2010 @ 10:43:13 #1
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_79160905
Het vorige deel: Het grote babietjestopic (6-12 mnd) deel 11

De grote baby's:

28 maart 2009: James Joseph Danyel, zoon van S_oepstengel
*** 30 maart 2009: Hannah Niesje, dochter van Texelonia en Micha ***
09 april 2009: Julian, zoon van nummer_zoveel
29 april 2009: Ties, zoon van Marlieske
12 mei 2009: Tessel Eloise, dochter van Noli
20 mei 2009: Robin en Viggo, zoons van MamaNik
05 juni 2009: Morris, zoon van Memmel
07 juni 2009: Kobus, zoon van Oeke
08 juni 2009: Tess, dochter van Vicky
14 juni 2009: "tweeling", zonen van mikoxx
20 juni 2009: Graeme James, zoon van Tessie
09 juli 2009: Finn, zoon van Flower-Ti-Amo
12 juli 2009: Thijs, zoon van McLaura
*** 20 juli 2009: Senna, dochter van miss_sly en het_fokschaap ***
25 juli 2009: Dewi, dochter van Urla
01 augustus 2009: Timo Ruben, zoon van Chan
03 augustus 2009: Iris, dochter van Nijna
07 augustus 2009: Roy, zoon van Bar
08 augustus 2009: Willow, dochter van Innepin
23 augustus 2009: Thomas, zoon van Ca.ra
*** 23 augustus 2009: Evi Mare, dochter van DuchessX en Juup©***
*** 24 augustus 2009: Oscar Morrison, zoon van Brighteyes en Stinkie ***
27 augustus 2009: Toby Benjamin, zoon van Kersjes
30 augustus 2009: Dorien, dochter van Hi_flyer en Bromfly_er
31 augustus 2009: Lena, dochter van Poppedein
11 september 2009: Lars, zoon van XXXKarinXXX
20 september 2009: Lotte, dochter van Linda2205

*** vermeldingen zijn officiele fokbaby's
(Een fokbaby is een baby geboren uit een relatie waar de ouders elkaar hebben leren kennen op/door Fok.)

[ Bericht 0% gewijzigd door RockabeIIa op 20-03-2010 09:58:11 ]
  maandag 15 maart 2010 @ 10:43:39 #2
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_79160913
quote:
Op maandag 15 maart 2010 10:38 schreef huuphuup het volgende:

[..]

om die reden hebben wij een Geuther Family gekocht
blad kan eraf dus hij kan net als de tripp trapp onder de tafel enzo, hij kan ook helemaal meegroeien en versteld worden, maar het grote voordeel wat ons betreft is dus dat er ook een blad op kan.

Ik wil tzt zo graag haar laten meehelpen in de keuken bijvoorbeeld, dingen in bakjes doen in de kinderstoel of koekjes bakken ofzo.
Ik heb daar nooit bij stil gestaan en realiseerde het me pas toen we de TT al hadden staan.
Oh well, keuzes-keuzes... ik zou nu wrsch voor een andere gegaan zijn, maar goed, leuke van TT is weer wel dat hij in heel veel kleurtjes is. Sasha heeft een rode en Oscar krijgt een blauwe.
  maandag 15 maart 2010 @ 10:44:18 #3
190221 Kersjes
zoet & zuur
pi_79160936
Arme Willow

MeNicole, wat moet je nou met zulk advies

Zelf heb ik me ook al een paar keer flink moeten inhouden om niet schoonmoeder's hoofd eraf te bijten. Serieus, als ze nog 1 keer tegen me zegt dat ik wat harder moet zijn en niet steeds maar moet blijven toegeven aan mijn baby's "nukken en grillen" (lees; voeden op verzoek, dus ook 's nachts) dan ga ik gillen
En toen ik afgelopen vrijdag vanuit mijn werk de jongens ging oppikken zaten grote broer, opa en oma lekker aan tafel te eten terwijl er vanaf boven een zielig gehuil klonk. "Hij ligt er net pas in hoor!" werd er verontwaardigd geroepen toen ik met mijn jas nog aan de trap op rende om mijn huilende kind uit bed te plukken. Ik kan hier zo ontzettend NIET tegen!!!!!
Neen, dit is niet bevorderlijk voor mijn gemoedsrust als ik toch al met voldoende tegenzin op mijn werk zit
En sorry, ik weet dat dit geen opa&oma afzeik-topic is, maar ik ben het zo enorm zat om steeds mijn manier van opvoeden te moeten verantwoorden en verdedigen. En tuurlijk, zij hebben ook hun kinderen goed en wel opgevoed... maar hun manier is zo duidelijk niet de mijne!
Toby staat inmiddels ook op de wachtlijst voor het kdv. Het zou me een stuk mee rust geven om iemand te betalen om voor mijn baby te zorgen op de manier waarop IK dat wil, dan om steeds ergernissen weg te moeten slikken en zelfs wrok te gaan koesteren tegen oma. En tuurlijk weet ik dat een kdv ook niet zalig is, maar als me iets dwars zit dan kan ik dat tenminste duidelijk maken en heeft dat geen verdere consequenties. Als ik daarentegen ga opsommen wat ik vind dat oma anders zou kunnen doen m.b.t de verzorging van mijn kind dan vrees ik het ergste voor onze band
.... met gevoel voor drama....
  maandag 15 maart 2010 @ 10:44:23 #4
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_79160940
Weet iemand trouwens de juiste schrijfwijze van de nick van Soepstengel? Zat daar niet iets van een _ bij in ook? Als ik een search doe op haar postgeschiedenis op deze manier komt er helemaal niets uit, maar zo lang is ze toch nog niet stil?
pi_79160967
ik doe een hele zachte voor afgelopen nacht. Ze is wel een paar keer wakker geweest MAAR wel in d'r eigen bed gebleven!
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
pi_79160979
quote:
Op maandag 15 maart 2010 10:44 schreef Brighteyes het volgende:
Weet iemand trouwens de juiste schrijfwijze van de nick van Soepstengel? Zat daar niet iets van een _ bij in ook? Als ik een search doe op haar postgeschiedenis op deze manier komt er helemaal niets uit, maar zo lang is ze toch nog niet stil?
volgens mij is het S_oepstengel
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
  maandag 15 maart 2010 @ 10:49:32 #7
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_79161084
quote:
Op maandag 15 maart 2010 10:45 schreef Vicky het volgende:

[..]

volgens mij is het S_oepstengel
Dat is hem idd. Duidelijk iig dat ze al eeuwen niet meer geweest is. Met het doorschuiven naar het volgende topic halen we haar maar uit de lijst dan denk ik...
pi_79161204
Joepie, Lars staat in het lijstje!
Arme Willow? Moet nog even teruglezen geloof ik.
Bij de TrippTrapp is tegenwoordig ook een blad verkrijgbaar, wel prijzig...50 euro zoiets.

Lars is een appeltje aan het eten, maar na elk hapje stopt hij zijn duim in de mond, men wat een slagveld krijg je dan.
wie met beide benen op de grond blijft staan....komt niet ver
pi_79165345
Wij hebben een meegroeistoel van prenatal, (tiamo is het merk geloof ik), zit wel een blad bij en is goedkoper dan een triptrap.
Ideaal ding, ik denk dat ze er best lang op kunnen zitten namelijk. Enige nadeel van deze stoel is dat hij achteraan bij de zitting en de voetsteun vast zit tegen de achterkant, maar daar wel zo'n mooie spleet zit waar broodkruimels e.d. in blijven zitten. En volgens mij heeft de triptrap alleen aan de zijkanten de zitting en voetenplank bevestigd, misschien is dat wel handiger...
Fake it till you make it...
pi_79165580
Tjee, Kersjes, dat lijkt me lastig. Misschien toch proberen het een beetje los te laten. En hopelijk is er snel plek op het kdv. Dat zal makkelijker zijn als je kritiek hebt inderdaad.

Wij hebben ook de Tripp Trapp. Hij zit fijn, en mijn neefje van 5 zit er ook nog steeds op. En dat blad is inderdaad wel een nadeel. Een voordeel vind ik dan weer dat hij vrij klein is en dat is prettig op onze Amsterdamse bovenhuis = mini.

Hopelijk kunnen we vandaag een eindje gaan fietsen met Ko, dat lijkt me helemaal leuk!
Meer dan een paar ochtendzoenen
heb ik nood aan stoute schoenen.
https://www.etsy.com/nl/shop/byLisdottir
pi_79165629
Hier ook een TrippTrapp, omdat ik het een mooie stoel vind en het per se een zwarte stoel moest zijn en omdat de stoel lekker lang mee kan Maar ik vind het wel een nadeel dat er geen blad op kan.. Dat blad wat verkrijgbaar is, is toch alleen om op de eettafel te leggen? Dat zit toch niet aan de stoel vast?

Kersjes wat vervelend Ik kan me je frustratie erg goed voorstellen.. Enig idee wanneer Toby op het kdv terecht kan?
pi_79165895
Wat naar Kersjes, kan me voorstellen dat je je daar echt niet goed bij voelt. Kan je niet met haar praten erover?

Karin, Graeme doet ook heel vaak zijn vingers in zijn mond als hij aan het eten is, vooral met pap

Graeme is zich nu echt de hele tijd aan het optrekken, en het lukt al steeds beter. Wel elke keer aan de bank. terwijl ie volgens mij aan de box bijvoorbeeld veel meer houvast zou hebben.. maar ja... Gelukkig is hij nog niet weer zo hard gevallen als de vorige keer. En er ligt nu ook een kleed voor de bank (lang leve ikea )
...and together we'll stand on the threshold of a dream[
pi_79167781
Dit is het blad chan, die zit dus wel vast aan de stoel.

Oeke, wat leuk lekker fietsen! Kan niet wachten tot dat hier kan, ben je meteen weer wat mobieler.
Ik vind het met 2 kinderen wel een heel gesleep!

Tessie, die Graeme heeft er dus nog niet echt van geleerd....maar wel een koddig gezicht he, zo'n kleintje die dan staat enzo.
  maandag 15 maart 2010 @ 14:59:32 #14
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_79169975
Dat ziet er wel heel handig uit, maar toch niet 50 euro handig...
De stoel kost 147 euro via die duitse site, en dit is dus 33% er bovenop!
  maandag 15 maart 2010 @ 19:56:12 #15
216602 mikoxx
Trotse tweelingmama!!
pi_79181977
Zo, we zijn terug en het was zoooo leuk! We hebben echt genoten, het was heerlijk om eventjes lekker weg te zijn. Gaat ookw eer veel te snel voorbij. Ik ga snel ff bijlezen.
Ik zag al dat jullie het over het tafelblad voor de tripptrapp hadden, het kan idd aan de stoel vastgeklikt worden en het kost 55 euro. Best prijzig, maar tips voor goedkopere zijn erg welkom!
  maandag 15 maart 2010 @ 20:02:49 #16
216602 mikoxx
Trotse tweelingmama!!
pi_79182322
Kersjes, ik denk dat je het zo goed aanpakt, al is die frustratie bij jou niet bevordelijk voor je eigen gemoedsrust. Kan je er niet met ze over praten? Zo ga je idd niet erg lekker naar je werk. Maar ik vind het goed dat je toch vast blijft houden aan je eigen ideeen!

Huup, hoe is het daar?

Graeme, stuntpilootje

Mijn stuntpilootje kan staan bij de bank! Hij laat zich alleen wel zomaar vallen maar tot nu toe hebben we hem nog steeds gevangen. Ooohwww en het wordt heerlijk weeer komende week
pi_79185451
Wat fijn zeg, om al die praktische ervaringen met kinderstoelen te horen! Ik twijfel tussen:

* De Bopita Fonny uit nostalige redenen. Ik had zelf vroeger zo'n stoel. Ik denk alleen dat we die stoel nooit als stoeltje en tafeltje gaan gebruiken. Ook vind ik het wel jammer dat je zo'n stoel niet gewoon aan tafel kunt schuiven.

* De Tripp Trapp omdat ontzettend veel stoelen kopieën lijken, dus het moet wel een goed concept zijn. Helaas vindt m'n lief de stoel niet alleen duur maar ook lelijk.

* De Leander. Ik vind dit toch zo'n mooie stoel! Helaas is hij ook erg duur (170 euro). Ik vind het bovendien belachelijk dat je 30 euro extra kwijt bent voor een veiligheidsbeugel. Ook vraag ik me af of standaardzitverkleiners er wel in passen. De zitverkleiners op de site kosten nog eens 35 euro. En dan heb je gewoon nog steeds een stoel zonder blad! Een ander nadeel is dat ze hem niet in het wit hebben (en we willen een witte stoel).

De Bloom Fresco, de enige kinderstoel die m'n lief mooi vindt. Hij past in ons interieur want hij is lekker retro, maar ik vind hem ook nogal... aanwezig. Hij schijnt bovendien lastig schoon te houden te zijn. Ook is 'ie natuurlijk reteduur. Tot slot vraag ik me af hoe lang een kind er gebruik van blijft maken.

I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_79185775
Die Leander vind ik ook wel mooi, die Bloom weer niet, vind ik net een kappersstoel.
De bovenste is weer niet zo mee-groeierig lijkt me.
Wat er op neerkomt dat ik zweer bij de tripptrapp.
Ik vind hem wel mooi en handig. En ze zitten echt zo gezellig bij je aan tafel.
ik mis dat blad helemaal niet. Meike zit ook graag op haar stoel lekker te knutselen aan tafel terwijl ik wat anders aan het doen ben (Fokken enzo)
Het enige nadeel van tripp trapp vind ik de uitstekende poten, Meike is er al een paar keer overheen gekukeld.
en als je de beugel gebruikt en je de bekleding wilt wassen moet je de inbussleuteltjes erbij halen om de bekleding eraf te halen.

Lars was vanmiddag aan het schaterlachen....!!!! en ik was aan het smelten ervan!

En appel ging goed!!!! hoera hoera, lars kan nu al tegen 2 dingen! Boontjes en appel!
Morgen mango proberen!
pi_79185940
Wat moet je eigenlijk allemaal bij een Tripp Trapp kopen om hem in gebruik te nemen? Op de foto's met stoelverkleiner zie ik namelijk een beugel zitten die ik op de normale foto's niet zie. Zit die beugel er standaard bij? En is een stoelverkleiner echt nodig?
  maandag 15 maart 2010 @ 21:13:36 #20
100412 mefke79
komt goed!
pi_79185955
Claudia, ik krijg mijn man ook niet overtuigd van de Bloom. Nou moet ik toegeven dat ie op 2 punten gelijk heeft: de prijs en de lompe ronde voet. Ding is wel erg groot en rond.
En waar doen wij het dan nu mee? Juist ja, een echte originele ikea kinderstoel. Ik zeg nu nog "tot we een betere vinden" maar weet al waar het op uit zal draaien: ook een eventuele tweede zal hier wel in komen te zitten.
* Mama van Driekus (0909) en Tienus (0611) *
*waarom hebben konijnen zulke grote oren als ze toch niet luisteren? *
  maandag 15 maart 2010 @ 21:14:46 #21
216602 mikoxx
Trotse tweelingmama!!
pi_79186005
onze boys zijn nu 9 mnd en we gebruiken de verkleiner nog steeds, en ook nog wel een tijdje denk ik. In het begin deed ik er zelfs nog een klein handdoekje bij tussen. Dus, ja, is nodig Claudia en nee zit er niet standaard bij helaas
pi_79186107
haha mijn lief vindt de TrippTrapp ook lelijk die kwam er hier écht niet in. Ik vind er niet echt wat van eigk, niet heel mooi maar ook niet uitgesproken lelijk. Die wij hebben is van hetzelfde concept dus das fijn. Die Bloom heeft K_i_m geloof ik, anders moet je haar even pm-en misschien over het onderhoud enzo?

En wij zijn op een bepaald moment gewoon naar wat winkels gegaan om de stoelen in het echt te bekijken en ook even 'proef te zitten'.
Het viel me op dat lang niet alle stoelen inderdaad ook echt practisch zijn qua schoonmaken of qua grootte enzo. Dat zie je niet altijd aan een plaatje op internet helaas.
Zomerkind <3 & Winterkind <3
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
pi_79186441
Da's nou jammer, want ik ben erg van het internetshoppen.

Ik vraag me af of een stoel als de Tripp Trapp wel aan onze tafel zou passen. Wij hebben niet alleen een blad maar ook een verticaal stuk eronder, zeg maar. Samen is dat wel 11 cm. Straks komt Ivan net met z'n neusje boven het blad uit.

Ik vind de Ikea-stoel ook nog wel een optie, hoor, maar wat doe je dan als je kind wat ouder is en nog niet in de volwassen stoelen past?
  maandag 15 maart 2010 @ 21:24:19 #24
190221 Kersjes
zoet & zuur
pi_79186527
Claudia, wij hebben bij Devin destijds nooit een stoelverkleiner gebruikt in de Tripp Trapp. Het leek me niet handig en we hem hem eigenlijk nooit gemist.
.... met gevoel voor drama....
pi_79186706
quote:
Op maandag 15 maart 2010 21:22 schreef Claudia_x het volgende:
Da's nou jammer, want ik ben erg van het internetshoppen.

Ik vraag me af of een stoel als de Tripp Trapp wel aan onze tafel zou passen. Wij hebben niet alleen een blad maar ook een verticaal stuk eronder, zeg maar. Samen is dat wel 11 cm. Straks komt Ivan net met z'n neusje boven het blad uit.

Ik vind de Ikea-stoel ook nog wel een optie, hoor, maar wat doe je dan als je kind wat ouder is en nog niet in de volwassen stoelen past?
Daarom, gewoon even je tafel opmeten enzo en langs een winkel gaan, dan kun je even goed kijken. Die TrippTrapps zijn inderdaad relatief klein. Ik vond ze in de winkel in ieder geval kleiner ogen dan op internet. Niet lager ofzo, maar euhm, smaller I guess.
En dan kun je ook gelijk even Ivan laten proefzitten en kijken of zo'n verkleiner nodig zou zijn.

Wij hebben een zitverkleiner van Prenatal vooral eigenlijk omdat ie van een soort plastic is en dus makkelijk schoon te maken
Zomerkind <3 & Winterkind <3
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')