abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_79552696
quote:
Op woensdag 24 maart 2010 23:00 schreef xxiessiexx het volgende:

[..]

Je kan nu nog 7 uur slapen.
Maar ik ben nog niet klaar
pi_79552982
quote:
Op woensdag 24 maart 2010 23:04 schreef Maharbal het volgende:

[..]

Maar ik ben nog niet klaar
Ach met 3 uur slaap overleef je ook wel.
  woensdag 24 maart 2010 @ 23:14:44 #228
43784 Dr_Strangelove
We'll meet again
pi_79553091
quote:
Op woensdag 24 maart 2010 22:42 schreef Maharbal het volgende:
Ik zit verdomme een pdf met collegeaantekeningen van een mastervak te lezen (verspreid door de studievereniging), en daar staat bijna op elke pagina wel een d/dt fout in. Allejezus, dan zit je al (meer dan) 4 jaar op de uni
Uit het verweerschrift van mijn (gepromoveerde) docenten:

"Over het al of niet bestaan van een overeenkomst worden dan ook geen stellingen verdedigt".
"Patriotism is the last refuge of a scoundrel"
pi_79553175
quote:
Op woensdag 24 maart 2010 23:14 schreef Dr_Strangelove het volgende:

[..]

Uit het verweerschrift van mijn (gepromoveerde) docenten:

"Over het al of niet bestaan van een overeenkomst worden dan ook geen stellingen verdedigt".
  woensdag 24 maart 2010 @ 23:17:31 #230
43784 Dr_Strangelove
We'll meet again
pi_79553192
En deze is uit een hoorcollege van hetzelfde vak.

Tenenkrommende fouten bij teksten in het openbaar #15
  woensdag 24 maart 2010 @ 23:20:42 #231
43784 Dr_Strangelove
We'll meet again
pi_79553332
Kun je 'm niet vinden?
pi_79553336
Au, mijn ogen. Al die fouten
pi_79553371
quote:
Op woensdag 24 maart 2010 23:17 schreef Dr_Strangelove het volgende:
En deze is uit een hoorcollege van hetzelfde vak.

Tenenkrommende fouten bij teksten in het openbaar #15
pi_79553566
OKE, DIT SLAAT ALLES
quote:
Spontaan: Wanneer de buitenlandse collega vermoed dat de Nederlandse fiscus baadt heeft bij de
informatie, zal hij dit via de minister doorgegeven.
edit:

2 zinnen later:
quote:
Wederkerigheidsbeginsel: Ik geeft als jij geeft.
pi_79553689
quote:
Op woensdag 24 maart 2010 23:27 schreef Maharbal het volgende:
OKE, DIT SLAAT ALLES
[..]

edit:

2 zinnen later:
[..]
Ik had het verbrand maar daar moet je t zeker eerst voor uitprinten?
pi_79553737
quote:
Op woensdag 24 maart 2010 23:27 schreef Maharbal het volgende:
OKE, DIT SLAAT ALLES
[..]

edit:

2 zinnen later:
[..]

Dit moedt gewoon expres gedaan zijn...
Ik zeg altijd maar zo, met drie wielen heb je nog geen auto.
pi_79553788
quote:
Op woensdag 24 maart 2010 23:30 schreef xxiessiexx het volgende:

[..]

Ik had het verbrand maar daar moet je t zeker eerst voor uitprinten?

ja
quote:
Op woensdag 24 maart 2010 23:32 schreef aardappel het volgende:

[..]

Dit moedt gewoon expres gedaan zijn...
Dat stuk wemelt van soortgelijke vauden.
  woensdag 24 maart 2010 @ 23:51:25 #238
43784 Dr_Strangelove
We'll meet again
pi_79554306
quote:
Wanneer de buitenlandse collega vermoed dat de Nederlandse fiscus baadt heeft bij de
informatie, zal hij dit via de minister doorgegeven.
Oké, die zin slaat alles.
pi_79563725
Zo, dat was belastingrecht weer!

Het ging volgens mij wel goed, niet echt moeilijke vragen. Ik vraag me alleen af, zou de Bentham-progressie ook goed gerekend worden als argument voor de stelling dat het draagkrachtbeginsel doorwerkt in de inkomstenbelasting? Het was namelijk geen leerstof, maar ik kon niks anders verzinnen (naast het progressieve tarief in box 1, natuurlijk) .
last.fm | Voor iemand met een hamer ziet alles eruit als een spijker.
pi_79564770
quote:
Op donderdag 25 maart 2010 11:36 schreef Orbis het volgende:
Zo, dat was belastingrecht weer!

Het ging volgens mij wel goed, niet echt moeilijke vragen. Ik vraag me alleen af, zou de Bentham-progressie ook goed gerekend worden als argument voor de stelling dat het draagkrachtbeginsel doorwerkt in de inkomstenbelasting? Het was namelijk geen leerstof, maar ik kon niks anders verzinnen (naast het progressieve tarief in box 1, natuurlijk) .
Ik heb de fiscale faciliteiten genoemd die rekening houden met de draagkracht.
pi_79566155
quote:
Op donderdag 25 maart 2010 12:03 schreef -Trinity- het volgende:

[..]

Dat bedacht ik me ook, maar helaas zat ik toen al op de fiets . Hoe ging het tentamen je verder af?
last.fm | Voor iemand met een hamer ziet alles eruit als een spijker.
pi_79568244
quote:
Op donderdag 25 maart 2010 12:45 schreef Orbis het volgende:
Dat bedacht ik me ook, maar helaas zat ik toen al op de fiets . Hoe ging het tentamen je verder af?
Goed, alleen de allerlaatste vraag vond ik erg vaag en ik denk niet dat mijn motivering daarvan goed is .
pi_79568315
quote:
Op donderdag 25 maart 2010 12:03 schreef -Trinity- het volgende:

[..]

Welke fiscale faciliteiten bedoel je dan? (of bedoel je persoonsgebonden aftrek, dit is niet zozeer een faciliteit maar inderdaad een doorwerking van het draagkrachtbeginsel).

Faciliteiten zijn normaal gesproken namelijk niet geschoeid op het draagkrachtbeginsel!

Mijn tentamen viel me heel erg mee. Daar moet wel minimaal een 7 op te halen zijn (en ja, dat is hoger dan gemiddeld bij fiscaal recht )
pi_79568706
quote:
Op donderdag 25 maart 2010 13:41 schreef Maharbal het volgende:
Welke fiscale faciliteiten bedoel je dan? (of bedoel je persoonsgebonden aftrek, dit is niet zozeer een faciliteit maar inderdaad een doorwerking van het draagkrachtbeginsel).

Faciliteiten zijn normaal gesproken namelijk niet geschoeid op het draagkrachtbeginsel!

Mijn tentamen viel me heel erg mee. Daar moet wel minimaal een 7 op te halen zijn (en ja, dat is hoger dan gemiddeld bij fiscaal recht )
Ik heb de persoonsgebonden aftrek als voorbeeld genoemd van een fiscale faciliteit die de wet IB 2001 biedt .
pi_79569134
quote:
Op donderdag 25 maart 2010 13:50 schreef -Trinity- het volgende:

[..]

Ik heb de persoonsgebonden aftrek als voorbeeld genoemd van een fiscale faciliteit die de wet IB 2001 biedt .
Zal vast wel goed zijn voor een inleidend vak
pi_79620512
Hm ik zit er over te denken volgend jaar rechten te doen.

Wel opvallend dat er zo weinig VU rechtenstudentjes zijn. Is die studie daar zo pauper (ik wil hem daar doen dus pls tell me dat dat niet zo is ) of is het gewoon onverklaarbaar?

edit:
voor de geïnteresseerden: doe nu kunstmatige intelligentie aldaar, maar a. dat heeft zo'n lage werkdruk dat ik op zoek ben naar iets erbij, en b. dat is niet echt de invulling van m'n leven die ik voor ogen zie.
  vrijdag 26 maart 2010 @ 19:32:53 #247
146875 aaipod
Primus inter pares
pi_79620792
Vandaag Bestuursrecht 1 tentamen gehad. Ging echt lekker voor mijn gevoel.. Alle eerdere tentamens voelden eigenlijk nooit zo goed na afloop. Ik hoop maar dat schijn niet bedriegt en dat ik hem gehaald heb.. Helaas essay vragen dus het duurt nog wel even voordat ik de uitslag heb. Op het voorblad staat dat ze 8 april naar de administratie gaan
pi_79628697
quote:
Op vrijdag 26 maart 2010 19:32 schreef aaipod het volgende:
Vandaag Bestuursrecht 1 tentamen gehad. Ging echt lekker voor mijn gevoel.. Alle eerdere tentamens voelden eigenlijk nooit zo goed na afloop. Ik hoop maar dat schijn niet bedriegt en dat ik hem gehaald heb.. Helaas essay vragen dus het duurt nog wel even voordat ik de uitslag heb. Op het voorblad staat dat ze 8 april naar de administratie gaan

Vakken met heel veel studenten krijgen volgens mij inderdaad 21 dagen (let op: niet werkdagen), terwijl de "normale" vakken op 8 werkdagen zitten.

Vandaag weer m'n 3e en laatste tentamen gehad voor deze (tussen) periode. Dinsdag ging oké, donderdag ging voor m'n gevoel heel goed en vandaag ging........crash-and-burn style. Fiscaal boekhouden (tax accounting) en ik zat er met een halve blackout. "Hoe moest dit ook alweer"
Met een beetje geluk heb ik genoeg punten (+ heb een 0,5 bonuspunt) een voldoende bij elkaar gesprokkeld.
pi_79631238
quote:
Op vrijdag 26 maart 2010 19:26 schreef Fireblast het volgende:
Hm ik zit er over te denken volgend jaar rechten te doen.

Wel opvallend dat er zo weinig VU rechtenstudentjes zijn. Is die studie daar zo pauper (ik wil hem daar doen dus pls tell me dat dat niet zo is ) of is het gewoon onverklaarbaar?

edit:
voor de geïnteresseerden: doe nu kunstmatige intelligentie aldaar, maar a. dat heeft zo'n lage werkdruk dat ik op zoek ben naar iets erbij, en b. dat is niet echt de invulling van m'n leven die ik voor ogen zie.
Ik denk dat het gewoon toeval is dat hier niet veel VU studenten zitten. Weet daardoor ook niet of het een pauiperstudie is, omdat ik niet veel meningen heb gelezen
  vrijdag 26 maart 2010 @ 23:37:38 #250
146875 aaipod
Primus inter pares
pi_79631628
Wie herkent mijn idool in mijn usericon?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')