Dagonet liegt niet hoor. Er zijn vast wel ergens bronnen te vinden, maar die ga ik niet opzoeken.quote:Op maandag 15 maart 2010 20:34 schreef DeParo het volgende:
[..]
Houd toch op man. Je ziet het zo vaak, die kinderen worden soms wekenlang vastgehouden ergens, en alleen als we denken dat ze is ontvoerd. Maar het is niet zo dat ze met een auto het water is ingereden en de luchtbel in de auto aan het knappen is. Kom op zeg, ik denk dat het kind nog wel in leven is, sterker nog dat ze niet naar buiten durft te komen of bij een familielid bevriend iemand verschuilt, mijn vermoeden.
Klopt, ik acht de kans dat ze nog levend en ongedeerd terug komt ook zeer klein.quote:Op maandag 15 maart 2010 20:39 schreef Dagonet het volgende:
Vandaar dat elk onderzoek uitwijst dat de kansen na enkele uren al drastisch zijn gedaald. Waar denk je dat dat hele Amber Alert op gebaseerd is? Als de eerste uren niet zo cruciaal waren dan zou men echt niet zoveel geld erin storten.
quote:Op maandag 15 maart 2010 20:47 schreef Meaghan het volgende:
Is het trouwens ooit eerder gebeurd in Nederland? Dat een kind uit huis ontvoerd is door een onbekende? Ik kan zo snel geen ander geval voor de geest halen namelijk. Ik blijf het maar een vreemde toestand vinden hoor, maar goed je kunt nu nog niks uitsluiten.
Iets anders, maar, ja!quote:Valérie Albada Jelgersma (1976) is de dochter van de Nederlandse ondernemer Eric Albada Jelgersma (grootindustrieel), ze werd landelijk en zelfs ook internationaal bekend doordat ze, toen ze 10 jaar was, in 1987 'per ongeluk' werd ontvoerd.
De ontvoering van Valérie Albada Jelgersma werd een grote zaak in Nederland; de hele zaak werd breed uitgemeten in de nationale en internationale media. Ze werd in begin februari 1987 ontvoerd in Laren. 'Per ongeluk' deed ze de deur van het landhuis open en werd ze door de ontvoerders meegenomen, terwijl eigenlijk de planning van de kidnappers was dat haar vader, Eric Albada Jelgersma, de deur zou opendoen, zodat hem konden ontvoeren.
Onderzoeken waar mensen in voor komen leveren geen cijfers op inderdaad, dat kan niet, what were we thinking.quote:Op maandag 15 maart 2010 20:52 schreef DeParo het volgende:
Welk onderzoek, kom op zeg, dit betreft mensen geen cijfertjes en wetmatigheden die zeker voor mensen niet zouden moeten gelden. Dit is dus pure bureaucratie, 4 dagen geleden mevrouw, geef de hoop toch op en bestel alvast
een grafkist.
Dat is binnen zo'n beetje elke wetenschap vandaag de dag dus nog steeds de vraag!quote:Op maandag 15 maart 2010 20:54 schreef Harajuku. het volgende:
[..]
Onderzoeken waar mensen in voor komen leveren geen cijfers op inderdaad, dat kan niet, what were we thinking.
Ik kan me niet voorstellen dat een meisje dat geestelijk in orde is, haar familie zo lang in de waan laat dat haar de meeste vreselijke dingen zijn overkomen. En dat ze ergens is waar iedereen zegt, 'hey boeie joh dat je famili denkt dat je verkracht en vermoord ergens in de bossen ligt, komen ze wel weer overheen'. Als ze zulke 'vrienden' had gehad, dan was dat vast wel al naar buiten gekomen.quote:Op maandag 15 maart 2010 20:34 schreef DeParo het volgende:
[..]
Houd toch op man. Je ziet het zo vaak, die kinderen worden soms wekenlang vastgehouden ergens, en alleen als we denken dat ze is ontvoerd. Maar het is niet zo dat ze met een auto het water is ingereden en de luchtbel in de auto aan het knappen is. Kom op zeg, ik denk dat het kind nog wel in leven is, sterker nog dat ze niet naar buiten durft te komen of bij een familielid bevriend iemand verschuilt, mijn vermoeden.
quote:
quote:Er werd uiteindelijk losgeld gevraagd voor haar vrijlating. Het ging om een bedrag van 4 miljoen gulden, wat betaald diende te worden binnen een aanzienlijk korte tijd. Na twee weken gijzeling werd ze op 22 februari 1987 uiteindelijk door de politie bevrijd.
Inmiddels is Valérie getrouwd met Bart Meijer. Ze staat nog geregeld in kranten en magazines, vlak voor haar huwelijk in De Telegraaf en ook nog in de Quote 500 van 2006 samen met haar echtgenoot onder de categorie "richkids".
quote:Op maandag 15 maart 2010 20:52 schreef DeParo het volgende:
Welk onderzoek, kom op zeg, dit betreft mensen geen cijfertjes en wetmatigheden die zeker voor mensen niet zouden moeten gelden. Dit is dus pure bureaucratie, 4 dagen geleden mevrouw, geef de hoop toch op en bestel alvast
een grafkist.
US Department of Justice.quote:Of the children murdered in stranger abductions, 3 out of 4 are killed within the first three hours.
Nogmaals, zeker met het handelen van mensen, het zijn allemaal individuele verhalen. Je kan het niet opgeven na vier dagen omdat een statistiek zegt dat vele nu al dood zijn.quote:
Man, de mensen die ermee bezig zijn stoppen niet omdat de Telegraaf iets zegtquote:Op maandag 15 maart 2010 21:10 schreef DeParo het volgende:
[..]
Nogmaals, zeker met het handelen van mensen, het zijn allemaal individuele verhalen. Je kan het niet opgeven na vier dagen omdat een statistiek zegt dat vele nu al dood zijn.
Dat is dus pure waanzin en dat is waar we ons allemaal aan ergeren aan de voortschrijdende onpersoonlijke bureaucratie. Je mag niet hopen want wetenschappelijk is aangetoond dat de kans klein is.
Daarnaast brengt de Telegraaf het alsof ze het lichaam van Milly al lang en breed hebben gevonden maar de politie het nog eventjes moet ophalen. Dat is belachelijk.
Niemand zegt dat je moet opgeven. Je moet alleen wel realistisch blijven en onder ogen zien dat ze hoogstwaarschijnlijk dood is, als ze niet ondergedoken zit bij vrienden of familie.quote:Op maandag 15 maart 2010 21:10 schreef DeParo het volgende:
[..]
Nogmaals, zeker met het handelen van mensen, het zijn allemaal individuele verhalen. Je kan het niet opgeven na vier dagen omdat een statistiek zegt dat vele nu al dood zijn.
Zolang we niets weten over wie of wat het gedaan heeft, of ze misschien ergens het water is ingekukeld, wat dan ook kunnen we geen voorspelling doen, net zo goed punt, en simpel.quote:Op maandag 15 maart 2010 21:12 schreef Harajuku. het volgende:
[..]
Man, de mensen die ermee bezig zijn stoppen niet omdat de Telegraaf iets zegt. Het is gewoonweg wél een feit dat de kans elke seconde kleiner wordt. Punt.
Bij ons in de wijk, sterrenburg, waar het meisje vandaan komt is het a) een doolhof, dus voor een kidnapper nou niet de slimste buurt om een kind te ontvoeren en b) is al het water hier slootjes, plasjes, ongeveer heup-diep.quote:Op maandag 15 maart 2010 21:19 schreef DeParo het volgende:
[..]
Zolang we niets weten over wie of wat het gedaan heeft, of ze misschien ergens het water is ingekukeld, wat dan ook kunnen we geen voorspelling doen, net zo goed punt, en simpel.
Als je de buurt goed kent is het juist wel handig.quote:Op maandag 15 maart 2010 22:17 schreef yvonne het volgende:
[..]
Bij ons in de wijk, sterrenburg, waar het meisje vandaan komt is het a) een doolhof, dus voor een kidnapper nou niet de slimste buurt om een kind te ontvoeren en b) is al het water hier slootjes, plasjes, ongeveer heup-diep.
Zo'n doolhof is het nu ook weer niet.quote:Op maandag 15 maart 2010 22:18 schreef Harajuku. het volgende:
[..]
Als je de buurt goed kent is het juist wel handig.
Ach welnee. Mensen zien nooit iets.quote:Op maandag 15 maart 2010 22:31 schreef Harajuku. het volgende:
Als ze ontvoerd is moet 't wel met een pistool zijn geweest of zo waardoor ze normaal meeliep, anders moet een buur toch echt wel wat gezien hebben, me dunkt.
Doolhof valt wel mee vind ik. Op welke van de 3 Sterrenburgen doel je?quote:Op maandag 15 maart 2010 22:17 schreef yvonne het volgende:
[..]
Bij ons in de wijk, sterrenburg, waar het meisje vandaan komt is het a) een doolhof, dus voor een kidnapper nou niet de slimste buurt om een kind te ontvoeren en b) is al het water hier slootjes, plasjes, ongeveer heup-diep.
Idd.quote:Op maandag 15 maart 2010 20:29 schreef Dagonet het volgende:
Dat kind is niet meer in leven, de vraag is wie de dader was. Daarbij mogen de ouders niet worden uitgesloten.
Dat vind ik ook een beetje een rare kreet hoor. Als je dochter niet thuis is, haar jas er nog hangt en haar mobiel er nog ligt dan zou ik me toch wel direct beetje druk maken. Even naar het huis van die vriendinnen bellen bv.quote:Op dinsdag 16 maart 2010 08:52 schreef nummer_zoveel het volgende:
Nou, nou, ik vind dat er wel erg snel van wordt uitgegaan dat de ouders er iets mee te maken hebben. Als al die mensen die de verdwijning nu onderzoeken ook maar een beetje twijfel hebben worden die ouders meteen ingesloten en verhoord hoor.
Ook het verwijt dat de moeder niet meteen de politie belde. Ze dacht toch eerst zelf dat ze naar een vriendin was. Je gaat niet meteen als je niet weet waar je dochter is groot alarm slaan. Iemand moet een aantal uren vermist zijn voor ze iets doen hoor.
Ze zullen wel een alibi hebben he, en ten tijde van Millie's verdwijining gewoon op hun werk zijn geweest.
Nogmaals, ik geloof niet in een ontvoering. Bovenstaand meisje had stinkend rijke ouders. Is hier geloof ik niet het geval.quote:
Je gaat eerst zelf zoeken. Als je de politie belt met dat je je dochter al een uur niet kunt bereiken of vinden doen ze niks hoor. Dan geven ze je toch het advies zelf eerst te gaan zoeken. Die komen na een aantal uren van vermissing pas in actie.quote:Op dinsdag 16 maart 2010 08:53 schreef Loveless85 het volgende:
[..]
Dat vind ik ook een beetje een rare kreet hoor. Als je dochter niet thuis is, haar jas er nog hangt en haar mobiel er nog ligt dan zou ik me toch wel direct beetje druk maken. Even naar het huis van die vriendinnen bellen bv.
En niet pas uren later alarm slaan.
Lijkt me echt bullshit. Das echt zo'n onzin verhaaltje dat de politie pas NA 24-uur wat doet.quote:Op dinsdag 16 maart 2010 08:56 schreef nummer_zoveel het volgende:
[..]
Je gaat eerst zelf zoeken. Als je de politie belt met dat je je dochter al een uur niet kunt bereiken of vinden doen ze niks hoor. Dan geven ze je toch het advies zelf eerst te gaan zoeken. Die komen na een aantal uren van vermissing pas in actie.
Bullshit?quote:Op dinsdag 16 maart 2010 08:57 schreef Loveless85 het volgende:
[..]
Lijkt me echt bullshit. Das echt zo'n onzin verhaaltje dat de politie pas NA 24-uur wat doet.
Als het onder verdachte omstandigheden is komen ze DIRECT in actie.
Is het een kind wat al 20x is weggelopen en zijn nu ook al haar spullen gepakt en is ze weg dan zullen ze wellicht niet direct met toeters en bellen uitrukken
Ik zat me ook al af te vragen of het een buurtgenoot/vaag bekende is. Dat zou verklaren waarom ze tegen haar moeder 'een man' zei in plaats van 'Piet' of 'De buurman' of 'De gymleraar' (willekeurige voorbeelden/namen), maar toch vrijwillig is meegegaan (blijkbaar heeft niemand iets van geweld gezien/gehoord). Op die leeftijd zou ze toch beter moeten weten dan met een totaal vreemde mee gaan, maar er zijn ook nog mensen die je bij gezicht kent en er eigenlijk verder niks van weet... iemand die een stuk verderop in de straat woont, of iemand die bij de buurt super werkt, of een familielid van een vriendin. Dan zegt zo'n vent 'Hoi, ik ben Jan, de oom van Truus, je hebt me daar toch gezien een paar weken terug?' (of 'Kees van nummer 30, je hebt me toch vaak zien lopen met de hond?' of vul maar in...weer totaal willekeurige voorbeelden, excuses aan iedereen die Jan of Kees heet!) en dan herinnert ze zich inderdaad dat ze hem zo 'kent', is hij geen totaal vreemde meer en valt ze voor het smoesje wat hij haar vertelt, en gaat ze mee om even te helpen een fietsband op te pompen, een weggelopen hond of kat te helpen vangen of noem maar op.quote:Op maandag 15 maart 2010 22:29 schreef DeParo het volgende:
Misschien is ze ook wel ontvoerd door een buurtgenoot je weet maar nooit. Soms is het logisch dat iemand toeslaat op een plek die hij kent en waar hij makkelijk iets of iemand kan verschuilen en ontsnappen.
Maar de ouders gingen toch niet onmiddellijk zelf zoeken.quote:Op dinsdag 16 maart 2010 08:56 schreef nummer_zoveel het volgende:
Je gaat eerst zelf zoeken. Als je de politie belt met dat je je dochter al een uur niet kunt bereiken of vinden doen ze niks hoor. Dan geven ze je toch het advies zelf eerst te gaan zoeken. Die komen na een aantal uren van vermissing pas in actie.
Ze dachten dat ze bij een vriendin was. Want ze zou ook naar een vriendin gaan.quote:Op dinsdag 16 maart 2010 09:04 schreef kasper het volgende:
[..]
Maar de ouders gingen toch niet onmiddellijk zelf zoeken.
Ze lieten het eerst een paar uren op hun beloop en sloegen toen pas alarm.
Die moeder nam dat zonder reden aan.quote:Op dinsdag 16 maart 2010 09:03 schreef nummer_zoveel het volgende:
En welke verdachte omstandigheden?
De moeder dacht zelf dat ze bij een vriendin was. Als er een man aan de deur staat en je dochter doet open als ze alleen thuis is, zijn het echt geen verdachte omstandigheden.
quote:Nieuw spoor
Maandag werd ook bekend dat de politie Zuid-Holland-Zuid op zoek is naar de persoon die mogelijk vlak voor de verdwijning van de Dordtse Milly Boele aanbelde bij haar woning. Vlak voor haar verdwijning sprak zij vanuit huis telefonisch met haar moeder. Dat gesprek onderbrak ze omdat iemand aanbelde. Sindsdien is niets meer van haar vernomen. Volgens Milly's vader liet zijn dochter tijdens het telefoontje met haar moeder weten dat er iemand aan de voordeur stond en zij op moest hangen om de deur open te doen. De politie heeft de persoon tot nu toe niet kunnen opsporen.
quote:Camerabeelden
Rechercheurs hebben zaterdag gesproken met de man die op camerabeelden staat die op 10 maart van de Schuilenburg zijn gemaakt. Het gaat om een vader uit de wijk Sterrenburg die met zijn kind aan het einde van de bewuste woensdagmiddag in hun rode auto op de Schuilenburg aankwamen. De vader meldde zich zelf bij de politie en was zeer meewerkend.
DAt vroeg ik me nog af. Stel dat jij die kerel bent, dan durf je je toch bijna niet meer te meldenquote:
quote:ROTTERDAM - De aanwijzingen worden sterker dat de 12-jarige Milly Boele is ontvoerd door iemand uit haar directe omgeving. Er zijn geen getuigen die hebben gezien dat het meisje in een auto is gesleurd. Bovendien moet de kidnapper geweten hebben dat Milly alleen thuis was.
Dat schrijft De Telegraaf.
De politie in Dordrecht had eerder landelijk alarm moeten slaan na de vermissing van Milly Boele. ,,Wij weten uit ervaring dat een Amber Alert levensreddend kan zijn als het in de eerste uren na een vermissing wordt ingezet'', zei directeur Frank Hoen van het landelijk waarschuwingssysteem voor vermiste kinderen dinsdag in het Algemeen Dagblad.
Het 12-jarig meisje uit Dordrecht verdween woensdag. Een etmaal later werd alarm geslagen via Amber Alert. Hoen vindt dat regionale politiekorpsen moeten worden verplicht om direct na een vermissing van een kind contact op te nemen met het Korps landelijke politiediensten (KLPD). ,,Daar zitten de experts die kunnen beoordelen of er een Amber Alert moet worden gegeven'', aldus Hoen.
VVD-Kamerlid Fred Teeven heeft demissionair minister Ernst Hirsch Ballin van Justitie inmiddels gevraagd politiekorpsen te verplichten vermissingen van kinderen direct te melden aan het KLPD. (ANP/BVDL)
En dit artikel ook:quote:
quote:'Kidnapper Milly was een bekende'
De aanwijzingen worden steeds sterker dat de 12-jarige Milly Boele is ontvoerd door iemand uit haar directe omgeving, meldt de Telegraaf.
Er zijn geen getuigen die hebben gezien dat het meisje in een auto is gesleurd. Dat is onwaarschijnlijk aangezien het incident op klaarlichte dag langs een drukke weg zou hebben plaatsgevonden. Bovendien moet de kidnapper geweten hebben dat Milly alleen thuis was.
In het telefoongesprek met haar moeder zei het kind dat zij ging ophangen omdat er 'een meneer' voor de deur stond.
Bron
Precies, waarom zou die verklaring waar zijn?quote:Op dinsdag 16 maart 2010 09:21 schreef kasper het volgende:
Stel dat we de moeder als verdachte zien.
Is er eigenlijk wel aangebeld door een "meneer"?
Dit wordt als waarheid aangenomen maar is enkel verkaard door de moeder.
Diezelfde moeder wacht uren met alarm slaan "omdat haar dochter bij een vriendin zou zijn".
1) omdat het mij vrij logisch klinktquote:Op dinsdag 16 maart 2010 09:31 schreef yvonne het volgende:
[..]
Precies, waarom zou die verklaring waar zijn?
Of iemand vroeg haar gewoon de weg in een wijk die kennelijk van kronkelende paadjes en slootjes aan elkaar hangt, en ze liep even mee naar buiten om aan te wijzen welke kant hij opmoest, en is toen (al dan niet na een eindje mee te lopen) wellicht in een auto getrokken, of de dader woont heel erg dichtbij.quote:Op maandag 15 maart 2010 22:31 schreef Harajuku. het volgende:
Als ze ontvoerd is moet 't wel met een pistool zijn geweest of zo waardoor ze normaal meeliep, anders moet een buur toch echt wel wat gezien hebben, me dunkt.
a) Alibiquote:Op dinsdag 16 maart 2010 09:38 schreef Mwanatabu het volgende:
[..]
1) omdat het mij vrij logisch klinkt
2) omdat het de boel omdraaien is: waarom zou de verklaring niet waar zijn?
3) telefoonverkeer valt op te vragen, dus tenzij de politie inmiddels de gesprekken en mogelijk de locaties niet heeft kunnen verifiëren klopt dit deel
4) de ouders zijn sowieso altijd verdachte in dit soort zaken, ook als het verhaal in eerste instantie klopt als een bus, ze liggen ws vanaf het begin onder de loep (disclaimer: we hebben het nog steeds over de Nederlandse politie natuurlijk)
Dat dus, het is ongeacht of de moeder naar de vaste lijn thuis, of naar het mobieltje van Milly heeft gebeld te controleren of er een gesprek heeft plaatsgevonden.quote:Op dinsdag 16 maart 2010 09:38 schreef Mwanatabu het volgende:
3) telefoonverkeer valt op te vragen, dus tenzij de politie inmiddels de gesprekken en mogelijk de locaties niet heeft kunnen verifiëren klopt dit deel
En het valt denk ik ook eenvoudig te controleren of de ouders op hun werk waren tijdens Milly's verdwijning, en hoe laat ze naar huis zijn gegaan enz.quote:Op dinsdag 16 maart 2010 09:56 schreef Leandra het volgende:
[..]
Dat dus, het is ongeacht of de moeder naar de vaste lijn thuis, of naar het mobieltje van Milly heeft gebeld te controleren of er een gesprek heeft plaatsgevonden.
Als dat om te beginnen al niet zo is dan wordt het verhaal idd heel anders.
Als er inderdaad vastgesteld wordt dat Milly gebeld is door de moeder zegt dat toch nog niets over de inhoud van het gesprek?quote:Op dinsdag 16 maart 2010 09:56 schreef Leandra het volgende:
Dat dus, het is ongeacht of de moeder naar de vaste lijn thuis, of naar het mobieltje van Milly heeft gebeld te controleren of er een gesprek heeft plaatsgevonden.
Als dat om te beginnen al niet zo is dan wordt het verhaal idd heel anders.
Het tijdstip van Milly's verdwijning is toch helemaal niet objectief vastgesteld?quote:Op dinsdag 16 maart 2010 09:58 schreef nummer_zoveel het volgende:
En het valt denk ik ook eenvoudig te controleren of de ouders op hun werk waren tijdens Milly's verdwijning, en hoe laat ze naar huis zijn gegaan enz.
Ja nee ja, dat snap ik wel dat het zo gezien kan worden omdat het zo verzonnen kan zijn. Het alibi van "ik wachtte even af tot in ongerust werd en toen belde ik even rond en daarna de politie en oh ja dr jas en foon lagen nog thuis" is te lullig voor woorden dan. [speculatie]Het lijkt me als je iets probeert te faken je dan iets hysterisch verzint ŕ la "ik kwam thuis met een ongerust gevoel omdat ze een meneer had gesignaleerd en toen lagen haar jas en foon er nog en toen wist ik het meteen en ben ie-de-reen op gaan bellen flip flip"[/speculatie]quote:
Het is niet helemaal waterdicht, maar de locatie van een mobiele telefoon ten tijde van een telefoontje is na te trekken.quote:Speculerend: er 'is al iets met het meisje gebeurd en nu moet er een alibi verzorgd worden.
Waarbij dus dat telefoontje van de moeder naar de dochter.
Klopt. "Gruwelijk" en "het staat zo goed als vast", ik hoop dat de ouders in kwestie het niet lezen...quote:En nederlandse politie: het komt vaker voor dat familie pas na weken ook echt " gepakt" wordt als dader, daar gaan ze best secuur mee om.
Nou ja, ik weet het niet,
wat we horen staat behoorlijk verneukt in de telegraaf met zn achterlijke berichtgeving en op internet.
Ik ook.quote:Ik hop nog steeds dat het meisje opduikt ergens.
Nee, klopt, het kan idd ook over het opzetten van de spruitjes gegaan zijn terwijl moeder wist dat er binnen 5 seconden een Joego voor de deur stond om haar puber te ontvoeren.....quote:Op dinsdag 16 maart 2010 10:02 schreef kasper het volgende:
[..]
Als er inderdaad vastgesteld wordt dat Milly gebeld is door de moeder zegt dat toch nog niets over de inhoud van het gesprek?
Was een beetje onpasselijk topic he.quote:Op dinsdag 16 maart 2010 10:12 schreef _The_General_ het volgende:
Yvonne, je woont in die wijk! Verklaart dit de rare reactie (ban) op mijn grappige topic?
Wat heeft mijn in de wijk wonen te maken met jouw topic met als TT:quote:Op dinsdag 16 maart 2010 10:12 schreef _The_General_ het volgende:
Yvonne, je woont in die wijk! Verklaart dit de rare reactie (ban) op mijn grappige topic?
Ik snap niet wat een ander onsmakelijk topic te maken heeft met jouw onsmakelijke en vooral ongepaste topic? Beiden zijn walgelijk.quote:Op dinsdag 16 maart 2010 10:25 schreef _The_General_ het volgende:
[..]
Nee, dit is lekker wil je zeggen;
milli blijkt toch vanilli
Ergens eerder in deze topic is een artikel te vinden waarin de videobeelden van de buurman beschreven worden. De thuiskomst van moeder is ook gefilmd en komt overeen met wat de ouders verklaard hebben. Ik denk eerder dat misschien een bekende uit de buurt achter de verdwijning zit. Als ze was weggelopen, dan had iemand haar ondertussen gezien moeten hebben zou je denken. Ik vrees dat de kans groot is dat een zedendelinquent bij betrokken is en ze óf al niet meer leeft óf ergens in een kelder zit. Hoe dan ook, arm kind.quote:Op dinsdag 16 maart 2010 09:58 schreef nummer_zoveel het volgende:
[..]
En het valt denk ik ook eenvoudig te controleren of de ouders op hun werk waren tijdens Milly's verdwijning, en hoe laat ze naar huis zijn gegaan enz.
http://missingpersons.hyv(...)os/898292889/0/Winl/quote:Uit beelden van een camera in de straat blijkt dat rond het tijdstip van de verdwijning, afgelopen woensdagavond, een man in een rode Peugeot en een blond meisje in de buurt van Milly's huis waren. Volgens de politie gaat het niet om Milly - haar ouders hebben haar, in tegenstelling tot een buurman niet op de beelden herkend. Het tweetal is echter zeer interessant omdat zij iets van de verdwijning gezien kunnen hebben, dan wel bij de vermissing betrokken zijn.
Milly Boele had woensdagavond rond half zes telefonisch contact met haar moeder. Toen de moeder rond half zeven thuiskwam, was haar dochter spoorloos verdwenen.
Op de opnames is te zien hoe tien minuten eerder, rond 18.22 uur een rode Peugeot de parkeerplaats op de Schuilenburg opdraaide, de straat waar Milly met haar ouders en broer en zus woont. De Peugeot wordt achter een busje geparkeerd, de wagen is dan grotendeels uit beeld. Plotseling loopt langs het busje een meisje met lang blond haar, drie stappen achter haar loopt de vermoedelijke bestuurder van de Peugeot, een man in een groene parka, zijn capuchon ver over het hoofd heengetrokken. Hij wil duidelijk niet herkend worden.
Het meisje loopt in de richting van Milly's huis, de man nog steeds achter haar. Dan maakt zij met haar hand een gebaar, alsof zij de man het ouderlijk huis van Milly aanwijst. Het meisje en de man lopen dan verder tot zij uit het zicht verdwijnen. Zij komen daarna niet meer in beeld.
Nog eens 23 minuten later verschijnt Milly's moeder op de parkeerplaats en zoekt kennelijk naar haar dochter. De rode Peugeot staat op dat moment nog steeds achter het busje. Weer 23 minuten later, rond tien over zeven staat de wagen er ook nog. Maar op het volgende verspringende beeld is de auto verdwenen. De rode Peugeot moet tussen tien over zeven en tien over acht van de Schuilenburg zijn weggereden.
Ik ben inderdaad benieuwd naar Opsporing Verzocht.quote:Op dinsdag 16 maart 2010 15:31 schreef DaverzNL het volgende:
Het verhaal wordt steeds vreemder hier![]()
Zou mooi zijn als er een opsomming van de 'feiten' zou zijn. Dus wát die moeder daadwerkelijk gezegd heeft volgens haarzelf, of wat dr dochter dus tegen dr zei (dat er 'iemand' of 'een man' voor de deur stond). Want als het daadwerkelijk zo is dat zij, toen ze thuiskwam pas na haar werk (ondanks dat ze haar dochter 'opeens' niet meer kon bereiken), zij zich niet ongerust maakte; waarom ging ze dan buiten 'zoeken', zoals op die camerabeelden staan?
Waarom zegt de buurman dat het wél dat meisje is, en de ouders niet?
Waarom spreken ze vanaf seconde 1 tegen dat ze weggelopen zou kúnnen zijn.
Waarom valt het je niet op dat als het buiten toch behoorlijk koud is, ze haar jas heeft laten liggen?
Waarom zie je de telefoon niet liggen, als je thuiskomt?
Waarom vind je het niet vreemd dat ze opeens niet meer bereikbaar is terwijl je/zij zei dat je/ze zou terugbellen?
Waarom horen we uberhaupt pas na een paar dagen dat er een telefoongesprek heeft plaatsgevonden tussen moeder en dochter vlak voor de verdwijning?
Maar ik denk dat we Opsporing Verzocht maar even moeten afwachten, misschien dat daar een duidelijke, objectieve opsomming van de feiten komt.
Hebben ze al op zolder gekeken. Of onder haar bed.quote:Op dinsdag 16 maart 2010 14:06 schreef Dagonet het volgende:
Je ziet moeders wel thuiskomen maar dochterlief niet vertrekken?
Jazeker wel:quote:Op dinsdag 16 maart 2010 15:10 schreef Ciske- het volgende:
Hm, ik heb nergens gelezen dat de moeder gezegd heeft dat ze er direct vanuit is gegaan dat het meisje bij haar vriendin zat. Dat is hier gespeculeerd, maar dat maakt het geen feit natuurlijk. Er zijn zoveel mogelijkheden. Feit is dat de moeder niet direct groot alarm geslagen heeft, maar wat ze in de tijd van 18.30-21.00 precies heeft gedaan/gedacht, daar is niets over gezegd.
http://www.telegraaf.nl/b(...)eer_geslonken__.htmlquote:De verdwijning werd uren later, om negen uur, aan de politie gemeld omdat de ouders dachten dat het meisje naar haar afspraak toe was. Milly had aangekondigd die avond bij de voetbaltraining van een vriendinnetje te gaan kijken. Pas veel later ontdekten haar ouders dat Milly daar helemaal niet was geweest.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |