Dus wederom geen argument voor de chipkaart.quote:Op donderdag 11 maart 2010 18:57 schreef VancouverFan het volgende:
[..]
- Die duidelijkheid is er vooraf. Net als bij de strippenkaart.
Wisselend bij verschillende vervoerders voor de strippenkaart, maar sowieso langer.quote:- Als je binnen 35 minuten overstapt betaal je geen instaptarief.
Er zijn nu mensen die zeuren dat het allemaal duurder wordt of dat bussen omrijden. Dan neem ik aan dat ze het nu ook niet leuk vinden om voor dingen te betalen die ze niet gebruiken.quote:Op donderdag 11 maart 2010 19:25 schreef Tokus het volgende:
[..]
Mij kan dat heel weinig schelen, aangezien de zones niet zo groot zijn dat het om kapitale bedragen gaat.
Jij gaat in de supermarkt zeker ook zeuren over de 1 of 2 cent die je terug zou krijgen, maar omdat het bedrag naar boven is afgerond je toch iets meer moet betalen? Met de zones is het precies hetzelfde.
Ik heb het ook niet als argument voor de chipkaart gebruikt.quote:Op donderdag 11 maart 2010 19:28 schreef Stupendous76 het volgende:
[..]
Dus wederom geen argument voor de chipkaart.
[..]
Wisselend bij verschillende vervoerders voor de strippenkaart, maar sowieso langer.
En goedkoper.
Dat is het mooie van een forum hè? Allemaal verschillende meningen. Zo ben jij fanatiek voorstander van de huidige chipkaart.quote:Op donderdag 11 maart 2010 19:01 schreef VancouverFan het volgende:
[..]
Dat is een mening.
Dat uitchecken weegt wat jou betreft op tegen betalen voor KM's die je niet gebruikt?
In de randstad wel ja, want veel interstedelijk verkeer en dus veel verschillende maatschappijen.quote:[..]
Ja het is ook zeer realistisch dat je binnen 10 keer allerlei verschillende tarieven tegenkomt. Gaan echt heeeeeeeel veel mensen meemaken.
In plaats van ongebruikte kilometers ga je nu meer betalen voor wat je gebruikt, en die rekensom is voor heel veel mensen duurder dan met de strippenkaart. Wederom geen pro voor de chipkaart.quote:[..]
Betalen voor km's die je niet gebruikt vind ik een nadeel. Klopt.
a) dus ook dat is geen pro voor de invoering van een chipkaartquote:[..]
Dat is nu ook al het geval
Het argument was dat anoniem reizen duurder is, dus deze reactie voegt niets toe.quote:
Het gaat er ook niet om wat de conducteur er mee doet, maar de vervoersbedrijvenquote:En nu kan de conducteur er verder ook niks mee. Denk je echt dat die 's avonds terug gaat kijken wie er allemaal in zijn trein hebben gezeten?
Dat zeg ik ook niet.quote:Op donderdag 11 maart 2010 19:31 schreef VancouverFan het volgende:
[..]
Ik heb het ook niet als argument voor de chipkaart gebruikt.
Jouw vergelijking kan je niet maken, omdat die 45 minuten geen maat zijn.quote:De tijd bij de strippenkaart gaat in op het moment dat afgestempeld wordt. BIj chipkaart gaat de tijd in op het moment dat je uitcheckt.
Bij een busreis van 45 minuten, is die overstaptijd voor de chipkaart dus veel langer.
Het opstaptarief is voor de chipkaart hoger dan voor de strippenkaart, dus als je een overstap moet betalen, ben je duurder uit. Zo moeilijk is dat toch niet.quote:Goedkoper dan 0 centOf wat bedoel je met goedkoper? Als je overstapt wordt er niks betaald.
Hè, da's handig, antwoorden voordat een ander dat doet. Zo kom je er welquote:1 keer raden wat je nu gaat zeggen: jamaar de busschauffeur heeft zijn stempel meestal een kwartier vooruit staan
Je hoeft mij niet uit te leggen hoe een discussie op een forum werkt.quote:Op donderdag 11 maart 2010 19:32 schreef Stupendous76 het volgende:
[..]
Dat is het mooie van een forum hè? Allemaal verschillende meningen. Zo ben jij fanatiek voorstander van de huidige chipkaart.
En ja, dat weegt wat mij betreft op tegen de km's die ik niet gebruik.
De randstad is maar een fractie van Nederland.quote:In de randstad wel ja, want veel interstedelijk verkeer en dus veel verschillende maatschappijen.
Die prijs staat nog ter discussie. Het is een belofte van de OV bedrijven / overheid. Of ze zich daar aan hebben gehouden wordt nog onderzocht. In ieder geval in Rotterdam is het goedkoper geworden.quote:In plaats van ongebruikte kilometers ga je nu meer betalen voor wat je gebruikt, en die rekensom is voor heel veel mensen duurder dan met de strippenkaart. Wederom geen pro voor de chipkaart.
En de zones zijn er niet meer straks.quote:a) dus ook dat is geen pro voor de invoering van een chipkaart
b) enkel door de omvang van de zones, want de prijs per strip is nationaal gelijk. Bij de chipkaart niet.
Ook goed. Denk je echt dat die 's avonds terug gaan kijken wie er allemaal in hun trein/tram/bus hebben gezeten?quote:Op donderdag 11 maart 2010 19:33 schreef Stupendous76 het volgende:
[..]
Het argument was dat anoniem reizen duurder is, dus deze reactie voegt niets toe.
[..]
Het gaat er ook niet om wat de conducteur er mee doet, maar de vervoersbedrijven
Die 45 minuten zijn geen onrealistisch voorbeeld. Hoe dan ook, jouw bewering dat de overstaptijd bij bus en tram sowieso langer is, klopt niet.quote:Op donderdag 11 maart 2010 19:37 schreef Stupendous76 het volgende:
[..]
Dat zeg ik ook niet.
[..]
Jouw vergelijking kan je niet maken, omdat die 45 minuten geen maat zijn.
Ah. Zeg dat dan meteen.quote:Het opstaptarief is voor de chipkaart hoger dan voor de strippenkaart, dus als je een overstap moet betalen, ben je duurder uit. Zo moeilijk is dat toch niet.
Het was geen antwoord. Zoals ik al zei probeerde ik het te raden. Zat ik goed?quote:Hè, da's handig, antwoorden voordat een ander dat doet. Zo kom je er wel
Statistieken, en met een beetje pech een hele marketingmachine erachteraan.quote:Op donderdag 11 maart 2010 19:48 schreef VancouverFan het volgende:
Ook goed. Denk je echt dat die 's avonds terug gaan kijken wie er allemaal in hun trein/tram/bus hebben gezeten?
En denk je dat in die statistieken wordt opgeslagen dat Hukkie daar reisde?quote:Op donderdag 11 maart 2010 19:52 schreef Hukkie het volgende:
[..]
Statistieken, en met een beetje pech een hele marketingmachine erachteraan.
Er vindt geen verspilling van geld plaats. Er is gekozen voor een systeem met een bepaalde opzet, wat gewoon goed functioneerde. Dat wordt vervangen door een ander systeem, met een andere opzet, wat mensen (veel) meer geld kost.quote:Op donderdag 11 maart 2010 19:48 schreef VancouverFan het volgende:
[..]
Je hoeft mij niet uit te leggen hoe een discussie op een forum werkt.
Als je de geldverspilling van nu geen probleem vind, snap ik niet dat er moeilijk wordt gedaan over reizen die nu duurder zouden zijn om bussen die om zouden rijden.
Je kan het argument wel proberen te bagatelliseren, maar doet niets af aan dat feit.quote:[..]
De randstad is maar een fractie van Nederland.
Het kan dus ook nóg duurder wordenquote:[..]
Die prijs staat nog ter discussie. Het is een belofte van de OV bedrijven / overheid. Of ze zich daar aan hebben gehouden wordt nog onderzocht. In ieder geval in Rotterdam is het goedkoper geworden.
Dus ook dat is geen argument voor invoering van de chipkaart; er blijft eigenlijk niet zo veel over.quote:[..]
En de zones zijn er niet meer straks.
Wel betalen per km, andere prijs per gemeente, niks anders dan nu.
Misschien wist je het nog niet, maar dat tegenwoordig per c-o-m-p-u-t-e-r, helemaal automatisch.quote:Op donderdag 11 maart 2010 19:48 schreef VancouverFan het volgende:
[..]
Ook goed. Denk je echt dat die 's avonds terug gaan kijken wie er allemaal in hun trein/tram/bus hebben gezeten?
Nog maar eens dan. De reizigers in Rotterdam geven de kaart als cijfer een 6,6. Moet dus toch wel een beetje goed werken he!quote:Op donderdag 11 maart 2010 19:28 schreef Hukkie het volgende:
[..]
In theorie is het allemaal hartstikke mooi, nu even lezen hoe de OV Chipkaart in de praktijk werkt.
Met het in- en uitchecken welquote:Op donderdag 11 maart 2010 19:51 schreef VancouverFan het volgende:
[..]
Die 45 minuten zijn geen onrealistisch voorbeeld. Hoe dan ook, jouw bewering dat de overstaptijd bij bus en tram sowieso langer is, klopt niet.
Nee, ook daar faalde je met vlag en wimpelquote:[..]
Ah. Zeg dat dan meteen.
[..]
Het was geen antwoord. Zoals ik al zei probeerde ik het te raden. Zat ik goed?
Dus niemand die er naar kijkt bedoel je? Alleen een computer ziet de gegevens. Waar maken jij en anderen je dan druk om?quote:Op donderdag 11 maart 2010 19:56 schreef Stupendous76 het volgende:
[..]
Misschien wist je het nog niet, maar dat tegenwoordig per c-o-m-p-u-t-e-r, helemaal automatisch.
Gast, ik stop ermee. Jouw achterlijkheid gaat voorbij aan je illustere voorgangers cq. klonen.quote:Op donderdag 11 maart 2010 19:57 schreef VancouverFan het volgende:
[..]
Dus niemand die er naar kijkt bedoel je? Alleen een computer ziet de gegevens. Waar maken jij en anderen je dan druk om?
En veel mensen kost het minder geld. Zoals al van tevoren was aangekondigd.quote:Op donderdag 11 maart 2010 19:55 schreef Stupendous76 het volgende:
[..]
Er vindt geen verspilling van geld plaats. Er is gekozen voor een systeem met een bepaalde opzet, wat gewoon goed functioneerde. Dat wordt vervangen door een ander systeem, met een andere opzet, wat mensen (veel) meer geld kost.
Welk feit? Dat de hele randstad na elke reis zijn kosten wil declareren?quote:Je kan het argument wel proberen te bagatelliseren, maar doet niets af aan dat feit.
Goed voorbeeld dat jij alleen maar naar het negatieve op zoekt bent!quote:Het kan dus ook nóg duurder worden![]()
Och, die zijn al zo vaak behandeld. Als jij dat niet wilt horen en op wil slaan, heeft het weinig zin om het nog eens te zeggen.quote:Dus ook dat is geen argument voor invoering van de chipkaart; er blijft eigenlijk niet zo veel over.
Wat is dan nog wél een argument?
Leg eens uit. Ik ben je nu even kwijt.quote:Op donderdag 11 maart 2010 19:57 schreef Stupendous76 het volgende:
[..]
Met het in- en uitchecken wel![]()
Helaas.quote:Nee, ook daar faalde je met vlag en wimpel
Lafaard.quote:Op donderdag 11 maart 2010 19:59 schreef Stupendous76 het volgende:
[..]
Gast, ik stop ermee. Jouw achterlijkheid gaat voorbij aan je illustere voorgangers cq. klonen.
Leef gelukkig verder, met zo'n domheid (of achterbaksheid) moet dat geen enkel probleem zijn.
Voor de statistieken zullen mijn reisgegevens inderdaad opgeslagen worden. Kan inderdaad handig zijn om inzicht te krijgen in de benodigde vervoerscapaciteit op bepaalde tijdstippen. Het lijkt me minder handig als dat soort zaken voor commerciële doeleinden gaat worden ingezet.quote:Op donderdag 11 maart 2010 19:55 schreef VancouverFan het volgende:
[..]
En denk je dat in die statistieken wordt opgeslagen dat Hukkie daar reisde?
Ik vind het wel handig dat de NS en anderen vervoerders goed onderzoeken waar de reizigers zijn. Kunnen ze zorgen dat er daar genoeg bussen zijn. Of juist minder.
Die hele marketingsmachine kun je uitzetten of zeggen dat je dat niet wilt.
Dat gaat ook niet gebeuren. Net zoals je telefoon, PIN en credit card gegevens ook niet voor commerciele doeleinden wordt gebruikt.quote:Op donderdag 11 maart 2010 20:03 schreef Hukkie het volgende:
[..]
Voor de statistieken zullen mijn reisgegevens inderdaad opgeslagen worden. Kan inderdaad handig zijn om inzicht te krijgen in de benodigde vervoerscapaciteit op bepaalde tijdstippen. Het lijkt me minder handig als dat soort zaken voor commerciële doeleinden gaat worden ingezet.
http://www.ns.nl/cs/Satel(...)egels-en-beschermingquote:Ik meen mij een bericht van de NS te herinneren dat men reizigersinformatie voor commerciële doeleinden wil inzetten. En ik zit niet te wachten op bijvoorbeeld Ikea reclame op mijn email adres, puur omdat ik iedere dag vlak langs een Ikea reis.
quote:Afgeleide reisgegevens, zoals reisfrequentie, voorkeurstations en -trajecten, de verstreken tijd sinds uw laatst gemaakte reis en of u binnen of buiten de spits reist, gebruiken wij voor relatiebeheer en om u te informeren over voor u relevante diensten en producten.
Indien u geen prijs stelt op deze informatie, kunt u dit vooraf aangeven bij de aanschaf van uw product met OV-chipkaart, of achteraf bij NS- klantenservice: 0900-2021163 (¤ 0,10 p.m.) of via Mijn NS .
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |