Je moet je eerst registreren wil je al uberhaubt weten war ze het over hebbenquote:Op maandag 5 juli 2010 06:05 schreef landellus het volgende:
kijk hier maar eens
http://zwartemagie.forum2go.nl/
Bedankt voor je interesse ik zal je vragen zo goed mogelijk proberen te beantwoorden.quote:Op dinsdag 15 juni 2010 22:01 schreef zandworm het volgende:
[..]
Het klinkt wel interessant om iemand van de Satanskerk te ontmoeten. Kun je wellicht vertellen wat voor een groep mensen dat dan is? Waar zit die kerk? Hoeveel mensen zitten er bij elkaar? Zijn het voornamelijk mannen of doen ook vrouwen aan zoiets mee?
top topic Ts!
Betalen om voor eeuwig bij een kerk te horen?quote:Op dinsdag 6 juli 2010 23:35 schreef xChar het volgende:
[..]
Bedankt voor je interesse ik zal je vragen zo goed mogelijk proberen te beantwoorden.
Ik heb inderdaad (al een tijdje geleden) iemand ontmoet van de Satanskerk, die er ook nog niet zo lang in zat, maar al wel helemaal overtuigd was. Hij vertelde me dat je gewoon in een soort zaaltje zit waar je met ze alle lezingen houd, en dan natuurlijk voor Satan. Je moet ofzo eenmalig 200 euro betalen, en dan kan je voor eeuwig bij die kerk blijven. Je leert rituelen, hoe je satan kunt eren, altaar-dingentjes, en speciale winkels leert kennen, en ook ga je 1 keer in het jaar een kerk plunderen zei die.
Het is allemaal heel eng, want hij vertelde ook dat je ZELF een eind moet maken aan je leven. Want een natuurlijke dood is een vorm van zwakte. Je moest je ouders vergiftigen, en geen liefde voor NIEMAND hebben.... Ik heb nog wel 1 x in de maand ofzo mail-contact met die persoon. Misschien dat ik die hier nog wel een keer post.
De meeste mensen die zich hebben aangesloten bij die kerk, zijn psychisch patiënt, of hebben geen stabiele jeugd gehad, of zijn door allerlei andere slechte dingen uit hun leven bij die kerk gekomen. Toen ik vroeg naar het uiterlijk van de meeste mensen, kreeg ik een antwoord dat ik al kon verwachten; zwarte kleding meestal. met rood en wit.
De satanskerk zit in Amsterdam, maar verder weet ik ook niet welke straat of adres.
Ik vind het NU toch eigenlijk maar een eng gebeuren.
Maar heb je ''satans'' rituelen kun je die natuurlijk hier gewoon posten!
Misschien is het wel de mens die Lucifer zwartgemaakt heeft. Satan betekent dan ook 'tegenstander'. Tegenstander van vrede, liefde, voorspoed, gezondheid etc.quote:Op donderdag 8 juli 2010 16:55 schreef Boomvorm het volgende:
Je gaat Satan aanbidden zodat je mensen die je haat iets aan kunt doen?
Achterlijke idioot is achterlijk.
Alsof christendom nog niet idioot genoeg is. Nee, jij kiest er dus voor om te geloven in God en Satan, maar Satan te aanbidden? HAHAHAHA - serieus, hoe oud ben je?
quote:Job 11:17 "Ja, uw tijd zal klaarder dan de middag oprijzen; gij zult uitvliegen, als de morgenstond zult gij zijn."
Job 38:32 "Kunt gij de morgenster (Lucifer) voortbrengen op haar tijd, en den Wagen met zijn kinderen leiden?"[1]
Jesaja 14:2 Hoe zijt gij uit den hemel gevallen, o morgenster, gij zoon des dageraads! hoe zijt gij ter aarde nedergehouwen, gij, die de heidenen krenktet!
quote:Hoe durven jullie te zeggen: “Wij zijn wijzen,
wij hebben de wet van de HEER”?
De pen van de schrijvers heeft hem vervalst. Jeremia 8:8
Mwoah... ben het daar niet helemaal mee eens.quote:Op vrijdag 9 juli 2010 00:36 schreef Pulzzar het volgende:
Sorry, maar ik vind dit het toppunt van sadness!
Als je al kiest om wraak te nemen op anderen, doe het dan goed.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Geen normaal mens (geen enkele kennis bezitten aangaande jiu-jitsu, grapling, judo etc) die dat op kan vangen of er instintief een juiste reaktie op kan verzinnen. De hoogste bomen gaan het hardst onderuit
Qua lichaamsbouw was ik gelijk aan Georges Saint PierreSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Na m'n longembolie is dat anders geworden. 96 kilootjes numaar was een jaar na die embolie 115 kg
![]()
OK moraal van het verhaal: Wraak is onzin, dat gaat meestal niet werken niet. Gebeurd (de vernedering) is gebeurt.
Shit Happens.
Satan ziet je al aankomen hahahaha hij haat mensen tot in den treure en zal satan-aanbidders die omdat ze wraaaaaaaaak willen op hun wenken gaan bedienen??
Hij haat mensen.
Hij zal je in de waan laten. En jij de satanist zal alleen maar meer haat gaan koesteren tegen alle andere mensen die dit niet doen.
![]()
Dus ga ipv van satanische rituelen uitvoeren gewoon op een vechtsport/kunst. Als ze je dan lastig vallen kan je jezelf tenminste verdedigen
Ook kom je er dan achter dat in films zoals een jackie chan het zo nooit worden kan.
10 -20 man tegen je dan krijg je gewoon een pak op je donder.
Maar als iemand je uitdaagd hoef je niet je andere wang toe te keren vind ik. Gewoon zeggen " kom maar op!"
[ Bericht 1% gewijzigd door theghostrider op 09-07-2010 06:27:47 ]شبح متسابق
ゴーストライダー
幽靈騎士
भूत सवार
Waar haal je dat allemaal vandaan?quote:Op maandag 2 augustus 2010 02:25 schreef SannekePanneke het volgende:
dus jij zou echt een einde aan jezelf maken en je ouders vergiftigen?!
zou jij echt van niemand of niks kunnen en willen houden? niet van de bloemetjes, het heerlijke zonnetje of je vrienden?
daar ..quote:Op dinsdag 6 juli 2010 23:35 schreef xChar het volgende:
[..]
.Je moet ofzo eenmalig 200 euro betalen, en dan kan je voor eeuwig bij die kerk blijven. Je leert rituelen, hoe je satan kunt eren, altaar-dingentjes, en speciale winkels leert kennen, en ook ga je 1 keer in het jaar een kerk plunderen zei die.
....
want hij vertelde ook dat je ZELF een eind moet maken aan je leven. Want een natuurlijke dood is een vorm van zwakte. Je moest je ouders vergiftigen, en geen liefde voor NIEMAND hebben....
quote:Op woensdag 7 juli 2010 00:30 schreef Pluis_Konijn het volgende:
[..]
Betalen om voor eeuwig bij een kerk te horen?verschilt niet zoveel met het Christendom
.
Zegt wie?quote:Op donderdag 8 juli 2010 17:15 schreef theghostrider het volgende:
En daarbij: Lucifer is een engel. Engelen mogen niet aanbeden worden ipv God. Engelen voeren uit met de 'kracht' van God. Als God geen kracht meer zou laten vloeien door Lucifer zou Lucifer geen engel meer zijn.
Een mens daarintegen... vul zelf maar in.
Dus je bent eerst lid geworden en toen pas werd je dat uitgelegd? Waarom wil je van alles weten over voodoorituelen, terwijl je dat hier niet kunt leren en dan maar voor het satanisme gaat?quote:Op woensdag 10 maart 2010 16:30 schreef xChar het volgende:
[..]
Als je lid word van de Satanskerk, word dat je haarfijn uitgelegd.
Ik wil even ingaan op de vetgedrukte zin.quote:Op zaterdag 12 juni 2010 18:11 schreef devl1nsect het volgende:
Satanisme is niets meer dan geloven in je eigen god en dat ben jezelf. Alle andere goden bestaan simpelweg niet. Voodoo is de tegenhanger van Hoodoo. Voodoo is wit, Hoodoo is zwarte magie.
Rituelen en CoS hebben naar mijn idee niets met elkaar te maken. Daarnaast zijn er zoveel takken van satanisme ontstaan in loop der jaren, die nogal ver van de oorsprong staan (book of Satan door Anton LaVey).
En wat Pluis_Konijn zegt. Verdiep je er eerst in de materie voordat je weer een Satanic Sin begaat (stomheid en geen toekomstperspectief hebben. Ow, dat zijn er twee)
Was dat niet een verkapte seksclub? (serieus)quote:Op woensdag 12 oktober 2011 20:26 schreef Atmosphere82 het volgende:
Ik zocht eens uit nieuwsgierigheid contact met de Kerk van Satan.
Na het mailformulier ingevuld te hebben werd ik wat later teruggemaild
met de mededeling dat ik telefonisch een afspraak moest maken.
Vervolgens belde ik dus dat nummer om telkens slechts de ingesprektoon
aan te horen, en daarna werd altijd de verbinding verbroken.
Ik wilde naar een introductiebijeenkomst, op een voor hen magische dag.
Ook heb ik eens met wat mensen toen ik toch in Amsterdam was gezocht
naar de Kerk van Satan. Helaas niets kunnen vinden, ook niet in de buurt van de Wallen...![]()
En bij het plaatselijke VVV aan het centraal station van A'dam konden ze me ook niet verder helpen helaas...
Nou ja, dat weet je natuurlijk maar nooit. Anthony LaVey die in 1966 het huidigequote:Op zaterdag 29 oktober 2011 16:16 schreef Spiky-Hair het volgende:
[..]
Was dat niet een verkapte seksclub? (serieus)
Nee, in dit geval wel... dat is toen volgens mij in de openbaarheid gekomen en toen hebben ze er iemand anders op gezet.quote:Op zaterdag 29 oktober 2011 17:01 schreef Atmosphere82 het volgende:
[..]
Nou ja, dat weet je natuurlijk maar nooit. Anthony LaVey die in 1966 het huidige
satanisme stichtte had ook connecties met seksclubs en dergelijke heb ik weleens gelezen.
Beetje een schraal nepfiguur dan toch uiteindelijk? Ik ken hem natuurlijk niet verder, maarquote:Op zaterdag 29 oktober 2011 17:34 schreef Spiky-Hair het volgende:
[..]
Nee, in dit geval wel... dat is toen volgens mij in de openbaarheid gekomen en toen hebben ze er iemand anders op gezet.
Precies, dat was het natuurlijk ook.quote:Op zaterdag 29 oktober 2011 17:52 schreef Atmosphere82 het volgende:
[..]
Beetje een schraal nepfiguur dan toch uiteindelijk? Ik ken hem natuurlijk niet verder, maar
dat valt me dan toch wat tegen na 'The Satanic Bible' te hebben gelezen.
Dat is misschien wel heel mooi geformuleerd, maar het klinkt meer als humanisme. In satanisme wordt het kwaad aanbeden, daarom noemen ze het ook satanisme, ze staan waar satan voor staat, anders zouden ze het wel een andere naam geven of zich scharen onder humanisten. Mensen kunnen hun blijven tolereren zolang de satanisten hen wijs maken dat ze zich bezighouden met het goede en niet met het pure kwade.quote:Op zondag 30 oktober 2011 10:47 schreef Spiky-Hair het volgende:
[..]
Precies, dat was het natuurlijk ook.
En verder wil ik toch even opmerken dat de post die ik een stukje eerder las over kerken plunderen en Satan aanbidden....Dat gaat niet over dezelfde overtuiging als waar het volgens mij in dit topic over gaat....
Sleutelwoord is VRIJHEID
geen opgelegde vage regels die volledig tegen de natuur van de mens ingaan. Geen ontkenning van wie je bent (om het simpel te houden b.v. als heer houden van de heren)
Val geen andere mensen lastig. En zorg ervoor dat jezelf ook niet lastig gevallen wordt. Duidelijk aangeven dus wat je wel en niet verlangt van de mens. En geweld wordt er helemaal niet gepredikt... er wordt alleen niet gezegd "keer je andere wang", , maar zoals ik ook tegen mijn kinderen zeg... als iemand je herhaaldelijk lastig valt, niet luistert naar je aanwijzingen.. en je toch blijft slaan, schoppen of verzin het maar... geef hem dan lekker een rotschop terug!
(er loopt een ettertje rond waarvan ook de ouders niet inspringen.. en ik vind oprecht dat je je niet hoeft laten meppen of wegjagen uit openbaar speelterrein of je lol hoeft te laten verpesten)
En ja.. er al ook een spiritueel/ occult geheel omheen hangen, maar de basis is bovenstaand ongeveer naar wat ik ervan heb meegekregen.
(ik heb ook iemand met interesse in mijn omgeving)
Modern satanisme gaat meer over anarchie dan over het kwaad of humanisme, nou ja, dat haal ik eruit dan.quote:Op zondag 30 oktober 2011 12:01 schreef Tevik het volgende:
[..]
Dat is misschien wel heel mooi geformuleerd, maar het klinkt meer als humanisme. In satanisme wordt het kwaad aanbeden, daarom noemen ze het ook satanisme, ze staan waar satan voor staat, anders zouden ze het wel een andere naam geven of zich scharen onder humanisten. Mensen kunnen hun blijven tolereren zolang de satanisten hen wijs maken dat ze zich bezighouden met het goede en niet met het pure kwade.
Ja, ik moet zeggen, er stond erg weinig in The Satanic Bible waar ik het niet mee eens was.quote:Op zondag 30 oktober 2011 10:47 schreef Spiky-Hair het volgende:
[..]
Precies, dat was het natuurlijk ook.
En verder wil ik toch even opmerken dat de post die ik een stukje eerder las over kerken plunderen en Satan aanbidden....Dat gaat niet over dezelfde overtuiging als waar het volgens mij in dit topic over gaat....
Sleutelwoord is VRIJHEID
geen opgelegde vage regels die volledig tegen de natuur van de mens ingaan. Geen ontkenning van wie je bent (om het simpel te houden b.v. als heer houden van de heren)
Val geen andere mensen lastig. En zorg ervoor dat jezelf ook niet lastig gevallen wordt. Duidelijk aangeven dus wat je wel en niet verlangt van de mens. En geweld wordt er helemaal niet gepredikt... er wordt alleen niet gezegd "keer je andere wang", , maar zoals ik ook tegen mijn kinderen zeg... als iemand je herhaaldelijk lastig valt, niet luistert naar je aanwijzingen.. en je toch blijft slaan, schoppen of verzin het maar... geef hem dan lekker een rotschop terug!
(er loopt een ettertje rond waarvan ook de ouders niet inspringen.. en ik vind oprecht dat je je niet hoeft laten meppen of wegjagen uit openbaar speelterrein of je lol hoeft te laten verpesten)
En ja.. er al ook een spiritueel/ occult geheel omheen hangen, maar de basis is bovenstaand ongeveer naar wat ik ervan heb meegekregen.
(ik heb ook iemand met interesse in mijn omgeving)
Zo denk ik er ook over.quote:Op zondag 30 oktober 2011 22:34 schreef Jack_ het volgende:
Satanisme is dan ook een overtuiging die zich voornamelijk richt op het zelf en de ego. Zelf ben ik het niet oneens met een aantal 'principes' alleen staat het self-centered me niet zo aan.
De relatie tussen zwarte magie en satanskerk kan ik enigszins begrijpen, maar Voodoo? Voodoo is niet te scharen onder satanisme aangezien zij geen enkele verbinding hebben met bijbelse figuren en verzinsels.
Maar goed, ieder z'n ding toch?
Ik denk ook dat het een reden is dat niet veel mensen blijven plakkenquote:
Same here! En dan heb je ook daar weer een categorie tussen zitten (lees zweefteefjes en koffiediktantes) waarbij m'n nekharen toch wel lichtelijk overeind gaan staan.quote:Op zondag 30 oktober 2011 22:46 schreef Atmosphere82 het volgende:
Precies, het satanisme bestuderen was bij mij ook slechts een fase. Het kan me niet zo lang boeien als het spirituele, iets waartoe ik mij al sinds de kindertijd toe voel aangetrokken.
Het kwaad? Dan moet je eerst geloven dat er zoiets als het kwaad is. En wat dan de definitie van kwaad is wordt gekleurd door dat wat je wel nastreeft/aanhangt.quote:Op zondag 30 oktober 2011 12:01 schreef Tevik het volgende:
[..]
Dat is misschien wel heel mooi geformuleerd, maar het klinkt meer als humanisme. In satanisme wordt het kwaad aanbeden, daarom noemen ze het ook satanisme, ze staan waar satan voor staat, anders zouden ze het wel een andere naam geven of zich scharen onder humanisten. Mensen kunnen hun blijven tolereren zolang de satanisten hen wijs maken dat ze zich bezighouden met het goede en niet met het pure kwade.
God lijkt over het algemeen niet zo sympathiek te zijn, tenminste zo ervaar ik het.quote:Op zondag 30 oktober 2011 23:56 schreef Spiky-Hair het volgende:
[..]
Het kwaad? Dan moet je eerst geloven dat er zoiets als het kwaad is. En wat dan de definitie van kwaad is wordt gekleurd door dat wat je wel nastreeft/aanhangt.
De christelijke vorm van kwaad... dat van satan af zou komen... persoonlijk vind ik die lucifer helemaal zo gek nog niet.
Ik zou ook in opstand komen in zijn omstandigheden.
1 van de uitleggen.. er zijn er nog wel meer op iets andere manier geformuleerd, maar in geen van allen doet Lucifer iets wat ik als kwaadaardig.quote:Op maandag 31 oktober 2011 17:24 schreef Atmosphere82 het volgende:
[..]
God lijkt over het algemeen niet zo sympathiek te zijn, tenminste zo ervaar ik het.
Lucifer wilde de komst van Adam toch voorkomen? Waar wou Lucifer ook al weer
tegen in opstand komen? Ik wist dat wel in grote lijnen, maar het is me nu niet
meer zo duidelijk.
Ah interessant, bedankt! Sneu is het wel dit ja...quote:Op maandag 31 oktober 2011 18:14 schreef Spiky-Hair het volgende:
[..]
1 van de uitleggen.. er zijn er nog wel meer op iets andere manier geformuleerd, maar in geen van allen doet Lucifer iets wat ik als kwaadaardig.
De God uit deze verhalen is imho gewoon een arrogant dominant persoontje.
De reden voor de val is meestal een opstand tegen God of het toegeven aan verleiding. In 2 Henoch was de duivel een aartsengel die zijn troon hoger dan de wolken wilde plaatsen en aan God gelijk wilde worden. Hierop wierp God hem en zijn engelen neer.[19] In Het leven van Adam en Eva is de reden van de val dat de duivel weigerde om Adam te aanbidden, terwijl God hem dat gebood. Wanneer de aartsengel Michaël hem daarop zegt dat God boos zal worden als hij weigert, zegt de duivel dat hij in dat geval zijn troon boven de sterren zal plaatsen en zelf als God zal zijn.[20] In beide geschriften heeft de duivel, om zijn eigen val te wreken, vervolgens de zondeval van Adam tot stand gebracht.[21]
In Job valt de duivel niet zozeer, maar daalt hij af om de slechte aard van de mens aan te tonen. De Koran geeft, net als Het leven van Adam en Eva, als reden dat de duivel weigerde om Adam te aanbidden.[22] Een andere in de literatuur genoemde reden is dat een aantal engelen verleid werd door de schoonheid van vrouwen en gemeenschap met hen had.[18
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |