abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zaterdag 13 maart 2010 @ 17:12:58 #126
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_79100735
quote:
Op zaterdag 13 maart 2010 17:08 schreef DrDentz het volgende:
Hebben ze al die allochtonen eruit gegooid bij de Jakhalzen? Eerder had je vaak 'Jakhals Bahram' of 'Jakhals Ersin'.
Ik kan me alleen Bahram Sadeghi herinneren. Ook een goede televisiejournalist en eigenlijk te goed voor zo'n item.
He's simple, he's dumb, he's the pilot.
pi_79101484
quote:
Op zaterdag 13 maart 2010 17:12 schreef Ringo het volgende:

[..]

Ik kan me alleen Bahram Sadeghi herinneren. Ook een goede televisiejournalist en eigenlijk te goed voor zo'n item.
En Gideon Levy. Die waren met z'n tweeën ijzersterk bij politieke onderwerpen!

pi_79102068
quote:
Op zaterdag 13 maart 2010 17:38 schreef Tourniquet het volgende:

[..]

Sadeghi .
pi_79102104
quote:
Op vrijdag 12 maart 2010 19:47 schreef Sj0rs het volgende:
Ik sla even over. De tv draait door is de laatste tijd het enige vermakelijke. P&W hebben de hoofdgasten in het nieuws die zouden eigenlijk DWDD moeten zitten.
Zuig eens hard, Felix en De Hond waren gewoon interessant.
pi_79102205
quote:
Op zaterdag 13 maart 2010 17:38 schreef Tourniquet het volgende:

[..]

Whehe die fotograaf is zo dom.
pi_79102258
quote:
Op donderdag 11 maart 2010 20:20 schreef DrDentz het volgende:
Prem met zijn Bollywood muziek.
Geniaal .

Blijken er ook nog eens van die hele blanke Indiërs in te zitten .
  zaterdag 13 maart 2010 @ 18:06:08 #133
124676 RobertoCarlos
Zit je nou naar me te loeruh?
pi_79102333
quote:
Op zaterdag 13 maart 2010 16:55 schreef Ringo het volgende:
DWDD dreigt in zijn eigen format te stikken. (...heel verhaal....)
Lijkt wel een column van Nico Dijkshoorn
Tú estás dura y yo me veo cabrón en el espejo
  zondag 14 maart 2010 @ 01:15:31 #134
131644 Wickedangel
Na mij de zondvloed
pi_79116452
quote:
Op zaterdag 13 maart 2010 16:55 schreef Ringo het volgende:
DWDD dreigt in zijn eigen format te stikken. Soms vraag ik me af hoe gemotiveerd de redactie nog is om het allerbeste televisieprogramma van Nederland te maken. Ze dobberen voort op bestaand succes. De recycling van sommige gasten neemt incestueuze vormen aan. Het idee van een herkenbare tafelheer of -dame is uitstekend, maar waarom dan ook bij de andere gasten uit zo'n kleine vijver blijven vissen?

Nico Dijkshoorn is een luie man, die zich veel te makkelijk in zijn rol van gevierde huisdichter heeft geschikt. Iedere voorleesbeurt maakt hij zeker drie versprekingen. Zijn zinnen rollen niet maar stommelen. Ik vermoed dat hij al teveel lauw bier heeft weggeklokt voordat zijn geest goed en wel aan het malen is geslagen.

Van Matthijs van Nieuwkerk worden allengs ook de zwakheden duidelijker. Dat is niet zo raar voor iemand die iedere avond sneller dan zijn eigen tong wil praten, en ook vergeeflijk. Maar ik word wat moe van die showtjes vér-pissen. Iedere gast weet hij hendig te reduceren tot bewierookt topsporter van wie de prestaties moeten worden gemeten. Zijn tussenzinnen verworden steeds vaker tot de soort stoplappen die zekere sportverslaggevers zo onuitstaanbaar maakt. Doodvervelend ouwejongenskrentenbroodjargon. Van Nieuwkerk is aan het vermartsmeetsen. Dat is dodelijk.

En wanneer krijgen die Jakhalzen nu eindelijk eens een serieuze rol? Frank Evenblij is nu al de beste interviewer van Nederland, die heeft DWDD helemaal niet meer nodig; en ook Erik Dijkstra heeft veel meer talent dan hij in dat lullige drieminutenitem kan laten zien.
Hier kan ik me redelijk in vinden, met name het commentaar op de sleetse formule en de rol van Van Nieuwkerk. Ik merk dat ik steeds vaker hele onderwerpen oversla omdat ik van tevoren het gesprek al kan uittekenen.
Ik snap alleen niet wat je zegt over de Jakhalzen. Die rubriek is nooit meer geweest dan een paar minuten vilein vermaak.
Erst kommt das Fressen und dann kommt die Moral
pi_79116942
Nico Dijkshoorn vind ik voor snelle grappen wel leuk, als hij ontroering probeert te bewerkstelligen zoals bij Hans van Mierlo vind ik heb tenenkrommend pathetisch.
More obvious than As The World Turns: goedkope rommel.
anonieme razernist
  zondag 14 maart 2010 @ 01:48:59 #136
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_79117103
quote:
Op zondag 14 maart 2010 01:15 schreef Wickedangel het volgende:

[..]

Hier kan ik me redelijk in vinden, met name het commentaar op de sleetse formule en de rol van Van Nieuwkerk. Ik merk dat ik steeds vaker hele onderwerpen oversla omdat ik van tevoren het gesprek al kan uittekenen.
Ik snap alleen niet wat je zegt over de Jakhalzen. Die rubriek is nooit meer geweest dan een paar minuten vilein vermaak.
De twee overgebleven Jakhalzen (Frank en Erik) vind ik echt heel goed. Journalistieke bijters, altijd voorbereid, ze interviewen goed, zijn verrassend, vilein maar vrijwel nooit sarcastisch.
Ik neem aan dat dat item ooit is bedacht als kweekvijver van talent. Stuur ze op pad, laat ze lekker aanklooien. En dat is het gebleven. Maar die talenten hebben zich allang ontwikkeld, met name Frank Evenblij. Waarom zou je hen niet ook op andere manieren bij het programma betrekken? Nu is het item niet meer dan een kort tussendoortje, een intermezzo dat nauwelijks interacteert met de rest van het programma.
Daarentegen heeft de tafelheer of -dame een steeds bepalender rol gekregen. Diens rol is gegroeid. Geen sidekick meer, maar volwaardig medespeler. Soms werkt dat goed, soms ook niet.
Maar die tafelheren en -dames, dat zijn allemaal celebrety's, gevestigde BN'ers, bij wie het publiek een zeker verwachtingspatroon heeft. Dat maakt de show voorspelbaar. Ik heb het idee dat de redactie daar téveel op uit is, om te voldoen aan een zelfgekweekt verwachtingspatroon. Het leuke was nu juist de jongehondensfeer die rondom DWDD hing, die raadselachtige combi van experiment en professionaliteit.
  zondag 14 maart 2010 @ 02:06:18 #137
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_79117324
Ach, misschien ook weer zo'n nachtelijke loeipost. Weet ik veel. Ik kijk eigenlijk niet graag televisie. Maar sinds een halfjaar ben ik weer gegrepen, en het verveelt me nu al.
  zondag 14 maart 2010 @ 02:53:43 #138
288743 fredjanssen
Godmiljaar!!
pi_79117776
quote:
Op zondag 14 maart 2010 02:06 schreef Ringo het volgende:
Ach, misschien ook weer zo'n nachtelijke loeipost. Weet ik veel. Ik kijk eigenlijk niet graag televisie. Maar sinds een halfjaar ben ik weer gegrepen, en het verveelt me nu al.
Reageer je nu op je eigen post?? Edit hem dan gewoon.
  zondag 14 maart 2010 @ 07:57:24 #139
124676 RobertoCarlos
pi_79118494
quote:
Op zondag 14 maart 2010 01:38 schreef NoCigar het volgende:
Nico Dijkshoorn vind ik voor snelle grappen wel leuk, als hij ontroering probeert te bewerkstelligen zoals bij Hans van Mierlo vind ik heb tenenkrommend pathetisch.
More obvious than As The World Turns: goedkope rommel.
Kan wel wezen, maar hij dicht wel ter plekke al improviserend. Van een sneltekenaar kun je ook geen diepzinnige Picasso oid verwachten...
  zondag 14 maart 2010 @ 08:24:49 #140
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_79118612
quote:
Op zondag 14 maart 2010 07:57 schreef RobertoCarlos het volgende:

[..]

Kan wel wezen, maar hij dicht wel ter plekke al improviserend. Van een sneltekenaar kun je ook geen diepzinnige Picasso oid verwachten...
Je hebt goede en minder goede sneltekenaars. Ik heb Dijkshoorn wel eens puike teksten horen declameren maar wat me de laatste tijd vooral opvalt is zijn stuntelige gestotter. Zit ie daar een hele peer te wezen met dat glas bier, dat stapeltje moleskines en die hippe bril van 'm. Het is zo ongeveer het best bekeken programma van Nederland, a place to be seen voor iedereen die wat te betekenen heeft dus dan verwacht ik geen amateuristisch gerommel.
Nico Dijkshoorn is geen Jules Deelder en ook geen Johnny van Doorn. Twee performance dichters die hun vak wél verstaan hebben.
  zondag 14 maart 2010 @ 08:28:12 #141
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_79118635
Picasso zelf kon overigens sneller tekenen dan zijn schaduw.
  maandag 15 maart 2010 @ 12:40:14 #142
124676 RobertoCarlos
pi_79164773
Toch maar dan
quote:
De gasten van maandag 15 maart zijn: Femke Halsema en Felix Rottenberg, Michiel Romeyn, Herman Koch en Kees Prins (als de Lullo's), Jeroen Pomp en de broers Joost en Dick van den Toorn over Outsider Art. Muziek is er vanavond van Giovanca en Jan mulder is tafelheer.
pi_79165058
Femke Halsema en Felix Rottenberg... Voorspelbaar.
"Niet-wielrenners. De leegheid van die levens schokt me." - T. Krabbé
  maandag 15 maart 2010 @ 17:38:20 #144
206322 Seam
Pillz-E
pi_79176847
Felix
I just had to get that stress off my chest like breast reduction.
pi_79178887
Lullo's ?
x
pi_79179474
jemig man, krijgen we nou tot 9 juni iedere dag Felix?? waarom niet een andere politieke commentator naast Felix?
  maandag 15 maart 2010 @ 19:02:05 #147
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_79179670
quote:
Op maandag 15 maart 2010 18:57 schreef Dichtpiet. het volgende:
jemig man, krijgen we nou tot 9 juni iedere dag Felix?? waarom niet een andere politieke commentator naast Felix?
1. Felix is een PvdA-bobo
2. Felix is het vriendje van Matthijs
3. Matthijs overrulet regelmatig zijn eigen redactie
pi_79179693
Weer Felix. Te erg dit.
  FOK!-Schrikkelbaas maandag 15 maart 2010 @ 19:03:12 #149
862 Arcee
Look closer
pi_79179730
quote:
Op maandag 15 maart 2010 19:02 schreef Ringo het volgende:
2. Felix is het vriendje van Matthijs
Vooral dat. De laatste tijd is DWDD vooral de vrienden van Matthijs-show.
Never in the entire history of calming down did anyone ever calm down after being told to calm down.
  FOK!-Schrikkelbaas maandag 15 maart 2010 @ 19:03:38 #150
862 Arcee
Look closer
pi_79179750
quote:
Op maandag 15 maart 2010 12:40 schreef RobertoCarlos het volgende:
De gasten van maandag 15 maart zijn: Michiel Romeyn, Herman Koch en Kees Prins (als de Lullo's)
Never in the entire history of calming down did anyone ever calm down after being told to calm down.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')