abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_79115395
quote:
Op zondag 14 maart 2010 00:26 schreef dvr het volgende:

[..]
Etc. Het zijn rare tijden..
Dat zegt m'n opa ook altijd. En dan heb ik gemiddeld genomen nog zo'n 60 jaar te gaan in deze wereld. Dat zal me nog wat worden dan
People once tried to make Chuck Norris toilet paper. He said no because Chuck Norris takes crap from NOBODY!!!!
Megan Fox makes my balls look like vannilla ice cream.
  zondag 14 maart 2010 @ 07:23:33 #77
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_79118426
quote:
Op zondag 14 maart 2010 00:26 schreef dvr het volgende:

[..]

Daar valt wel wat op af te dingen, maar niet op deze late avond

Hoe dan ook vind ik dat de aandelenmarkt nu echt overgewaardeerd is, niet alleen omdat hij volgens gangbare waarderingsnormen als P/E aan de hoge kant staat, maar vooral omdat die normen nu eigenlijk nauwelijks toepasbaar zijn. Wat is winstpotentie in een economie die al tot zijn nek met krediet en productaanbod verzadigd is? Waar consumenten hun inkomsten en vermogen achteruit zien gaan en hun schulden zien oplopen en dus maar niet willen besteden? Waar de weinige 'groei' geheel op overheidsuitgaven teruggevoerd kan worden? Hoeveel is de balans van een bedrijf nog waard als het normaal is dat assets 20-40% overgewaardeerd worden, of dat schulden en risico's boekhoudkundig onder het tapijt geveegd worden? Hoeveel beleggers zitten in aandelen alleen omdat de rente zo laag is, of alleen omdat ze recente verliezen hopen te compenseren? Etc. Het zijn rare tijden..
Jij vindt dat, maar de markt is het niet met je eens. En de markt heeft altijd gelijk.
The End Times are wild
pi_79126124
quote:
Op zondag 14 maart 2010 00:22 schreef LXIV het volgende:
Ik wil trouwens helemaal niet beweren dat de aandelenmarkt de komende 10 jaar zeker gaat stijgen hoor! Dat zou volledig in tegenspraak zijn met alles wat ik hier verteld heb!

Ik geloof enkel dat je gemiddeld meer rendement hebt met een aandelenportefeuille. Maar misschien niet de komende 10 jaar, wie weet. Dat de afgelopen 10 jaar slecht waren verandert daar helemaal niks aan. Bewezen is in ieder geval wel (empirisch) dat een beleggingshorizon van 10 jaar te kort is voor aandelen!

1987-2010 - 23 jaar.
Koers toen 1000, koers nu 3925.
(iemand moet de stijging berekenen, ik kom er niet uit:P)
Maar het is allemaal zo relatief als er over 10 jaar zelfs een enorme afwijking is, in dit geval door een recessie, maar zou zo maar weer kunnen gebeuren over 5 of 10 jaar, net zo erg.
pi_79127096
quote:
Op zondag 14 maart 2010 14:28 schreef ujjain het volgende:

[..]

[ afbeelding ]
1987-2010 - 23 jaar.
Koers toen 1000, koers nu 3925.
(iemand moet de stijging berekenen, ik kom er niet uit:P)
Maar het is allemaal zo relatief als er over 10 jaar zelfs een enorme afwijking is, in dit geval door een recessie, maar zou zo maar weer kunnen gebeuren over 5 of 10 jaar, net zo erg.
is iets meer dan 6% samengesteld per jaar.

Ik vermoed als je een staatje van de depositio rentes zou maken, deze over deze periode niet zoveel anders uitkomen, obligaties idem.
  zondag 14 maart 2010 @ 15:00:02 #80
159093 bascross
Get to the chopper!
pi_79127339
tvp
Bedankt Hans.
pi_79127656
Voor iedereen die denkt dat de beurs de komenden maanden tot jaren omhoog zal gaan, wat is de zwaarst wegende achterliggende gedachte die dit ondersteunt?

Voor elk fundamentele reden waarom we omhoog kunnen schieten kan ik wel 5 redenen bedenken waarom we naar beneden zouden moeten.
People once tried to make Chuck Norris toilet paper. He said no because Chuck Norris takes crap from NOBODY!!!!
pi_79128218
quote:
Op zondag 14 maart 2010 14:54 schreef Dinosaur_Sr het volgende:

[..]

is iets meer dan 6% samengesteld per jaar.

Ik vermoed als je een staatje van de depositio rentes zou maken, deze over deze periode niet zoveel anders uitkomen, obligaties idem.
inderdaad, de crisis maakt ons wel duidelijk hoe relatief alles is, aandelenmarkt gemiddeld 10% per jaar winst? Misschien over de laatste 40 jaar, maar zelfs niet over de laatste 25 jaar door de crisis.

Indien je durft te gokken of het feit dat de komende 20 jaar er geen crash meer van dit formaat zal komen, dan zal 10% wel haalbaar kunnen zijn. Ik ga iig wel investeren in aandelen, maar alle pre-2000 wijsheid gaat er blind vanuit dat de aandelen markt gemiddeld flink stijgt met wat fluctuaties. We kunnen zeggen zeggen dat het nu één en al fluctuatie is en het ERG lang gaat duren voordat we weer op het toppunt zitten van toen.

Ik heb nog een boekje van m'n mam hier liggen, zij koopt graag goedkoop oude boekjes, met hopeloos verouderde informatie, maar hierin adviseren ze indexbeleggen omdat je dan met nauwelijks risico jaarlijks 10% meer krijgt en als je dan 30 jaar niet aan je 10.000 zit, dan heb je zonder iets te doen 1,1^30 = 175.000 of zelfs meer als je genoeg spaart->investeert.

In mijn ogen is sparen voor een mafiaeiland het verstandigste dat we nu kunnen doen.
pi_79128384
quote:
Op zondag 14 maart 2010 15:23 schreef ujjain het volgende:

[..]
Indien je durft te gokken of het feit dat de komende 20 jaar er geen crash meer van dit formaat zal komen, dan zal 10% wel haalbaar kunnen zijn. Ik ga iig wel investeren in aandelen, maar alle pre-2000 wijsheid gaat er blind vanuit dat de aandelen markt gemiddeld flink stijgt met wat fluctuaties. We kunnen zeggen zeggen dat het nu één en al fluctuatie is en het ERG lang gaat duren voordat we weer op het toppunt zitten van toen.
Gokken dat er komende 20 jaar geen crisis meer komt is risico voller dan alles op 1 turbo zetten Als we de komende 20 jaar geen crisis meer van dit formaat krijgen spoel ik al mijn geld de wc door
pi_79129629
quote:
Op zondag 14 maart 2010 15:09 schreef sitting_elfling het volgende:
Voor iedereen die denkt dat de beurs de komenden maanden tot jaren omhoog zal gaan, wat is de zwaarst wegende achterliggende gedachte die dit ondersteunt?
Ik denk dat niet, maar..

- Korte termijn: als gerapporteerde 'groei' aanhoudt, zo ook het vertrouwen in de beurs
- Een beurscrash zou fatale gevolgen kunnen hebben voor zowel het financiële stelsel als de economie. Dat zullen 'ze' niet toelaten.
- De Amerikaanse en Europese overheden blijven hun tekorten laten oplopen. Dat is inflatoir en geld uit de obligatiemarkt zal in aandelen vluchten.
- FED kan rente op bankreserves verlagen en overmatige bankreserves in aandelenmarkt jagen (want aan particulieren/bedrijven lenen doen banken niet)
pi_79129763
quote:
Op zondag 14 maart 2010 15:58 schreef dvr het volgende:

[..]

Ik denk dat niet, maar..

- Korte termijn: als gerapporteerde 'groei' aanhoudt, zo ook het vertrouwen in de beurs
- Een beurscrash zou fatale gevolgen kunnen hebben voor zowel het financiële stelsel als de economie. Dat zullen 'ze' niet toelaten.
- De Amerikaanse en Europese overheden blijven hun tekorten laten oplopen. Dat is inflatoir en geld uit de obligatiemarkt zal in aandelen vluchten.
- FED kan rente op bankreserves verlagen en overmatige bankreserves in aandelenmarkt jagen (want aan particulieren/bedrijven lenen doen banken niet)
Alleen die 2e stelling ben ik het niet mee eens. Het niet toelaten van crisissen zijn overheden ronduit slecht in Alles wat ze zo'n beetje doen werkt averechts.

Wat te denken van Griekenland? Bail out van de Grieken? Dit zal sowieso een ondersteuning zijn voor de EU. En hopelijk ook gedragen worden door Amerika. Gerapporteerde winsten zullen denk ik gegarandeerd blijven stijgen mits de rente nog een poosje laag blijft staan kunnen we nog rustig verder stijgen. Op het moment dat ze gaan morrelen aan de rente krijgen we weer problemen.
pi_79132131
quote:
Op zondag 14 maart 2010 15:27 schreef sitting_elfling het volgende:

[..]

Gokken dat er komende 20 jaar geen crisis meer komt is risico voller dan alles op 1 turbo zetten Als we de komende 20 jaar geen crisis meer van dit formaat krijgen spoel ik al mijn geld de wc door
Even vereeuwigen .
pi_79137789
Weet er iemand wat er gebeurd met betalingen (in de vorm van premie, coupon, dividend etc) als je short gaat op obligaties met coupons of op CDS in secundaire markten?

Als je short gaat op een aandeel en die aandeel keert dividend uit, dan moet je als shorter dokken. Maar wat met die anderen?
pi_79142899
We gaan tweemaal in de extreemste turbo's in 31-black style om ons mafiaeiland te kopen zeg ik! Wie doet er mee voor ¤10.000?
31-black style: http://www.southpark.nl/clips/sp_vid_104243/
pi_79147143
Iemand die nog op posities bezit van over het weekend? Sprintertjes? Turbo's? CFDs? De hoeveelheid day traders lijkt met de week minder te worden. Ik zal vast niet de enige zijn.
pi_79148900
quote:
'Griekenland slechts topje ijsberg'
14 03 10 - 19:13
De crisis in Griekenland is slechts één dominosteen, waarvan er door te hoge schulden nog vele kunnen volgen. Dat zegt Marc van Heel, directeur Benelux van ’s werelds grootste obligatiebelegger Pimco, zondag in het tv-programma Buitenhof.

Voor Van Heel is de situatie in Griekenland een signaal dat er iets fundamenteel mis is in de overheidsfinanciën van een groot aantal landen. “Het probleem is veel breder, in vrijwel alle Europese landen zie je overheidstekorten snel oplopen”. De Pimco-directeur ziet “enorm problemen” om al deze schulden af te betalen. Dit geldt in het bijzonder voor ‘zorgenkinderen’ als Griekenland, Portugal, Spanje en Ierland.

Eerste dominosteen
Griekenland is de eerste dominosteen, een topje van de ijsberg, stelt Van Heel. “Hoe geloofwaardig is het voor een belegger om erop te vertrouwen dat het allemaal wel goed komt?”, vraagt hij zich af. Van Heel blijft - i.t.t. pensoenfonds ABP - voorlopig weg van Griekse T-bonds. Te riskant. Kritiek op speculerende hedgefunds vind hij overdreven. “Kernprobleem is ongezonde situatie in Griekenland”. De markt voor credit default swaps (CDS) zou bovendien relatief beperkt zijn.

De financiële crisis wordt volgens Van Heel veroorzaakt door oplopende schulden en het onvermogen van overheden daar iets aan te doen, niet door toenemende speculatie. “Als je naar de wereldhandel als geheel kijkt komt 40% van de wereldeconomie uit landen met begrotingstekorten van meer dan 10%. Over de afgelopen 30 jaar schommelde dat percentage tussen de nul en vijf procent”.
Link naar artikel en video
http://www.blikopdebeurs.com/weblog1/pivot/entry.php?id=572
  zondag 14 maart 2010 @ 22:21:15 #91
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_79149183
quote:
Op zondag 14 maart 2010 15:09 schreef sitting_elfling het volgende:

Voor elk fundamentele reden waarom we omhoog kunnen schieten kan ik wel 5 redenen bedenken waarom we naar beneden zouden moeten.
Tot nu toe is de beurs iedere keer na een crash gestegen.

(resultaten uit het verleden...)
The End Times are wild
pi_79149594
quote:
Op zondag 14 maart 2010 22:21 schreef LXIV het volgende:

[..]

Wat je hier zegt is in wezen dat alle intraday traders zo'n beetje uitgerookt zijn . Technisch rinkelen er al een poosje om te shorten en continu worden daar mensen op gelynched.

Zelfs met derivaten is het slim om altijd lichtjes long te zitten Ik twijfel alleen of ik mijn aandelen portefeuille moet uitbreiden als we boven de Januari highs blijven.
  maandag 15 maart 2010 @ 00:51:57 #93
74484 flyguy
Full of Dutch Courage
pi_79156128
tvp
The more debt, the better
pi_79157253
Zo als het er nu uit ziet gaan we morgen rood openen! De futures tonen namelijk allemaal 1 kleur. Rood! Hopelijk is dat na een aantal uur slaap omgetoverd in groen!
pi_79157389
quote:
Op maandag 15 maart 2010 00:51 schreef flyguy het volgende:
tvp
pi_79159354
quote:
Op zondag 14 maart 2010 22:21 schreef LXIV het volgende:

[..]

en na iedere stijging weer gecrasht
  maandag 15 maart 2010 @ 11:14:04 #97
229392 Lemans24
dé ervaringsdeskundige
pi_79161805
quote:
Op zondag 14 maart 2010 22:26 schreef sitting_elfling het volgende:

[..]
Zelfs met derivaten is het slim om altijd lichtjes long te zitten Ik twijfel alleen of ik mijn aandelen portefeuille moet uitbreiden als we boven de Januari highs blijven.
eerst maar eens daar komen.
  maandag 15 maart 2010 @ 12:08:25 #98
158038 AQuila360
Xbox Ultimate
pi_79163673
Even een vraagje:

Kun je dividend belasting altijd terug vragen/krijgen of alleen als je inkomsten in box 1 hebt?
Shaderon: i say boom boom boom now let me hear you say weehooo
SpankmasterC: Tut mir leit Herr AQuila, es soll nicht wieder passieren!
RickoKun: Hey hoi! Ik kom bij dit topiqueje checken weetjuh!
  maandag 15 maart 2010 @ 12:41:42 #99
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_79164816
Je kunt het altijd terugvragen. Je betaalt immers al vermogensbelasting
The End Times are wild
  maandag 15 maart 2010 @ 13:15:09 #100
158038 AQuila360
Xbox Ultimate
pi_79165969
Ook als je onder de grens zit in box 3?
pi_79166638
quote:
Op maandag 15 maart 2010 13:15 schreef AQuila360 het volgende:
Ook als je onder de grens zit in box 3?
ja, dan krijg je in principe een negatieve aanslag.

Of je dat wil hangt wellicht een beetje van de hoogte af. Eens een aangifte doen, houdt wel in dat je in het systeem zit, en aangifte gaat blijven doen

Dus als het een klein bedrag is zou ik overwegen om geen aangifte te doen, en nog even van de rust te genieten
pi_79166822
quote:
Op maandag 15 maart 2010 13:33 schreef Dinosaur_Sr het volgende:
Dus als het een klein bedrag is zou ik overwegen om geen aangifte te doen, en nog even van de rust te genieten
Wat bedoel je met genieten van de rust? Moedwillig geen vermogensbelasting betalen als je marginaal buiten je box valt?
Ain't nothing to it but to do it.
Greece
  maandag 15 maart 2010 @ 13:44:41 #103
78918 SeLang
Black swans matter
pi_79167069

vermogensbelasting

"If you want to make God laugh, tell him about your plans"
Mijn reisverslagen
pi_79167270
Morgen is de deadline voor de Grieken om de zaakjes beter op orde te hebben en morgen wordt (waarschijnlijk?) de rente verhoogd?

Vandaag in ieder geval troosteloze saaie dag of je had aandelen pharming moeten hebben. Het is wachten op morgen.
pi_79167325
quote:
Op maandag 15 maart 2010 13:44 schreef SeLang het volgende:

vermogensbelasting

maandag 15 maart 2010 @ 13:52:22 #106
74484 flyguy
Full of Dutch Courage
pi_79167370
Vermogensrendementsheffing
The more debt, the better
  maandag 15 maart 2010 @ 13:53:27 #107
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_79167420
Dat maakt toch niks uit? Het gaat erom dat je die dividendsbelasting al betaald hebt.
The End Times are wild
  maandag 15 maart 2010 @ 13:54:30 #108
78918 SeLang
Black swans matter
pi_79167463
quote:
Op maandag 15 maart 2010 13:51 schreef sitting_elfling het volgende:

[..]

Geen last van gelukkig. Met de uitgespaarde vermogensbelasting woon ik hier gratis.
Mijn reisverslagen
  FOK!-Schrikkelbaas maandag 15 maart 2010 @ 13:56:11 #109
862 Arcee
Look closer
pi_79167531
quote:
Op maandag 15 maart 2010 13:50 schreef sitting_elfling het volgende:
Vandaag in ieder geval troosteloze saaie dag
Zo gaat het al een tijdje nu.
Never in the entire history of calming down did anyone ever calm down after being told to calm down.
pi_79167539
quote:
Op maandag 15 maart 2010 13:54 schreef SeLang het volgende:

[..]

Geen last van gelukkig. Met de uitgespaarde vermogensbelasting woon ik hier gratis.
Ik dacht al, jij hebt helemaal geen last van die belasting. ivm met de belachelijke wetgeving van de UK .
pi_79167660
quote:
Op maandag 15 maart 2010 13:38 schreef Mendeljev het volgende:

[..]

Wat bedoel je met genieten van de rust? Moedwillig geen vermogensbelasting betalen als je marginaal buiten je box valt?
moedwillig geen teruggaaf vragen van belasting die je eigenlijk terug zou mogen vragen.

er is namelijk in dit geval geen verplichting om aangifte te doen.
pi_79167790
quote:
Op maandag 15 maart 2010 13:56 schreef Arcee het volgende:

[..]

Zo gaat het al een tijdje nu.
Don't get me wrong. Er is niks mis met saaie markten, maar beetje volatiliteit zorgt vaak voor wat meer scherpte En hopelijk morgen wat vuurwerk. Betwijfel het though
pi_79168425
mijn god, gelukkig maar dat jullie niet in de good ole days belegden. Wat hadden jullie DAT saai gevonden als jullie 0,7% op een dag al saai vinden.....
pi_79168480
http://en.wikipedia.org/wiki/Capital_gains_tax

WOAH, ik dacht dat we in Nederland hoge heffingen hadden

edit: bij nader inzien is het nog steeds hoog
Greece
pi_79169129
quote:
Op maandag 15 maart 2010 14:19 schreef Mendeljev het volgende:
http://en.wikipedia.org/wiki/Capital_gains_tax

WOAH, ik dacht dat we in Nederland hoge heffingen hadden

edit: bij nader inzien is het nog steeds hoog
in de regel is capital gains tax in aanvulling op belastbaarheid van inkomsten uit kapitaal, zoals rente, dividend etc.

Kortom: NL is vrij lief voor kapitaal in vergelijking met vrij veel landen.

Als het volgende kabinet een inkomstenbron wil aanboren, lijkt me een capital gains tax nogal voor de hand te liggen. Zodat jullie turbo tijgers ook belasting betalen over jullie excessieve inkomsten
  maandag 15 maart 2010 @ 14:39:28 #116
159093 bascross
Get to the chopper!
pi_79169189
Het blijft echter compleet belachelijk dat je belasting betaalt over geld waar al belasting over is betaald.
Bedankt Hans.
pi_79169245
Ah op WS zijn ze al wakker
"This is your life and it's ending one minute at a time." - Tyler Durden
"Sand is overrated. It's just tiny, little rocks." - Joel
  maandag 15 maart 2010 @ 14:49:36 #118
78918 SeLang
Black swans matter
pi_79169601
quote:
Op maandag 15 maart 2010 14:38 schreef Dinosaur_Sr het volgende:

Als het volgende kabinet een inkomstenbron wil aanboren, lijkt me een capital gains tax nogal voor de hand te liggen. Zodat jullie turbo tijgers ook belasting betalen over jullie excessieve inkomsten
Ik denk dat ze hier nog even mee wachten want ze willen op de bodem instappen

AEX=150 --> AEX=300 belasten tegen 30%, dat is aardig wat geld...
Mijn reisverslagen
pi_79169921
quote:
Op maandag 15 maart 2010 14:49 schreef SeLang het volgende:

[..]

Ik denk dat ze hier nog even mee wachten want ze willen op de bodem instappen

AEX=150 --> AEX=300 belasten tegen 30%, dat is aardig wat geld...
als ze een wakkere ziel op het ministerie van financien hebben, hedgen ze de belastingopbrengst

Ik zeg: LXIV voor stas!
pi_79176533
dit is een goede pullback om te kopen
pi_79177017
quote:
Op maandag 15 maart 2010 17:30 schreef deenigeechteTS het volgende:
dit is een goede pullback om te kopen
echt waor, 1,3% pullback op year high?

maak me geeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeek!
  maandag 15 maart 2010 @ 17:44:08 #122
295573 hb7525
mooi weer vandaag
pi_79177065
quote:
Op maandag 15 maart 2010 14:38 schreef Dinosaur_Sr het volgende:

[..]
Dan moet men verliezen ook aftrekbaar maken, nou dat zal wat worden, voer voor belastingconsulenten
pi_79177086
quote:
Op maandag 15 maart 2010 17:44 schreef hb7525 het volgende:

[..]

Dan moet men verliezen ook aftrekbaar maken, nou dat zal wat worden, voer voor belastingconsulenten
kommaaropmetdatvoer

overigens is de grap dat capitalgainslosses alleen verrekenbaar zijn met toekomstige capitalgains Rien ne va plus, maar de overheid verliest nooit

[ Bericht 3% gewijzigd door Dinosaur_Sr op 15-03-2010 17:50:03 ]
pi_79180476
quote:
Op maandag 15 maart 2010 12:08 schreef AQuila360 het volgende:
Even een vraagje:

Kun je dividend belasting altijd terug vragen/krijgen of alleen als je inkomsten in box 1 hebt?
Dividend belasting terugvragen is een kwestie van box 3 (inkomsten uit sparen en beleggen). Dat kan dus ook als je geen inkomsten hebt in box 1.

Echter, een box 3 aanslag is altijd nihil of meer. Als je onder het heffingsvrije vermogen (ongeveer 20.000) zit, dan betaal je niets in box 3, maar je krijgt ook geen negatieve aanslag en dus geen geld terug.

Als je het helemaal zeker wilt weten voor je persoonlijke situatie, dan raad ik aan om het belasting aangifte programma even te downloaden en in te vullen. De software leidt je vrij snel naar het uiteindelijke belastingbedrag. Ook zijn de helpteksten leerzaam.
  maandag 15 maart 2010 @ 19:51:19 #125
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_79181679
quote:
Op maandag 15 maart 2010 14:58 schreef Dinosaur_Sr het volgende:

[..]

als ze een wakkere ziel op het ministerie van financien hebben, hedgen ze de belastingopbrengst

Ik zeg: LXIV voor stas!
De belastingen hedgen? Ik denk dat dit niet mee zal vallen, want de hoogte van de belasting hebben we zelf in de hand, dus wie wil daar nu tegen hedgen? Ik zal vanavond eens nadenken over een mooie methode.

Helaas is Nederland te klein om Reaganomics toe te passen. Want het aanzwengeleffect is relatief gering voor de schulden die je aangaat. Wat dat betreft was de houding van het kabinet om niet al te gek te doen met stimulerende maatregelen en Duitsland en Frankrijk er voor op te laten draaien best wel slim.
The End Times are wild
pi_79192869
Ik neem aan dat morgen iedereen verwacht dat het rente besluit onveranderd blijft?
pi_79193464
Escaping from a liquidity trap may be impossible, much like light trapped in a black hole.
Op zaterdag 19 november 2011 13:27 schreef Perrin het volgende: En net als van voetbal, heeft iedereen verstand van macro-economie
pi_79203692
quote:
Op maandag 15 maart 2010 17:43 schreef Dinosaur_Sr het volgende:
maak me geeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeek!
Greece
  dinsdag 16 maart 2010 @ 13:12:28 #129
158038 AQuila360
Xbox Ultimate
pi_79206921
quote:
AMSTERDAM (AFN) - ,,Wat opvalt aan de presentatie van de nieuwe strategie van Shell is dat topman Peter Voser heel expliciet is in het doen van voorspellingen'', zegt analist Peter Heijen van zakenbank Theodoor Gilissen. En dat is volgens Heijen ,,heel sterk''.

,,Voser geeft concrete doelstellingen waar het bedrijf op kan worden afgerekend'', aldus de analist. Heijen rekende er al op dat het sterke doelstellingen zouden zijn. ,,Het is een goed- nieuws-show, en dat het dat zou worden, werd al verwacht''. Voser bevindt zich volgens Heijen in een ,,warm nest'' dat door voormalig topman Jeroen van der Veer is gemaakt. Van der Veer, die afgelopen zomer vertrok, ,,heeft al die nieuwe projecten opgestart'', aldus Heijen.

Volgens de analist zijn de goede vooruitzichten nog niet in de waarde van het aandeel Shell ingeprijsd. Shell is ondergewaardeerd, zegt Heijen, die een buy-advies en een koersdoel van 27 euro hanteert.
Ik heb 2/3 van mijn geld in Shell zitten maar hier is dat geloof ik niet zo populair toch?

Waarom is dat eigenlijk? Want ze hebben ook een leuk dividend dus dan levert het sowieso toch wat op?
pi_79207092
quote:
Op dinsdag 16 maart 2010 13:12 schreef AQuila360 het volgende:

[..]

Ik heb 2/3 van mijn geld in Shell zitten maar hier is dat geloof ik niet zo populair toch?

Waarom is dat eigenlijk? Want ze hebben ook een leuk dividend dus dan levert het sowieso toch wat op?
Het is een typische Bluechip. Niet volatiel. Defensief, ook in slechte tijden gaat het niet keihard onderuit en levert vrijwel altijd stabiel dividend.

Maarja, je hoeft er ook geen exorbitante koerswinsten mee maken.

In ons studentenfonds hebben we wel Shell zitten samen met BP. Om dezelfde reden waarschijnlijk waarom jij ze hebt
  dinsdag 16 maart 2010 @ 13:27:48 #131
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_79207484
quote:
Op dinsdag 16 maart 2010 13:12 schreef AQuila360 het volgende:

[..]

Shell heeft moeten lenen om zijn dividend te kunnen uitbetalen. Dat is op de lange termijn onhoudbaar.
The End Times are wild
pi_79207845
quote:
Op dinsdag 16 maart 2010 13:27 schreef LXIV het volgende:

[..]

Shell heeft moeten lenen om zijn dividend te kunnen uitbetalen. Dat is op de lange termijn onhoudbaar.
Ook als de olie prijs omhoog gaat komende jaren?
  dinsdag 16 maart 2010 @ 13:38:53 #133
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_79207891
quote:
Op dinsdag 16 maart 2010 13:37 schreef sitting_elfling het volgende:

[..]

Ook als de olie prijs omhoog gaat komende jaren?
Dat is een gok. Maar het hele principe is onjuist in mijn ogen.

Verder kan het best wel zo zijn dat de olieprijs gaat stijgen, maar dat RD niet in staat blijkt zijn graantje hier van mee te pikken. Bijvoorbeeld omdat olielanden zelf het winnen van olie gaan regelen.
The End Times are wild
  dinsdag 16 maart 2010 @ 13:40:06 #134
158038 AQuila360
Xbox Ultimate
pi_79207926
Misschien dat ze het dan weer wel kunnen betalen idd. Maargoed dat dividend is toch altijd leuk.

Ik heb ook Aegon en dat gaat omhoog en weer omlaag en ga maar door daar schiet je dus niets mee op. En met shell dankzij het dividend weer wel. Al zal dat ook wel meer voor het gevoel zijn ofzo.
pi_79208440
Een heel groot deel van de inkomsten (meer dan andere oliemaatschappijen) van Shell komt uit gas(winning) en die gasprijs staat op een enorm laag niveau, mede daarom dat ze geld bij hadden moeten lenen om aan het dividend te kunnen voldoen. De olieprijs is weliswaar (flink gestegen) maar de gasprijs schommelt nog steeds rond zijn low.
pi_79208551
quote:
Op dinsdag 16 maart 2010 13:38 schreef LXIV het volgende:

[..]

Dat is een gok. Maar het hele principe is onjuist in mijn ogen.
Eens
quote:
Verder kan het best wel zo zijn dat de olieprijs gaat stijgen, maar dat RD niet in staat blijkt zijn graantje hier van mee te pikken. Bijvoorbeeld omdat olielanden zelf het winnen van olie gaan regelen.
Ik verwacht wel dat RD een graantje mee kan pikken van de komende stijging in Olie. En mocht dat niet zo zijn. Olie aandelen doen het altijd beter wanneer de olie prijs omhoog gaan. Ook al hoeft het bedrijf intern nog niet eens zoveel extra aan een stijgende olie prijs te verdienen.
quote:
Op dinsdag 16 maart 2010 13:40 schreef AQuila360 het volgende:
Misschien dat ze het dan weer wel kunnen betalen idd. Maargoed dat dividend is toch altijd leuk.

Ik heb ook Aegon en dat gaat omhoog en weer omlaag en ga maar door daar schiet je dus niets mee op. En met shell dankzij het dividend weer wel. Al zal dat ook wel meer voor het gevoel zijn ofzo.
Dividend is leuk maar dat hangt af wat voor investeerder je bent. En waarom heb je Aegon gekocht? Het staat bij ons studentenfonds wel in de buy, maar in afwachting tot het het 5 euro doel haalt. Dan verplaatsen we hem met Lloyds waar we vanaf willen.
pi_79209175
quote:
Op dinsdag 16 maart 2010 13:56 schreef sitting_elfling het volgende:
Ik verwacht wel dat RD een graantje mee kan pikken van de komende stijging in Olie. En mocht dat niet zo zijn. Olie aandelen doen het altijd beter wanneer de olie prijs omhoog gaan. Ook al hoeft het bedrijf intern nog niet eens zoveel extra aan een stijgende olie prijs te verdienen.
Er moet wel heel wat intern gebeuren wil het aandeel RDS niet mee stijgen bij een stijgende olieprijs. Echter zullen andere oliefondsen shell outperformen of je er dus goed aan doet shell te kopen, als je uitgaat van een stijgende olieprijs, betwijfel ik. Shell heeft immers veel blootstelling aan de gasprijs en de realisatie van grote olie(winnings)-projecten ligt nog jaren voor ons en dat terwijl de al bestaande investeringen/bronnen van shell steeds minder opleveren.
  dinsdag 16 maart 2010 @ 14:38:13 #138
229392 Lemans24
dé ervaringsdeskundige
pi_79210200
quote:
Op dinsdag 16 maart 2010 13:53 schreef piepeloi55 het volgende:
Een heel groot deel van de inkomsten (meer dan andere oliemaatschappijen) van Shell komt uit gas(winning) en die gasprijs staat op een enorm laag niveau, mede daarom dat ze geld bij hadden moeten lenen om aan het dividend te kunnen voldoen. De olieprijs is weliswaar (flink gestegen) maar de gasprijs schommelt nog steeds rond zijn low.
En in Nederland is de gasprijs gekoppeld aan de olieprijs, we worden gewoon genaaid
  FOK!-Schrikkelbaas dinsdag 16 maart 2010 @ 14:47:18 #139
862 Arcee
Look closer
pi_79210610
Ah, de Amerikanen hebben dus al Daylight Saving Time.
Never in the entire history of calming down did anyone ever calm down after being told to calm down.
  FOK!-Schrikkelbaas dinsdag 16 maart 2010 @ 14:48:15 #140
862 Arcee
Look closer
pi_79210651
S&P begon op year-high, trouwens: 1153.61
  FOK!-Schrikkelbaas dinsdag 16 maart 2010 @ 16:43:16 #141
862 Arcee
Look closer
pi_79216244
WS heeft er zin in, S&P op 1157.32.
pi_79216506
Ik wacht echt op het moment dat de beurzen wereldwijd boven de Januari Highs staan. Op het moment is het alleen de FTSE & SP500. De andere grote markten (Bovespa/CAC/DAX/DJ) staan er allemaal zo'n 2.5% vanaf. Op het moment dat het breekt ga ik iig. extra long zitten. (Tegen alle P/E wetten in )
  dinsdag 16 maart 2010 @ 16:57:30 #143
158038 AQuila360
Xbox Ultimate
pi_79216807
quote:
Op dinsdag 16 maart 2010 13:56 schreef sitting_elfling het volgende:

Dividend is leuk maar dat hangt af wat voor investeerder je bent. En waarom heb je Aegon gekocht? Het staat bij ons studentenfonds wel in de buy, maar in afwachting tot het het 5 euro doel haalt. Dan verplaatsen we hem met Lloyds waar we vanaf willen.
Die heb ik al hele poos terug gekocht
pi_79218181
quote:
Op dinsdag 16 maart 2010 13:27 schreef LXIV het volgende:

[..]

Dividend is per definitie een percentage winst dat wordt uitgekeerd aan de aandeelhouders. Indien er moet voor geleend worden neemt de winst in de toekomst juist af (rentebetalingen). Da's gewoon wanbeleid in mijn ogen?!

Ws gaat 't er zo aan toe in de zakenwereld, maar ik heb nagenoeg geen bedrijven die dividend uitkeren.
pi_79219427
Ik hoorde net op RTLZ dat de FED momenteel bijeen is om te bespreken of het steunprogramma verlengt moet worden (wat zou aflopen op 31 maart). Weet iemand daar meer over?
pi_79219876
Mensen die hebben geprofiteerd van de pullback van maandag om in te kopen, ik zou mogelijk aanraden winsten te nemen of dergelijke voordat FOMC uitkomt ivm met mogelijke volatiliteit.

Onafhankelijk van het besluit en de reactie van de markt, verwacht ik op basis van fundamentele analyse dat deze week positief afsluit, of richting de 1160-1165 gaat. (ongeveer 1% stijging vanaf 1150) dus ongeveer 1158-1162 voor de ES. De reden is dat op-ex week over het algemeen bullish is.

Als het rentebesluit negatief is (een stijging van de rente), zal de markt volgens velen moeten dalen en krijgen we waarschijnlijk een spike naar beneden. Echter rentebesluiten volgen de markt en een stijging in de rente betekent dat de economie positiever wordt. Een aanvankelijke daling van de markt is in wezen positief en kan een goede pullback koopmogelijkheid zijn.

Als het rentebesluit neutraal of positief is, dus rente blijft onveranderd of wordt verlaagd (zeer onwaarschijnlijk) wordt dat gezien als bullish voor de markt en krijgen we zeer waarschijnlijk een spike naar boven. Echter dit betekent dat de economie aan het verslechteren is en dat is bearish voor de markt.

De derde mogelijkheid is dat de markt sideways gaat. De markt was in januari bij deze weerstandlijnen ook sideways, en eenzelfde scenario valt daarom niet uit te sluiten

Kortom, fundamentele analyse kan goed gebruikt worden om de markt te voorspellen. Nu maar hopen dat de voorspelling uitkomt
  dinsdag 16 maart 2010 @ 18:41:43 #147
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_79220306
Hoe kun je op basis van FA bepalen dat de beurs eind deze week tot 1160-1165 gaat?

Dat TA'ers dit soort dingen vol overtuiging roepen is tot daar aan toe.
The End Times are wild
pi_79220557
quote:
Op dinsdag 16 maart 2010 16:43 schreef Arcee het volgende:
WS heeft er zin in, S&P op 1157.32.
Sinds de bullcandle op 5februari loodrecht omhoog, had ik niet verwacht eigenlijk. Maar was mooi bodemsignaal.
pi_79221039
Oe, heb er zin an. Nog paar minuten voordat de FED komt
Ome Berny moet eem' goed praatje doen in een aantal minuten tijd. Ik zit keihard long voordat het uitkomt.
pi_79221233
Houd ons op de hoogte SE en suc6 met je longs!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')