leuk knus appartementje!quote:Op woensdag 10 maart 2010 16:37 schreef Goover het volgende:
Sinds de laatste week van februari heb ik (samen met mijn vriendin) de sleutel gekregen van ons nieuwe appartementje in Leiden.
Floorplanner:
[ afbeelding ]
Aangezien wij het huren hebben we geen grote verbouwplannen, maar het volgende staat te gebeuren:
- Stopcontacten maken (één in de zithoek is wat weinig)
- Verven in de woonkamer (plus frame projectje)
- Verven in de slaapkamer (blauwe regen)
- Kast bouwen in de woonkamer
- Bureau bouwen in de slaapkamer
Alleen de stopcontacten maken en het verven in de woonkamer is gedaan, de rest is 'pending'
Eethoek:
[ afbeelding ]
Keukentje:
[ afbeelding ]
Muur in de woonkamer in een crème kleurtje (achter de bank)
[ afbeelding ]
Badkamer poetsen:
[ afbeelding ]
Blauwe regen 1: (boven ons bed)
[ afbeelding ]
Blauwe regen 2:
[ afbeelding ]
Blauwe regen af: (nog wel nat)
[ afbeelding ]
Blauwe muren slaapkamer:
[ afbeelding ]
Frame op de grond:
[ afbeelding ]
Frame op de muur:
[ afbeelding ]
Frame van de koelkastkast:
[ afbeelding ]
To do:
- Vlakken in het frame op de muur moeten nog leuke kleurtjes krijgen
- Kast afmaken rondom de koelkast
- Bureau maken in de slaapkamer
- Stopcontact in de keuken maken
- Troep opruimen!
Ja, zie de eerste foto. Die deur gaat naar een balkonnetje van 2mx1mquote:Op woensdag 10 maart 2010 16:47 schreef Gurb het volgende:
[..]
leuk knus appartementje!
Heb je ook nog iets van een balkon?
Daar worden nog kleurtjes in geverfd.quote:En wat is je bedoeling met dat frame aan de muur? Daar komen foto's oid in?
quote:Wel een leuk idee met die blauwe regen
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Ja, de badkamer is echt reusachtig in verhouding tot de rest.quote:Op woensdag 10 maart 2010 17:01 schreef aloe_vera het volgende:
Wat een creatieve ideen hebben jullie! Die druipmuur () is leuk, ik heb zoiets ooit wel eens op een grroot mdf paneel gedaan.
Mooie badkamer ook voor in een huurwoning!
Hoe bedoel je niet goed uitgelijnd?quote:Op woensdag 10 maart 2010 17:23 schreef martinus- het volgende:
Leuk om te volgen sowieso maar: blauwe regen zou ik binnen 2 uur uitgekeken op zijn, en het frame vind ik een beetje dun en niet goed uitgelijnd.
Nee, het zij de afmetingen van de bank, het salon tafeltje staat er nu wel iets verder vanaf. Maar vaak schuiven we die toch dichterbij als we op de bank zitten.quote:Op zondag 14 maart 2010 14:20 schreef Killiann het volgende:
Wat een leuk appartementje zeg! Ben benieuwd hoe het eruit ziet als de meubels erin staan. Dat jullie letterlijk alles met tape op de grond doen is echt te komisch, het lijkt wel een crimescene van meubels
Is de plek voor de bank niet een beetje krap, kwa diepte?
Precies, en je krijgt toch net een iets beter beeld dan met floorplanner bijvoorbeeld.quote:Op maandag 15 maart 2010 19:13 schreef Vonkenboer het volgende:
Grappig om te zien dat je alle meubels al min of meer een plaats geeft d.m.v. schilderstape
Dan kun je in ieder geval al met de inrichting schuiven zonder dat je met meubels aan het sjouwen komt.
Beide, volgens het boekje eerst de verf verdunnen met 25% water en daarna steeds heel dik en langzaam in de bovenste strook blijven verven. Maar hoe dunner de verf hoe langer de strepen worden is mijn ervaring. Ik heb dus nog iets meer water toegevoegd, dit had op de kleur van de verf (uiteindelijk) geen effect trouwens.quote:Op dinsdag 23 maart 2010 11:02 schreef Brighteyes het volgende:
Die blauwe regen is tof gedaan!![]()
Hoe heb je dat gedaan? Gewoon heel dik geverfd? Of heb je het nog iets verdund?
Of heb ik eroverheen gelezen?
Klopt (beidequote:Op dinsdag 23 maart 2010 13:21 schreef maok het volgende:
Leuk effect, eerst een lichte kleur, laten drogen en dan de donkerdere kleur dus?
Schattig appartementje verder. (en een heerlijke badkamer)
Wat de waterpas betreft; kwaliteit heeft zijn prijs.quote:Op maandag 29 maart 2010 14:12 schreef Goover het volgende:
Het bouwen van de kast is bijna af!Dit weekend alle planken en deuren er in/aan gehangen. Ik hoef nog maar één blindpaneel op maar te zagen en te monteren, dan kan het verven beginnen.
Daarna kan EINDELIJK de berg dozen in de slaapkamer plaats maken voor een fatsoenlijke werkplek.
En een waterpas die niet waterpas blijkt te zijn is NOOIT grappig!
Het was een goede, degelijke waterpas, alleen had ik er niet vanuit moeten gaan dat alle raampjes nog recht zaten (deze zijn verstelbaar).quote:Op maandag 29 maart 2010 17:50 schreef Vonkenboer het volgende:
[..]
Wat de waterpas betreft; kwaliteit heeft zijn prijs.
De wat goedkopere no name waterpasjes zijn soms niet echt waterpas. Ik controleer ze voor gebruik altijd even; je weet maar nooit of hij gevallen is en daardoor krom is geworden![]()
Wij ookquote:Op dinsdag 6 april 2010 15:18 schreef Mixende_match het volgende:
Ziet er leuk uit!!!!
Ben benieuwd naar die wanddecoratie met dat frame:)
Bedankt!quote:Op donderdag 22 april 2010 16:06 schreef Bklusser het volgende:
Hey mooie kast is het geworden Goover.
Wel een aantal vraagjes, ik ben zelf nu toe aan zaken zoals kasten ed.
Maar wat voor scharnieren heb je gebruikt voor je deurtjes? (gewone keukenscharnieren?)
En heb je nog iets gedaan om de MDF-platen af te ronden? En indien ja, op welke manier heb je dat gedaan?
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |