Kijk dat is info waar je wat aan hebtquote:Op woensdag 10 maart 2010 17:50 schreef Elcadarn het volgende:
Vrouw - man verhouding : 2:1
Vrouw - Poolse man - Westerse man verhouding : 4 : 0 : 1
Prijzen onderhoud : circa 60% goedkoper dan hier. (Tenzijn je op A-locaties gaat zitten)
Shoppen : Ik zeg doen!
Nou, hier nog 1. Ga eens kijken of ik een gaatje kan prikken in onze agenda om daar eens te gaan kijken.quote:Op woensdag 10 maart 2010 17:50 schreef Elcadarn het volgende:
Prijzen onderhoud : circa 60% goedkoper dan hier. (Tenzijn je op A-locaties gaat zitten)
quote:Op woensdag 10 maart 2010 17:50 schreef Elcadarn het volgende:
Krakau staat er niet tussen? Maar wij gaan sowieso met ryanair.Damn nog maar een week.quote:Op woensdag 31 maart 2010 21:09 schreef PLAE@ het volgende:
tvp, schijnt echt mooi te zijn wat ik van een Poolse kennis altijd hoor.
Je kunt volgens mij ook aardig goedkoop vliegen vanaf Eindhoven met http://www.wizzair.com
Tips: Ga naar Auswitz, erg indrukwekkend. Half uurtje rijden vanaf Krakau. Tour voor +- 30 euro volgensmij vanuit Krakau.quote:Op woensdag 10 maart 2010 17:45 schreef Frenkel het volgende:
Ik heb deze tekst dan wel mooi van Wikipedia gehaald..
Maar ga dinsdag voor het eerst naar Krakau..
Ben wel benieuwd of er nog leuke tips zijn?
En is het shoppen daar duur/goedkoop/normaal?
Wat zijn de prijzen van uit eten (vergeleken met Nederland)?
Een tour voor 30 euro naar Auschwitzquote:Op woensdag 14 april 2010 23:58 schreef hrrick het volgende:
[..]
Tips: Ga naar Auswitz, erg indrukwekkend. Half uurtje rijden vanaf Krakau. Tour voor +- 30 euro volgensmij vanuit Krakau.
Verder vond ik Wieliczka (een zoutmijn) ook heel erg mooi. Hadden daar een hele goede gids. Allemaal beeldhouwwerken van zout. Echt een aanrader.
Verder vond ik Krakau niet extreem goedkoop, vooral niet in het centrum. Bier is net zoals in Nederland even duur, net zoals kleren. Wellicht als je meer in de buitenwijken komt het wel goedkoper word.
Vliegen naar Wroclaw en de taxi naar Krakow? Je weet dat dat een kleine 250km is?quote:Op dinsdag 1 juni 2010 15:09 schreef Repsak het volgende:
Ik ga er waarschijnlijk dit jaar met Oud en Nieuw heen, waarschijnlijk met Wizzair, iemand daar ervaringen mee? We vliegen dan naar Wroclaw en nemen daar een taxi.
Ik bedoelde uiteraard Katowice, excusesquote:Op dinsdag 1 juni 2010 19:01 schreef Thetallguy het volgende:
[..]
Vliegen naar Wroclaw en de taxi naar Krakow? Je weet dat dat een kleine 250km is?
Katowice is misschien een betere optie.
Ik ben er vorig jaar geweest, ik zou gewoon een taxi pakken, en dan proberen om af te dingen, of gewoon zeggen dat je het te duur vindt en dan naar de volgende taxi lopen (van andere maatschappij). Naar Auschwitz kun je met de trein maar ook met de taxi, op en neer kost dat per man denk ik nog geen ¤10,- De concentratiekampen ( I en II) zijn binnen 1 dag wel te bezoeken en ook terugrijden is handig te doen, aangezien de taxi zich vrijwel nergens aan de snelheidslimieten houd. Wij zijn vorig jaar rond 9 uur vertrokken uit Krakow, en waren 6 uur weer thuis, ik raad je wel aan om een rondleiding te nemen, de gidsen vertellen het namelijk interessanter dan de borden.quote:Op donderdag 6 januari 2011 02:03 schreef koei het volgende:
Even een schop!
Ik wil met m'n zussen dit voorjaar een aantal dagen naar Krakau. We willen waarschijnlijk met Wizzair gaan vliegen naar Katowice en dan vanaf daar door naar Krakau zelf. Met de bus schijnt dat zo'n 11 euro te zijn. We willen uiteraard ook een dag naar Auschwitz wat daar redelijk tussenin ligt. Is het te doen om vanaf Katowice naar Krakau te gaan en dan twee dagen later vanaf Krakau naar Oswiecim om daar de hele dag door te brengen en dan eventueel daar slapen of direct doorreizen naar Katowice? Is dat een goed haalbaar plan of raden jullie wat anders aan?
En hebben jullie nog tips voor hotels/hostels? We willen redelijk low budget gaan.
We zijn allemaal wel 21+ en ik heb geen idee in hoeverre we echt het uitgaansleven zullen verkennen want mn ene zus is daar niet zo van volgens mij, maar dat zien we ter plaatse wel.quote:Op donderdag 6 januari 2011 09:39 schreef Opkloter het volgende:
[..]
Ik ben er vorig jaar geweest, ik zou gewoon een taxi pakken, en dan proberen om af te dingen, of gewoon zeggen dat je het te duur vindt en dan naar de volgende taxi lopen (van andere maatschappij). Naar Auschwitz kun je met de trein maar ook met de taxi, op en neer kost dat per man denk ik nog geen ¤10,- De concentratiekampen ( I en II) zijn binnen 1 dag wel te bezoeken en ook terugrijden is handig te doen, aangezien de taxi zich vrijwel nergens aan de snelheidslimieten houd. Wij zijn vorig jaar rond 9 uur vertrokken uit Krakow, en waren 6 uur weer thuis, ik raad je wel aan om een rondleiding te nemen, de gidsen vertellen het namelijk interessanter dan de borden.
Ik weet niet hoe oud jullie zijn, maar veel clubs hanteren een min leeftijd van 21, maar jullie zijn dames, dus daar heb je MEESTAL geluk mee. Ga trouwens niet in discussie met de uitsmijters, want dit zijn geen lieverdjes.
kus
Trouwens nog iets, als Nederlander behoor je daar tot de 'rijken' , maak daar dus gebruik van, de meest exclusieve tentjes zijn daar handig te betalen. Leuk om mee te maken.quote:Op donderdag 6 januari 2011 23:50 schreef koei het volgende:
[..]
We zijn allemaal wel 21+ en ik heb geen idee in hoeverre we echt het uitgaansleven zullen verkennen want mn ene zus is daar niet zo van volgens mij, maar dat zien we ter plaatse wel.
Ik ben ondertussen toch van Wizzair afgestapt. Die vluchttijden en het vliegen naar Katowice kosten gewoon bijna twee dagen. Vanaf Brussel of Dortmund vlieg je voor maar iets meer geld naar Krakow zelf waardoor je netto veel meer tijd hebt en niet zoveel heen en weer hoeft te reizen. Wat het precies gaat worden weet ik pas als we een precieze datum geprikt hebben.
Het was idd wel het plan om Auschwitz met een gids te bezoeken, dat maakt het allemaal nog wat echter en dan kun je ook vragen stellen enzo.
Nowa Huta heb ik ook wat over gelezen, maar ik kreeg de indruk dat dat voornamelijk architectuur was, of is er nog meer te zien dan enkel de communistische gebouwen?
Voor de liefhebbers overigens de aflevering van weg met BNN over Krakau: http://player.omroep.nl/?aflID=7431044
Inderdaad voornamelijk architectuur, al vond ik de sfeer daar ook best apart. Mij werd verteld dat het tegenwoordig één van de "slechtste" wijken van Krakau is, maar ik vond het er wel gezellig met al die kaartspelende oude mannetjes in het park. Er hangt verder gewoon een beetje die naargeestige sfeer zoals ik me kan inbeelden dat het er vroeger was.quote:Op donderdag 6 januari 2011 23:50 schreef koei het volgende:
[..]
Nowa Huta heb ik ook wat over gelezen, maar ik kreeg de indruk dat dat voornamelijk architectuur was, of is er nog meer te zien dan enkel de communistische gebouwen?
Wrocław, Gdansk, Sopot, Malbork, Lublin, Zakopane, Opole en Warsawa dit jaar.quote:Op zondag 25 maart 2012 21:57 schreef leolinedance het volgende:
[..]
InderdaadBen ook al in Poznan en Katowitz geweest, ook best ok
Ja, er zijn genoeg leuke kroegen waar je even naar binnen kunt stappen.quote:Op zaterdag 13 oktober 2012 16:26 schreef Nikmans het volgende:
Kick, binnenkort gaan we met zijn vijven (jongens) hierheen. We hebben niet echt een planning op Auschwitz na, maar we wilden vooral veel uitgaan.
Iemand tips voor vette locaties? Of is het gewoon een kwestie van het centrum opzoeken en kroegen/clubs in- en uitlopen totdat je iets vindt dat je bevalt? Als je overal entree moet betalen wordt dat ook snel vervelend denk ik.
Waarom zou het opeens een waardeloze stad zijn als het ietsje kouder is ?quote:Op woensdag 21 november 2012 09:54 schreef Kielse het volgende:
Ik ben van plan om begin februari naar Krakau te gaan voor een drietal dagen (40¤ heen en terug met Ryanair). De temperatuur schommelt dan rond het vriespunt, denken jullie dat Krakau dan nog de moeite is?
En ik zou van de gelegenheid gebruik willen maken om een (halve) dag naar Auswitch te gaan.
Een halve dag is misschien wel te weinig.. Je moet ermee rekening houden dat je 2 kampen hebt, Auschwitz en Auschwitz-Birkenau, weet niet of je maar een van beide wil zien, maar als je beide wil zien, dan zou ik er sowieso een hele dag voor vrijmaken. Het is daar eenvoudigweg IMMENS groot, maar hangt ervan af of je daar zo maar even snel naartoe wil om het maar gezien te hebben (zoals 90 procent van de toeristen waarschijnlijk) of of je er effectief toch even wil bij stilstaan..quote:Op woensdag 21 november 2012 09:54 schreef Kielse het volgende:
Ik ben van plan om begin februari naar Krakau te gaan voor een drietal dagen (40¤ heen en terug met Ryanair). De temperatuur schommelt dan rond het vriespunt, denken jullie dat Krakau dan nog de moeite is?
En ik zou van de gelegenheid gebruik willen maken om een (halve) dag naar Auswitch te gaan.
quote:Op dinsdag 16 april 2013 13:32 schreef Tjepper078 het volgende:
Ik ben hier dus een keer geweest, kan me er niet veel van herrinneren.... dat is meestal een goed teken!
Helemaal vd planeeeeeet!
Hoeveel dagen ben je ongeveer geweest? Want wil er ook nog wel een keer heen gaan, maar wil dan uiteraard 1 dag besteden aan Auschwitz I en II, de zoutmijnen bezoeken maar ook het oude centrum en zo bekijken. En als het even kan, een avondje uitquote:Op vrijdag 16 augustus 2013 00:09 schreef Drugshond het volgende:
Allang terug en een top vakantie daar gehad. Erg leuke stad... heb me prima/geweldig vermaakt. En als Ryanair een beetje opschiet met het inplannen van hun vluchten voor 2014 zit ik daar volgend jaar weer.
Krakau staat urban bekend dat ze de hoogste kroegdichtheid ter wereld hebben. Nou er is genoeg te doen daar (en in omstreken). Vervelen lukt je gewoon niet.
5 dagen.quote:Op zondag 25 augustus 2013 11:06 schreef LUFC het volgende:
[..]
Hoeveel dagen ben je ongeveer geweest? Want wil er ook nog wel een keer heen gaan, maar wil dan uiteraard 1 dag besteden aan Auschwitz I en II, de zoutmijnen bezoeken maar ook het oude centrum en zo bekijken. En als het even kan, een avondje uit
Prijzen zijn wel owke... 10-12 ZL voor een halve liter bier... Tussen de 2,5 en 3 euro.quote:Op dinsdag 20 mei 2014 22:43 schreef Massief het volgende:
In juli ga ik naar krakau voor een weekend. Nog tips? Ga sowieso dag reserveren voor auswitch. Hoe is het qua uitgaan verder in krakau en prijZen van drank?
Gokje, Je vliegt 25/7-28/7 vanaf Eindhoven.quote:Op woensdag 21 mei 2014 08:55 schreef Massief het volgende:
Ik ga helaas maar van vrijdag tot maandagochtend dus zoveel tijd heb ik niet. Een dag is sowieso gereserveerd voor auswitsch. Even kijken wat we de andere dag gaan doen.. Heb jij nog must see's voor die andere dag?
Kun je ook vertellen hoe we het makkelijkst van krakau in auswitch komen, ik las dat er bussen naar toe gaan?
Ik ben afgelopen maart in Krakau geweest voor een aantal dagen. We hadden van te voren in NL al een tripje geboekt naar Auschwitz. We werden in Krakau in ons hotel opgehaald door een busje die ons naar Auschwitz bracht. Rit duurde geloof ik iets van 1,5 uur. Onderweg kregen we een film te zien en bij aankomst kregen we een gids voor Auschwitz I. Na de rondleiding een korte lunch en daarna met het busje naar Auschwitz II-Birkenau (5 minuten rijden). Hier ook weer een rondleiding gehad en daarna met de bus weer terug naar Krakau. Rond 16.00u waren we terug. Enkele mensen bleven in het busje zitten, die hadden een combi Auschwitz - zoutmijnen geboekt. Die kan je dus prima in één dag doen.quote:Op woensdag 21 mei 2014 08:55 schreef Massief het volgende:
Ik ga helaas maar van vrijdag tot maandagochtend dus zoveel tijd heb ik niet. Een dag is sowieso gereserveerd voor auswitsch. Even kijken wat we de andere dag gaan doen.. Heb jij nog must see's voor die andere dag?
Kun je ook vertellen hoe we het makkelijkst van krakau in auswitch komen, ik las dat er bussen naar toe gaan?
Nee week ervoor bro..!quote:Op woensdag 21 mei 2014 11:13 schreef Drugshond het volgende:
[..]
Gokje, Je vliegt 25/7-28/7 vanaf Eindhoven.
Weet je nog bij wie dit was?quote:Op woensdag 21 mei 2014 14:43 schreef Staaf het volgende:
[..]
Ik ben afgelopen maart in Krakau geweest voor een aantal dagen. We hadden van te voren in NL al een tripje geboekt naar Auschwitz. We werden in Krakau in ons hotel opgehaald door een busje die ons naar Auschwitz bracht. Rit duurde geloof ik iets van 1,5 uur. Onderweg kregen we een film te zien en bij aankomst kregen we een gids voor Auschwitz I. Na de rondleiding een korte lunch en daarna met het busje naar Auschwitz II-Birkenau (5 minuten rijden). Hier ook weer een rondleiding gehad en daarna met de bus weer terug naar Krakau. Rond 16.00u waren we terug. Enkele mensen bleven in het busje zitten, die hadden een combi Auschwitz - zoutmijnen geboekt. Die kan je dus prima in één dag doen.
Andere dagen hebben we het oude centrum bekeken, zoutmijn bezocht (gewoon zelf met de bus), langs de rivier gewandeld en het fort beklommen, geshopped in de grote mall Galeria Krakowska, naar de fabriek van Schindler geweest, Joodse wijk bekeken en op stap geweest in willekeurige kroegen (erg druk op zaterdag).
Thnx. Misshien doen we ze beiden wel op een dag. Vrijdag middag als we aankomen gewoon het terras op hehe. Polen is in de zomer toch ook wel aardig qua weer en temperatuur toch?quote:Op woensdag 21 mei 2014 16:03 schreef Staaf het volgende:
[..]
http://krakowshuttle.com/krakow-tours/auschwitz-birkenau-tour/
Ghe ik kende het flight plan van Ryanair (+mutaties). Als jij gaat kom ik net binnen.quote:Op woensdag 21 mei 2014 15:42 schreef Massief het volgende:
[..]
Nee week ervoor bro..!
Thnx voor de tips
Dat is gewoon een dorpje ofzo? Wat is daar te doen dan? We hebben maar 1 dag he hahaquote:Op dinsdag 8 juli 2014 19:49 schreef Drugshond het volgende:
Doe aub Zakopane...(en omstreken). Is echt een must...
Gaan. Tatry Gebregte... gewoon doen. Uitzicht is ++ Vorig jaar ook geweest nu heb ik er 2 dagen voor uit getrokken.quote:Op dinsdag 8 juli 2014 19:59 schreef Massief het volgende:
[..]
Dat is gewoon een dorpje ofzo? Wat is daar te doen dan? We hebben maar 1 dag he haha
We hebben maar 1 dag he..quote:
Hoe je het ook doet, vertrek zo vroeg mogelijk..... 06:00-06:30 (reistijd 130 minuten) (al heb je een kater gewoon gaan).quote:Op dinsdag 15 juli 2014 18:06 schreef Massief het volgende:
[..]
We hebben maar 1 dag he..
Komende vrijdag er naar toe, weer is goed geven ze af dat mag zo blijven..
Ik ga met een aantal vrienden vanaf morgen door Oost-Europa touren en doen daarbij in totaal 4 dagen Polen aan (Wroclaw en Krakau). Willen uiteraard goed gaan stappen, maar het nodige cultuur zal ook niet ontbreken! Heb je tips voor onsquote:Op woensdag 16 juli 2014 00:41 schreef Drugshond het volgende:
http://www.accuweather.co(...)/july-weather/274455
Voor mij 2 dagen twijfelachtig (out of 7), kan zijn dat ik wat dingen moet verschuiven.
Met vrienden zou ik zeker even gaan schieten in Grotgun (is op afspraak).quote:
Schieten zijn we inderdaad van planquote:Op woensdag 16 juli 2014 01:24 schreef Drugshond het volgende:
[..]
Met vrienden zou ik zeker even gaan schieten in Grotgun (is op afspraak).Beetje raggen. Is niet echt goedkoop. Maar wel fun (is in Zielonki). Was wel lachen, ik nam vorig jaar een taxi van Barbakan (die als betrouwbaar te boek stond). Maar ik dacht echt het eerste stuk te kunnen lopen.... verdwaald (goh). Zag toen wel een Barbakan taxi maar dat bleek een invalide-taxi te zijn. Beetje onderhandelen en zo... was nog ruim op tijd. En ze rijden daar als gekken.... als het GP-F1 is.
Dan moet je die website bezoeken... ze hebben een behoorlijke range van wapens waaruit je kunt kiezen. Vorig jaar had ik 5 of 6 wapens ter beschikking (kom zelf uit de schietsport). Was wel in 45 minuten 140 euro lichter. Want het gaat wel vol-automatisch.quote:Op woensdag 16 juli 2014 01:36 schreef yosander het volgende:
[..]
Schieten zijn we inderdaad van planhebben gelukkig een auto mee dus dat scheelt
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |