abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 11 maart 2010 @ 14:26:44 #201
38849 Notorious_Roy
Doomed since 1889
pi_79015432
quote:
Op donderdag 11 maart 2010 14:26 schreef torn_Machina het volgende:

[..]

Hoe kun je 9 hebben overgeslagen.
Dat deel gaf bij mij nog het echte ouderwetse FF gevoel.

Geen moderne, futuristische wereld, maar gewoon een FF met een middeleeuwse setting.
Ik zou FF 9 zeker een kans spelen als deze op het PSN verschijnt.

Ik steun deze kwaliteitspost.
The hardware is just a box you buy only because you want to play Mario games - Yamauchi
Mr. Zurkon doesn't need bolts, his currency is pain
Roy-O-Rama | Backlog | Wish-list
pi_79016055
+2.

FFX-2 wel hebben gespeeld en IX niet?
Dat is zoals zeggen dat McDonalds superduper lekker eten is, terwijl je nog nooit in een sterrenrestaurant gegeten hebt.
A.F.C. Ajax - Piet de Visser
  donderdag 11 maart 2010 @ 14:46:09 #203
61661 Ang3l
The Right Kinda Wrong
pi_79016397
quote:
Op donderdag 11 maart 2010 14:26 schreef torn_Machina het volgende:

[..]

Hoe kun je 9 hebben overgeslagen.
Dat deel gaf bij mij nog het echte ouderwetse FF gevoel.
Omdat ik met VIII begon toen IX al uit was. Had hem ergens cheap gekocht, voor de PC. Kende heel FF nog niet. En daarna kreeg ik een PS2 en kocht ik meteen X.
quote:
Geen moderne, futuristische wereld, maar gewoon een FF met een middeleeuwse setting.
Ik zou FF 9 zeker een kans spelen als deze op het PSN verschijnt.
Ik moet de PS nog op het N aansluiten
Heb geen wifi.

Neehee, geen HD TV en geen WIFI nee!
L'Amour menaçant:
Qui que tu sois, voici ton maître. Il l'est, le fût ou le doit être.
pi_79016438
FFVIII had ook een world map/giant savepoint hoorrr

IX was leuk, mistte echter binding met de characters…
α & Ω
Yaaaaaamaaaaaaaaahaaaaaaaaaaaaaaaa
  donderdag 11 maart 2010 @ 14:47:00 #205
61661 Ang3l
The Right Kinda Wrong
pi_79016439
quote:
Op donderdag 11 maart 2010 14:40 schreef Pritt het volgende:
+2.

FFX-2 wel hebben gespeeld en IX niet?
Dat is zoals zeggen dat McDonalds superduper lekker eten is, terwijl je nog nooit in een sterrenrestaurant gegeten hebt.
En ik maar denken dat VII je van het was

Ik vind IX er eerlijk gezegd behoorlijk kinderachtig uit zien
L'Amour menaçant:
  donderdag 11 maart 2010 @ 14:48:37 #206
61661 Ang3l
The Right Kinda Wrong
pi_79016515
quote:
Op donderdag 11 maart 2010 14:46 schreef Ker_Plunk het volgende:
FFVIII had ook een world map/giant savepoint hoorrr

IX was leuk, mistte echter binding met de characters…
Ik zei dat ik in XIII te veel savepoints vind zitten tov anderen.
Dan neem ik het wel terug, ok? Tov XII, X en X-2.
Mag ik dan weer een kritiekje geven?
L'Amour menaçant:
pi_79016518
quote:
Op donderdag 11 maart 2010 14:47 schreef Ang3l het volgende:

[..]

En ik maar denken dat VII je van het was

Ik vind IX er eerlijk gezegd behoorlijk kinderachtig uit zien
VII is de gastronomie onder de sterrenrestaurants, de enige met 5 sterren.
  donderdag 11 maart 2010 @ 14:52:14 #208
61661 Ang3l
The Right Kinda Wrong
pi_79016684
quote:
Op donderdag 11 maart 2010 14:48 schreef Pritt het volgende:

[..]

Ik heb VII, maar nooit meer gespeeld dan een half uur.
Want:

A. Ik had geen PS1 mem.card
B. Ik kon niet wennen ana de sterk verouderde graphics
L'Amour menaçant:
pi_79017021
Ik ben het op zich wel met je eens hoor Ang3l. Ik heb 7, 9 en 10 uitgespeeld en 8 en X-2 toch wel redelijk lang gespeeld (maar op een gegeven moment haakte ik af bij beide), en t.o.v. die games (in ieder geval t.ov. 7, 8 en 9, maar voor zover ik mij kan herinneren ook wel X) zijn er toch een boel savepoints.

Verder niet iets heel slechts naar mijn mening, omdat als ik wil stoppen met spelen a) ik weet dat er wel een savepoint in de buurt is en b) mocht het moeten, kan ik m'n 360 zo uitzetten en weet ik dat er op z'n meest 5-10 minuten verloren is, in tegenstelling tot eerdere FFs waar je echt soms wel een uur of meer kwijt kon zijn als je console uit viel en je niet had gesaved omdat dat niet kon (vanwege dungeon ofzo).
  donderdag 11 maart 2010 @ 15:04:23 #210
61661 Ang3l
The Right Kinda Wrong
pi_79017269
O ja hoor, ik vind het op zich ook niet zo HEEL erg dat er 10.000.000 savepoints zijn om de 5m. Maar ga niet zeggen dat het wel meevalt t.o.v. andere FF's want dan hadden ze er ook niet speciaal een sarcastisch stripje over gemaakt

Liever teveel savepoints dan hele schaarse. Dan sla ik er maar een paar over (wat je dan toch weer niet doet ). Enige jammere eraan vind ik dat het de drang om toch echt te overleven in die ene battle iets minder maakt. Het risico is minder groot zegmaar.
L'Amour menaçant:
pi_79017604
Ik persoonlijk vind VIII nog steeds de allerbeste, al is dat natuurlijk persoonlijk omdat dat de eerste echte console-rpg is waarin ik volledig ben opgegaan toendertijd (in een positieve zin )
Knowledge is power, use it wisely.
TRU-Bandstemmenontcijferaar 2010
  donderdag 11 maart 2010 @ 15:16:08 #212
61661 Ang3l
The Right Kinda Wrong
pi_79017800
quote:
Op donderdag 11 maart 2010 15:11 schreef Amos_ het volgende:
Ik persoonlijk vind VIII nog steeds de allerbeste, al is dat natuurlijk persoonlijk omdat dat de eerste echte console-rpg is waarin ik volledig ben opgegaan toendertijd (in een positieve zin )
Die heb ik op de pc dus... en dat vind ik toch niet zo heel fijn spelen.
Heb het laatst nog een keer geinstalleerd, maar dat werkte toch niet helemaal lekker meer
L'Amour menaçant:
pi_79018143
quote:
Op donderdag 11 maart 2010 14:52 schreef Ang3l het volgende:

[..]

Ik heb VII, maar nooit meer gespeeld dan een half uur.
Want:

A. Ik had geen PS1 mem.card
B. Ik kon niet wennen ana de sterk verouderde graphics
Ah men, iedereen hier een euro lappen zodat deze jongen een memory card kan kopen.
Als je je tijd verkwist aan FFXIII mag je echt deeltje VII niet missen.
  donderdag 11 maart 2010 @ 15:26:28 #214
61661 Ang3l
The Right Kinda Wrong
pi_79018233
quote:
Op donderdag 11 maart 2010 15:24 schreef Pritt het volgende:

[..]

Ah men, iedereen hier een euro lappen zodat deze jongen een memory card kan kopen.
Als je je tijd verkwist aan FFXIII mag je echt deeltje VII niet missen.
Ten eerste kan ik dat best betalen, maar mijn commentaar B doet me A niet oplossen.
Ten tweede speel ik liever XIII dan VII. En zie ik dat niet als "verkwisten"

Get off your Odin-high horse Alsof je pas mag meeepraten als je VII of IX hebt gespeeld.
Ik heb VIII, X, X-2, XII en Dirge of Cerberus gespeeld. Ik mag best een duit in het zakje doen
L'Amour menaçant:
pi_79018473
quote:
Op donderdag 11 maart 2010 14:48 schreef Pritt het volgende:

[..]

IX > VII
Opdonderdag 17 juni 2010 17:54 schreef Morthill het volgende
mijn tenen doen altijd pijn, krijg je als je regelmatig als vrouw door het leven gaat :X
pi_79019048
quote:
Op donderdag 11 maart 2010 15:32 schreef DJ_ het volgende:

[..]

IX > VII
PSN: Cidolfas - FFXIV: Cidolfas Windu
pi_79019053
Haha. Ik vind jullie reacties wel grappig.

In ieder geval, voor ons VII-spelers die het vroegâh hebben gespeeld, is het natuurlijk een stukje nostalgia ook (ik geef toe, ik vind zelf VII ook de beste Final Fantasy). Echter, voor mensen die deze games nog nooit hebben gespeeld is het denk ik veel moeilijker om nu bijv VII, VIII of IX op te pikken, al is het alleen maar om de extreem gedateerde graphics. Ze waren een console generatie al erg gedateerd, dus nu nog veel erger uiteraard.

Misschien hebben sommige mensen die totaal niet om graphics caren (ik denk dat dat er maar heel weinig zijn - er zit alsnog een verschil tussen "graphics boeien me niet echt" en "graphics boeien me totaal niet") geen moeite met FFVII zo oppikken maar ik weet wel, als ik het vroeger niet had gespeeld en niet bij elk stukje zat "oooh", "aaah", "dit weet ik nog ", dat ik het denk ik ook niet zou spelen.

(Heb toevallig 2 jaar geleden VII weer op de PSP uitgespeeld )
  donderdag 11 maart 2010 @ 15:47:50 #218
61661 Ang3l
The Right Kinda Wrong
pi_79019126
quote:
Op donderdag 11 maart 2010 15:46 schreef SinofEnvy het volgende:
Haha. Ik vind jullie reacties wel grappig.

In ieder geval, voor ons VII-spelers die het vroegâh hebben gespeeld, is het natuurlijk een stukje nostalgia ook (ik geef toe, ik vind zelf VII ook de beste Final Fantasy). Echter, voor mensen die deze games nog nooit hebben gespeeld is het denk ik veel moeilijker om nu bijv VII, VIII of IX op te pikken, al is het alleen maar om de extreem gedateerde graphics. Ze waren een console generatie al erg gedateerd, dus nu nog veel erger uiteraard.

Misschien hebben sommige mensen die totaal niet om graphics caren (ik denk dat dat er maar heel weinig zijn - er zit alsnog een verschil tussen "graphics boeien me niet echt" en "graphics boeien me totaal niet") geen moeite met FFVII zo oppikken maar ik weet wel, als ik het vroeger niet had gespeeld en niet bij elk stukje zat "oooh", "aaah", "dit weet ik nog ", dat ik het denk ik ook niet zou spelen.

(Heb toevallig 2 jaar geleden VII weer op de PSP uitgespeeld )
Dat dus.
L'Amour menaçant:
pi_79019214
quote:
Op donderdag 11 maart 2010 15:32 schreef DJ_ het volgende:
IX > VII
Ergens ben ik het daar wel mee eens.
Ik heb 9 vaker gespeeld dan 7.

Ik heb toch iets meer met de FF's in een middeleeuwse setting.
Ik hoop dat we ooit nog een keer weer zo'n FF krijgen, maar aan de huidige trend te zien lijkt mij dit sterk.
  donderdag 11 maart 2010 @ 15:55:00 #220
61661 Ang3l
The Right Kinda Wrong
pi_79019482
quote:
Op donderdag 11 maart 2010 15:49 schreef torn_Machina het volgende:

[..]

Ik hoop dat we ooit nog een keer weer zo'n FF krijgen, maar aan de huidige trend te zien lijkt mij dit sterk.
Ik heb niete cht iets met een middeleeuwse setting, maar ik moet toegeven dat de FFXIII setting voor mij ook weer net iets TE ver richting de techniek is. Vooral de eidolons. Dan ben ik meer van de magische beestjes en niet van de transformers.

Maar we spelen vanavond gewoon weer door want ik vvond hem toch erg
L'Amour menaçant:
pi_79019651
Paar jaar geleden zelfs nog VI gedaan… Main theme Terra

Had gisteren zelfs nog gesealde deel I & II vast
α & Ω
Yaaaaaamaaaaaaaaahaaaaaaaaaaaaaaaa
pi_79019669
quote:
Op donderdag 11 maart 2010 15:49 schreef torn_Machina het volgende:

[..]

inderdaad , 10 was semi - middeleeuws en nog wel goed te doen .
maar 9 had gewoon zo'n geweldige sfeer en uistraling dat dit echt de beste FF is voor mij .
al die futuristische werelden grijpen mij gewoon veel minder aan, overigens was ff8 mijn eerste FF , en FF9 dus de 2e , heb 7 pas na die tijd gekregen omdat die gewoon erg moeilijk was te bemachtigen in de tijd van ff9 ( ging er toen pas naar zoeken ) .

blijft wel een toffe reeks natuurlijk , alleen 12 was een teleurstelling voor mij .
mijn tenen doen altijd pijn, krijg je als je regelmatig als vrouw door het leven gaat :X
  donderdag 11 maart 2010 @ 15:58:40 #223
61661 Ang3l
The Right Kinda Wrong
pi_79019682
IK zag dat I & II voor de iPhone komen (of er al zijn).
DIe zou ik dan welw eer willen proberen
L'Amour menaçant:
pi_79019712
quote:
Op donderdag 11 maart 2010 15:55 schreef Ang3l het volgende:
Maar we spelen vanavond gewoon weer door want ik vvond hem toch erg
Ik vermaak me ook zeer goed met FF13.
Ik kan mij totaal nog niet in sommige negatieve reviews vinden.

Het is gewoon weer ouderwets genieten en of iets leuk is bepaal ik achteraf zelf wel.
  donderdag 11 maart 2010 @ 16:05:10 #225
3462 PaRoDiUzZ
Hiphop Hippie
pi_79019998
mijn favoriete FF blijft deel VI, en daarna komt deel IX, VII heb ik ook in zijn tijd nooit echt tussen mn favo spellen geschaart, ik vond het eilk een beetje een overhypete bende, en toen ik hem aan paar jaar geleden alsnog uitgespeeld heb vond ik deze ongeacht de verouderde graphs , minder pakkend dan deel VI , minder leuk dan deel V en minder nostalgisch dan deel IX.
pi_79020256
quote:
Op donderdag 11 maart 2010 15:26 schreef Ang3l het volgende:

[..]
Get off your Odin-high horse Alsof je pas mag meeepraten als je VII of IX hebt gespeeld.
Ik heb VIII, X, X-2, XII en Dirge of Cerberus gespeeld. Ik mag best een duit in het zakje doen
Iedereen mag natuurlijk zijn mening hebben, maar als fan van de oude versies wil je er voor zorgen dat zoveel mogelijk mensen van deze pareltjes genieten. Dus een beetje provoken dat je pas mag meepraten als je die gespeeld hebt helpt wel.

Ben nu net in chapter 7 aangekomen, verhaal is nog steeds kut.
Echter de graphics van Square blijven onovertroffen, wat een eye-candy.
  donderdag 11 maart 2010 @ 16:29:30 #227
25967 solidslayer
to much is never enough
pi_79021082
Ben zojuist in Chapter 10 aangekomen Zonder ook maar een beetje weerstand gehad te hebben.. Het verhaal begint nu ook eindelijk los te komen want het kwam naar mijn mening wel traag op gang en veel herhaling.

Heeft het al nut om voor iedereen overige roles te gaan levelen na chapter 9? En welke combi/characters gebruiken de meeste hier nu je zelf mag beslissen wie je in je team opneemt?

Maakt het enigsinds ook wat uit welk wapen je upgrade voor ieder character?
Ik heb het idee dat het wapen waarmee ik begon na behoorlijk wat levelen nog steeds sterker zal blijven op een bepaalde level dan menig ander wapen.. alleen hebben sommige dan een added status war je verder ook niet veel aan heb.

[ Bericht 24% gewijzigd door solidslayer op 11-03-2010 16:39:17 ]
PSN-ID: SoliD_S
pi_79022008
Naar aanleiding van me laatste posts (waar ik bleef hangen, underleveled, in chapter 10) was ik weer overnieuw begonnen, ditmaal ieder chapter pas leaven wanneer ik max geleveled had, en vandaag beide bosses ge-oneshot - met alle chars op minimum 2000 hp.. (geen wapens / items geupgrade) scheelt echt dat max levelen voordat je doorgaat met chapter

Net in chapter 11 aangekomen, en dankzij een gouden tip ben ik meteen begonnen op een plek waar ik iedere 13 minuten 40.000 cp binnen haal. Zonder problemen ga ik eerst even me crystallium weer maxen voordat ik verder ga met de chapter. Kost me wel even tijd maar daar heb ik het voor over.

In chapter 9 had ik ook al zo'n plaats waar je super veel cp kon farmen in korte tijd, 640 CP per battle, in iets van 15 sec.. ook 2 uur lopen doen voordat ik door ging, echt super dat farmen

Heb hier ook een dikke PS3, staat ook uren achter elkaar aan maar geen last van vastlopers.

[ Bericht 20% gewijzigd door D-Industries op 11-03-2010 16:56:27 ]
Altijd aan het dromen...
pi_79022293
Jongens jongens, wat een gelul toch weer. FF7 was heel vet ja, maar FF6 is toch zeker wel 10000x beter.

Net de Synergist en Saboteur rol unlocked.. Wil ze flink vrijspelen, dit gaat wel wat toevoegen, uiteindelijk... Ben nog niet zo zeker van Sentinel.. Gebruik het al even niet meer, in combinatie met medic en een sterke commando of ravager natuurlijk handig, maar er zijn altijd betere opties, wat mij betreft..
-nee-
  donderdag 11 maart 2010 @ 16:55:20 #230
258011 The_Chosen_1
Piemol in je oor.
pi_79022461
Damn spel liep net vast bij mij Ik hoop slechts oververhitting, maar ik las dat veel 'dikke' playstation 3's er last van hebben...

Ik zelf heb een 360 maar ook één van de aller eersten dus, ik hoop dat hij het straks weer doet en anders moet ik gewoon eerder dan geplanned een nieuwe xbox kopen.

Maar hebben meer mensen last van vastlopers?

[ Bericht 0% gewijzigd door The_Chosen_1 op 11-03-2010 17:03:01 ]
pi_79022654
Nee, geeneen, en mijn ps3 is ondertussen bijna antiek, en zeker wat instabieler..
-nee-
  donderdag 11 maart 2010 @ 17:08:47 #232
61661 Ang3l
The Right Kinda Wrong
pi_79023079
quote:
Op donderdag 11 maart 2010 16:11 schreef Pritt het volgende:

[..]

Iedereen mag natuurlijk zijn mening hebben, maar als fan van de oude versies wil je er voor zorgen dat zoveel mogelijk mensen van deze pareltjes genieten. Dus een beetje provoken dat je pas mag meepraten als je die gespeeld hebt helpt wel.
De verouderde graphics zijn voor mij toch echt argument nummer 1 waardoor ik hem niet speel. ja ik heb hem gekocht omdat ik benieuwd ben naar het spel en waarom iedereen dat briljant vond. Ik denk echter dat, zoals al gemeld werd, het spel herspelen voor mensen die hem al ooit gespeeld hebben vooral ook leuk is vanwege de herkenning. Voor mensen die VII nog nooit gedaan hebben is het er NU nog aan beginnen niet zo aantrekkelijk meer.

Voor mij persoonlijk kan het verhaal nog zo briljant zijn.. als het er uitziet als lego-poppetjes on crack dan zal ik het niet snel gaan spelen. Voor mensen zoals mij zou een remake dan ook een goede uitkomst zijn. Voor mensen die het destijds WEL gespeeld hebben zal een remake waarschijnlijk nooit zo goed kunnen zijn als het origineel.
quote:
Ben nu net in chapter 7 aangekomen, verhaal is nog steeds kut.
Ik vind de achtergrond (Fa;'Cie, L'Cie, Cie'th) leuk, maar qua verhaal ben ik pas in chapter 4 en kan ik nog niet heel ergveel zeggen. Wat ik wel leuk vind zijn die 13 days waar je langzaam meer info over krijgt. Dat vind ik een leuke opzet.
quote:
Echter de graphics van Square blijven onovertroffen, wat een eye-candy.
Zelfs op een non_HD TV issie weer lekker coby!
L'Amour menaçant:
  donderdag 11 maart 2010 @ 17:12:29 #233
167595 mirved
Infobesitas
pi_79023275
quote:
Op donderdag 11 maart 2010 16:45 schreef D-Industries het volgende:
Naar aanleiding van me laatste posts (waar ik bleef hangen, underleveled, in chapter 10) was ik weer overnieuw begonnen, ditmaal ieder chapter pas leaven wanneer ik max geleveled had, en vandaag beide bosses ge-oneshot - met alle chars op minimum 2000 hp.. (geen wapens / items geupgrade) scheelt echt dat max levelen voordat je doorgaat met chapter

Net in chapter 11 aangekomen, en dankzij een gouden tip ben ik meteen begonnen op een plek waar ik iedere 13 minuten 40.000 cp binnen haal. Zonder problemen ga ik eerst even me crystallium weer maxen voordat ik verder ga met de chapter. Kost me wel even tijd maar daar heb ik het voor over.

In chapter 9 had ik ook al zo'n plaats waar je super veel cp kon farmen in korte tijd, 640 CP per battle, in iets van 15 sec.. ook 2 uur lopen doen voordat ik door ging, echt super dat farmen

Heb hier ook een dikke PS3, staat ook uren achter elkaar aan maar geen last van vastlopers.
en welk nut heeft dat? Het is ook prima te doen zonder steeds dezelfde beestjes te gaan aanvallen. Lijkt me leuker om gewoon het spel te doen via de normale manier dan om monotoon dezelfde beestjes zitten af te slachten zodat je uber bent en alles in een keer kapot kan maken. Dan wordt het totaal zonder enige uitdaging.
Science flies you to the moon. Religion flies you into buildings.
  donderdag 11 maart 2010 @ 17:12:41 #234
61661 Ang3l
The Right Kinda Wrong
pi_79023287
quote:
Op donderdag 11 maart 2010 16:51 schreef Marsenal het volgende:
Jongens jongens, wat een gelul toch weer. FF7 was heel vet ja, maar FF6 is toch zeker wel 10000x beter.
Deel 6, deel 7, deel 9, deel 835. Laten we het er op houden dat ieder z'n eigen favoriet heeft en dat dat niet X-2 is
quote:
Ben nog niet zo zeker van Sentinel.
Die heb ik echt nog amper gebruikt....
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
L'Amour menaçant:
pi_79023487
quote:
Op donderdag 11 maart 2010 17:12 schreef mirved het volgende:

[..]

en welk nut heeft dat? Het is ook prima te doen zonder steeds dezelfde beestjes te gaan aanvallen. Lijkt me leuker om gewoon het spel te doen via de normale manier dan om monotoon dezelfde beestjes zitten af te slachten zodat je uber bent en alles in een keer kapot kan maken. Dan wordt het totaal zonder enige uitdaging.
Eerder deed ik het juist op de 'normale' manier, en toen bleek ik gewoon underleveled te zijn. Hoe ik het voor elkaar kreeg weet ik het ook niet, want ik speelde wel om zoveel mogelijk battles mee te pakken, en toch nog underleveled zijn@ chapter 10..

Nadat ik door kreeg dat battles wel erg lang gingen duren (waardoor het inhalen van achterstand ook erg veel tijd zou gaan kosten) dacht ik over een makkelijkere route en gewoon opnieuw spelen, dit keer niet alles verkopen - nog een keer het verhaal meekrijgen - en wel optimaal geleveled zijn. Tja welk nut heeft... ik hou wel van een beetje leveled zijn, in de eerdere chapters vond ik het zo makkelijk gaan dat ik ook geen nut zag in het levelen.. maar vanaf chapter 10 begint dat toch wel te veranderen, laat staan vanaf 11 een verder.

Het scheelt ook nog eens als je 'snel & veel cp' kan binnen halen op 1 punt, dan dat je eindeloze ietswat langere battles moet gaan doen voor minder cp.... mij niet gezien. Dan maar boring hetzelfde beestje de lucht in schieten.
Altijd aan het dromen...
  donderdag 11 maart 2010 @ 17:23:09 #236
167595 mirved
Infobesitas
pi_79023863
quote:
Op donderdag 11 maart 2010 17:16 schreef D-Industries het volgende:

[..]

Eerder deed ik het juist op de 'normale' manier, en toen bleek ik gewoon underleveled te zijn. Hoe ik het voor elkaar kreeg weet ik het ook niet, want ik speelde wel om zoveel mogelijk battles mee te pakken, en toch nog underleveled zijn@ chapter 10..

Nadat ik door kreeg dat battles wel erg lang gingen duren (waardoor het inhalen van achterstand ook erg veel tijd zou gaan kosten) dacht ik over een makkelijkere route en gewoon opnieuw spelen, dit keer niet alles verkopen - nog een keer het verhaal meekrijgen - en wel optimaal geleveled zijn. Tja welk nut heeft... ik hou wel van een beetje leveled zijn, in de eerdere chapters vond ik het zo makkelijk gaan dat ik ook geen nut zag in het levelen.. maar vanaf chapter 10 begint dat toch wel te veranderen, laat staan vanaf 11 een verder.

Het scheelt ook nog eens als je 'snel & veel cp' kan binnen halen op 1 punt, dan dat je eindeloze ietswat langere battles moet gaan doen voor minder cp.... mij niet gezien. Dan maar boring hetzelfde beestje de lucht in schieten.
Ieder zijn ding dan. Tot chapter 10 had ik steeds vrijwel alle rollen gemaxed en dan net voordat ik ze maxte ging je naar de volgende stage waardoor weer een hoop open ging.
pi_79024580
Bij die bossfight in chapter 3 ofzo, lake besha, waar er uitgelegd word dat het handig is mid-battle te switchen van paradigm, ging lightning steeds dood zodra de battle begon, knap staaltje mismanagen van mijn kant, ze had max 250 hp ofzo daar... Ben maar opnieuw begonnen.

Nu ik het systeem beter begrijp, snap ik niet hoe lomp ik geweest moet zijn om alle hp+ kristalletjes over te slaan.
-nee-
pi_79024951
grrrr , net 30k uitgegeven aan het upgraden van mijn hp+150 , en str+20 items tot str+60 en hp+206 ( en wat in wapen gestoken tot lvl 11 )
kom ik in chapter 8 aan kan je voor 3000 per stuk een str +50 en een hp+200 item kopen .....
en ik heb nu dus maar 300gil over
  donderdag 11 maart 2010 @ 17:45:26 #239
167595 mirved
Infobesitas
pi_79025059
quote:
Op donderdag 11 maart 2010 17:43 schreef DJ_ het volgende:
grrrr , net 30k uitgegeven aan het upgraden van mijn hp+150 , en str+20 items tot str+60 en hp+206 ( en wat in wapen gestoken tot lvl 11 )
kom ik in chapter 8 aan kan je voor 3000 per stuk een str +50 en een hp+200 item kopen .....
en ik heb nu dus maar 300gil over
ik heb nog geen enkel item gekocht eigenlijk en zit in chapter 10
pi_79025415
Items moet je ook zeker nog niet kopen. Alleen platinum items bijvoorbeeld zijn nuttig om te uppen, want er zijn gen betere varianten
Op dinsdag 21 februari 2012 22:30 schreef JoanFranka het volgende:
PINGUINS RULEREN!! Dat zijn echt een van de grappigste dieren op aarde hahahaa
  donderdag 11 maart 2010 @ 18:12:36 #241
13411 NaRRaToR
Neee... Ik ben aan het Lasse!
pi_79026243
quote:
Op donderdag 11 maart 2010 15:58 schreef Ang3l het volgende:
IK zag dat I & II voor de iPhone komen (of er al zijn).
DIe zou ik dan welw eer willen proberen
de verouderde graphics van VII heeft er voor gezorgd dat je die niet wilt spelen en toch wil je dan FF I en II op de iPhone spelen......? verwacht maar niet dat dat eye candy is hoor
na na na na na na na Badjasman!
pi_79026527
Dat zijn nog 2d sprites, vergeleken 3d met welgeteld 4 polygons per model (oke, misschien iets meer) is dat natuurlijk een hele andere ervaring.

Dat is ook niet móói, maar het is anders.
  donderdag 11 maart 2010 @ 18:45:17 #243
61661 Ang3l
The Right Kinda Wrong
pi_79027375
quote:
Op donderdag 11 maart 2010 18:12 schreef NaRRaToR het volgende:

[..]

de verouderde graphics van VII heeft er voor gezorgd dat je die niet wilt spelen en toch wil je dan FF I en II op de iPhone spelen......? verwacht maar niet dat dat eye candy is hoor
Dat is anders. Zowel om bovenstaande reden als om het feit dat het op mijn iPhone dan portable is en ik portable gene betere spellen heb want ik heb geen PSP o.i.d.. Op de consoles ben ik qua graphics beter gewend en is dus VII een enorme stap terug voor mij.

Maar wat boeit het nou waarom ik VII of IX of welk deel dan ook niet wil spelen? Ik zeg toch ook niet "XIII is beter/slechter dan VII"! Dat weet ik niet, want niet gespeeld. It's not like I'm insulting your mother! Fanboys!

Dat hele VII vs IX Het staat bij mij op dezelfde hoogte van onnozelheid als "Ik ben voor Ajax en jij voor PSV, dus jij bent stóóóóm! EN je moet voor Ajax zijn want... dit en dit en dit...."
L'Amour menaçant:
pi_79027503
Oh wauw! Ik zit gewoon al in chapter 5.
  donderdag 11 maart 2010 @ 18:50:44 #245
25967 solidslayer
to much is never enough
pi_79027608
Iemand comment op de vraag of het nut heeft om je nieuwere wapens te upgraden of gewoon de bestaande oude wapens te upgraden?
  donderdag 11 maart 2010 @ 18:54:29 #246
13411 NaRRaToR
pi_79027776
quote:
Op donderdag 11 maart 2010 18:45 schreef Ang3l het volgende:

[..]

Dat is anders. Zowel om bovenstaande reden als om het feit dat het op mijn iPhone dan portable is en ik portable gene betere spellen heb want ik heb geen PSP o.i.d.. Op de consoles ben ik qua graphics beter gewend en is dus VII een enorme stap terug voor mij.

Maar wat boeit het nou waarom ik VII of IX of welk deel dan ook niet wil spelen? Ik zeg toch ook niet "XIII is beter/slechter dan VII"! Dat weet ik niet, want niet gespeeld. It's not like I'm insulting your mother! Fanboys!

Dat hele VII vs IX Het staat bij mij op dezelfde hoogte van onnozelheid als "Ik ben voor Ajax en jij voor PSV, dus jij bent stóóóóm! EN je moet voor Ajax zijn want... dit en dit en dit...."
en toch wil ik je even terugfluiten over je reactie. nu weet ik niet of je hem persoonlijk tegen mij richt of tegen iedereen in dit topic dat kan ik niet opmerken uit je tekst.....

ik heb me inhoudelijk niet bemoeid met de discussie VII versus IX. Ik vroeg mij enkel af waarom je geen VII wilt spelen vanwege de graphics maar wel I en II. Goed daar heb ik nu antwoord op en dat is iig duidelijk.

Ik kan ook niet inhoudelijk meepraten over VII vs. IX want ik heb IX zelf ook niet gespeeld. Ik heb zelf geen duidelijke favoriet in de reeks van Final Fantasy. Ik ga er dan ook maar vanuit dat je je opmerking breder richt dan mijzelf alleen, want ik voel me zeer zeker niet aangesproken als zijne een fanboy of hoe je het ook wilt noemen
  donderdag 11 maart 2010 @ 18:57:23 #247
13411 NaRRaToR
pi_79027915
quote:
Op donderdag 11 maart 2010 18:50 schreef solidslayer het volgende:
Iemand comment op de vraag of het nut heeft om je nieuwere wapens te upgraden of gewoon de bestaande oude wapens te upgraden?
dat is mij ook nog niet helemaal duidelijk....ik kan ook de wapens upgraden, maar ik heb voor verschillende wapens al een nieuwere variant liggen....ik doe nog even niets upgraden want ik ga mezelf echt niet in de voeten schieten door nu al mijn items te besteden en er later achter te komen dat ik beter een ander wapen had kunnen upgraden voor een soort van ultimate wapen (a la XII waarbij je in de eerste 10 mins je initiele kansen voor de zodiac wapens kunt vernachelen.....)
  donderdag 11 maart 2010 @ 18:57:26 #248
25967 solidslayer
to much is never enough
pi_79027920
Nu FF 13 eindelijk uit is gaat iedereen ineens over de alleroudste delen discusseren
  donderdag 11 maart 2010 @ 18:59:04 #249
25967 solidslayer
to much is never enough
pi_79028012
quote:
Op donderdag 11 maart 2010 18:57 schreef NaRRaToR het volgende:

[..]

dat is mij ook nog niet helemaal duidelijk....ik kan ook de wapens upgraden, maar ik heb voor verschillende wapens al een nieuwere variant liggen....ik doe nog even niets upgraden want ik ga mezelf echt niet in de voeten schieten door nu al mijn items te besteden en er later achter te komen dat ik beter een ander wapen had kunnen upgraden voor een soort van ultimate wapen (a la XII waarbij je in de eerste 10 mins je initiele kansen voor de zodiac wapens kunt vernachelen.....)
Ja dat dacht ik dus ook, ik heb alleen de aller eerste wapens geleveld. Maar ik heb ergens gelezen dat je elk wapen uiteindelijk kan laten transformeren tot de ulimate weapon..
  donderdag 11 maart 2010 @ 19:02:50 #250
61661 Ang3l
The Right Kinda Wrong
pi_79028183
quote:
Op donderdag 11 maart 2010 18:54 schreef NaRRaToR het volgende:

[..]

en toch wil ik je even terugfluiten over je reactie. nu weet ik niet of je hem persoonlijk tegen mij richt of tegen iedereen in dit topic dat kan ik niet opmerken uit je tekst.....

ik heb me inhoudelijk niet bemoeid met de discussie VII versus IX. Ik vroeg mij enkel af waarom je geen VII wilt spelen vanwege de graphics maar wel I en II. Goed daar heb ik nu antwoord op en dat is iig duidelijk.

Ik kan ook niet inhoudelijk meepraten over VII vs. IX want ik heb IX zelf ook niet gespeeld. Ik heb zelf geen duidelijke favoriet in de reeks van Final Fantasy. Ik ga er dan ook maar vanuit dat je je opmerking breder richt dan mijzelf alleen, want ik voel me zeer zeker niet aangesproken als zijne een fanboy of hoe je het ook wilt noemen
Het feit dat het in een quote op jou staat was omdat ik begon met antwoorden op de I&II op de iPhone vraag. That's all
L'Amour menaçant:
  donderdag 11 maart 2010 @ 19:04:03 #251
61661 Ang3l
The Right Kinda Wrong
pi_79028231
quote:
Op donderdag 11 maart 2010 18:57 schreef solidslayer het volgende:
Nu FF 13 eindelijk uit is gaat iedereen ineens over de alleroudste delen discusseren
Dat is niet alleen nu hoor, dat is eigenlijk al zolang als ik in dit topic kom
Kom niet aan VII of aan IX of aan welk deel dan ook dat heilig is voor iemand.
It's like you're hurting their baby

Wel schattig hoor (up to a point)
L'Amour menaçant:
  donderdag 11 maart 2010 @ 19:22:45 #252
3462 PaRoDiUzZ
Hiphop Hippie
pi_79029117
quote:
Op donderdag 11 maart 2010 18:12 schreef NaRRaToR het volgende:

[..]

ik denk dat 2d graphics gewoon minder snel verouderen als 3d graphics, Als je bijvoorbeeld gaat kijken naar de GBA port en de DS remake van FFIV, denk ik dat veel mensen eerder kiezen voor de port omdat niet veel kan verbeteren aan poppetjes van 28-32 pixels terwijl je qua 3d al een stuk bent opgeschoten vanaf de PSX tijd.

[ Bericht 0% gewijzigd door PaRoDiUzZ op 11-03-2010 19:29:15 ]
pi_79031065
DIt is mijn eerste deel van Final Fantasy.... ziet er goed uit.
Inmiddels aanbelandt bij de eindbaas (tenminste dat denk ik) van Chapter 2. DIe robot met die ronddraaiende armen. Hoe krijg ik deze dood ?
pi_79031301
quote:
Op donderdag 11 maart 2010 20:04 schreef linebear het volgende:
DIt is mijn eerste deel van Final Fantasy.... ziet er goed uit.
Inmiddels aanbelandt bij de eindbaas (tenminste dat denk ik) van Chapter 2. DIe robot met die ronddraaiende armen. Hoe krijg ik deze dood ?
de armen kapot maken en als hij ze regenereert op hem zelf in hakken.
Het is geel en staat in mijn ondertitel!
3DS friend code: 2191-7623-9035
  donderdag 11 maart 2010 @ 20:19:06 #255
61661 Ang3l
The Right Kinda Wrong
pi_79031708
Okeeeeee dan!
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
L'Amour menaçant:
pi_79032708
quote:
Op donderdag 11 maart 2010 20:19 schreef Ang3l het volgende:
Okeeeeee dan!
SPOILER
Ja dat lukte me ook pas na 5x goed :S
"Een menschenhater, menschenschuwend mensch, die niet gaarne andere menschen ziet; een wonderlijk, ongezellig mensch, vijand van alle vrolijkheid.'
"My voice is nothing, my thoughts are nothing, in many respects I'm like you; nothing"
pi_79032771
quote:
Okeeeeee dan!
SPOILER
Daar had ik ook eerst last van.
SPOILER
pi_79033127
De bazen beginnen nu lekker dik te worden.

Vanavond stappen met vrienden, had me ook prima kunnen vermaken op mn bed.
pi_79033131
Godkolere, wat is die bulbasar irritant.
Hoe werkt dat nou met dat gestalt?
Hetis uitgelegd, maar maakt het er niet makkelijker op.
  donderdag 11 maart 2010 @ 20:55:19 #260
61661 Ang3l
The Right Kinda Wrong
pi_79033386
quote:
Op donderdag 11 maart 2010 20:41 schreef torn_Machina het volgende:

[..]

Daar had ik ook eerst last van.
SPOILER
Hoe doe je dat dan?
L'Amour menaçant:
pi_79033712
quote:
Op donderdag 11 maart 2010 20:55 schreef Ang3l het volgende:

Hoe doe je dat dan?
Je moet een beetje geluk hebben dat ze na de AoE uit elkaar gaan lopen. Volgens mij als je naar medic switched dan gaat je character toch wat meer op de achtergrond weg van de vijand staan. Dat is mij wel een aantal keer opgevallen.
pi_79034953
quote:
Op donderdag 11 maart 2010 20:49 schreef RenRen- het volgende:
Godkolere, wat is die bulbasar irritant.
Hoe werkt dat nou met dat gestalt?
Hetis uitgelegd, maar maakt het er niet makkelijker op.
bulbasar ?
pi_79035224
quote:
Op donderdag 11 maart 2010 @ 21:26 schreef DJ_ het volgende:

[..]

bulbasar ?
SPOILER
pi_79035721
quote:
Op donderdag 11 maart 2010 21:31 schreef RenRen- het volgende:
SPOILER
Die heb ik net verslagen.
SPOILER
pi_79035792
quote:
Op donderdag 11 maart 2010 @ 21:40 schreef torn_Machina het volgende:

[..]

Die heb ik net verslagen.
SPOILER
SPOILER
pi_79036188
quote:
Op donderdag 11 maart 2010 21:42 schreef RenRen- het volgende:
SPOILER
Als je Odin net heb gesummoned dan zie je een balk onder zijn naam die langzaam leeg loopt.
Als hij damage krijgt loopt die sneller leeg en als het balkje bijna leeg is dan moet je op Square drukken om Gestahlt Mode te activeren.

Hierna kun je een aantal knoppen combinaties indrukken die zorgen voor verschillende aanvallen.
Je hebt een beperkt aantal aanvalspunten tot je beschikking.
Als je punten bijna op zijn dan moet je op Triangle drukken om zijn beste aanval te doen.
Deze aanval gebruikt namelijk de resterende aanvalspunten.
pi_79036263
RenRen-
SPOILER
pi_79036686
quote:
Op donderdag 11 maart 2010 @ 21:51 schreef SinofEnvy het volgende:
RenRen-
SPOILER
Oooooh! Nou snap ik het. Dankje. Dan heb ik wel een vraag voor PS3 gebruikers met een HDtv
SPOILER
Oh, en bulbasar is dood
  donderdag 11 maart 2010 @ 22:23:03 #269
13749 AirwiN
No one is innocent
pi_79038081
quote:
Okeeeeee dan!
SPOILER
Die had ik in één keer plat. Daar tegenover ben ik bij Shiva wel een keer of zes dood gegaan voor ik het trucje doorhad. Libra is je vriend!
I will work to elevate you. Just enough to bring you down
Yes, I'm being condescending. Yes, that means I'm talking down to you
  donderdag 11 maart 2010 @ 22:48:25 #270
61661 Ang3l
The Right Kinda Wrong
pi_79039538
quote:
Op donderdag 11 maart 2010 22:23 schreef AirwiN het volgende:

[..]

Die had ik in één keer plat. Daar tegenover ben ik bij Shiva wel een keer of zes dood gegaan voor ik het trucje doorhad. Libra is je vriend!

Ik heb het dus andersom..........
SPOILER
L'Amour menaçant:
  donderdag 11 maart 2010 @ 22:56:53 #271
61661 Ang3l
The Right Kinda Wrong
pi_79039955
quote:
Op donderdag 11 maart 2010 22:48 schreef Ang3l het volgende:

[..]

Ik heb het dus andersom..........
SPOILER
Maar met de techniek van torn_Machina lukte het wel
SPOILER
L'Amour menaçant:
pi_79040839
quote:
Op donderdag 11 maart 2010 18:57 schreef solidslayer het volgende:
FF7 een 'oude FF' noemen.
  donderdag 11 maart 2010 @ 23:43:21 #273
25967 solidslayer
to much is never enough
pi_79041879
quote:
Op donderdag 11 maart 2010 23:16 schreef chibibo het volgende:

[..]

FF7 een 'oude FF' noemen.
FF7 is al 13 jaar oud, ouder dan sommige hier wellicht er werd zelfs over deel 1 en 2 gesproken
pi_79042057
Ik heb hem net, maar wat een game zeg!
  donderdag 11 maart 2010 @ 23:53:10 #275
167595 mirved
Infobesitas
pi_79042218
quote:
Op donderdag 11 maart 2010 22:56 schreef Ang3l het volgende:

[..]

Maar met de techniek van torn_Machina lukte het wel
SPOILER
Waarom heb je dat niet gedaan ? Je hebt nu dus nog een hoop punten over?
  vrijdag 12 maart 2010 @ 00:01:35 #276
61661 Ang3l
The Right Kinda Wrong
pi_79042506
quote:
Op donderdag 11 maart 2010 23:53 schreef mirved het volgende:

[..]

Waarom heb je dat niet gedaan ? Je hebt nu dus nog een hoop punten over?
Nee hoor, helemaal niet.
L'Amour menaçant:
pi_79043114
Ik heb het spel sinds zaterdag, ben er erg fan van Inmiddels in chapter 11, zag wat dingen voorbijkomen waar ik op wil reageren.

Wapen upgrades:
SPOILER
Sentinel rol:
SPOILER
Verschillende rollen op characters.
SPOILER
  vrijdag 12 maart 2010 @ 00:29:54 #278
167595 mirved
Infobesitas
pi_79043262
quote:
Op vrijdag 12 maart 2010 00:01 schreef Ang3l het volgende:

[..]

Nee hoor, helemaal niet.
Raar, ik had iedere keer vrijwel alle rollen volledig geleerd tot aan de opening van een nieuwe stage.
pi_79043319
quote:
Op donderdag 11 maart 2010 21:31 schreef RenRen- het volgende:

[..]
SPOILER
bulbasar ken ik ja , die kerel ben ik nog niet tegen gekomen
pi_79046207
quote:
Op vrijdag 12 maart 2010 @ 00:32 schreef DJ_ het volgende:

[..]

bulbasar ken ik ja , die kerel ben ik nog niet tegen gekomen
Welke chapter zit jij?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')