quote:Op donderdag 11 maart 2010 12:30 schreef Satsuma het volgende:
[..]
Ik ben daar ook niet voor. Omdat ik vind dat je met dwang niemand van gedachten kunt veranderen. En daarnaast doen we het ook zelf. Als 'we' het niet eens zijn met wat een bedrijf doet, kunnen we ervoor kiezen om niets meer van dat bedrijf af te nemen. Maar dat doen we niet. We klagen over de banken, maar we blijven bij diezelfde banken ons salaris storten. We klagen over vrouwonvriendelijke bedrijven, maar we nemen wel diensten af van bedrijven met alleen maar mannen aan de top. WIJ moeten dingen doen. "De overheid" kan niets doen, de overheid vertegenwoordigt ons, en als wij bepaalde keuzes niet maken, moeten we niet denken dat een handjevol mensen aan de politieke top dat wel voor ons gaat doen. Mensen hebben steeds meer de neiging om alle eigen verantwoordelijkheid van zich af te schrijven en bij "de overheid" te leggen. Vroeger maakten mensen zelf de stoep schoon voor hun huis, nu moet "de overheid" de straten vegen. Vroeger zorgden we zelf voor kinderen, ouderen, zieken. Nu moet "de overheid" maar regelen dat de zorg goed is. We moeten het uiteindelijk toch gewoon samen doen, vind ik.
[..]
Ik weet het. Maar dat 'de markt' niet klopt, komt omdat 'de samenleving' niet klopt. 99% van de mensen is gewoon niet geinteresseerd in wat er om ze heen gebeurt en de mensen die dat wel zijn lijden dus onder die omgeving. Ik vind het ook niet leuk.
Wat dit betreft zijn we het niet eens. Jij zegt, als timmerlieden niet met een hamer overweg kunnen ligt het aan de hamer, m.i. ligt het toch echt aan de timmerlieden.quote:Op donderdag 11 maart 2010 12:41 schreef EchtGaaf het volgende:
[..]
Met de wetenschap dat de samenleving dit zelf veroorzaakt, dan zou je de conclusie moeten trekken dat het bestel dus niet werkt........ Als een hamer door timmerlui niet goed gehanteerd kan worden, dan moet je het instrument hamer een ander instrument verzinnen dat wel gehanteerd kan worden
Het vervelende is dat het kapitalisme - in zijn huidige steeds agressiever wordende vorm - door de elite in stand wordt gehouden. Want die spinnen er het meeste garen bij.
Er wordt helaas teveel geroepen, maar echte stappen worden gewoon niet gezet. Helaas.
Je stelde dat 'de markt' niet klopt, komt omdat 'de samenleving' niet klopt. .quote:Op donderdag 11 maart 2010 12:51 schreef Satsuma het volgende:
[..]
Wat dit betreft zijn we het niet eens. Jij zegt, als timmerlieden niet met een hamer overweg kunnen ligt het aan de hamer, m.i. ligt het toch echt aan de timmerlieden.
Anders probeer je het via Onbegrensd Talent? Een naam die ik al eens vaker heb laten vallen.quote:Op donderdag 11 maart 2010 12:25 schreef EchtGaaf het volgende:
[..]
Dank voor de tip.Ik natuurlijk altijd even kijken of het iets is....
Maar zolang de maatschappij zo schandalig omspringt met mensen met een handicap, kan ik er niet trots op worden .....
Het kapitalisme, dat haar scherpe kanten steeds vaker laat zien, daarin is voor mij geen plek.
Jullie hebben allebei gelijk: uiteindelijk zijn alle mensen 'de markt', maar ondertussen heeft die markt enkel voordelen voor een hele kleine groep; de rest zit gevangen in de voorwaarden van diezelfde markt.quote:Op donderdag 11 maart 2010 13:06 schreef Satsuma het volgende:
Ja maar "de markt" is geen op zich staand instrument - wij vormen zelf de markt. De markt is de vraag van de consument en wij zijn de consument. Dus als we de markt willen veranderen, moeten we onszelf veranderen.
Ik denk dat een vrij grote groep eigenlijk best tevreden is met de werking van de markt, of zich in ieder geval niet zo druk maakt om de dingen die wat minder gaan.quote:Op donderdag 11 maart 2010 13:14 schreef Stupendous76 het volgende:
[..]
Jullie hebben allebei gelijk: uiteindelijk zijn alle mensen 'de markt', maar ondertussen heeft die markt enkel voordelen voor een hele kleine groep; de rest zit gevangen in de voorwaarden van diezelfde markt.
'Het systeem' is dan ook niet echt heel erg slecht: de grootste groep mensen heeft er hier in Nederland een redelijk leven mee. Waarom zou je je druk maken?quote:Op donderdag 11 maart 2010 13:20 schreef Satsuma het volgende:
[..]
Ik denk dat een vrij grote groep eigenlijk best tevreden is met de werking van de markt, of zich in ieder geval niet zo druk maakt om de dingen die wat minder gaan.
Klinkt bekend.quote:...
Die site van onbegrensd talent ziet er mooi uit, maar wat dat betreft zit ik dan weer gevangen in mijn eigen "succes" - ik heb werk, ik heb een huis, alles gaat acceptabel. Dat ik ondertussen soms liever niet meer wakker zou worden ziet niemand. Ik heb geen diagnose en stel het bezoek aan de huisarts (of het zoeken naar een huisarts eigenlijk nog) steeds maar uit. Het gaat te slecht om gelukkig te zijn en te goed om hulp te vragen.
Eens.quote:Op donderdag 11 maart 2010 12:07 schreef Satsuma het volgende:
[..]
Ik vind GL wel uitgaan van de mens hoor. En in ieder geval is daar wel aandacht voor ouderen, gehandicapten, allochtonen, vrouwen en homo's.
Vraag je ook waarom je afgewezen wordt?quote:Ben weer aan het solliciteren, maar ik weet helemaal niet wat ik wil, laat staan hoe ik het wil bereiken en daarnaast lukt het gewoon niet. Alweer drie afwijzingen in een week tijd (van de drie sollicitaties).
Mijn mening: er is een balans, maar excessen worden te weinig bestreden en gestraft. Een ander punt van aandacht (nogmaals: mijn mening): is het steeds opener worden van de wereldeconomieėn en grenzen in het algemeen. Aan de ene kant misschien goed, maar aan de andere kant beperkt het de mogelijkheden voor echte diversiteit.quote:Op donderdag 11 maart 2010 12:25 schreef EchtGaaf het volgende:
[..]
Dank voor de tip.Ik natuurlijk altijd even kijken of het iets is....
Maar zolang de maatschappij zo schandalig omspringt met mensen met een handicap, kan ik er niet trots op worden .....
Het kapitalisme, dat haar scherpe kanten steeds vaker laat zien, daarin is voor mij geen plek.
Tsja het kan dan aan 2 dingen liggen: aan de timmerman of aan de hamer. Wat wel zinvol is om je af te vragen wat de mogelijkheden zijn om de hamer te veranderen, mocht het daar aan liggen. Als die mogelijkheden er niet zijn kun je twee dingen doen: gefrustreerd blijven roepen dat het aan de hamer ligt of proberen beter met die niet passende hamer om te gaan. Momenteel ben ik wat cynischer en focus me op het laatste.quote:Op donderdag 11 maart 2010 12:41 schreef EchtGaaf het volgende:
[..]
Met de wetenschap dat de samenleving dit zelf veroorzaakt, dan zou je de conclusie moeten trekken dat het bestel dus niet werkt........ Als een hamer door timmerlui niet goed gehanteerd kan worden, dan moet je het instrument hamer een ander instrument verzinnen dat wel gehanteerd kan worden
[..]
quote:Op donderdag 11 maart 2010 13:20 schreef Satsuma het volgende:
[..]
Ik denk dat een vrij grote groep eigenlijk best tevreden is met de werking van de markt, of zich in ieder geval niet zo druk maakt om de dingen die wat minder gaan.
...
Die site van onbegrensd talent ziet er mooi uit, maar wat dat betreft zit ik dan weer gevangen in mijn eigen "succes" - ik heb werk, ik heb een huis, alles gaat acceptabel. Dat ik ondertussen soms liever niet meer wakker zou worden ziet niemand. Ik heb geen diagnose en stel het bezoek aan de huisarts (of het zoeken naar een huisarts eigenlijk nog) steeds maar uit. Het gaat te slecht om gelukkig te zijn en te goed om hulp te vragen.
Ik ben niet depressief, gewoon ongelukkig. In het verleden wel depressief geweest, maar dit is echt anders. Ik heb voor m'n gevoel niks om m'n bed voor uit te komen, behalve dan dat het "moet" als ik wil kunnen eten. (En laten slapen en eten nou de enige dingen zijn waar ik op het moment veel zin in heb...).quote:Op donderdag 11 maart 2010 14:21 schreef Ferrobarr het volgende:
Tsja. Dat is niet leuk. Zelf ben ik tijdens mijn studie (8,5 jaar over gedaan) ook erg depressief geweest: het was me een raadsel waarom mensen nog met me omgingen of voor me remden in het verkeer etc. Maar op de een of andere manier is het weer over gegaan. Waardoor weet ik niet echt. Misschien door de regelmaat van het werken, het zien dat andere mensen toch ook niet altijd even leuk zijn of goede dingen doen, het er achter komen dat ik niet dom ben (mijn IQ schijnt tussen de 130 en 140 te liggen): ik weet het niet. Ik heb in ieder geval geen therapie gehad. Ben wel een paar keer op verschillende momenten in mijn leven met verschillende hulpverleners begonnen, maar er was niet echt een (vertrouwens)klik en als je niet alles durft te vertellen schiet het ook niet op. En een keer vond ik de persoon ik kwestie gewoon dom; ik dacht die gaat mij niet snappen (niet arrogant bedoeld).
In ieder geval: als we iets voor je kunnen doen, moet je het laten weten, hoor!
Volg je het nieuws nu?quote:Op donderdag 11 maart 2010 16:18 schreef francis998 het volgende:
hmm...beetje bijgelezen..niet veel aan te vullen.
Alleen tja..de mens maakt de markt..en vervolgens zorgt de markt er weer voor dat mensen weer anders gaan funccioneren..net als een circeltje...
zelf..zit ik maar pacciense te spelen met echte kaarten..en me een beetje te vervelen.. :-(
ja...en tijdens de huldiging van de nieuwe president...tijdens het volgen daarvan op chileense tv waren ze drukker bezig met het vertellen dat ze de naschokken voelden..de nieuwe president stond op 2e plaats.quote:Op donderdag 11 maart 2010 17:15 schreef Autidude het volgende:
[..]
Volg je het nieuws nu?Wéér aardbevingen in Chili..
Ik hoop voor je dat alles goed is daar met familie en bekenden.
Tja, om de mondialisering kan je niet om heen. Meer concurrentie, betekent helaas ook een verharding.quote:Op donderdag 11 maart 2010 14:21 schreef Ferrobarr het volgende:
[..]
Eens.
[..]
Mijn mening: er is een balans, maar excessen worden te weinig bestreden en gestraft. Een ander punt van aandacht (nogmaals: mijn mening): is het steeds opener worden van de wereldeconomieėn en grenzen in het algemeen. Aan de ene kant misschien goed, maar aan de andere kant beperkt het de mogelijkheden voor echte diversiteit.
[..]
Tja, misschien is dat ook maar het beste. Maar de grootste fout in dit systeem is dat niet de mens maar het geld op de eerste plaatst staat. Dat staat mij nou zo tegen.quote:Tsja het kan dan aan 2 dingen liggen: aan de timmerman of aan de hamer. Wat wel zinvol is om je af te vragen wat de mogelijkheden zijn om de hamer te veranderen, mocht het daar aan liggen. Als die mogelijkheden er niet zijn kun je twee dingen doen: gefrustreerd blijven roepen dat het aan de hamer ligt of proberen beter met die niet passende hamer om te gaan. Momenteel ben ik wat cynischer en focus me op het laatste.
[..]
Als starter kreeg ik altijd te horen dat ik gene ervaring had, eenmaal toen ik ervaring had dan weer te oud ;') Ze verzinnen gewoon maar wat...quote:Op donderdag 11 maart 2010 16:15 schreef Satsuma het volgende:
[..]
Ik ben niet depressief, gewoon ongelukkig. In het verleden wel depressief geweest, maar dit is echt anders. Ik heb voor m'n gevoel niks om m'n bed voor uit te komen, behalve dan dat het "moet" als ik wil kunnen eten. (En laten slapen en eten nou de enige dingen zijn waar ik op het moment veel zin in heb...).
De afwijzingen waren deze keer:
- Niet voldoende relevante werkervaring/cv sluit niet aan (bij een simpele secretaressefunctie; alsof je een opleiding nodig hebt om de telefoon op te nemen en een agenda te beheren)
- Niet voldoende relevante werkervaring/cv sluit niet aan (was idd wel een tak van sport waar ik geen ervaring in had, pittige functie, maar eigenlijk wel iets wat ik echt zou willen nl. een junior beleidsfunctie aan een educatieve instelling)
- Niet voldoende relevante werkervaring/niet commercieel genoeg (kan wel kloppen, want ik zou een eskimo nog geen koelkast kunnen verkopen als m'n leven er vanaf hing)
Hoe je aan werkervaring moet komen als je nergens mag werken omdat je geen werkervaring hebt, dat mogen ze me uitleggen. En verder vind ik het debiel dat je als bedrijf iemand afwijst op een gebrek aan werkervaring als je een startersfunctie aanbiedt en geen werkervaring vraagt.
Tja, zo zijn er velen. We hebben een systeem dat geen plek kan geven aan iedereen. Ik zeg dit gewoon hardop. Tenzij de economie jaarlijks met 5% gemiddeld zou groeien, dan kom je aardig in de richting. Maar dit is niet realistisch.quote:Een van de problemen is ook dat ik merk dat mensen geen respect hebben voor de ervaring die ik heb. Want omdat mijn werkervaring in de detailhandel ligt, denken ze gewoon dat ik debiel ben. Mijn administratieve ervaring word bijv. niet serieus genomen, want "een supermarkt is toch wel een heel andere omgeving". (Dat dat precies de reden is dat ik solliciteer schijnt ook niet over te komen - gezien het feit dat 90% van de bedrijven je cv/brief volgens mij nauwelijks leest is dat ook niet zo gek).
Nou ja en verder in het verleden vaak dingen als "ja, je hebt X gestudeerd, wat kom je hier eigenlijk doen?", of "ja, maar als er dalijk een functie is die te maken heeft met X ga je misschien wel weg" (ja godver, misschien wel, misschien niet... alsof mensen tegenwoordig nog eeuwen bij hetzelfde bedrijf blijven?), of ik heb niet voldoende vakkennis voor een zinnige functie, of ik ben te hoogopgeleid voor een minder zinnige functie waarin ik die ervaring op zou kunnen doen, of ik heb gewoon een sollicitatiegesprek met een halve mongool die geen idee heeft hoe mijn studie in elkaar stak en wat ik eigenlijk kan (ook niet gek dat je met een iq van 90 niet kan begrijpen dat iemand met een iq van weet-ik-hoeveel iets sneller kan leren dan jij... niet iedereen hoeft een jaar naar school om z'n veterstrikdiploma te halen...), of ze zijn bang dat ik me ga vervelen (reeel scenario, maar dat doe ik nu ook en daar merkt m'n werkgever weinig van), of ze zijn bang dat ik na korte tijd weer wegga en dat ze dan voor niets tijd hebben gespendeerd aan het inwerken (waar zij dan vanuit gaan dat dat drie maanden gaat duren, terwijl ik het idee heb dat twee weken ook best moet lukken), etc.
Kortom, samenvatting: kansloze studie, kansloos werk, in één woord kansloos.
Werkgevers verzinnen altijd wel een "maar" om je niet te hoeven aan te nemen. Het grote probleem is dat markt helemaal niet in balans is maar een werkgeversmaatschappij. Dat is altijd al zo geweest en zal nooit veranderen. Het sterft van de hoger opgeleiden, ze kunnen gewoon het schaap met 5 poten vinden.quote:En dan hebben we het nog niet over de problemen die ik heb als als als als als ik eenmaal op gesprek mag komen.
Dus ja, de enige manier waarop iemand kan helpen is als ie ofwel bereid is twee miljoen te doneren ofwel een baan op academisch niveau weet in een niet-commerciele hoek waar je niks voor hoeft te kunnen, want als je het aan de werkgevers vraagt kan ik niks zinnigs blijkbaar.
Achteraf denk ik dat ik meer kans op werk had gehad als ik een uitkering had aangevraagd na m'n studie ipv in de detailhandel had gaan werken. Ze zeggen wel dat je beter kunt solliciteren vanuit een baan, maar ik merk er niks van. Het maakt het alleen maar lastiger om een gesprek te plannen en verder biedt het geen enkel voordeel.
Veel mensen willen gewoon steeds meer: mensen die in schaal 11 zitten, willen naar 12; mensen die in 13 zitten kijken of er niet een promotie naar 14 in zit. Waar leg je dan de grens, maar het gaat bij hen ook om persoonlijke ontwikkeling (in een betaalde baan). Als je gewend bent van het sociale minimum te leven, is ieder inkomen dat iemand met een beetje opleiding verdient, een enorm bedrag.quote:Op donderdag 11 maart 2010 18:10 schreef Satsuma het volgende:
Dat komt omdat de meeste mensen geld belangrijker vinden dan andere mensen.
Dat had ik vroeger heel sterk, in 2005. Toen zat ik echt op het sociale minimum. Zuiver naar inkomen gekeken had iedereen het dus beter. Ik moest en zou aan de slag gaan.quote:Op donderdag 11 maart 2010 21:42 schreef EchtGaaf het volgende:
Hebben jullie dat ook, als je andermans succesverhalen leest, je een enorm klotegevoel krijgt?
Ik zat het verhaal van Camiel Eurlings door te lezen. Heeft zo ongeveer alles wat z'n hartje begeert. Zit op de eerste rang van het leven. Het is misschien kinderachtig, maar waarom hebben anderen zoveel geluk (ik probeer mijn zegeningen dan ook maar weer te tellen die zijn er ook. )quote:Op donderdag 11 maart 2010 21:51 schreef sempron2400 het volgende:
[..]
Dat had ik vroeger heel sterk, in 2005. Toen zat ik echt op het sociale minimum. Zuiver naar inkomen gekeken had iedereen het dus beter. Ik moest en zou aan de slag gaan.
Ja, als jij in schaal 10 zit, dan heb je een leuk loon. Ik heb nooit veel verdiend en gekregen.quote:Anno 2010 zijn de verschillen een stuk kleiner en vind ik het veel leuker en ook inspirerend om succesverhalen te lezen of horen. Ik ben weer wat dingen van mijn studie aan het herhalen.
Het is wat persoonlijk, daarom wil je graag PM-en.quote:EchtGaaf, was is eigenlijk je leeftijd en zijn er echt geen mogelijkheden om met begeleiding of bemiddeling van UWV aan de slag te gaan?

Ik vind PM prima, hoe kan ik dat instellen? Misschien kan ik wel wat tips geven.quote:Op donderdag 11 maart 2010 21:59 schreef EchtGaaf het volgende:
[..]
Ik zat het verhaal van Camiel Eurlings door te lezen. Heeft zo ongeveer alles wat z'n hartje begeert. Zit op de eerste rang van het leven. Het is misschien kinderachtig, maar waarom hebben anderen zoveel geluk (ik probeer mijn zegeningen dan ook maar weer te tellen die zijn er ook. )
Tja, ik zal niet de enige zijn die het gevoel heb dat het leven gewoon aan het opbranden is. Alsof ik een trein voorbij zie denderen. Alsof het zand tussen mijn vingers doorglipt....
[..]
Ja, als jij in schaal 10 zit, dan heb je een leuk loon. Ik heb nooit veel verdiend en gekregen.
[..]
Het is wat persoonlijk, daarom wil je graag PM-en. [ afbeelding ]
Maar die heb je niet ingesteld?
Of wil je liever geen PM?
Bovenin het scherm zie je dit icoontje:quote:Op donderdag 11 maart 2010 22:15 schreef sempron2400 het volgende:
[..]
Ik vind PM prima, hoe kan ik dat instellen? Misschien kan ik wel wat tips geven.
Update: als het goed is, kan iedereen nu PM sturen, en niet alleen buddy’s.

Die heb ik ook niet helemaal af. Ik heb geen masterscriptie geschreven, deels in verband met problemen met informatie ordenen, verder voor een groot deel door thuissituatie.quote:Op donderdag 11 maart 2010 22:54 schreef francis998 het volgende:
@ satsuma, heb je berichtjes net goed doorgelezen..maar er moet toch wel iets te vinden zijn. Want je hebt niet voor niets je opleiding af kunnen ronden.
De meeste mensen vinden mij in eerste instantie onaardig: een bitch, dat hoor ik vaak. Verder vindt de een me te onzeker overkomen en de ander te arrogant, dus dat is ook maar een kwestie van wie ik spreek geloof ik.quote:Ik weet verder niet wat voor type persoon je bent, verlegen, druk, actief, passeif etc, maar mischien kom je gewoon heel onzeker over..ik zou het niet weten.
De dingen waar ik op reageer zijn ofwel wat ik eigenlijk zou willen, maar waar ik geen opleiding/ervaring in heb, dus dan weet ik dat de kans klein is dat ik op gesprek kan komen, ofwel dingen die ik niet echt heel boeiend vind maar die beter zijn dan wat ik heb. Of dingen waarvan ik denk dat ik er nuttige ervaring kan opdoen.quote:Verder weet ik ook niet precies hoe je situatie is ofzo dus het is lastig in te schatten...mischien is het probleem juist dat de motivatie eraan schort, of mischien zoek je een baan in een sector waar je eigenlijk niet goed past..zij het kwa interesses ofzo.
Dat is wel een probleem... Gebrek aan zeflvertrouwen, onafgemaakte opleiding, gebrek aan werkervaring, totaal geen commerciele instelling, slecht in mondelinge communicatie (kan beter schrijven - ik ben een beelddenker, beelden omzetten in woorden duurt gewoon even) en daarnaast echt bizar veel last van zenuwen.quote:En je moet je gewoon goed presenteren, interesse tonen, en jezelf verkopen!
Hmm..op dat laatste kan ik denk ik wel nuttig reageren..van die dingen had ik dus ook veel last..maar daardoor een andere houding ingenomen..ik nam gewoon de baan de de meeste kans op werk bood..beviel het niet..hop...NEXT!.quote:Op donderdag 11 maart 2010 23:15 schreef Satsuma het volgende:
[..]
Die heb ik ook niet helemaal af. Ik heb geen masterscriptie geschreven, deels in verband met problemen met informatie ordenen, verder voor een groot deel door thuissituatie.
[..]
De meeste mensen vinden mij in eerste instantie onaardig: een bitch, dat hoor ik vaak. Verder vindt de een me te onzeker overkomen en de ander te arrogant, dus dat is ook maar een kwestie van wie ik spreek geloof ik.
[..]
De dingen waar ik op reageer zijn ofwel wat ik eigenlijk zou willen, maar waar ik geen opleiding/ervaring in heb, dus dan weet ik dat de kans klein is dat ik op gesprek kan komen, ofwel dingen die ik niet echt heel boeiend vind maar die beter zijn dan wat ik heb. Of dingen waarvan ik denk dat ik er nuttige ervaring kan opdoen.
Verder heb ik wel een probleem met me voorstellen hoe werkzaamheden er nou precies uitzien. Ik kan me vaak geen voorstelling maken van een beroep. Dus daardoor weet ik soms ook niet goed wat ik moet zeggen, wat er van me verwacht wordt.
[..]
Dat is wel een probleem... Gebrek aan zeflvertrouwen, onafgemaakte opleiding, gebrek aan werkervaring, totaal geen commerciele instelling, slecht in mondelinge communicatie (kan beter schrijven - ik ben een beelddenker, beelden omzetten in woorden duurt gewoon even) en daarnaast echt bizar veel last van zenuwen.
goedemorgen allemaal...quote:Op vrijdag 12 maart 2010 12:16 schreef Autidude het volgende:
Ik begin een beetje overprikkeld en hyper te worden van wat er de laatste tijd allemaal gebeurt![]()
Nu stapt Wouter Bos ook nog eens uit de politiek, niet dat ik dat zo heel erg vind want ik vind het een vreselijke lul, maar wat is er allemaal aan de hand!?
Dit gaat echt zo'n raar jaar worden heh.. ik wist het..
Zal ik dit jaar dan eindelijk eens de loterij winnen ofzo?2010 het jaar van de vreemde rare onverwachte gebeurtenissen...
Er gaat nog veel komen, ik zeg het maar alvast.![]()
Zal ik eens naar de Gamma gaan? "kan ik u helpen?" euh ja, ik zoek een overdrukventiel. "waarvoor?"
Voor mijn hoofd!!
Wel herkenbaarquote:Op vrijdag 12 maart 2010 12:16 schreef Autidude het volgende:
Ik begin een beetje overprikkeld en hyper te worden van wat er de laatste tijd allemaal gebeurt![]()
Hij moet weg! Anders wordt ik boos!quote:Op vrijdag 12 maart 2010 12:58 schreef EchtGaaf het volgende:
Balkenende kansen slinken nu met de dag, zeker nu Job Cohen het stokje van Bos overneemt.
Ik ga ervan uit dat hij na 9 juni vertrokken is.
Ja toch!! Die is echt goed heh?quote:Op vrijdag 12 maart 2010 13:34 schreef EchtGaaf het volgende:
Auti, goed dat je met "Think Different"was gekomen. Ik moet er vaak aan denken
GE-WEL-DIG!!! Dit is voor mij zo herkenbaar... En die man heeft mij écht geholpenquote:Another day at the office
“Hoi”
“Hoi”
“Je weet dat we hier gewend zijn dat de eerste die gaat eten ook de tafels even dekt”
“Jawel”
“Zou je dan voortaan de tafel willen dekken als je hier als eerste zit?”
“Nee”
Hij stond achter me, ik zag hem niet, maar de stilte en een zich verdiepende ademhaling zijnerzijds verraadde veel.
“Maar zo werkt het hier wel”
“Dan moet ik dus de tafel dekken omdat jullie net zo lang blijven wachten tótdat ik de eerste ben die gaat eten? Lijkt me niet, dek je eigen tafel maar.”
Er kwamen ondertussen ook al anderen binnen. Onbewogen bleef ik met mijn rug naar hen toe zitten. Pakte wat melk. Liet het me goed smaken. Melk bevat veel belangrijke voedingstoffen, waaronder essentiėle aminozuren. Ik drink veel melk.
“Da’s niet zo sociaal, meneer Savalle”
“Dat probeer ik je inderdaad ook net uit te leggen, maar het schijnt niet tot je door te dringen. Dus zorg voortaan dat je gewoon je eigen tafel dekt en val mij voortaan niet meer lastig als ik zit te eten, ik kom hier juist als eerste zodat nog een beetje rust heb tijdens het eten”
De anderen kregen nu ook in de gaten wat er aan de hand was. Niet vreemd. Ze hadden immers įllemaal zitten wachten totdat ze niet meer als eerste de kantine hoeften te betreden.
“Zeker omdat je hier net bent komen werken, stel ik voor dat je alsnog even de tafels dekt!”
Onberoerd at ik mijn boterham met duo-penotti op, begon zelfs aan de volgende. Aardbeienjam. Nog steeds zat ik met mijn rug naar hun toe en instinctief had ik de positie van zeven aanwezigen al gevisualiseerd. Ik ben gewend de informatie die mijn zintuigen mij leveren te combineren tot een mentaal radarbeeld. De kleinste geluiden, de zwakste lichtschijnselen, bijna onwaarneembare temperatuur verschillen en fluctuaties in de luchtstromingen. Ik vergis me nooit. Dat kan ik me in mijn werk niet veroorloven. Een compiler straft fouten meedogenloos af.
“NU. Me-neer Sa-val-leeeee. NU”.
Het bleef even stil. Dit soort situaties zijn voor mij gesneden koek, ik ben zwaar getraind. Meer dan 17 jaar IT-ervaring, waaronder de nodige praktijkcursussen. Heb een curriculum vitae waar je met respect en eerbied over vertelt aan je kinderen en kleinkinderen. Ik besloot dan ook niet af te wachten. In een soepele beweging stond ik op, kwam een halve meter los van de grond en met een eenvoudige draaitrap verbrijzelde ik de kaak van Richard, technisch ontwerper, 35 jaar. Richard was kansloos, niemand kon hem aanrekenen dat hij knock-out ging. Ik had in deze trap de kracht gelegd die ook een met uitsterven bedreigde Zilverrug-gorilla, mannelijk, zonder problemen zou vloeren.
Op de achtergrond hoor ik de radio klinken. Tiėsto, Just be. Heerlijk, ik liet het even op me inwerken. Na de break wordt het nummer waanzinnig mooi.
Nog voordat Richard met de doffe klap voorover op tafel viel, landde ik soepeltjes op één been om direct nog een keer te draaien. Vlak achter Richard stond namelijk Willem. Zonder enig probleem verbrijzelde ik zijn strottenhoofd. Mijn hiel liet weinig heel van de complexe kraakbeenstructuren in zijn keel. Toch enigzins onverwacht bleef Willem staan. Willem weegt 130kg, is 1.90 lang en programmeert in Java dus voor de zekerheid stompte ik hem behendig nog zes, zeven maal snel en zeer krachtig op zijn solar-plexus. Korte, direct stoten waartegen geen enkel verweer mogelijk is. Bullet-time stijl, mijn trademark. Zijn middenrif verkrampte en in combinatie met zijn verbrijzelde strottenhoofd zorgde ademnood ervoor dat Willem langzaam maar zeker door z’n knieėn zakte om nooit meer op te staan. Ademnood is een zachte dood. Het zuurstoftekort dat ontstaat in de hersenen, zorgt voor prettige hallicunaties. Ik gunde het Willem wel, hij was een sympathiek collega en besloot geen verdere actie tegen hem te ondernemen. Ik ben misschien wel koelbloedig maar zeker niet harteloos.
Puur voor de show ging ik op het kolossale lijk van Willem staan en maakte selectief oogcontact met de anderen. De luchtresiduen die het gewicht van mijn getrainde lichaam uit de borstkas van Willem deden ontsnappen, veroorzaakte rochelende geluiden. Het deed me niets, kon ook niet, op dat soort momenten kan ik emotie uitschakelen. Ik concentreerde me op de rest van mijn inmiddels in blinde paniek vluchtende collega’s. De nauwe deuropening zorgde voor een chaotisch tafereel waarbij ze elkaar harentrekkend en krabbend voor probeerde te zijn om zo snel mogelijk de relatieve veiligheid van de hal te kunnen bereiken. Zo zijn mensen nou eenmaal. Egoļstisch. Er waren er echter nog drie binnen mijn bereik en het zou toch slordig zijn als ik ze allemaal zou laten ontsnappen. Mijn reputatie als begenadigd C++-er en datamodelleerder heb ik niet verkregen met slap optreden of prutswerk.
Ik evalueerde snel en accuraat de situatie. Carlo, Functioneel Ontwerper en teamleider, Tim, eveneens functioneel ontwerper maar geen team-leider (ze kunnen natuurlijk niet allemaal leider zijn) en Eduard, projectleider. Als enige van de drie is Eduard getrouwd en heeft drie kinderen. Is bovendien nog maar halverwege een veelbelovend carričrepad. Een keuze was dus snel gemaakt. Ik zette af, sprong, maakte drie stappen waarvan twee tegen de zijmuur en één tegen het plafond en in mijn laatste draai naar de grond toe deed ik een krachtige kniestoot landen op de rug van Eduard. Soepel brak ik zijn ruggengraat. Een afgrijselijke, bijna dierlijke kreet klonk en het geluid van de versplinterende ruggenwervels was alles overheersend. Een storend geluid, maar wat moest ik anders? Bovendien, Dat muziekje van Tiėsto draaien ze een andere keer ook nog wel.
De rust keerde weder.
De volgende dag zat ik weer als eerste in de kantine en was net bezig aan mijn tweede set boterhammen toen er twee mensen binnenkwamen. Keurig in pak en met respect benaderden ze me. Het waren Theo en Geertje. Hun achternamen kon ik niet verstaan, maar het waren de vervangers van respectievelijk Richard, tehnisch ontwerper, en Eduard, projectleider. Voor Willem is tot op heden nog geen vervanger ingehuurd.
“Eetsmakelijk geachte heer Savalle”
“Ja, dank je”
“Ja, sommige mensen overdrijven het soms wel wat, met al die regeltjes, onze excuses daarvoor”
“Geen probleem”
“Maar al met al is het toch netjes opgelost zo, het hoofdkantoor heeft besloten de reglementen wat aan te passen. We zijn ook blij dat u de zaak niet heeft laten escaleren. Er komt nu bovendien een kantinejuf die alles gaat regelen hier.”
Op de achtergrond hoor ik weer de muziek van Tiėsto, Just be. Ik besloot mijn nieuwe collega’s verder te negeren zodat ik ongestoord nu wel het hele nummer kon uitluisteren.
De kwaliteit van koffie controlerenquote:Op vrijdag 12 maart 2010 20:29 schreef DeHovenier het volgende:
Wat doe je precies als kwaliteitscontroleur?
In een lab met testjes en machientjes? Of moet je steeds zo proefen en weer uitspugen?quote:Op vrijdag 12 maart 2010 20:41 schreef tijnbrein het volgende:
[..]
De kwaliteit van koffie controleren
Dat eerstequote:Op vrijdag 12 maart 2010 20:43 schreef Autidude het volgende:
[..]
In een lab met testjes en machientjes? Of moet je steeds zo proefen en weer uitspugen?
Mijn collega's kunnen heel goed praten dus ze zijn niet stomquote:Op vrijdag 12 maart 2010 20:43 schreef francis998 het volgende:
mooi zo..tijn....kans op een verlenging van je baan..is altijd mooi..tenzij het stom werk is met stomme collega's..
Dat is wel leuk en interessant werkquote:Op vrijdag 12 maart 2010 20:53 schreef tijnbrein het volgende:
[..]
Dat eerste. Ik lust niet eens koffie
![]()
Hij blijft mooi. Dat vind ik het mooie van de Amerikaanse cultuurquote:Op vrijdag 12 maart 2010 13:54 schreef Autidude het volgende:
[..]
Ja toch!! Die is echt goed heh?Dat is een life-saver..
En ik heb hem gekregen van een mannetje die nog gekker op luidsprekers is dan jij bent en ze ook zelf heeft ontwikkeldDat vind ik zo leuk ironisch, en die kerel is ook echt raar.. maar hem is het gelukt. Ik weet zeker dat hij ook een ASS heeft. Hij heeft ook veel software achtige spul ontwikkeld en naja, nog veel meer.. extreem multi talent, als ik meer weggeef dan kan je hem zo achterhalen..
Maar het mooie is dus, dat hij een extreem indrukwekkend CV heeft maar dat er bij opleidingen staat;
HAVO, met moeite.
![]()
![]()
Edit, en zo rebels als de pest.. dat ze met 6 agenten moeten komen en pepperspray![]()
Voor een onnodige verkeersboete
![]()
Ik ben het met je eens dat hij veel te US gezind is....Veel te slaafs achter de Amerikanen aangelopen.... Daar heb ik me meer dan eens aan gestoord.quote:Op vrijdag 12 maart 2010 13:05 schreef Autidude het volgende:
[..]
Hij moet weg! Anders wordt ik boos!Haha, nee maar serieus.. het is niets, ik heb hem nooit gemogen.. ik vind het een nagemaakte en een slappeling en hij zit niet vuistdiep maar tot aan zijn elleboog bij de VN/NATO/USA etc.. Een walgelijke domme handpop.
En anders ik wel. Ik hoop hetquote:Job Cohen daarintegen zou ik wel als MP willen zien![]()
Het is wel erg hooghartig om alleen maar voor het MP schap te gaan.quote:En ik zie ook wel dat het gewoon over is voor hem, het is niet alleen hoop.. het is gewoon zo.
En hij maakt al helemaal de fout door te zeggen dat hij alleen maar MP wil zijnWat een kutkind!
![]()
Dank.quote:Ik ben blij dat de schop er goed in zit! En jij moet je ook niet druk lopen maken over een heel rechts kabinet en donkere periodes ofzo man... dat is A) niet goed voor jezelf en B) zo negatief zal het niet lopen voor minima, daar ben ik heilig van overtuigd.
Have a little faith![]()
Hmmm, de PvdA zal waarschijnlijk met Cohen veel kiezers bij die partijen wegsnoepenquote:Ik zit denk ik te denken aan D66 of SP te stemmen... maar ik moet het nog maar ff zien en horen de komende tijd.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |