abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_79027127
ja beetje verkeerd verwoord het is een tuinders gebied en voor een rijtje huizen(7 stuks) moet je 7 kilotemer door het duingebied heenrijden, vandaar de wijk staat bij ons ook bekend als het duin.
pi_79027392
quote:
Op donderdag 11 maart 2010 18:39 schreef ftt1989 het volgende:
ja beetje verkeerd verwoord het is een tuinders gebied en voor een rijtje huizen(7 stuks) moet je 7 kilotemer door het duingebied heenrijden, vandaar de wijk staat bij ons ook bekend als het duin.
En daar laten ze je voor fietsen?
pi_79027629
ik mag gelukkig op de brommer ik rij ongeveer 90 kilometer op een dag als ik die wijk heb.
  Redactie Frontpage / Sport donderdag 11 maart 2010 @ 18:54:35 #79
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_79027777
quote:
Op donderdag 11 maart 2010 18:51 schreef ftt1989 het volgende:
ik mag gelukkig op de brommer ik rij ongeveer 90 kilometer op een dag als ik die wijk heb.

Wij hebben autoroutes met minder kilometers
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_79028140
quote:
Op donderdag 11 maart 2010 18:51 schreef ftt1989 het volgende:
90 kilometer, ongelooflijk, de grootste bij ons is 24,5 kilometer en daar staat 3 uur voor, hoe lang ben je in vredesnaam met die wijk bezig?
pi_79028382
Ik heb een wijk van 130km. Vandaag 4 uur over gereden.

Vandaag was er trouwens dikke ruzie bij ons op de werkvloer. Een heuse bitchfight haha.

Ik heb trouwens zaterdag mooi vrij, i.v.m. viering van mijn verjaardag. vOnd ik wel zo relaxed en na wat gehannes is het me gelukt.

Overigens gisteren even over mijn contract gevraagd, dat wordt nu dus met 3 maand verlengd. Maar dan moet ik eruit! Dan mag ik 3 maand later weer terugkomen haha. Ik hoop dat dat wetsvoorstel snel wordt ingevoerd. Zie het volgende topic: 4e contractperiode
pi_79029603
ik ben meestal rond de 4-5 uur bezig ligt aan hah enzovoorts.

@rub3n die rijdt je met de auto neem ik aan?
pi_79029831
quote:
Op donderdag 11 maart 2010 19:33 schreef ftt1989 het volgende:
ik ben meestal rond de 4-5 uur bezig ligt aan hah enzovoorts.

@rub3n die rijdt je met de auto neem ik aan?
Lekker op de fiets doen iedere dag, kan je meteen deelnemen aan de Tour de France.
pi_79030032
quote:
Op donderdag 11 maart 2010 19:37 schreef TokenW het volgende:

[..]

Lekker op de fiets doen iedere dag, kan je meteen deelnemen aan de Tour de France.
het ging me meer om de brommer, maar dat is achteraf gezien ook nogal onrealistisch
pi_79030404
Ik denk dat de grootste wijk bij ons hoogstens 5 km is. (Dan tel ik het stuk om naar een wijk toe te rijden niet mee) Geen "autowijken" hiero.
pi_79030812
Ik weet niet of het hier al besproken is, maar bij ons hebben ze nu iets bedacht bij ons waar vrijwel niemand van ons team het mee eens is:

Ze moeten bij ons uren wegwerken. Hoe doen ze dat? Door wijken nu op te delen. Het begon er in ons team mee dat ze één wijk (ik geloof zo'n 2-3 uur) gingen verdelen onder een stuk of 10-15 mensen. Dus iedereen twee bundels voorbereiden en twee bundels wegbrengen. Voor de tijd die hier mee kwijt was, werd je niet betaald. Nu kun je zeggen dat twee bundels geen klap voorstelt, maar goed, het kost toch even tijd om het te sorten, en het kost nog meer tijd als je van de andere kant van de plaats moet fietsen naar die opdeelwijk. (sommigen waren gewoon 10 min bezig om bij die opdeelwijk te komen, en dan dus ook nog even lopen.)
Nu beweerden ze dat dit opdelen (NUTten?) toegestaan is. Maar het schijnt alleen te mogen wanneer er geen HaH is, maar die hebben we dus wél!

Nu hebben ze het inmiddels nog bonter gemaakt: in plaats van één wijk op te delen, delen ze er nu 4 op. En dan doen ze het zo dat 3-4 man zo'n opdeelwijk moeten voorbereidenk, waarna de ene keer de wijk weer opgedeeld wordt (het uitvoeren ervan) onder 10-15 man, en de andere keer gewoon een iemand voor dit lopen wordt ingeroosterd. (dat wisselt een beetje.)
En wederom hebben we gewoon HaH en wederom krijgen we voor dit extra werk niet betaald. (tenzij je in je eentje de wijk moet lopen, maar goed, dat is dan geen extra werk. voor het voorbereiden krijg je dan weer niks)
En tja, ik ben soms 30-40 minuten kwijt aan voorbereiden (en dan heb ik het gedeeltelijk uitvoeren dus nog even niet meegerekend) dus ik ben het er eigenlijk niet zo mee eens.....
(En dat ik dan de wijken die ik voorbereid voor een postbezorgster ook amper op tijd af krijg, dat vind ik ook vervelend worden....)

Inmiddels zijn ze nu bezig met een nieuwe 'oplossing'; ze willen van iedereen wat tijd van de voorbereiding en/of uitvoering afhalen. Nu wordt dit waarschijnlijker voor de werknemers iets gunstiger, maar ik vind het nog steeds niet helemaal fair. Het was ook onder het mom van "Ja, maar anders moeten we alles opnieuw laten timen".... eigenlijk heb ik dat liever, want voordat ze alle wijken opnieuw getimed hebben ben ik (hopelijk) al weg, maar ja, dan lever ik mijn collega's wel een rotstreek .....

Dus eh, kortom: mag dit zomaar allemaal??? Ik kan het niet in de CAO vinden.
  FOK!fotograaf donderdag 11 maart 2010 @ 20:20:16 #87
73911 ultra_ivo
pi_79031759
Dat doen ze op bijna iedere vestiging. Sommige teamcoaches gaan er heel ver in (ff nutten, met 2-3 man een grote 1e tranche wegbrengen), anderen denken nog een beetje aan hun mensen.
pi_79032146
Ah ok, het gebeurt dus overal. Tja, weinig aan te doen dus vrees ik.... prut..
pi_79032468
Jap verdeelkanten hebben wij ook.
pi_79046135
is bij ons ook zo, wanneer het scenario rustig wordt moet er bijgewerkt worden.
Maar daar wordt bij ons wel naar het scenario gekeken.
pi_79049104
Wij hebben ook wel opdeelwijken maar krijg wel gewoon mijn uren.
Vaduz: Je snapt toch wel waarom sbientje het Franse woord bien in d'r naam heeft?
  vrijdag 12 maart 2010 @ 10:23:15 #92
198417 Lastpost
Rotterdammert!
pi_79050046
Hier gebeurd het alleen in het geval van spontane uitval/ziekte.
Vandaag pas 12 uur beginnen en 2 wijken lopen, beiden van ruim 2 uur per stuk zónder HAH dus ik ben benieuwd of het allemaal binnen de gestelde tijd gaat lukken.
Ga me in ieder geval niet teveel haasten, dat is geen gelukkige combinatie gebleken met m'n ziektes.
pi_79060470
Bovenstaande doen ze hier ook. En hier was gisteren echt KNALLENDE ruzie over. Paar van die dames echt dik schreeuwen en schelden op elkaar tot jankens toe. En die teamcoaches die maar niet ingrepen. sukkels...

1tje die vond dat zij altijd die "extra wijk" op haar bordje kreeg.

@ftt1989 die rijdt ik met de auto ja.
  vrijdag 12 maart 2010 @ 14:21:44 #94
198417 Lastpost
Rotterdammert!
pi_79060517
Boterhammen zitten hier weer in m'n mik, op naar wijk 2 én weer nutten, dat gaat nooit voor 5én lukken.
pi_79063428
Vandaag paar vreemde dingen meegemaakt

Ik werd wakker gebeld omdat het zo "druk" was, dus ik om 7 uur op het sorteercentrum, was ik na 2 uurtjes al helemaal klaar Dus ik vragen wat ik nog meer kon doen: Aangetekenden rondbrengen. Shitload aan legitimatiezendingen helaas. Kwam ik bij een huis aan waarbij de vrouw des huizes meteen al naar buiten kwam. "Hoi, jij komt zeker voor mij?" 'Uhh, nja als u *naam* bent wel" "Oh da's mijn man, die is er niet, moet je een id-kaart hebben?" "Ja die van uw man, maar omdat hij er niet is geef ik wel een kennisgeving, kan uw man de brief bij het postkantoor ophalen"
Toen kwam er toch een lijst aan redenen waarom ik het aan haar zou moeten geven!
-"Je kunt toch gewoon mijn id overschrijven, maakt toch niets uit?"
-"Vorige keer kon het wel"
-"Vorige keer deed ze hem zo in de brievenbus"
-"Mijn man is nooit overdag thuis" (Ik: "Dan kan hij toch op koopavond gaan" )
-"Maar hij heeft die brief echt nooooodig" (Nou dan kan die net zo goed even op koopavond of zaterdag naar het postkantoor )
Etc.

Goed, rond een uur of elf kon ik twee wijken gaan lopen, komt er bij een wijk ineens een vrouw naar me toe: "Wil jij nog een tweede baantje naast de post?" Ik echt met zo'n wtf-hoofd "Huh?" "Ja, kom even, dan zal ik je alles uitleggen." Komt ze met een heel lulverhaal over dat ik een map moet kopen en dan kan ik parfum en make-up verkopen aan vriendinnen en vriendinnen overhalen om ook zo'n map te kopen. Dat ik mijn eigen uren kan bepalen en het keisupergoed verdient... Dus ik zeg: "Nou, ik heb het al druk zat met de post hoor! " Zegt ze met zo'n denigrerende toon in der stem: "Heb je het dáár druk mee?"

En als laatste: Zo'n vrouw die keihard schreeuwt dat ik de post moet "DOORDOUWEN!!!!" terwijl deze al op de deurmat ligt.

Kortom: Vrouwen
pi_79066084
haha
dat van die legitimatiezendingen komt me wel bekend voor, sta vaak genoeg te vechten dat ik em niet uitreik.
Maar ik doe het absoluut niet aan iemand anders dan de persoon zelf, dan kunnen ze hoog en laag springen (wat ze ook vaak doen) haha
Dan doe je zelf in ieder geval niets verkeerd.

En die part time banen klinken vaak geweldig maar volgens mij is het half oplichterij.
Werd pas ook aangehouden terwijl ik een pakje wegbracht in de stad.
Eerst vroegen de dames het adres van een winkel en erna probeerde ze me iets aan te smeren van herbalife

Vreemde mensen blijf je houden
pi_79066094
quote:
Op vrijdag 12 maart 2010 15:22 schreef xxiessiexx het volgende:
Vandaag paar vreemde dingen meegemaakt

Ik werd wakker gebeld omdat het zo "druk" was, dus ik om 7 uur op het sorteercentrum, was ik na 2 uurtjes al helemaal klaar Dus ik vragen wat ik nog meer kon doen: Aangetekenden rondbrengen. Shitload aan legitimatiezendingen helaas. Kwam ik bij een huis aan waarbij de vrouw des huizes meteen al naar buiten kwam. "Hoi, jij komt zeker voor mij?" 'Uhh, nja als u *naam* bent wel" "Oh da's mijn man, die is er niet, moet je een id-kaart hebben?" "Ja die van uw man, maar omdat hij er niet is geef ik wel een kennisgeving, kan uw man de brief bij het postkantoor ophalen"
Toen kwam er toch een lijst aan redenen waarom ik het aan haar zou moeten geven!
-"Je kunt toch gewoon mijn id overschrijven, maakt toch niets uit?"
-"Vorige keer kon het wel"
-"Vorige keer deed ze hem zo in de brievenbus"
-"Mijn man is nooit overdag thuis" (Ik: "Dan kan hij toch op koopavond gaan" )
-"Maar hij heeft die brief echt nooooodig" (Nou dan kan die net zo goed even op koopavond of zaterdag naar het postkantoor )
Etc.

Goed, rond een uur of elf kon ik twee wijken gaan lopen, komt er bij een wijk ineens een vrouw naar me toe: "Wil jij nog een tweede baantje naast de post?" Ik echt met zo'n wtf-hoofd "Huh?" "Ja, kom even, dan zal ik je alles uitleggen." Komt ze met een heel lulverhaal over dat ik een map moet kopen en dan kan ik parfum en make-up verkopen aan vriendinnen en vriendinnen overhalen om ook zo'n map te kopen. Dat ik mijn eigen uren kan bepalen en het keisupergoed verdient... Dus ik zeg: "Nou, ik heb het al druk zat met de post hoor! " Zegt ze met zo'n denigrerende toon in der stem: "Heb je het dáár druk mee?"

En als laatste: Zo'n vrouw die keihard schreeuwt dat ik de post moet "DOORDOUWEN!!!!" terwijl deze al op de deurmat ligt.

Kortom: Vrouwen
Aldus een vrouw.
pi_79066315
quote:
Op vrijdag 12 maart 2010 16:24 schreef Deezertje het volgende:

[..]

Aldus een vrouw.
Dan mag ik me nog wel ergeren
pi_79067692
Wat voor HAH morgen?
Out for my own, to live my own way...
pi_79068246