quote:Op zondag 30 mei 2010 00:06 schreef suuzepluus het volgende:
zo zat ik er net bij... helaaass... voor niks...
[ afbeelding ]
maar hier zat geen politieke voorkeur bij, puur de muziek, ja Griekenland op 1 omdat ikquote:Op zaterdag 29 mei 2010 23:08 schreef FANN het volgende:
1. Griekenland
2.Turkije
3. Duitsland
4. Spanje
5. Belgie
Ze blijven leuk h'e !quote:Op zondag 30 mei 2010 12:19 schreef Pisces29 het volgende:
Even nog van gister:
En deze van mindere kwaliteit, maar inclusief voorstukje
Turkije was ook ECHT goed hoor!quote:Op zondag 30 mei 2010 13:02 schreef Bortecinem het volgende:
En ik had gelijk: Griekenland kreeg 8 punten van Turkije.
Nee, volgens mij niet. Vorig jaar met Hadise wel, en dat terwijl ze een vet slecht optreden had gegeven.quote:Op zondag 30 mei 2010 13:08 schreef FANN het volgende:
[..]
Turkije was ook ECHT goed hoor!
Ik ben vergeten of Griekenland ook punten aan Turkije heeft gegeven maar ik gok van niet?![]()
eigenlijk vond ik Turkije toch wel beter dan Lena, maar ze hadden in ieder geval een hele
goede 2e plaats !
leuk filmpjequote:Op zondag 30 mei 2010 13:15 schreef Bortecinem het volgende:
[..]
Nee, volgens mij niet. Vorig jaar met Hadise wel, en dat terwijl ze een vet slecht optreden had gegeven.En ik vond Turkije en Griekenland ook veel beter dan Lena. Duitsland had meer 5e of 6e moeten worden.
Btw, de reden dat Turkije 8 punten aan Griekenland gaf is de Kemence/Lyra. Dat instrument en die dans is ook een nationale dans/instrument van Turkije. Tijdens de openingsact van de ESF 2004 in Turkije werd er ook een horon voorstelling gegeven.
Het is van oorsprong een Grieks noch Turkse dans/instrument. Het is Perzisch. Maar de Turken hebben het overgenomen van de Grieken. En 'Pontus' is voor zover ik het weet de Griekse benaming voor het Zwarte Zee gebied in Turkije - het eerste waar een Turk aan denkt bij het Zwarte Zee gebied is dan ook de kemence/lyra en de Horon.quote:Op zondag 30 mei 2010 13:23 schreef FANN het volgende:
[..]
leuk filmpje![]()
Bij de Griekse inzending hoorde je inderdaad Turkse invloeden, maar dan krijg je de discussie
over de Kemence/Lyra , of het nu een Grieks of Turks instrument is enzoen dan
moeten we er de provincie Pontus bij gaan betrekkenlaten we dat maar niet doen
![]()
Griekenland en Turkije hadden gewoon keigoede inzendingen en zo is het en niet anders![]()
Toch?
ik was Turkije weer even aan het luisteren!quote:Op zondag 30 mei 2010 13:31 schreef Bortecinem het volgende:
[..]
Het is van oorsprong een Grieks noch Turkse dans/instrument. Het is Perzisch. Maar de Turken hebben het overgenomen van de Grieken. En 'Pontus' is voor zover ik het weet de Griekse benaming voor het Zwarte Zee gebied in Turkije - het eerste waar een Turk aan denkt bij het Zwarte Zee gebied is dan ook de kemence/lyra en de Horon.![]()
Jep. Eens.
Ja ik zit weer even het filmpje van gister te kijkenquote:
hmmm dat liedje van Sakis is in het grieks veeeel leuker dan in het engels...!!quote:Op woensdag 26 mei 2010 16:31 schreef Dizer het volgende:
[..]
Dit was zo fucking geniaal he? Echt top gewoon. Belachelijk dat ze vorig jaar niet hebben gewonnen
Grieksquote:Op zondag 30 mei 2010 22:33 schreef suuzepluus het volgende:
[..]
hmmm dat liedje van Sakis is in het grieks veeeel leuker dan in het engels...!!
en Sakis had wel een iets langer shirtje aan mogen doen! hij doet t niet zo voor mij....
Spanje heb ik ook nog een paar keer geluisterd, viel inderdaad een beetje tegen,quote:Op zondag 30 mei 2010 00:40 schreef suuzepluus het volgende:
ik vond duitsland niks eigenlijk.... liedje was wel ok... maar de stem en accent vond ik VRE-SE-LIJK!! duszz.... griekenland vond ik gewoon leukik hou daar wel van. agapw h Ellada!!!
verder hadden georgia en ukraine ook een hele goede stem! alleen was ukraine een depressief k*t nummer
hehe.... turkije vond ik ook wel leuk en belgie..... spanje vond ik dan weer niks!!!
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |