zeer goed punt!quote:Op vrijdag 12 maart 2010 14:00 schreef Ryon het volgende:
[..]
De rookpauze is afgelopen. Die is nu natuurlijk weer aan het werk.
Hoeveel mensen denk je dat dat wel doen? Denk jij dat de meerderheid die in een koophuis woont daar daadwerkelijk in kan blijven wonen bij een ontslag?quote:Op vrijdag 12 maart 2010 13:43 schreef Semisane het volgende:
[..]
Neemt niet weg dat hij ver boven zijn stand leefde, zich niet had voorbereid op een calamiteit, zoals ontslag, geen opleiding heeft gevolgd, zich niet heeft ontwikkeld en zichzelf buiten de huidige arbeidsmarkt heeft geplaatst.
Ja, en het geld daarvoor halen we uit de kolonie genaamd "de rest van Nederland". Werkt prima.quote:Op vrijdag 12 maart 2010 14:03 schreef Heer_van_Bartolhoven het volgende:
[..]
Hoeveel mensen denk je dat dat we doen? Denk jij dat de meerderheid die in een koophuis woont daar daadwerkelijk in kan blijven wonen bij een ontslag?![]()
En ik las dat je in Amsterdam woont, nogal logisch dat je daar niks te kort komt, daar is al jaren een superlinks college aan de macht die de sociaal zwakkeren zo erg in de watten legt dat ze nooit van hun leven meer hoeven te werken
Dus het zou echt niet kunnen zijn dat zijn vaste lasten te hoog zijn?quote:Op vrijdag 12 maart 2010 13:54 schreef Ticker het volgende:
[..]
Goh hoeveel kinderen vreten bij jou mee dan?
Hoeveel mensen moet jij kleden van dat geld?
Er zijn mensen die niks liever willen, maar wie het toch niet luktquote:Op vrijdag 12 maart 2010 14:04 schreef Mr.Cooper het volgende:
Ik word hier erg boos om (de OP). Die kankerhaakneuzen krijgen hier godverdomme alles, luie kutflikkers. Mensen die gewoon normaal werken worden er voor geboet. Schop gewoon zo'n gassie neer en eis zijn uitkering.Godverdegodver, hou me tegen, hoe me tege!!!!!!!
Hij werkt als slaaf in een magazijn.quote:Op vrijdag 12 maart 2010 14:07 schreef Mr.Cooper het volgende:
Is die een loodgieter? Misschien kan ik hem dan nog een baan aanbieden, goed betaald, alleen mensen die willen werken svp. Omg. Nijmegen/Brabant.
Joh flikker toch op wat denk je nou zelf, dat deze vent moedwillig enkele HONDERDEN euro's buiten zijn stand leeft? Ongetwijfeld zal hij het ervan genomen hebben ten tijden dat het KON. Maar als je dan ineens op je bek gaat verwacht je zoiets niet.quote:Op vrijdag 12 maart 2010 14:06 schreef Semisane het volgende:
[..]
Dus het zou echt niet kunnen zijn dat zijn vaste lasten te hoog zijn?Hou toch op man, ik heb idd minder monden te voeren, maar als het moet kan ik binnen 1 of 2 maanden zo'n 100 á 200 euro besparen op mijn vaste lasten als ik wil. Nu is het ook zo dat ik redelijk weet wat mijn vaste lasten zijn per maand, wellicht ook een tip voor die vriend, deze op een rijtje te zetten en te kijken wat werkelijk nodig is en wat niet.
Oke, laat maar dan.quote:Op vrijdag 12 maart 2010 14:08 schreef Lavrock het volgende:
[..]
Hij werkt als slaaf in een magazijn.
Ach met 2 kinderen heb je ook meer kinderbijslag en gelijke ziektekostenquote:Op vrijdag 12 maart 2010 14:00 schreef Ladylike het volgende:
[..]
precies, ik lach hier om de reacties van de alleenstaanden
alsof je ziektekosten het zelfde zijn, je boodschappen, je energieverbruik
maar goed... iedereen die in de schulden zit heeft dat aan zichzelf te danken.
dat is de fok mentaliteit
(en ik hoop dat die mensen echt vet in de shit komen te zitten)
duidelijk dat je geen idee hebt hoe laag die bijslag isquote:Op vrijdag 12 maart 2010 14:09 schreef Rekkie het volgende:
[..]
Ach met 2 kinderen heb je ook meer kinderbijslag en gelijke ziektekosten
Volledig eensquote:Op vrijdag 12 maart 2010 14:08 schreef Ticker het volgende:
[..]
Joh flikker toch op wat denk je nou zelf, dat deze vent moedwillig enkele HONDERDEN euro's buiten zijn stand leeft? Ongetwijfeld zal hij het ervan genomen hebben ten tijden dat het KON. Maar als je dan ineens op je bek gaat verwacht je zoiets niet.
Dus voor je gaat doen alsof jou dat niet kan overkomen omdat je de veterdiploma hebt behaald, bedenk je wel dat je niet slim genoeg was om zoiets te bedenken en direct een conclusie te trekken.
Nee met mijn 2 kinderen heb ik inderdaad geen ideequote:Op vrijdag 12 maart 2010 14:11 schreef Ladylike het volgende:
[..]
duidelijk dat je geen idee hebt hoe laag die bijslag is
ik zeur niet dat IK ze te laag vind (immers, heb zelf voor de kosten van een kind gekozen) maar het is dus echt niet zo dat alle kosten van een kind (en zeker niet als je er meer dan 1 hebt) gedekt zijn
Dat is al sinds het begin van de middeleeuwen zo.quote:Op vrijdag 12 maart 2010 14:10 schreef Ticker het volgende:
Topics als dit laten me vreselijk inzien dat we een gigantische kloof hebben in de maatschappij de laatste paar jaren. En nee dat is niet tussen de buitenlanders en nederlanders, maar tussen het nederlandse volk, welke zich totaal niet meer om de situatie van andere kunnen bekommeren.
Als je zoiets niet verwacht dan heb je jezelf ook wel van de buitenwereld afgesloten! Iedereen weet dat ie flink moet inleveren als zijn baan ophoudt te bestaan! Er zijn genoeg mensen die denken dat het hen niet zal overkomen, dat zij hun baan wel behouden. Maar het ongeluk zit in een klein hoekje. Daarom is het zaak om niet alles op te maken, maar om te gaan sparen in tijden dat het wel kan.quote:Op vrijdag 12 maart 2010 14:08 schreef Ticker het volgende:
[..]
Joh flikker toch op wat denk je nou zelf, dat deze vent moedwillig enkele HONDERDEN euro's buiten zijn stand leeft? Ongetwijfeld zal hij het ervan genomen hebben ten tijden dat het KON. Maar als je dan ineens op je bek gaat verwacht je zoiets niet.
Dus voor je gaat doen alsof jou dat niet kan overkomen omdat je de veterdiploma hebt behaald, bedenk je wel dat je niet slim genoeg was om zoiets te bedenken en direct een conclusie trok.
Geen flauw idee, maar ik wel en ja dat betekent dat ik een kleiner appartement heb moeten kopen, maar goed dat is dus een keuze.quote:Op vrijdag 12 maart 2010 14:03 schreef Heer_van_Bartolhoven het volgende:
[..]
Hoeveel mensen denk je dat dat wel doen? Denk jij dat de meerderheid die in een koophuis woont daar daadwerkelijk in kan blijven wonen bij een ontslag?![]()
Tja, dat merk ik ook wel weer aan de jaarlijkse gemeentelijke lasten die ik af kan dragen, maar wees gerust, ik behoor tot de groep in Nederland die nergens subsidie voor krijgt en overal de volle klap voor moet betalen.quote:En ik las dat je in Amsterdam woont, nogal logisch dat je daar niks te kort komt, daar is al jaren een superlinks college aan de macht die de sociaal zwakkeren zo erg in de watten legt dat ze nooit van hun leven meer hoeven te werken
dan heb jij geen kind met astma (ik noem maar iets) of andere bijkomende ziektekostenquote:Op vrijdag 12 maart 2010 14:12 schreef Rekkie het volgende:
[..]
Nee met mijn 2 kinderen heb ik inderdaad geen idee_!
De ziektekosten zijn ruim gedekt overigens
Dan moet je wel je huis kunnen verkopen, gezien de huizen situatie van de afgelopen jaren lukt je dat ook niet binnen enkele maanden.quote:Op vrijdag 12 maart 2010 14:14 schreef Semisane het volgende:
[..]
Geen flauw idee, maar ik wel en ja dat betekent dat ik een kleiner appartement heb moeten kopen, maar goed dat is dus een keuze.
[..]
Dus wat is jouw oplossing? Je huis verkopen, je auto verkopen, met je gezin op een studentenkamer gaan zitten, terwijl je ondertussen nog niet ontslagen bent, maar er goed vanaf komen wanneer dat gebeurd?quote:Op vrijdag 12 maart 2010 14:14 schreef Vikingsmeisje het volgende:
[..]
Als je zoiets niet verwacht dan heb je jezelf ook wel van de buitenwereld afgesloten! Iedereen weet dat ie flink moet inleveren als zijn baan ophoudt te bestaan! Er zijn genoeg mensen die denken dat het hen niet zal overkomen, dat zij hun baan wel behouden. Maar het ongeluk zit in een klein hoekje. Daarom is het zaak om niet alles op te maken, maar om te gaan sparen in tijden dat het wel kan.
Maar iedereen wil alles steeds groter, steeds mooier en duurder..
En voor mensen die met weinig goed rond kunnen komen, en die niet klagen, heb ik respect!
Ooit dubbeltje op zijn kant gezien? Mensen die motoren en auto`s op persoonlijke titel leasen, moeders die uit luiheid niet gaan werken.......je moet ze de kost geven hoor.quote:Op vrijdag 12 maart 2010 14:08 schreef Ticker het volgende:
[..]
Joh flikker toch op wat denk je nou zelf, dat deze vent moedwillig enkele HONDERDEN euro's buiten zijn stand leeft?
Dat is dom natuurlijk. Gewoon een potje houden, en zorgen dat je in je uitgavenpatroon kan snijden. Ik kan zo 200 euro per maand besparen, geen probleem.quote:Ongetwijfeld zal hij het ervan genomen hebben ten tijden dat het KON. Maar als je dan ineens op je bek gaat verwacht je zoiets niet.
Beetje krom. Iedereen moet bedenken dat dit hem kan overkomen, je moet zelf je voorzorgsmaatregelen treffen ervoor.quote:Dus voor je gaat doen alsof jou dat niet kan overkomen omdat je de veterdiploma hebt behaald, bedenk je wel dat je niet slim genoeg was om zoiets te bedenken en direct een conclusie trok.
Er valt nergens uit af te leiden dat deze beste man niet allang dit soort bezuinigingen heeft doorgevoerd, misschien nog wel erger dan jij zou hebben gedaan. Het feit dat jij toevallig ergens met je verstand niet bij kan wil niet zeggen dat het ook niet zo is.quote:Op vrijdag 12 maart 2010 14:14 schreef Semisane het volgende:
Ik kan me gewoon weg niet voorstellen dat de beste man niet ergens bezuinigingen kan doorvoeren. TV, internet etc Dat zijn dingen die als eerste gaan sneuvelen bij mij, mocht ik ergens kosten moeten hakken, luxe goederen zoals drank en sigaretten is ook zoiets en nee ik vind de opmerking "Mag ik ook mijn pleziertje" geen geldig argument.
Nee, maar die hele grote flatscreen is niet nodig, dat kan de helft kleiner en goedkoper. Die VW Passat kan ook een Lupo worden..quote:Op vrijdag 12 maart 2010 14:15 schreef Heer_van_Bartolhoven het volgende:
[..]
Dus wat is jouw oplossing? Je huis verkopen, je auto verkopen, met je gezin op een studentenkamer gaan zitten, terwijl je ondertussen nog niet ontslagen bent, maar er goed vanaf komen wanneer dat gebeurd?
Kijk zo mag ik het horen!quote:Op vrijdag 12 maart 2010 12:53 schreef hadewijch het volgende:
[..]
Ja!![]()
![]()
Mijn ouders stemmen allebei VVD, maar die zijn stom. Ze hebben geen hart voor mensen die het slecht hebben.![]()
Over een paar jaar mag ik ook stemmen, maar ik ga echt nooit VVD stemmen.
En verhuizen en je nieuwe pandje opknappen en inrichten kost ook geen klote natuurlijkquote:Op vrijdag 12 maart 2010 14:15 schreef Ticker het volgende:
[..]
Dan moet je wel je huis kunnen verkopen, gezien de huizen situatie van de afgelopen jaren lukt je dat ook niet binnen enkele maanden.
313 euro per maand? Ik wou dat kinderbijslag zo hoog was.quote:Op vrijdag 12 maart 2010 14:15 schreef Ladylike het volgende:
[..]
dan heb jij geen kind met astma (ik noem maar iets) of andere bijkomende ziektekosten
overigens is een kind tot 18 jaar gratis verzekerd dus logisch dat die kosten gedekt zijn
en als jij 2 kids hebt, snap ik je domme opmerking al helemaal niet meer. Dus jouw kinderen kosten samen niet meer dan 313 euro per maand aan kleding, eten en andere (bijvoorbeeld school-) kosten?
Ik heb idd het idee dat hij wellicht honderden euro's boven zijn stand leefde, vooral omdat hij afhankelijk was van honderden euro's aan overwerk geld.quote:Op vrijdag 12 maart 2010 14:08 schreef Ticker het volgende:
[..]
Dus voor je gaat doen alsof jou dat niet kan overkomen omdat je de veterdiploma hebt behaald, bedenk je wel dat je niet slim genoeg was om zoiets te bedenken en direct een conclusie trok.
Nee, bespaar op de luxe dingen. TV, Internet en Telefonie kunnen bij mij binnen 1 maand veranderd worden, of afgeschaft worden.quote:Op vrijdag 12 maart 2010 14:15 schreef Heer_van_Bartolhoven het volgende:
[..]
Dus wat is jouw oplossing? Je huis verkopen, je auto verkopen, met je gezin op een studentenkamer gaan zitten, terwijl je ondertussen nog niet ontslagen bent, maar er goed vanaf komen wanneer dat gebeurd?
Jij hebt het over nog aan te schaffen dingen, als er al een flatscreen is, levert het nauwelijks wat op om het tweedehands te verkopen. Een inmiddels aangeschafte auto hoeft ook niet altijd alles te zeggen, geloof het of niet er zijn grotere auto's die zuiniger rijden dan kleinere (wellicht niet tussen de Passat en Lupo).quote:Op vrijdag 12 maart 2010 14:17 schreef Vikingsmeisje het volgende:
[..]
Nee, maar die hele grote flatscreen is niet nodig, dat kan de helft kleiner en goedkoper. Die VW Passat kan ook een Lupo worden..
oh pardon ik had snel gekeken, is van 14-17 jaar, voor 2 kids...quote:Op vrijdag 12 maart 2010 14:18 schreef Rekkie het volgende:
[..]
313 euro per maand? Ik wou dat kinderbijslag zo hoog was.
Nee tuurlijk is het niet kostendekkend, dat zou helemaal mooi zijn
Zie mijn eerste zin hier: Ontslagen en dan totaal naar de tering gaan!!!quote:Op vrijdag 12 maart 2010 14:20 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Nee, bespaar op de luxe dingen. TV, Internet en Telefonie kunnen bij mij binnen 1 maand veranderd worden, of afgeschaft worden.
Spaar zegeltjes van supermarkten (wat we sowieso al doen) voor gratis spulllen.
Probeer alternatieve bron van inkomsten te krijgen (ik kan computers verkopen, computerreparaties doen etc). Kortom; doe waar je goed in bent en probeer daar geld mee te verdienen.
Als ik mijn auto verkoop en een kleiner model / zuiniger model koop bespaar ik duizenden euro`s.
En dan hoef ik nog niet eens mijn spaargeld aan te raken.
Drogreden.quote:Op vrijdag 12 maart 2010 14:15 schreef Heer_van_Bartolhoven het volgende:
[..]
Gewoon in een huurhuis gaan zitten. Ik sta nog steeds ingeschreven bij de woningbouw, puur en alleen om calamiteiten zoals dit te kunnen opvangen. Kost me 20 euro per jaar die ik makkelijk kan missen, maar het gemak is er straks niet minder om.quote:Op vrijdag 12 maart 2010 14:18 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
En verhuizen en je nieuwe pandje opknappen en inrichten kost ook geen klote natuurlijk
Dat klopt, daarom wil ik ook graag dat de TS eens antwoord komt geven op de vraag of de beste man zijn levensstijl al heeft veranderd.quote:Op vrijdag 12 maart 2010 14:21 schreef Heer_van_Bartolhoven het volgende:
[..]
Zie mijn eerste zin hier: Ontslagen en dan totaal naar de tering gaan!!!
Geweldige achteraf analyse waar niemand dus geen drol aan heeft.quote:Op vrijdag 12 maart 2010 14:19 schreef Semisane het volgende:
[..]
Ik heb idd het idee dat hij wellicht honderden euro's boven zijn stand leefde, vooral omdat hij afhankelijk was van honderden euro's aan overwerk geld.
Verder wil ik enkel aangeven dat hij idd wellicht naar zijn vaste lasten moet kijken. Hoeft niet hoor, maar goed je moet ergens beginnen als de situatie langer duurt dan verwacht.
Niks doen lijkt me geen optie.
Overigens mag je het verder wel netjes houden hoor, althans ik zal niet echt onder de indruk raken van zulk taalgebruik.Je loopt de kans dat ik het grappig ga vinden en je wat meer op de kast gaat jagen. Want dat vind ik wel leuk.
Dat klopt en juist om zo'n situatie te voorkomen heb ik dus voor een kleiner appartement gekozen.quote:Op vrijdag 12 maart 2010 14:15 schreef Ticker het volgende:
[..]
Dan moet je wel je huis kunnen verkopen, gezien de huizen situatie van de afgelopen jaren lukt je dat ook niet binnen enkele maanden.
Jij weet niet wat een drogredenatie is, ten eerste het is geen stelling maar een vraag. Diegene die ik quotte die roept maar iets zonder voorbeeld, deze post was nodig om voorbeelden te krijgen en dat is geluktquote:Op vrijdag 12 maart 2010 14:22 schreef Vengerr het volgende:
[..]
Drogreden.
Jouw stelling is een vals dilemma.
Ja, hij eet bij buren.quote:Op vrijdag 12 maart 2010 14:23 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Dat klopt, daarom wil ik ook graag dat de TS eens antwoord komt geven op de vraag of de beste man zijn levensstijl al heeft veranderd.
Dat is natuurlijk nogal selectief. Als hij bij de buren eet maar ondertussen 3 pakjes Marlboro erdoor heen jaagt leg je je prioriteiten verkeerd. Ik heb geen zicht op het totaal plaatje wat dat betreftquote:
Heb jij kinderen of niet? En wanneer heb jij je appartement gekocht als ik vragen mag?quote:Op vrijdag 12 maart 2010 14:23 schreef Semisane het volgende:
[..]
Dat klopt en juist om zo'n situatie te voorkomen heb ik dus voor een kleiner appartement gekozen.
Precies, zo koud en kil dat mensen kunnen reageren, zo bot over iemands leed.... snap het ook echt niet.quote:Op vrijdag 12 maart 2010 14:10 schreef Ticker het volgende:
Topics als dit laten me vreselijk inzien dat we een gigantische kloof hebben in de maatschappij de laatste paar jaren. En nee dat is niet tussen de buitenlanders en nederlanders, maar tussen het nederlandse volk, welke zich totaal niet meer om de situatie van andere kunnen bekommeren.
Het heeft geen zin om over zijn uitgavepatroon te speculeren, echte feiten zijn het nietquote:Op vrijdag 12 maart 2010 14:26 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Dat is natuurlijk nogal selectief. Als hij bij de buren eet maar ondertussen 3 pakjes Marlboro erdoor heen jaagt leg je je prioriteiten verkeerd. Ik heb geen zicht op het totaal plaatje wat dat betreft![]()
Beetje vreemd verhaal, TS bekommerd zich om deze vriend, maar vervolgens zit hij bij iedereen aan tafel met dure merkkleding en overvloed aan sigaretten.quote:Op vrijdag 12 maart 2010 14:26 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Dat is natuurlijk nogal selectief. Als hij bij de buren eet maar ondertussen 3 pakjes Marlboro erdoor heen jaagt leg je je prioriteiten verkeerd.
Dan nog, die bedragen zijn per kwartaalquote:Op vrijdag 12 maart 2010 14:21 schreef Ladylike het volgende:
[..]
oh pardon ik had snel gekeken, is van 14-17 jaar, voor 2 kids...
http://www.svb.nl/int/nl/(...)derbijslag_krijgt_u/
Klopt. We weten niet wat hij allemaal gedaan heeft om uit de shit te blijven.quote:Op vrijdag 12 maart 2010 14:28 schreef Heer_van_Bartolhoven het volgende:
[..]
Het heeft geen zin om over zijn uitgavepatroon te speculeren, echte feiten zijn het niet
Nou ja, de harde les van tegenwoordig is dat zelfs bij voorspoed men waakzaam moet blijven. Het zal een keer minder goed gaan, en daar moet je toch echt zelf op voorbereid zijn. Neemt niet weg dat er mensen zijn die dermate lang in de shit zitten dat zelfs de beste voorbereiding ze niet kan helpen.quote:Op vrijdag 12 maart 2010 14:29 schreef Ticker het volgende:
[..]
Beetje vreemd verhaal, TS bekommerd zich om deze vriend, maar vervolgens zit hij bij iedereen aan tafel met dure merkkleding en overvloed aan sigaretten.
Is dat dus het uitgangspunt van iemand die jaren lang gewoon heeft kunnen leven zoals hij graag wou?
Klopt, maar zelfs al leven niet boven je stand en zelfs een beetje onder je stand, dan zal het je nog zwaar vallen bij een eventueel ontslag en dat realiseert niet iedereen zich hier heb ik het idee.quote:Op vrijdag 12 maart 2010 14:32 schreef Scorpie het volgende:
Nou ja, de harde les van tegenwoordig is dat zelfs bij voorspoed men waakzaam moet blijven. Het zal een keer minder goed gaan, en daar moet je toch echt zelf op voorbereid zijn. Neemt niet weg dat er mensen zijn die dermate lang in de shit zitten dat zelfs de beste voorbereiding ze niet kan helpen.
Jij komt uit 1800?quote:Op vrijdag 12 maart 2010 13:25 schreef JSerry het volgende:
[..]
Ga leren schoonmaken, ik kom uit een generatie dat wijven hun bek moesten houden, weet je genoeg.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |