Ik spring geenszins in de bres voor de islam. Je moet je echter wel beseffen dat een uiterst bescheiden deel van de moslims betreft die dit goedkeuren. Vanochtend had ik daarover nog een discussie in een ander topic. De doorsnee moslims hebben het extremisme in de jaren negentig juist de rug toegekeerd. Het is nu kleiner dan ooit. Wij merken er alleen meer van omdat de extremisten hun blik op het westen hebben gericht en niet langer op het M-O. Althans, in mindere mate.quote:Op woensdag 10 maart 2010 12:50 schreef slashdotter3 het volgende:
De religie van de vrede toont weer eens haar ware gezicht
Wat ik zie is: De gemiddelde moslim zou dit niet doen. Maar keurt het niet af. Toen ik nog op school zat en de aanslagen op het WTC waren gebeurd vonden de Marokkanen in mijn klas het ook heel begrijpelijk dat dat gebeurd was. Alleen zouden ze het zelf niet doen. Zelfde met de moord op van Gogh er waren toen genoeg islamieten op tv die zeiden "ja had hij wel kunnen verwachten". Af en toe zie je zo'n islamitische organisatie die dan afstand neemt maar nog nooit gezien dat ze massaal zelf hun afschuw ervan uitten.quote:Op woensdag 10 maart 2010 12:57 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Ik spring geenszins in de bres voor de islam. Je moet je echter wel beseffen dat een uiterst bescheiden deel van de moslims betreft die dit goedkeuren. Vanochtend had ik daarover nog een discussie in een ander topic. De doorsnee moslims hebben het extremisme in de jaren negentig juist de rug toegekeerd. Het is nu kleiner dan ooit. Wij merken er alleen meer van omdat de extremisten hun blik op het westen hebben gericht en niet langer op het M-O. Althans, in mindere mate.
En ik tref hier regelmatig mensen op FOK! die na een aanval van de NAVO, waarbij tientallen mensen zijn omgekomen, roepen: tsja, begrijpelijk. Wie een omelet wilt bakken moet eieren breken. En zo'n reactie is in jouw optiek wel normaal?quote:Op woensdag 10 maart 2010 13:07 schreef mirved het volgende:
[..]
Wat ik zie is: De gemiddelde moslim zou dit niet doen. Maar keurt het niet af. Toen ik nog op school zat en de aanslagen op het WTC waren gebeurd vonden de Marokkanen in mijn klas het ook heel begrijpelijk dat dat gebeurd was. Alleen zouden ze het zelf niet doen. Zelfde met de moord op van Gogh er waren toen genoeg islamieten op tv die zeiden "ja had hij wel kunnen verwachten". Af en toe zie je zo'n islamitische organisatie die dan afstand neemt maar nog nooit gezien dat ze massaal zelf hun afschuw ervan uitten.
Waar zeg ik dat het niet normaal is. Ik ga alleen tegen de reactie in van degene die ik quote die zei dat men er massaal afstand van heeft genomen in de jaren 90.quote:Op woensdag 10 maart 2010 13:09 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
En ik tref hier regelmatig mensen op FOK! die na een aanval van de NAVO, waarbij tientallen mensen zijn omgekomen, roepen: tsja, begrijpelijk. Wie een omelet wilt bakken moet eieren breken. En zo'n reactie is in jouw optiek wel normaal?
Wie zich een beetje verdiept in de geschiedenis van het M-O begrijpt ook wel dat de meeste inwoners van die landen niet dol zijn op de VS.
Dat hebben ze ook. Althans, men heeft afstand genomen van de fundamentalistische denkwijze van de extremisten. Een staat inrichten met als leidraad de islam, waar zij voor strijdden, dat wilden de inwoners van het M-O niet.quote:Op woensdag 10 maart 2010 13:13 schreef mirved het volgende:
[..]
Waar zeg ik dat het niet normaal is. Ik ga alleen tegen de reactie in van degene die ik quote die zei dat men er massaal afstand van heeft genomen in de jaren 90.
Kom eens met bronnen en dan niet van zo'n politiek correcte organisatie maar echt door het volk zelf ( dat volk dat op straat stond de dansen na 9/11, poppen van wilders in brand stak en Deense ambassades deed aanvallen)quote:Op woensdag 10 maart 2010 13:15 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Dat hebben ze ook. Althans, men heeft afstand genomen van de fundamentalistische denkwijze van de extremisten. Een staat inrichten met als leidraad de islam, waar zij voor strijdden, dat wilden de inwoners van het M-O niet.
Een NAVO-aanval vergelijken met terreur.quote:Op woensdag 10 maart 2010 13:09 schreef KoosVogels het volgende:
En ik tref hier regelmatig mensen op FOK! die na een aanval van de NAVO, waarbij tientallen mensen zijn omgekomen, roepen: tsja, begrijpelijk. Wie een omelet wilt bakken moet eieren breken. En zo'n reactie is in jouw optiek wel normaal?
Op het voor slachtoffers en omstanders meest heikele punt verschillen ze bar weinig.quote:Op woensdag 10 maart 2010 20:17 schreef Zelva het volgende:
[..]
Een NAVO-aanval vergelijken met terreur.
Dergelijke bronnen kan ik zo 1,2,3 niet opsnorren via Google. Daar zul je een boek voor moeten lezen of een docu moeten bekijken. Aanrader is de BBC-docu Power of Nightmares. Daarin wordt duidelijk weergegeven dat de doorsnee bevolking het geweld van Zawahiri en consorten keihard veroordeelden.quote:Op woensdag 10 maart 2010 20:11 schreef mirved het volgende:
[..]
Kom eens met bronnen en dan niet van zo'n politiek correcte organisatie maar echt door het volk zelf ( dat volk dat op straat stond de dansen na 9/11, poppen van wilders in brand stak en Deense ambassades deed aanvallen)
Natuurlijk heeft de NAVO andere intenties. Voor degenen die vrienden en familie verliezen maakt dat echter weinig uit. Of denk je dat ze roepen dat ze het wel begrijpen als de NAVO hen uitlegt dat het voor een belangrijke operatie was?quote:Op woensdag 10 maart 2010 20:17 schreef Zelva het volgende:
[..]
Een NAVO-aanval vergelijken met terreur.
Maar ik denk niet dat jij een goed beeld hebt gevormd van de gemiddelde moslim, door die paar jongens in je klas.quote:Op woensdag 10 maart 2010 13:07 schreef mirved het volgende:
[..]
Wat ik zie is: De gemiddelde moslim zou dit niet doen. Maar keurt het niet af. Toen ik nog op school zat en de aanslagen op het WTC waren gebeurd vonden de Marokkanen in mijn klas het ook heel begrijpelijk dat dat gebeurd was. Alleen zouden ze het zelf niet doen. Zelfde met de moord op van Gogh er waren toen genoeg islamieten op tv die zeiden "ja had hij wel kunnen verwachten". Af en toe zie je zo'n islamitische organisatie die dan afstand neemt maar nog nooit gezien dat ze massaal zelf hun afschuw ervan uitten.
ik was van beide gebeurtenissen ook niet echt verbaasd eerlijk gezegdquote:Op woensdag 10 maart 2010 13:07 schreef mirved het volgende:
[..]
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.When you are courting a nice girl an hour seems like a second. When you sit on a red-hot cinder a second seems like an hour. That's relativity.
quote:Op donderdag 11 maart 2010 22:35 schreef GewoneMan het volgende:
islam religie van de vrede...Een klein clubje gekken zal die neiging waarschijnlijk krijgen. Dat klopt. Maar dat is een extreem klein deel.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
ja dat is een klein gedeelte hoor... welterusten hequote:Op donderdag 11 maart 2010 22:39 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Een klein clubje gekken zal die neiging waarschijnlijk krijgen. Dat klopt. Maar dat is een extreem klein deel.
Dat is nog het trieste, mensen dood willen maken om tekeningen en dat in de 21 eeuwquote:Op donderdag 11 maart 2010 22:51 schreef Corkscrew het volgende:
Eén van de 'schandalige tekeningen':
[ afbeelding ]
Het ging dan ook helemaal niet om degenen die vrienden en familie verloren, maar de stelling dat het raar zou zijn dat wij geen afkeuring uitspreken over een NAVO-aanval, maar dan wel verwachten dat moslims een terreuraanval afkeuren. Een NAVO-aanval is wezenlijk iets anders dan een terreurdaad, dus slaat die vergelijking als een tang op een varken.quote:Op donderdag 11 maart 2010 21:18 schreef KoosVogels het volgende:
Voor degenen die vrienden en familie verliezen maakt dat echter weinig uit. Of denk je dat ze roepen dat ze het wel begrijpen als de NAVO hen uitlegt dat het voor een belangrijke operatie was?
Makkelijk he, beweringen de wereld inslingeren zonder dat je ook maar enig besef hebt hoe de situatie echt in elkaar steekt? Want baseer jij je mening precies op?quote:Op vrijdag 12 maart 2010 01:17 schreef GewoneMan het volgende:
[..]
ja dat is een klein gedeelte hoor... welterusten he
Dus, als ik het goed begrijp:quote:Op vrijdag 12 maart 2010 04:53 schreef Zelva het volgende:
[..]
Het ging dan ook helemaal niet om degenen die vrienden en familie verloren, maar de stelling dat het raar zou zijn dat wij geen afkeuring uitspreken over een NAVO-aanval, maar dan wel verwachten dat moslims een terreuraanval afkeuren. Een NAVO-aanval is wezenlijk iets anders dan een terreurdaad, dus slaat die vergelijking als een tang op een varken.
Hmm, ik woonde ten tijde van 9/11 in het MO en kan mij niet herinneren ook maar iemand te hebben zien dansen of poppen dingen in brand te zien steken. Hoe kom je erbij dat dat overal zou gebeuren?quote:Op woensdag 10 maart 2010 20:11 schreef mirved het volgende:
[..]
Kom eens met bronnen en dan niet van zo'n politiek correcte organisatie maar echt door het volk zelf ( dat volk dat op straat stond de dansen na 9/11, poppen van wilders in brand stak en Deense ambassades deed aanvallen)
Bij de eerste is het een fout bij de tweede was het het doel. Kan je het verschil niet beseffen?quote:Op vrijdag 12 maart 2010 09:38 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Dus, als ik het goed begrijp:
NAVO-bombardement: 100 burgerdoden. Onze reactie: foutje, kan gebeuren.
Terreur-aanval: 100 burgerdoden. Onze reactie: wat een beesten die terroristen. Aanpakken die hap!
Is dat niet een beetje vreemd?
Uiteraard. Maar dat maakt geen van beide acceptabel.quote:Op vrijdag 12 maart 2010 11:31 schreef mirved het volgende:
[..]
Bij de eerste is het een fout bij de tweede was het het doel. Kan je het verschil niet beseffen?
Die zijn in Nederland geboren en getogen en weten niet beter, soms laten ze zich horen door middel van een demonstratie bijv. die kruising van madonna.quote:Op vrijdag 12 maart 2010 05:26 schreef zoalshetis het volgende:
misschien is het beter om moslims zelfspot te laten leren kennen. dat doe je dan door een leuke tekening van jezus die een jochie van 9 naait. alhoewel ik moet zeggen dat de christenen zich angstvallig stil houden.
Navo bombardament : sataliet foto's , laser/gps gestuurde raketten , Ground informatie / laser targeting, toestemming nodig van legerleiding en politiek. aka , de navo doet erg zijn best om te zorgen dat er zo min mogelijk burgerdoden vallen maar soms gaat dat fout.quote:Op vrijdag 12 maart 2010 09:38 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Terreur-aanval: 100 burgerdoden. Onze reactie: wat een beesten die terroristen. Aanpakken die hap!
Nee, ik zie het verschil nietquote:Op vrijdag 12 maart 2010 13:20 schreef dontcare het volgende:
[..]
Navo bombardament : sataliet foto's , laser/gps gestuurde raketten , Ground informatie / laser targeting, toestemming nodig van legerleiding en politiek. aka , de navo doet erg zijn best om te zorgen dat er zo min mogelijk burgerdoden vallen maar soms gaat dat fout.
Terrorist: stopt bom in tas, koopt buskaartje en blaast zichzelf op midden tussen de burgers, missie volbracht..
Zie je het verschil dan echt niet ?
quote:Op woensdag 10 maart 2010 12:50 schreef slashdotter3 het volgende:
De religie van de vredeuitwassen van het menselijk ras tonen weer eens haar ware gezicht
Moslims moeten niet zo zeiken die bombardementen zijn super accuraat vergeleken met de tweede wereld oorlog. De Navo doet er alles aan om burgerdoden te vermijden, in plaats van de Taliban die zonder genade kinderen en vrouwen afmaken.quote:Op vrijdag 12 maart 2010 13:27 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Nee, ik zie het verschil nietEn zo precies zijn die aanvallen niet.
Ik snap jouw punt en ben het er grotendeels mee eens.quote:Op vrijdag 12 maart 2010 09:38 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
quote:De zeven mensen die gearresteerd zijn in Ierland zijn drie Algerijnen, een Libiër, een Palestijn, Kroaat en een Amerikaans staatsburger, vertelde een politie-bron AFP .
]http://www.lefigaro.fr/flash-actu/2010/03/14/97001-20100314FILWWW00015-suedemahomet-4e-suspect-libere.php[/quote][/url]quote:Les sept personnes arrêtées en Irlande comprenaient trois Algériens, un Libyen, un Palestinien, un Croate et une personne de nationalité américaine, avait indiqué à l'AFP une source policière.
[url=http://www.lefigaro.fr/flash-actu/2010/03/14/97001-20100314FILWWW00015-suedemahomet-4e-suspect-libere.php
quote:Op woensdag 10 maart 2010 12:50 schreef slashdotter3 het volgende:
dublin – De Ierse politie heeft gisteren in de steden Waterford en Cork aan de zuidkust van Ierland zeven personen opgepakt, die van plan waren de Zweedse cartoonist Lars Vilks te vermoorden. Dat heeft de Ierse politie laten weten.
Vilks maakte in 2007 drie tekeningen waarop te zien was hoe de islamitische profeet Mohammed werd afgebeeld met het lichaam van een hond. Dit leidde tot woede in de islamitische wereld, waarna de cartoonist meerdere malen met de dood werd bedreigd.
Volgens de politie ging het om vier mannen en drie vrouwen, tussen de twintig en vijftig jaar oud. Ze zouden voornamelijk van Jemenitische en Marokkaanse komaf zijn.
De cartoonist zei tegen persbureau AP dat hij vermoedt dat de geplande aanslag iets te maken had met twee telefonische bedreigingen die hij begin dit jaar kreeg. Toen een Zweedse krant de controversiële tekeningen drie jaar geleden publiceerde loofde de terreurorganisatie Al-Kaida een beloning uit van 100.000 dollar (omgerekend 70.000 euro) voor degene die de cartoonist zou doden. Vilks, die in Zweden woont, werd direct onder politietoezicht geplaatst en verhuisde naar een geheime locatie.
De islamitische wetgeving veroordeelt het afbeelden van de profeet Mohammed, ook als dit op een positieve manier gebeurt, omdat dit kan leiden tot verafgoding.
De Zweed is niet de eerste cartoonist die met de dood bedreigd wordt. Ook de Deen Kurt Westergaard werd meerdere malen bedreigd nadat hij de profeet in 2005 had getekend met een grote tulband in de vorm van een bom op zijn hoofd.
In januari werd een man gearresteerd nadat hij het huis van de Deen was binnengedrongen met een bijl.
=======================================================================
De religie van de vrede toont weer eens haar ware gezicht
quote:Op zondag 14 maart 2010 14:52 schreef Chadi het volgende:
Verdacht laat wel weer achter dat ze het wilden doen. Waar rook is is vuur gedachte etc etc.. De schade is al toegebracht of ze nou wel of niet schuldig zijn en of het nou wel of geen Marokkaan was.. of het nou een moslim was of niet.
Snap sowieso niet dat mensen denken dat een marokkaan per definitie moslim is.
Ik denk dat die meer handelen in deze vorm. Gaat volgens mij ook op voor de moslims die niet achter de bedreigingen staanquote:Op vrijdag 12 maart 2010 05:26 schreef zoalshetis het volgende:
misschien is het beter om moslims zelfspot te laten leren kennen. dat doe je dan door een leuke tekening van jezus die een jochie van 9 naait. alhoewel ik moet zeggen dat de christenen zich angstvallig stil houden.
quote:geen Parels voor de zwijnen gooien
Je moet geen goede raad geven als de ander het niet wil horen
Matt 7-6quote:Geeft het heilige den honden niet, noch werpt uw paarlen voor de zwijnen; opdat zij niet te eniger tijd dezelve met hun voeten vertreden, en zich omkerende, u verscheuren.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |