quote:Meisje dood na verwarren Wii-controller met pistool
AMSTERDAM - Een 3-jarig Amerikaans meisje is zondag overleden nadat zij zichzelf in haar buik had geschoten met een pistool.
Het kind was een spelletje aan het spelen op een Wii-spelcomputer met een controller die sprekend lijkt op een pistool.
De vader van het meisje had het wapen op tafel laten liggen, in de buurt van de Wii-controller. Hij dacht dat er indringers op zijn perceel liepen, en had daarom het pistool doorgeladen op tafel gelegd, binnen handbereik van het kind.
Het meisje verwarde vervolgens haar vaders wapen met de controller en schoot zichzelf in haar buik. Het kind overleed op weg naar het ziekenhuis.
Ik snap je punt, maar daar ligt het probleem niet.quote:Op dinsdag 9 maart 2010 13:15 schreef EdvandeBerg het volgende:
Welke debiel brengt er dan een echt gelijkend wii-pistool op de markt? En dan zijn er ook nog debielen die zo'n ding aanschaffen ipv de witte accesoires die duidelijk nep zijn.
nou, eigenlijk ook wel.quote:Op dinsdag 9 maart 2010 13:18 schreef Ruud het volgende:
[..]
Ik snap je punt, maar daar ligt het probleem niet.
Want in zoveel huishoudens ligt een doorgeladen pistool binnen handbereik van je met een Wii-pistool spelende kind?quote:Op dinsdag 9 maart 2010 13:20 schreef Mirjam het volgende:
die vader is een stom varken, maar wie brengt er nou een controller op de markt dat zo echt lijkt. heel veel kinderen gebruiken het, dat is gewoon vragen om problemen, vroeg of laat
Klopt, maar het grootste probleem is mensen die een vuurwapen in huis hebben en deze laten slingeren in de buurt van hun kinderen.quote:Op dinsdag 9 maart 2010 13:20 schreef Mirjam het volgende:
[..]
nou, eigenlijk ook wel.
die vader is een stom varken, maar wie brengt er nou een controller op de markt dat zo echt lijkt. heel veel kinderen gebruiken het, dat is gewoon vragen om problemen, vroeg of laat
Stiefvader dusquote:Op dinsdag 9 maart 2010 13:15 schreef Tommy.Cooper het volgende:
meer info:
http://allaboutthegames.co.uk/feature_story.php?headline=Girl-mistakes-gun-for-Wii-controller---kills-herself-News&article_id=10318
Nee, de officiële zit bij Link's Crossbow Training en is wit. En lijkt ook meer op een soort lasergun dan op een pistool.quote:Op dinsdag 9 maart 2010 13:30 schreef Salatrel het volgende:
is die controller officieel van nintendo? zo op de foto lijkt het behoorlijk echt en zou het mijninziens toch al verboden moeten zijn...
nee, maar in enkele dus kennelijk welquote:Op dinsdag 9 maart 2010 13:25 schreef Copycat het volgende:
[..]
Want in zoveel huishoudens ligt een doorgeladen pistool binnen handbereik van je met een Wii-pistool spelende kind?
Één enkele en blijkbaar met geen officieel Wii-pistool. De schuld bij de console leggen is imo de other way around.quote:
Niet alle kinderen hebben een wiiquote:Op dinsdag 9 maart 2010 13:25 schreef Copycat het volgende:
[..]
Want in zoveel huishoudens ligt een doorgeladen pistool binnen handbereik van je met een Wii-pistool spelende kind?
Het kind was drie. Echt of niet echt, al maak je het ding groen met paarse stippen, een kind van drie weet nooit of het echt is of niet. Er zit een trekker aan dus *bam*.quote:Op dinsdag 9 maart 2010 13:20 schreef Mirjam het volgende:
[..]
nou, eigenlijk ook wel.
Maar Darwinisme mogen we dit dan zeker weer niet noemen, want dat is grof en kwetsend.quote:Op dinsdag 9 maart 2010 13:25 schreef Ruud het volgende:
[..]
Klopt, maar het grootste probleem is mensen die een vuurwapen in huis hebben en deze laten slingeren in de buurt van hun kinderen.
Laat staan dat ze er überhaupt gevaar in zien.quote:Op dinsdag 9 maart 2010 13:38 schreef Noek het volgende:
[..]
Het kind was drie. Echt of niet echt, al maak je het ding groen met paarse stippen, een kind van drie weet nooit of het echt is of niet. Er zit een trekker aan dus *bam*.
Ja, dus ligt die verantwoording toch echt bij de ouders en niet bij Nintendo.quote:Op dinsdag 9 maart 2010 13:40 schreef koffiekoekje het volgende:
[..]
Laat staan dat ze er überhaupt gevaar in zien.
Deze controller is sowieso niet van Nintendo, dus die heeft er hoe dan ook niks mee te maken. Hoogstens de maker van de controller.quote:Op dinsdag 9 maart 2010 13:45 schreef Noek het volgende:
[..]
Ja, dus ligt die verantwoording toch echt bij de ouders en niet bij Nintendo.
Het maken van echte wapens vraagt om nog meer problemen dan controllers imo.
Welk spelletje speelde ze dan? Het grote ik schiet me vandaag maar eens in mijn buik spel?quote:Op dinsdag 9 maart 2010 13:48 schreef Tja..1986 het volgende:
Vraag 1 is het pistool. Waarom in huis, waarom doorgeladen, waarom op tafel, waarom in de buurt van een 3-jarig kind. Vervolgens vraag ik mij af waarom je een kind van drie sowieso dit soort spelletjes laat spelen.
Daarna komt pas de vraag waarom die wii-controler zoveel op een echt pistool lijkt.
Sowieso ligt het probleem in eerste instantie bij de ouders/stiefvader/opvoeding. Beide pistolen hadden nooit in huis gehaald mogen wordenquote:Op dinsdag 9 maart 2010 13:45 schreef Noek het volgende:
[..]
Ja, dus ligt die verantwoording toch echt bij de ouders en niet bij Nintendo.
Het maken van echte wapens vraagt om nog meer problemen dan controllers imo.
Dat maakt niets uit?quote:Op dinsdag 9 maart 2010 13:48 schreef Tja..1986 het volgende:
Vraag 1 is het pistool. Waarom in huis, waarom doorgeladen, waarom op tafel, waarom in de buurt van een 3-jarig kind. Vervolgens vraag ik mij af waarom je een kind van drie sowieso dit soort spelletjes laat spelen.
Daarna komt pas de vraag waarom die wii-controler zoveel op een echt pistool lijkt.
Iddquote:Op dinsdag 9 maart 2010 13:53 schreef Beregd het volgende:
Ouders leggen een geladen pistool onbewaakt in de buurt van kinderen, en dan nog durven mensen de schuld op iets anders steken.
Verkijk je niet op het aantal Amerikanen dat niet alleen lid is van de NRA, maar het recht om een wapen te dragen ook altijd en overal denkt te moeten uitvoerenquote:Op dinsdag 9 maart 2010 13:25 schreef Copycat het volgende:
[..]
Ja, net voordat ze haar laatste adem uitblies.quote:Op dinsdag 9 maart 2010 13:57 schreef Beregd het volgende:
Hoe weten ze trouwens dat dat kind het verwarde met de wiiiiiii? Heeft ze dat verteld?
Hier ben ik 't mee eens. Ik snap niet dat Nintendo dit doet. Een groot deel van de doelgroep van Nintendo is kleine kinderen, en dan moet je dus niet zo'n echt lijkend pistool als controller maken.quote:Op dinsdag 9 maart 2010 13:20 schreef Mirjam het volgende:
wie brengt er nou een controller op de markt dat zo echt lijkt. heel veel kinderen gebruiken het, dat is gewoon vragen om problemen, vroeg of laat
Nogmaals, hoezo Nintendo? Deze controller is third party. Kun je net zo goed Duracell gaan aanklagen of zo.quote:Op dinsdag 9 maart 2010 13:59 schreef Noek het volgende:
[..]
Ja, net voordat ze haar laatste adem uitblies.
Er klopt geen kont van dit verhaal maar iets zegt me dat men wil dat Nintendo gaat betalen voor dit tragische ongeluk.
Hebben ze ook niet gedaan. Google eens op Wii Zapper, dat is de officiële. Lijkt nauwelijks op een echt pistool.quote:Op dinsdag 9 maart 2010 13:59 schreef DeEigenaar het volgende:
[..]
Hier ben ik 't mee eens. Ik snap niet dat Nintendo dit doet. Een groot deel van de doelgroep van Nintendo is kleine kinderen, en dan moet je dus niet zo'n echt lijkend pistool als controller maken.
Dat.... en ik blijf het vreemd vinden dat een 3-jarige (!!!) zichzelf in de buik kan schieten, terwijl je als volwassene bij sommige wapens bijna van je voeten wordt geblazen door de terugslag van een wapen.quote:Op dinsdag 9 maart 2010 13:59 schreef Noek het volgende:
[..]
Ja, net voordat ze haar laatste adem uitblies.
Er klopt geen kont van dit verhaal maar iets zegt me dat men wil dat Nintendo gaat betalen voor dit tragische ongeluk.
Mis ik iets? Als ze die controller op haar buik had geplaatst was er niks aan de hand geweest hoor. Beter was het de controller geweest. Daarbij, ze was drie! Weet zij veel.quote:Op dinsdag 9 maart 2010 13:59 schreef DeEigenaar het volgende:
[..]
Hier ben ik 't mee eens. Ik snap niet dat Nintendo dit doet. Een groot deel van de doelgroep van Nintendo is kleine kinderen, en dan moet je dus niet zo'n echt lijkend pistool als controller maken.
Natuurlijk die de vader in kwesite ook een grote onverantwoordelijke idioot.
Daarom:quote:Op dinsdag 9 maart 2010 14:00 schreef Marble het volgende:
[..]
Nogmaals, hoezo Nintendo? Deze controller is third party. Kun je net zo goed Duracell gaan aanklagen of zo.
Wii is van Nintendo.quote:Meisje dood na verwarren Wii-controller met pistool
quote:Op dinsdag 9 maart 2010 13:54 schreef Rookert het volgende:
Leve het 2nd Amendment: Right to keep and bear arms
Wat wil je nou zeggenquote:Op dinsdag 9 maart 2010 14:02 schreef Leandra het volgende:
[..]
Dat.... en ik blijf het vreemd vinden dat een 3-jarige (!!!) zichzelf in de buik kan schieten, terwijl je als volwassene bij sommige wapens bijna van je voeten wordt geblazen door de terugslag van een wapen.
het kan ook gewoon moord zijn! van de vader! die een wii controller gekocht had! als dekmantel! met voorbedachte rade dus! open je ogen!quote:Op dinsdag 9 maart 2010 14:06 schreef Rookert het volgende:
[..]
Wat wil je nou zeggen? Dat dit nep en een complot is?
Als je een controller een paar cm van je buik houdt is de afwijking bij de terugslag dermate klein dat je alsnog in de buik wordt geraakt. En weet jij veel waar ze op mikte of wat ze probeerde, het kind is fucking 3 jaar oud, die vindt het allemaal leuk en interessant...
Helaas
Als je een controller tegen je buik houdt zal de terugslag idd minimaal zijn, als je echter een pistool tegen je buik houdt zal de terugslag net zo zijn als "normaal".quote:Op dinsdag 9 maart 2010 14:06 schreef Rookert het volgende:
[..]
Wat wil je nou zeggen? Dat dit nep en een complot is?
Als je een controller een paar cm van je buik houdt is de afwijking bij de terugslag dermate klein dat je alsnog in de buik wordt geraakt. En weet jij veel waar ze op mikte of wat ze probeerde, het kind is fucking 3 jaar oud, die vindt het allemaal leuk en interessant...
Helaas
Een automatisch en doorgeladen pistool. Kind hoefde alleen op de trekker te drukken. Naar welke kant de loop wees lijkt me duidelijk.quote:Op dinsdag 9 maart 2010 14:02 schreef Leandra het volgende:
[..]
Dat.... en ik blijf het vreemd vinden dat een 3-jarige (!!!) zichzelf in de buik kan schieten, terwijl je als volwassene bij sommige wapens bijna van je voeten wordt geblazen door de terugslag van een wapen.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |