abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_79073078
Er is geen pijl op te trekken, mijn trein naar Utrecht is wel altijd (vrij) schoon, maar laatst zat ik in de intercity Schiphol - Groningen/Leeuwarden en dat was één grote teringbende.
  vrijdag 12 maart 2010 @ 19:35:43 #101
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_79073267
peil
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  vrijdag 12 maart 2010 @ 19:44:55 #102
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_79073614
NMBS snapt zware kritiek remsysteem niet
De Belgische spoorwegen NMBS heeft al sinds januari 2009 een voorraad van het remsysteem waarmee door rood rijdende treinen tot stilstand kunnen worden gebracht. Toch werden die niet op de treinen geïnstalleerd. Slechts twee procent van de treinen is wel met dit systeem uitgerust, terwijl dit 27,5 procent had kunnen zijn. De Belgische media spreken er schande van, maar de NMBS snapt de kritiek niet.

Bron en meer

en oja, 9 Maart was er een lege reizigerstrein ontspoord bij Bergen
  Redactie Frontpage / Sport vrijdag 12 maart 2010 @ 19:49:05 #103
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_79073739
2013 ambitieus noemen
Altijd onderweg naar het avontuur
  vrijdag 12 maart 2010 @ 20:12:02 #104
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_79074460
Mja, het gaat om 1100-1200 stukken ijzer waar die troep in moet. Als je dan maar 1 gecertificeerde knuppel in je land hebt die dat mag doen, dan wordt het 2013
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  vrijdag 12 maart 2010 @ 20:33:53 #105
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_79075371
Nou ja, kijk hoe snel NSR treinen van ATBvv voorzien heeft. Dat ging een stuk rapper.
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  vrijdag 12 maart 2010 @ 20:46:41 #106
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_79075943
Daar hebben we in Nederland dan vast wel meerdere gecertificeerde knuppels voor, meneer Poekiewoekie
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  vrijdag 12 maart 2010 @ 20:49:15 #107
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_79076077
Het verschil tussen de NS en de NMBS is dat de NS wél visie heeft, op het gebied van veiligheid. De NMBS wil het liefst zo weinig mogelijk doen
  vrijdag 12 maart 2010 @ 21:01:30 #108
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_79076633
quote:
Op vrijdag 12 maart 2010 20:49 schreef James1988 het volgende:
Het verschil tussen de NS en de NMBS is dat de NS wél visie heeft, op het gebied van veiligheid. De NMBS wil het liefst zo weinig mogelijk doen
Ha. Ha. Ha.

Gelukkig wordt er in Nederland pas sinds 1992 gesproken over een systeem dat roodlichtpassages echt aanpakt.

Niettegenstaande het feit dat memor veel harder zuigt dan ATB.
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  vrijdag 12 maart 2010 @ 21:13:34 #109
141414 NordicBlue
Iets met Noord en Blauw Zeker?
pi_79077200
tvp
pi_79077748
quote:
Op donderdag 11 maart 2010 22:44 schreef Ireyon het volgende:
En ook op Tilburg hangen nu hippe CTA's.. nog even en de flapjes zijn een zeldzaamheid
Hah, de flapjes wel ja, maar het computersysteem erachter blijft het oudste wat ProRail vooralsnog blijft houden (uiteraard met converter ertussen)...
  vrijdag 12 maart 2010 @ 21:34:41 #111
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_79078164
quote:
Op vrijdag 12 maart 2010 21:25 schreef Doc__Zenith het volgende:

[..]

Hah, de flapjes wel ja, maar het computersysteem erachter blijft het oudste wat ProRail vooralsnog blijft houden (uiteraard met converter ertussen)...
TNV op oude VAX machines?
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  vrijdag 12 maart 2010 @ 21:43:35 #112
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_79078543
quote:
Op vrijdag 12 maart 2010 21:01 schreef Duvel het volgende:

[..]

Ha. Ha. Ha.

Gelukkig wordt er in Nederland pas sinds 1992 gesproken over een systeem dat roodlichtpassages echt aanpakt.

Niettegenstaande het feit dat memor veel harder zuigt dan ATB.
Ik zeg niet dat ATB perfect is, maar hier gebeurt tenminste wat. Nu nog een landelijke uitrol van ERTMS Level 2 of hoger, maar dat valt pas echt te verwachten wanneer het oudere materieel weg is denk ik.

VIRMs en SLT's zijn makkelijker te voorzien van nieuwe software (die de ERTMS-input aankan) dan een 1700
pi_79078555
Nee, BEPAC op die ouwe VAX'en. Het duurt trouwens allemaal wel langer dan verwacht waardoor men bezig is met een ombouw(planning) naar Alpha (DS10)...

TNV zal je trouwens niet veel meer tegenkomen, hiervoor heeft men met veel moeite een opvolger ontwikkeld: TROTS. Draait nu op de meeste posten, en heeft even gedraaid op Amsterdam. Die laatste ging hopeloos fout en dat heeft men maar weer teruggedraaid. Pikant detail hierbij was dat dit in de evaluatieperiode is gebeurd van ProRail (na de winterperikelen) en men falen wel verwacht had...
  vrijdag 12 maart 2010 @ 21:45:32 #114
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_79078630
TROTS zeg je?

Tamelijk Rammelend Oldscool Treintjes Sturen
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_79078731
ja

Staat officieel voor TRain Observation Tracing System (mag ook NL, maar Engels vind men schijnbaar hipper).
  vrijdag 12 maart 2010 @ 21:48:19 #116
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_79078748
Wat is er mis met TROTS dan?
pi_79078787
Met TROTS niks, in Amsterdam snapte men het alleen niet echt...
pi_79078802
-
  vrijdag 12 maart 2010 @ 21:50:13 #119
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_79078845
quote:
Op vrijdag 12 maart 2010 21:48 schreef James1988 het volgende:
Wat is er mis met TROTS dan?
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Sorry, offtopic. Ik heb er geen verstand van allemaal
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  vrijdag 12 maart 2010 @ 21:50:52 #120
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_79078879
  Redactie Frontpage / Sport vrijdag 12 maart 2010 @ 21:53:03 #121
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_79078978
quote:
Op vrijdag 12 maart 2010 21:45 schreef Dr_Flash het volgende:
TROTS zeg je?

Tamelijk Rammelend Oldscool Treintjes Sturen
Het is dat ze het nu zelf toegeven
Altijd onderweg naar het avontuur
  vrijdag 12 maart 2010 @ 22:01:23 #122
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_79079418
quote:
Op vrijdag 12 maart 2010 20:49 schreef James1988 het volgende:
De NMBS wil het liefst zo weinig mogelijk doen
Clip to that



Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  vrijdag 12 maart 2010 @ 22:13:25 #123
111382 Ofyles2
Bestemming: onbekend
pi_79079970
quote:
Op vrijdag 12 maart 2010 19:49 schreef Peterselieman het volgende:
2013 ambitieus noemen
Er moeten nog heel wat ongelukken gebeuren, eer de NMBS eerder voortvarend te werk gaat...
  vrijdag 12 maart 2010 @ 22:18:22 #124
178170 Roland.
Bouncing.
pi_79080150
Voor de zuurstokhaters:

Reed vandaag terug naar huis door Belgie, en zag op station Tournai (geen idee waarom dat ding daar stond) een Fyra beklad en al. Bon!
  vrijdag 12 maart 2010 @ 22:20:12 #125
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_79080214
Mja, Wallonië. Enige wat ze daar genoeg hebben is verfspuitbussen lijkt wel
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  vrijdag 12 maart 2010 @ 22:22:43 #126
111382 Ofyles2
Bestemming: onbekend
pi_79080308
quote:
Op vrijdag 12 maart 2010 22:20 schreef Dr_Flash het volgende:
Mja, Wallonië. Enige wat ze daar genoeg hebben is verfspuitbussen lijkt wel

Elio di Rupo a bien parlé. C'est la même merde chaque jour.
  vrijdag 12 maart 2010 @ 22:28:51 #127
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_79080496
Toch heeft het wel wat, Wallonië

Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  vrijdag 12 maart 2010 @ 22:29:37 #128
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_79080525
Maar Durbuy is toch wel redelijk overschat!
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  vrijdag 12 maart 2010 @ 22:35:07 #129
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_79080737
quote:
Op vrijdag 12 maart 2010 22:29 schreef Duvel het volgende:
Maar Durbuy is toch wel redelijk overschat!
Er stoppen vrij weinig treinen ja
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_79080771
'k Vind die omgeving daar wel geweldig hoor.. Durbuy en Huy zijn heerlijke uitgaansdorpjes
  vrijdag 12 maart 2010 @ 22:36:50 #131
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_79080810
Wat zouden jullie doen, als je het om het geld niet moest laten:

*1: Een Overgangsbewijs 2-1 kopen, om tijdens me rit morgen door Nederland (867 km) eerste klas te reizen
*2: Het doen met je 2e klas dagkaart (die hier al ligt)

Ik denk toch echt dat ik voor de eerste klas ga Maar wat zou jij, als reiziger doen?
pi_79080956
quote:
Op vrijdag 12 maart 2010 22:36 schreef greavy het volgende:
Wat zouden jullie doen, als je het om het geld niet moest laten:

*1: Een Overgangsbewijs 2-1 kopen, om tijdens me rit morgen door Nederland (867 km) eerste klas te reizen
*2: Het doen met je 2e klas dagkaart (die hier al ligt)

Ik denk toch echt dat ik voor de eerste klas ga Maar wat zou jij, als reiziger doen?
Voor zulke lange reizen heb ik tot nu toe altijd een overgangskaartje gekocht.. Maar als ik jouw planning zie, kom je in zoveel kuttreinen terecht dat zo'n kaartje puur geldverspilling zal zijn..
  vrijdag 12 maart 2010 @ 22:43:04 #133
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_79081024
quote:
Op vrijdag 12 maart 2010 22:41 schreef Ireyon het volgende:

[..]

Voor zulke lange reizen heb ik tot nu toe altijd een overgangskaartje gekocht.. Maar als ik jouw planning zie, kom je in zoveel kuttreinen terecht dat zo'n kaartje puur geldverspilling zal zijn..
Precies. Streep al je DM90 / Plan T / DDAR / SGMm / GTW / Lint / Protos / andere lightrail-achtige zooi etappes eens weg en kijk wat je dan overhoudt. Alleen daarvoor heeft het zin namelijk. En op Utrecht - Rhenen zou ik het niet gokken in het weekend, om eens wat te noemen.
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  vrijdag 12 maart 2010 @ 22:45:10 #134
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_79081108
Ja, daarom dat ik het vraag.
De treinen van Veolia en Connexxion hebben daarnaast wel 1e klas, alleen tussen Arnhem en Tiel, bij Syntus, niet.
Ik zal waarschijnlijk VIRM tot Maastricht hebben, en daarna dus met de Velios van Veolia, om later weer VIRM / Velios te krijgen.
Wat tussen Nijmegen en Arnhem rijdt, zal wel iets van ICRm / VIRM worden, en Tiel - Utrecht is Mat'64, Utrecht - Rhenen Mat'64 / SGMm en Utrecht - Baarn is SGMm.
Baarn - Amersfoort weet ik zo niet, maar Amersfoort - EdeWageningen is Protos. En ga zo maar verder

Veel verschillend materieel dus. Daarom dat ik deze vraag stel Heeft een tweede klas kaartje nut.?
  Redactie Frontpage / Sport vrijdag 12 maart 2010 @ 22:46:06 #135
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_79081151
Baarn - Amersfoort is SGMm
Altijd onderweg naar het avontuur
  vrijdag 12 maart 2010 @ 22:48:18 #136
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_79081251
quote:
Op vrijdag 12 maart 2010 22:45 schreef greavy het volgende:
Ja, daarom dat ik het vraag.
De treinen van Veolia en Connexxion hebben daarnaast wel 1e klas, alleen tussen Arnhem en Tiel, bij Syntus, niet.
Van DIE treinstellen is de 1e klas gewoon hetzelfde als de 2e klas, alleen een ander kleurtje stof op dezelfde kutstoeltjes.
quote:
en Tiel - Utrecht is Mat'64,
Ik zou er niet te hard op gokken. Vaak genoeg DDAR gezien daar, ook in het weekend. Maar misschien heb je mazzel.
quote:
Heeft een tweede klas kaartje nut.?
Zeker wel, dat bespaart je een boete van 35 euro voor iedere keer dat je gecheckt wordt, en met zo'n rit mag je wel op een keer of 6 rekenen minimaal Of een EERSTE klas kaartje nut heeft moet je zelf uitmaken
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  vrijdag 12 maart 2010 @ 22:52:19 #137
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_79081420
quote:
Op vrijdag 12 maart 2010 22:48 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Van DIE treinstellen is de 1e klas gewoon hetzelfde als de 2e klas, alleen een ander kleurtje stof op dezelfde kutstoeltjes.
Dat is dan een eersteklas kaartje niet waardig idd
quote:
[..]
Ik zou er niet te hard op gokken. Vaak genoeg DDAR gezien daar, ook in het weekend. Maar misschien heb je mazzel.
Ja, het kan ook DD-AR zijn, even vergeten in het rijtje te plaatsen.
quote:
[..]
Zeker wel, dat bespaart je een boete van 35 euro voor iedere keer dat je gecheckt wordt, en met zo'n rit mag je wel op een keer of 6 rekenen minimaal
Ja, maar als ik een 2e klas alleen heb, ga ik niet eerste klas zitten. Ik wil alleen weten of jullie het die ¤18,70 extra waard vinden, om hier eerste klas te reizen?
VIRM/ICMm/ICRm/Plan V lijken mij een Ja waard, maar de Ttjes, ICM enz niet..
  vrijdag 12 maart 2010 @ 22:53:52 #138
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_79081486
Ouwe ICM ook wel eventueel hoor Maar voor de rest niet nee. Nou ja loop je schema door en kijk wat het zou schelen
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_79081545
quote:
Op vrijdag 12 maart 2010 22:45 schreef greavy het volgende:
Ja, daarom dat ik het vraag.
De treinen van Veolia en Connexxion hebben daarnaast wel 1e klas, alleen tussen Arnhem en Tiel, bij Syntus, niet.
Ik zal waarschijnlijk VIRM tot Maastricht hebben, en daarna dus met de Velios van Veolia, om later weer VIRM / Velios te krijgen.
Wat tussen Nijmegen en Arnhem rijdt, zal wel iets van ICRm / VIRM worden, en Tiel - Utrecht is Mat'64, Utrecht - Rhenen Mat'64 / SGMm en Utrecht - Baarn is SGMm.
Baarn - Amersfoort weet ik zo niet, maar Amersfoort - EdeWageningen is Protos. En ga zo maar verder

Veel verschillend materieel dus. Daarom dat ik deze vraag stel Heeft een tweede klas kaartje nut.?
Persoonlijk zijn de enige treinen waarbij ik 1ste Klas echt de moeite waard vind ICRm, ICM(m), Beneluxstam (evt. I16/I10), ICL, ICE en Avmz (in de IC naar Berlijn). Tot de treinen waarbij het wel comfortabeler zit maar niet het geld waard is, reken ik VIRM, Mat '64, DD-AR of DDM.

- Eerste klas in een GTW, is tweede klas met een laagje leer ipv. een laagje stof,
- Bij de Protos zijn het 2de klas stoelen met een leeslampje en tafeltje.
- In een SGMm zijn het rode ipv. blauwe 2de klas stoelen.
- In DM'90 zijn het 2de klas Plan T stoelen.
  vrijdag 12 maart 2010 @ 23:22:16 #140
146033 ReisT
Fahrtreppenbenutzungshinweise
pi_79082567
quote:
Op vrijdag 12 maart 2010 22:46 schreef Peterselieman het volgende:
Baarn - Amersfoort is SGMm
Daar? Nee da's meestal DDAR
  Redactie Sport vrijdag 12 maart 2010 @ 23:24:07 #141
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_79082640
Het was altijd SGMm maar sinds deze dienstregeling inderdaad DDAR
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
  Redactie Frontpage / Sport vrijdag 12 maart 2010 @ 23:35:16 #142
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_79083056
quote:
Op vrijdag 12 maart 2010 23:24 schreef dennistd het volgende:
Het was altijd SGMm maar sinds deze dienstregeling inderdaad DDAR
Toen ik er laatst op een zaterdag was heb ik 2x SGMm gezien
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_79088170

Van nufoto.nl

Wist niet dat deze nieuwe manier van baan vakmetingen al waren begonnen, tijd terug stond nog artikeltje in Ingenieur hierover.
............................
pi_79088204
quote:
Op zaterdag 13 maart 2010 03:16 schreef sander89 het volgende:
[ afbeelding ]
Van nufoto.nl

Wist niet dat deze nieuwe manier van baan vakmetingen al waren begonnen, tijd terug stond nog artikeltje in Ingenieur hierover.
Zonder foto zou je bijna denken dat het een 1 aprilgrap was
  Redactie Sport zaterdag 13 maart 2010 @ 07:33:47 #145
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_79088639
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
  zaterdag 13 maart 2010 @ 10:27:01 #146
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_79090057
Heb toch de eerste klas voor vandaag gekozen. (overgangsbewijs)
Zit nu, volgens schema, in Heerlen, wachtend op vetrek van de 690838 ri Sittard en Roermond etc.
  Moderator zaterdag 13 maart 2010 @ 10:40:42 #147
155227 crew  Guppy
dus
pi_79090278
quote:
Op zaterdag 13 maart 2010 10:27 schreef greavy het volgende:
Heb toch de eerste klas voor vandaag gekozen. (overgangsbewijs)
Zit nu, volgens schema, in Heerlen, wachtend op vetrek van de 690838 ri Sittard en Roermond etc.
succes!
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
  Redactie Frontpage / Sport zaterdag 13 maart 2010 @ 11:09:11 #148
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_79090765
quote:
Op zaterdag 13 maart 2010 03:16 schreef sander89 het volgende:
[ afbeelding ]
Van nufoto.nl

Wist niet dat deze nieuwe manier van baan vakmetingen al waren begonnen, tijd terug stond nog artikeltje in Ingenieur hierover.
Het is puur bedoeld om de spoorligging te meten. Al weet ik niet of er met een schommelboot wel zulke betrouwbare resultaten uit komen
Altijd onderweg naar het avontuur
  zaterdag 13 maart 2010 @ 11:29:23 #149
1316 PLAE@
Founded by fuckers
pi_79091180
Maar waarom gaat iemand een hele dag in 20 verschillende treinen zitten
Het is niet zo dat het hele interessante trajecten zijn ofzo toch

In het buitenland pak ik ook wel eens de trein ipv een vliegtuig omdat je dan nog eens wat van het land ziet. Maar in NL
  zaterdag 13 maart 2010 @ 11:30:13 #150
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_79091203
quote:
Op zaterdag 13 maart 2010 11:29 schreef PLAE@ het volgende:
Maar waarom gaat iemand een hele dag in 20 verschillende treinen zitten
Het is niet zo dat het hele interessante trajecten zijn ofzo toch

In het buitenland pak ik ook wel eens de trein ipv een vliegtuig omdat je dan nog eens wat van het land ziet. Maar in NL
Eh ja, dat heet nou hobby. Waarom verzamelt iemand postzegels?...
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  zaterdag 13 maart 2010 @ 11:33:10 #151
1316 PLAE@
Founded by fuckers
pi_79091274
Denk omdat er tienduizenden verschillenden van zijn (niet dat ik die mensen echt begrijp).

Ik begrijp wel dat de buitenkant boeiend kan zijn van zo'n trein maar je zit er toch het grootste gedeelte in en dan is er weinig te zien. Of je moet geilen op het coupé nr
pi_79091921
quote:
Op zaterdag 13 maart 2010 11:33 schreef PLAE@ het volgende:
Ik begrijp wel dat de buitenkant boeiend kan zijn van zo'n trein maar je zit er toch het grootste gedeelte in en dan is er weinig te zien. Of je moet geilen op het coupé nr
Het is weleens fijn om in een andere trein te zitten dan de dagelijkse plank hout waarop je van en naar je school/werk reist. Verder valt er in een trein en op de stations genoeg moois te zien en dan heb ik het niet in de laatste plaats over appetijtelijke vrouwelijke studentes .

Maar hoewel ik prima kan begrijpen dat de trein voor de meeste mensen slechts een simpel vervoersmiddel is, zijn er genoeg interessante trajecten in Nederland;

- Over verhoogde dijken rijden en zo uitzicht hebben over een halve provincie in Zeeland
- Bijna-dood ervaringen tussen Leiden en Utrecht
- Door uitgestorven bossen rijden tussen Nijmegen en Venlo
- Mooie natuur en uitzicht op twee rivieren tussen Nijmegen en Arnhem
- Prachtig uitzicht op de heuvels van Limburg tussen Maastricht en Heerlen

en zo is zijn er in Nederland wel meer landschappen die met een lekker zonnetje een heerlijk ontspannen uitzicht geven.

Dat is eigenlijk vooral waar ik het voor doe, ontspanning. Gewoon ontspannen met fatsoenlijke muziek uit je oordopjes, genieten van de omgeving en de meest vage personen die je er aantreft. Of tussen Den Haag/Rotterdam en Groningen/Leeuwarden in een comfortabele trein studeren, leren voor tentamens of huiswerk afmaken en dat soort dingen. 'k Blijf er nog wel even van genieten in ieder geval maar vooral omdat het me voorlopig nog geen cent kost.
  zaterdag 13 maart 2010 @ 12:02:59 #153
1316 PLAE@
Founded by fuckers
pi_79092008
Leuk, iedereen z'n eigen hobby.

Geniet er van
  Moderator zaterdag 13 maart 2010 @ 12:03:19 #154
155227 crew  Guppy
dus
pi_79092019
quote:
Venlo-Eindhoven
Zaterdag 13 Maart 11:19
Oorzaak Tussen Eindhoven en Helmond rijden geen treinen door een aanrijding met een persoon.
Verwachting De verstoring is naar verwachting rond 13:30 uur verholpen.
Oh jee, komt Greavy's planning nu in de knel?
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
pi_79092048
quote:
Op zaterdag 13 maart 2010 12:03 schreef Guppyfriend het volgende:

[..]

Oh jee, komt Greavy's planning nu in de knel?
'k Denk het niet, aangezien hij niet tussen Eindhoven en Helmond hoeft te zijn ?
  Moderator zaterdag 13 maart 2010 @ 12:33:25 #156
155227 crew  Guppy
dus
pi_79092783
quote:
Op zaterdag 13 maart 2010 12:04 schreef Ireyon het volgende:

[..]

'k Denk het niet, aangezien hij niet tussen Eindhoven en Helmond hoeft te zijn ?
Ooh, gelukkig!
quote:
Op zaterdag 13 maart 2010 11:30 schreef Duvel het volgende:

[..]

Eh ja, dat heet nou hobby. Waarom verzamelt iemand postzegels?...
[nerdmodus] Omdat het allemaal unieke grafische werkjes zijn Ik heb er heel veel! [/nerdmodus]
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
  zaterdag 13 maart 2010 @ 15:10:38 #157
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_79097269
Hier wat foto's van de brand van gisteren: http://energievoorziening(...)d%20onderstation.htm
  zaterdag 13 maart 2010 @ 15:16:40 #158
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_79097433
Gelijkstroom is a bitch...
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  Moderator zaterdag 13 maart 2010 @ 17:04:02 #159
155227 crew  Guppy
dus
pi_79100475
Moraal, Nokia is hittebestendiger dan Blackberry
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
pi_79105073
quote:
Op vrijdag 12 maart 2010 17:04 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Misschien staat Crientj nog wel in de AH To Go aan de Jaarbeurskant
Wha. Ik werk niet op vrijdag
a.s maandag, en volgens mij woensdag + donderdag ook nog
  zaterdag 13 maart 2010 @ 20:35:41 #161
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_79107161
quote:
Maandag langzaamaanactie op Belgisch spoor
BRUSSEL - Treinmachinisten in België beginnen maandag langzaamaanacties. De treinen rijden 20 à 30 kilometer per uur trager dan normaal.

De machinisten protesteren zo tegen een technische storing met de rode lichten langs de rails.

Donderdag was er volgens de bond een storing bij Buizingen (gemeente Halle), waar in februari door een treinbotsing achttien doden vielen.

''De treinbestuurders hebben geen vertrouwen meer in de signalisaties'', aldus Luc Pauwels van vakbond OVS zaterdag. ''De acties zullen duren totdat er een oplossing gevonden wordt.''

Spoorbedrijf NMBS kan nog niet voorspellen of de acties het treinverkeer danig in de war gooien. Voorlopig is er nog geen overleg gepland met de vakbond.

Gevaar
Spoorbeheerder Infrabel erkent het nieuwe incident met het licht donderdag. ''Maar op geen enkel ogenblik was er sprake van enig gevaar voor de passagiers'', aldus een woordvoerder.

De machinist zag een groen licht dat plots rood werd. Hij kon nog voor het rode licht stoppen. Zolang het onderzoek loopt, is het spoor in kwestie afgesloten.
© ANP
Ga maar weer staken ja, of iig reizigers pesten
pi_79107204
quote:
Op zaterdag 13 maart 2010 20:35 schreef James1988 het volgende:

[..]

Ga maar weer staken ja, of iig reizigers pesten
Wat moeten ze anders doen dan? De baas luistert immers niet.
pi_79107344
quote:
Op zaterdag 13 maart 2010 20:35 schreef James1988 het volgende:

[..]

Ga maar weer staken ja, of iig reizigers pesten
Hoewel ik meestal een hekel heb aan het duperen van onschuldige reizigers, zou ik als Belgische spoormedewerker ook geen andere manieren meer weten om dat tuig in de directie wakker te schudden..
  zaterdag 13 maart 2010 @ 20:41:03 #164
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_79107387
nu onderweg naar leiden. Tijdens me rit 12minuten vertraging opgelopen vanuit heerlen naar roermond. Trein vertrok later omdat iemand met de ambu afgevoerd moest worden te sittard, dus me aansluiting in Roermond gemist naar de maaslijn, en heb daarom Arnhem-tiel-utrecht niet gedaan met die 1x per uur syntusdienstregeling, maarr rechtstreeks naar utrecht, en daar verder volgens plan.
pi_79108153
quote:
Op vrijdag 12 maart 2010 09:24 schreef Ireyon het volgende:

[..]

Op de brommer van Eindhoven naar Zoetermeer ?

Bij de race zul je bij de Flyover wel een voorsprong hebben gehad dan? Meestal moet de 1900 daarna in de remmen voor de bocht richting Tilburg, terwijl de 800 op volle snelheid door kan karren
zo, en weer thuis
  zaterdag 13 maart 2010 @ 21:07:57 #166
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_79108267
quote:
Op zaterdag 13 maart 2010 20:40 schreef Ireyon het volgende:

[..]

Hoewel ik meestal een hekel heb aan het duperen van onschuldige reizigers, zou ik als Belgische spoormedewerker ook geen andere manieren meer weten om dat tuig in de directie wakker te schudden..
Helaas ziet de NMBS-directie een staking of protestactie als deze slechts als manier om stoom af te blazen, en meer niet
  zaterdag 13 maart 2010 @ 21:39:16 #167
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_79109318
quote:
Op zaterdag 13 maart 2010 21:07 schreef James1988 het volgende:

[..]

Helaas ziet de NMBS-directie een staking of protestactie als deze slechts als manier om stoom af te blazen, en meer niet
En meer is het ook eigenlijk niet. Men is ergens om verongelijkt, DUS er wordt gestaakt. Constructieve input is nul.
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  zaterdag 13 maart 2010 @ 21:46:16 #168
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_79109556
Breezand, 13 maart 2010. VIRMpje 8703 als IC 3044 onderweg richting Den Helder op het enkelspoor tussen Anna Paulowna en Den Helder Zuid

Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_79109625
Grappig zo in die spiegel!
pi_79109629
Hehe grappige foto, het was ff zoeken
  zaterdag 13 maart 2010 @ 21:49:36 #171
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_79109674
Sorry voor de kut kwaliteit Matnummer kwam van Somda
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  zaterdag 13 maart 2010 @ 22:03:10 #172
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_79110151
quote:
Op zaterdag 13 maart 2010 21:39 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

En meer is het ook eigenlijk niet. Men is ergens om verongelijkt, DUS er wordt gestaakt. Constructieve input is nul.
Correct, maar het zou een vrij duidelijk signaal af moeten geven richting de NMBS. Maar dat gebeurt niet... de directie lijkt echt helemaal niets te begrijpen van wat de werknemers willen.

@foto: leuk zo
  zaterdag 13 maart 2010 @ 23:49:05 #173
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_79114032
Ben nu weer thuis.

Lijstje van het materieel waar ik in heb gezeten vandaag:
Zwijndrecht - Dordrecht: Plan V 944
Dordrecht - Eindhoven: VIRM 8732
Eindhoven - Maastricht: VIRM 9563, en in Sittard overgestapt op VIRM 8642 naar Maastricht. De 9563 ging naar Heerlen, wegens werkzaamheden wel via Maastricht, maar niet aan het perron.
Maastricht - Maastricht Randwyck: Velios 503
Maastricht Randwyck - Kerkrade Centrum: Velios 503
Kerkrade - Heerlen: Velios 503
Heerlen - Roermond: VIRM 9596
Roermond - Nijmegen: Velios 357
Nijmegen - Utrecht: VIRM 8705
Utrecht - Rhenen: Plan V 476 (achter zat de 446)
Rhenen - Utrecht: Plan V 446 (achter zat de 476)
Utrecht - Baarn: Plan V 455 (achter zat Plan V 463)
Baarn - Amersfoort: DD-AR 7430
Amersfoort - Ede-Wageningen: Protos ????
Ede-Wageningen - Schiphol: VIRM 8721
Schiphol - Leiden: VIRM 9552
Leiden - Utrecht: VIRM 9450
Utrecht - Rotterdam: ICM 4248
Rotterdam - Zwijndrecht: Plan V 884 (voor zat Plan V 466 als ik me niet vergis)

Omdat ik eerder aan was in Utrecht, kon ik om 14.45 ook de Sprinter naar Rhenen nemen, maar die werd gereden door een DD-AR stam, dus heb die laten gaan. Om 15.15 kwam er wél 2x Plan V aan, en die dus genomen. Op de terugweg nog VIRM 9573 gezien als Sprinter naar Rhenen. Dat was wel iets wat je er niet vaak ziet.
Oja, de Protos zijn ongelofelijke kut treinen, daar zou ik niet graag dagelijks inzitten

Voor de reistijden/treinnummers kijk in me reisplanning
PS: Arnhem - Tiel en Tiel - Utrecht heb ik niet gedaan, wegens vertraging op weg naar Roermond, en me trein in Roermond gemist naar Nijmegen. Van Nijmegen ben ik om 13.27 richting Utrecht vertrokken.

Morgen meer, zoals foto's en een reisverslag iets (met foto's in verwerkt dus)
  zondag 14 maart 2010 @ 00:41:12 #174
67518 bork
Schaffner ohne Zwangzug
pi_79115663
Leuk tripje Greavy, je ligt misschien al lekker te slapen.
Ik niet, ben een tripje voor 27 maart aan het plannen, grootste doel alle arriva lijntjes in Groningen (muv die naar Leeuwarden).
Dat is geen probleem, wel leuk ritje terug, ik wil namelijk via Duitsland terug.
Vraag: Bad Bentheim - grens kan je zo'n kaartje kopen in Bad Bentheim in de automaat en wat kost het dan? Ik vind Bad Bentheim - Hengelo voor 11,40 wel prijzig .
I love tramcars,they go at the proper speed.You can see the world you know.They shake around,people adore them,it's great fun. B.Connolly
Wenn Träume sterben...Dann wirst du alt, Du bist dein eigener Schatten nur und du holst dich nicht mehr ein...
pi_79117601
Afgelopen donderdag voor het eerst gereisd tussen Woerden en Breukelen. Ik woon al 20 jaar in Utrecht, maar nog nooit dit stukje bezocht. Erg apart om de stad Utrecht te zien liggen vanuit het zijraampje, normaal kan dat niet. En een rare gewaarwording om vanuit Harmelen opeens in Breukelen te zijn...
  zondag 14 maart 2010 @ 03:33:53 #176
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_79117965
Spoorlopen langs High Speed 1? 2 maanden de gevangenis in.

En nog allerlei plaatjes van High Speed 1 en St. Pancras International.
  zondag 14 maart 2010 @ 03:50:41 #177
111382 Ofyles2
Bestemming: onbekend
pi_79118035
quote:
Op zaterdag 13 maart 2010 20:40 schreef Ireyon het volgende:

[..]

Hoewel ik meestal een hekel heb aan het duperen van onschuldige reizigers, zou ik als Belgische spoormedewerker ook geen andere manieren meer weten om dat tuig in de directie wakker te schudden..
Ik vind dit cru om te zeggen, maar misschien dat de NMBS-werknemers FT'tjes kunnen doen.
pi_79118658
Waar gaan we naartoe met het Boekenweekgeschenk?
  zondag 14 maart 2010 @ 10:30:53 #179
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_79119580
Ik ga vandaag nergens naar toe, heb het voor dit weekend wel weer gezien.
  zondag 14 maart 2010 @ 12:13:20 #180
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_79121657
quote:
Op zondag 14 maart 2010 08:32 schreef Socios het volgende:
Waar gaan we naartoe met het Boekenweekgeschenk?
Nergens
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  zondag 14 maart 2010 @ 12:23:39 #181
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_79121997
quote:
Op zondag 14 maart 2010 03:33 schreef James1988 het volgende:
Spoorlopen langs High Speed 1? 2 maanden de gevangenis in.
Ben wel benieuwd wat die man daar eigenlijk dacht te gaan doen Was het een dronken boer die naar huis wilde? Was het een verkennend stromannetje van een terreurorganisatie? Dat maakt nogal wat uit natuurlijk.
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  zondag 14 maart 2010 @ 13:54:58 #182
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_79124868
Zaterdag, 13 Maart 2010. Een reis van 876 kilometer staat op het schema.
Nadat ik me bijna verslapen heb , ruim op tijd op station Zwijndrecht.
En daar begint de reis.


Station Zwijndrecht; 6.15 in de ochtend, nog géén 1 trein te bekennen.

En dan komt de trein. Een Plan V 944, solo. Dit was geen overbodige luxe, want ik was de enige in de trein.
Aangekomen in Dordrecht was het wachten op de juiste trein, naar Venlo. Ik moest er in Eindhoven al uit. Deze werd gereden door VIRM 8732.
In Eindhoven een directe overstap op de trein naar Maastricht. Hierin reden VIRM 9563 (achter) en 8642 (voor). Ik ging tot Sittard in de 9563 zitten. Hier zaten nog een paar reizigers, waaronder iemand met een laptop.
Tot zijn grote ergernis werkten de stopcontacten niet, en vond hij het een kut-service. Extra betalen, en dan iets krijgen wat niet eens werkt. Hij ging toen maar verder werken, zonder lader.

Aangekomen in Sittard werden we gesplitst. Ik liep toen door naar het voorste stel, om naar Maastricht te kunnen. Het achterste stel reed weliswaar óók via Maastricht, maar zou niet stoppen te Maastricht. Hij maakte alleen kop, en je kon niet uitstappen.
Eindelijk in Maastricht. Het is nu 8.37 in de ochtend. We hadden een kleine vertraging, namelijk +3.


Plan V 937 staat klaar om te vertrekken als Stoptrein naar Roermond.


Plan V 450 staat op een kopspoortje te niksen

Vanaf hier overgestapt op de Stoptrein naar Maastricht Randwyck, gereden door Veolia. Deze werd gereden voor Velios 503.


Velios 503 staat te wachten tot hij weer mag vertrekken als Stoptrein naar Kerkrade-Centrum onder nummer 32027


Voorbij station Maastricht Randwyck is er géén ATB meer aanwezig, als je dit bord mag geloven.


Plan V 855 staat te Maastricht Randwyck klaar om te vertrekken naar Maastricht.

Ik laat deze gaan, en stap even later weer terug in de Velios 503 van Veolia. Deze gaat samen met mij door naar Kerkrade Centrum. Voor vertrek nog gesproken met de machinist, en hij vond het een bijzondere rit, zoveel kilometer, zolang weg en zoveel verschillende trajecten.





Een aantal foto's van het heuvelland

Aangekomen in Kerkrade Centrum maakt de machinist kop, en ik neem hier profijt van, om even op het perron te kijken.


Perron/Station Kerkrade Centrum
Kerkrade Centrum stelt niet veel voor, kon je wel zien. We vertrekken om 10.00 weer richting Heerlen.
Aangekomen in Heerlen stap ik uit, en zie ik 2 Duitse treinen gekoppeld staan. Foto's gemaakt, maar zijn helaas mislukt.
Ik ga hier naar de omgeleide InterCity, die om 10.27 vertrekt, richting Sittard en Roermond.
Deze word gereden door VIRM 9596.


Aangekomen bij Sittard staat Strukton-loc 08-475-45 en een dieselloc CB 1001 te niksen.

Na 12 minuten vertraging opgelopen te hebben, zijn we eindelijk vertrokken uit Sittard. In Sittard werd omgeroepen "dat het spoor voor ons bezet was", maar even later keek ik naar buiten, via de deur, en zie een ambulance staan. Iemand bleek onwel te zijn geworden. Hierna konden we eindelijk vertrekken.
Ik had in Roermond 8 minuten overstap om de Veolia trein van 11.36 naar Nijmegen te kunnen nemen. Helaas heb ik deze gemist door de vertraging. Hierdoor bij Cuijk ook de afspraak met hc Nm misgelopen, om de OHIH kalender in ontvangst te nemen.
Om 12.06 vertrekt Velios 357 vanaf Roermond, en ik vertrek met deze naar Nijmegen. Helaas is deze foto mislukt.
Hierbij trof ik net na Reuver me eerste controle van de hele dag.

Vanaf Nijmegen was me planning om naar Arnhem te gaan, om vanaf Arnhem met Syntus naar Tiel, en vanaf Tiel naar Utrecht te gaan.
Wegens de opgelopen vertraging ben ik vanaf Nijmegen rechtstreeks naar Utrecht gereisd, met de IC van 13.27 die gereden werd door VIRM 8705
Net nadat we Ede-Wageningen gehalteerd hadden, kwam de tweede controle.


Plan V 900 staat klaar om de Museumpendel naar het Spoorwegmuseum te verzorgen, om 14.32.

Vanaf Utrecht ben ik in de Sprinter naar Rhenen gestapt. Omdat ik eerder dan gepland in Utrecht was, dacht ik er aan om 14.45 naar Rhenen te vertrekken. Dit heb ik niet gedaan, omdat deze door een DD-AR stam werd gereden. Om 15.15 reed er wél 2x Plan V.
Hierbij werd ik net voor Maarn gecontroleerd, de 3e van de hele reis.

Aangekomen in Rhenen een kering van 18 minuten, dus tijd genoeg om een rondje te doen. Vertrek 16.08


Plan V 446v en 476a staan klaar in Rhenen om terug te gaan naar Utrecht.


Een overzicht van het perron in Rhenen


Vlak voor vertrek in Rhenen

Vanaf Rhenen weer met de Sprinter terug gegaan naar Utrecht, om daar over te stappen op de Sprinter naar Baarn. Inmiddels is het alweer 17:00 uur, en de Sprinter naar Baarn vertrekt om 17:05. In Utrecht werd Plan V 455 er voorop bijgeplaatst, en zat Plan V 463 achterop.
Toen we Utrecht Overvecht uit waren, kwam de HC. Me 4e controle van deze dag.


DD-AR stam 7808 en 7871 staan naast elkaar. De 7871 zal vertrekken naar Almere Centrum.
Hierbij bedank ik de machinist van de Stoptrein naar Zwolle nog even, omdat hij even iets langer wachtte met vertrekken, zodat ik beide stammen naast elkaar had.


Plan V 463 komt vanuit Baarn aan in Utrecht, en zal even later weer vertrekken naar Baarn.


Plan V 455 werd erbij gekoppeld, om samen met de 463 naar Baarn te gaan

De trein vertrok netjes op tijd, alles liep zoals het hoorde, en aangekomen in Soest passeert Plan V 949 ons.


Plan V 949 te Soest

Wij rijden door naar Baarn, en daar verplaats ik mij naar Sp. 3.
Inmiddels is het alweer 17:40. Vanaf spoor 3 zou de trein naar Amersfoort vertrekken. Deze werd gereden door DD-AR stem 7430 met een onbekende loc.

In Amersfoort zoek ik het juiste perron, om de Protos naar Ede-Wageningen te nemen. Deze kwam mooi optijd aan, en ik neem dus alvast plaats.


Protos 5035 staat te Amersfoort klaar om te vertrekken naar Ede-Wageningen

Om eerlijk te zijn, zijn het rottreinen. Ik vond de stoelen voor geen meter zitten - zelf niet in de eerste klas. Die grote tafel bij de 4zits is dan wel weer handig, maar die poot in het midden is niet meer of minder dan irritant.

Vanaf Ede-Wageningen ben ik met de intercity, die gereden werd door VIRM 8721, naar Schiphol gegaan. Vlak na Ede-Wageningen kreeg ik me vijfde, en tevens laatste controle van deze dag.
Hier even een frietje gehaald, en weer terug naar het perron.
Inmiddels is het alweer 20.22. Maar ik heb nog 2 en een half uur te gaan, voor ik eindelijk thuis ben.

Vanaf Schiphol ben ik met de Sneltrein naar Leiden vertrokken, en daar uitgestapt. Deze werd gereden door VIRM 9552.
Vanaf Leiden ben ik vertrokken naar Utrecht, met de Intercity. Deze werd gereden door VIRM 9450.
Eenmaal in Leiden, heb ik tevergeefs moeite gedaan om een foto te maken, door de duisternis waren ze allemaal mislukt. Het was namelijk ook alweer 20.40.
Vanaf sp. 18/19 ben ik naar sp. 7 gegaan, om daar de intercity naar Rotterdam te nemen. Deze werd gereden door een ICM 4248.
In Rotterdam heb ik de stoptrein naar Zwijndrecht opgezocht. Deze vertrok om 22.35
Deze stoptrein werd gereden door 2x Plan V, namelijk de 466 v en de 884a.
De HC had een super humeur, want de ene grap na de andere kwam voorbij, samen met zijn collega.

Wanneer we op Rotterdam Zuid komen, roept de machinist om "Station Rotterdam Zuid, Rotterdam Zuid."
Hierop loopt de HC naar de cabine van de 884, aan de voorkant, en roept het volgende om:
"Dames en heren, jongens en meisjes, het volgende station is Rotterdam Zuid. Indien u naar Rotterdam Zuid wilt, of een kaartje tot hier hebt, verzoek ik U om uit te stappen. Deze trein zal namelijk niet opnieuw terugkeren te Rotterdam Zuid. Wij wensen U nog een fijne dag hier toe."
Daarop loopt hij naar de deur, en bij stilstand opent hij deze.
Hierop zegt hij tegen de reizigers die mee willen:
"Welkom dames en heren, stap lekker in als U met deze trein mee wilt. Deze trein rijdt door richting Dordrecht en Roosendaal, en stopt op tussengelegen stations. Stap in, en heb een plezierige rit."
We vertrekken weer, en bij Rotterdam Lombardijen roept de machinist om:
"Dames en heren, jongens en meisjes, het volgende station is Rotterdam Lombardijen. Reizigers voor hier kunnen uitstappen."
Waarop de HC wéér naar de cabine loopt, en zegt: "Voor de reizigers die verder dan Lombardijen willen, kunnen blijven zitten. Deze trein zal nog verder rijden. We zullen stoppen te Barendrecht, Zwijndrecht, Dordrecht, Lage Zwaluwe, Zevenbergen en Roosendaal. Natuurlijk kan U in dordrecht ook overstappen, maar dit roep ik in Dordrecht wel om."
De HC loopt weer naar de deur, begroet de reizigers vriendelijk, en begint weer iets te roepen. Wat precies, kan ik me niet goed herinneren.
We komen in Barendrecht, en daar roept de machinist om: "Barendrecht, station Barendrecht."
Dit keer blijft het stil bij de HC, maar eenmaal bij vertrek komt hij:
"Dames en heren, jongens en meisjes, U bevind zich in de stoptrein naar Zwijndrecht, Dordrecht, Lage Zwaluwe, Zevenbergen en Roosendaal. Wij zullen niet stoppen op achterliggende stations."
Bij Zwijndrecht bleef het stil, op de machinist na, met Zwijndrecht, station Zwijndrecht. Verder weet ik het niet, want dit was me eindpunt van de reis.
De aankomst was 22.54, een +2.

Klik hier voor alle foto's van deze rit.
  zondag 14 maart 2010 @ 14:03:09 #183
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_79125115
quote:
Op zondag 14 maart 2010 13:54 schreef greavy het volgende:

Voorbij station Maastricht Randwyck is er géén ATB meer aanwezig, als je dit bord mag geloven.
Dat mag je zeker geloven, want daar begint het NMBS-net

Goed verhaal wel Leuke foto's.
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  zondag 14 maart 2010 @ 14:33:12 #184
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_79126321
Nog een vraag, dat zal jij vast wel weten Flash (of een ander..)
Als je bij Kerkrade Centrum bent, en je rijdt door, waar kom je dan uit?
Het spoor loopt niet dood bij het station, maar de treinen van Veolia rijden er niet door.
  zondag 14 maart 2010 @ 14:44:12 #185
67518 bork
Schaffner ohne Zwangzug
pi_79126706
quote:
Op zondag 14 maart 2010 14:33 schreef greavy het volgende:
Nog een vraag, dat zal jij vast wel weten Flash (of een ander..)
Als je bij Kerkrade Centrum bent, en je rijdt door, waar kom je dan uit?
Het spoor loopt niet dood bij het station, maar de treinen van Veolia rijden er niet door.
Ik denk het miljoenlijntje, loopt door naar Simpelveld

Afgelopen week kregg ik nog een mailtkje van de ZLSM, hier meer info.
I love tramcars,they go at the proper speed.You can see the world you know.They shake around,people adore them,it's great fun. B.Connolly
Wenn Träume sterben...Dann wirst du alt, Du bist dein eigener Schatten nur und du holst dich nicht mehr ein...
  zondag 14 maart 2010 @ 14:46:06 #186
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_79126792
quote:
Op zondag 14 maart 2010 14:33 schreef greavy het volgende:
Nog een vraag, dat zal jij vast wel weten Flash (of een ander..)
Als je bij Kerkrade Centrum bent, en je rijdt door, waar kom je dan uit?
Het spoor loopt niet dood bij het station, maar de treinen van Veolia rijden er niet door.
Dan kom je op het spoor naar Simpelveld, uitgebaat door de Zuid Limburgse Stoomtrein Maatschappij.

http://www.miljoenenlijn.nl/

Ook leuk voor een dagje in de zomert
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  zondag 14 maart 2010 @ 14:47:36 #187
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_79126859
quote:
Op zondag 14 maart 2010 14:44 schreef bork het volgende:
Afgelopen week kregg ik nog een mailtkje van de ZLSM,
Ik kreeg een mailtje van de Friezen eigenlijk. Wat had de ZLSM te melden? Ging het ook over die extra maatregelen van Prorail waardoor er een jaar lang niks kan rijden? Dat was het punt bij de Friezen namelijk
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  zondag 14 maart 2010 @ 14:54:54 #188
67518 bork
Schaffner ohne Zwangzug
pi_79127129
quote:
Op zondag 14 maart 2010 14:47 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Ik kreeg een mailtje van de Friezen eigenlijk. Wat had de ZLSM te melden? Ging het ook over die extra maatregelen van Prorail waardoor er een jaar lang niks kan rijden? Dat was het punt bij de Friezen namelijk
Nee in Limburg gaan ze gewoon al lekker van start


Voorjaar langs de Miljoenenlijn
Na een korte winterstop van 2 maanden heeft de Zuid-Limburgse Stoomtrein Maatschappij in maart haar activiteiten weer opgepakt en het seizoen begonnen met een voorjaarsdienstregeling op alle zondagen in maart.
De historische Schienenbus rijdt een voorjaarsdienstregeling over het traject Simpelveld - Schin op Geul, Simpelveld - Kerkrade en Simpelveld - Vetschau. Een ideale basis om te combineren met een prachtige wandeling of een bezoek aan een van de attracties langs de lijn.
________________________________________

Wandelarrangement
Voor vroege vogels heeft ZLSM een wandelarrangement uitgezet, dat een treinreis combineert met een wandeling door het heuvelland van ongeveer 7 kilometer en als afsluiting een kop soep in de stationsrestauratie. Liefhebbers hiervoor melden zich elke zondag om 9.45 uur aan het loket van station Simpelveld.
________________________________________
Historische wandeling
Op zondag 14 en zondag 28 maart start vanaf station Simpelveld om 11.50 uur een trein-wandelarrangement. naar Vetschau (D). Onder leiding van een ervaren gids maakt u een prachtige wandeling van ruim 2 uur naar Bocholtz. Hier stapt u bij de hoeve Scholtissenhof weer in de trein terug naar Simpelveld. Onder het genot van een drankje sluit u in de sfeervolle stationsrestauratie van station Simpelveld het arrangement af. Voor deelname aan dit programma wordt vooraf reserveren aanbevolen (telefonisch 045 - 56 88 120 of per mail info@miljoenenlijn.nl).

________________________________________
Discovery Center Continium
Is het weer minder ideaal om te wandelen kies dan voor een combinatie met Discovery Center Continium in Kerkrade. In dit nieuwe doe- en ontdekcentrum ontdekt u wat wetenschap en techniek voor het leven betekenen. Niet alleen vandaag, maar ook in verleden en toekomst. De trein naar Kerkrade vertrekt elke zondag in maart vanaf station Schin op Geul om 10.35 uur of vanaf Simpelveld om 11.10 uur of 14.10 uur.
________________________________________

Website
De website www.miljoenenlijn.nl is compleet voorzien van alle informatie over het nieuwe seizoen. Bestel in de webshop eenvoudig uw jaarkaart, voor een heel jaar voordelig treinen. Bent u op zoek naar tickets voor Een dagje uit met Thomas op vrijdag 22, zaterdag 23 of zondag 24 oktober 2010? Vanaf 1 april start de voorverkoop voor dit bijzondere familieuitje. U krijgt hier nog een aparte nieuwsbrief over, eind maart, dus hou uw mailbox in de gaten.
I love tramcars,they go at the proper speed.You can see the world you know.They shake around,people adore them,it's great fun. B.Connolly
Wenn Träume sterben...Dann wirst du alt, Du bist dein eigener Schatten nur und du holst dich nicht mehr ein...
  zondag 14 maart 2010 @ 16:03:32 #189
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_79129782
Lekker klantvriendelijk zijn de belgen:
quote:
Infrabel verbiedt trein om te wachten

13 maart 2010

Drie uur. Zo lang duurt het soms eer pendelaars vanuit Brussel in Geel zijn. Maar de Infrabel denkt er niet aan treinen in Herentals even te laten wachten om reizigers met vertraging toe te laten hun aansluiting te halen.

De Spoorwegen geven toe dat de stiptheid van de treinen in 2009 onder de negentig procent is gezakt. Daarom wordt er niet meer gewacht op te laat binnenlopende treinen.

De treinreizigers zijn het spuugzat. De afgelopen weken bereikte de ergernis nog maar eens een hoogtepunt nu de verkeersleiding van Traffic Control in Brussel steevast weigert om –vooral in Herentals- treinen te laten wachten op een trein die enkele minuten vertraging heeft.

“Wij zijn strenger gaan toezien op de wachttijden van de treinen”, reageert een woordvoerder van de Spoorwegen. “Per trein is er bepaald wat de maximumwachttijd is. Indien we een trein enkele minuten laten wachten op een aansluiting creëren we een domino- effect. Dat willen we niet. We streven ernaar om de wachttijden voor het hele net in te korten.”

Ingewikkelde wissel
Een nieuwe wissel aan de Kruisberg in Herentals komt er pas in 2012. Die zou toelaten dat de vertrekkende trein naar Mol in het station van Herentals niet meer op de inkomende trein van Turnhout moet wachten, omdat die op hetzelfde spoor binnenloopt.

Eerst was de wissel voor dit voorjaar beloofd, dan in 2011, nu is het al 2012. “Het is een ingewikkelde wissel. Er moet eerst een studie worden gemaakt”, klinkt het bij Infrabel.

Wél krijgt het station in Herentals een extra spoor. Er wordt een doodlopend spoor in gebruik genomen. Dat zorgt ervoor dat de trein vanuit Turnhout op drie sporen kan binnenlopen.

Het spoor zal ook worden gebruikt voor de pendeltrein Herentals-Antwerpen. “Dat geeft ons meer ruimte en zorgt voor flexibiliteit”, zegt Infrabel.
Bron: Gazet van Antwerpen
  zondag 14 maart 2010 @ 17:14:14 #190
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_79132922
Gaat lekker daar. Treintjes rijden is belangrijk. Reizigers? Cargo met een eigen willetje Lastig spul
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_79133676
Damn, ik dacht dat NL een bureaucratisch paradijs was, 2 fokking jaar om een wissel neer te leggen
  zondag 14 maart 2010 @ 17:36:43 #192
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_79134079


Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  zondag 14 maart 2010 @ 19:05:27 #193
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_79137897
Ben je het album van je jeugd weer aan het doorbladeren?
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
pi_79138339
quote:
Op zondag 14 maart 2010 08:32 schreef Socios het volgende:
Waar gaan we naartoe met het Boekenweekgeschenk?
Maar goed dat jullie nergens heen gingen, treinen zaten stampvol
pi_79139236
quote:
Op zondag 14 maart 2010 17:36 schreef Dr_Flash het volgende:
[ afbeelding ]


Toen had Den Helder nog een mooi stations gebouw , nu mogen we het doen met die asymmetrische hoop beton.
  zondag 14 maart 2010 @ 19:57:32 #196
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_79140100
quote:
Op zondag 14 maart 2010 19:05 schreef Duvel het volgende:
Ben je het album van je jeugd weer aan het doorbladeren?
Knaagt het ja, dertig worden?
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  zondag 14 maart 2010 @ 20:26:30 #197
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_79141494
quote:
Op zondag 14 maart 2010 19:57 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Knaagt het ja, dertig worden?
Daar ben ik na twee jaar wel overheen.
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  zondag 14 maart 2010 @ 20:28:33 #198
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_79141578
quote:
Op zondag 14 maart 2010 20:26 schreef Duvel het volgende:

[..]

Daar ben ik na twee jaar wel overheen.
Staat me toch iets van bij dat je recentelijk weer met dergelijke emoties geconfronteerd werd
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')