abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_79115395
quote:
Op zondag 14 maart 2010 00:26 schreef dvr het volgende:

[..]
Etc. Het zijn rare tijden..
Dat zegt m'n opa ook altijd. En dan heb ik gemiddeld genomen nog zo'n 60 jaar te gaan in deze wereld. Dat zal me nog wat worden dan
People once tried to make Chuck Norris toilet paper. He said no because Chuck Norris takes crap from NOBODY!!!!
Megan Fox makes my balls look like vannilla ice cream.
  zondag 14 maart 2010 @ 07:23:33 #77
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_79118426
quote:
Op zondag 14 maart 2010 00:26 schreef dvr het volgende:

[..]

Daar valt wel wat op af te dingen, maar niet op deze late avond

Hoe dan ook vind ik dat de aandelenmarkt nu echt overgewaardeerd is, niet alleen omdat hij volgens gangbare waarderingsnormen als P/E aan de hoge kant staat, maar vooral omdat die normen nu eigenlijk nauwelijks toepasbaar zijn. Wat is winstpotentie in een economie die al tot zijn nek met krediet en productaanbod verzadigd is? Waar consumenten hun inkomsten en vermogen achteruit zien gaan en hun schulden zien oplopen en dus maar niet willen besteden? Waar de weinige 'groei' geheel op overheidsuitgaven teruggevoerd kan worden? Hoeveel is de balans van een bedrijf nog waard als het normaal is dat assets 20-40% overgewaardeerd worden, of dat schulden en risico's boekhoudkundig onder het tapijt geveegd worden? Hoeveel beleggers zitten in aandelen alleen omdat de rente zo laag is, of alleen omdat ze recente verliezen hopen te compenseren? Etc. Het zijn rare tijden..
Jij vindt dat, maar de markt is het niet met je eens. En de markt heeft altijd gelijk.
The End Times are wild
pi_79126124
quote:
Op zondag 14 maart 2010 00:22 schreef LXIV het volgende:
Ik wil trouwens helemaal niet beweren dat de aandelenmarkt de komende 10 jaar zeker gaat stijgen hoor! Dat zou volledig in tegenspraak zijn met alles wat ik hier verteld heb!

Ik geloof enkel dat je gemiddeld meer rendement hebt met een aandelenportefeuille. Maar misschien niet de komende 10 jaar, wie weet. Dat de afgelopen 10 jaar slecht waren verandert daar helemaal niks aan. Bewezen is in ieder geval wel (empirisch) dat een beleggingshorizon van 10 jaar te kort is voor aandelen!

1987-2010 - 23 jaar.
Koers toen 1000, koers nu 3925.
(iemand moet de stijging berekenen, ik kom er niet uit:P)
Maar het is allemaal zo relatief als er over 10 jaar zelfs een enorme afwijking is, in dit geval door een recessie, maar zou zo maar weer kunnen gebeuren over 5 of 10 jaar, net zo erg.
pi_79127096
quote:
Op zondag 14 maart 2010 14:28 schreef ujjain het volgende:

[..]

[ afbeelding ]
1987-2010 - 23 jaar.
Koers toen 1000, koers nu 3925.
(iemand moet de stijging berekenen, ik kom er niet uit:P)
Maar het is allemaal zo relatief als er over 10 jaar zelfs een enorme afwijking is, in dit geval door een recessie, maar zou zo maar weer kunnen gebeuren over 5 of 10 jaar, net zo erg.
is iets meer dan 6% samengesteld per jaar.

Ik vermoed als je een staatje van de depositio rentes zou maken, deze over deze periode niet zoveel anders uitkomen, obligaties idem.
  zondag 14 maart 2010 @ 15:00:02 #80
159093 bascross
Get to the chopper!
pi_79127339
tvp
Bedankt Hans.
pi_79127656
Voor iedereen die denkt dat de beurs de komenden maanden tot jaren omhoog zal gaan, wat is de zwaarst wegende achterliggende gedachte die dit ondersteunt?

Voor elk fundamentele reden waarom we omhoog kunnen schieten kan ik wel 5 redenen bedenken waarom we naar beneden zouden moeten.
People once tried to make Chuck Norris toilet paper. He said no because Chuck Norris takes crap from NOBODY!!!!
pi_79128218
quote:
Op zondag 14 maart 2010 14:54 schreef Dinosaur_Sr het volgende:

[..]

is iets meer dan 6% samengesteld per jaar.

Ik vermoed als je een staatje van de depositio rentes zou maken, deze over deze periode niet zoveel anders uitkomen, obligaties idem.
inderdaad, de crisis maakt ons wel duidelijk hoe relatief alles is, aandelenmarkt gemiddeld 10% per jaar winst? Misschien over de laatste 40 jaar, maar zelfs niet over de laatste 25 jaar door de crisis.

Indien je durft te gokken of het feit dat de komende 20 jaar er geen crash meer van dit formaat zal komen, dan zal 10% wel haalbaar kunnen zijn. Ik ga iig wel investeren in aandelen, maar alle pre-2000 wijsheid gaat er blind vanuit dat de aandelen markt gemiddeld flink stijgt met wat fluctuaties. We kunnen zeggen zeggen dat het nu één en al fluctuatie is en het ERG lang gaat duren voordat we weer op het toppunt zitten van toen.

Ik heb nog een boekje van m'n mam hier liggen, zij koopt graag goedkoop oude boekjes, met hopeloos verouderde informatie, maar hierin adviseren ze indexbeleggen omdat je dan met nauwelijks risico jaarlijks 10% meer krijgt en als je dan 30 jaar niet aan je 10.000 zit, dan heb je zonder iets te doen 1,1^30 = 175.000 of zelfs meer als je genoeg spaart->investeert.

In mijn ogen is sparen voor een mafiaeiland het verstandigste dat we nu kunnen doen.
pi_79128384
quote:
Op zondag 14 maart 2010 15:23 schreef ujjain het volgende:

[..]
Indien je durft te gokken of het feit dat de komende 20 jaar er geen crash meer van dit formaat zal komen, dan zal 10% wel haalbaar kunnen zijn. Ik ga iig wel investeren in aandelen, maar alle pre-2000 wijsheid gaat er blind vanuit dat de aandelen markt gemiddeld flink stijgt met wat fluctuaties. We kunnen zeggen zeggen dat het nu één en al fluctuatie is en het ERG lang gaat duren voordat we weer op het toppunt zitten van toen.
Gokken dat er komende 20 jaar geen crisis meer komt is risico voller dan alles op 1 turbo zetten Als we de komende 20 jaar geen crisis meer van dit formaat krijgen spoel ik al mijn geld de wc door
pi_79129629
quote:
Op zondag 14 maart 2010 15:09 schreef sitting_elfling het volgende:
Voor iedereen die denkt dat de beurs de komenden maanden tot jaren omhoog zal gaan, wat is de zwaarst wegende achterliggende gedachte die dit ondersteunt?
Ik denk dat niet, maar..

- Korte termijn: als gerapporteerde 'groei' aanhoudt, zo ook het vertrouwen in de beurs
- Een beurscrash zou fatale gevolgen kunnen hebben voor zowel het financiële stelsel als de economie. Dat zullen 'ze' niet toelaten.
- De Amerikaanse en Europese overheden blijven hun tekorten laten oplopen. Dat is inflatoir en geld uit de obligatiemarkt zal in aandelen vluchten.
- FED kan rente op bankreserves verlagen en overmatige bankreserves in aandelenmarkt jagen (want aan particulieren/bedrijven lenen doen banken niet)
pi_79129763
quote:
Op zondag 14 maart 2010 15:58 schreef dvr het volgende:

[..]

Ik denk dat niet, maar..

- Korte termijn: als gerapporteerde 'groei' aanhoudt, zo ook het vertrouwen in de beurs
- Een beurscrash zou fatale gevolgen kunnen hebben voor zowel het financiële stelsel als de economie. Dat zullen 'ze' niet toelaten.
- De Amerikaanse en Europese overheden blijven hun tekorten laten oplopen. Dat is inflatoir en geld uit de obligatiemarkt zal in aandelen vluchten.
- FED kan rente op bankreserves verlagen en overmatige bankreserves in aandelenmarkt jagen (want aan particulieren/bedrijven lenen doen banken niet)
Alleen die 2e stelling ben ik het niet mee eens. Het niet toelaten van crisissen zijn overheden ronduit slecht in Alles wat ze zo'n beetje doen werkt averechts.

Wat te denken van Griekenland? Bail out van de Grieken? Dit zal sowieso een ondersteuning zijn voor de EU. En hopelijk ook gedragen worden door Amerika. Gerapporteerde winsten zullen denk ik gegarandeerd blijven stijgen mits de rente nog een poosje laag blijft staan kunnen we nog rustig verder stijgen. Op het moment dat ze gaan morrelen aan de rente krijgen we weer problemen.
pi_79132131
quote:
Op zondag 14 maart 2010 15:27 schreef sitting_elfling het volgende:

[..]

Gokken dat er komende 20 jaar geen crisis meer komt is risico voller dan alles op 1 turbo zetten Als we de komende 20 jaar geen crisis meer van dit formaat krijgen spoel ik al mijn geld de wc door
Even vereeuwigen .
pi_79137789
Weet er iemand wat er gebeurd met betalingen (in de vorm van premie, coupon, dividend etc) als je short gaat op obligaties met coupons of op CDS in secundaire markten?

Als je short gaat op een aandeel en die aandeel keert dividend uit, dan moet je als shorter dokken. Maar wat met die anderen?
pi_79142899
We gaan tweemaal in de extreemste turbo's in 31-black style om ons mafiaeiland te kopen zeg ik! Wie doet er mee voor ¤10.000?
31-black style: http://www.southpark.nl/clips/sp_vid_104243/
pi_79147143
Iemand die nog op posities bezit van over het weekend? Sprintertjes? Turbo's? CFDs? De hoeveelheid day traders lijkt met de week minder te worden. Ik zal vast niet de enige zijn.
pi_79148900
quote:
'Griekenland slechts topje ijsberg'
14 03 10 - 19:13
De crisis in Griekenland is slechts één dominosteen, waarvan er door te hoge schulden nog vele kunnen volgen. Dat zegt Marc van Heel, directeur Benelux van ’s werelds grootste obligatiebelegger Pimco, zondag in het tv-programma Buitenhof.

Voor Van Heel is de situatie in Griekenland een signaal dat er iets fundamenteel mis is in de overheidsfinanciën van een groot aantal landen. “Het probleem is veel breder, in vrijwel alle Europese landen zie je overheidstekorten snel oplopen”. De Pimco-directeur ziet “enorm problemen” om al deze schulden af te betalen. Dit geldt in het bijzonder voor ‘zorgenkinderen’ als Griekenland, Portugal, Spanje en Ierland.

Eerste dominosteen
Griekenland is de eerste dominosteen, een topje van de ijsberg, stelt Van Heel. “Hoe geloofwaardig is het voor een belegger om erop te vertrouwen dat het allemaal wel goed komt?”, vraagt hij zich af. Van Heel blijft - i.t.t. pensoenfonds ABP - voorlopig weg van Griekse T-bonds. Te riskant. Kritiek op speculerende hedgefunds vind hij overdreven. “Kernprobleem is ongezonde situatie in Griekenland”. De markt voor credit default swaps (CDS) zou bovendien relatief beperkt zijn.

De financiële crisis wordt volgens Van Heel veroorzaakt door oplopende schulden en het onvermogen van overheden daar iets aan te doen, niet door toenemende speculatie. “Als je naar de wereldhandel als geheel kijkt komt 40% van de wereldeconomie uit landen met begrotingstekorten van meer dan 10%. Over de afgelopen 30 jaar schommelde dat percentage tussen de nul en vijf procent”.
Link naar artikel en video
http://www.blikopdebeurs.com/weblog1/pivot/entry.php?id=572
  zondag 14 maart 2010 @ 22:21:15 #91
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_79149183
quote:
Op zondag 14 maart 2010 15:09 schreef sitting_elfling het volgende:

Voor elk fundamentele reden waarom we omhoog kunnen schieten kan ik wel 5 redenen bedenken waarom we naar beneden zouden moeten.
Tot nu toe is de beurs iedere keer na een crash gestegen.

(resultaten uit het verleden...)
The End Times are wild
pi_79149594
quote:
Op zondag 14 maart 2010 22:21 schreef LXIV het volgende:

[..]

Wat je hier zegt is in wezen dat alle intraday traders zo'n beetje uitgerookt zijn . Technisch rinkelen er al een poosje om te shorten en continu worden daar mensen op gelynched.

Zelfs met derivaten is het slim om altijd lichtjes long te zitten Ik twijfel alleen of ik mijn aandelen portefeuille moet uitbreiden als we boven de Januari highs blijven.
  maandag 15 maart 2010 @ 00:51:57 #93
74484 flyguy
Full of Dutch Courage
pi_79156128
tvp
The more debt, the better
pi_79157253
Zo als het er nu uit ziet gaan we morgen rood openen! De futures tonen namelijk allemaal 1 kleur. Rood! Hopelijk is dat na een aantal uur slaap omgetoverd in groen!
pi_79157389
quote:
Op maandag 15 maart 2010 00:51 schreef flyguy het volgende:
tvp
pi_79159354
quote:
Op zondag 14 maart 2010 22:21 schreef LXIV het volgende:

[..]

en na iedere stijging weer gecrasht
  maandag 15 maart 2010 @ 11:14:04 #97
229392 Lemans24
dé ervaringsdeskundige
pi_79161805
quote:
Op zondag 14 maart 2010 22:26 schreef sitting_elfling het volgende:

[..]
Zelfs met derivaten is het slim om altijd lichtjes long te zitten Ik twijfel alleen of ik mijn aandelen portefeuille moet uitbreiden als we boven de Januari highs blijven.
eerst maar eens daar komen.
  maandag 15 maart 2010 @ 12:08:25 #98
158038 AQuila360
Xbox Ultimate
pi_79163673
Even een vraagje:

Kun je dividend belasting altijd terug vragen/krijgen of alleen als je inkomsten in box 1 hebt?
Shaderon: i say boom boom boom now let me hear you say weehooo
SpankmasterC: Tut mir leit Herr AQuila, es soll nicht wieder passieren!
RickoKun: Hey hoi! Ik kom bij dit topiqueje checken weetjuh!
  maandag 15 maart 2010 @ 12:41:42 #99
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_79164816
Je kunt het altijd terugvragen. Je betaalt immers al vermogensbelasting
The End Times are wild
  maandag 15 maart 2010 @ 13:15:09 #100
158038 AQuila360
Xbox Ultimate
pi_79165969
Ook als je onder de grens zit in box 3?
Shaderon: i say boom boom boom now let me hear you say weehooo
SpankmasterC: Tut mir leit Herr AQuila, es soll nicht wieder passieren!
RickoKun: Hey hoi! Ik kom bij dit topiqueje checken weetjuh!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')