abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 10 maart 2010 @ 12:50:38 #1
37149 slashdotter3
Arrow to the knee!
pi_78967468
dublin – De Ierse politie heeft gisteren in de steden Waterford en Cork aan de zuidkust van Ierland zeven personen opgepakt, die van plan waren de Zweedse cartoonist Lars Vilks te vermoorden. Dat heeft de Ierse politie laten weten.

Vilks maakte in 2007 drie tekeningen waarop te zien was hoe de islamitische profeet Mohammed werd afgebeeld met het lichaam van een hond. Dit leidde tot woede in de islamitische wereld, waarna de cartoonist meerdere malen met de dood werd bedreigd.

Volgens de politie ging het om vier mannen en drie vrouwen, tussen de twintig en vijftig jaar oud. Ze zouden voornamelijk van Jemenitische en Marokkaanse komaf zijn.

De cartoonist zei tegen persbureau AP dat hij vermoedt dat de geplande aanslag iets te maken had met twee telefonische bedreigingen die hij begin dit jaar kreeg. Toen een Zweedse krant de controversiële tekeningen drie jaar geleden publiceerde loofde de terreurorganisatie Al-Kaida een beloning uit van 100.000 dollar (omgerekend 70.000 euro) voor degene die de cartoonist zou doden. Vilks, die in Zweden woont, werd direct onder politietoezicht geplaatst en verhuisde naar een geheime locatie.

De islamitische wetgeving veroordeelt het afbeelden van de profeet Mohammed, ook als dit op een positieve manier gebeurt, omdat dit kan leiden tot verafgoding.

De Zweed is niet de eerste cartoonist die met de dood bedreigd wordt. Ook de Deen Kurt Westergaard werd meerdere malen bedreigd nadat hij de profeet in 2005 had getekend met een grote tulband in de vorm van een bom op zijn hoofd.

In januari werd een man gearresteerd nadat hij het huis van de Deen was binnengedrongen met een bijl.

=======================================================================

De religie van de vrede toont weer eens haar ware gezicht
pi_78967599
In Ierland opgepakt terwijl hij in Zweden woonde? De politie was er snel bij dan!
pi_78967751
quote:
Op woensdag 10 maart 2010 12:50 schreef slashdotter3 het volgende:
Ik spring geenszins in de bres voor de islam. Je moet je echter wel beseffen dat een uiterst bescheiden deel van de moslims betreft die dit goedkeuren. Vanochtend had ik daarover nog een discussie in een ander topic. De doorsnee moslims hebben het extremisme in de jaren negentig juist de rug toegekeerd. Het is nu kleiner dan ooit. Wij merken er alleen meer van omdat de extremisten hun blik op het westen hebben gericht en niet langer op het M-O. Althans, in mindere mate.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
  woensdag 10 maart 2010 @ 13:07:15 #4
167595 mirved
Infobesitas
pi_78968141
quote:
Op woensdag 10 maart 2010 12:57 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Ik spring geenszins in de bres voor de islam. Je moet je echter wel beseffen dat een uiterst bescheiden deel van de moslims betreft die dit goedkeuren. Vanochtend had ik daarover nog een discussie in een ander topic. De doorsnee moslims hebben het extremisme in de jaren negentig juist de rug toegekeerd. Het is nu kleiner dan ooit. Wij merken er alleen meer van omdat de extremisten hun blik op het westen hebben gericht en niet langer op het M-O. Althans, in mindere mate.
Wat ik zie is: De gemiddelde moslim zou dit niet doen. Maar keurt het niet af. Toen ik nog op school zat en de aanslagen op het WTC waren gebeurd vonden de Marokkanen in mijn klas het ook heel begrijpelijk dat dat gebeurd was. Alleen zouden ze het zelf niet doen. Zelfde met de moord op van Gogh er waren toen genoeg islamieten op tv die zeiden "ja had hij wel kunnen verwachten". Af en toe zie je zo'n islamitische organisatie die dan afstand neemt maar nog nooit gezien dat ze massaal zelf hun afschuw ervan uitten.
Science flies you to the moon. Religion flies you into buildings.
pi_78968225
quote:
Op woensdag 10 maart 2010 13:07 schreef mirved het volgende:

[..]

Wat ik zie is: De gemiddelde moslim zou dit niet doen. Maar keurt het niet af. Toen ik nog op school zat en de aanslagen op het WTC waren gebeurd vonden de Marokkanen in mijn klas het ook heel begrijpelijk dat dat gebeurd was. Alleen zouden ze het zelf niet doen. Zelfde met de moord op van Gogh er waren toen genoeg islamieten op tv die zeiden "ja had hij wel kunnen verwachten". Af en toe zie je zo'n islamitische organisatie die dan afstand neemt maar nog nooit gezien dat ze massaal zelf hun afschuw ervan uitten.
En ik tref hier regelmatig mensen op FOK! die na een aanval van de NAVO, waarbij tientallen mensen zijn omgekomen, roepen: tsja, begrijpelijk. Wie een omelet wilt bakken moet eieren breken. En zo'n reactie is in jouw optiek wel normaal?

Wie zich een beetje verdiept in de geschiedenis van het M-O begrijpt ook wel dat de meeste inwoners van die landen niet dol zijn op de VS.
  woensdag 10 maart 2010 @ 13:13:36 #6
167595 mirved
Infobesitas
pi_78968409
quote:
Op woensdag 10 maart 2010 13:09 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

En ik tref hier regelmatig mensen op FOK! die na een aanval van de NAVO, waarbij tientallen mensen zijn omgekomen, roepen: tsja, begrijpelijk. Wie een omelet wilt bakken moet eieren breken. En zo'n reactie is in jouw optiek wel normaal?

Wie zich een beetje verdiept in de geschiedenis van het M-O begrijpt ook wel dat de meeste inwoners van die landen niet dol zijn op de VS.
Waar zeg ik dat het niet normaal is. Ik ga alleen tegen de reactie in van degene die ik quote die zei dat men er massaal afstand van heeft genomen in de jaren 90.
pi_78968525
quote:
Op woensdag 10 maart 2010 13:13 schreef mirved het volgende:

[..]

Waar zeg ik dat het niet normaal is. Ik ga alleen tegen de reactie in van degene die ik quote die zei dat men er massaal afstand van heeft genomen in de jaren 90.
Dat hebben ze ook. Althans, men heeft afstand genomen van de fundamentalistische denkwijze van de extremisten. Een staat inrichten met als leidraad de islam, waar zij voor strijdden, dat wilden de inwoners van het M-O niet.
  woensdag 10 maart 2010 @ 13:46:33 #8
3542 Gia
User under construction
pi_78969632
http://en.wikipedia.org/w(...)drawings_controversy

Gewoon een paar domme tekeningetjes van een tekenaar zonder enig talent. Weet niet wat hier nou zo vreselijk aan is?
En gelukkig zullen de meeste moslims niet agressief reageren op zo'n tekening, maar ze hebben er wel begrip voor dat anderen dat doen en leggen dan de schuld bij de tekenaar. En dat slaat natuurlijk nergens op.
  woensdag 10 maart 2010 @ 20:11:46 #9
167595 mirved
Infobesitas
pi_78986545
quote:
Op woensdag 10 maart 2010 13:15 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Dat hebben ze ook. Althans, men heeft afstand genomen van de fundamentalistische denkwijze van de extremisten. Een staat inrichten met als leidraad de islam, waar zij voor strijdden, dat wilden de inwoners van het M-O niet.
Kom eens met bronnen en dan niet van zo'n politiek correcte organisatie maar echt door het volk zelf ( dat volk dat op straat stond de dansen na 9/11, poppen van wilders in brand stak en Deense ambassades deed aanvallen)
  woensdag 10 maart 2010 @ 20:17:46 #10
39333 Zelva
Fortunate observer of time
pi_78986860
quote:
Op woensdag 10 maart 2010 13:09 schreef KoosVogels het volgende:
Een NAVO-aanval vergelijken met terreur.
  woensdag 10 maart 2010 @ 22:31:34 #11
222922 Fortune_Cookie
I sit and ponder... Huh?
pi_78993882
quote:
Op woensdag 10 maart 2010 20:17 schreef Zelva het volgende:

[..]

Op het voor slachtoffers en omstanders meest heikele punt verschillen ze bar weinig.

Maar het is met een andere intentie idd.
Intelligent, but fucked up.
pi_79034469
quote:
Op woensdag 10 maart 2010 20:11 schreef mirved het volgende:

[..]

Kom eens met bronnen en dan niet van zo'n politiek correcte organisatie maar echt door het volk zelf ( dat volk dat op straat stond de dansen na 9/11, poppen van wilders in brand stak en Deense ambassades deed aanvallen)
Dergelijke bronnen kan ik zo 1,2,3 niet opsnorren via Google. Daar zul je een boek voor moeten lezen of een docu moeten bekijken. Aanrader is de BBC-docu Power of Nightmares. Daarin wordt duidelijk weergegeven dat de doorsnee bevolking het geweld van Zawahiri en consorten keihard veroordeelden.
pi_79034524
quote:
Op woensdag 10 maart 2010 20:17 schreef Zelva het volgende:

[..]

Natuurlijk heeft de NAVO andere intenties. Voor degenen die vrienden en familie verliezen maakt dat echter weinig uit. Of denk je dat ze roepen dat ze het wel begrijpen als de NAVO hen uitlegt dat het voor een belangrijke operatie was?
pi_79034691
quote:

[..]

Maar ik denk niet dat jij een goed beeld hebt gevormd van de gemiddelde moslim, door die paar jongens in je klas.

Verder zijn dit soort dingen natuurlijk vreselijk, voor de betrokkenen, hun families, kennissen etc.

Bedreigingen en nog erger (een heel plan in dit geval) moeten altijd serieus worden genomen en preventief beleid is gewenst. Goed werk dus hier van de Ierse politie.
  Moderator donderdag 11 maart 2010 @ 22:28:46 #15
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_79038445
quote:

[..]

ik was van beide gebeurtenissen ook niet echt verbaasd eerlijk gezegd
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
pi_79038878
islam religie van de vrede...
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
When you are courting a nice girl an hour seems like a second. When you sit on a red-hot cinder a second seems like an hour. That's relativity.
pi_79039073
quote:
Op donderdag 11 maart 2010 22:35 schreef GewoneMan het volgende:
islam religie van de vrede...
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Een klein clubje gekken zal die neiging waarschijnlijk krijgen. Dat klopt. Maar dat is een extreem klein deel.
  donderdag 11 maart 2010 @ 22:51:06 #18
213380 Corkscrew
Turkenkrekker
pi_79039680
Eén van de 'schandalige tekeningen':
Wie dit leest is alfabeet.
pi_79044283
quote:
Op donderdag 11 maart 2010 22:39 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Een klein clubje gekken zal die neiging waarschijnlijk krijgen. Dat klopt. Maar dat is een extreem klein deel.
ja dat is een klein gedeelte hoor... welterusten he
When you are courting a nice girl an hour seems like a second. When you sit on a red-hot cinder a second seems like an hour. That's relativity.
pi_79045307
quote:
Op donderdag 11 maart 2010 22:51 schreef Corkscrew het volgende:
Eén van de 'schandalige tekeningen':
[ afbeelding ]
Dat is nog het trieste, mensen dood willen maken om tekeningen en dat in de 21 eeuw
  vrijdag 12 maart 2010 @ 04:53:14 #21
39333 Zelva
Fortunate observer of time
pi_79045680
quote:
Op donderdag 11 maart 2010 21:18 schreef KoosVogels het volgende:

Voor degenen die vrienden en familie verliezen maakt dat echter weinig uit. Of denk je dat ze roepen dat ze het wel begrijpen als de NAVO hen uitlegt dat het voor een belangrijke operatie was?
Het ging dan ook helemaal niet om degenen die vrienden en familie verloren, maar de stelling dat het raar zou zijn dat wij geen afkeuring uitspreken over een NAVO-aanval, maar dan wel verwachten dat moslims een terreuraanval afkeuren. Een NAVO-aanval is wezenlijk iets anders dan een terreurdaad, dus slaat die vergelijking als een tang op een varken.
  vrijdag 12 maart 2010 @ 05:26:16 #22
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_79045747
misschien is het beter om moslims zelfspot te laten leren kennen. dat doe je dan door een leuke tekening van jezus die een jochie van 9 naait. alhoewel ik moet zeggen dat de christenen zich angstvallig stil houden.
hoofdletters kosten teveel tijd
don't avoid pain to gain pleasure
niet iedereen is iedereen
pi_79048472
quote:
Op vrijdag 12 maart 2010 01:17 schreef GewoneMan het volgende:

[..]

ja dat is een klein gedeelte hoor... welterusten he
Makkelijk he, beweringen de wereld inslingeren zonder dat je ook maar enig besef hebt hoe de situatie echt in elkaar steekt? Want baseer jij je mening precies op?
pi_79048599
quote:
Op vrijdag 12 maart 2010 04:53 schreef Zelva het volgende:

[..]

Het ging dan ook helemaal niet om degenen die vrienden en familie verloren, maar de stelling dat het raar zou zijn dat wij geen afkeuring uitspreken over een NAVO-aanval, maar dan wel verwachten dat moslims een terreuraanval afkeuren. Een NAVO-aanval is wezenlijk iets anders dan een terreurdaad, dus slaat die vergelijking als een tang op een varken.
Dus, als ik het goed begrijp:

NAVO-bombardement: 100 burgerdoden. Onze reactie: foutje, kan gebeuren.
Terreur-aanval: 100 burgerdoden. Onze reactie: wat een beesten die terroristen. Aanpakken die hap!

Is dat niet een beetje vreemd?
pi_79050343
quote:
Op woensdag 10 maart 2010 20:11 schreef mirved het volgende:

[..]

Hmm, ik woonde ten tijde van 9/11 in het MO en kan mij niet herinneren ook maar iemand te hebben zien dansen of poppen dingen in brand te zien steken. Hoe kom je erbij dat dat overal zou gebeuren?
Cool story, Hansel.
  vrijdag 12 maart 2010 @ 11:31:09 #26
167595 mirved
Infobesitas
pi_79052891
quote:
Op vrijdag 12 maart 2010 09:38 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Terreur-aanval: 100 burgerdoden. Onze reactie: wat een beesten die terroristen. Aanpakken die hap!

Bij de eerste is het een fout bij de tweede was het het doel. Kan je het verschil niet beseffen?
pi_79053019
quote:
Op vrijdag 12 maart 2010 11:31 schreef mirved het volgende:

[..]

Bij de eerste is het een fout bij de tweede was het het doel. Kan je het verschil niet beseffen?
Uiteraard. Maar dat maakt geen van beide acceptabel.
pi_79053053
- knip -

[ Bericht 98% gewijzigd door sp3c op 12-03-2010 19:02:45 ]
pi_79054347
quote:
Op vrijdag 12 maart 2010 05:26 schreef zoalshetis het volgende:
misschien is het beter om moslims zelfspot te laten leren kennen. dat doe je dan door een leuke tekening van jezus die een jochie van 9 naait. alhoewel ik moet zeggen dat de christenen zich angstvallig stil houden.
Die zijn in Nederland geboren en getogen en weten niet beter, soms laten ze zich horen door middel van een demonstratie bijv. die kruising van madonna.
pi_79057633
quote:

[..]

Navo bombardament : sataliet foto's , laser/gps gestuurde raketten , Ground informatie / laser targeting, toestemming nodig van legerleiding en politiek. aka , de navo doet erg zijn best om te zorgen dat er zo min mogelijk burgerdoden vallen maar soms gaat dat fout.
Terrorist: stopt bom in tas, koopt buskaartje en blaast zichzelf op midden tussen de burgers, missie volbracht..

Zie je het verschil dan echt niet ?
<a href="http://www.youtube.com/watch?v=oAVjF_7ensg" rel="nofollow" target="_blank">“We simply do not understand our place in the universe and have not the courage to admit it”</a>
pi_79057952
quote:
Op vrijdag 12 maart 2010 13:20 schreef dontcare het volgende:

[..]

Navo bombardament : sataliet foto's , laser/gps gestuurde raketten , Ground informatie / laser targeting, toestemming nodig van legerleiding en politiek. aka , de navo doet erg zijn best om te zorgen dat er zo min mogelijk burgerdoden vallen maar soms gaat dat fout.
Terrorist: stopt bom in tas, koopt buskaartje en blaast zichzelf op midden tussen de burgers, missie volbracht..

Zie je het verschil dan echt niet ?
Nee, ik zie het verschil niet En zo precies zijn die aanvallen niet.
pi_79059932
quote:

De religie van de vredeuitwassen van het menselijk ras tonen weer eens haar ware gezicht
The problem is not the occupation, but how people deal with it.
pi_79071733
quote:
Op vrijdag 12 maart 2010 13:27 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Nee, ik zie het verschil niet En zo precies zijn die aanvallen niet.
Moslims moeten niet zo zeiken die bombardementen zijn super accuraat vergeleken met de tweede wereld oorlog. De Navo doet er alles aan om burgerdoden te vermijden, in plaats van de Taliban die zonder genade kinderen en vrouwen afmaken.
pi_79071751
quote:

[..]

Ik snap jouw punt en ben het er grotendeels mee eens.
Er is echter tussen jouw voorbeelden een groot onderling verschil
de intentie van de NAVO was volgens mij niet om de burgers te doden (al weet je dat nooit zeker), de intentie van de terroristen was om er juist zo veel mogelijk te vermoorden.
pi_79126019
DE ZOVEELSTE LEUGEN

quote:
De zeven mensen die gearresteerd zijn in Ierland zijn drie Algerijnen, een Libiër, een Palestijn, Kroaat en een Amerikaans staatsburger, vertelde een politie-bron AFP .

Bron: http://www.lefigaro.fr/fl(...)e-suspect-libere.php

[ Bericht 1% gewijzigd door Mister1979 op 14-03-2010 15:16:34 ]
pi_79126116
Er zijn helemaal geen Marokkaanse verdachten betrokken bij dit incident:
De verdachten zijn: 3 Algerijnen, een Libier, Palestijn, Koraat en een Amerikaan. Ze zijn ook vrijgelaten..
quote:
Les sept personnes arrêtées en Irlande comprenaient trois Algériens, un Libyen, un Palestinien, un Croate et une personne de nationalité américaine, avait indiqué à l'AFP une source policière.

[url=http://www.lefigaro.fr/flash-actu/2010/03/14/97001-20100314FILWWW00015-suedemahomet-4e-suspect-libere.php
]http://www.lefigaro.fr/flash-actu/2010/03/14/97001-20100314FILWWW00015-suedemahomet-4e-suspect-libere.php[/quote][/url]
pi_79126309
quote:
dublin – De Ierse politie heeft gisteren in de steden Waterford en Cork aan de zuidkust van Ierland zeven personen opgepakt, die van plan waren de Zweedse cartoonist Lars Vilks te vermoorden. Dat heeft de Ierse politie laten weten.

Vilks maakte in 2007 drie tekeningen waarop te zien was hoe de islamitische profeet Mohammed werd afgebeeld met het lichaam van een hond. Dit leidde tot woede in de islamitische wereld, waarna de cartoonist meerdere malen met de dood werd bedreigd.

Volgens de politie ging het om vier mannen en drie vrouwen, tussen de twintig en vijftig jaar oud. Ze zouden voornamelijk van Jemenitische en Marokkaanse komaf zijn.

De cartoonist zei tegen persbureau AP dat hij vermoedt dat de geplande aanslag iets te maken had met twee telefonische bedreigingen die hij begin dit jaar kreeg. Toen een Zweedse krant de controversiële tekeningen drie jaar geleden publiceerde loofde de terreurorganisatie Al-Kaida een beloning uit van 100.000 dollar (omgerekend 70.000 euro) voor degene die de cartoonist zou doden. Vilks, die in Zweden woont, werd direct onder politietoezicht geplaatst en verhuisde naar een geheime locatie.

De islamitische wetgeving veroordeelt het afbeelden van de profeet Mohammed, ook als dit op een positieve manier gebeurt, omdat dit kan leiden tot verafgoding.

De Zweed is niet de eerste cartoonist die met de dood bedreigd wordt. Ook de Deen Kurt Westergaard werd meerdere malen bedreigd nadat hij de profeet in 2005 had getekend met een grote tulband in de vorm van een bom op zijn hoofd.

In januari werd een man gearresteerd nadat hij het huis van de Deen was binnengedrongen met een bijl.

=======================================================================

Geen enkel verdachte is een Marokkaan.
Het gaat om 3 Algerijnen, 1 libier, 1 Palestijn, 1 Kroaat en 1 Amerikaan. En ze zijn al vrijgelaten..

http://www.lefigaro.fr/fl(...)e-suspect-libere.php

[ Bericht 0% gewijzigd door Mister1979 op 14-03-2010 15:18:31 ]
pi_79127033
Verdacht laat wel weer achter dat ze het wilden doen. Waar rook is is vuur gedachte etc etc.. De schade is al toegebracht of ze nou wel of niet schuldig zijn en of het nou wel of geen Marokkaan was.. of het nou een moslim was of niet.

Snap sowieso niet dat mensen denken dat een marokkaan per definitie moslim is.
pi_79128053
quote:
Op zondag 14 maart 2010 14:52 schreef Chadi het volgende:
Verdacht laat wel weer achter dat ze het wilden doen. Waar rook is is vuur gedachte etc etc.. De schade is al toegebracht of ze nou wel of niet schuldig zijn en of het nou wel of geen Marokkaan was.. of het nou een moslim was of niet.

Snap sowieso niet dat mensen denken dat een marokkaan per definitie moslim is.
Misschien omdat 98.7% van de Marokkanen Moslims zijn ?
pi_79130510
quote:
Op vrijdag 12 maart 2010 05:26 schreef zoalshetis het volgende:
Ik denk dat die meer handelen in deze vorm. Gaat volgens mij ook op voor de moslims die niet achter de bedreigingen staan
quote:
geen Parels voor de zwijnen gooien
Je moet geen goede raad geven als de ander het niet wil horen
quote:
Geeft het heilige den honden niet, noch werpt uw paarlen voor de zwijnen; opdat zij niet te eniger tijd dezelve met hun voeten vertreden, en zich omkerende, u verscheuren.
Matt 7-6
Denk ook dat het iets te maken heeft (de mensen die er niet op reageren en gelovig zijn) vertrouwen in hun God/Allah. Laat het daar aan over wanneer mensen vermoeden dat het niet zal helpen. Eerlijk gezegd vind ik dat wel een wijs besluit.

Ik vind dit geval trouwens weer niets te maken met waar de mensen vandaan komen. Zijn gewoon een paar idioten.

Net als die idioten die winkeliers bedreigden.

Aanpakken die bedreigers. Daar is vast wel een gevangenisstraf voor te bedenken.

En ik vind de cartoon trouwens niet meer dan smakeloos en draagt ook geen visie uit. Soms heb je nog cartoons van een cartoonist waar ik zoiets van heb als...oké dat is dan de visie van die cartoonist. Een tekening of woorden (column) maken in feite niet zoveel verschil naar mijn idee.

Humor kan ik er überhaupt niet in zien, maar nu hou ik toch niet zo van een ander voor gek willen zetten om zelf lachers op je hand te krijgen. Zelfspot kan ik weer wel heel erg om lachen.
I Ask for so Little. Just Fear Me, Love Me, Do as I Say, and I Will Be Your Slave.
User van NWS zei: Maak van internet een schoner riool! YES WE CAN!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')