abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_79010533
quote:
Op donderdag 11 maart 2010 12:30 schreef Satsuma het volgende:

[..]

Ik ben daar ook niet voor. Omdat ik vind dat je met dwang niemand van gedachten kunt veranderen. En daarnaast doen we het ook zelf. Als 'we' het niet eens zijn met wat een bedrijf doet, kunnen we ervoor kiezen om niets meer van dat bedrijf af te nemen. Maar dat doen we niet. We klagen over de banken, maar we blijven bij diezelfde banken ons salaris storten. We klagen over vrouwonvriendelijke bedrijven, maar we nemen wel diensten af van bedrijven met alleen maar mannen aan de top. WIJ moeten dingen doen. "De overheid" kan niets doen, de overheid vertegenwoordigt ons, en als wij bepaalde keuzes niet maken, moeten we niet denken dat een handjevol mensen aan de politieke top dat wel voor ons gaat doen. Mensen hebben steeds meer de neiging om alle eigen verantwoordelijkheid van zich af te schrijven en bij "de overheid" te leggen. Vroeger maakten mensen zelf de stoep schoon voor hun huis, nu moet "de overheid" de straten vegen. Vroeger zorgden we zelf voor kinderen, ouderen, zieken. Nu moet "de overheid" maar regelen dat de zorg goed is. We moeten het uiteindelijk toch gewoon samen doen, vind ik.
[..]

Ik weet het. Maar dat 'de markt' niet klopt, komt omdat 'de samenleving' niet klopt. 99% van de mensen is gewoon niet geinteresseerd in wat er om ze heen gebeurt en de mensen die dat wel zijn lijden dus onder die omgeving. Ik vind het ook niet leuk.

Met de wetenschap dat de samenleving dit zelf veroorzaakt, dan zou je de conclusie moeten trekken dat het bestel dus niet werkt........ Als een hamer door timmerlui niet goed gehanteerd kan worden, dan moet je het instrument hamer een ander instrument verzinnen dat wel gehanteerd kan worden

Het vervelende is dat het kapitalisme - in zijn huidige steeds agressiever wordende vorm - door de elite in stand wordt gehouden. Want die spinnen er het meeste garen bij.

Er wordt helaas teveel geroepen, maar echte stappen worden gewoon niet gezet. Helaas.
pi_79010913
quote:
Op donderdag 11 maart 2010 12:41 schreef EchtGaaf het volgende:

[..]

Met de wetenschap dat de samenleving dit zelf veroorzaakt, dan zou je de conclusie moeten trekken dat het bestel dus niet werkt........ Als een hamer door timmerlui niet goed gehanteerd kan worden, dan moet je het instrument hamer een ander instrument verzinnen dat wel gehanteerd kan worden

Het vervelende is dat het kapitalisme - in zijn huidige steeds agressiever wordende vorm - door de elite in stand wordt gehouden. Want die spinnen er het meeste garen bij.

Er wordt helaas teveel geroepen, maar echte stappen worden gewoon niet gezet. Helaas.
Wat dit betreft zijn we het niet eens. Jij zegt, als timmerlieden niet met een hamer overweg kunnen ligt het aan de hamer, m.i. ligt het toch echt aan de timmerlieden.
pi_79011167
quote:
Op donderdag 11 maart 2010 12:51 schreef Satsuma het volgende:

[..]

Wat dit betreft zijn we het niet eens. Jij zegt, als timmerlieden niet met een hamer overweg kunnen ligt het aan de hamer, m.i. ligt het toch echt aan de timmerlieden.
Je stelde dat 'de markt' niet klopt, komt omdat 'de samenleving' niet klopt. .

De vraag is dan: moet de samenleving dan aanpassen aan dat instrument of andersom?

Mijn stelling is dat de samenleving niet is om een economisch systeem te dienen, maar een economisch systeem is er voor de mensen.

Daarom zeg ik: dit bestel moet om.

Markt werkt niet, althans niet in de pure vorm. En daar gaat het wel steeds meer naar toe.
pi_79011567
Ja maar "de markt" is geen op zich staand instrument - wij vormen zelf de markt. De markt is de vraag van de consument en wij zijn de consument. Dus als we de markt willen veranderen, moeten we onszelf veranderen.
pi_79011608
quote:
Op donderdag 11 maart 2010 12:25 schreef EchtGaaf het volgende:

[..]

Dank voor de tip. Ik natuurlijk altijd even kijken of het iets is....

Maar zolang de maatschappij zo schandalig omspringt met mensen met een handicap, kan ik er niet trots op worden .....

Het kapitalisme, dat haar scherpe kanten steeds vaker laat zien, daarin is voor mij geen plek.
Anders probeer je het via Onbegrensd Talent? Een naam die ik al eens vaker heb laten vallen.
Daar maken ze er geen probleem van als je een afstand tot de arbeidsmarkt hebt, en/of een niet-afgeronde opleiding. De uitkering houdt toch ook op bij 912 euro netto, lijkt me dat je op termijn toch een stapje verder wil.
  donderdag 11 maart 2010 @ 13:14:44 #56
188877 Stupendous76
wenst iedereen veel plezier
pi_79011929
quote:
Op donderdag 11 maart 2010 13:06 schreef Satsuma het volgende:
Ja maar "de markt" is geen op zich staand instrument - wij vormen zelf de markt. De markt is de vraag van de consument en wij zijn de consument. Dus als we de markt willen veranderen, moeten we onszelf veranderen.
Jullie hebben allebei gelijk: uiteindelijk zijn alle mensen 'de markt', maar ondertussen heeft die markt enkel voordelen voor een hele kleine groep; de rest zit gevangen in de voorwaarden van diezelfde markt.
Repent, Pray, Forgive
Overzicht privacy-inperkende maatregelen/wetten/voorstellen
Mensen doen niet dingen omdat ze dat willen, maar omdat het kan.
pi_79012160
quote:
Op donderdag 11 maart 2010 13:14 schreef Stupendous76 het volgende:

[..]

Jullie hebben allebei gelijk: uiteindelijk zijn alle mensen 'de markt', maar ondertussen heeft die markt enkel voordelen voor een hele kleine groep; de rest zit gevangen in de voorwaarden van diezelfde markt.
Ik denk dat een vrij grote groep eigenlijk best tevreden is met de werking van de markt, of zich in ieder geval niet zo druk maakt om de dingen die wat minder gaan.

...

Die site van onbegrensd talent ziet er mooi uit, maar wat dat betreft zit ik dan weer gevangen in mijn eigen "succes" - ik heb werk, ik heb een huis, alles gaat acceptabel. Dat ik ondertussen soms liever niet meer wakker zou worden ziet niemand. Ik heb geen diagnose en stel het bezoek aan de huisarts (of het zoeken naar een huisarts eigenlijk nog) steeds maar uit. Het gaat te slecht om gelukkig te zijn en te goed om hulp te vragen.
  donderdag 11 maart 2010 @ 14:02:56 #58
188877 Stupendous76
wenst iedereen veel plezier
pi_79014327
quote:
Op donderdag 11 maart 2010 13:20 schreef Satsuma het volgende:
[..]
Ik denk dat een vrij grote groep eigenlijk best tevreden is met de werking van de markt, of zich in ieder geval niet zo druk maakt om de dingen die wat minder gaan.
'Het systeem' is dan ook niet echt heel erg slecht: de grootste groep mensen heeft er hier in Nederland een redelijk leven mee. Waarom zou je je druk maken?
Daarnaast: het systeem eist wel dat je meedoet, dan heb je weinig tijd over om je druk te maken over dat systeem.

Langzaamaan beginnen naar mijn mening wel steeds meer barsten te komen in dat systeem, grotendeels omdat de groep die het redelijk heeft steeds kleiner wordt.
Ik heb wel een link tussen ass en die discussie, maar weet even niet hoe die uit te leggen.
quote:
...

Die site van onbegrensd talent ziet er mooi uit, maar wat dat betreft zit ik dan weer gevangen in mijn eigen "succes" - ik heb werk, ik heb een huis, alles gaat acceptabel. Dat ik ondertussen soms liever niet meer wakker zou worden ziet niemand. Ik heb geen diagnose en stel het bezoek aan de huisarts (of het zoeken naar een huisarts eigenlijk nog) steeds maar uit. Het gaat te slecht om gelukkig te zijn en te goed om hulp te vragen.
Klinkt bekend.
Repent, Pray, Forgive
Overzicht privacy-inperkende maatregelen/wetten/voorstellen
Mensen doen niet dingen omdat ze dat willen, maar omdat het kan.
pi_79015184
quote:
Op donderdag 11 maart 2010 12:07 schreef Satsuma het volgende:

[..]

Ik vind GL wel uitgaan van de mens hoor. En in ieder geval is daar wel aandacht voor ouderen, gehandicapten, allochtonen, vrouwen en homo's.
Eens.
quote:
Ben weer aan het solliciteren, maar ik weet helemaal niet wat ik wil, laat staan hoe ik het wil bereiken en daarnaast lukt het gewoon niet. Alweer drie afwijzingen in een week tijd (van de drie sollicitaties).
Vraag je ook waarom je afgewezen wordt?
quote:
Op donderdag 11 maart 2010 12:25 schreef EchtGaaf het volgende:

[..]

Dank voor de tip. Ik natuurlijk altijd even kijken of het iets is....

Maar zolang de maatschappij zo schandalig omspringt met mensen met een handicap, kan ik er niet trots op worden .....

Het kapitalisme, dat haar scherpe kanten steeds vaker laat zien, daarin is voor mij geen plek.
Mijn mening: er is een balans, maar excessen worden te weinig bestreden en gestraft. Een ander punt van aandacht (nogmaals: mijn mening): is het steeds opener worden van de wereldeconomieën en grenzen in het algemeen. Aan de ene kant misschien goed, maar aan de andere kant beperkt het de mogelijkheden voor echte diversiteit.
quote:
Op donderdag 11 maart 2010 12:41 schreef EchtGaaf het volgende:

[..]

[..]
Tsja het kan dan aan 2 dingen liggen: aan de timmerman of aan de hamer. Wat wel zinvol is om je af te vragen wat de mogelijkheden zijn om de hamer te veranderen, mocht het daar aan liggen. Als die mogelijkheden er niet zijn kun je twee dingen doen: gefrustreerd blijven roepen dat het aan de hamer ligt of proberen beter met die niet passende hamer om te gaan. Momenteel ben ik wat cynischer en focus me op het laatste.
quote:
Op donderdag 11 maart 2010 13:20 schreef Satsuma het volgende:

[..]

...

Tsja. Dat is niet leuk. Zelf ben ik tijdens mijn studie (8,5 jaar over gedaan) ook erg depressief geweest: het was me een raadsel waarom mensen nog met me omgingen of voor me remden in het verkeer etc. Maar op de een of andere manier is het weer over gegaan. Waardoor weet ik niet echt. Misschien door de regelmaat van het werken, het zien dat andere mensen toch ook niet altijd even leuk zijn of goede dingen doen, het er achter komen dat ik niet dom ben (mijn IQ schijnt tussen de 130 en 140 te liggen): ik weet het niet. Ik heb in ieder geval geen therapie gehad. Ben wel een paar keer op verschillende momenten in mijn leven met verschillende hulpverleners begonnen, maar er was niet echt een (vertrouwens)klik en als je niet alles durft te vertellen schiet het ook niet op. En een keer vond ik de persoon ik kwestie gewoon dom; ik dacht die gaat mij niet snappen (niet arrogant bedoeld).

In ieder geval: als we iets voor je kunnen doen, moet je het laten weten, hoor!
twijfelgeval?
pi_79020474
quote:
Op donderdag 11 maart 2010 14:21 schreef Ferrobarr het volgende:
Tsja. Dat is niet leuk. Zelf ben ik tijdens mijn studie (8,5 jaar over gedaan) ook erg depressief geweest: het was me een raadsel waarom mensen nog met me omgingen of voor me remden in het verkeer etc. Maar op de een of andere manier is het weer over gegaan. Waardoor weet ik niet echt. Misschien door de regelmaat van het werken, het zien dat andere mensen toch ook niet altijd even leuk zijn of goede dingen doen, het er achter komen dat ik niet dom ben (mijn IQ schijnt tussen de 130 en 140 te liggen): ik weet het niet. Ik heb in ieder geval geen therapie gehad. Ben wel een paar keer op verschillende momenten in mijn leven met verschillende hulpverleners begonnen, maar er was niet echt een (vertrouwens)klik en als je niet alles durft te vertellen schiet het ook niet op. En een keer vond ik de persoon ik kwestie gewoon dom; ik dacht die gaat mij niet snappen (niet arrogant bedoeld).

In ieder geval: als we iets voor je kunnen doen, moet je het laten weten, hoor!
Ik ben niet depressief, gewoon ongelukkig. In het verleden wel depressief geweest, maar dit is echt anders. Ik heb voor m'n gevoel niks om m'n bed voor uit te komen, behalve dan dat het "moet" als ik wil kunnen eten. (En laten slapen en eten nou de enige dingen zijn waar ik op het moment veel zin in heb...).

De afwijzingen waren deze keer:
- Niet voldoende relevante werkervaring/cv sluit niet aan (bij een simpele secretaressefunctie; alsof je een opleiding nodig hebt om de telefoon op te nemen en een agenda te beheren)
- Niet voldoende relevante werkervaring/cv sluit niet aan (was idd wel een tak van sport waar ik geen ervaring in had, pittige functie, maar eigenlijk wel iets wat ik echt zou willen nl. een junior beleidsfunctie aan een educatieve instelling)
- Niet voldoende relevante werkervaring/niet commercieel genoeg (kan wel kloppen, want ik zou een eskimo nog geen koelkast kunnen verkopen als m'n leven er vanaf hing)

Hoe je aan werkervaring moet komen als je nergens mag werken omdat je geen werkervaring hebt, dat mogen ze me uitleggen. En verder vind ik het debiel dat je als bedrijf iemand afwijst op een gebrek aan werkervaring als je een startersfunctie aanbiedt en geen werkervaring vraagt.

Een van de problemen is ook dat ik merk dat mensen geen respect hebben voor de ervaring die ik heb. Want omdat mijn werkervaring in de detailhandel ligt, denken ze gewoon dat ik debiel ben. Mijn administratieve ervaring word bijv. niet serieus genomen, want "een supermarkt is toch wel een heel andere omgeving". (Dat dat precies de reden is dat ik solliciteer schijnt ook niet over te komen - gezien het feit dat 90% van de bedrijven je cv/brief volgens mij nauwelijks leest is dat ook niet zo gek).

Nou ja en verder in het verleden vaak dingen als "ja, je hebt X gestudeerd, wat kom je hier eigenlijk doen?", of "ja, maar als er dalijk een functie is die te maken heeft met X ga je misschien wel weg" (ja godver, misschien wel, misschien niet... alsof mensen tegenwoordig nog eeuwen bij hetzelfde bedrijf blijven?), of ik heb niet voldoende vakkennis voor een zinnige functie, of ik ben te hoogopgeleid voor een minder zinnige functie waarin ik die ervaring op zou kunnen doen, of ik heb gewoon een sollicitatiegesprek met een halve mongool die geen idee heeft hoe mijn studie in elkaar stak en wat ik eigenlijk kan (ook niet gek dat je met een iq van 90 niet kan begrijpen dat iemand met een iq van weet-ik-hoeveel iets sneller kan leren dan jij... niet iedereen hoeft een jaar naar school om z'n veterstrikdiploma te halen...), of ze zijn bang dat ik me ga vervelen (reeel scenario, maar dat doe ik nu ook en daar merkt m'n werkgever weinig van), of ze zijn bang dat ik na korte tijd weer wegga en dat ze dan voor niets tijd hebben gespendeerd aan het inwerken (waar zij dan vanuit gaan dat dat drie maanden gaat duren, terwijl ik het idee heb dat twee weken ook best moet lukken), etc.

Kortom, samenvatting: kansloze studie, kansloos werk, in één woord kansloos.

En dan hebben we het nog niet over de problemen die ik heb als als als als als ik eenmaal op gesprek mag komen.

Dus ja, de enige manier waarop iemand kan helpen is als ie ofwel bereid is twee miljoen te doneren ofwel een baan op academisch niveau weet in een niet-commerciele hoek waar je niks voor hoeft te kunnen, want als je het aan de werkgevers vraagt kan ik niks zinnigs blijkbaar.

Achteraf denk ik dat ik meer kans op werk had gehad als ik een uitkering had aangevraagd na m'n studie ipv in de detailhandel had gaan werken. Ze zeggen wel dat je beter kunt solliciteren vanuit een baan, maar ik merk er niks van. Het maakt het alleen maar lastiger om een gesprek te plannen en verder biedt het geen enkel voordeel.
pi_79020597
hmm...beetje bijgelezen..niet veel aan te vullen.

Alleen tja..de mens maakt de markt..en vervolgens zorgt de markt er weer voor dat mensen weer anders gaan funccioneren..net als een circeltje...
zelf..zit ik maar pacciense te spelen met echte kaarten..en me een beetje te vervelen.. :-(
pi_79023445
quote:
Op donderdag 11 maart 2010 16:18 schreef francis998 het volgende:
hmm...beetje bijgelezen..niet veel aan te vullen.

Alleen tja..de mens maakt de markt..en vervolgens zorgt de markt er weer voor dat mensen weer anders gaan funccioneren..net als een circeltje...
zelf..zit ik maar pacciense te spelen met echte kaarten..en me een beetje te vervelen.. :-(
Volg je het nieuws nu? Wéér aardbevingen in Chili..
Ik hoop voor je dat alles goed is daar met familie en bekenden.
Een handboek? Een HANDBOEK??? neuh.. sorry.. ik heb een hoofd.
pi_79024124
quote:
Op donderdag 11 maart 2010 17:15 schreef Autidude het volgende:

[..]

Volg je het nieuws nu? Wéér aardbevingen in Chili..
Ik hoop voor je dat alles goed is daar met familie en bekenden.
ja...en tijdens de huldiging van de nieuwe president...tijdens het volgen daarvan op chileense tv waren ze drukker bezig met het vertellen dat ze de naschokken voelden..de nieuwe president stond op 2e plaats.

Maar dit is te verwachten, de naschokken gaan lang duren..maar ach..ik heb bijna geen direct familie in die zone wonen..allemaal ver in het noorden...dus die zijn op 't moment veilig.
En verder alleen nichten van mijn moeder en haar tante die in Santiago wonen...maar meesten zijn wel oke..op wat fysieke schade aan 't huis na..maar daar wen je op een moment aan die naschokken...
pi_79025861
quote:
Op donderdag 11 maart 2010 14:21 schreef Ferrobarr het volgende:

[..]

Eens.
[..]

Mijn mening: er is een balans, maar excessen worden te weinig bestreden en gestraft. Een ander punt van aandacht (nogmaals: mijn mening): is het steeds opener worden van de wereldeconomieën en grenzen in het algemeen. Aan de ene kant misschien goed, maar aan de andere kant beperkt het de mogelijkheden voor echte diversiteit.
[..]
Tja, om de mondialisering kan je niet om heen. Meer concurrentie, betekent helaas ook een verharding.
quote:
Tsja het kan dan aan 2 dingen liggen: aan de timmerman of aan de hamer. Wat wel zinvol is om je af te vragen wat de mogelijkheden zijn om de hamer te veranderen, mocht het daar aan liggen. Als die mogelijkheden er niet zijn kun je twee dingen doen: gefrustreerd blijven roepen dat het aan de hamer ligt of proberen beter met die niet passende hamer om te gaan. Momenteel ben ik wat cynischer en focus me op het laatste.
[..]
Tja, misschien is dat ook maar het beste. Maar de grootste fout in dit systeem is dat niet de mens maar het geld op de eerste plaatst staat. Dat staat mij nou zo tegen.
pi_79026145
Dat komt omdat de meeste mensen geld belangrijker vinden dan andere mensen.
pi_79026380
hmm..nu het hier over geld gaat ff mijn mening erover, geld is belangerijk..ja, maar niet het belangerijkste...het belangerijkste is een prettig leventje te hebben op jouw manier, en tuurlijk geld is prettig en maakt een heleboel een stuk makkelijker.
Ik heb zoiets van zolang ik maar heb om te eten en drinken, huur ..al die basisvoorzieningen en een kleine extra..ben ik tevreden.
Ik ben zelf niet echt een grote uitgever, maar ik wil later ook niet super krap leven ik wil wel een beetje ontspannen kunnen leven.

Kijk maar nu, ik ontvang rond de 700 euro per maand..waarvan zo'n 500 aan vaste lasten en daarbij nog zo veel mogelijk terugbetaal aan de ib-groep..maar zonder verplichting(rente blijft wel ophopen) dus ik betaal vrijwillig, ook al is het 50 eurotjes per maand.
Maar mijn(niet bestaande) spaarpot loopt aardig op, omdat ik gewoon niks uitgeef als ik niks nodig heb, en op het moment wil ik maar een ding..maar dat is niet urgent.

Als ik veel geld kan hebben...geen probleem..maar het is niet het allerbelangerijkste..
Zowieso tegenwoordig hoeveel lenen mensen niet om te leven boven hun standaard..nou ik niet dus..heb ik 100 euro per maand..dan leef ik daarvan..maar ik leef van wat ik heb..en wat ik niet heb...probeer ik te verdienen en anders neem ik gewoon genoegen met wat ik heb
pi_79026486
quote:
Op donderdag 11 maart 2010 16:15 schreef Satsuma het volgende:

[..]

Ik ben niet depressief, gewoon ongelukkig. In het verleden wel depressief geweest, maar dit is echt anders. Ik heb voor m'n gevoel niks om m'n bed voor uit te komen, behalve dan dat het "moet" als ik wil kunnen eten. (En laten slapen en eten nou de enige dingen zijn waar ik op het moment veel zin in heb...).

De afwijzingen waren deze keer:
- Niet voldoende relevante werkervaring/cv sluit niet aan (bij een simpele secretaressefunctie; alsof je een opleiding nodig hebt om de telefoon op te nemen en een agenda te beheren)
- Niet voldoende relevante werkervaring/cv sluit niet aan (was idd wel een tak van sport waar ik geen ervaring in had, pittige functie, maar eigenlijk wel iets wat ik echt zou willen nl. een junior beleidsfunctie aan een educatieve instelling)
- Niet voldoende relevante werkervaring/niet commercieel genoeg (kan wel kloppen, want ik zou een eskimo nog geen koelkast kunnen verkopen als m'n leven er vanaf hing)

Hoe je aan werkervaring moet komen als je nergens mag werken omdat je geen werkervaring hebt, dat mogen ze me uitleggen. En verder vind ik het debiel dat je als bedrijf iemand afwijst op een gebrek aan werkervaring als je een startersfunctie aanbiedt en geen werkervaring vraagt.
Als starter kreeg ik altijd te horen dat ik gene ervaring had, eenmaal toen ik ervaring had dan weer te oud ;') Ze verzinnen gewoon maar wat...
quote:
Een van de problemen is ook dat ik merk dat mensen geen respect hebben voor de ervaring die ik heb. Want omdat mijn werkervaring in de detailhandel ligt, denken ze gewoon dat ik debiel ben. Mijn administratieve ervaring word bijv. niet serieus genomen, want "een supermarkt is toch wel een heel andere omgeving". (Dat dat precies de reden is dat ik solliciteer schijnt ook niet over te komen - gezien het feit dat 90% van de bedrijven je cv/brief volgens mij nauwelijks leest is dat ook niet zo gek).

Nou ja en verder in het verleden vaak dingen als "ja, je hebt X gestudeerd, wat kom je hier eigenlijk doen?", of "ja, maar als er dalijk een functie is die te maken heeft met X ga je misschien wel weg" (ja godver, misschien wel, misschien niet... alsof mensen tegenwoordig nog eeuwen bij hetzelfde bedrijf blijven?), of ik heb niet voldoende vakkennis voor een zinnige functie, of ik ben te hoogopgeleid voor een minder zinnige functie waarin ik die ervaring op zou kunnen doen, of ik heb gewoon een sollicitatiegesprek met een halve mongool die geen idee heeft hoe mijn studie in elkaar stak en wat ik eigenlijk kan (ook niet gek dat je met een iq van 90 niet kan begrijpen dat iemand met een iq van weet-ik-hoeveel iets sneller kan leren dan jij... niet iedereen hoeft een jaar naar school om z'n veterstrikdiploma te halen...), of ze zijn bang dat ik me ga vervelen (reeel scenario, maar dat doe ik nu ook en daar merkt m'n werkgever weinig van), of ze zijn bang dat ik na korte tijd weer wegga en dat ze dan voor niets tijd hebben gespendeerd aan het inwerken (waar zij dan vanuit gaan dat dat drie maanden gaat duren, terwijl ik het idee heb dat twee weken ook best moet lukken), etc.

Kortom, samenvatting: kansloze studie, kansloos werk, in één woord kansloos.
Tja, zo zijn er velen. We hebben een systeem dat geen plek kan geven aan iedereen. Ik zeg dit gewoon hardop. Tenzij de economie jaarlijks met 5% gemiddeld zou groeien, dan kom je aardig in de richting. Maar dit is niet realistisch.

Ik weet hoe je voelt. De studie heb ik afgemaakt, desondanks blijkt het vod voor mij niets waard.

Ik vraag me werkelijk af waarom O&W weigert om onderzoek te doen en iedere student om de 3 jaar vraag wat hij/zij doet? Ik denk dat de politiek zich kapot schrikt hoe laag het rendement is van het onderwijs.

Hoeveel afgestudeerden hebben daadwerkelijk de baan waarvoor ze opgeleid zijn?

Het grootste dooddoener die ik ooit gehoord heb: "je moet de opleiding zien als een brede basis, je wordt niet eens voor ene beroep opgeleid" Een werkgever lacht zich kapot als hij dat zo hoort.

En zo word je grotelijks voor de gek gehouden.
quote:
En dan hebben we het nog niet over de problemen die ik heb als als als als als ik eenmaal op gesprek mag komen.

Dus ja, de enige manier waarop iemand kan helpen is als ie ofwel bereid is twee miljoen te doneren ofwel een baan op academisch niveau weet in een niet-commerciele hoek waar je niks voor hoeft te kunnen, want als je het aan de werkgevers vraagt kan ik niks zinnigs blijkbaar.

Achteraf denk ik dat ik meer kans op werk had gehad als ik een uitkering had aangevraagd na m'n studie ipv in de detailhandel had gaan werken. Ze zeggen wel dat je beter kunt solliciteren vanuit een baan, maar ik merk er niks van. Het maakt het alleen maar lastiger om een gesprek te plannen en verder biedt het geen enkel voordeel.
Werkgevers verzinnen altijd wel een "maar" om je niet te hoeven aan te nemen. Het grote probleem is dat markt helemaal niet in balans is maar een werkgeversmaatschappij. Dat is altijd al zo geweest en zal nooit veranderen. Het sterft van de hoger opgeleiden, ze kunnen gewoon het schaap met 5 poten vinden.

Ik zou never nooit mijzelf nog kunnen motiveren om ene studie te volgen.
pi_79028344
quote:
Op donderdag 11 maart 2010 18:10 schreef Satsuma het volgende:
Dat komt omdat de meeste mensen geld belangrijker vinden dan andere mensen.
Veel mensen willen gewoon steeds meer: mensen die in schaal 11 zitten, willen naar 12; mensen die in 13 zitten kijken of er niet een promotie naar 14 in zit. Waar leg je dan de grens, maar het gaat bij hen ook om persoonlijke ontwikkeling (in een betaalde baan). Als je gewend bent van het sociale minimum te leven, is ieder inkomen dat iemand met een beetje opleiding verdient, een enorm bedrag.

Een voordeel als je het financieel breder hebt, is dat je ook met andere mensen in aanraking kan komen, die weer bepaalde interesses hebben. Zo houden mijn collega’s veel van reizen en is de Skihut een gepasseerd station. Bij mijn oude schaal 2 baantje was het juist in om naar zo’n gelegenheid te gaan.
pi_79034026
Het kan aan mij liggen, maar ik het het idee dat we in Siberië leven. Zo gruwelijk koud is het buiten. Brrrr.
pi_79035814
Hebben jullie dat ook, als je andermans succesverhalen leest, je een enorm klotegevoel krijgt?
pi_79036282
quote:
Op donderdag 11 maart 2010 21:42 schreef EchtGaaf het volgende:
Hebben jullie dat ook, als je andermans succesverhalen leest, je een enorm klotegevoel krijgt?
Dat had ik vroeger heel sterk, in 2005. Toen zat ik echt op het sociale minimum. Zuiver naar inkomen gekeken had iedereen het dus beter. Ik moest en zou aan de slag gaan.

Anno 2010 zijn de verschillen een stuk kleiner en vind ik het veel leuker en ook inspirerend om succesverhalen te lezen of horen. Ik ben weer wat dingen van mijn studie aan het herhalen.

EchtGaaf, was is eigenlijk je leeftijd en zijn er echt geen mogelijkheden om met begeleiding of bemiddeling van UWV aan de slag te gaan?
pi_79036642
tvp
Children of the night. What music they make.
pi_79036741
quote:
Op donderdag 11 maart 2010 21:51 schreef sempron2400 het volgende:

[..]

Dat had ik vroeger heel sterk, in 2005. Toen zat ik echt op het sociale minimum. Zuiver naar inkomen gekeken had iedereen het dus beter. Ik moest en zou aan de slag gaan.
Ik zat het verhaal van Camiel Eurlings door te lezen. Heeft zo ongeveer alles wat z'n hartje begeert. Zit op de eerste rang van het leven. Het is misschien kinderachtig, maar waarom hebben anderen zoveel geluk (ik probeer mijn zegeningen dan ook maar weer te tellen die zijn er ook. )
Tja, ik zal niet de enige zijn die het gevoel heb dat het leven gewoon aan het opbranden is. Alsof ik een trein voorbij zie denderen. Alsof het zand tussen mijn vingers doorglipt....
quote:
Anno 2010 zijn de verschillen een stuk kleiner en vind ik het veel leuker en ook inspirerend om succesverhalen te lezen of horen. Ik ben weer wat dingen van mijn studie aan het herhalen.
Ja, als jij in schaal 10 zit, dan heb je een leuk loon. Ik heb nooit veel verdiend en gekregen.
quote:
EchtGaaf, was is eigenlijk je leeftijd en zijn er echt geen mogelijkheden om met begeleiding of bemiddeling van UWV aan de slag te gaan?
Het is wat persoonlijk, daarom wil je graag PM-en.

Maar die heb je niet ingesteld?

Of wil je liever geen PM?
pi_79037651
quote:
Op donderdag 11 maart 2010 21:59 schreef EchtGaaf het volgende:

[..]

Ik zat het verhaal van Camiel Eurlings door te lezen. Heeft zo ongeveer alles wat z'n hartje begeert. Zit op de eerste rang van het leven. Het is misschien kinderachtig, maar waarom hebben anderen zoveel geluk (ik probeer mijn zegeningen dan ook maar weer te tellen die zijn er ook. )
Tja, ik zal niet de enige zijn die het gevoel heb dat het leven gewoon aan het opbranden is. Alsof ik een trein voorbij zie denderen. Alsof het zand tussen mijn vingers doorglipt....
[..]

Ja, als jij in schaal 10 zit, dan heb je een leuk loon. Ik heb nooit veel verdiend en gekregen.
[..]

Het is wat persoonlijk, daarom wil je graag PM-en. [ afbeelding ]

Maar die heb je niet ingesteld?

Of wil je liever geen PM?
Ik vind PM prima, hoe kan ik dat instellen? Misschien kan ik wel wat tips geven.
Update: als het goed is, kan iedereen nu PM sturen, en niet alleen buddy’s.
pi_79037799
quote:
Op donderdag 11 maart 2010 22:15 schreef sempron2400 het volgende:

[..]

Ik vind PM prima, hoe kan ik dat instellen? Misschien kan ik wel wat tips geven.
Update: als het goed is, kan iedereen nu PM sturen, en niet alleen buddy’s.
Bovenin het scherm zie je dit icoontje:

Hierop met muis klikken, dan kom je in het configuratie menu. Daarin kan je de mail instellen.

Probeer het maar eens
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')