nice!quote:Op vrijdag 19 maart 2010 13:37 schreef rival het volgende:
Met een beetje mazzel kunnen we in de OP mijn '86 325 schrappen en daar '86 335 van maken
Ik heb verzekeringsgeld gekregen voor mijn 318is... maar nadat dat ongeluk is gebeurd heeft nog iemand er schade mee gereden.... die moet mij dus ook nog betalen... en ik heb de 318is verkocht (aanbetaling gekregen, auto heb ik nog tot alles is betaald)
dus ik heb wat geld te spenderen
nu ben ik eerst op zoek gegaan naar een leuke E39... maar dat wordt em toch niet...
en, aangezien ik 4 auto's heb staan ook wel wat onzinnig om er 1 weg te doen en meteen weer 1 te kopen...
ik heb ook nog 2 maal een M50B25 liggen (1 met en 1 zonder vanos)
dus ben ik gaan zoeken naar een turbo/compressor voor een M50B25... maar die prijzen, daar wordt je niet vrolijk van
Nu kreeg ik vandaag een belletje van een kennis die hoorde dat ik op zoek was naar iets snels... en die wist mij te vertelen dat zijn maat nog een 3.5 ALPINA blok had liggen (oorspronkelijk uit een 5serie E34! en helaas, geen bi-turbo)
Deze gozer belt me (hoop ik) vandaag nog op dat ik dat blok kan overkopen....
dit blok ga ik dan in de '86 E30 leggen!
help me hopen
sure....quote:Op vrijdag 19 maart 2010 13:41 schreef Turquaz52 het volgende:
[..]
Als je het hebt over die ETA blok, uhh.. dat was voor mijn neefIk hoor zelf ook al ruim een maand niks van hem dus tja waarom zou ik dan nog wat terug sturen na jou?
![]()
En oh ja, over dat VR6 blok gaat niet door, komt een 1.3 rotatie motor in van een Mazda
quote:Op vrijdag 19 maart 2010 13:55 schreef YoshiBignose het volgende:
Zullen we hem gewoon negeren vanaf nu
wie?quote:Op vrijdag 19 maart 2010 13:55 schreef YoshiBignose het volgende:
Zullen we hem gewoon negeren vanaf nu
Joh, dat doe ik al een aantal delenquote:Op vrijdag 19 maart 2010 13:55 schreef YoshiBignose het volgende:
Zullen we hem gewoon negeren vanaf nu
Heb je de bouten er wel uit?!quote:Op vrijdag 19 maart 2010 15:36 schreef tha_rizzo het volgende:
Kloteauto. Krijg rechterachterwiel niet los.
Sla met hamer bijna heel de velg naar de klote
Serieus: ik snap niet hoe een wiel niet los wil komen. Weet je zeker dat er niet iets blijft haken?quote:
Hoe lang heeft het stilgestaan dan?quote:Op vrijdag 19 maart 2010 15:49 schreef tha_rizzo het volgende:
Corrosie. Alle buiten zijn eruit, wiel staat los van de grond, er staat ook geen dikke neger het wiel tegen de auto aan het duwen.
Het zit gewoon vastgecorrodeerd.
Ook geen tips gekregen op andere fora? Ik kan me niet voorstellen dat een wiel in 2 maanden zodanig is vastgeroest dat het niet meer los wil! Het klinkt alsof het wiel gewoon ergens achter blijft haken?quote:Op vrijdag 19 maart 2010 16:23 schreef tha_rizzo het volgende:
Kom maar langs, dan mag je nog meehelpen ook
Whehe, andere kant zat ook best wel heel erg vast, alleen die kreeg ik nog los met de hamer (of de buurman althansquote:Op vrijdag 19 maart 2010 16:27 schreef Maharbal het volgende:
[..]
Ook geen tips gekregen op andere fora? Ik kan me niet voorstellen dat een wiel in 2 maanden zodanig is vastgeroest dat het niet meer los wil! Het klinkt alsof het wiel gewoon ergens achter blijft haken?
Weet je zeker dat je de bouten er allemaal uit hebt?![]()
Bertje Visscher style: "Vertel Vertel"quote:Op vrijdag 19 maart 2010 16:33 schreef tha_rizzo het volgende:
[..]
Whehe, andere kant zat ook best wel heel erg vast, alleen die kreeg ik nog los met de hamer (of de buurman althans)
Ja, had ook nog tips via een ander forum.
quote:Op vrijdag 19 maart 2010 13:44 schreef Maharbal het volgende:
@ Rival:. Uitgebreide fotoreportage van montage s.v.p! Ik wil ooit ook nog 's een andere motor hier in. Een andere motor (M50B25 bijvoorbeeld) hoeft niet heel veel te kosten, maar ik kan zo'n ding er niet zelf in bouwen
.
ik ga dit keer echt genoeg foto's maken, van aankoop blok tot aan eerste keer startenquote:Op vrijdag 19 maart 2010 15:22 schreef metallicattim het volgende:
@Rival: zeker doen, dat wordt echt een kanon! 3,5jes lenen zich prima voor een E30
VEEEL foto's maken en plaatsen bitte!
waar is dat? wat is de naam? hebben ze een site?quote:Op vrijdag 19 maart 2010 13:50 schreef Turquaz52 het volgende:
Hier @ me favo demontage bedrijf staat een 540i blok van een e34, 4.5L V8 (volgens hem). 1000euro meeneemprijs![]()
Zal ik dat er in flikkeren?
De houder zit volgens mij ook vast met een inbus, maar die zit weer onder een rubberen dopje toch?quote:Op zaterdag 20 maart 2010 13:47 schreef tha_rizzo het volgende:
Wiel was eraf, nu zit de rest nog schurfterig vast.
Remblok kreeg ik los, alleen die "houder" niet. Zijn ook twee verschillende bouten, een 17 en een imbus
Ow, en lang leve WD40
Stfu! Ben nog steeds aan het studerenquote:Op zondag 21 maart 2010 13:46 schreef justmattie het volgende:
Mooi weer voor een BMW mini-meet vandaag hier in Leeuwarden
thanx, maar dat is wel heel erg beknoptquote:Op zondag 21 maart 2010 15:56 schreef Hyperdude het volgende:
Hele dag zon hiero. Net een uur op de motor rondgetuft
Hier heb je al een begin: http://bmw.bazzi.biz/cd_wechsler_nachruest.htm
Ook hier wonen mensen met een BMWquote:Op zondag 21 maart 2010 13:58 schreef YoshiBignose het volgende:
Wat moet je in godsnaam in Leeuwarden
En rode mazda's.quote:
O god ja, praat me niet van de LMM. ¤450 euro incl. montage voor een nieuwe LMMquote:Op zondag 21 maart 2010 18:15 schreef Bowny het volgende:
E46 issues die regelmatig voorkomen: Draagarmen, veren achter, luchtmassameter en bij sterke motorvarianten het subframe
Ketting is "in principe" onderhoudsvrij (let op de aanhalingstekens)
Wie koopt dan die andere 5% van die auto?quote:Op zondag 21 maart 2010 17:58 schreef Xtr3mE het volgende:
Ik ga voor 95% een BMW kopen als mijn volgende auto.
De dag samengevat in een plaatje;quote:Op zondag 21 maart 2010 15:48 schreef YoshiBignose het volgende:
Hele dag zon hierrrrrrrrrrrrrrrr, lekker cruisen met ramen open.
Ik moest lachenquote:Op zondag 21 maart 2010 19:52 schreef k_man het volgende:
[..]
Wie koopt dan die andere 5% van die auto?
Z4quote:Op zondag 21 maart 2010 19:58 schreef k_man het volgende:
[..]
De dag samengevat in een plaatje;
[ afbeelding ]
quote:Op zondag 21 maart 2010 18:15 schreef Bowny het volgende:
E46 issues die regelmatig voorkomen: Draagarmen, veren achter, luchtmassameter en bij sterke motorvarianten het subframe
Ketting is "in principe" onderhoudsvrij (let op de aanhalingstekens)
Thx, mooie topic op dat forum, altijd goed om dit soort dingen te lezen.quote:Op zondag 21 maart 2010 18:21 schreef Maharbal het volgende:
[..]
O god ja, praat me niet van de LMM. ¤450 euro incl. montage voor een nieuwe LMM.
@ Xtreme: http://www.e46zone.com/forum/index.php?showtopic=1452
Overigens goede keus, een BMW (E46).
Totdat je er één hoort, voelt en rijdtquote:Op zondag 21 maart 2010 20:51 schreef YoshiBignose het volgende:
Doe dat. Blijft een hele mooie bak hoor E46 coupe en ik heb zelf ook de 318ci (143 pk ja) en rijdt prima. Je zit zo boven de 200 zonder dat je het weet. 6 cilinders zijn overrated
ik had ook veel liever een 4 cilinder e39 gehadquote:Op zondag 21 maart 2010 20:51 schreef YoshiBignose het volgende:
Doe dat. Blijft een hele mooie bak hoor E46 coupe en ik heb zelf ook de 318ci (143 pk ja) en rijdt prima. Je zit zo boven de 200 zonder dat je het weet. 6 cilinders zijn overrated
Ik zou het serieus overwegen om een E46 te kopen als ik daadwerkelijk aan het werk ga na m'n studie, tenzij ik natuurlijk zo'n leaseauto krijg...maar een 207 ofzo hoeft van mij nietquote:
M44 blok, nou wat ontzettend fijn, IMO veelste nerveuze blokken en lelijk blikkerig geluid & de blokken zijn niet zo betrouwbaar. Met aanduwen brak een vriend zijn nokkenasquote:Op zondag 21 maart 2010 20:56 schreef Maharbal het volgende:
[..]
Totdat je er één hoort, voelt en rijdt!
Ik vind alle E46's ook leuk, ongeacht het aantal cylinders. Hier voor staat nog een 1.9 316 E46 wat ook ontzettend fijn rijdt. Maar dat geluid van een 6cyl overtreft alles!
dat er door klunzen/Polen "gerepareerde" in elkaar geprakte exemplaren verkocht worden.quote:
Het is een M43. En crash, burn en fail again.quote:Op zondag 21 maart 2010 21:36 schreef Turquaz52 het volgende:
[..]
M44 blok, nou wat ontzettend fijn, IMO veelste nerveuze blokken en lelijk blikkerig geluid & de blokken zijn niet zo betrouwbaar. Met aanduwen brak een vriend zijn nokkenas
Das toch geen rijeigenschap van een autoquote:Op zondag 21 maart 2010 23:07 schreef 2cv het volgende:
Takkeherrie -> Verminderde concentratie -> Auto van de weg
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |