ja, dan krijg je in principe een negatieve aanslag.quote:Op maandag 15 maart 2010 13:15 schreef AQuila360 het volgende:
Ook als je onder de grens zit in box 3?
Wat bedoel je met genieten van de rust? Moedwillig geen vermogensbelasting betalen als je marginaal buiten je box valt?quote:Op maandag 15 maart 2010 13:33 schreef Dinosaur_Sr het volgende:
Dus als het een klein bedrag is zou ik overwegen om geen aangifte te doen, en nog even van de rust te genieten
quote:
Geen last van gelukkig. Met de uitgespaarde vermogensbelasting woon ik hier gratis.quote:
Zo gaat het al een tijdje nu.quote:Op maandag 15 maart 2010 13:50 schreef sitting_elfling het volgende:
Vandaag in ieder geval troosteloze saaie dag
Ik dacht al, jij hebt helemaal geen last van die belasting. ivm met de belachelijke wetgeving van de UKquote:Op maandag 15 maart 2010 13:54 schreef SeLang het volgende:
[..]
Geen last van gelukkig. Met de uitgespaarde vermogensbelasting woon ik hier gratis.
moedwillig geen teruggaaf vragen van belasting die je eigenlijk terug zou mogen vragen.quote:Op maandag 15 maart 2010 13:38 schreef Mendeljev het volgende:
[..]
Wat bedoel je met genieten van de rust? Moedwillig geen vermogensbelasting betalen als je marginaal buiten je box valt?
Don't get me wrong. Er is niks mis met saaie markten, maar beetje volatiliteit zorgt vaak voor wat meer scherptequote:
in de regel is capital gains tax in aanvulling op belastbaarheid van inkomsten uit kapitaal, zoals rente, dividend etc.quote:Op maandag 15 maart 2010 14:19 schreef Mendeljev het volgende:
http://en.wikipedia.org/wiki/Capital_gains_tax
WOAH, ik dacht dat we in Nederland hoge heffingen hadden
edit: bij nader inzien is het nog steeds hoog
Ik denk dat ze hier nog even mee wachten want ze willen op de bodem instappenquote:Op maandag 15 maart 2010 14:38 schreef Dinosaur_Sr het volgende:
Als het volgende kabinet een inkomstenbron wil aanboren, lijkt me een capital gains tax nogal voor de hand te liggen. Zodat jullie turbo tijgers ook belasting betalen over jullie excessieve inkomsten
als ze een wakkere ziel op het ministerie van financien hebben, hedgen ze de belastingopbrengstquote:Op maandag 15 maart 2010 14:49 schreef SeLang het volgende:
[..]
Ik denk dat ze hier nog even mee wachten want ze willen op de bodem instappen
AEX=150 --> AEX=300 belasten tegen 30%, dat is aardig wat geld...
echt waor, 1,3% pullback op year high?quote:Op maandag 15 maart 2010 17:30 schreef deenigeechteTS het volgende:
dit is een goede pullback om te kopen
Dan moet men verliezen ook aftrekbaar maken, nou dat zal wat worden, voer voor belastingconsulentenquote:Op maandag 15 maart 2010 14:38 schreef Dinosaur_Sr het volgende:
[..]
Als het volgende kabinet een inkomstenbron wil aanboren, lijkt me een capital gains tax nogal voor de hand te liggen. Zodat jullie turbo tijgers ook belasting betalen over jullie excessieve inkomsten
kommaaropmetdatvoerquote:Op maandag 15 maart 2010 17:44 schreef hb7525 het volgende:
[..]
Dan moet men verliezen ook aftrekbaar maken, nou dat zal wat worden, voer voor belastingconsulenten
Dividend belasting terugvragen is een kwestie van box 3 (inkomsten uit sparen en beleggen). Dat kan dus ook als je geen inkomsten hebt in box 1.quote:Op maandag 15 maart 2010 12:08 schreef AQuila360 het volgende:
Even een vraagje:
Kun je dividend belasting altijd terug vragen/krijgen of alleen als je inkomsten in box 1 hebt?
De belastingen hedgen? Ik denk dat dit niet mee zal vallen, want de hoogte van de belasting hebben we zelf in de hand, dus wie wil daar nu tegen hedgen? Ik zal vanavond eens nadenken over een mooie methode.quote:Op maandag 15 maart 2010 14:58 schreef Dinosaur_Sr het volgende:
[..]
als ze een wakkere ziel op het ministerie van financien hebben, hedgen ze de belastingopbrengst
Ik zeg: LXIV voor stas!
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |