Iedereen die ik ken is opgevoed met de wijsheid dat je geen deur voor een vreemde mag openen. Met 12/13 zal dat dan wel weer minder zijn geworden, maar als ik mijn moeder aan de telefoon had en ik vertelde haar dat er een onbekende man voor de deur stond, dan zou ze aan de lijn blijven hoor. Ook bij 12.quote:Op maandag 15 maart 2010 20:03 schreef Taurus het volgende:
[..]
Nee maar dat laatste wist mams niet toen ze belde. Als 12 jarige mag je toch zeker wel de deur open doen zonder te bedenken dat de kans bestaat dat er een gek voor staat? Dat je inderdaad verwacht dat het voor jou is en dat je nieuwsgierig bent is een acceptabele reden, maar dat je vreest voor onheil is wel paranoide hoor.
Om half 6?? En inderdaad als 12 jarige? Nouja, het zal wel aan mij liggen dan. Ik ben opgegroeid met het idee dat je niet bij vreemden in de auto moet stappen of snoepjes moet aannemen of iets dergelijks, maar niet dat je de deur niet open mag doen. Kinderen van onder de tien jaar mogen toch ook gewoon in hun eentje op straat op de stoep spelen? Die ga je toch ook niet continu in de gaten houden? Dat is net zo riskant, lijkt me.quote:Op maandag 15 maart 2010 20:15 schreef Harajuku. het volgende:
[..]
Iedereen die ik ken is opgevoed met de wijsheid dat je geen deur voor een vreemde mag openen. Met 12/13 zal dat dan wel weer minder zijn geworden, maar als ik mijn moeder aan de telefoon had en ik vertelde haar dat er een onbekende man voor de deur stond, dan zou ze aan de lijn blijven hoor. Ook bij 12.
Nee, nou ja, ik zeg dat je vanaf een jaar of 12/13 de deur inderdaad wel weer open mag doen. Maar mijn moeder zou toch op zijn minst aan de lijn blijven als er een onbekende man voor de deur stond.quote:Op maandag 15 maart 2010 20:17 schreef Taurus het volgende:
[..]
Om half 6?? En inderdaad als 12 jarige? Nouja, het zal wel aan mij liggen dan. Ik ben opgegroeid met het idee dat je niet bij vreemden in de auto moet stappen of snoepjes moet aannemen of iets dergelijks, maar niet dat je de deur niet open mag doen. Kinderen van onder de tien jaar mogen toch ook gewoon in hun eentje op straat op de stoep spelen? Die ga je toch ook niet continu in de gaten houden? Dat is net zo riskant, lijkt me.
Hangt ook van je gewoonten af en van het kind zelf denk ik. Ik ken gezinnen waar kinderen van 18, 16 en 14 de deur nog niet mochten opendoen als één van de ouders niet thuis was, en ik ken ze ook waar een kattekop van een dochter op haar 8e ofzo de collectanten wel even wegjoegquote:Op maandag 15 maart 2010 19:58 schreef shmoopy het volgende:
[..]
Tuurlijk, maar dat wil ik dan wel even zeker weten, dus blijf ik aan de foon.
Sowieso zal een man wel voor mij komen voor het een of ander en niet voor mijn kind.
Misschien had ze meerdere jassen. Ik noem ook maar wat. In ieder geval heeft de moeder in dit geval even (anderhalf uur) gewacht of ze vanzelf boven water kwam zoals ik begrijp uit de berichtgeving, is daarna gaan rondbellen of haar dochter ergens was en heeft uiteindelijk om negen uur de politie gebeld, na alle opties afgegaan te zijn. Vind ik ook een redelijk normaal scenario.quote:Daarbij optellend dat het kind in deze kou zonder jas de deur uit is gegaan zou bij mij zeker een alarm af doen gaan. Dat is gewoon niet logisch.
Die moeder zal toch wel weten dat haar dochter twee of drie jassen heeft?quote:Op maandag 15 maart 2010 20:20 schreef Mwanatabu het volgende:
[..]
Hangt ook van je gewoonten af en van het kind zelf denk ik. Ik ken gezinnen waar kinderen van 18, 16 en 14 de deur nog niet mochten opendoen als één van de ouders niet thuis was, en ik ken ze ook waar een kattekop van een dochter op haar 8e ofzo de collectanten wel even wegjoeg
[..]
Misschien had ze meerdere jassen. Ik noem ook maar wat. In ieder geval heeft de moeder in dit geval even (anderhalf uur) gewacht of ze vanzelf boven water kwam zoals ik begrijp uit de berichtgeving, is daarna gaan rondbellen of haar dochter ergens was en heeft uiteindelijk om negen uur de politie gebeld, na alle opties afgegaan te zijn. Vind ik ook een redelijk normaal scenario.
Ja, maar niet of ze er eentje had geleend of geruild met een vriendin, toch? Misschien is het helemaal uit de tijd ofzo, maar dat deed ik erg vaak als puber. Ik liep zelfs in kleren van mijn vader (ja,quote:Op maandag 15 maart 2010 20:21 schreef Harajuku. het volgende:
[..]
Die moeder zal toch wel weten dat haar dochter twee of drie jassen heeft?
Hoezo? Na een uur of vier is de kans al drastisch geslonken, laat staan dagen later. Dat kind is niet meer in leven, de vraag is wie de dader was. Daarbij mogen de ouders niet worden uitgesloten.quote:Op maandag 15 maart 2010 20:17 schreef DeParo het volgende:
Ik kwam toevallig langs Telegraaf.nl en daar vond ik me toch een belachelijk bericht wat nergens op is gebaseerd. Zo praat je toch iedereen z'n hoop direct de grond in en het slaat ook gewoon nergens op.
http://www.telegraaf.nl/b(...)eer_geslonken__.html
Er is altijd nog een kans dat ze in leven is. Maar inderdaad eventuele betrokkenheid van de ouders moet worden onderzocht. Ook al is de kans zeer klein dat ze er iets mee te maken hebben.quote:Op maandag 15 maart 2010 20:29 schreef Dagonet het volgende:
[..]
Hoezo? Na een uur of vier is de kans al drastisch geslonken, laat staan dagen later. Dat kind is niet meer in leven, de vraag is wie de dader was. Daarbij mogen de ouders niet worden uitgesloten.
Houd toch op man. Je ziet het zo vaak, die kinderen worden soms wekenlang vastgehouden ergens, en alleen als we denken dat ze is ontvoerd. Maar het is niet zo dat ze met een auto het water is ingereden en de luchtbel in de auto aan het knappen is. Kom op zeg, ik denk dat het kind nog wel in leven is, sterker nog dat ze niet naar buiten durft te komen of bij een familielid bevriend iemand verschuilt, mijn vermoeden.quote:Op maandag 15 maart 2010 20:29 schreef Dagonet het volgende:
[..]
Hoezo? Na een uur of vier is de kans al drastisch geslonken, laat staan dagen later. Dat kind is niet meer in leven, de vraag is wie de dader was. Daarbij mogen de ouders niet worden uitgesloten.
Dagonet liegt niet hoor. Er zijn vast wel ergens bronnen te vinden, maar die ga ik niet opzoeken.quote:Op maandag 15 maart 2010 20:34 schreef DeParo het volgende:
[..]
Houd toch op man. Je ziet het zo vaak, die kinderen worden soms wekenlang vastgehouden ergens, en alleen als we denken dat ze is ontvoerd. Maar het is niet zo dat ze met een auto het water is ingereden en de luchtbel in de auto aan het knappen is. Kom op zeg, ik denk dat het kind nog wel in leven is, sterker nog dat ze niet naar buiten durft te komen of bij een familielid bevriend iemand verschuilt, mijn vermoeden.
Klopt, ik acht de kans dat ze nog levend en ongedeerd terug komt ook zeer klein.quote:Op maandag 15 maart 2010 20:39 schreef Dagonet het volgende:
Vandaar dat elk onderzoek uitwijst dat de kansen na enkele uren al drastisch zijn gedaald. Waar denk je dat dat hele Amber Alert op gebaseerd is? Als de eerste uren niet zo cruciaal waren dan zou men echt niet zoveel geld erin storten.
quote:Op maandag 15 maart 2010 20:47 schreef Meaghan het volgende:
Is het trouwens ooit eerder gebeurd in Nederland? Dat een kind uit huis ontvoerd is door een onbekende? Ik kan zo snel geen ander geval voor de geest halen namelijk. Ik blijf het maar een vreemde toestand vinden hoor, maar goed je kunt nu nog niks uitsluiten.
Iets anders, maar, ja!quote:Valérie Albada Jelgersma (1976) is de dochter van de Nederlandse ondernemer Eric Albada Jelgersma (grootindustrieel), ze werd landelijk en zelfs ook internationaal bekend doordat ze, toen ze 10 jaar was, in 1987 'per ongeluk' werd ontvoerd.
De ontvoering van Valérie Albada Jelgersma werd een grote zaak in Nederland; de hele zaak werd breed uitgemeten in de nationale en internationale media. Ze werd in begin februari 1987 ontvoerd in Laren. 'Per ongeluk' deed ze de deur van het landhuis open en werd ze door de ontvoerders meegenomen, terwijl eigenlijk de planning van de kidnappers was dat haar vader, Eric Albada Jelgersma, de deur zou opendoen, zodat hem konden ontvoeren.
Onderzoeken waar mensen in voor komen leveren geen cijfers op inderdaad, dat kan niet, what were we thinking.quote:Op maandag 15 maart 2010 20:52 schreef DeParo het volgende:
Welk onderzoek, kom op zeg, dit betreft mensen geen cijfertjes en wetmatigheden die zeker voor mensen niet zouden moeten gelden. Dit is dus pure bureaucratie, 4 dagen geleden mevrouw, geef de hoop toch op en bestel alvast
een grafkist.
Dat is binnen zo'n beetje elke wetenschap vandaag de dag dus nog steeds de vraag!quote:Op maandag 15 maart 2010 20:54 schreef Harajuku. het volgende:
[..]
Onderzoeken waar mensen in voor komen leveren geen cijfers op inderdaad, dat kan niet, what were we thinking.
Ik kan me niet voorstellen dat een meisje dat geestelijk in orde is, haar familie zo lang in de waan laat dat haar de meeste vreselijke dingen zijn overkomen. En dat ze ergens is waar iedereen zegt, 'hey boeie joh dat je famili denkt dat je verkracht en vermoord ergens in de bossen ligt, komen ze wel weer overheen'. Als ze zulke 'vrienden' had gehad, dan was dat vast wel al naar buiten gekomen.quote:Op maandag 15 maart 2010 20:34 schreef DeParo het volgende:
[..]
Houd toch op man. Je ziet het zo vaak, die kinderen worden soms wekenlang vastgehouden ergens, en alleen als we denken dat ze is ontvoerd. Maar het is niet zo dat ze met een auto het water is ingereden en de luchtbel in de auto aan het knappen is. Kom op zeg, ik denk dat het kind nog wel in leven is, sterker nog dat ze niet naar buiten durft te komen of bij een familielid bevriend iemand verschuilt, mijn vermoeden.
quote:
quote:Er werd uiteindelijk losgeld gevraagd voor haar vrijlating. Het ging om een bedrag van 4 miljoen gulden, wat betaald diende te worden binnen een aanzienlijk korte tijd. Na twee weken gijzeling werd ze op 22 februari 1987 uiteindelijk door de politie bevrijd.
Inmiddels is Valérie getrouwd met Bart Meijer. Ze staat nog geregeld in kranten en magazines, vlak voor haar huwelijk in De Telegraaf en ook nog in de Quote 500 van 2006 samen met haar echtgenoot onder de categorie "richkids".
quote:Op maandag 15 maart 2010 20:52 schreef DeParo het volgende:
Welk onderzoek, kom op zeg, dit betreft mensen geen cijfertjes en wetmatigheden die zeker voor mensen niet zouden moeten gelden. Dit is dus pure bureaucratie, 4 dagen geleden mevrouw, geef de hoop toch op en bestel alvast
een grafkist.
US Department of Justice.quote:Of the children murdered in stranger abductions, 3 out of 4 are killed within the first three hours.
Nogmaals, zeker met het handelen van mensen, het zijn allemaal individuele verhalen. Je kan het niet opgeven na vier dagen omdat een statistiek zegt dat vele nu al dood zijn.quote:
Man, de mensen die ermee bezig zijn stoppen niet omdat de Telegraaf iets zegtquote:Op maandag 15 maart 2010 21:10 schreef DeParo het volgende:
[..]
Nogmaals, zeker met het handelen van mensen, het zijn allemaal individuele verhalen. Je kan het niet opgeven na vier dagen omdat een statistiek zegt dat vele nu al dood zijn.
Dat is dus pure waanzin en dat is waar we ons allemaal aan ergeren aan de voortschrijdende onpersoonlijke bureaucratie. Je mag niet hopen want wetenschappelijk is aangetoond dat de kans klein is.
Daarnaast brengt de Telegraaf het alsof ze het lichaam van Milly al lang en breed hebben gevonden maar de politie het nog eventjes moet ophalen. Dat is belachelijk.
Niemand zegt dat je moet opgeven. Je moet alleen wel realistisch blijven en onder ogen zien dat ze hoogstwaarschijnlijk dood is, als ze niet ondergedoken zit bij vrienden of familie.quote:Op maandag 15 maart 2010 21:10 schreef DeParo het volgende:
[..]
Nogmaals, zeker met het handelen van mensen, het zijn allemaal individuele verhalen. Je kan het niet opgeven na vier dagen omdat een statistiek zegt dat vele nu al dood zijn.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |