Als slachter heb je wel een geur bij je hangen ja, maar wij als gasten niet hoorquote:Op zaterdag 13 maart 2010 22:47 schreef shadowflash het volgende:
Ik moest lachen, wat zal je dan aan het eind van de dag stinken zeg.
Papa ik wil een pony
* laat foto zien*
kind mentaal kapot voor de rest van haar leven![]()
![]()
Hoe ruikt dat dan ? , Roestig en Verrot ?quote:Op zaterdag 13 maart 2010 22:51 schreef Samzz het volgende:
[..]
Als slachter heb je wel een geur bij je hangen ja, maar wij als gasten niet hoor
Eigenlijk gewoon een vleeslucht. Zoals vlees ruikt als je het uit de koelkast haalt zo ruiken die slachters ook. En nee, niks verrot, want er kan daar niks verrottenquote:Op zaterdag 13 maart 2010 23:02 schreef shadowflash het volgende:
[..]
Hoe ruikt dat dan ? , Roestig en Verrot ?
Ze worden idioot veel bekekenquote:Op maandag 15 maart 2010 16:49 schreef Rijpie het volgende:
Jammer dat de foto's het (nu) niet doen, derhalve tvp voor later
dat ruik je 2 minutenquote:Op woensdag 14 juli 2010 16:04 schreef Tuig het volgende:
Goeie reportagemisschien een rare vraag, maar stink het niet ontzettend, al dat bloed?
Kan me niet voorstellen dat daar niet een vaag geurtje hangt..
Zo snel als je een dier door zn hersens heenschiet met zo´n pin, is het dier hersendood, en voelt echt niet meer, als je hersendood ben, wordt je niet meer wakkerquote:Op vrijdag 12 maart 2010 00:35 schreef Kiegie het volgende:
[..]
Overigens heb ik nog een vraag waar jij misschien antwoord op hebt: onlangs was ik bij een veehouder op bezoek waar een koe moest worden geslacht. Het dier was na een bevalling niet meer opgestaan en bleek niet meer te eh…, hoe zeg je dat, niet meer te repareren.
Dus kwam er een slager langs die, in bijzijn van de veearts, de koe een schietmasker opdeed en doodde, om meteen daarna de halsslagader door te snijden.
Even later, zeg een kwartiertje later, werd de dode koe weggesleept, waarbij ik nog steeds stuiptrekkingen in de benen zag.
Later zag ik dat op het ‘slachtbriefje’ stond dat de koe was ‘verdoofd’ met het schietmasker, en daarna was ‘verbloed’. Dus blijkbaar zorgt die pin door haar kop dat de koe buiten westen raakt, waarna de dood pas intreedt bij het leegbloeden. Dus een beetje stevige koe – zo een die tegen een stootje kan – zou dan misschien wel weer bijkomen van dat schot en het leegbloeden wel bewust mee kunnen maken. Of is dat uitgesloten, voor zover jij weet?
Daarom beperk ik vlees eten tot een minimumquote:Op donderdag 11 maart 2010 20:39 schreef Keiichi het volgende:
Mooi verslag
Er zullen wel hoop mensen roepen van "Bah, gadver, zielig,, etc". Maar dit is wel de manier hoe je vlees gemaakt wordt
en omdat het zo fokking lekker is geniet ik er elke dag van. Kogelbiefstukje, kalfsoestertje, paardenbiefstuk, reerug. Water loopt me de bek in.quote:Op woensdag 14 juli 2010 16:31 schreef tsjas het volgende:
Daarom beperk ik vlees eten tot een minimum![]()
Bereid je voor op de linkse vegetarische hippies die je het tegendeel willen bewijzen dat we heul geen vlees nodig hebbenquote:Op woensdag 14 juli 2010 16:41 schreef Danny het volgende:
[..]
en omdat het zo fokking lekker is geniet ik er elke dag van. Kogelbiefstukje, kalfsoestertje, paardenbiefstuk, reerug. Water loopt me de bek in.
Zag laatst op tv een programma waarbij bekende nederlanders zelf een dier uitkiezen en dan het hele proces van bereiding daarvan, inclusief slacht, zelf meemaken. Erg interessant en mooi om te zien dat er toch nog steeds genoten wordt van zo'n paardenbiefstuk. Dat moet ook, aangezien we van nature nou eenmaal vlees nodig hebben
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |