Jezusquote:Op vrijdag 12 maart 2010 16:23 schreef Furdinand het volgende:
Kies voor iets waar je wat aan hebt. geen mac dus...
Ja, macs zijn vreselijk, je kan er helemaal niks mee, die dingen zijn alleen mooi, volgens mij kunnen ze niet eens aan enzo.quote:Op vrijdag 12 maart 2010 16:23 schreef Furdinand het volgende:
Kies voor iets waar je wat aan hebt. geen mac dus...
snap je wel hoe een pc aan moet dan?quote:Op vrijdag 12 maart 2010 16:29 schreef Rian. het volgende:
[..]
Ja, macs zijn vreselijk, je kan er helemaal niks mee, die dingen zijn alleen mooi, volgens mij kunnen ze niet eens aan enzo.
Natuurlijk kan dat, maar náast die Imac kun je gegarandeerd een betere (qua specs) PC zetten voor hetzelfde geld.quote:
en dát is dus wat ze me bi jde Paradigit oo kal zeiden.quote:Op vrijdag 12 maart 2010 16:37 schreef Lastpost het volgende:
[..]
Natuurlijk kan dat, maar náast die Imac kun je gegarandeerd een betere (qua specs) PC zetten voor hetzelfde geld.
dat is natuurlijk je eigen gebrek (no offence) en niet dat van de computerquote:Op vrijdag 12 maart 2010 16:37 schreef joers1 het volgende:
Ik heb wel eens mee gewerkt, maar ik kan er maar niet aan wennen.
en DUS valt de Mac afquote:Op vrijdag 12 maart 2010 16:39 schreef error_404 het volgende:
[..]
dat is natuurlijk je eigen gebrek (no offence) en niet dat van de computer
Heb je al op tweakers gekeken?quote:Op vrijdag 12 maart 2010 16:39 schreef joers1 het volgende:
en dát is dus wat ze me bi jde Paradigit oo kal zeiden.
Daar konden ze me voor 1400 euro wel een monsterlijke amchine samenstellen werd me gezegd. Maar ja...dát is dus de rvaag: wát moet daar in? wat is goed, wat is beter?
Op hardware-gebied kunnen ze me bijna alles wijsmaken
Ben je dom of doe je dom, je vraagt eerst mac of pc, vervolgens zet je neer dat ie al afvalt omdat je er niet mee kan werken.quote:Op vrijdag 12 maart 2010 16:37 schreef joers1 het volgende:
Psies...Mac valt af...dat was meer gebaseerd op het feit dat "anderen" (m.n. fotografen) zeiden dat Mac de beste vervolgstap was. Maar dat gaat voor mij wss. niet op. Ik heb wel eens mee gewerkt, maar ik kan er maar niet aan wennen.
hoeft niet perse een gebrek te zijn. Kan ook gewoon met voorkeuren te maken hebben.quote:Op vrijdag 12 maart 2010 16:39 schreef error_404 het volgende:
[..]
dat is natuurlijk je eigen gebrek (no offence) en niet dat van de computer
Natuurlijk zeiden ze dat daar; ze verkopen daar geen mac en ze zien wel handelquote:Op vrijdag 12 maart 2010 16:39 schreef joers1 het volgende:
als je verteld dat je een budget van 1500 eypo hebt wel jaquote:Op vrijdag 12 maart 2010 16:41 schreef error_404 het volgende:
[..]
Natuurlijk zeiden ze dat daar; ze verkopen daar geen mac en ze zien wel handel
idem mijn reactiequote:Op vrijdag 12 maart 2010 16:40 schreef KneusTeun het volgende:
[..]
Ben je dom of doe je dom, je vraagt eerst mac of pc, vervolgens zet je neer dat ie al afvalt omdat je er niet mee kan werken.
Is inderdaad net zo dom als dezelfde vraag stellen bij een mac storequote:Op vrijdag 12 maart 2010 16:41 schreef error_404 het volgende:
[..]
Waarom open je zo'n topic als je toch niet met een Mac wil werken?quote:Op vrijdag 12 maart 2010 16:37 schreef joers1 het volgende:
Psies...Mac valt af...dat was meer gebaseerd op het feit dat "anderen" (m.n. fotografen) zeiden dat Mac de beste vervolgstap was. Maar dat gaat voor mij wss. niet op. Ik heb wel eens mee gewerkt, maar ik kan er maar niet aan wennen.
En dat wist je een half uur terug nog niet ? Vraag dan gewoon welke hardware je nodig hebt.quote:
Blijkbaar net zoiets als patat/friet bij ONZ/KLB....quote:Op vrijdag 12 maart 2010 16:42 schreef joers1 het volgende:
Ja net...kom ik al een eind mee:) Dat soort tips bedoelde ik meer.
Wil geen mac/pc-discussie oplaaien, wist niet dat dat zo gevoelig lag hier
Optyfen, mac fanboyquote:Op vrijdag 12 maart 2010 16:41 schreef error_404 het volgende:
[..]
Dan heb ik de TT verkeerd begrepen denk ik.quote:Op vrijdag 12 maart 2010 16:44 schreef joers1 het volgende:
Dat wás dus ook de vraag...heb nergens gevraagd of Mac een optie was hoor....heb in één z\innetje geschreven da ter mensen zijn die me naar Mac wilden praten!!
jIn je TT stel je die vraag, dus kun je ook verwachten dat mensen zo reageren natuurlijk...quote:Op vrijdag 12 maart 2010 16:44 schreef joers1 het volgende:
Dat wás dus ook de vraag...heb nergens gevraagd of Mac een optie was hoor....heb in één z\innetje geschreven da ter mensen zijn die me naar Mac wilden praten!!
Gezien je wensen en budget ben jij het beste af met een PC.quote:Op vrijdag 12 maart 2010 16:42 schreef joers1 het volgende:
Ja net...kom ik al een eind mee:) Dat soort tips bedoelde ik meer.
Wil geen mac/pc-discussie oplaaien, wist niet dat dat zo gevoelig lag hier
OK, in vervolg op mijn vorige post een iets uitgebreidere specificatie:quote:Op vrijdag 12 maart 2010 16:34 schreef joers1 het volgende:
Wie kan me dán wel helpen met serieuze raad
Haha, sorryquote:Op vrijdag 12 maart 2010 16:46 schreef error_404 het volgende:
[..]
he gayfire![]()
Wie zegt dat ik mac fanboy ben...?
Vergeet je het OS nu niet ?quote:
Moet je ook geen topictitel kiezen met PC of Mac natuurlijk.quote:Op vrijdag 12 maart 2010 16:44 schreef joers1 het volgende:
En meteen je eerste blauwe scherm omdat je de verkeerde niet geheel virus vrije download hebt gebruiktquote:
Zelden zo'n vooringenomen troeppost gezien. Deerniswekkend.quote:Op vrijdag 12 maart 2010 16:47 schreef KneusTeun het volgende:
Heel simpel, als je echt serieus fotografie wil doen ben je binnen met een mac, geen gekut alles werkt en alles draait de komende 6 jaar perfect.
Ook kun je dan een macbookpro halen en kun je altijd en overal je foto's bewerken en opslaan etc. (bijvoorbeeld vakantie)
Maar goed als je al zegt dat je er niet mee kan werken ben ik benieuwd welke wegwerp camera je hebt... ik neem aan dat je geen zin hebt om al die moeilijke instellingen te leren van al die dure camera's
Hoax.quote:Op vrijdag 12 maart 2010 16:49 schreef KneusTeun het volgende:
[..]
En meteen je eerste blauwe scherm omdat je de verkeerde niet geheel virus vrije download hebt gebruikt
Linux, jeweet.quote:
Dankuquote:Op vrijdag 12 maart 2010 16:50 schreef JohnnyKnoxville het volgende:
[..]
Zelden zo'n vooringenomen troeppost gezien. Deerniswekkend.
Ik WIL niet aan fotografie doen, ik doe aan fotografie, maar never mind, jou negeer ik verder maar.quote:Op vrijdag 12 maart 2010 16:47 schreef KneusTeun het volgende:
Heel simpel, als je echt serieus fotografie wil doen ben je binnen met een mac, geen gekut alles werkt en alles draait de komende 6 jaar perfect.
Ook kun je dan een macbookpro halen en kun je altijd en overal je foto's bewerken en opslaan etc. (bijvoorbeeld vakantie)
Maar goed als je al zegt dat je er niet mee kan werken ben ik benieuwd welke wegwerp camera je hebt... ik neem aan dat je geen zin hebt om al die moeilijke instellingen te leren van al die dure camera's
En het feit dat de gebruiker graag nog gamet en goede opslag wilt negeer je?quote:Op vrijdag 12 maart 2010 16:47 schreef KneusTeun het volgende:
Scheelt dat ik 4 jaar een opleiding heb gedaan en ook veel ervaring heb met fotografie.quote:Op vrijdag 12 maart 2010 16:51 schreef joers1 het volgende:
[..]
Ik WIL niet aan fotografie doen, ik doe aan fotografie en niet bepaald aan compactcameraatjes.....maar dat ga ik jou verder niet uitleggen. Jij bent natuurlijk een meester op alle gebied...denk je zelf
zozo opleiding...en dat om een compactje te bedienen??quote:Op vrijdag 12 maart 2010 16:53 schreef KneusTeun het volgende:
[..]
Scheelt dat ik 4 jaar een opleiding heb gedaan en ook veel ervaring heb met fotografie.
Maar goed, jou keuze is PC dat mag en is denk ik voor jou de juiste keuze, het ging mij er meer om dat je topic vrij overbodig is en dat het vragen om bashen is
Je hebt 4 jaar vmbo gedaan plus wat ervaring met fotografie?quote:Op vrijdag 12 maart 2010 16:53 schreef KneusTeun het volgende:
[..]
Scheelt dat ik 4 jaar een opleiding heb gedaan en ook veel ervaring heb met fotografie.
Een mac is beterquote:Op vrijdag 12 maart 2010 16:39 schreef joers1 het volgende:
[..]
Daar konden ze me voor 1400 euro wel een monsterlijke amchine samenstellen werd me gezegd. Maar ja...dát is dus de rvaag: wát moet daar in? wat is goed, wat is beter?
Op hardware-gebied kunnen ze me bijna alles wijsmaken
quote:Op vrijdag 12 maart 2010 16:54 schreef joers1 het volgende:
[..]
zozo opleiding...end at om een compactje te bedienen?? huilebalk
Krijgen we dat verhaal weer.quote:Op vrijdag 12 maart 2010 16:56 schreef koffiekoekje het volgende:
Een mac is beterOndersteund ook Steam en Windows.
Dat is juist het probleem volgens TS, die raden hem allemaal klakkeloos een Mac aan omdat iedereen dat nou eenmaal gebruikt in dat wereldje.quote:Probeer het anders even uit bij je collega fotografen. ipv het aan mensen te vragen die niet weten wat jij er mee doet.
Ga nou alsjeblieft niet door.quote:Op vrijdag 12 maart 2010 16:56 schreef KneusTeun het volgende:
[..]
ging me meer om feit dat je had kunnen weten dat dit zou gebeuren, mac vs pc kan je op dit soort fora niet serieus nemen.
En als je dan na 5 posts gaat roepen dat mac geen optie is dan kan ik jou ook niet serieus nemen......
Niet als persoonlijke aanval bedoelt maar die ene post van mij was meer een reactie op het feit dat dit een nutteloos topic is...
Hoe slecht lopen games nou eigenlijk op een Mac ? Ik heb er geen idee van omdat ik nooit game. Voor wat betreft die opslag, daar zou ik als ik de TS was niet te moeilijk over denken; een externe HD is niet duur en tevens uit het zicht.quote:Op vrijdag 12 maart 2010 16:52 schreef Adames het volgende:
En het feit dat de gebruiker graag nog gamet en goede opslag wilt negeer je?
Hij zou zich ook kunnen afvragen waarom fotografen dat adviseren.quote:Op vrijdag 12 maart 2010 17:00 schreef JohnnyKnoxville het volgende:
Dat is juist het probleem volgens TS, die raden hem allemaal klakkeloos een Mac aan omdat iedereen dat nou eenmaal gebruikt in dat wereldje.
Iedereen heeft het over de hardware, maar denk ook eens aan de software. Persoonlijk vind ik http://www.apple.com/aperture/ vele malen beter dan Lightroom. Klik eens een paar videotjes aan daar, als je het met me eens bent is de keus snel gemaakt.quote:Op vrijdag 12 maart 2010 16:51 schreef joers1 het volgende:
[..]
Ik WIL niet aan fotografie doen, ik doe aan fotografie
Maar dat is toch hetzelfde waarom veel mensen windows gebruiken? omdat papa en mama een windows machine hadden, daardoor ben je er bekend mee, vervolgens ziet iemand linux of osx en dat kennen ze niet, en wat doen mensen die iets onbekends zien....natuurlijk dat is slecht want dat is anders.quote:Op vrijdag 12 maart 2010 17:00 schreef JohnnyKnoxville het volgende:
[..]
Dat is juist het probleem volgens TS, die raden hem allemaal klakkeloos een Mac aan omdat iedereen dat nou eenmaal gebruikt in dat wereldje.
Voornamelijk ondersteuning voor games is minder op een Mac en de videokaarten zijn nogal verouderd/duur.quote:Op vrijdag 12 maart 2010 17:02 schreef elcastel het volgende:
[..]
Hoe slecht lopen games nou eigenlijk op een Mac ? Ik heb er geen idee van omdat ik nooit game. Voor wat betreft die opslag, daar zou ik als ik de TS was niet te moeilijk over denken; een externe HD is niet duur en tevens uit het zicht.
Als de TS echt zo into de fotografie is (net zoals ik) dan is de overweging voor een Mac helemaal niet gek, ik merk een gigantische verbetering sinds ik op een Mac werk, dit hoor ik andere fotografen ook zeggen. Niks ten nadele van een PC verder, meer ten faveure van de Mac.
Waarom in godsnaam 2x HD5850. Behalve dat het leuk klinkt dan.quote:Op vrijdag 12 maart 2010 17:03 schreef Espex het volgende:
Jij moet gewoon voor een pc gaan. I7, 8 gb ram, 2 keer HD5850, 2 x samsung 1TB en nog wat kleine dingetjes. Met jouw budget kan je een beest maken... gaat een mac echt niet overheen.
Ik denk dat de TS ook beter voor een PC kan gaan, simpelweg omdat hij OSX niet lekker vindt werken. Dat RAID verhaal klopt ook wel; ik backup zelf, via Time Machine en nog eens op een aparte externe HD. Bedankt voor je uitleg.quote:Op vrijdag 12 maart 2010 17:06 schreef Adames het volgende:
Voornamelijk ondersteuning voor games is minder op een Mac en de videokaarten zijn nogal verouderd/duur.
Qua opslag, ik lees dat niet alleen de hoeveelheid een eis is, maar ook de veiligheid.
Raid kan je op een mac voor zover ik weet alleen goed inbouwen in een mac pro. Iets wat te duur is.
Andere mogelijkheid is dan wel nog een time capsule aanschaffen.
Ben verder ook niet tegen mac, meestal zou ik ook een 27 inch iMac aanraden, monsterlijk scherm en goed genoege prestaties. Maar in dit geval zou ik eerder voor pc gaan.
Kan makkelijk binnen het budget, zit je daar nooit mee vast. Ik zou het ook niet doen maar als je het geld toch hebt, heb je meteen een reserve voor als er 1 kapot gaat. xDquote:Op vrijdag 12 maart 2010 17:07 schreef Adames het volgende:
[..]
Waarom in godsnaam 2x HD5850. Behalve dat het leuk klinkt dan.
Valt tegen. Een goed scherm en goede opslag en je zit al bij de helft van je budget.quote:Op vrijdag 12 maart 2010 17:09 schreef Espex het volgende:
[..]
Kan makkelijk binnen het budget, zit je daar nooit mee vast. Ik zou het ook niet doen maar als je het geld toch hebt, heb je meteen een reserve voor als er 1 kapot gaat. xD
Dan zou ik eerder in plaats van die tweede 5850 een betere en/of grotere monitor erbij kopen.quote:Op vrijdag 12 maart 2010 17:09 schreef Espex het volgende:
Kan makkelijk binnen het budget, zit je daar nooit mee vast. Ik zou het ook niet doen maar als je het geld toch hebt, heb je meteen een reserve voor als er 1 kapot gaat. xD
Dan luister je niet goed.quote:Op vrijdag 12 maart 2010 17:11 schreef TheThirdMark het volgende:
Ik heb zelf niet al te veel verstand van het directe verschil tussen een Mac een een ''normale'' PC.
Echter hoor je overal dat wanneer mensen met zware bewerkingsprogramma's iets nieuws zoeken ze overal uitkomen bij een Mac.
Ja maar hij heeft al een windows licentie thuisquote:Op vrijdag 12 maart 2010 17:00 schreef JohnnyKnoxville het volgende:
[..]
Krijgen we dat verhaal weer..
Dat is toch helemaal geen optie voor TS? Voor zijn budget een iMac kopen waar hij niet mee kan wat hij wil + licentie Windows 7 of XP oid.
Zal een reden hebbenquote:[..]
Er zijn al meerdere goed onderbouwde posts geplaatst waarmee TS prima een systeem samen kan stellen.quote:Op vrijdag 12 maart 2010 17:16 schreef KneusTeun het volgende:
Ik zeg doe een slotje, want het gehalte fanboys is te groot!!!!
Dus wij zijn het eensch! dan kan ie dichtquote:Op vrijdag 12 maart 2010 17:18 schreef JohnnyKnoxville het volgende:
[..]
Er zijn al meerdere goed onderbouwde posts geplaatst waarmee TS prima een systeem samen kan stellen.
Maar er heeft nog niemand een linux machine geadviseerdquote:Op vrijdag 12 maart 2010 17:20 schreef KneusTeun het volgende:
[..]
Dus wij zijn het eensch! dan kan ie dicht
Neen, ik ben nog wel benieuwd of iemand met een goed Apple systeem komt om TS te overtuigen toch The White Side te joinen.quote:Op vrijdag 12 maart 2010 17:20 schreef KneusTeun het volgende:
Dus wij zijn het eensch! dan kan ie dicht
quote:Op vrijdag 12 maart 2010 17:22 schreef koffiekoekje het volgende:
Maar er heeft nog niemand een linux machine geadviseerd
quote:Op vrijdag 12 maart 2010 16:50 schreef Trollface. het volgende:
Linux, jeweet.
Een Apple valt af omdat de TS dat niet lekker vindt werken, tevens is gamen kut. Anders zou ik zeggen koop een iMac en volgende maand een HD (boven budget dus).quote:Op vrijdag 12 maart 2010 17:22 schreef JohnnyKnoxville het volgende:
Neen, ik ben nog wel benieuwd of iemand met een goed Apple systeem komt om TS te overtuigen toch The White Side te joinen.
Er staan al meerdere goede Windowssystemen in het topic, als Apple dan echt een alternatief is, dan wil ik graag een systeem zien wat voldoet aan de wensen en budget van TS.
Geen een, want TS geeft al aan dat hij hier niet mee kan werken.quote:Op vrijdag 12 maart 2010 17:22 schreef JohnnyKnoxville het volgende:
[..]
Neen, ik ben nog wel benieuwd of iemand met een goed Apple systeem komt om TS te overtuigen toch The White Side te joinen.
Er staan al meerdere goede Windowssystemen in het topic, als Apple dan echt een alternatief is, dan wil ik graag een systeem zien wat voldoet aan de wensen en budget van TS.
Met zijn budget en eisen is geen mac samen te stellen, dat wist TS ook wel.quote:Op vrijdag 12 maart 2010 17:22 schreef JohnnyKnoxville het volgende:
[..]
quote:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |