abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_79031533
Heel apart... Volgens mij is het in de Amerikaanse politiek (en bedrijfsleven) redelijk gebruikelijk mensen de mogelijkheid te geven tot het redden van het gezicht door ze afscheid te laten nemen met als reden 'familieomstandigheden'.

Ik kan me niet voorstellen dat iemand als Eurlings die toch best ambitieus overkomt zomaar ineens afscheid neemt van de politiek...
  donderdag 11 maart 2010 @ 20:39:03 #127
292331 Henktay
ik hou van tee
pi_79032652
quote:
Op donderdag 11 maart 2010 20:15 schreef PaarsBeestje het volgende:

Ik kan me niet voorstellen dat iemand als Eurlings die toch best ambitieus overkomt zomaar ineens afscheid neemt van de politiek...
Hij is niet een directe vriend van Balkenende zoals Jaap de hoop scheffer, de Vries of Verhagen, en Balkenende wil premier worden kost wat kost, simpel.

Daarnaast vermoed ik dat het CDA niet weet wat ze met de KM heffing aan moet
pi_79033180
Dat lijkt een heel verstandige move van Eurlings.
Blijft het zinkend CDA-schip zitten met een beschadigde kapitein (die niet in de Kamer wil, wat doet ie dan op de kieslijst ?), een verschrompelende M.V. als eerste plaatsverevanger (ruzies), Donner (die de bajes brand nog aankleeft, en nooit had mogen terug komen) en wat minder spul.
Niet dat de andere politieke kant zoveel beters in huis heeft.
Shocking.
pi_79033988
Héél erg jammer, ik vond hem een fantastisch politicus! Hij heeft helaas iets te vaak zijn neus gestoten tijdens zijn ministerschap, deels kwam dat ook door zijn enthiousiasme en gedrevenheid. Ik had eerlijk gezegd verwacht dat hij wel ooit MP zou worden, maar misschien pas op een later moment, als de kindjes groot zijn.
pi_79034255
Het CDA gaat heeeeel veel stemmen verliezen. Eerst weer voor JP gaan en nu Eurlings weg.

zeer dom. Ze hadden Eurlings moeten kiezen als lijsttrekker
pi_79035013
quote:
Op donderdag 11 maart 2010 21:13 schreef jasparon het volgende:
Het CDA gaat heeeeel veel stemmen verliezen. Eerst weer voor JP gaan en nu Eurlings weg.

zeer dom. Ze hadden Eurlings moeten kiezen als lijsttrekker
Maar dat ging niet met Verhagen (de ruzies lees je op zijn gezicht af) als co-sitter op de bok, en JPB als lijst-rekker geil op het P-baantje (maar niet op een plaats in de kamer)
  donderdag 11 maart 2010 @ 21:39:06 #132
1986 Jane
agnostic dyslexic insomniac
pi_79035621
Ik hoorde hem op de radio en ik geloof wel dat dit de ware reden voor zijn vertrek is. Zeker omdat ik hem een tijdje geleden ook al heb horen zeggen (bij DWDD of P&W?) dat hij te weinig tijd voor z'n vriendin had. Volgens mij ging het er toen ook al over of hij lijsttrekker zou worden. Het is dus niet iets dat nu ineens op komt zetten. Maar toch altijd verrassend als iemand dan ook daad bij woord voegt, zeker bij een politicus.

Ja, ook ik, als niet-CDA'er en niet-Limburger, vond hem sympathiek. Ik denk ook dat een deel van de achterban hier helemaal niet blij mee is. Niet iedereen is even gecharmeerd van gladde griezels Verhagen en De Vries.

Eurlings kan ik alleen maar prijzen voor de moed die ervoor nodig is om tegen zo'n grote druk in te gaan. En dat hij het nu zegt, i.p.v. op de lijst te gaan staan en na de verkiezingen met een lulsmoes afscheid te nemen.

[ Bericht 0% gewijzigd door Jane op 11-03-2010 22:16:11 ]
Lying awake, wondering if there is a Dog...
Tijn won het Morlvision Songfestival 2023
  FOK!-Schrikkelbaas donderdag 11 maart 2010 @ 21:52:49 #133
862 Arcee
Look closer
pi_79036351
quote:
Op donderdag 11 maart 2010 21:39 schreef Jane het volgende:
Niet iedereen is even gecharmeerd van gladde griezels Verhagen en De Vries.
Verhagen is eng, maar De Vries vind ik wel wat hebben, zo met die duistere expressieve kop van 'm.
quote:
Eurlings kan ik alleen maar prijzen voor de moed die ervoor nodig is om tegen zo'n grote druk in te gaan. En dat hij het nu zegt, i.p.v. op de lijst te gaan staan en na de verkiezingen met een lulsmoes afscheid nemen.
Ja, die lulsmoes bewaren ze voor het afscheid van JP.
Never in the entire history of calming down did anyone ever calm down after being told to calm down.
  donderdag 11 maart 2010 @ 22:06:57 #134
269412 Frederick_Blah
I vant to suck ur blaath!
pi_79037191
De Vries is Ajacied en da's wat mij betreft al +1 voor 'm.
  donderdag 11 maart 2010 @ 22:13:37 #135
1986 Jane
agnostic dyslexic insomniac
pi_79037554
quote:
Op donderdag 11 maart 2010 22:06 schreef Frederick_Blah het volgende:
De Vries is Ajacied en da's wat mij betreft al +1 voor 'm.
Nou, je hebt er net voor gezorgd dat in Rotterdam al niemand meer op De Vries stemt. Het CDA zal blij zijn met je.
Lying awake, wondering if there is a Dog...
Tijn won het Morlvision Songfestival 2023
pi_79037582
Gaat de goede kant op met het CDA! De mensen die eigenlijk op moeten krassen blijven zitten en de mensen die het over zouden moeten nemen vertrekken! Prachtig!
  donderdag 11 maart 2010 @ 22:16:20 #137
37676 freako
Onverbeterlijke optimist
pi_79037718
Jammer. Waarschijnlijk wel een verstandige stap, en ik denk dat we hem voor 2020 wel weer in de politiek terug zullen zien.

Zou Joop Wijn nu binnenkort z'n rentree gaan maken?
pi_79038250
Ik sluit me aan bij de achterdochtigen in dit topic.
Ik geloof er geen bal van, er moet meer aan de hand zijn.
Kwestie van tijd en dan komen we de echte reden wel te weten.
-
  donderdag 11 maart 2010 @ 22:28:36 #139
158930 Jurgen21
Rechtse christenhond
pi_79038435
quote:
Op donderdag 11 maart 2010 19:19 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Ik heb Jack een paar keer gezien bij DWDD en kreeg wel een positieve indruk van hem. Maar in feite heb ik geen clue waaromtrent hij staat binnen het CDA, is hij rechtsdragend of linksdragend bijv? Wat ik wel vermoed is dat hij wrs stemmen ook van buiten de confessionele achtergrond kan aantrekken.
Jack de Vries:
- is christelijk-gereformeerd (komt vrijwel elke week in de kerk);
- behoort tot de rechtervleugel van het CDA;
- komt denk ik hoog op de kandidatenlijst voor de Kamerverkiezingen.
Pugna Pro Patria
  donderdag 11 maart 2010 @ 23:42:20 #140
79273 18konijn
Rey de Copán
pi_79041841
quote:
Op donderdag 11 maart 2010 22:25 schreef quo_ het volgende:
Ik sluit me aan bij de achterdochtigen in dit topic.
Ik geloof er geen bal van, er moet meer aan de hand zijn.
Kwestie van tijd en dan komen we de echte reden wel te weten.
Nu ik er nog eens over nadenk: ik geloof wel dat je gelijk hebt. Alleen heb ik geen idee in welke richting we moeten denken. Die malle ex-hoofdredactrice van Opzij, hoe heet ze ook alweer, insinueerde vanavond over een ernstige ziekte, maar dat lijkt me niet zo aannemelijk.
It's not a lie, if you believe
pi_79047109
quote:
Op donderdag 11 maart 2010 17:15 schreef 18konijn het volgende:
Dat is wel heel vreemd... Wat is er aan de hand met Camiel?
Een ultimatum van zijn vriendin?
pi_79047147
quote:
Op donderdag 11 maart 2010 22:28 schreef Jurgen21 het volgende:
Jack de Vries:
- behoort tot de rechtervleugel van het CDA;
- komt denk ik hoog op de kandidatenlijst voor de Kamerverkiezingen.
Het CDA moet wel uitkijken om alleen nog maar personen van de rechtervleugel naar voren te schuiven.
Balkenende, Verhagen en dan ook nog de Vries wordt wel wat erg eenzijdig.
pi_79047197
Ja met alleen Van Geel als prominente redelijke man blijft er weinig over..
Als het niet wil branden moet je beter stoken.
pi_79047241
Zitten in het CDA nog wel wat meer socialere, milieubewuste mensen?? Dan worden die wel vakkundig de mond gesnoerd.......
  vrijdag 12 maart 2010 @ 08:50:22 #145
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_79047301
quote:
Op vrijdag 12 maart 2010 08:47 schreef attila_de_hun het volgende:
Zitten in het CDA nog wel wat meer socialere, milieubewuste mensen?? Dan worden die wel vakkundig de mond gesnoerd.......
Volgens mij zit de linkervleugel van 't CDA ergens stevig vastgebonden in een donkere kelder.
And what rough beast, its hour come round at last,
Slouches towards Bethlehem to be born?
  vrijdag 12 maart 2010 @ 08:58:19 #146
295316 Henkstee
werken fijn, niets doen beter
pi_79047469
quote:
Op vrijdag 12 maart 2010 08:50 schreef Perrin het volgende:

[..]

Volgens mij zit de linkervleugel van 't CDA ergens stevig vastgebonden in een donkere kelder.
pi_79048294
quote:
Op donderdag 11 maart 2010 22:28 schreef Jurgen21 het volgende:
Jack de Vries:
Is er een ander gereformeerd dan christelijk?
FOK! verstandig, lees een P.I.
pi_79048539
quote:
Op donderdag 11 maart 2010 17:51 schreef Leandra het volgende:

[..]

Ik denk dat die er uiteindelijk ook wel inzat voor hem, maar Camiel is niet zo dom dat hij denkt dat hij die plek op z'n 36ste al kan krijgen
Die komt over 4 of 8 jaar terug als 'Redder van het CDA'.
Daarvoor moet het nu eerst nog een beetje bergafwaarts gaan, en een rijtje falende tussenpausen geven.
Dan heeft ie ook de juiste leeftijd.
How beautiful they are - the trains you miss..
Would you like to watch tv? Or get between the sheets? Or contemplate a silent freeway?
The angle of the dangle is inversely proportional to the heat of the beat
  vrijdag 12 maart 2010 @ 09:38:15 #149
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_79048580
Opvallende stap waar wellicht wat achter zit

Misschien lag er druk op hem om lijsttrekker te worden en wilde hij niet de nieuwe Brinkman worden
  vrijdag 12 maart 2010 @ 09:40:32 #150
9883 Marble
Was liever geaborteerd.
pi_79048648
Het ligt er ook een beetje aan hoe je tijd indeelt. Zalm had bekant de hele dag tijd om PC-games te spelen toen hij minister was (Age of Empires en Command & Conquer en zo, IIRC) en deed zijn dossiers, nota's etc. eventjes daarna of tussendoor. Sindsdien weten we allemaal dat het wel behoorlijk meevalt met die ministeriële werkdruk.
My mother was a drug addict. When she got pregnant, she took more drugs. She even tried to kill me inside her with a coat hanger, but I survived. I was born blind as a result, but my mother didn't care. She overdosed choking on her own vomit.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')